Mitä teen jos haluan kuolla mutta pelottaa?

Anonyymi-ap

Minulla on diagnisoitu epävakaa joka vaikuttaa päivittäiseen elämääni, ja tunteiden hallintaan sekä suhteisiin. Tyttöystäväni jätti minut vähän aika sitten enkä tiedä mitä muuta tehdä, haluan pois enemmän kuin koskaan ennen mutta pelko kuoleman jälkeen tapahtuvasta on suuri enkä halua jättää äitiäni. Haluan vain niin paljon pois tuskistani olen ihan hukassa enkä osaa liikkua eteenpäin tai taaksepäin olen jumissa ja kuolema tuntuu ainoalta vaihtoehdolta. Käyn terapiassa kerran viikossa mutta se ei tunnu auttavan, on vaikea päästää irti kun toinen ihminen vie oman sielun mennessään? Elämäni on viimeiset 3 vuotta pyörinyt hänen ympärillä ja olen pitänyt huolen itsestäni vain hänen takia, hänen lähdettyä en ole mennyt opiskelemaan tai poistunut kodista. En ole saanut unta moneen yöhön enempää kuin 3tuntia ja ruoka nousee ylös. Olen hukassa ja tuskissani toivon vain että voisin palata ajassa taaksepäin saadakseni meidät toimimaan.

Hän oli myös ensirakkauteni ja vei kaikki elat kerrat kaikesta, en pysty aloittamaan alusta tai luottamaan kehenkään. Minulla on ystäviä mutta viimeiset 3vuotta tyttöystäväni oli turva ihmiseni ja henkilö kenen kanssa minulla oli mukava olla itseni enkä tuntenut oloa tuomituksi, haluan vain häneltä tukea ja löheisyyttä sekä apua tilanteeseeni. Mutta hän tarvitsee aikaa ja kunnioitan sitä, vaikka se vaikeaa onkin hyväksyä että ainoa ihminen kehen luotan ja tunnen tirvallisen olon puhua ei ole täällä minua varten kun sitä eniten tarvitsen. Enkä usko pystyväni ikinä nähdä häntä enään muiden kanssa vaikka itsekkäältä kuulostaakin.

Tunnen oloni muutenkin petetyksi sillä hän oli menettänyt tunteet jo kuukausia ennen eroa muttei maininnut mitään ja antoi minun elää vaöheessa. Ennen kaikkeaan toiveeni oli aina hänelle että jos hän menettää joskus tunteet hänen pitää kertoa heti, sillä en halua hänen kituvan seurassani enkä halua hänen nähdä minun kehoani jos tunteet katoavat. Mutta silti niin kävi. Harmittaa minua myös hänen puolesta että hän ei päässyt pois sillonkuin hän halusi, silti enemmän harmittaa kuinka petetty olo minulla on jonka kannalta en uskalla enään luottaa muihin saati tuskin puhua ystävilleni enään.

Tarinaan kuuluu viellä niin paljon mutten kaikkea voi selittää kun merkkini loppuu..
Kysymykseni on nyt, mitä minä teen ja miten jatkan? olenko huono ihminen jos tapan itseni, ja joutuuko minun exäni elämään siinä ajatuksessa että se oli hänen syy? Haluan vain keinon lopettaa kivun.

5

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      öö kai sit koitat tappaa ittes?

      • Anonyymi

        Ööö.. Ei eron takia itseään kannata tappaa. Se kai tuossa oli päällimmäisenä? Kyllä se ikävä tunne siirtyy ajan kanssa taka-alalle.


    • Anonyymi

      Toista ihmistä ei voi pakottaa rakastamaan. Jos tunteet kuolee, niin sitten se vain menee niin.
      Todellakin, toisen ihmisen takia ei kannata itseään tappaa.
      Ajan myötä omat tunteesikin rauhoittuvat ja osaat lähestyä asiaa vähän eri näkökulmasta.
      Tyttöjä varmasti riittää, ehkä vielä löydät jonkun, jota voit rakastaa ja joka rakastaa sinua.
      Elämä on tällaista, ajoittain se heittelee, joskus taas on tasaisempaa. Tsemppiä.

    • Anonyymi

      Ei mutta olen viimeiset kolme vuotta halunnut pois, pysyin täällä ainoastaan auttaakseni tyttöystävän paremmalle tielle ja tämän jälkeen työni on nyt tehty. Hän voi hyvin ja pitää huolta itsestään paremmin kuin koskaan.

      Haluan nyt vaan pois mutta en tiedä miten ja miten valmistan muut ihmiset tähän.

    • Hei,

      Itsetuhoisista ajatuksista kannattaisi keskustella ammattilaisen kanssa. Hyvä, että sinulla on hoitosuhde. Toivottavasti kerrot ajatuksistasi sielläkin.

      Lisäksi on olemassa monia matalan kynnyksen auttavia tahoja, joista voi saada tukea elämän eri tilanteissa. Lisäksi voi saada vinkkejä muuhun avun hakemiseen. Alla tiedoksi tahoja joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja maksutta:

      - Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Lisäksi ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21 on aikuisten kahdenkeskinen MIELI Kriisichat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.

      Tukinetissä on llisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

      Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

      Keskusteluapua on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös seuraavilta tahoilta:

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Myös etävastaanotto on mahdollista osassa paikoista. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Akuutissa tilanteessa kannattaa olla yhteydessä oman alueen psykiatriseen päivystykseen tai soittaa 112.

      Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe