Olenko itserakas sormuksen hävittämistavan suhteen?

Anonyymi-ap

Olemme avomieheni kanssa eroamassa, sormukset on tietenkin pois sormesta. Mieheni haluaisi minun hävittävän sormukseni heittämällä sen johonkin randomiin metsään.
Itse olen sitä mieltä, että veisin sormuksen liikkeeseen sulatettavaksi. Kyse ei ole siitä pienen pienestä rahasummasta, jonka siitä mahdollisesti saisi, vaan siitä, että en halua kenenkään löytävän sormusta ja ryhtyvän käyttämään sitä. Etenkään, kun siinä on kaiverrus.
Mitä mieltä te olette tilanteesta? Asiallisia vastauksia, kiitos.

37

414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ilman mitään tunteilua ratkaisusi on järkevä. Älytöntä heittäämenemään vaikka ei ajattelikaan epätodennäköistämahdollisuutta ja löytämisestä. Mahdollinen löytäjä myisi sen joka tapauksessa romukullaksi.

      Olemme olleet aviossa 55 vuotta ja vaimoni piti sormuksiaan ensimmäiset pari vuotta. Minä omaani pari kuukautta. Kaapissa ovat. Mukana myös minun ammatti- ja oppikoulusormukseni.

    • Anonyymi

      Asia ei kuulu hänellem

    • Anonyymi

      Oikein. Lain mukaan se on sinun lahja näin ollen sinun omaisuutta. Ei kuulu kenellekkään mitä sillä teet vaikka pitäisit vas nimettömässä

    • Anonyymi

      Onpa vaikeaa, on.

    • Anonyymi

      Heitä mereen tai järveen.

    • Anonyymi

      Voimapihdeillä poikki. Eiku roskiin. Miksi edes puhutte koko asiasta.

      • Anonyymi

        😄miehillä on putkiaivot! Älä välitä😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😄miehillä on putkiaivot! Älä välitä😊

        Olen nainen 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nainen 🤔

        Mun (ja miehen) mielestä on fiksua puhua asioista. Vaikka se ei suhteemme pelastamiseen riittänytkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun (ja miehen) mielestä on fiksua puhua asioista. Vaikka se ei suhteemme pelastamiseen riittänytkään.

        Mutta jostain sormuksen hävityksestä. Saahan sitä joka asiasta ongelman tehtyä toki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jostain sormuksen hävityksestä. Saahan sitä joka asiasta ongelman tehtyä toki.

        Kyseessä on meidän mielestämme muutakin kuin sormus. Se kuitenkin on/(oli) merkki meidän rakkaudestamme.
        Ja jos koet, että asia on joutava, ei ole pakko lukea tätä ketjua. Luulisin... 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on meidän mielestämme muutakin kuin sormus. Se kuitenkin on/(oli) merkki meidän rakkaudestamme.
        Ja jos koet, että asia on joutava, ei ole pakko lukea tätä ketjua. Luulisin... 🤔

        Miten se on merkityksellinen kun toinen sanoi heitä metsään 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on meidän mielestämme muutakin kuin sormus. Se kuitenkin on/(oli) merkki meidän rakkaudestamme.
        Ja jos koet, että asia on joutava, ei ole pakko lukea tätä ketjua. Luulisin... 🤔

        Mun mies ei pidä sormusta koska sormeen tuli vamma joka estää sen . Mulle on ihan sama onko sillä sormus vai ei. Se ole muuta kuin symboli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jostain sormuksen hävityksestä. Saahan sitä joka asiasta ongelman tehtyä toki.

        Miehen huuhaatarina on niin uskottava


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se on merkityksellinen kun toinen sanoi heitä metsään 😂

        Sä siis ruodit tätä äijän tarinointia ihan tosissaan vakaassa uskomuksessa? Ei ne kihlat ja avioliitot sun muut niin ihmeellisiä oo, harvoin päättyy täyteen harmoniaan ym, kyllä sullekin vielä tuleva ex-sulho löytyy varmaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se on merkityksellinen kun toinen sanoi heitä metsään 😂

        OLI merkityksellinen näyttää lukevan. Ja (heitä tuntematta) uskon, että varmasti on/on ollut merkityksellinen. Sormus koetaan kuitenkin vahvaksi symboliksi rakkaudesta.
        Älä huoli, kyllä sinäkin tuut huomaamaan monenlaista, kun oikein kunnolla rakastut. Ja erityisesti rakastat!


