Naisen ja miehen välinen elintasoero

Anonyymi-ap

Olen törmännyt naisena nettideiteillä muutamaan mieheen, jotka ovat tunteneet alemmuutta siitä että olen korkeammin koulutettu kuin he. Yksi kysyi suoraan, että haittaako jos hän ei ole käynyt kouluja. Kuitenkin omistaa omistusasunnon ja on vakityöpaikka.

Toinen mihin oon törmännyt on mun ja miehen välinen elintasoero. Se on tuntunut häiritsevän tapailemiani miehiä ja veikkaan, että viimeisin suhdeyritys siihen päättyikin, vaikka mies ei sitä suoraan sanonut. Mies oli kyllä vakityössä, mutta asui vuokralla ja autokaan ei ollut viimeisintä huutoa. Itse olen parempipalkkaisessa työssä kuin mitä mies, omistusasunto ja autokin uusi. Jotenkin mulle itselleni tuli tunne, että mies tunsi alemmuutta kanssani, ei kehdannut viedä kotiinsa. Ihmetteli mun asuntoa ja autoa, sekä miten on varaa niihin. Tämäkin mies tuntui pitävän myös omaa koulutustasoaan huonompana kuin omaani.

Onko oikeasti paremmin tienaava ja koulutettu nainen miehille pois suljettu?

83

645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen törmännyt tuohon samaan ilmiöön, että moni mies (ei varmasti kaikki) kokee jotain käsittämätöntä alemmuudentunnetta tuossa tilanteessa. Vaikka elintaso ei olisi mitenkään pröystäilevä ja voimakkaasti esillä, niin silti tilanne on usein tuo. Mullakin tosiaan on mm asunto, joka on omani ja josta nyt jokainen vähänkään asiasta tajuava tietää, että ei se ihan sieltä halvimmasta päästä ole. Tuota on vaikea piilottaa ja miksi se pitäisi piilottaa?

      Oma lukunsa ovat sitten ne miehet, jotka nimenomaan pyrkivät pääsemään siivestämään, joka ei sekään ole mulle ok. Siis ei se mitään, että maksaisin isomman osan kuluista, mutta kyllä molempien pitää kuitenkin pystyä oma osansa maksamaan. Musta se tuo ihmiselle myös omanarvontuntoa, kun ei ole täysin toisen elättinä ja almujen varassa.

      • Anonyymi

        Toi on kyllä melko todellinen tilanne ison osan miehistä kohdalla. Kai se sitten on vielä ainakin omassa sukupolvessa vallalla se miehuuden mitta, että miehen pitäisi elättää ja jos nainen onkin paremmin tienaava, niin mies kokee jonkinasteisesen sosiaalisen kastraation. Tämä ainakin on se tunne, joka itselleni on tullut.

        Tuokin on ihan totta, että hyvin helppoa olisi myös löytää sellainen gold digger mies tai vaikka toy boy tai ruveta sugarmamaksi. Mutta toisaalta samahan se tilanne hyvin pitkälti on varakkailla miehilläkin. Hekin houkuttavat nimenomaan sellaisia naisia, jotka ovat sen rahan ja statuksen perässä - joko niin, että haluavat kohottaa omaa statustaan tai sitten raha on nainut rahaa ja haluaa pitää statuksensa. Kyllä heidän valtaosan vaimoista ja kumppaneista voi todeta, että eivät he sen miehen kanssa olisi, jollei tällä olisi rahaa ja statusta. Loppujen lopuksi tuossa kohtaa tilanne on siis hyvin tasaväkinen.


    • Ei poissuljettu, mutta se ei tunnu hyvältä jos tuntee olevansa talonmies tunkemassa kartanonrouvan lukaaliin. Jos se elintaso on jyrkässä ristiriidassa oman kanssa niin kyllähän siinä väkisinkin on ihan jokapäiväisiä käytännön erojakin. Tosin jos aivot ja arvot ovat kohdallaan niin kynnys ei ole ylittämätön. Tiedän heti olevani väärän ihmisen kanssa tekemisissä jos treffiehdotukselle kuuluisalla abc:llä hymähdellään, hyvä mittari selvittämään heti kättelyssä miten kaiku vastaa. Hymähtelijä kun ei välttämättä tajua että ehdotuksen takana on muutakin kuin tavoite päästä halvalla 🙂.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä. Itse hymähtäisin (ja kieltäytyisin) treffeistä ABC:llä, koska se olisi minusta tylsää ja kokisin sen kertovan tyystin erilaisesta ihmisestä kuin itse olen. Mä menisin mielummin vaikka kävelylle. 🙂


      • Anonyymi

        Oma elintasoni ei ole pröystäilevä enkä tuo varallisuuttani esille esimerkiksi kalliilla naisten käsilaukuilla tai koruilla enkä liiemmin vaatteillakaan. Hankin kalliina merkkivaatteina vain yleensä ulkoilu-/urheiluvaatteet. ABC:lläkin oon käynyt miesten kanssa kahvilla, joten niitäkään en kaihda. Mutta ehkä sitten jos laskee yhteen uuden auton hinnan ja asunnon, joka ei halvimmasta päästä ole niin kyllähän sillä tasolla "varallisuutta" tai velkaa :D löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma elintasoni ei ole pröystäilevä enkä tuo varallisuuttani esille esimerkiksi kalliilla naisten käsilaukuilla tai koruilla enkä liiemmin vaatteillakaan. Hankin kalliina merkkivaatteina vain yleensä ulkoilu-/urheiluvaatteet. ABC:lläkin oon käynyt miesten kanssa kahvilla, joten niitäkään en kaihda. Mutta ehkä sitten jos laskee yhteen uuden auton hinnan ja asunnon, joka ei halvimmasta päästä ole niin kyllähän sillä tasolla "varallisuutta" tai velkaa :D löytyy.

        Sama. Mulla on kyllä hintaviakin vaatteita, joista joka ainoa on kuitenkin joko ostettu käytettynä tai ovat olleet mun omistuksessani jo vuosikausia. Esimerkiksi kallein villakangastakkini on 17-vuotiaana ostettu, vaikkei sitä kyseisen vaatteen ulkonäöstä huomaakaan. laadukkaat vaatteet kestävät käyttöä vuosikausia, kun niitä hoitaa hyvin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Itse hymähtäisin (ja kieltäytyisin) treffeistä ABC:llä, koska se olisi minusta tylsää ja kokisin sen kertovan tyystin erilaisesta ihmisestä kuin itse olen. Mä menisin mielummin vaikka kävelylle. 🙂

        😂 yksinkertaista ja toimivaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oma elintasoni ei ole pröystäilevä enkä tuo varallisuuttani esille esimerkiksi kalliilla naisten käsilaukuilla tai koruilla enkä liiemmin vaatteillakaan. Hankin kalliina merkkivaatteina vain yleensä ulkoilu-/urheiluvaatteet. ABC:lläkin oon käynyt miesten kanssa kahvilla, joten niitäkään en kaihda. Mutta ehkä sitten jos laskee yhteen uuden auton hinnan ja asunnon, joka ei halvimmasta päästä ole niin kyllähän sillä tasolla "varallisuutta" tai velkaa :D löytyy.

        Aha, talonmies ehkä pääsee tuulikaappia pidemmälle asuntoon mutta sillä ehdolla että pukee armanit ylleen ennekuin tapaa sukulaiset 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sama. Mulla on kyllä hintaviakin vaatteita, joista joka ainoa on kuitenkin joko ostettu käytettynä tai ovat olleet mun omistuksessani jo vuosikausia. Esimerkiksi kallein villakangastakkini on 17-vuotiaana ostettu, vaikkei sitä kyseisen vaatteen ulkonäöstä huomaakaan. laadukkaat vaatteet kestävät käyttöä vuosikausia, kun niitä hoitaa hyvin.

        No hyvä, tänne talonmies ehkä voisi istahtaa jopa sohvalle kunhan muistaa työntää designtyynyt sivummalle ensin 🙂


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        No hyvä, tänne talonmies ehkä voisi istahtaa jopa sohvalle kunhan muistaa työntää designtyynyt sivummalle ensin 🙂

        Mun sohvallani ei ole yhtään ainoaa tyynyä, joka ei kuulu itse sohvaan. Eikä asunnostani muutenkaan löydy yhtään sellaisia design esineitä, jotka olisivat kuluvia käyttöesineitä (kuten mä ainakin tyynyn näen). Miksi maksaisin sellaisessa kohtaa designista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun sohvallani ei ole yhtään ainoaa tyynyä, joka ei kuulu itse sohvaan. Eikä asunnostani muutenkaan löydy yhtään sellaisia design esineitä, jotka olisivat kuluvia käyttöesineitä (kuten mä ainakin tyynyn näen). Miksi maksaisin sellaisessa kohtaa designista?

        Lisään vielä tuohon edelliseen, että mä en ylipäänsä ole valmis maksamaan mistäänn ylimääräistä, vain koska se on "designia" "muodissa" tai "merkkituote". Mä maksan laadusta, kestävyydestä ja siitä, että itse pidän vaikkapa esineen ulkonäöstä tai pidän sitä erityisen toimivana omassa käyttötarkoituksessaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä tuohon edelliseen, että mä en ylipäänsä ole valmis maksamaan mistäänn ylimääräistä, vain koska se on "designia" "muodissa" tai "merkkituote". Mä maksan laadusta, kestävyydestä ja siitä, että itse pidän vaikkapa esineen ulkonäöstä tai pidän sitä erityisen toimivana omassa käyttötarkoituksessaan.

        Hienoa, kestävää kehitystä. Talonmies ohjataan siis suoraan töihin pannuhuoneeseen?


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        Hienoa, kestävää kehitystä. Talonmies ohjataan siis suoraan töihin pannuhuoneeseen?

        Mihin ihmeeseen mä jotain talonmiestä tarvitsen? Miksi mulla edes olisi pannuhuone?


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        Hienoa, kestävää kehitystä. Talonmies ohjataan siis suoraan töihin pannuhuoneeseen?

        Mä luulen muutenkin, että palkkaamalla ammattimaisen isännöitsijän (jos sellaiselle on tarvetta) saa muutenkin vähän ... sanotaan nyt vaikka selkeämpää palvelua, ilman jatkuvaa neuvottelun tarvetta.🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä luulen muutenkin, että palkkaamalla ammattimaisen isännöitsijän (jos sellaiselle on tarvetta) saa muutenkin vähän ... sanotaan nyt vaikka selkeämpää palvelua, ilman jatkuvaa neuvottelun tarvetta.🙂

        Eli maksulliset palvelut ovat etusijalla, toki silloin neuvotteluvaltit ovat palvelun tilaajan käsissä 🙂, monessakin mielessä


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        Eli maksulliset palvelut ovat etusijalla, toki silloin neuvotteluvaltit ovat palvelun tilaajan käsissä 🙂, monessakin mielessä

        Tuokin on tietysti tapa tulkita. Mä en harrasta ainakaan orjatyövoimaa, enkä vastentahtoista tai sellaista työvoimaa, joka kokee olevansa pakotettu johonkin hommaan. Jos jotain haluaa itsetehdä ja se on mieluista, niin siitä vaan. Jos ei, niin kyllä siihen rahalla tekijä löytyy. Mulla ei ole mitään tarvetta "talonmiehelle", jos mies taas itse nimenomaan ehdottomasti haluaa olla talonmies, niin en mä sitä iloa häneltä kiellä.


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        Eli maksulliset palvelut ovat etusijalla, toki silloin neuvotteluvaltit ovat palvelun tilaajan käsissä 🙂, monessakin mielessä

        Minusta on varsin erikoinen näkökulma, että miestä pitäisi kohdella jonain ilmaisena talonmiehenä ja jos ein niin jotenkin veemäinen ämmä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuokin on tietysti tapa tulkita. Mä en harrasta ainakaan orjatyövoimaa, enkä vastentahtoista tai sellaista työvoimaa, joka kokee olevansa pakotettu johonkin hommaan. Jos jotain haluaa itsetehdä ja se on mieluista, niin siitä vaan. Jos ei, niin kyllä siihen rahalla tekijä löytyy. Mulla ei ole mitään tarvetta "talonmiehelle", jos mies taas itse nimenomaan ehdottomasti haluaa olla talonmies, niin en mä sitä iloa häneltä kiellä.

        Kyllä, munkin juttujani voi ehkä tulkita useammalla kuin yhdellä tavalla 😏


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on varsin erikoinen näkökulma, että miestä pitäisi kohdella jonain ilmaisena talonmiehenä ja jos ein niin jotenkin veemäinen ämmä.

        Kieltämättä, jos tuollaisen tulkinnan haluaa tehdä


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        Kyllä, munkin juttujani voi ehkä tulkita useammalla kuin yhdellä tavalla 😏

        Kaikkea voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Itse hymähtäisin (ja kieltäytyisin) treffeistä ABC:llä, koska se olisi minusta tylsää ja kokisin sen kertovan tyystin erilaisesta ihmisestä kuin itse olen. Mä menisin mielummin vaikka kävelylle. 🙂

        Noita ABCtä treffipaikkana kuitenkin miehissä tuntuu riittävän. Mikä siinä ABCssä oikein viehättää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita ABCtä treffipaikkana kuitenkin miehissä tuntuu riittävän. Mikä siinä ABCssä oikein viehättää?

        En tiedä. Kai se varmasti joillain paikkakunnilla voi olla ihan varteenotettava treffipaikka ja vaihtoehdot voi olla vähissä. Voisko osa juttua olla myös se, että nuo luonnollisesti ovat paikkoja, joihin on luontevaa mennä autolla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä. Kai se varmasti joillain paikkakunnilla voi olla ihan varteenotettava treffipaikka ja vaihtoehdot voi olla vähissä. Voisko osa juttua olla myös se, että nuo luonnollisesti ovat paikkoja, joihin on luontevaa mennä autolla?

        Jep, autolla nimenomaan, sääli sinänsä...tuolle yksityiskopterille tulee ihan liian vähän käyttötunteja 🙂, parkkikset turhan ahtaita.


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        Jep, autolla nimenomaan, sääli sinänsä...tuolle yksityiskopterille tulee ihan liian vähän käyttötunteja 🙂, parkkikset turhan ahtaita.

        Eipä munkaan tuota omaani tule läheskään hintansa väärtisti käytettyä, mutta se on mukavuus, josta maksan kuitenkin ihan mielelläni. En mä kuitenkaan koe tarvetta keksimällä keksiä sille käyttöä ja valita treffipaikkaa niin, että voisin käyttää autoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä munkaan tuota omaani tule läheskään hintansa väärtisti käytettyä, mutta se on mukavuus, josta maksan kuitenkin ihan mielelläni. En mä kuitenkaan koe tarvetta keksimällä keksiä sille käyttöä ja valita treffipaikkaa niin, että voisin käyttää autoa.

        No toinen vaihtoehto on toi 12h limo, mutta sillekin on nuo parkkikset ahtaita, vaatii tuplatilan. tarvis laitattaa intercom kanssa siihen, koko ajan viitsi huudella kuskille sinne seitsemän metrin päähän. Kuskikin on käynyt vähän huonokuuloiseksi ajan mittaan.🙂.
        Jäljelle ei jää enää kuin maserati ja porsche, niihin nyt ei mahdu kuin luottokortti mukaan..toki sekin riittää absilla kahvilla käyntiin.


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        No toinen vaihtoehto on toi 12h limo, mutta sillekin on nuo parkkikset ahtaita, vaatii tuplatilan. tarvis laitattaa intercom kanssa siihen, koko ajan viitsi huudella kuskille sinne seitsemän metrin päähän. Kuskikin on käynyt vähän huonokuuloiseksi ajan mittaan.🙂.
        Jäljelle ei jää enää kuin maserati ja porsche, niihin nyt ei mahdu kuin luottokortti mukaan..toki sekin riittää absilla kahvilla käyntiin.

        Mikäs siinä, jos tykkää olla kyydittävänä 🙂. Mä tykkään autolla ajamisesta. Meikäläiset maantiet en anna mun mielestä juuri ajoelämystä yhtään sporttisemmalla autolla, mutta sekin on tietenkin makuasia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs siinä, jos tykkää olla kyydittävänä 🙂. Mä tykkään autolla ajamisesta. Meikäläiset maantiet en anna mun mielestä juuri ajoelämystä yhtään sporttisemmalla autolla, mutta sekin on tietenkin makuasia.

        No itse asiassa moottorin murina on musiikkia ollut korville kaiken ikää...pellin alla ei nykyään enää niin murise, enemmänkin suhisee korvissa 🙂. Voi olla että tuulee korvasta korvaan mutta kyllä sekin efektistä käy 🤔.


    • Anonyymi

      Hyi. Taitaa aloittaja tuntea suurta ylemmyydentunnetta. Eiköhän nuo ole isompi ongelma aloittajalle kuin niille miehille.

      Aloittaja ei halua istua miehen vanhaan romuun kun on tottunut ajamaan hienommalla autolla.

      Naisille aika tyypillistä tuo ja miehellä pitää olla hienompi auto ja asunto. Rahaakin miehellä pitäisi olla enemmän, että voi pariutua.

      • Anonyymi

        Tosi juttu. Miehellä pitää todellakin olla hienompi auto ja asunto tai sitten miehen pitää olla ulkonäöltä joku malli tai todella varakas.

        Eräs rikas suomalainen julkkismies oli etsinyt synnyttäjää ja naisilta oli tullut yli 2000 yhteydenottoa. Kertoo aika paljon..

        Tuon takia niitä parisuhteita ei synny, koska tuollaisia miehiä on vähän ja kun ei synny parisuhteita, niin ei synny myöskään lapsia. Syntyvyys on pohjamudissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi juttu. Miehellä pitää todellakin olla hienompi auto ja asunto tai sitten miehen pitää olla ulkonäöltä joku malli tai todella varakas.

        Eräs rikas suomalainen julkkismies oli etsinyt synnyttäjää ja naisilta oli tullut yli 2000 yhteydenottoa. Kertoo aika paljon..

        Tuon takia niitä parisuhteita ei synny, koska tuollaisia miehiä on vähän ja kun ei synny parisuhteita, niin ei synny myöskään lapsia. Syntyvyys on pohjamudissa.

        Parisuhteita syntyy kaiken aikaa, mutta pariskunnat eivät halua yhteisiä lapsia. He hankkivat mieluummmin yhteisen kissan, koiran tai auton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parisuhteita syntyy kaiken aikaa, mutta pariskunnat eivät halua yhteisiä lapsia. He hankkivat mieluummmin yhteisen kissan, koiran tai auton.

        Juuri noin. Omassa kuplassani mä olen yksi niistä hyvin harvoista, joilla on jälkiasvua, vaikka likipitäen kaikki ovat parisuhteessa. Jostain syystä omassa tuttvapiirissäni lähes kaikki ovat vela.


      • Anonyymi

        Ap tässä kommentoi, että en koe ylemmyyden tunnetta eikä elintasoerot ole mulle se ongelma. Tämänkin yhden miehen kanssa olisin ollut valmis parisuhteeseen siitä huolimatta, että hän asui pienessä vuokra-asunnossa ja kyllä hänenkin auton romussaan olin istunut. Minusta mies oli fiksu ja mukava, sitä arvostin enemmän kun sitä varakkuutta.


    • Kaikkea sitä. Mua ei haittaa ollenkaan, jos naisella on paremmat tulot ja koulutus. Ne eivät kerro ihmisestä oikeastaan mitää. Eri asia leveileekö niillä tai nälvii. Trumpkin on rikas ja koulutettu, mutta ihan idiootti narsistihan se on silti.

    • Anonyymi

      Parisuhteita syntyy niiden super alfojen ja naisten välillä. Entistä pienempi miesjoukko saa lapsia ja monilla super alfoilla on useampia lapsia eri naisten kanssa.

      Monet miehet eivät saa lapsia vaikka haluaisivat. He eivät saa lapsia, koska he eivät saa edes naista jonka kanssa tehdä lapsia.

      Naiset arvostavat vain tietyntyyppisiä miehiä.

      • Anonyymi

        Ja kuitenkin tässä ketjussa on jo pri naist kerttonut, että ei ole etsinyt mitään "superalfoja" ja että vähemmänkin kelpaisi hyvin. Miehillä vain tuntuu olevan jokin sisäsyntyinen tarve taloudelliselle ja sosiaaliselle ylemmyydelle naisesta.


    • Anonyymi

      En lukenut kuin aloituksen. Pitäkää elintasonne. Minä teen niille tämän,💩😄

    • Anonyymi

      Mulla on ihan sama kokemus, eikä siihen tarvita edes mitään yletöntä elintasoa, jolla pröystäillä. Ei tarvitse olla miljoonalukaalia tai sadantonnin autoa. Ihan jo se, että mulla on velaton omakotitalo (ei edes mikään valtavan suuri) hyvällä alueella pk-seudulla tuntuu olevan monelle miehelle ongelma. Vaikka heillä itsellään olisi oma asunto tai talokin, niin yleensä siitä on velkaa. Jostain syystä, varsinkin tässä viimevuosien taloustilanteessa, miehen aloittavat aina keskustelun velasta jo koroista ja lyhennyksistä jne. Mä en tiedä pitäiskö mun olla vain hiljaa ja nyökytellä ja sitten valehdella, kun kysyvät mikä mun tilanteeni on.

      • Anonyymi

        Toinen sellanen aihe, josta miehet on viimesten parin vuoden ajan aina alkeneet puhua, on sähkön hinta. Tämäkin on juttu, jossa mä en tiedä pitäiskö sitä vain nyökytellä ja sitten valehdella kun kysytään ja sanoan että joo olen tosi kusessa sähkölaskujen kanssa. Sitä ei ainakaan kannata alkaa valehtelemaan, että mä jotenkin niitä pohtisin ja optimoisin jatkuvasti, koska siitä valheesta jäisin kiinni alta aikayksikön.


    • Anonyymi

      ""Ja kuitenkin tässä ketjussa on jo pari naista kertonut, että ei ole etsinyt mitään "superalfoja" ja että vähemmänkin kelpaisi hyvin. Miehillä vain tuntuu olevan jokin sisäsyntyinen tarve taloudelliselle ja sosiaaliselle ylemmyydelle naisesta.""

      Jassoo eli koko suomen syntyvyyttä tulee nyt mielestäsi tarkastella vain ja ainoastaan parin palstakirjoittaja naisen viestien perusteella ja tilastotiedolla voidaan pyyhkiä peetä, koska naisten sana on laki jonka mukaan mennään ja koska nämä naiset saavat lapsia, niin onhan kaikkien miestenkin saatava. Kerrassaan loistavaa logiikkaa!

      • Anonyymi

        Ei ja juuri siksi sinunkaan juttusi eivät ole relevantteja. Nimenomaan ne tilastotiedot ovat olennaisia ja mikään niissä ei tue mitään tästä: "Parisuhteita syntyy niiden super alfojen ja naisten välillä. Entistä pienempi miesjoukko saa lapsia ja monilla super alfoilla on useampia lapsia eri naisten kanssa.

        Monet miehet eivät saa lapsia vaikka haluaisivat. He eivät saa lapsia, koska he eivät saa edes naista jonka kanssa tehdä lapsia.

        Naiset arvostavat vain tietyntyyppisiä miehiä."


    • Anonyymi

      Itse olen huomannut selkeästi sen, että mitä tasokkaampi nainen ulkonäöltä, niin sitä enemmän vaatii mieheltä paksua lompakkoa, hienoa autoa ja asuntoa. Tottakai on poikkeustapauksia, mutta mikäli missinainen pariutuu tavismiehen kanssa, niin miehellä on oltava varallisuutta.

      Sitten jos tämä missinainen pariutuu mallimiehen kanssa, niin sitä varallisuutta ei välttämättä tarvitse olla. Plussaa se tietysti on.

      • Anonyymi

        Missit harvemmin ovat mitenkään varakkaita, jos eivät sitten ole perineet varojaan (eikä siinä tietenkään ole mitään väärää). Missi voi tietenkin vaurastua misseytensä jälkeen ja olla hyvinkin bisnesvainuinen, mutta eivät he yleensä heti vaurastu. Pääosin voi myö todeta, että nainen, jolla on oman työnsä, työntekonsa, opiskelunsa kaiutta suht hyvä elintaso, ei yleensä halua tulla määritellyksi missiksi, eikä tyrkytä itseään missinä, vaikka ulkonäkö siihen riittäsikin. Poikeuksena tietenkin he, joille ulkonäkö on se työ käytännössä.


      • Anonyymi

        Joo, tuon olen nimenomaan henkilökohtaisesti kokenut, että noin miehet juurikin odottavat sen olevan ja noin sen tuntuu miesten mielestä kuuluvan olla. Olen huomannut, että miehiä ahdistaa, kun eivät olekaan saaneet olla mun kanssani se paksu lompakko, kun mulla on omasta takaa ihan tarpeeksi oman elintasoni ylläpitoon. Se aiheuttaa monissa miehissä ahdistusta, syytä en tiedä mistä se johtuu.


      • Anonyymi

        No johan sinulla välähti. Ätmi ei ymmärrä faktoja vaan ätmi tahtoo harkimoksi harkimon paikalle pikku yksiössään ponofilmeillä runkkaillen. Porno opetti että oikeat aidot ja arvostettavat naiset on some pornopupuja tekotisseineen ja botokshuulineen. Ja ätmi tahtoo sellaisen! Mutta ätmillä ei ole rahaa😔😥 nyyh. Nyt ätmi on katkera ja mustamaalaa naiset maast kuuhun koska hänen elämän arvot ja reaaliteetit on kieroon kasvaneet ja jumala nimeltään arkimo opetti! 👎💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No johan sinulla välähti. Ätmi ei ymmärrä faktoja vaan ätmi tahtoo harkimoksi harkimon paikalle pikku yksiössään ponofilmeillä runkkaillen. Porno opetti että oikeat aidot ja arvostettavat naiset on some pornopupuja tekotisseineen ja botokshuulineen. Ja ätmi tahtoo sellaisen! Mutta ätmillä ei ole rahaa😔😥 nyyh. Nyt ätmi on katkera ja mustamaalaa naiset maast kuuhun koska hänen elämän arvot ja reaaliteetit on kieroon kasvaneet ja jumala nimeltään arkimo opetti! 👎💩

        Ätmi tahtoi uskollisuutta ja perustaa perheen. Huihai kun jumaloimansa porno filmipuput ei tahtonut kaan samaa😥 kyynelille ei ole loppua 👎💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, tuon olen nimenomaan henkilökohtaisesti kokenut, että noin miehet juurikin odottavat sen olevan ja noin sen tuntuu miesten mielestä kuuluvan olla. Olen huomannut, että miehiä ahdistaa, kun eivät olekaan saaneet olla mun kanssani se paksu lompakko, kun mulla on omasta takaa ihan tarpeeksi oman elintasoni ylläpitoon. Se aiheuttaa monissa miehissä ahdistusta, syytä en tiedä mistä se johtuu.

        Et tarjonnut miehelle treffeillä, joten mies ajatteli, että onpa siinä nuuka nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missit harvemmin ovat mitenkään varakkaita, jos eivät sitten ole perineet varojaan (eikä siinä tietenkään ole mitään väärää). Missi voi tietenkin vaurastua misseytensä jälkeen ja olla hyvinkin bisnesvainuinen, mutta eivät he yleensä heti vaurastu. Pääosin voi myö todeta, että nainen, jolla on oman työnsä, työntekonsa, opiskelunsa kaiutta suht hyvä elintaso, ei yleensä halua tulla määritellyksi missiksi, eikä tyrkytä itseään missinä, vaikka ulkonäkö siihen riittäsikin. Poikeuksena tietenkin he, joille ulkonäkö on se työ käytännössä.

        Kyllä nainen kuin nainen voi vaurastua, mutta millä se raha on tehty, niin kokonaan toinen juttu kun nykyään monet on ounlifaanssissa sun muissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tarjonnut miehelle treffeillä, joten mies ajatteli, että onpa siinä nuuka nainen.

        Mä trjoan kyllä, kun olen itse kutsunut. Se kuuluu hyviin tapoihin. Jos mut on kutsuttu, niin maksan silloinkin omani ihan rutisematta, vaikka sellaista vähän outona pidänkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nainen kuin nainen voi vaurastua, mutta millä se raha on tehty, niin kokonaan toinen juttu kun nykyään monet on ounlifaanssissa sun muissa.

        Väitinkö jotain muuta. Kysymys oli sen hetkisestä tilanteesta kun he ovt missejä. Hyvin harv missi on vauras. Jos nainen on jo vaura, niin misseys harvoin on silloin kovin houkuttelevaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ätmi tahtoi uskollisuutta ja perustaa perheen. Huihai kun jumaloimansa porno filmipuput ei tahtonut kaan samaa😥 kyynelille ei ole loppua 👎💩

        Ja kaikki pikku ätmirunkkarit äänestää pressaksi pornotissi rahaa jumaloivaa harkimoa. Josko siitä pieni siivu siten itselleenkin irtoaisi. Harmimo kiitokokseksi ja mielistelistelleekseen pornopuput maksaisi . Tosin sekin olisi vain ätmien huijaus. Ja ei maksaisi latiakaan. Kaikki rahansa kun menee naisten suuriin maksuihin ,suuriin siksi että että pitää sitä jotain vastinettakin saada , kele. Tässä turhasta anneta..👎💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitinkö jotain muuta. Kysymys oli sen hetkisestä tilanteesta kun he ovt missejä. Hyvin harv missi on vauras. Jos nainen on jo vaura, niin misseys harvoin on silloin kovin houkuttelevaa.

        Tämä tietyti koskee lähinnä länsimaita. Kauko-Idässä ja Latinalaisessa-Amerikassa on melko tavallista, että myös rikkaiden perheiden tyttäret tavoittelevt misseyttä ja sillä on tarkoitus naida lisää rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nainen kuin nainen voi vaurastua, mutta millä se raha on tehty, niin kokonaan toinen juttu kun nykyään monet on ounlifaanssissa sun muissa.

        Tosiasia on, että naiset käy tavallisissa töissä, saavat normaalin palkan ja eivätkä tuhlaa turhuuteen rahojaan.
        Ei ne suuret tulot vaan pienet menot, sillä tavalla vaurastuu.
        Ottakaa oppia miehet tavallisista naisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasia on, että naiset käy tavallisissa töissä, saavat normaalin palkan ja eivätkä tuhlaa turhuuteen rahojaan.
        Ei ne suuret tulot vaan pienet menot, sillä tavalla vaurastuu.
        Ottakaa oppia miehet tavallisista naisista.

        Tuo juuri. Itselläni on sellainen kokemus, että miehet ovat varsinaisia tuhlureita. Kaikkea pitää olla, oli siihen varaa tai ei. Ei tuo varmasti kaikkiin miehiin päde, mutta omaan elämääni ja lähipiirini ei muunlaisia miehiä ole osunut.

        Kun mä erosin eksästäni, niin alkoi kummasti jäädä palkasta käteen. Miehen kanssa melkein kaikki meni mikä tulikin, vaikka oli molemmilla ihan hyväpalkkainen työ. Miehellä ei jäänyt omastaan käteen mitään ja minä sitten makselin yhteisiäkin menoja yksin. Sitten eron jälkeen mies oli ihan kusessa niiden menojen kanssa, kun ei ollut koskaan tajunnut miten paljon mä oikeasti olin kustantanut, eikä hän osannut vähentää kulutustaan. Kehtasi vielä eron jälkeen valittaa rahapulaansa minulle, ikäänkuin hänen kulutuksensa olisi ollut jotenkin minun vikani. Mä osasin laskea heti kuluni oikein ja alkoi jäädä rahaa säästöön ja sekös eksää vitutti.


    • Anonyymi

      Jos mies olisi kutsunut aloittajan kotiinsa, niin aloittaja olisi varmasti kääntynyt äkkiä kannoillaan, koska aloittaja on tottunut loistolukaaleihin.

      Kun aloittaja olisi nähnyt miehen puhkin*ssitun sohvan, niin viimeistään siinä vaiheessa hän olisi ottanut jalat alleen.

      • Anonyymi

        Olen nähnyt tuollaisen puhkinussitun sohvan erään sinkkumiehen kotona. Never again.


      • Anonyymi

        Siihen, että hankkii vielä siistissä kunnossa olevan sohvan, ei tarvita paljoa rahaa. Niitä saa nettikirppiksiltä parhaimmillaan kunhan vain noutaa ja maksaa korkeintaan kahvipaketin.


    • Anonyymi

      Kuulostaa siltä että raha ja vauraus olivat niille miehille tärkeitä arvoja. Itselleni rahalla ei ole suurta merkitystä. Tavallaan se antaa emansipatorisen fiiliksen kun en murehdi uraohjuksen tavoittelusta. Töissä on silti hyvä olla koska rahaakin tärkeämpi tekijä on että se antaa merkitystä elämään ja ehkäisee syrjäytymistä.

      • Anonyymi

        Itse ainakin teen omaa duuniani, koska mä tykkään työstäni, en rahan takia. Mä tekisin työtäni pienemmälläkin korvauksella, koska mä tosiaan pidän siitä työnä.


    • Anonyymi

      Säästyit paljolta kun mies ei kutsunut kotiinsa. Miehen luona olisit vertaillut tavaroita kuinka sinulla tuo ja tuo on parempaa kuin miehellä. Olisit tuntenut suuren suurta ylemmyydentunnetta.

      Ehkä petyit, koska komea mallimies paljastuikin köyhäksi.

      • Anonyymi

        No mä ainakaan en valtaosin edes tiedä jonkun esineiden hintoja. Voin pitää jotekin ihan jumalattoman rumana ja epäkäytännöllisenä, vaikka se olisi jumalattoman kallista.


    • Anonyymi

      Se on varmasit totta, että osa naisista haluaa nimenomaan varakkaamman miehen. Ikävä tosiasia on myös se, että osa miehistä kokee tarvetta olla se varakkaampi osapuoli ja kokee alemmuudentunnetta, jollei ole. Mä olen kuullut uskomattoman monesti miesten suusta ihan armotonta vittuilua ja dissaamista toisiaan kohtaan, kun miehen vaimo on varakkaampi, kovempi palkkaisessa työssä, sosiaaliselta statukseltaan korkeammalta. Miehetkin ovaavat olla ihan totaalisia biacheja toisiaan kohtaan tässä asiassa.

      • Anonyymi

        Miehet osaavat olla myös naisia kohtaan täysin bitchejä. Ulkomailla sain usein kuulla kiukustuneelta mieheltä, että et olisi urallasi missä olet, tai et asuisi näin hienossa talossa, jos ex-miehesi ei olisi niitä sinulle antanut. Selitä siinä sitten ukolle, että kaikki itse hankittua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehet osaavat olla myös naisia kohtaan täysin bitchejä. Ulkomailla sain usein kuulla kiukustuneelta mieheltä, että et olisi urallasi missä olet, tai et asuisi näin hienossa talossa, jos ex-miehesi ei olisi niitä sinulle antanut. Selitä siinä sitten ukolle, että kaikki itse hankittua.

        Tuokin on ihan totta. Moni mies kuitenkin selittää, että miehet muka tulisivat keskenään hyvin toimeen. Jokainen vähänkään ympärilleen katsellut kuitenkin tietää, että eihän tuo pidä sinne päinkään paikkaansa. Miehet tulevat ehkä kohtuu hyvin toimeen siinä sen oman sidosryhmänsä kanssa, varsinkin jos on pikkupakko tai yhteisiä tavotteita. Miehetkin kuitenkin osaavat hyvin usein olla toisiaan kohtaan aivan karseita.

        Ja todellakin, tuo on hyvin tavallista myös. Mä olen saanut kuulla tuota ihan Suomessakin. Itselleni tuota tuli kohdalle ulkomailla jostain syystä hyvin vähän. Se varmaan johtuu siitä ympäristöstä ja tilanteesta, jossa mä siellä olin. Mulla ei esim. ollut mitään sellaista eksää, jonka piikkiin kukaan olisi voinut mitään elämässäni puhua. Sitä olen saanut kuulla likipitäen kaikissa maissa, joissa olen ollut, että olisin muka saanut työni reittä pitkin ja sitä ei ainakaan vaimenna se, että ulkonäkö on varsin mukiinmenevä.


    • Anonyymi

      Olen ollut monenlaisissa lukaaleissa ja tulen olemaan edelleen. Nämä on nähty. Kukaan noilla lukaaleilla ei minua kesyttäisi. En saisi noista mitään kiksejä. Tuntisin niissä itseni vieraantuneeksi omasta itsestäni. Muille suon sen mutta itselleni en henk.koht. tahdo.💩

      • Anonyymi

        Mä ainakin olen hankknut asuntoni itselleni ja oman makuni mukaan. Ei sen tarvitse ketään muuta miellyttää.


    • Anonyymi

      Voi v*ttu mikä pyhien totuuksien ketju taas, onko sitä samaa paskaa pakko suoltaa AINA

    • "Onko oikeasti paremmin tienaava ja koulutettu nainen miehille pois suljettu?"

      Voiko oikeasti väittää että on oikeasti paremmin tienaava tai paremmin koulutettu kun palkka tulee naiskiintiökoulutuksen jälkeen naiskiintiötyöpaikasta?

      Minusta munasarjakkaan varallisuudella, palkalla tai koulutuksella ei ole seksuaalisessa parinvalinnassa suoranaista merkitystä suuntaan tai toiseen, mutta yllä kuvatut naisammattilaiset usein ovat varsinaisia narttuja (bitch), rumapainoisia tai kamalan wanhoja.

      • Anonyymi

        Sen mitä tienaa näkee palkasta. Jos siis osaa sen verran matematiikkaa, niin tuo "pulma" on helppo ratkaista. Koulutuksillekin on selkeät luokitukset, että tuokaan ei kovin kummoinen pulma normiälyisille ole.

        P.S. Minä työskentelen miesvaltaisella alalla, eli mun ei tarvitse edes moisia teoreettisia satuja pohtia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sen mitä tienaa näkee palkasta. Jos siis osaa sen verran matematiikkaa, niin tuo "pulma" on helppo ratkaista. Koulutuksillekin on selkeät luokitukset, että tuokaan ei kovin kummoinen pulma normiälyisille ole.

        P.S. Minä työskentelen miesvaltaisella alalla, eli mun ei tarvitse edes moisia teoreettisia satuja pohtia.

        Miesvaltaisilla aloilla niitä naiskiintiötyöpaikkoja nimenomaan on. Mutta eläkeläiset eivät mainittavasti tee työtä. He roikkuvat kaakatuspaslstoilla.


      • Anonyymi
        Seduttore kirjoitti:

        Miesvaltaisilla aloilla niitä naiskiintiötyöpaikkoja nimenomaan on. Mutta eläkeläiset eivät mainittavasti tee työtä. He roikkuvat kaakatuspaslstoilla.

        Meillä ei ole. Mun duuniani hoiti aiemmin mies ja silleen. Voi kun olisikin eläkeläinen, vaikka kyllä mä luultavasti tekisin silloin edelleen töitä. Mahtaakohan sitä ikinä edes päästä virallisesti eläkkelle. Jos eivät päätä taas nostaa ikärajoja, niin siihenkin on vielä yli 30 vuotta.


    • Anonyymi

      Palkkaisin mielelläni 'talonmiehen', jos tiedätte mitä tarkoitan...Ding dong, täällä talon mies...!

    • Anonyymi

      No minusta ei ole - mutta ehkä se johtuu kontekstista - ehkä jostain muusta - mutta päädythän sinäkin vertailemaan materialismia?

      Itse olen ollut koko elämäni käytännössä köyhä mutta olen rakentanut identiteettini esim. osaamiselle ja muulle vastaavalle. Jos nainen tienaisi selvästi enemmän kysyisin suoraan että rahoitatko alun yritykselleni, se on se mitä haluan elämältä ja johon minulla ei ole ollut koskaan oikeastaan tilaisuutta ja resursseja.

      Eli enemmän tienaava nainen olisi kirjaimellisesti tässä asiassa minulle lompakko, jos minä lyön itseni ja elämäni naiselle kumppaniksi se tarkoittaa myös materiaalista jakamista. Voin aivan suoraan sanoa että olen taloudellinen riski ja ihmissuhteessa odotan että tämä riski realisoidaan valinnoiksi.

      Vastineeksi minä sitten en kadehdi tai näe toisia "parempana" - en ketään ja arvostan niitä saavutuksia mitä toinen on saanut ja kohtaan sen ihmisen ihan oikeasti. Johtuu siitä että luovun tästä pyrkyryys-materialismista jo pitkän aikaa sitten ja ajattelen kaiken vain erilaisina resursseina joiden suurin hyöty on lisätä tyytyväisyyttä ja onnea ja tarkoituksenmukaisuutta elämässä. Tiedän mitä tahdon ja tarvin ja kun tilaisuus tulee odotan sen saavani, samoin tiedän pystyväni kumppanina korottamaan toista kumppanuuden kautta hänen hyvinvoinnissaan ja tyytyväisyydessään, näen itseni tasaveroisena ja arvokkaana, ainutlaatuisena omana itsenäni, oikeutettuna ja kykenevänä.

      • Anonyymi

        Se on tietysti rehellistä, että kysytään suoraan. Oma vstaukseni olisi, että en. mä en ole enkelisijpittaja, mutta jos kaikki suunnitelmat olisivat kunnossa, niin voisin yrittää auttaa etsimään rahoittajaa.


      • Anonyymi

        Jos ei suunnitelmiaan ole varaa rahoittaa tai mahdollisuutta saada niitä rahoitettua normaalilla lainarahalla, niin sitten ne suunnitelmat ovat liian suurisuuntaisia ja niitä on syytä viilata. Tuossa voin auttaa, sillä olen pistänyt omanikin pystyyn tyhjästä, mutta rahaa en alal pistämään suunnitelmiin, joihin eivät oikeatkaan rahoittajatkaan ole valmiita rahojaan pistämään. Minusta on täysin asiatonta edes pyytää tuollaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei suunnitelmiaan ole varaa rahoittaa tai mahdollisuutta saada niitä rahoitettua normaalilla lainarahalla, niin sitten ne suunnitelmat ovat liian suurisuuntaisia ja niitä on syytä viilata. Tuossa voin auttaa, sillä olen pistänyt omanikin pystyyn tyhjästä, mutta rahaa en alal pistämään suunnitelmiin, joihin eivät oikeatkaan rahoittajatkaan ole valmiita rahojaan pistämään. Minusta on täysin asiatonta edes pyytää tuollaista.

        Olisin silti asiaton. Jos nainen ei luota minuun ei hän ole minun nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisin silti asiaton. Jos nainen ei luota minuun ei hän ole minun nainen.

        Kysymys ei ole luotosta ja luottamuksesta sinuun. Jos et tajua yrittämiseen ja yritystoimintaa aina liittyvää riskiä, niin yrittäjäksi ryhtyminen ei ehkä ole hirveän järkevä veto. Siihen, jos viralliset rahoittajat eivät luota bisneideaasi, on luultavasti hyvät syyt. Suomessa on paljon tahoja, joilta voi saada rahoitusta yritystoiminnan aloittamiseen ja jollei niistä mikään lähde rahoittamaan ja vakuutu bisneksestäsi, niin sen syytä kannattaa sinunkin pohtia ja miettiä mitä muutoksia suunnitelmiisi kannattaisi tehdä. Jos taas virallisilta tahoilta saatavilla oleva raha ei riitä sinulle, niin silloin tosiaan kannattaa pohtia onko skaala ihan kohdillaan.


      • Anonyymi

        Parisuhteneen ja lainasuhteen yhdistäminen ja yhteinen bisnes heti parisuhteen aluksi kuulostaa yhdistelmältä, joka on suhteen tuho heti alkuunsa. Pitkässä parisuhteessa, jossa kaikki on jo vakiintunut paikoilleen, tuo voi toimiakin, mutta parisuhteen aloittaminen tuolta pohjalta kuulostaa itsetuhoiselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei suunnitelmiaan ole varaa rahoittaa tai mahdollisuutta saada niitä rahoitettua normaalilla lainarahalla, niin sitten ne suunnitelmat ovat liian suurisuuntaisia ja niitä on syytä viilata. Tuossa voin auttaa, sillä olen pistänyt omanikin pystyyn tyhjästä, mutta rahaa en alal pistämään suunnitelmiin, joihin eivät oikeatkaan rahoittajatkaan ole valmiita rahojaan pistämään. Minusta on täysin asiatonta edes pyytää tuollaista.

        Mielummin valitsen köyhän naisen koska silloin edes elämäntavat ja toteutumismallit olisivat samantasoiset.

        Jos asetun suhteeseen jossa hyödyn jakautuminen perustuu siihen että molemmat pitävät elintasonsa niin eikö se köyhä silloin ole lemmikkieläin joka saa roolin taloudessa?

        En minä aio olla kenellekään pelkkä seuralainen. Vitut sellasiesta, ei se ole suhde. Minä olen kokonainen oma yksikköni ja minä tulen kumppanuudessa osaksi sitä elämää - kokonaan. Kaikki se mitä minä olen kuuluu aivan samalla tavalla toiselle, se redundanssi mikä minulla on osaamisessa ja näkemyksissä on jotain mitä et rahalla saa vaikka haluaisit. Tämä on asia joka pitää elää ja valita todeksi ihmissuhteen kautta.

        Yhdestä olen varma. Raha ei ole tehnyt teitä onnelliseksi. Eipä se tekisi minuakaan mutta mahdollistaa täyden irtautumisesta kapeasta palkkaorjan roolista täysvaltaiseksi toimijaksi. Tämä itsetoteutumisen malli on saatavissa taloudellisesti - jos tämä on se mitä kumppani haluaa niin eikö se ole se mitä kumppani ansaitsee?

        Minä haluan olla VAPAA olemaan loistava itseni ja jos kumppanillani on resurssit tähän niin miksi hän vihaisi minua niin paljon että evää sen mikä minua elähdyttää?

        Ainoa syy on se että hän haluaa käyttää varat itseensä, omaan todelliseen vapauteensa.

        Onko raha tehnyt teidät onnelliseksi? Jos ei niin silloin teidän kannattaisi miettiä että mikä kuviossa on vialla.


      • Anonyymi

        Tuollaisessa tilanteessa voisin, jos sun suunnitelmasi ovat kohdallaan, suostu siihen, että minä perustan sen yrityksen ja sinä voit sitten työpanoksellasi lunastaan sen minulta pois. Minä luotan suhun ja rahoitan, sinä luotat siihen, että saat sen lunastettua itsellesi, tasapuolista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielummin valitsen köyhän naisen koska silloin edes elämäntavat ja toteutumismallit olisivat samantasoiset.

        Jos asetun suhteeseen jossa hyödyn jakautuminen perustuu siihen että molemmat pitävät elintasonsa niin eikö se köyhä silloin ole lemmikkieläin joka saa roolin taloudessa?

        En minä aio olla kenellekään pelkkä seuralainen. Vitut sellasiesta, ei se ole suhde. Minä olen kokonainen oma yksikköni ja minä tulen kumppanuudessa osaksi sitä elämää - kokonaan. Kaikki se mitä minä olen kuuluu aivan samalla tavalla toiselle, se redundanssi mikä minulla on osaamisessa ja näkemyksissä on jotain mitä et rahalla saa vaikka haluaisit. Tämä on asia joka pitää elää ja valita todeksi ihmissuhteen kautta.

        Yhdestä olen varma. Raha ei ole tehnyt teitä onnelliseksi. Eipä se tekisi minuakaan mutta mahdollistaa täyden irtautumisesta kapeasta palkkaorjan roolista täysvaltaiseksi toimijaksi. Tämä itsetoteutumisen malli on saatavissa taloudellisesti - jos tämä on se mitä kumppani haluaa niin eikö se ole se mitä kumppani ansaitsee?

        Minä haluan olla VAPAA olemaan loistava itseni ja jos kumppanillani on resurssit tähän niin miksi hän vihaisi minua niin paljon että evää sen mikä minua elähdyttää?

        Ainoa syy on se että hän haluaa käyttää varat itseensä, omaan todelliseen vapauteensa.

        Onko raha tehnyt teidät onnelliseksi? Jos ei niin silloin teidän kannattaisi miettiä että mikä kuviossa on vialla.

        Mitä sinä muka vaikka minun elämäntavoistani tiedät?

        En ole missään sanonut, että "molemmat pitävät elintasonsa". Mulla ei ole mitään ongelmaa maksaa kuluja suhteessa tuloihin, jolloin pienempituloiselle tietenkin jää omistaan enemmän omaan käyttöönsä. On kuitenkin täysin eri asia, että alkaisin jakaa mitään täysin kulujen ulkopuolisesta omaisuudestani ja varsinkaan heti suhteen alussa.

        Eli sinä olet siis maksullista seuraa, et sellainen joka aidosti välittäisi. No sellaista seuraa saa paljon halvemmallakin, jos sellaista tahtoo

        Mä olen hyvinkin onnellinen. Selvästikin paljon onnellisempi kuin sinä, enkä läheskään noin katkeroitunutkaan. Sinä kaipaa vapautta sinulle, kumppanistasi välittämättä. Mä en luottaisi hetkeäkään, etteikö sun "rakkautesi" loppuisi sillä siunaaman sekunnilla, kun saisit sen taloudellisen vapautesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä muka vaikka minun elämäntavoistani tiedät?

        En ole missään sanonut, että "molemmat pitävät elintasonsa". Mulla ei ole mitään ongelmaa maksaa kuluja suhteessa tuloihin, jolloin pienempituloiselle tietenkin jää omistaan enemmän omaan käyttöönsä. On kuitenkin täysin eri asia, että alkaisin jakaa mitään täysin kulujen ulkopuolisesta omaisuudestani ja varsinkaan heti suhteen alussa.

        Eli sinä olet siis maksullista seuraa, et sellainen joka aidosti välittäisi. No sellaista seuraa saa paljon halvemmallakin, jos sellaista tahtoo

        Mä olen hyvinkin onnellinen. Selvästikin paljon onnellisempi kuin sinä, enkä läheskään noin katkeroitunutkaan. Sinä kaipaa vapautta sinulle, kumppanistasi välittämättä. Mä en luottaisi hetkeäkään, etteikö sun "rakkautesi" loppuisi sillä siunaaman sekunnilla, kun saisit sen taloudellisen vapautesi.

        Minä mitään "Taloudellista vapautta" halua, vaan tehdä työtä jossa olen hyvä omilla ehdoillani ja sellaisessa toimintaympäristössä että tekeminen ei ole aivan helvetin persettä ja kaadu ensimmäiseen pankin penäämään lainaerän maksuun johon alan yritykset usein kaatuvat koska eivät ole päässeet kehittämään toimintaansa tarpeeksi pitkälle.

        Minä olen köyhä, olen oppinut olemaan köyhä ja minulla voi olla kuinka paljon rahaa tahansa ja olen edelleen köyhä siitä huolimtta koska se on omaksuttu ja leimaantunut asenne. Sensijaan ympäristö jossa toimin ja miksi toimin voi muuttua suotuisaksi, pääoman kautta. Kun on verstaassa tilaa ja hikisen viidenkympin kenttäsirkelin sijasta oikea toimiva tarkistussaha pystyy toimimaan järkevissä puitteissa.

        Ja rakkaus? Se toimii kahden ihmisen välillä, heidän vuorovaikutuksestaan, heidän tahtonsa summana. Se on eri asia, ei edes kuulu tähän kontekstiin, tähän kontekstiin kuuluu korkeintaan luottamus ja sitä nyt ei taatusti ole. Lisäksi kysehän ei ole ollut tarjouksesta henkilökohtaisena missään muodossa - vaan vastauksena alkuperäiseen kysymykseen elintasoerosta, mikä sen merkitys on.

        Ja kyllä, alan olla katkera vääntämään tavaraa rikkaille omalla vaivallani, alisteisena sille että on välttämätöntä saada tuloja että saa syötävää itselle ja lapsille, jonkun toisen vallan alla, kehnolla korvauksella - samalla tietoisena omasta potentiaalista joka ei kuitenkaan pääse ilmeisesti ikinä toteutumaan. Jos olet parempiosainen niin minä olen palvelijasi pennikorvauksella, piilotettuna nuhjuisen tehdashallin nurkkaan ja ainoa missä kohtamme on siinä kun katsot hetken kaappia tai pöytää.

        Tässä suhteessa olen pelkkä kone, tuottamassa hyötyä. En tarpeita tai identiteettiä omaava ihminen, en unelmia enkä toiveita, en mitään mitä tarvisi tai kannattaisi kohdata.

        Tervetuloa luokkayhteiskuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä mitään "Taloudellista vapautta" halua, vaan tehdä työtä jossa olen hyvä omilla ehdoillani ja sellaisessa toimintaympäristössä että tekeminen ei ole aivan helvetin persettä ja kaadu ensimmäiseen pankin penäämään lainaerän maksuun johon alan yritykset usein kaatuvat koska eivät ole päässeet kehittämään toimintaansa tarpeeksi pitkälle.

        Minä olen köyhä, olen oppinut olemaan köyhä ja minulla voi olla kuinka paljon rahaa tahansa ja olen edelleen köyhä siitä huolimtta koska se on omaksuttu ja leimaantunut asenne. Sensijaan ympäristö jossa toimin ja miksi toimin voi muuttua suotuisaksi, pääoman kautta. Kun on verstaassa tilaa ja hikisen viidenkympin kenttäsirkelin sijasta oikea toimiva tarkistussaha pystyy toimimaan järkevissä puitteissa.

        Ja rakkaus? Se toimii kahden ihmisen välillä, heidän vuorovaikutuksestaan, heidän tahtonsa summana. Se on eri asia, ei edes kuulu tähän kontekstiin, tähän kontekstiin kuuluu korkeintaan luottamus ja sitä nyt ei taatusti ole. Lisäksi kysehän ei ole ollut tarjouksesta henkilökohtaisena missään muodossa - vaan vastauksena alkuperäiseen kysymykseen elintasoerosta, mikä sen merkitys on.

        Ja kyllä, alan olla katkera vääntämään tavaraa rikkaille omalla vaivallani, alisteisena sille että on välttämätöntä saada tuloja että saa syötävää itselle ja lapsille, jonkun toisen vallan alla, kehnolla korvauksella - samalla tietoisena omasta potentiaalista joka ei kuitenkaan pääse ilmeisesti ikinä toteutumaan. Jos olet parempiosainen niin minä olen palvelijasi pennikorvauksella, piilotettuna nuhjuisen tehdashallin nurkkaan ja ainoa missä kohtamme on siinä kun katsot hetken kaappia tai pöytää.

        Tässä suhteessa olen pelkkä kone, tuottamassa hyötyä. En tarpeita tai identiteettiä omaava ihminen, en unelmia enkä toiveita, en mitään mitä tarvisi tai kannattaisi kohdata.

        Tervetuloa luokkayhteiskuntaan.

        Eli hyväksymällä luokkayhteiskunnan ilmiöineen läsnäolevaksi totuudeksi saadaan TÄYDELLINEN vastaus alkuperäiseen kysymykseen.


    • Anonyymi

      Laittaa pedille maaten ja vertaa kummalla nousee pidemmälle.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8009
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4552
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1699
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe