Koska olet viimeksi juonut alkoholia?

Anonyymi-ap

Ollut kännissä?

56

455

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      yhden kerran lievässä humalassa,

      ja, polttanut elämässäni, 2-2.5 tupakka, askia,


      en nähnyt näissä toimissa, yhtään mitään järkeä,

      rahan menoa, ja, terveyden menoa,


      ja, jos, käytät, alkoholia tai tupakkaa,

      niin, kehoitan lopettamaan niiden käytön,


      sillä, elämä itsessään on parasta, huumetta,

      N

      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        😍 ­­N­­­y­­­m­f­­­o­­­m­­­a­­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18236183

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Hmm, tulen känniin yhdestä keskikaljasta, kun en käytä alkoholia ja jos satun satunnaisen oluen juomaan. Mun toleranssi alkoholille on niin heikko, että kotikaljastakin tuli höpö olo. Kännissä siis tuon mukaan olen aina, jos juon sen kaljankin. Ja viimeksi olen juonut kaljan pari vuotta sitten. Tarkkaa ajankohtaa en muista. Yleensä alkottomia päiviä on 365 vuodessa vuosittain. Mutta silloin oli 364 päivää.

      Jasu

      • "Ja viimeksi olen juonut kaljan pari vuotta sitten. Tarkkaa ajankohtaa en muista. "

        Se muistamattomuushan ei tuossa kommenttisi asiayhteydessä mitenkään yllätä 😂


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        "Ja viimeksi olen juonut kaljan pari vuotta sitten. Tarkkaa ajankohtaa en muista. "

        Se muistamattomuushan ei tuossa kommenttisi asiayhteydessä mitenkään yllätä 😂

        Heh, taisi olla kesä. Muulloin ei olutta tee mieli. 😄

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh, taisi olla kesä. Muulloin ei olutta tee mieli. 😄

        Jasu

        Toi tulee kuin festarikesän teiniltä.
        Join, ehkä vähän, olikohan yksi olut, en muista, ehkä pari vuotta sitten, en ihan muista, taisi olla kyllä kesä joo, en muista, ehkä otin tai sitten en 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, taisi olla kesä. Muulloin ei olutta tee mieli. 😄

        Jasu

        Join kuntoutuksessa 2022 ruokajuomana kotikaljaa ja siitä tuli humalainen olo. Vähän mietin, että olen autolla liikkeellä siellä ja kotiinkin pitäisi päästä, mutta kunnon hikirääkki kesäkelillä sai pään virkoomaan kotiinlähtöön mennessä. 😅

        Jasu


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Toi tulee kuin festarikesän teiniltä.
        Join, ehkä vähän, olikohan yksi olut, en muista, ehkä pari vuotta sitten, en ihan muista, taisi olla kyllä kesä joo, en muista, ehkä otin tai sitten en 😂

        Se on niin mitätön juttu, kun harvoin juo ettei jää edes mieleen. Useammin juovilla jää paremmin ajankohdat ja syytkin mieleen. 😃

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on niin mitätön juttu, kun harvoin juo ettei jää edes mieleen. Useammin juovilla jää paremmin ajankohdat ja syytkin mieleen. 😃

        Jasu

        Tai sanotaan, ettei sillä ole mulle mitään merkitystä, niin ei se jää mieleenkään minään tärkeenä ja muisteltavana asiana. 🙂

        Lähinnä tuumaan juotuani kaljan, että hyi helvetti hyvää oli mutta paska olo tuli. Ei taas tartte pariin vuoteen juoda.

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on niin mitätön juttu, kun harvoin juo ettei jää edes mieleen. Useammin juovilla jää paremmin ajankohdat ja syytkin mieleen. 😃

        Jasu

        Luulisi kyllä asian olevan toisinpäin, mutta on olet kyllä jossain määrin oikeassa, arvioisin.

        Useammin juovilla tosin ne syyt saattavat olla pitkälti ihan mitä vaan "oli torstaina aamulla ruuhkaa liikenteessä ja se ketuttaa vielä sunnuntainakin, niin otanpa sixpackin kaljaa", joten tiedä jääkö moiset mieleen 😂


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Luulisi kyllä asian olevan toisinpäin, mutta on olet kyllä jossain määrin oikeassa, arvioisin.

        Useammin juovilla tosin ne syyt saattavat olla pitkälti ihan mitä vaan "oli torstaina aamulla ruuhkaa liikenteessä ja se ketuttaa vielä sunnuntainakin, niin otanpa sixpackin kaljaa", joten tiedä jääkö moiset mieleen 😂

        Heillä liittyy juomiseen jokin tunnelataus, fiilis tlisin kun mulla. Siksi se on heille tärkeempi tapahtuma kun mulle, jolla sille ei oo muuta syytä, kun otan kun tarjotaan ja se yksi kylmä hikoiltua on ihan hyväkin maulraan, toista taas en saa alas enää pakottamallakaan. 😄

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heillä liittyy juomiseen jokin tunnelataus, fiilis tlisin kun mulla. Siksi se on heille tärkeempi tapahtuma kun mulle, jolla sille ei oo muuta syytä, kun otan kun tarjotaan ja se yksi kylmä hikoiltua on ihan hyväkin maulraan, toista taas en saa alas enää pakottamallakaan. 😄

        Jasu

        Se on kuin mikä tahansa minkä voi joskus ottaa ihan siksi, että sen voi ottaa ja maku on ok. Muttei se herätä mitään mielihyvää minussa. Ei kyllä mitään muutakaan tunnetta. Lähinnä olotila sitten inhottaa, kun on huono olo tai keinuu päässä.

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heillä liittyy juomiseen jokin tunnelataus, fiilis tlisin kun mulla. Siksi se on heille tärkeempi tapahtuma kun mulle, jolla sille ei oo muuta syytä, kun otan kun tarjotaan ja se yksi kylmä hikoiltua on ihan hyväkin maulraan, toista taas en saa alas enää pakottamallakaan. 😄

        Jasu

        Niin se varmaan on, saa jonkinlaiset vipinät siitä pikkuhutikasta ja sitten sitä on saatava lisää, kunnes ollaan ketarat levällään kanveesissa. Normipäivä 😂

        Mulla äiti ja ed.m. täti oli samanlaisia kuin sinä, tai siis kyllä niille useammin maistui soppa, mutta se oli se annos kerrallaan. Yhden nappasivat toisinaan mielellään, mutta jos toisen ottivat, niin yleensä oli huppu himmeänä ja totesivat, että nyt tuli liikaa, on vähän huono olo ja sitten nukkumaan toviksi.

        Yhden kerran vedettiin äiteen kanssa kahdestaan kahvilikööripullo naamariin illan kuluessa ja se oli kyllä melkoinen yllätys. Olin sillon vielä nuori kolli ja jatkoin siitä baariin, mutta oli se aika ällistyttävä episodi. Toki olihan sitä muori sitten hiukan vaisu ja harmaa sunnuntaina kun kahvilla piipahdin, mutta oli meillä hyvät jutustelut sen kahviliköörin parissa.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Niin se varmaan on, saa jonkinlaiset vipinät siitä pikkuhutikasta ja sitten sitä on saatava lisää, kunnes ollaan ketarat levällään kanveesissa. Normipäivä 😂

        Mulla äiti ja ed.m. täti oli samanlaisia kuin sinä, tai siis kyllä niille useammin maistui soppa, mutta se oli se annos kerrallaan. Yhden nappasivat toisinaan mielellään, mutta jos toisen ottivat, niin yleensä oli huppu himmeänä ja totesivat, että nyt tuli liikaa, on vähän huono olo ja sitten nukkumaan toviksi.

        Yhden kerran vedettiin äiteen kanssa kahdestaan kahvilikööripullo naamariin illan kuluessa ja se oli kyllä melkoinen yllätys. Olin sillon vielä nuori kolli ja jatkoin siitä baariin, mutta oli se aika ällistyttävä episodi. Toki olihan sitä muori sitten hiukan vaisu ja harmaa sunnuntaina kun kahvilla piipahdin, mutta oli meillä hyvät jutustelut sen kahviliköörin parissa.

        Niin, siihen täytyy tosiaan liittyä joku syy ja fiilis millä on merkitystä, jotta juomisesta tykkää. Ja se toistuu. Mulle kun se on ihan turha huvitus muoto, niin se on lähinnä kuin purkka, jonka voi ottaa ja yhtä hyvin jättää ottamatta eikä liikuta mitenkään. Unohtuu heti. Paitsi huonon olon takia muistaa ettei ota sitä yhtäkään taas pitkään aikaan, jos koskaan.

        Yhdentekevät asiat tuppaa unohtumaan. Ne ei merkkaa mitään.

        Se on se huono olo monille hyvä syy, miksi ei. 😅

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, siihen täytyy tosiaan liittyä joku syy ja fiilis millä on merkitystä, jotta juomisesta tykkää. Ja se toistuu. Mulle kun se on ihan turha huvitus muoto, niin se on lähinnä kuin purkka, jonka voi ottaa ja yhtä hyvin jättää ottamatta eikä liikuta mitenkään. Unohtuu heti. Paitsi huonon olon takia muistaa ettei ota sitä yhtäkään taas pitkään aikaan, jos koskaan.

        Yhdentekevät asiat tuppaa unohtumaan. Ne ei merkkaa mitään.

        Se on se huono olo monille hyvä syy, miksi ei. 😅

        Jasu

        Kyllä, kyllähän siihen tinneriin liittyy ainakin hetkellisesti semmoinen sanoisiko nouseva tuntemus, niin ehkä se on se alku.

        Mulla on koko elämän aikana tullut huono olo alkoholista tai sen jälkiseuraksista ehkä 10 kertaa ja yrityksen puutteesta se ei ainakaan johdu, niin ilmiselvästi mulla ei ole geneettisiä pidäkkeitä olla lotraamatta. Ja kieltämättä, olihan tuo meidän poikaporukan nuoruus aika vauhdikasta 😂


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Kyllä, kyllähän siihen tinneriin liittyy ainakin hetkellisesti semmoinen sanoisiko nouseva tuntemus, niin ehkä se on se alku.

        Mulla on koko elämän aikana tullut huono olo alkoholista tai sen jälkiseuraksista ehkä 10 kertaa ja yrityksen puutteesta se ei ainakaan johdu, niin ilmiselvästi mulla ei ole geneettisiä pidäkkeitä olla lotraamatta. Ja kieltämättä, olihan tuo meidän poikaporukan nuoruus aika vauhdikasta 😂

        Juu. Mulle taas tuppaa tulemaan aina jo juotuani heti se hirvittävän huono olo ja päätä särkee, kuin betonilekalla moukaroitaisi hengiltä. Kauhermpaa kipua en tiedä ja tiedän kipuja paljon laidasta laitaan. Niin ei kyllä ole vaaraa, että alkoholisoituisin, vaikka isälläni on siihen taipumus ollutkin.

        Minun keho tuuttaa alkot ulos yrjönä samantien ja saa niin sairaaksi, ettei tee mieli leikkiä elämällä ja kuolemalla. Samoin inhoan myös panacodeja yms. Mistä tulee huppeli olo. Kieltäydyn syömästä niitä. Nykyään tulee vatsakipukin panacodista, tuntuu et suolistetaan elävältä.

        Ei tee mitään hömpsyjä mieli. 🙂

        Jonkun mielestä olen ilonpilaaja, mutta vain hullu pämppää jos tulee niin sairaaksi kun minä. Itsetuhoinen kahjo pitää olla.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Mulle taas tuppaa tulemaan aina jo juotuani heti se hirvittävän huono olo ja päätä särkee, kuin betonilekalla moukaroitaisi hengiltä. Kauhermpaa kipua en tiedä ja tiedän kipuja paljon laidasta laitaan. Niin ei kyllä ole vaaraa, että alkoholisoituisin, vaikka isälläni on siihen taipumus ollutkin.

        Minun keho tuuttaa alkot ulos yrjönä samantien ja saa niin sairaaksi, ettei tee mieli leikkiä elämällä ja kuolemalla. Samoin inhoan myös panacodeja yms. Mistä tulee huppeli olo. Kieltäydyn syömästä niitä. Nykyään tulee vatsakipukin panacodista, tuntuu et suolistetaan elävältä.

        Ei tee mitään hömpsyjä mieli. 🙂

        Jonkun mielestä olen ilonpilaaja, mutta vain hullu pämppää jos tulee niin sairaaksi kun minä. Itsetuhoinen kahjo pitää olla.

        Jasu

        Mulle toimii musta huumori, sarkasmi ja inhorealismi rentoutuksena, siinä missä joku muu kaipaa päihteitä. 😅

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle toimii musta huumori, sarkasmi ja inhorealismi rentoutuksena, siinä missä joku muu kaipaa päihteitä. 😅

        Jasu

        Tai maukas juuston pala.

        Juustohiiri. 🧀🐭

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Mulle taas tuppaa tulemaan aina jo juotuani heti se hirvittävän huono olo ja päätä särkee, kuin betonilekalla moukaroitaisi hengiltä. Kauhermpaa kipua en tiedä ja tiedän kipuja paljon laidasta laitaan. Niin ei kyllä ole vaaraa, että alkoholisoituisin, vaikka isälläni on siihen taipumus ollutkin.

        Minun keho tuuttaa alkot ulos yrjönä samantien ja saa niin sairaaksi, ettei tee mieli leikkiä elämällä ja kuolemalla. Samoin inhoan myös panacodeja yms. Mistä tulee huppeli olo. Kieltäydyn syömästä niitä. Nykyään tulee vatsakipukin panacodista, tuntuu et suolistetaan elävältä.

        Ei tee mitään hömpsyjä mieli. 🙂

        Jonkun mielestä olen ilonpilaaja, mutta vain hullu pämppää jos tulee niin sairaaksi kun minä. Itsetuhoinen kahjo pitää olla.

        Jasu

        Mä näkisin ton kyllä ihan hyvänä ominaisuutena, jäisi lotraaminen koko maailmalta vähemmäksi 😁


    • Viimeksi alle minuutti sitten.

      Kännissä yritän olla myöhemmin tänään, tosin siinäkin on eronsa mitä pidetään känninä. Ja toi mun punaviini taitaa kyllä loppua ennen sitä mitä itse pidän känninä.

    • Anonyymi

      Juon parhaillaan alkoholipitoista juomaan vaan kännissä en ole !

    • Anonyymi

      Nautin viikonloppuisin yhtenä tai kahtena ilta 6 puolen litran olutta.Ja vähitään viisi prosenttista että maistuvat,koska rapakaljasta ei voi NAUTTIA!Säälittää trukkilava tolkulla virosta halpaa kaljaa kuskaavat paskahousut!

    • Joulukuussa join, kinkun painikkeeksi 3 litraa punaviiniä.
      Tänä vuonna en taida juoda mitään.

    • Anonyymi

      Humalassa en ole koskaan tai aniharvoin riippuen sen määrittelystä.

      Alkoholia nautin viimeksi viime vuoden lopulla peräti neljä annosta kuohuviiniä, juopotteluksi meni.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Viimeksi vuonna 2006 pikkujouluissa.

    • Anonyymi

      En muista,jos juon niin energia drinkkejä
      ennen kuin rupean punttaileen.

    • Noi on mulle kaksi eri asiaa, napsuja otan silloin tällöin. Sain tehtäväksi tyhjentää kaappiin jääneen likööripullon siinä kuukausi sitten ja tehtävä on yhä kesken 🙂

    • Eilen illalla otin pienet kalsarikännit.

    • Anonyymi

      Join piimää pari tuntia sitten ja pääsi pieru.

    • Siitä on kohta kaksi kuukautta.

    • Anonyymi

      Kolme viikkoa sitten pikku kännissä... Mutta kaikki on kyllä hallinnassa tulevaisuuttamme kannalta. Todella toivon Meiltä jotain kaunista ja kestävää

    • Anonyymi

      Se ei ole suhteellemme ongelma Rakkaani

    • Eilen otin yhden paukun.. rommikolaa.. ja humalassa olin viikko sitten ja kännissä olin marraskuussa kun palstaveli oli kylässä. Halailin porsliinipönttöä kun tuli otettua pikkuisen liikaa..

    • Anonyymi

      Lääkäri on kieltänyt minulta päihteet.

    • Join muistaakseni olutta alkutalvesta

    • Anonyymi

      Jos pidät ohjeet olet kyllä voimakas ja itseensä uskova henkilö!

    • Anonyymi

      22 vuotta sitten.

    • Syksyllä 2015, kun meillä päätty kosteusvauriokurssi. en tietenkään mihinkään penkin alle itteeni juonu. mutta ei oikein kannata teknikoiden ja insinöörien kanssa lähtee mihinkään baariin, että aika päänsärkevästi siinä tulee sillon juotua. Pari kaljaa tuli juotus 2019 ruotsin laivalle, mutta sielläkin mä oon viimekerroilla autolla liikenteessä, että limsaa sitä on sillon juotu.

    • Anonyymi

      Kännistä on kyllä aivan julmetun kauan. Olisko ollut vappuna -13. Alkoholia join muutaman lasillisen spritzeriä viime kesänä ja yhden lonkeron, kaikki eri päivinä.

    • Pakko myöntää, olin viime viikon lauantaina vähän vahingossa aika humalassa. Olin siipan kanssa leffassa ( Myrskyluodon Maija), sitten syömässä ( tähän asti meni vielä hyvin), mutta sitten jäätiin kaupungille hengaamaan. Koska mulla on ongelmavatsa ( keliakia ja mahdollisesti IBS), välttelen monia alkoholijuomia, hiilihapollisia ja olutta tietenkin, joten päätin pysyä viinissä. Se ei ollut järkevää:/ Kun sitten vielä törmättiin tuttuihin, niin huomaamatta tuli siemaistua aika monta lasia. Onneksi oli taluttaja mukana...🙄Ja ei se vatsakaan seuraavana päivänä kiittänyt siitä "pelkästä" viinistä🥲

    • Anonyymi

      Mikä on kännin määritelmä? Jos juo alkoholia reilusti mutta ei mene siitä yhtään sekaisin niin onko silloin kännissä?

      • Anonyymi

        #Mikä on kännin määritelmä? Jos juo alkoholia reilusti mutta ei mene siitä yhtään sekaisin niin onko silloin kännissä?#

        Kyllä kännissä oleminen tarkoittaa, että on sekaisin. Valtaosa siitä, mitä alkoholisti juo, tuo vain normaalia vastaavan tilan, koska hermosto on tottunut valtaviin kasvaviin alkoholimääriin. On syntynyt toleranssi. Vasta jos juo yli sen, on kännissä.

        Toleranssi kasvaa aina siihen asti, mitä maksa pystyy polttamaan. Kun alkoholisti tarvitsee jatkuvasti korkean verenalkoholin, hänen täytyy juoda jatkuvasti. Mutta koska hän ei ole kännissä, muut ihmiset päättelevät, että hän on juonut vain vähän, koska kuitenkin haistavat alkoholin.


    • Anonyymi

      Uutena vuotena,muisti katosi välillä😳

    • Anonyymi

      Joulukuussa yksi livemusajuttu. Oli kiireviikko, ajoin montasataa kilometria paikasta toiseen ystävän luokse, enkä ollut ehtinyt koko viikolla nukkua kunnolla ja enkä syödä. Ja hups, siinä etkoillessa ja fiilistellessä tulevaa iltaa humalatila humpsahti nuttuun.

    • Anonyymi

      Kovassa kännissä en koskaan :D Mulle riittää vallan mainiosti ihan yksikin juoma :)

    • Anonyymi

      Aamulla..

    • Anonyymi

      Täällähän kirjoittelee lähes raitista porukkaa joten ei ihme jotta olette sinkkuja. Juokaa viinaa.

      • Anonyymi

        Jos kertoo siitä, kuinka paljon juo, joutuu vain hedelmättömiin väittelyihin, sillä suuri yleisö ei tajua, että joidenkin on PAKKO juoda.


      • Anonyymi

        Mutta olethan sinäkin täällä, eli ei se viinan juominen näytä mitään auttavan.


      • Anonyymi

        Siint sen näkee, miten arvokasta se on olla selvinpäin.


    • Anonyymi

      Hän joka päivä

    • Anonyymi

      Boomeri miehet juo vain olutta ja heidän
      päänsä sekoaa jo yhdestä ykköskaljapullosta.

    • Tänä iltana join sellaisen ruokakaupasta ostetun pienen 2dl kuoharipullon, jossa on 5,5% alkoholia, mutta että oikein kännssä...? 🤔

      Se on kuule saattanut olla joskus vuosi sitten, kun aloin kirjoitella tänne Sinkkupalstalle ja avasin vain itseäni varten ison skumppapullon tai yritin tyhjentää jääkaapista jonkin tölkkiviinin. - No, silloinkin se oli ehkä vain pari lasillista illassa, mutta tiedostan, että sillä saattoi olla vaikutusta harkintakykyyni. 🙂

    • Anonyymi

      Kaikki hallinnassa! Sinulle...

    • Anonyymi

      Marraskuussa vuonna 2004.

    • Anonyymi

      Kolmeen otteeseen viime vuonna olen juonut tervetulomaljan verran kuoharia. Kerran taisi olla alkoton.

      Kännissä? Puolitoista vuotta sitten. Ei ole mun juttuni.

      xLiner

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe