Itsehillinnän puute ja painon nousu

Anonyymi-ap

Teen henkisesti vaativaa työtä, jossa opiskelen koko ajan uutta. Työpäivän jälkeen on ihana palkita itseään herkulla. Viikoloppuna on puolestaan mukava nähdä ystäviä hyvän ruuan merkeissä. Alkoholia onneksi käytän todella vähän enkä tupakoi.

Olen vielä hoikka, mutta työkavereitani katsoessa totesin, että parin vuoden päästä olen todennäköisesti hieman pullea. Kahvipöydällämme on usein makeaa, jota on mukava syödä työkavereiden kanssa jne.

Oikeastaan ruokaa on kaikkialla ja moni nelikymppinen on ylipainoinen, joten se ei ole outoa lihota. Näin ollen en löydä edes sitä kautta painetta laihduttamiseen, vaikka sisäinen motivaatio olisi toki tärkein.

Onko jollain helposti toteutettavia vinkkejä, joilla voisi päästä alkuun elämäntapamuutoksessa. Olen laiska liikkumaan ja harrastan lähinnä hyötyliikuntaa.

Olen joskus onnistunut paastoamaan muutaman päivän, jonka jälkeen terveellinen ruokakin maistui herkulliselta. Olisiko pidempi paasto hyvä vaihtoehto?

12

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eilen taas söin paketillisen keksejä ja totesin popsineeni melkein puolet energiatarpeestani eli runsaat 800 kaloria. Ruuaksi koetan sitten syödä pelkästään proteiinia ja kasviksia, mutta tajuan itsekin, että suuntani on huono.

    • Anonyymi

      Palkitsen onnistuneen henkisen suorituksen suolaisella, makealla ja rasvaisella.

      Minä olen lihava, koska onnistun henkisesti.

    • Anonyymi

      On niin monenlaista kehoa vahvistava ja rasvoja sulattavaa voimistelumuotoja.
      Tosin se on vastenmielistä aloittaa, mutta kokeile jonain vapaapäivänä.
      Pue päällesi tiukan puoleiset vaatteet, jotka tukevat tehokkaasti.
      Vähän meikkiä ei haittaa, vaan auttaa nauttimaan kehon liikkeistä.

      Kokeile You Tubea, josta löytyy inspiraatiota eri tarkoituksiin.
      Nopeat liikkeet saa hyvälle tuulelle. Itse nauraa kikatan nopeasti.
      Pienten painojen kanssa hämmästyy, kun tuntee eri lihasten pulpahtavan esiin.
      Hitaasti ja keskittyneesti. Käytän kahvallisia pesuainepulloja 1L-5L.
      Vahvistuessa ne voi täyttää hiekalla veden sijasta,niin saa painoa.
      Tietysti on niitä vastuskumeja ja muita apuvälineitä.

      Sen jälkeen keho on lämmin ja nesteet ryöppyää.
      Mukavaa pulahtaa kuumaan kylpyyn tai saunoa.

      Olen tehnyt itsestäni parhaan ystävättäreni ja viihdyn eri harrasteitteni parissa.
      Harmittaa lähteä muutaman tunnin kuluttua illanviettoon, mutta ehdin vielä
      ottaa 30min. voimaharjoituksia, tunnin Power Walk, 30min uintia ja saunan.
      Hyvä tavata ihmisiä, joita arvostaa.

    • Anonyymi

      En usko paastossa olevan pitkäkestoista apua. Kyllä minä tein aikanaan sen ratkaisun: periaatteessa ei mitään makeaa. Tietysti kun menen kylään, tai jos jollakin on synttärit, voin ottaa yhden pullan. Minun ongelmani oli se, ettei se jäänyt yhteen pullaan. Tämä linja on kohdallani hyvä. Minulla on taulukon mukaan lievä lihavuus, mutta itsehillinnällä pidän sen siinä. Ilman itsehillintää olisin suoranaisen lihava. Sitä en halua. Muistan, miten moni työkaveri pullistui siinä 50 tienoissa.

      • Anonyymi

        Miten sitten hillitset makeanhimon vierailuilla ja vierailun jälkeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sitten hillitset makeanhimon vierailuilla ja vierailun jälkeen?

        Kyllä minä kylässä otan makeaa, täytyyhän sitä. Minulla oli kerran itsellä vieras, joka sanoi, että leivästä turpoaa. Hän kertoi syövänsä suolatonta kasvisruokaa. En muista, mikä hänelle kelpasi, olikohan se jäätelö. En minä nyt loukkaantunut, onhan itsellänikin ongelmia.
        Herra Jeesus on auttanut minua. Olen oppinut itsehillintää. Äitini ja sisareni olivat satakiloisia, niin että perintötekijöitä on. Aloin harrastamaa jo teini-ikäisenä itsehillintää. huonoin tuloksin. Nyt olen tyytyväinen. Pidän itseni " lievä lihavuus " taulukon kohdassa. Makean kanssa on sama, kun lopettaa tupakoinnin. Kun on päättänyt, että en tupakoi, unohtuu lopulta tupakointi. Käytän makeana makeutusainetta. Sillä makeutan rahkat. Viili puolukkasoseen kanssa on hyvää. Samoin makeutettu kiisseli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä kylässä otan makeaa, täytyyhän sitä. Minulla oli kerran itsellä vieras, joka sanoi, että leivästä turpoaa. Hän kertoi syövänsä suolatonta kasvisruokaa. En muista, mikä hänelle kelpasi, olikohan se jäätelö. En minä nyt loukkaantunut, onhan itsellänikin ongelmia.
        Herra Jeesus on auttanut minua. Olen oppinut itsehillintää. Äitini ja sisareni olivat satakiloisia, niin että perintötekijöitä on. Aloin harrastamaa jo teini-ikäisenä itsehillintää. huonoin tuloksin. Nyt olen tyytyväinen. Pidän itseni " lievä lihavuus " taulukon kohdassa. Makean kanssa on sama, kun lopettaa tupakoinnin. Kun on päättänyt, että en tupakoi, unohtuu lopulta tupakointi. Käytän makeana makeutusainetta. Sillä makeutan rahkat. Viili puolukkasoseen kanssa on hyvää. Samoin makeutettu kiisseli.

        Herra Jeesus auttaa mielenterveydessä, parantaa traumat.
        Kun saa tunneperäistä lohdutusta, niin ei tarvitse painaa niitä
        pahanolon puuskia ruoalla, kakuilla, pullalla alas.
        Hengellisyytensä huoltaminen on terveytensä kohentamista.
        Herra Jeesus tykkää pulleista ja hyvinvoivista lampaistaan! ;-)

        Olen kuullut, että muutkin herrat tykkäävät, siksi olen kukkakeppinä...


    • Anonyymi

      Aloittajan on parempi ryhdistäytyä, koska jos hän ei kykene nyt hoitamaan kurvejaan, niin vielä vähemmän, kun niitä rasvamakkaroita alkaa kerääntymään upeiden rintojen alle.
      Hänestä tulee tyytymätön itseensä ja ilkeä ope lapsille.Lapsille helpompaa, kun ope nauttii omahyväisesti itsensä näyttelemisestä pyöriessään taululla ja arvostellessaan työkavereidensa lisääntyviä kiloja kahvipyödän antimien rauhoittaessa kirystyviä hermoja.
      Sitä Ritaliinia/amfetamiinia tulisi tarjota myös opettajille, eikä vain liian energisille lapsille.

    • Anonyymi

      Kyllä tekisi hyvää kun kaikki ottaisi kolat ja lapiot käsiinsä ja kävisivät luomaan lunta alueensa kaduilta ja vaikkapa ikäihmisten portinpielistä , tulisi vähän liikuntaa ja tuottaisi hyvää mieltä itselleen ja naapureilleen

    • Anonyymi

      Päivittäinen makeiden herkkujen eli nopeiden hiilihydraattien popsiminen rasittaa insuliinia tuottavaa haimaa. Tuon jatkuvan "pullapommituksen" seurauksena ajan myötä insuliinin tuotto heikkenee, sokeria kertyy verenkiertoon ja ongelmat alkavat. Näin alkaa kakkostyypin diabetes. Luepas vaikka Reijo Laatikaisen kirja "Eroon esidiabeteksesta", on helppotajuinen kirja diabeteksen kehittymisestä.

    • Anonyymi

      Asennemuutosta vaatii ettei tule herkuteltua.
      Ehkä helpoimmalla pystyy aloittamaan kun lukee vaikka atkinssin kirjan hiilarien haitoista, sitä kautta voi totutella ajatukseen syödä vähähiilarista ruokavaliota.
      Ja kun saavuttanut normaalipainon ja ei halua enää laihtua niin voi ottaa hiilareita mukaan ruokavalioon, ja pitää vaikka herkuttelupäivää, kuitenkin niin ettei herkuttelusta tule arkea, vaan vain "juhlapäivinä".

    • Anonyymi

      Hei! Pudotin itse juuri 15 kg ja suurinosa siitä on lähtenyt ihan pelkällä ruualla. Liikunnan merkitys laihtumiseen on pieni, mutta painon hallintaan jonkinlainen. Tietenkin myös oman kunnon kannalta tärkeää. Kannattaa etsiä itselleen jokin sellainen laji, jossa rentoutuu. Se auttaa myös vaativassa työssä jaksamista. Kävelylenkki on ehkä yksi parhaista keinoista. Eikä maksa mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2859
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      403
      2752
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2220
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      78
      1924
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      70
      1893
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1803
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1794
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1738
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1542
    Aihe