Vastavuoroisuus

Anonyymi-ap

Pitääkö avioliitossa tai suhteessa ylipäätään olla vastavuoroisuutta? Tarkoitan että molemmat saavat suhteelta jotain positiivista oli se mitä hyvänsä. Tekevät yhdessä jotain, välittävät toisistaan tai osoittavat hellyyttä, kosketusta. Entä jos toisesta tuntuu siltä, ettei saa suhteelta mitään. Miten siihen pitäisi suhtautua? Eikö ole kyse jo ongelmasta? Itselläni on juuri tämä tilanne. Minulla on tunne, että pyydetään aina jotain.

15

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikutat kiltiltä tyypiltä. Kilteiltä tyypeiltä pyydetään paljon kaikenlaista, mutta kiltit tyypit jäävät itse osattomaksi, koska eivät osaa sanoa ei, eivätkä osaa pyytää itselleen mitään.

      Terveen aikuisen pitäisi pystyä kommunikoimaan tarpeistaan ja rajoistaan. Ei parisuhteissa eletä minkään oletusarvojen ja sanattomien sopimusten mukaan, vaan pitää osata ja uskaltaa puhua.

      • Anonyymi

        Niinpä ole liian kiltti. En juuri koskaan, hyvin harvoin, pyydä puolisoani tekemään jotain minun hyväkseni. Ehkäpä sellaista, että jos hän käy kaupassa, niin voisiko samalla ostaa minulle sitä ja sitä. Maksan sen sitten tavatessamme. En pyydä, että varta vasten lähtee tekemään jotain pelkästään minua ajatellen. Mikäli sanon hänen pyynnölle ei, niin suuttuu ja tulee päivien tauko yhteydenottoihin. Hänelle ei voi sanoa ei.


    • Anonyymi

      Tottakai. Molempia vartehan se yhteinen suhde on, eikä vain toista. Oletko puhunut asiasta kumppanisi kanssa?

      • Anonyymi

        Suuttui kun otin puheeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuttui kun otin puheeksi.

        Mitäpä sinä sitten sellaisella suhteella, josta et itse saa mitään ja jossa ei epäkohdistakaan voi järkevästi puhua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä sinä sitten sellaisella suhteella, josta et itse saa mitään ja jossa ei epäkohdistakaan voi järkevästi puhua?

        Vaikea on suhdetta parantaa kun puoliso ei halua katsoa totuutta silmiin. Suhde ei toimi, mutta sille ei voi tehdä mitään. Ei muka ole mitään ongelmaa hänen mielestään. Hän voi elää ilman miestä ihan hyvin. Minulle eläminen ilman naista tuskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea on suhdetta parantaa kun puoliso ei halua katsoa totuutta silmiin. Suhde ei toimi, mutta sille ei voi tehdä mitään. Ei muka ole mitään ongelmaa hänen mielestään. Hän voi elää ilman miestä ihan hyvin. Minulle eläminen ilman naista tuskaa.

        Entä jos etsit uuden, paremman naisen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos etsit uuden, paremman naisen?

        Tätä työstän koko ajan. Ei ole tällä iällä niin helppoa löytää uutta naista. En käy baareissa, joten kuntosali ja avantouinti/sauna ovat ainoat paikat tavata naisia. Salilla olenkin laittanut ylärekisteriin ainakin yhden mielenkiintoisen naisen. Saunassa en vielä. Tinderistä ei ketään löydy kun en saa matcheja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä työstän koko ajan. Ei ole tällä iällä niin helppoa löytää uutta naista. En käy baareissa, joten kuntosali ja avantouinti/sauna ovat ainoat paikat tavata naisia. Salilla olenkin laittanut ylärekisteriin ainakin yhden mielenkiintoisen naisen. Saunassa en vielä. Tinderistä ei ketään löydy kun en saa matcheja.

        Onnea etsintöihin!


    • Anonyymi

      Ero tuossa on edessä ennemmin tai myöhemmin. Olin samassa tilanteessa ja eron jälkeen vasta huomasikin, ettei kaipaa entisestä mitään. Ei voi ikävöidä jotain, jos ei saanutkaan mitään. Nyt säästyy aikaa ja rahaa.

    • Anonyymi

      Sinun pitää opetella sanomaan EI. Kilttejä ihmisiä hyväksikäytetään. Ylikävellään. Syyllistetään,kontrolloidaan ja alistetaan. Vaiennetaan. Ei ole helppoa kilttinä laittaa kampoihin ja tuoda omia toiveita kuuluviin. Mutta se on tehtävä. Se voipi olle juurikin se elämänkoulu ,mitä kiltti ihminen on tullut oppimaan.

      • Anonyymi

        Ja nämä paltsan itsensä kilteiksi ja kunnollisiksi yläentävät, ei todellakaan aidosti kilttejä ole. Susia ovat lammasten vaatteissa.


    • Anonyymi

      Se, mitä "pitää" olla parisuhteessa, on jokaisen itse määriteltävissä. Ei sitä muut voi sanoa vaikka niin mielellään moni tekisi niin.

      Noin yleisesti ottaen voisi ajatella, että parisuhteeseen mennään juuri sen takia, että se tyydyttää tiettyjä tarpeita kuten rakastamisen tarve, läheisyyden tarve, seksin tarve, kuulumisen tarve, taloudelliset motiivit tai mitä niitä nyt kenelläkin on.

      Päätä itse mitä haluat ja mitä tarvitset. Jos et niitä saa, miksi olisit parisuhteessa?

    • Anonyymi

      Ainakin HYVÄN ja toimivan parisuhteen edellytys on vastavuoroisuus koska se on ainoa millä pystytään korottamaan toinen toistaan.

      Miehet ovat usein se osapuoli joka jää vastavuoroisuudessa alakynteen jolloin suhde siirtyy tilaaja-tuottaja roolitukseen jossa nainen tilaa ja mies tuottaa. Tämä johtaa kuitenkin lopulta miehen kuoleentumiseen jolloin tuottajarooli alkaa rapistua ja mies "menee rikki" naisen silmissä.

      Useimmiten tilaaja-tuottaja roolituksen huomaa seksin merkityksestä suhteessa; naiset jotka ovat tilaajia kuvittelevat että seksi on vastavuoroisuutta, palkinto jolla palkitaan miehen tuottavaa tekemistä.

      Kuitenkin seksi pitäisi olla se tila jossa vastavuoroisuus on välitöntä ja itseisarvo.

    • Anonyymi

      Käykää ostamassa sukset yhdessä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe