syöneet rönttöstä?
Oletteko ikinä
29
259
Vastaukset
- Anonyymi
En ole. Minkälaista se on ja onko hyvää? Voiko itse tehdä?
>simiti<- Anonyymi
Voi tehdä. Alempana ketjussa kuvaus rönttösestä.
- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
😋 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Naista tarkoitat? Valitettavasti en. Tai ehkä ihan hyväkin. Ties mikä syfilis sieltä voisi kieleeni tarttua. Kuten nyygåårdin petri tokaisi - "Parhaat p***ut jää n***imatta jos naamaan kattoo."
- Anonyymi
On tullut syötyä. Hyvää oli. Meilläpäin niitä harvemmin on saatavilla, jollei itse tekisi niitä.
- Anonyymi
Hienoa!
En ole, mutta meinasin tikahtua nauruun, kun siinä Koko Suomi leipoo -ohjelmassa tehtiin rönttösiä. En ollut hetkeen nauranut niin paljon.
- Anonyymi
Tekivät siinä varmaan täyden flopin rönttösen kanssa ja perinneyhdistyksetkin suuttuivat? Tärveltiinkö rönttönen?
Anonyymi kirjoitti:
Tekivät siinä varmaan täyden flopin rönttösen kanssa ja perinneyhdistyksetkin suuttuivat? Tärveltiinkö rönttönen?
Perinneyhdistyksistä en tiedä, mutta oli onnistuneita ja epäonnistuneita tekeleitä. Huomasin kyllä tuomareistakin, että oli siinä naurussa pitelemistä, kun rönttösiä kuvailtiin kauniiksi ja herkullisiksi. Leipureiltakin kyseltiin, että ovatko koskaan maistaneet rönttöstä ja ovatko leiponeet sitä ikinä.
Oli hauskin telkkarissa näytetty jakso aikoihin😂😂 pitää katsoa jos löytäisin klippejä siitä.- Anonyymi
Prinsessasi kirjoitti:
Perinneyhdistyksistä en tiedä, mutta oli onnistuneita ja epäonnistuneita tekeleitä. Huomasin kyllä tuomareistakin, että oli siinä naurussa pitelemistä, kun rönttösiä kuvailtiin kauniiksi ja herkullisiksi. Leipureiltakin kyseltiin, että ovatko koskaan maistaneet rönttöstä ja ovatko leiponeet sitä ikinä.
Oli hauskin telkkarissa näytetty jakso aikoihin😂😂 pitää katsoa jos löytäisin klippejä siitä.😂😂
- Anonyymi
Tarkoitat varmaan Kainuun perinneruokaa puolukkarönttöstä?
On melkein kuin riisipiirakka mutta tehty puolukasta.- Anonyymi
” Rönttönen leivotaan ohra- tai ruistaikinasta, johon tulee imellytetystä perunasta ja marjasta tehty täyte. Tyypillisimmin marjana käytetään puolukkaa. Nykyisin täytteeseen lisätään myös sokeria, jotta rönttöseen saadaan vähän makeutta. Tärkeää valmistuksessa on noudattaa perunasoseen imellytysohjeita ja käyttää jauhoista perunalajiketta.
Alun perin rönttönen on syntynyt vaatimattomissa oloissa, kun on pitänyt tehdä syötävää varastossa olevista aineksista. Talojen emännät ovat kehitelleet hyvän marjapiirakan, jota nykyään arvostetaan suuresti.”
Lähde: Maa-ja kotitalousnaiset - Anonyymi
Kyllä, sitä.
- Anonyymi
Römpsästä on tullut mussutettua.
Kyllä olen.
Sitten Itä-Suomessa olen syönyt myös supikasta, mistä en ollut aiemmin kuullutkaan.
Vai olikohan se supikas? Muistaakseni siellä sisällä oli joko lanttua tai sitten oli toinenkin vaihtoehto. En muista mikä. 🤔- Anonyymi
”Tsupukka on Karjalasta peräisin oleva nelinkerroin taitettu piirakka, joka syödään smetanan tai voisulan kanssa. Kaura- ja vehnäjauhoista ja mahdollisesti ohrajauhoista tehdystä löysästä, ohukaistaikinan kaltaisesta taikinasta paistetaan ohut kuori.”
Wikipedia
Supikas on tanhukenkä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Tsupukka on Karjalasta peräisin oleva nelinkerroin taitettu piirakka, joka syödään smetanan tai voisulan kanssa. Kaura- ja vehnäjauhoista ja mahdollisesti ohrajauhoista tehdystä löysästä, ohukaistaikinan kaltaisesta taikinasta paistetaan ohut kuori.”
Wikipedia
Supikas on tanhukenkä.Syö Xena hollannikkaitakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syö Xena hollannikkaitakin.
Toivottavasti eivät ole liian sitkeitä 😂
Anonyymi kirjoitti:
Wikipedia
Supikas on tanhukenkä.https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Lanttusupikas
Lanttusupikas eli syrjikäs on suomalainen perinneruokapiirakka. Aineksina käytetään lanttua, ruisjauhoja, siankylkeä, vehnäjauhoja, voita ja suolaa. Valmistuksessa kaaviloitu kuori täytetään ohuilla, haudutetuilla lanttuviipaleilla, taitetaan kaksin kerroin, suljetaan, paistetaan uunissa ja voidellaan paistamisen jälkeen voilla.- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Lanttusupikas
Lanttusupikas eli syrjikäs on suomalainen perinneruokapiirakka. Aineksina käytetään lanttua, ruisjauhoja, siankylkeä, vehnäjauhoja, voita ja suolaa. Valmistuksessa kaaviloitu kuori täytetään ohuilla, haudutetuilla lanttuviipaleilla, taitetaan kaksin kerroin, suljetaan, paistetaan uunissa ja voidellaan paistamisen jälkeen voilla.Siis lanttukukkoa, nam... melkein parempaa mitä kalakukko, riippuu tietenkin mistä kalasta kalakukon tekee! Muikku ja ahven parhaimmistoa, on joskus tullut tehtyä silakastakin, läski viipaleiden kera!
Toi "syrjikäs" on kyllä ainakin mulle, ihan outo nimitys; lanttu. tai kalakukolle.
trollikka Anonyymi kirjoitti:
Siis lanttukukkoa, nam... melkein parempaa mitä kalakukko, riippuu tietenkin mistä kalasta kalakukon tekee! Muikku ja ahven parhaimmistoa, on joskus tullut tehtyä silakastakin, läski viipaleiden kera!
Toi "syrjikäs" on kyllä ainakin mulle, ihan outo nimitys; lanttu. tai kalakukolle.
trollikkaLanttu ei ole minulle niin herkkua, mutta mieheni piti lanttulaatikosta ja noista lanttusupikkaista, niin olen minäkin niitä maistanut. Ihan ruokakaupasta ostettuina. En kokeillut tehdä niitä itse.
- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Lanttu ei ole minulle niin herkkua, mutta mieheni piti lanttulaatikosta ja noista lanttusupikkaista, niin olen minäkin niitä maistanut. Ihan ruokakaupasta ostettuina. En kokeillut tehdä niitä itse.
Ihan yksinkertaisia, kun ensimmäisen on tehnyt, joka ei laula. Ja laulavan voi aina (useinmiten) paikata palalla taikinaa. Jota kannattaa jättää pingispallon kokoinen pala aina varmuuden vuoksi, paikkaukseen ainakin aloittelijan.
Kalakukko muuten laulaa herkemmin, mitä lanttukukko!(kuori halkeilee paistattaessa)
trollikka
En harrasta rönttösiä. Maistuu niin sanoakseni ihan vehkeelle.
- Anonyymi
Jep, puolukkapiirakkaa ruisjauhotaikinassa. Ei mun piirakoissani perunaa ollut; kuten itärajan emäntien, mutt ihan hyviä ne noinkin olivat!
Mulla oli ns. länsisuomalaisia rönttösiä, eli puolukkapiirakkaa ruiskuoressa kuin karjalanpiirakat. Muistaakseni mä kyllä täällä kerroinkin, niitä leiponeeni.
Ei se mikään hittituote ole, ei ainakaan minusta, mutt paremman puutteessa menettelee...kuten karjalanpiirakatkin.
trollikka - Anonyymi
Tottakai ja tehtykin on monessa sukupolvessa tönttösiä. Hyviä ovat, kun laittaa voita päälle.
- Anonyymi
Googlasin, en ole.
Mutta nimi kyllä houkuttaa ;)
Ilmeisesti joku puolukkahillolla terästetty karjalanpiirakka?
-keinovaginamies-- Anonyymi
Kyllä se houkuttaa ja koukuttaa, hyvää :)
maistuis varmaan sullekin.
- Anonyymi
Miksei nykypäivänä enää osata nimetä leivonnaisia kuvaavasti ja eloisasti? Rönttönen nimenäkin on aivan huippu. Ja sitten niin hyvä piirakka puolukoineen tai marjasurvoksineen makuna.
- Anonyymi
Rönttönen Brysseliin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3925391Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3633017- 762651
- 1022339
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4942005MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/411709Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2351506Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281479Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh2861454"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko351433