    • Anonyymi

      Itse avioeron myötä myin sormukseni, ja sain useamman tonnin, tämä oli ulkomailla. Ei tehnyt yhtään pahaa, sormuksesta kivi vaan irti ja paikalleen seuraavaan sormukseen jollekin toiselle. On my finger today, on somebody else's tomorrow.

      • Anonyymi

        Sulatettavaksi tai myytäväksi. Käytännössä heittäisit rahaa kaivoon jos sen vain heitäisit johonkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulatettavaksi tai myytäväksi. Käytännössä heittäisit rahaa kaivoon jos sen vain heitäisit johonkin.

        Joillakin on saattanut olla niin pihi aviomies, että paljastuu, että sormus ei ole minkään arvoinen, kun viet sen kultasepälle arvioitavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillakin on saattanut olla niin pihi aviomies, että paljastuu, että sormus ei ole minkään arvoinen, kun viet sen kultasepälle arvioitavaksi.

        Kuten jo sanoin, kyse ei ole rahasta. Ja olin mukana, kun se ostettiin, joten tiedän sen olevan halvimmasta päästä. Meillä ei todellakaan ole varaa mihinkään tonneja maksaviin sormuksiin.


      • Anonyymi

        Niinku ecologic me hippie get it


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinku ecologic me hippie get it

        Just näin!! 🤣
        -ao


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just näin!! 🤣
        -ao

        -ap siis...


    • Anonyymi

      Olet juurikin rahanahne. Muuten voisit polkea sen vaikka suohon eikä kukaan sitä hyväksiläyttäisi niinkuin sinä nyt tahdot tehdä. Eli kaikki irti mikä lähtee periaatteella👎💩

      • Anonyymi

        Itse purin sormuksen lattanaksi timantteineen ja heitin ukon kahvikuppiin😄💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse purin sormuksen lattanaksi timantteineen ja heitin ukon kahvikuppiin😄💩

        Kehtasi vielä lapsen mukana palauttaa sen, ja en suostunut vastaanottamaan. Ei tietoa missä nut on .tuskin ainakaan rusinana kenenenkään sormessa. Mutta jos olisi niin mahtavaa. Hyötykäyttöön meni jos joööekkin kelpasi👍😄💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse purin sormuksen lattanaksi timantteineen ja heitin ukon kahvikuppiin😄💩

        Meneekö sormus oikeesti lattanaksi puremalla? 😮


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meneekö sormus oikeesti lattanaksi puremalla? 😮

        Kultasormus menee kyllä. Kokeile😄.💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kultasormus menee kyllä. Kokeile😄.💩

        Mulla ei oo sellasta sormusta, millä kokeilisin. Harmittaa, jos onnistuu... 😬😂


    • Anonyymi

      Sormuksen voi hävittää VAIN, JA AINOASTAAN upottamalla sen Mordorin vulkaanin syövereihin. Itse myisin sen, sillä se olisi ainoa looginen vaihtoehto.

      • Anonyymi

        Nörtti! Ei vaiskaan tuo oli ihan hauska.

        Kaiverruksen saa varmaan hävitettyä liikkeessä parilla kympillä, ne kolvaa siihen kultaa päälle ja hiovat, jonka jälkeen sen voi myydä ilman enempää tunteilua. Eivät esineet tiedä kuka ne on aiemmin omistanut.


      • Anonyymi

        😂 🤣
        -ap


    • Anonyymi

      Joko on ratkaistu?

      • Anonyymi

        On joo. Mies säilyttää molemmat. 👍🏻 Mun mielestä ihan ok.


      • Anonyymi

        Hienoa kun jaksat ruokkia ätmiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa kun jaksat ruokkia ätmiä

        Hienoa, kun oot oppinu uuden hienon lyhenteen.
        - ap


    • Anonyymi

      Romukullaksi? Tuli niitä nuorempana vietyä pari kertaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1026
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      56
      742
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      618
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe