Myyntitilastot sen kertovat ettei ihmiset halua ostaa vetyautoa. Saksassa pystyy ajamaan vetyautoilla ympäri maata, sillä vetytankkausasemia on kohtuu hyvin, joten siellä on periaatteessa vetyverkosto "valmis". Silti ei edes Saksassakaan mene vetyautot kaupaksi. Vain netissä jaksetaan VALEHDELLA vetyautojen suosiosta. Ei ihmekkään että vetyautojen tukeminen verorahoilla aiheuttaa keskustelua ja niiden vähentämistä harkitaan kun on vahvaa näyttöä että verorahat ovat vain pienelle osalle ihmisiä hyödyksi.
Samaan aikaan sähköautot myyvät Saksassa hyvin, joten on aivan selvää kumpi käyttövoima on myös Saksassa voittanut kilpailussa.
"Vain 263 polttokennosähköautoa (FCEV) rekisteröitiin Saksassa, joka on Euroopan suurin vetyautojen markkina-alue, vuoden 2023 aikana, mikä on lähes 70 % vähemmän kuin vuonna 2022 rekisteröidyt 835 liittovaltion autoliikenneviranomaisen (KBA) lukujen mukaan.
Kansallisen vety- ja polttokennoteknologian järjestön (NOW) mukaan tämä nostaa tällä hetkellä Saksan teillä matkustavien FCEV-ajoneuvojen määrän 2 364:ään verrattuna yli 1,4 miljoonaan akkukäyttöiseen sähköautoon (BEV).
Pelkästään vuonna 2023 KBA laski 524 219 BEV:tä, mikä on tasaisessa kasvussa edellisen vuoden 470 559:stä.
Saksan veronmaksajien yhdistys Bund der Steuerzahler (BdSt) vaati syyskuussa FCEV- ja vetytankkausasemien tukien lopettamista arvioiden, että vähintään 450 miljoonaa euroa (493 miljoonaa dollaria) – EU-rahoitusta lukuun ottamatta – on käytetty vuodesta 2007 lähtien .
Tämä tarkoittaa yli 190 000 euron tukia polttokennoautoa kohden. Vain kourallisen vetykäyttöisiä kuorma-autoja uskotaan kulkevan Saksan teillä, mutta KBA ei ole julkaissut lukuja tästä.
Vetykäyttöiset henkilöautot eivät ole nousseet ympäri maailmaa sen jälkeen, kun Toyota Mirai esiteltiin vuoden 2014 lopulla, ja brittiläinen analyytikko IDTechEx katsoi äskettäin tämän syyksi "vetyn täyttöinfrastruktuurin puutteeseen, vedyn kustannuksiin ja alustaviin kustannuksiin". ajoneuvot”.
Saksa tuo tällä hetkellä kaikki polttokennoautonsa maahan, ja maassa myydään vain kahta mallia - Mirai ja Hyundai's Nexo."
https://www-hydrogeninsight-com.translate.goog/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp&_x_tr_hist=true
2023 Saksassa vetyautojen myynti romahti lähes 70 prosenttia.
4
1120
Vastaukset 4
- Anonyymi
Unohtakaa polttokennot.
- Anonyymi
Hindenburg räjähti koska vety karkaa ja räjähtää. Kuka haluaa räjäyttää itsensä vetyasemalla? Tai ajella liikenteen seassa vetypommilla?
- Anonyymi00007
Tässä linkissä on koottu useita artikkeleita ja videoita vetyräjähdyksistä. Siinä on myös aitoa videokuvaa vuoden 1937 Hindenburg vetyilmalaivan räjähdysmäisestä palosta kun se oli laskeutumassa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19215595/artikkeleita-ja-videoita-vetyrajahdyksista-
- Anonyymi00006
Myös Japanissa vetyautojen myynti heikkoa. Toyota joutui viimeinkin myöntämään yli 10 vuoden jälkeen ettei saa vetyautojaan kaupaksi ja teki u-käännöksen tuomalla noin 15 täyssähköautoa markkinoille viimeistään vuoden 2027 aikana.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18818799/toyota-myontaa-etta-sahkoautot-menevat-paremmin-kaupaksi-kuin-vetyautot-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18217481/vetyautojen-myynti-romahti-japanissa-83-kahden-vuoden-aikana-
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3151273Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan73886Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61813- 120683
Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt43670Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38662- 50606
- 45588
Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.51573Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95542- 45537
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48515- 32511
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84485Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9476- 19457
- 78440
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8437En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o29428Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21411