Yli 25-vuotiaita koskeva 12 viikon työssäolovelvoite eli niin sanottu P9-lausunto vanhenee viidessä vuodessa. Alle 25-vuotiaan 21 viikon työssäolovelvoite eli K-lausunto poistuu sinä päivänä, kun hakija täyttää 25. Velvoitteet eivät siis ole voimassa ikuisesti, vaan poistuvat joka tapauksessa joskus.
Tiedän kaksi ihmistä jolla on tämä työssäolovelvoite, eikä heitä kiinnosta se yhtään.
Näin ovat itse sanoneet, tämä on ensimmäinen kerta kun heillä on työssäolovelvoite mutta ei ole ensimmäinen kerta kun on karenssi.
Vaikka on evätty työmarkkinatuki niin ei se niitä kiinnosta, miksi näitä lusmuja ei saada kuriin, ei näköjään auta edes sekään kun lähtee työmarkkinatuki pois. Tätä on jatkunut jo reilu 2 vuotta
mikä on p9 lausunto
13
565
Vastaukset
- Anonyymi
En ymmärrä mikä on kysymys? Vaaditko jotain poliisitoimia? Jos on elämähallintaongelmia, niin ei kai millään muullakaan ole väliä.
- Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
🍒 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞 - Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
💋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18213390
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Näitä lusmuja on kyllä ihan liikaa, eihän suomessa asialle tehdä mitää. Annetaan vaan asian jatkua, tommosille henkilöille pitäisi olla pysyvä työssäolovelvoite kun on kerran itse hankittu. Ja siihen viellä alentaisi toimeentulotukea se olisi ihan oikein tollasille lusmuille.
- Anonyymi
Samaa mieltä olen, tälle asialle olisi tehty jo aikoja sitten jotain jos oikeasti haluttaisiin minimoida lusmuilu. Ei se riitä että kelan etuuksia leikataan, ei se auta mitään.
- Anonyymi
lusmuilussa ei ole mitään pahaa.
- Anonyymi
Mun naapurissa asuu nuori oisko ehkä 30v, joka ei ole ollut töissä kun vaa 6kk näin itse kertoi. Eli suurimman osan ajasta ollut työttömänä ja elellyt kelan rahoilla, ei kuulema kiinosta työt, näin pääsee helpommalla kun ei tarvii maksaa itse vuokraa kun kela maksaa asumistuen suoraa vuokranantajan tilille. Ja sähkölasku rahat saa myös kelalta takaisin, näillä asioilla se vaa kehuskee kun ei tarvii maksa itse kun kela maksaa.
Liian helposti nämä lusmut pääsee, eduskunnan pitäisi päättää laki että jos ei työt kiinnosta eikä aikomustakaan hakea työtä, nii kaikki tuet pois vaan. Niin josko silloin alkaisi työt maistumaan, kun ei ole enää rahaa- Anonyymi
Pitäähän sitä hakea 4 paikkaa/kk ja kaikki kuntouttavat työtoiminnatkin on jo olemassa jossa itse käyn .
Ongelma on siinä, että ei yrittäjät huoli tai ota töihin. Jotkut eivät edes vastaa hakemuksiin.
Tai sitten tulee jotain, että et tullut valituksi, että en ainkaan minä tarkoituksella vain lusmuile.
Kun ei vaan tarjota muutakuin vaan jotain kuntouttavaa työtoimintaa. Mitään muuta ei tarjota!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäähän sitä hakea 4 paikkaa/kk ja kaikki kuntouttavat työtoiminnatkin on jo olemassa jossa itse käyn .
Ongelma on siinä, että ei yrittäjät huoli tai ota töihin. Jotkut eivät edes vastaa hakemuksiin.
Tai sitten tulee jotain, että et tullut valituksi, että en ainkaan minä tarkoituksella vain lusmuile.
Kun ei vaan tarjota muutakuin vaan jotain kuntouttavaa työtoimintaa. Mitään muuta ei tarjota!!!Jotkut yrittäjtät haluaisivat, että työttömät teksi töitä, mutta sitten kun niiltä kysyy töitä niin ne eivät otakkaaan töihin.
Eli ei silloin voi mitään töitä tehdä jos ei tuoda työspimusta naaman eteen.,
- Anonyymi
Kyllä hänellä on velvotteita. Ei kerro sinulle. Esim. Opiskelupakko ja työnhakuvelvoite.
- Anonyymi
Opiskella ei tarvitse jos ei halua eli ei ole pakko, työtäkään ei ole pakko hakea. Aina voi vaa laittaa että on hakenut vaikka ei oikeasti ole
- Anonyymi
Työssäolovelvoite Jänniä nimiä ne keksii..
Trakoittaa kuitenkin suomeksi , että pitää vaain hakea jotain työpaikkaa, mutta jos työnantaja ei ota töihin siihen työhön ei velvoiteta yhtään mihinkään tekemään mitään työtä.
Miksi nimi on sitten työssäolovelvoite??- Anonyymi
Työssäoloehto täyttyy, jos olet ollut 26 viikkoa töissä, joissa työaika on ollut vähintään 18 tuntia yhden kalenteriviikon (maanantai-sunnuntai) aikana. Jotta työaikaedellytyksen täyttyminen on todettavissa, täytyy työajan yleensä olla työnantajan valvottavissa (tästä on joitain poikkeuksia, esim. kotityöntekijät).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17810276Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523495Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493233- 642855
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2042207- 1162193
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252013Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671628Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221426Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121376