Syökää hiilihydraatteja

Anonyymi-ap

26

344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi alatyylinen viestini poistettiin?

    • Anonyymi

      Tarkoittanet ns. "hitaita hiilareita"?

    • Anonyymi

      Olen huomannut, että proteiinin syömiseen tulee himo, ja mikään ei riitä. Jos paistan lihaa, se tulee syötyä kerralla. Sama raejuustopaketin avaamisen kanssa. Lihottaa! Sen sijaan hedelmiä pystyn syömään mainiosti yksitellen.

      • Anonyymi

        Rasvaton raejuusto pahin lihottaja!? Banaanien ahmiminen laihduttaa!?


      • Anonyymi

        Heh, hyvää huumoria! Naurattaa, ja kahvitkin on näppiksellä. On se synti ja häpeä, että syö kokonaisen purkin raejuustoa. Hyi, hyi, tuollaista tahdottomuutta. Vielä kerran heh.

        Eräs tuntemani henkilö syö kerralla kokonaisen suklaarasian tai täytekakun. Se on huonoa huumoria sisälmyksille.


    • Anonyymi

      Vaaleita jauhoja kuten vehnäjauho kannattaa tosin välttää muttei vältellä kokonaan. Kokokiellot ei minusta niin loogista. Ruisjauhosta tehtyjä leipiä kannattaa suosia enempi. Jos tykkää makaroonista, niin kantsii ostaa tummaa makaroonia. Sama kuvio riisin kanssa eli tumma riisi parempaa terveydelle(sen valmistusaika muistaakseni aika paljon pitempi). Peruna on paras hiilarin lähde ruisleivän jälkeen, sanoisin näin. Perunaa kannattaa aina suosia. Ylenpalttisesti jos mässäilee hiilareita ja jos ei harrasta ollenkaan liikuntaa, niin voi näkyä vyötäröllä.

      • Anonyymi

        Pelkkää asiaa, kiitos.


      • Anonyymi

        Tumma vehnäjauho (makaroonin valmistusaine) ja tumma riisi ei ole sen parempi, siellä on mukana se "paha" vaaleakin osa ja lisänä vaan pintaosaa josta saa hivenaineet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tumma vehnäjauho (makaroonin valmistusaine) ja tumma riisi ei ole sen parempi, siellä on mukana se "paha" vaaleakin osa ja lisänä vaan pintaosaa josta saa hivenaineet.

        eli mitä makaroonii pitäs sitten syyä? Oon syöny tummaa makaroonia ja ei ainakaan mun terveys oo menny huonompaan suuntaan. Mä tein ruokaremontin, elämäntapamuutoksen kun kolesteroliarvot kohosi ylös , niin yhden vuoden aikana sain pudotettua kolesteroliarvot hyvin alemmas ja nykyään ne arvot on normaalit. Syön aika usein tummaa makaroonia , perunaa, ruisleipää, kasviksia, marjoja, vähärasvaisia maitotuotteita, kananmunia ja kalaa sekä kananjauhelihaa. En ole kieltänyt itseltäni naudanjauhelihaa enkä kieltänyt itseltäni kokonaan hampurilaiset, karkit ja pizzat. Sanoisin että noin 3 kertaa 1 vuoden aikana syön pizzaa. Karkkia syön joka viikonloppu ja suosia enempi pieniä karkkilootia. Ja mieluummin salmiakkia kuin jotakin muuta karkkia jossa on sokeria liikaa kun salmiakissa sokerin määrä on tietääkseni pienempi kuin esim sokerisessa nallekarkissa tai sokerisessa ja suolaisessa noitapillissä. Salmiakin huono puoli on iso suolamäärä joka voi nostaa verenpainetta. Oon mittaillut aika usein verenpainetta ja se on hyvä&normaali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tumma vehnäjauho (makaroonin valmistusaine) ja tumma riisi ei ole sen parempi, siellä on mukana se "paha" vaaleakin osa ja lisänä vaan pintaosaa josta saa hivenaineet.

        mää oon lähteny siit että ei kokonaan kieltoa millekään. Paremmin se on mulle ainaki toiminut. Pitää vaan olla tarkka koko ajan. Ei saa liikaa kaloreita apata päivän aikana. Jos ei olis kontrollia niin alkaisin heti lihota kun mulla on taipumusta herkkään lihoamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tumma vehnäjauho (makaroonin valmistusaine) ja tumma riisi ei ole sen parempi, siellä on mukana se "paha" vaaleakin osa ja lisänä vaan pintaosaa josta saa hivenaineet.

        ja kantsii muistaa myös sem että se mikä toimii toiselle, ei välttämättä toimi toiselle. En ihan hiffaa ymmärrä vastakkainasetteluja joissa ihmiset väittelee kovasti esim hiilihydraateista tiukkaan sävyyn ettei niit sais syyä tai kun jos ihmiset alkaa jauhata lihan haitallisuudesta tai kun jotkut alkaa niuhottaa kasviksista että vain tosimiehet syö lihaa ja karttaa kasviksia niin mä oon ottanu paljon etäisyyttä noin populistisiin ja yksinkertaistiin juttuihin sillä ihminen on kuitenkin omanlaisensa luomus eli se mikä sopii toiselle, ei sovi välttämättä toiselle.

        Annan kaksi esimerkkiä; eräs nainen täällä päin meni vain pelkillä kasviksilla ja hän kuoli 5 vuoden kuluttua sairaalan letkuihin. En tiedä oliko pelkällä kasvissyönnillä siihen miten iso rooli, ehkä, mut en tiiä. Ja sitten tunnen yhden miehen joka on ollut noin 20 vuotta kasvissyöjä ja hän on terve kuin pukki jolla esim hyvät veriarvot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tumma vehnäjauho (makaroonin valmistusaine) ja tumma riisi ei ole sen parempi, siellä on mukana se "paha" vaaleakin osa ja lisänä vaan pintaosaa josta saa hivenaineet.

        ööh siis hetkinen mitä mä sanoinkaan? että siis salmiakeissakin on eroja mut tuo turkinpippurisalmiakin sokerimäärä on muistaakseni pienempi kuin nallekarkin sokerimäärä. Sen tuntee ihan kun syö niitä ja vertaa olotilaa eli sokerihumala tulee nopeammin nallekarkista ja kaikkein pahin olotila mulle tulee noitapillistä joka sisältää salmiakin lisäksi lakritsaa eli etenkin ne pitkulaiset, pitemmät noitapillisalmiakkilakrisat on ällöttävän ällömakeita ja ylisuolaisia joista tulee ihan fyysistä pahoinvointia, että oon jättäny niiden syönnit kokonaan ja siirryin turkinpippureihin. Ne on kovia salmiakkikarkkeja joita on mukava rouskutella kunhan ei niin voimakkaasti rouskuta ettei kitalaki hajoa =)
        mulla joskus kitalaki imemisen seurauksesta saattaa mennä hieman helläksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ööh siis hetkinen mitä mä sanoinkaan? että siis salmiakeissakin on eroja mut tuo turkinpippurisalmiakin sokerimäärä on muistaakseni pienempi kuin nallekarkin sokerimäärä. Sen tuntee ihan kun syö niitä ja vertaa olotilaa eli sokerihumala tulee nopeammin nallekarkista ja kaikkein pahin olotila mulle tulee noitapillistä joka sisältää salmiakin lisäksi lakritsaa eli etenkin ne pitkulaiset, pitemmät noitapillisalmiakkilakrisat on ällöttävän ällömakeita ja ylisuolaisia joista tulee ihan fyysistä pahoinvointia, että oon jättäny niiden syönnit kokonaan ja siirryin turkinpippureihin. Ne on kovia salmiakkikarkkeja joita on mukava rouskutella kunhan ei niin voimakkaasti rouskuta ettei kitalaki hajoa =)
        mulla joskus kitalaki imemisen seurauksesta saattaa mennä hieman helläksi.

        ja ööh siis nallekarkki ei ole salmiakkia. otin vain esille vertauksen nallekarkkiin. Ja on myös salmiakkeja, joissa toisissa salmiakeissa on enempi sokeria kuin esim tuossa turkinpippurisalmiakissa. Sori oon ADHD oireilusta kärsivä niin siksi tulee näin paljon virheitä. Koita ymmärtää =)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tumma vehnäjauho (makaroonin valmistusaine) ja tumma riisi ei ole sen parempi, siellä on mukana se "paha" vaaleakin osa ja lisänä vaan pintaosaa josta saa hivenaineet.

        Päättelysi perusteella läski ja näkkileipä ovat yhtä terveellisä tai lihottavia ja epäterveellisiä.
        Miksikö? Hyllyssäni olevassa täysjyvä- RUIS-näkkärissä on rasvaa 2,4% josta tyydyttynyttä 0,3%.
        Siis mitä väliä pitoisuudella on kunhan sitä on!
        Kuituja 18%.
        Hiilareita 59,5% josta sokeria 1,6%.
        Proteiinia 10,1%.
        Suolaa 1,4%.

        Mutta pelkkä rasva ja nkkärin 2,4% ovat samanarvoisia logiikkasi mukaan.
        Kaiken lisäksi, pelkkää läskiä ei ole pilattu noilla muilla himthampuilla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päättelysi perusteella läski ja näkkileipä ovat yhtä terveellisä tai lihottavia ja epäterveellisiä.
        Miksikö? Hyllyssäni olevassa täysjyvä- RUIS-näkkärissä on rasvaa 2,4% josta tyydyttynyttä 0,3%.
        Siis mitä väliä pitoisuudella on kunhan sitä on!
        Kuituja 18%.
        Hiilareita 59,5% josta sokeria 1,6%.
        Proteiinia 10,1%.
        Suolaa 1,4%.

        Mutta pelkkä rasva ja nkkärin 2,4% ovat samanarvoisia logiikkasi mukaan.
        Kaiken lisäksi, pelkkää läskiä ei ole pilattu noilla muilla himthampuilla!

        "Hiilareita 59,5% josta sokeria 1,6%."

        Uskotko joulupukkiinkin?

        https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet/32981

        76% imeytyvää hiilihydraattia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hiilareita 59,5% josta sokeria 1,6%."

        Uskotko joulupukkiinkin?

        https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet/32981

        76% imeytyvää hiilihydraattia.

        Uskon pakkauksen tuoteselosteeseen josta olen kopioinut nuo lukemat.
        Voit tarkistaa!


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Näkkileivissäkin on eroja. Tässä täysjyvärukiisessa näkkärissä
        on imeytyvää hiilihydraattia 45,1 g/100g. Ihminen ei syö prosentteja.
        https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet/32947

        Kiihkokarppaus on uskonlahko jossa toistetaan tiettyjä asioita. Täysjyvä on sokeria kun sen energiasta tulee yli puolet tärkkelyksestä mutta keräkaali on ok vaikka sen energiasta tulee yli puolet sokerista ja sokerista puolet on fruktoosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkkileivissäkin on eroja. Tässä täysjyvärukiisessa näkkärissä
        on imeytyvää hiilihydraattia 45,1 g/100g. Ihminen ei syö prosentteja.
        https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet/32947

        Järkyttävä uusi tieto! 1g/100g = 1%.


    • Anonyymi

      Haettiin hyviä hiilareita: omenaa, appelsiinia, sitruunaa,
      kaalia, selleriä; maksamakkaraa + näkkiä, kahvin kanssa.

      Maistuu hyvälle 1t30min kävelyn jälkeen raikkaassa tuulessa.

      • Anonyymi

        "Mielenkiintoinen" makuyhdistelmä kahvin keralle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mielenkiintoinen" makuyhdistelmä kahvin keralle.

        "Hiilihydraatit eivät lihota. Hyviä hiilihydraatteja voit syödä ihan hyvin. Ovat terveellisiä ja tukevat painonhallintaa."

        Ja jos hyppää veteen niin ei kastu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mielenkiintoinen" makuyhdistelmä kahvin keralle.

        Varsinkin suolakurkun kanssa.
        Kahvi höystetty inkiväärillä ja cayannepippurilla, kermalla.
        Siinä makusinfinia, joka säväyttää!
        Täällä ei mitään sokerivehnästä syödä, eikä tarjota;-D


    • Anonyymi

      Aloitin nyt hiilaridieetin. Illalla syön kattlilallisen mustikkavispipuuroa. Rasva palaa ja lihakset kutistuu silmissä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      "Hiilihydraatit eivät lihota. Hyviä hiilihydraatteja voit syödä ihan hyvin. Ovat terveellisiä ja tukevat painonhallintaa."

      Ja jos hyppää veteen niin ei kastu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8955
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1257
    Aihe