Joku terve aloitus sairaalle palstalle

Anonyymi-ap

Yritetään parantaa palstan tasoa.

Kysymys, kuinka montaa harrastusta lapsesi viikoittain harrastaa?
Ohjattua tai ilman opettajan ohjausta.

Oma lapsi harrastaa neljää ohjattua harrastusta joista kaksi on liikunnallista ja kaksi taidetta.

Miten teillä?!

29

307

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ois varmaan korkea aika lopetella nämä utelut muiden lapsista paitsi että se raja varmaan jo ylitetty ja nyt voit vaan odotella jänniä asioita tapahtuvaksi

    • Anonyymi

      Ei täällä ole henkilöitä joilla olisi lapsia, on vain ne katkerat kurpat ja sen kyllä huomaa.

    • Anonyymi

      Mitä se sulle kuuluu.💀

    • Anonyymi

      Mun muksuni kohdalla tämä on hieman hankalasti määriteltävä kysymys. Jos mietin ihan koulusta erillisiä harratuksia, niin tällä hetkellä lapsellani on 1 ohjattu harrastus viikossa. Hän kuitenkin käy koulua musiikkipainotetulla luokalla ja sitä kautta hänellä on lähes joka viikko useampia siihen musiikkipainotteisuuteen liittyviä juttuja, jotka tapahtuvat kouluajan ulkopuolella, yleensä ohjattuina.

      • Anonyymi

        Kiitos asiallisesta vastauksesta, sitä pitikin odottaa yli vuorokausi. Kertoo palstan tasosta jotain jos lapset ja parisuhde osiossa kielletään keskustelemasta lasten harrastuksista?

        Musiikki on hyvä harrastus, kehittää myös matemaattista älykkyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta, sitä pitikin odottaa yli vuorokausi. Kertoo palstan tasosta jotain jos lapset ja parisuhde osiossa kielletään keskustelemasta lasten harrastuksista?

        Musiikki on hyvä harrastus, kehittää myös matemaattista älykkyyttä.

        😂😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta, sitä pitikin odottaa yli vuorokausi. Kertoo palstan tasosta jotain jos lapset ja parisuhde osiossa kielletään keskustelemasta lasten harrastuksista?

        Musiikki on hyvä harrastus, kehittää myös matemaattista älykkyyttä.

        Joo, en tiedä mikä tätä palsta vaivaa, kun ei täällä voi ihan tavallisista asioista jutella. Ainakin itselleni lapset on ihan normali keskustelunaihe, kunhan nyt ei liian yksityiskohtaisia udella. Lapsen harrastusten Määrä nyt ei mun mielestäni vielä kovin yksityiskohtaista utelua ollut ja sä et edes kysynyt, että "mitä lapsesi harrastaa".

        Mitä noihin liikunnallisiin hrrastuksiin tulee, niin itse kaipailisin muksuille sellaista yleistä liikuntaharrastusta, jossa tutustuttaisiin eri liikuntavaihtoehtoihin ja kokeiltaisiin monipuolisesti. Tietenkin tuota kodin puolesta tehdään, mutta muiden lasten ja nuorten kanssa liikkuminen on luonnollisesti heille motivoivampaa. Mua itseäni tietyllä tavalla nyppii sellainen liiallinen erikoistuminen jo nuorena, jos ei nyt sitten lapsella itsellään ole voimakas halu johonkin tiettyyn lajiin. Lisäksi mua nyppii kovasti Suomessa monin paikoin vallalla olevat kilpilullisuus kaikissa liikuntaharratuksissa, ikäänkuin vain "huipulle" tähtäämisellä olisi väliä ja harrastuksen ja hyvänolon vuoksi ei kannattaisi liikkua lainkaan. Se liiallinen kilpailullisuus ja turhan tavoitteellinen harrastaminen saa monen lapsen lopettamaan harrastuksen jossain kohtaa.


    • Anonyymi

      Onko harrastus ainoa terve asia maailmassa? Harppua huilua tennistä mutapainia villasukkajuoksua puussa kiipelyä jodlaamista luutatanssia miesbalettia koirakävelyä apinahyppelyä

      • Anonyymi

        Onko joku väittänyt niiden olevan ainoita terveitä asioita maailmassa?

        Kasvatuksellisesti lapselle on hyvä antaa virikkeitä jotka kehittävät lapsen taitoja.
        Se mihin lapsi aikansa käyttää, miten aktiivinen elämäntapa ajan käyttämisestä muodostuu, se seuraa aikuisikään.

        Tämän tietävät ilmeisesti vain ne, joilla lapsia on.
        Mieti itseäsi ja lapsuuttasi, oliko sinulla niitä oikeita aktiviteetteja ja ovatko ne vaikuttaneet nykyiseen elämänkatsomukseen. Asenne, se tulee jo lapsena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko joku väittänyt niiden olevan ainoita terveitä asioita maailmassa?

        Kasvatuksellisesti lapselle on hyvä antaa virikkeitä jotka kehittävät lapsen taitoja.
        Se mihin lapsi aikansa käyttää, miten aktiivinen elämäntapa ajan käyttämisestä muodostuu, se seuraa aikuisikään.

        Tämän tietävät ilmeisesti vain ne, joilla lapsia on.
        Mieti itseäsi ja lapsuuttasi, oliko sinulla niitä oikeita aktiviteetteja ja ovatko ne vaikuttaneet nykyiseen elämänkatsomukseen. Asenne, se tulee jo lapsena.

        Mietin! Minä harrastin musiikkia josta tuli minulle toinen ammatti, myös omat lapset kaikki harrastaa, muttei se kuulu sulle mitä ne harrastaa ja lapsenlapset.

        Kasvatuksellisesti, miten sinun lapset kohtelee muita lapsia, kiusaako ne heitä vai osaavatko olla kauniisti ja kohdella muita hyvin?

        Mieti miten sun lapset elää ja olevat...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietin! Minä harrastin musiikkia josta tuli minulle toinen ammatti, myös omat lapset kaikki harrastaa, muttei se kuulu sulle mitä ne harrastaa ja lapsenlapset.

        Kasvatuksellisesti, miten sinun lapset kohtelee muita lapsia, kiusaako ne heitä vai osaavatko olla kauniisti ja kohdella muita hyvin?

        Mieti miten sun lapset elää ja olevat...

        No olihan kommentti. Mistä itse vanhempana keskustelet toisten vanhempien kanssa?
        Mikä mielestäsi kuuluu aikuisten väliseen keskusteluun lapsista?
        Miksi muuten olet noin negatiivisella päällä, toivottavasti et ole yleensä arjessa koska tuskin kukaan haluaa muuten keskustella kanssasi mistään asiasta. Pyrit olemaan se rajoittava jopa aikuisten kesken? Kerrot aikuisille mitä he voivat tehdä tai eivät voi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No olihan kommentti. Mistä itse vanhempana keskustelet toisten vanhempien kanssa?
        Mikä mielestäsi kuuluu aikuisten väliseen keskusteluun lapsista?
        Miksi muuten olet noin negatiivisella päällä, toivottavasti et ole yleensä arjessa koska tuskin kukaan haluaa muuten keskustella kanssasi mistään asiasta. Pyrit olemaan se rajoittava jopa aikuisten kesken? Kerrot aikuisille mitä he voivat tehdä tai eivät voi?

        Ei kuulu sulle, hoida sinä vaan omat keskustelut ja terapioi itseäsi.
        Mikä sinun ajaa udella toisten asioista?
        Mikä asia on sulle onelma?

        Miksi olet noin utelias? Pyrit olemaan kauheen utelias, ei ihmiset pidä utsijoista, jokaisella on omat asiat, ne ei kuulu kelleen. He kertovat itse jos haluavat, ei tarvi udella!
        Mikä saa sinut noin kärkkääksi toisen elämään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko joku väittänyt niiden olevan ainoita terveitä asioita maailmassa?

        Kasvatuksellisesti lapselle on hyvä antaa virikkeitä jotka kehittävät lapsen taitoja.
        Se mihin lapsi aikansa käyttää, miten aktiivinen elämäntapa ajan käyttämisestä muodostuu, se seuraa aikuisikään.

        Tämän tietävät ilmeisesti vain ne, joilla lapsia on.
        Mieti itseäsi ja lapsuuttasi, oliko sinulla niitä oikeita aktiviteetteja ja ovatko ne vaikuttaneet nykyiseen elämänkatsomukseen. Asenne, se tulee jo lapsena.

        Ai jaa ei minulla lapsena ollut mitään harrastuksia, olen maatalosta lähtenyt ja ainoa ” harrastus” oli työnteko , minulla oli jo pienestä pitäen mansikkamaan perkaus , puutarhan hoito, traktoria ajoin jo heinäpellolle alle kymmenenvuotiaana , ym maatalon töitä.
        Nyt aikuisena en ole ikinä ollut työttömänä , mulle on kelvannut kaikki kesätyöt, ja opiskelin agronomiksi.
        Ainoa lapseni on partiossa ja lisäksi hiihtää, luistelee ja kesäisin käy uimassa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No olihan kommentti. Mistä itse vanhempana keskustelet toisten vanhempien kanssa?
        Mikä mielestäsi kuuluu aikuisten väliseen keskusteluun lapsista?
        Miksi muuten olet noin negatiivisella päällä, toivottavasti et ole yleensä arjessa koska tuskin kukaan haluaa muuten keskustella kanssasi mistään asiasta. Pyrit olemaan se rajoittava jopa aikuisten kesken? Kerrot aikuisille mitä he voivat tehdä tai eivät voi?

        Paitsi että et ole vanhempi vaan sairaalloisesti muiden lapsista kiinnostunut sukkahoususetä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuulu sulle, hoida sinä vaan omat keskustelut ja terapioi itseäsi.
        Mikä sinun ajaa udella toisten asioista?
        Mikä asia on sulle onelma?

        Miksi olet noin utelias? Pyrit olemaan kauheen utelias, ei ihmiset pidä utsijoista, jokaisella on omat asiat, ne ei kuulu kelleen. He kertovat itse jos haluavat, ei tarvi udella!
        Mikä saa sinut noin kärkkääksi toisen elämään?

        Pehreen rikkojille ja sutturoile ei kuulu meihen lasten harrastukset.


    • Anonyymi

      Kommenttien perusteella ei ihan terve palsta.

    • Anonyymi

      Tätä palstaa ei pelasta edes ydinpommi.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Onhan se outoa jos kommentit kohdistuvat vain toisen ihmisen lapsiin ja siihen miten heitä kohtaan tulisi käyttäytyä?
      Ne jotka yleensä ovat aloittaneet, ovat niitä jotka eivät koskaan ole tehneet omaa lasta tai eivät koskaan tule niitä saamaankaan.

      Otsikko on sikäli väärin asetettu.

      • Anonyymi

        Maailman parasta tapahtumaa ei suoda jokaiselle.


    • Anonyymi

      Miksi lapset harrastaa? No siksi kun ne haluu, meidän lapsilla on kaikilla 9 kpl 5 harrastusta joka päivä, lisäksi he harrastavat vielä vkl 5 harrastusta kumpanakin pivänä, ensin harrasus sitten koulu sitten vasta muu.... NOH, mitäs tykkäät????

      Mitä sinä syötö ja mitäpuhut joka päviä??? Olisi kiva tietää, kaiikki.

      • Anonyymi

        Ilmeisesti lapset harrastavat niin paljon että voit olla kotona ilman aivoja.


    • Anonyymi

      Omat lapseni ovat jo aikuisia, lapsenlapsikin jo on. Muistan kuinka toinen lapseni oli intohimoinen jalkapalloilija, isän kanssa mentiin potkimaan palloa aina kun vain tilaisuus salli. Joskus jopa minäkin kelpasi maalivahdiksi.
      Vieras kieli ohjaajan avulla pääsi hyvään alkuun. Samoin musiikki (viulu).

      Tyttäremme kokeili piirrustusta, balettia, pianoa, vierasta kieltä. Piano veti pisimmän korren ohjattuna opiskeluna.
      Lukioaikaan noille harrastuksille ei kummallakaan enää jäänyt paljon aikaa.

      Nyt aikuisena ovat tietoisia että milloin tahaansa omaksi ilokseen haluaa jatkaa, pohja on jo perustettu ja siihen päälle on hyvä rakentaa lisää.

      Viettäessäni aikaa lapsenlapsen (2v) kanssa, omakin maailma avautuu tutkiessamme värejä, eri ääniä, kasveja, materiaaleja, liikkuvuutta, omaa osallistumista ..... On mahtavaa seurata hän jatkuvaa tiedon nälkäänsä ja rohkeutta kokeilla kaikkea, sitähän ulkomaailma tässä vaiheessa on!

      • Anonyymi

        Kiitos asiallisesta kommentista. Huippua, olet antanut eväitä elämään joita lapset voivat myöhemmin itse hyödyntää. Valmiudet, kokemukset tuottavat jo niitä voimavaroja joihin tulee kannustaa.
        Lapset tosiaan ovat tiedonnälkäisiä. Kasvatustyössä kiehtookin se miten he itse huomaavat kehittyvänsä. Saavat siitä lisää innostusta uusiin asioihin. Iloisia ilmeitä, mukavia päiviä.

        Vanhempien tehtävä on antaa valmiuksia ja elämyksiä, mukava lukea että olet isovanhempana tukemassa kasvatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta kommentista. Huippua, olet antanut eväitä elämään joita lapset voivat myöhemmin itse hyödyntää. Valmiudet, kokemukset tuottavat jo niitä voimavaroja joihin tulee kannustaa.
        Lapset tosiaan ovat tiedonnälkäisiä. Kasvatustyössä kiehtookin se miten he itse huomaavat kehittyvänsä. Saavat siitä lisää innostusta uusiin asioihin. Iloisia ilmeitä, mukavia päiviä.

        Vanhempien tehtävä on antaa valmiuksia ja elämyksiä, mukava lukea että olet isovanhempana tukemassa kasvatusta.

        Tosi huippua että kyselet liikaa ja utelet toisten asioita. Harmittaahan sinua ettei sulla ole kakaroita, joten pitää utsia muiden juttuja. Ai että niitä voimia ja valmiuksia no tuottaahan ne heheee... hasukaa tuo sinun analysointi... yritätkä leikkiiä jotain fiksua vai mistä johtuu tuollanen asenne?

        Lapset ovat todellakin nälkäisiä, jos et tiennyt, ruokaa pitää heille antaa...

        Vanhempien tehtävstä et ymmärrä mitään vaikka halusit siksi kyselet ja utelet. Kova sulle.

        Kirjotat niin uuvuttavaa tekstiä että oelt todella vainoharhainen ja kateellinen.
        Joskus kateus syö kalatkin vedestä ja sinulle on käynyt niin, asiita voi kopsata kirjasta, mutta käytäntö on ihan toinen. Mene kouluun teini.


    • Anonyymi

      Yritetään parantaa sinun tasoa.
      Kysymys? Miksi olet utelias, mitä kuuluu toisten harrastukset? Etkä itse tiedä miten voit harrastaa mitäkin, mene sinne missä se haarastus ole ja ala harrastaa. Srk on kerhoja, joissa voi veisata.

      • Anonyymi

        Kysymys on normaalia keskustelua lasten vanhempien kesken, ei lapsettomat ole sellaiseen tottuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys on normaalia keskustelua lasten vanhempien kesken, ei lapsettomat ole sellaiseen tottuneet.

        Hyvä kun on aloituksia joissa voi keskustella, ei vain sinkkujen aloituksia siitä miten uuden kumppanin lapset ovat sitä ja tätä. Oman lapsen kanssa myös harrastetaan, ei vain valiteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kun on aloituksia joissa voi keskustella, ei vain sinkkujen aloituksia siitä miten uuden kumppanin lapset ovat sitä ja tätä. Oman lapsen kanssa myös harrastetaan, ei vain valiteta.

        😂🤣😂🤣😂


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3045
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      104
      2384
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2142
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1963
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1807
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1247
    7. 164
      1238
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe