Sapattikäsky löytyy Mooseksen 10 käskyn laintauluista VT:n puolelta.
UT:sta ei löydy sapattikäskyä.
Sapattikäskyyn kuuluu lahkolaisusko väärään profeettaan ja vainajahenkeen.
Sapattina ei myöskään Jumala vaatinut raha ja eläinuhreja.
Sapatti Mooseksen 10:n käskyn Toorassa
74
393
Vastaukset
- Anonyymi
Apo 6:14
Sillä me olemme kuulleet hänen sanovan, että Jeesus, tuo Nasaretilainen, on hajottava maahan tämän paikan ja muuttava ne säädökset, jotka Mooses on meille antanut".- Anonyymi
Jeesus muutti Moosekselle annetut lainkäskyt.
Niitä ei voi korvata vainajahengen näyillä eikä saastaisten ruokien välttämisellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus muutti Moosekselle annetut lainkäskyt.
Niitä ei voi korvata vainajahengen näyillä eikä saastaisten ruokien välttämisellä.Jeesus ei muuttanut kymmenenkäskyn lakia.
Jeesus sanoikin: En ole tullut kumoamaan lakia ja profeettoja.
1234567--- Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei muuttanut kymmenenkäskyn lakia.
Jeesus sanoikin: En ole tullut kumoamaan lakia ja profeettoja.
1234567---Eläessään ei ollut uusiliitto voimassa ,mutta Jeesus antoi uudenliiton kuoltuaan Paavalille.
Tässä on vielä yksi salaisuus jonka kerron kirjassa eräänä päivänä.
Totuus kuitenkin on selvä.Uuden liiton säännöt on uudet ja ne ovat Rakkauden säännöt kuten jokainen kristitty tietää.MrHyvis kirjoitti:
Eläessään ei ollut uusiliitto voimassa ,mutta Jeesus antoi uudenliiton kuoltuaan Paavalille.
Totuus kuitenkin on selvä.Uuden liiton säännöt on uudet ja ne ovat Rakkauden säännöt kuten jokainen kristitty tietää.Tapethan kiduttamalla ristiin naulaten, siinä on ristityn rakkaus todellisuudessa.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Eläessään ei ollut uusiliitto voimassa ,mutta Jeesus antoi uudenliiton kuoltuaan Paavalille.
Totuus kuitenkin on selvä.Uuden liiton säännöt on uudet ja ne ovat Rakkauden säännöt kuten jokainen kristitty tietää.Pitäydyn kymmenenkäskyn lakiin, ja ne ovat voimassa myöskin Uudessa Liitossa.
Kun kävin Luterilaisen rippikoulun aikoinani, piti osata kymmenenkäskyn laki, selityksineen, myöskin sapattikäsky. Kinkereillä vielä tentattiin lisää.
Minä en tule koskaan muuttamaan näkemyksiäni.
1234567--- - Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Tapethan kiduttamalla ristiin naulaten, siinä on ristityn rakkaus todellisuudessa.
Pimeä-keskiaika, jota kesti 1260 vuotta. Kertoo raaoista julmuuksita kuinka ihmisiä kidutettiin hengiltä. Noin 50 miljoonaa menetti näissä julmuuksissa henkensä.
Murhaajat eivät peri taivasten valtakuntaa.
1234567--- - Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Tapethan kiduttamalla ristiin naulaten, siinä on ristityn rakkaus todellisuudessa.
"he-ma" on saatananpalvoja. Älkää kuunneko tätä henkilöä, jonka takaa löytyy myös nimimerkki "Henki".
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18237905/i-am-a-sinner#comment-125866620 Anonyymi kirjoitti:
"he-ma" on saatananpalvoja. Älkää kuunneko tätä henkilöä, jonka takaa löytyy myös nimimerkki "Henki".
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18237905/i-am-a-sinner#comment-125866620Ei löydy, kirjoitan vain nikilläni, enkä tee aloituksia.
Älä siis tee väärää totistusta lähimmäisestäsi, menetät taivaspaikkasi simplsalabim!- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Ei löydy, kirjoitan vain nikilläni, enkä tee aloituksia.
Älä siis tee väärää totistusta lähimmäisestäsi, menetät taivaspaikkasi simplsalabim!Saatananpalvojat valehtelevat koko ajan. Kuten tiedämme, "he-ma":n takaa löytyy multinimimerkki "Henki".
Tässä on toinen kommentti, missä nimimerki "he-ma" kertoo olevansa saatananpalvoja.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18235618/tapaluterilaisuus#comment-125868107 Anonyymi kirjoitti:
Saatananpalvojat valehtelevat koko ajan. Kuten tiedämme, "he-ma":n takaa löytyy multinimimerkki "Henki".
Tässä on toinen kommentti, missä nimimerki "he-ma" kertoo olevansa saatananpalvoja.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18235618/tapaluterilaisuus#comment-125868107Heil Satan!
- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Heil Satan!
Sinä vaikutat olevan Henri Hiljader.
Anonyymi kirjoitti:
Pitäydyn kymmenenkäskyn lakiin, ja ne ovat voimassa myöskin Uudessa Liitossa.
Kun kävin Luterilaisen rippikoulun aikoinani, piti osata kymmenenkäskyn laki, selityksineen, myöskin sapattikäsky. Kinkereillä vielä tentattiin lisää.
Minä en tule koskaan muuttamaan näkemyksiäni.
1234567---Minä kerron vain Totuuden, jonka Kristus on antanut minulle ja tänään antoi ihmeellisen vahvistuksen asiaan ja on suuri työ tarkistaa asia, mutta siis ....
10 käskyä on hyvät, mutta lakina ne eivät ole kristitylle.
Tämä täytyy tai on pakko jokaisen kristityn ymmärtää, että näkisi taivaan ilot.
Muuten ne käskyt kääntyy kiroukseksi.
Kun Rakkaudessa elämme niin emme elä mitenkään päin niin, että 10 käskyä olisi meitä vastaan sillä kristitty elää Pyhityksessä ja aina parempaan päin ei pahempaan.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Minä kerron vain Totuuden, jonka Kristus on antanut minulle ja tänään antoi ihmeellisen vahvistuksen asiaan ja on suuri työ tarkistaa asia, mutta siis ....
10 käskyä on hyvät, mutta lakina ne eivät ole kristitylle.
Tämä täytyy tai on pakko jokaisen kristityn ymmärtää, että näkisi taivaan ilot.
Muuten ne käskyt kääntyy kiroukseksi.
Kun Rakkaudessa elämme niin emme elä mitenkään päin niin, että 10 käskyä olisi meitä vastaan sillä kristitty elää Pyhityksessä ja aina parempaan päin ei pahempaan.Sinä olet väärä profeetta. Sinulle ei ole puhunut Kristus.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet väärä profeetta. Sinulle ei ole puhunut Kristus.
Sinulla ei ole mitään yhteyttä Jumalaan kun et Jumalan omaa tunne.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Sinulla ei ole mitään yhteyttä Jumalaan kun et Jumalan omaa tunne.
>>Minä kerron vain Totuuden, jonka Kristus on antanut minulle ja tänään antoi ihmeellisen vahvistuksen asiaan ja on suuri työ tarkistaa asia, mutta siis ....
10 käskyä on hyvät, mutta lakina ne eivät ole kristitylle.<<
Tuo profetiasi on helppo todistaa Jeesuksen sanoilla vääräksi profetiaksi. Olet ilmiselvästi väärä profeetta, jolle Jeesus ei näkyjä anna.
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:17-20) Anonyymi kirjoitti:
>>Minä kerron vain Totuuden, jonka Kristus on antanut minulle ja tänään antoi ihmeellisen vahvistuksen asiaan ja on suuri työ tarkistaa asia, mutta siis ....
10 käskyä on hyvät, mutta lakina ne eivät ole kristitylle.<<
Tuo profetiasi on helppo todistaa Jeesuksen sanoilla vääräksi profetiaksi. Olet ilmiselvästi väärä profeetta, jolle Jeesus ei näkyjä anna.
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:17-20)Sinulla ei ole muuta kuin rakkikoiran osa.
Et ymmärrä laista tai armosta yhtään mitään.
Olet todella häpeällinen tapaus.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Sinulla ei ole muuta kuin rakkikoiran osa.
Et ymmärrä laista tai armosta yhtään mitään.
Olet todella häpeällinen tapaus.Ne näkysi ja ääni päässäsi eivät tule Jeesukselta. Jos tätä et tajua, olet todella suuressa pulassa.
Anonyymi kirjoitti:
Ne näkysi ja ääni päässäsi eivät tule Jeesukselta. Jos tätä et tajua, olet todella suuressa pulassa.
Sinun saatananpalvojan osa ei ole hääppöinen.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Sinä reagoit tähän asiaan täysin lapsellisella tavalla. Olen huomannut, että olet täysin paatunut, etkä pysty näkemään omaa tilaasi. Sinun näkysi ja päässäsi kuulemasi ääni eivät tule Jeesukselta. Jos ääni puhuu vastoi sitä, mitä Jeesus puhui vuorisaarnassa, niin se ääni ei ole Jeesus.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Jos ääni puhuu vastoin sitä, mitä Jeesus puhui vuorisaarnassa, niin se ääni ei ole Jeesus.
- Anonyymi
Turha toistaa sellaista, jota ei ole koskaan kumottukaan. Jeesus ottaa turhat luulot pois laittomuuden opettajilta ""Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan" Matt.5:17
- Anonyymi
Adventistit kuvittelevat olevansa "juutalaisia" Jumalan valittua kansaa.
Adventistit tuskin noudattavat sapattilakia rikkomatta sitä.
Nytkin sapattiyönä he eivät ole lepäämässä vaan meuhkaamassa sapatillaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Adventistit kuvittelevat olevansa "juutalaisia" Jumalan valittua kansaa.
Adventistit tuskin noudattavat sapattilakia rikkomatta sitä.
Nytkin sapattiyönä he eivät ole lepäämässä vaan meuhkaamassa sapatillaan.Olen usein kirjoittanut, että epätäydellisille Adventisteille, kuten minullekin, kymmenenkäskyn laki on kasvattaja Kristukseen.
Yhtäkään käskyä kymmenestä käskystä ei tule kumota, eikä muutella.
Luterilaisen virren sanoin: Nää käskysanaa kymmenen, ne MEILLE kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, JA SIINAILLA KIRJOITTI. Ah Herra armahda.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen usein kirjoittanut, että epätäydellisille Adventisteille, kuten minullekin, kymmenenkäskyn laki on kasvattaja Kristukseen.
Yhtäkään käskyä kymmenestä käskystä ei tule kumota, eikä muutella.
Luterilaisen virren sanoin: Nää käskysanaa kymmenen, ne MEILLE kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, JA SIINAILLA KIRJOITTI. Ah Herra armahda.
1234567---Jumala ei tuomitse hyvän tekemisestä. Työ ja kotiaskareet ovat hyvän tekemistä - myös sapattina. Silloin autetaan ja palvellaan lähimmäistä. Joka tästä kieltäytyy, tekee syntiä.
On siis syntiä pyhittää sapatti! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei tuomitse hyvän tekemisestä. Työ ja kotiaskareet ovat hyvän tekemistä - myös sapattina. Silloin autetaan ja palvellaan lähimmäistä. Joka tästä kieltäytyy, tekee syntiä.
On siis syntiä pyhittää sapatti!Mikä on se pyhitys.- Akka töihin - tiskaamaan ja laettamaan ruokoo, että ukko sua muata sohvalla rojottoo.
Ei akalle sapatti kuulu. Sapatti on Jumalan antama ja Jeesus on Sapatin Herra- Luojanakin sellaiseksi kahotaan.
Sapatti on miesten hommaa.
Jumala opettaa ihtensä tuntemista- siksihän HÄN sen sapatin anto ja kun tuomillekin mennään, todistuksen huoneessa- valakeen valtaistuimen etteen, niin kahohan kummoo. Sielläkin on laen taolut kirjootusten mukkaan Ilimestyskirjaan merittynä paekan päällä.
Miehet pelastuu ja vaemot on hilijoo tässäkin asiassa.
Sapattimakkuulta meidät temmataan taevaaseen ikkuusen makkuuseen.
Jopa rupes- raokasemmaan. Levätään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on se pyhitys.- Akka töihin - tiskaamaan ja laettamaan ruokoo, että ukko sua muata sohvalla rojottoo.
Ei akalle sapatti kuulu. Sapatti on Jumalan antama ja Jeesus on Sapatin Herra- Luojanakin sellaiseksi kahotaan.
Sapatti on miesten hommaa.
Jumala opettaa ihtensä tuntemista- siksihän HÄN sen sapatin anto ja kun tuomillekin mennään, todistuksen huoneessa- valakeen valtaistuimen etteen, niin kahohan kummoo. Sielläkin on laen taolut kirjootusten mukkaan Ilimestyskirjaan merittynä paekan päällä.
Miehet pelastuu ja vaemot on hilijoo tässäkin asiassa.
Sapattimakkuulta meidät temmataan taevaaseen ikkuusen makkuuseen.
Jopa rupes- raokasemmaan. Levätään.Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä tekee työtä sapatinpäivänä, rangaistakoon kuolemalla. Ja pitäkööt israelilaiset sapatin, niin että he viettävät sapattia sukupolvesta sukupolveen ikuisena liittona.
>>> Se on oleva ikuinen merkki minun ja ---israelilaisten----- välillä;<<<<<
sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi ja hengähti." Ja kun hän oli lakannut puhumasta Mooseksen kanssa
Siinain vuorella, antoi >>>hän<<< hänelle kaksi laintaulua, kivitaulua, joitten kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu. (2Mo 31:15-18)
ts. on nähtävänä, että on puhe - Israelin ja Jumalanvälisestä sopimuksesta.
Huomaa- että lain taulut eivät ole Mooseksen päästä- vaan Jumala -sormellaan ne kirjoitti- Israelille, Kyse on Hänen tahdostaan, ei Mooseksen tahdosta.
Ilm 11:19 Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen liittonsa arkki näkyi hänen temppelissään,
2Mo 25:21 Ja aseta armoistuin arkin päälle ja pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan.
Myös on huomattava ajatuksena, taivaassa avataan temppeli, ja mitä mekin siellä näemme?
Liiton arkki- siksi lasimerellä lauletaan Mooseksen virttä.
Meille laitetaan laki sydämeen- ja me laulamme Karitsan virttä.
Jumalan "Rakkauden tahto- on sydämessä"- muistetaan myös sekin, että sydämestä lähtee pahat ajatuksetkin, siksi silmämme pitää olla käännetty Kristukseen, että Hänen rakkautensa meissä toteutuu.
Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi Oman Poikansa, ja siinä on meille -miehille- ohjeet elämään, aviomiehinäkin, ettei rikota lakia.
Rakastaa omia vaimoja- niinkuin Kristus rakastaa seurakuntaansa.
Ei herroina halliten hakata akkaa polvilleen ja öyhöttää miehen pappeutta. Vaimo on myös Jumalan kuva- pappina hänkin -uudenliiton kautta- todistamaan Kristuksesta.
Eli kun vaimon on Jumala puhdistanut, häntä ei saa sanoa saastaiseksi.
Sekin käsky ja neuvo on Uudessaliitossa. Pietari kävi tämän opin läpi.
Meidänkin on hyvä käydä, varsinkin adventistin, joka ehkä joku mies- hakkasi vaimonsa, että hän läksi- ja sai Moosekselta luvan eroon. Ei Herra väkivaltaista miestä pidä avioon kelpaavana, koska Kristuksen rakkaus, kylmästä sydämestä - se ei säteile lämpöä, eikä sellaisen vaimon ole- pakko- kunnioittaa väkivaltaa - osoittavaa miestä vastaan, ei sellaistakaan miestä, joka potkii odottavan äidin vatsaa. Sellaisessa miehessä on murha- henki
- Anonyymi
Eihän Uudessa Testamentissa mainita 10 käskyistä kuin 6
- Anonyymi
Uudessatestamentissa yli 1000 käskyä ja kehotusta.
- Anonyymi
Sapattilahkolaiset uskovat että jalkojen pesulla pestään myös synnit pois.7 päivän adventismi on ottanut tämän rituaalin käyttöön.
Laki kieltää miesten pesemästä naisten jalkoja.- Anonyymi
johan oli aivopieru. Katoliset pesevät jalkoja- luterilaiset ja monet muut.
Jeesus antoi esimerkin. Lue kirjoituksia.
Sinäkö haluat herroina hallita ja meinaat, että olet Mestaria ylempi.
- Anonyymi
Adventistit on niin sapatilla aivopestyjä etteivät ymmärrä edes tätä.
Päässä on sahajauhoja.
>>> Jeesus muutti Moosekselle annetut lainkäskyt.
Niitä ei voi korvata vainajahengen näyillä eikä saastaisten ruokien välttämisellä. <<<- Anonyymi
Jotka syövät sianlihaa, ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä, NIISTÄ KAIKISTA TULEE LOPPU SANOO HERRA.
Jeesus ei tullut kumoamaan LAKIA JA PROFEETTOJA.
1234567-- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotka syövät sianlihaa, ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä, NIISTÄ KAIKISTA TULEE LOPPU SANOO HERRA.
Jeesus ei tullut kumoamaan LAKIA JA PROFEETTOJA.
1234567--No tuo on 12345677777 mantrainen aivopieru. Älä leiki jumalaa- etkö opi. Et ole tuomari. vaan Pyhä Henki rakentaa seurakuntaa. Sinun savihuulilla vain puretaan käskyn ja läksynkirjoittaja.
- Anonyymi
Etkö sinäkään lue kirjoituksia. Mistähän perinnäissäännöistä puhuttiin, jota Jeesus ei kumarrellut. Otahan kirja käteen, äläkä vääristele. Vaikka en missään muotoa ole adventti- enkä hellunta- enkä luterilainen, niin noin tietämätön en ole - mitä edustat ajatuksissasi- taas tapasi mukaan.
- Anonyymi
Seventh Gay Adventist Church.
Daavidin Oksa kultti.
- sapattia viettäviä lahkolaisia- Anonyymi
Mihinkä kulttiin sinä kuulut ?
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihinkä kulttiin sinä kuulut ?
1234567---Kiinnostuin ja nyt ymmärrän, miksi Adventtikirkko antaa ymmärtää, että vain Ellenillä oli porfetian henki.
Nämä myöhemmät profeetat oli hieman hukassa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Branch_Davidians
-tämä adventisteista erkaantunut 1934- ryhmä oli pohjana- tälle myöhemmin esiintulleelle Daavidin oksan verilöylylle.
Asekauppa oli Amerikkalaisten tapaan - heille kuuluva etuoikeus, mutta tällä johtajalla David Koresh, oli laittomia automaatti- turssareita- jota FBI- tuli ratsaamaan, onnettomin seuraamuksin. Tuossa lahkossa- joka ei ollut Adventistikirkon sisäinen, vaan oma ryhmä.
Se eristäytyi, muuttui vainoharhaiseksi, hieman samalla tapaa, kuin meidän eräs luterilainen sisäinen Jeesuksen nimessä ja veressä porukka Pohjois-Suomessa. Joka ei heidän kanssaan ole samamielinen, heitä ei kutsuta tupaansa- ei edes, vaikka on perheenjäsen.
"toisinajattelija". Toisinajattelijat yleensä karkoitetaan.
Samaa kuin Koresh- käytti naisia hyväkseen, sama se on meilläkin, ja kun se synti sovitaan, siitä ei ole lupa puhua, edes poliisille. Tämä on sitä lahkolaisuutta.
Siellä ja täällä on sitä lasten seksualista hyväksikäyttöä. -Siellä ehkä, täällä kyllä. Eli uskonnollisuudessa väärä henki tuo saastaisuudet tupaan.
No tuolla oli sitten se ratsia- helmikuussa 1993 pian on pyöreitä vuosia tuosta onnettomuudesta. Piiritys kesti 51 päivää..
Lopulta päämaja tuhoutui FBI:n hyökkäyksen jälkeisessä tulipalossa 19. huhtikuuta 1993, ja 72–86 henkeä sai surmansa. Rakennuksessa olleita lapsia oli yritetty suojata kostutetuilla huovilla, ja osassa ruumiita oli luodinreikiä, jotka viittasivat armomurhiin. Tulipaloa on väitetty ryhmän jäsenten sytyttämäksi tai poliisien käyttämän kyynelkaasun aiheuttamaksi
https://web.archive.org/web/20091129135723/http://www.uskontojenuhrientuki.fi/joukkoitsemurhat/waco.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinnostuin ja nyt ymmärrän, miksi Adventtikirkko antaa ymmärtää, että vain Ellenillä oli porfetian henki.
Nämä myöhemmät profeetat oli hieman hukassa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Branch_Davidians
-tämä adventisteista erkaantunut 1934- ryhmä oli pohjana- tälle myöhemmin esiintulleelle Daavidin oksan verilöylylle.
Asekauppa oli Amerikkalaisten tapaan - heille kuuluva etuoikeus, mutta tällä johtajalla David Koresh, oli laittomia automaatti- turssareita- jota FBI- tuli ratsaamaan, onnettomin seuraamuksin. Tuossa lahkossa- joka ei ollut Adventistikirkon sisäinen, vaan oma ryhmä.
Se eristäytyi, muuttui vainoharhaiseksi, hieman samalla tapaa, kuin meidän eräs luterilainen sisäinen Jeesuksen nimessä ja veressä porukka Pohjois-Suomessa. Joka ei heidän kanssaan ole samamielinen, heitä ei kutsuta tupaansa- ei edes, vaikka on perheenjäsen.
"toisinajattelija". Toisinajattelijat yleensä karkoitetaan.
Samaa kuin Koresh- käytti naisia hyväkseen, sama se on meilläkin, ja kun se synti sovitaan, siitä ei ole lupa puhua, edes poliisille. Tämä on sitä lahkolaisuutta.
Siellä ja täällä on sitä lasten seksualista hyväksikäyttöä. -Siellä ehkä, täällä kyllä. Eli uskonnollisuudessa väärä henki tuo saastaisuudet tupaan.
No tuolla oli sitten se ratsia- helmikuussa 1993 pian on pyöreitä vuosia tuosta onnettomuudesta. Piiritys kesti 51 päivää..
Lopulta päämaja tuhoutui FBI:n hyökkäyksen jälkeisessä tulipalossa 19. huhtikuuta 1993, ja 72–86 henkeä sai surmansa. Rakennuksessa olleita lapsia oli yritetty suojata kostutetuilla huovilla, ja osassa ruumiita oli luodinreikiä, jotka viittasivat armomurhiin. Tulipaloa on väitetty ryhmän jäsenten sytyttämäksi tai poliisien käyttämän kyynelkaasun aiheuttamaksi
https://web.archive.org/web/20091129135723/http://www.uskontojenuhrientuki.fi/joukkoitsemurhat/waco.htmlKyynelkaasu ei ole syttyvä tai räjähtävä kaasu eikä se ole tulipalon syy.
- Anonyymi
Voiko sunnuntaina rikkoa sapattia ?
Adventistit uskovat väärään profeettansa vasttoin Pyhää Henkeä.- Anonyymi
sunnuntaihan on viikon ensimmäinen päivä ja joka päivä voi kokoontua- Sanan ääreen.
Eli ei ole kielletty pitämästä sunnuntaina Jumalanpalveluksia. Silloin ei riko sapattia.
Voi hyvin viettää - joka haluaa sapatin kodin hiljaisuudessa ja sunnuntaina sitten sanankuuloon.
- Anonyymi
Ei sapattina saa kerätä rahauhreja koska se rikkoo lakia.
- Anonyymi
Kyllä siellä- luehan taas Raamattuasi. Jerusalemissa oli uhriarkku- temppelin ovella, se oli heidän tapa kerätä rahauhrit ja siitä opetettiin sanassa meitäkin.
Kun leskivaimo pani elämisensä sinne Jerusalemin temppelirahastoon, sitä ei katsottu Herran silmissä pahaksi. Hän vain ilmaisi, että toiset pani "liiastaan"- ja tämä leski- pani rahan sydämen rakkaudesta temppeliä varten.
Katsotaan sinne sapattikirkkoon, tai synagoogaan- toimitilaan- suomeksi
Ja hän istui vastapäätä uhriarkkua ja katseli, kuinka kansa pani rahaa uhriarkkuun. Ja monet rikkaat panivat paljon.
Niin tuli köyhä leski ja pani kaksi ropoa, yhteensä muutamia pennejä. Ja hän kutsui opetuslapsensa tykönsä ja sanoi heille:
"Totisesti minä sanon teille: tämä köyhä leski pani enemmän kuin kaikki muut, jotka panivat uhriarkkuun. Sillä he kaikki panivat liiastaan, mutta tämä pani puutteestaan kaiken, mitä hänellä oli, koko elämisensä."
(Mar 12:40-44)
///
No- tuntuuko siltä, että sapattina ei saa kerätä rahauhreja. Sinunko lakia siinä rikotaan, vai kenen? Puhutko- minusta tuntuu näin, vai mistä laista haastat.?
- Anonyymi
Adventismin uhrit väittävät etteivät he riko lakia.
Kovat on luulot sapattilahkolaisilla.
He eivät pysty tätä todistamaan.
Siellä ei ainakaan vaikuta Pyhä Henki vaan ihan muut vieraat henget. - Anonyymi
Sapattina Jeesus "opetti seudun synagogissa, julisti ilosanomaa Jumalan valtakunnasta ja paransi kaikki ihmisten taudit ja vaivat." Matt.4:23 ja "Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja ikuisesti." Hep.13:8 Kyllä Jeesus on hyvä.
- Anonyymi
Montako parani tänä sapattina Adventtikirkossa ?
Adventistit ovat pahiksia ja uskovat valheen hengessä syyttäen kristittyjä sapatin rikkojiksi.
Kyse on eksytyksestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Adventistit ovat pahiksia ja uskovat valheen hengessä syyttäen kristittyjä sapatin rikkojiksi.
Kyse on eksytyksestä.Jo sanoillaan monet rikkovat sapatin sanoessaan: Sapatti ei kuulu enää Uuden Liiton kristityille. Nämä ovat niitä suurimpia sapatin rikkureita.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse on eksytyksestä.Nooooooo. Taitavat olla samansyntisiä meidän kanssa. heitin pitää vain asia hokata.
- Anonyymi
Adventismi ei edusta kristinuskoa.
Adventistipappien selitykset ja järkeisopit uppoaaa sapatin rahoittajiin.- Anonyymi
Adventistit ovat voittaneet tietokilpailujakin.
1234567---
- Anonyymi
Adventismi muistuttaa jehovantodistajien uskoa koska ovat samassa eksytyksen hengessä.
Eivätpä adventistit hyökkää sapattiopillaan jehovaveljiään vastaann niinkuin hyökkkäävät kristittyjä vastaan.- Anonyymi
Meillä on käynyt useasti Jehovantodistajia. Olemme hyökänneet heitä vastaan sapattiopilla.
1234567--- - Anonyymi
Muistuttaa?
Eikös ne adventistit ole sapattikirkollisia ja jehovalaiset taas meidälaisia- sunnuntaikirkollisia.
Mistä me se eksytys löydetään? Eikös nämä jaa- käytän jahvettilaisten slangia.
He kuulema jäljittelevät.
Eli he jäljittelevät kristittyjä lepopäivässä.
Adventistit taas jäljittelevät joulu- juhlassaan kristittyjen kanssa.
Huomataanhan me tämä sekasotku opillisesti. meillä kaikilla. Yhdellä yhtä ja toisella toista.
ts. yhtä syntisiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä on käynyt useasti Jehovantodistajia. Olemme hyökänneet heitä vastaan sapattiopilla.
1234567---Ihanko hyökänneet? Tuliko monta mustaa silmää, kääntelittekö poskia- vuoroin sinne ja tänne- vai loppuiko posket välillä?
- Anonyymi
Sapatti on saatanan rahastuskeino.
Raamatussa ei ole maksullista sapattia koska se on lain rikkomista.- Anonyymi
Kaikki Uskonsuunnat rahastavat. Raha liikkuu kaikkialla. Raha on tarkoitettu käytettäväksi.
1234567---
- Anonyymi
Omavanhurskaisuus ja sapatillaan hurskastelu ei ole Kristuksesta vaan henkivalloista ja syntisestä lihasta nousevaa uskonnollisuutta väärän profeetan hengessä..
Menehän adventisti nyt lepäämään ja rukoilemaan.- Anonyymi
Sapatin vietto tai sapatin vieton vaatiminen EIVÄT olet omavanhurskautta eikä hurskastelua.
- Anonyymi
Taisi sinunkin kirjoitus olla sitä "omavanhurskautta"...... Valitettavasti joudun hieman hiomaan teitin kirjoituksia puoleen ja toiseen.
Sanottaisiinko kansankielellä, "kumpi ja kampi tappeli, kumpi voitti?!"
No. kumpi?
Toraistit yrittävät pitää ja pelastaa itsensä, lihallisella toiminnassa sapattilla. Muuten he joutuvat helvettiin julistavat he . Me muut pääsemme karkuun helvetistä uskomalla Jeesus Vapauttahana ja Lain Täytättäjänä . Mekin Täyttämme Lain Rakastamalla lähimmäinen , joka toraistien lihat vihaavat.
- Anonyymi
Savis älä toraile, vaan lue tarkasti mitä koulun uskontokirjaan on kirjoitettu.
Kouluhallituksen hyväksymä uskontokirja 22.2.1950.
Kun Jumala nyt kuuden pitkän luomispäivän jälkeen katsoi kaikkea, mitä oli tehnyt, niin hän näki, että kaikki oli kovin hyvää.
SILLOIN JUMALA LEPÄSI SEITSEMÄNTENÄ PÄIVÄNÄ, JA SIKSI JUMALA SIUNASI SEN PÄIVÄN JA PYHITTI SEN MEIDÄNKIN LEPOPÄIVÄKSEMME.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Jumala nyt kuuden pitkän luomispäivän jälkeen katsoi kaikkea, mitä oli tehnyt, niin hän näki, että kaikki oli kovin hyvää.
SILLOIN JUMALA LEPÄSI SEITSEMÄNTENÄ PÄIVÄNÄ, JA SIKSI JUMALA SIUNASI SEN PÄIVÄN JA PYHITTI SEN MEIDÄNKIN LEPOPÄIVÄKSEMME.
1234567---Hyvin sanottu.
- Anonyymi
Joko Savis on läksynsä oppinut !
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Vai niin ? Että meni nukkumaan seitsemännen päivän jälkeen ja nukkuu vielä palvotessaan oma sapatia. just joo!!!
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Vai niin ? Että meni nukkumaan seitsemännen päivän jälkeen ja nukkuu vielä palvotessaan oma sapatia. just joo!!!
Taidat olla vielä unessa vastauksestasi päätellen.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Jaaha- 123456777 oletko sinä tämä kumpi, ja savis kampi?
Hieman huumoria tähän mukaan, eli taitaa se perisynti- Aadmilla nyt hehkuttaa poskia.
Vanha- aadami taisi syyttää Jumalaakin omasta synnistä.
Tuon akan minulle teit- ja olisinhan minä pysynyt pystyssä, mutta! Syy kuule Jumala on sinun.
Eikös vain?=
Taitaa kirkkojen kelloissa olla sama sointi.
1Mo 3:12 Mies vastasi: "Vaimo, jonka annoit olemaan minun kanssani, antoi minulle siitä puusta, ja minä söin".
- Anonyymi
Ei lakia ole kumottu. Ei sapattia eikä mitään muutakaan niistä ikävistä käskyistä. Ne kaikki ovat voimassa. Miten maailma muutoin tuomittaisiin. Kuinka kukaan ihminen koskaan joutuisi koskaan tuomiolla jos lakia ei olisi? Ei uusi liitto muuttanut yhtään lakia, ei sitä pienintäkään piirtoa, ei Jumalan, ei Mooseksen eikä seremonialakia. Ei missään tosiaan sanota että laki olisi yleisesti kumottu tai poistettu.
Jumalan lapset Jeesuksessa Kristuksessa ovat vapautettu lain orjuudesta ja kiroudesta. Se on se UT:n ilosanoma. Sitä Paavali julistaa ja haluaa johdattaa ihmiset ottamaan Jeesus vastaan ja vaeltamaan Hengessä. Ei uskonnollisen lihallisesti eikä jumalattomasti.
Paavalin kirjeet eivät kuvasta lakia, ei sitä mitä uskovan tulee tehdä, miten lain mukaan ohjentautua, vaan sitä millainen uskova on hengessä. Mitä asioita hän toteuttaa, mihin pyrkii ja millainen on.
Uusi liitto ei ole sitä mitä lakia on noudattavinaan epätäydellisesti, vaan sitä millainen uskova on Jumalan Pyhässä Hengessä. Joskin se on herjauksen aihe vain monille ja siitä joutuivat kärsimään alkuseurakuntalaiset kun lakihenkiset juutalaiset eivät tätä hyväksyneet, mutta se riski vain täytyy ottaa uskovana.- Anonyymi
Millainen on lakihenkinen ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millainen on lakihenkinen ?
Pelkkä hokema vain !
Niin sinun elämässä ei syntiäkään ole kumottu ,, vaan palvot sapatia enemmän kuin sapattin Herra..
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Niin sinun elämässä ei syntiäkään ole kumottu ,, vaan palvot sapatia enemmän kuin sapattin Herra..
PSALMI 92. Virsi, sapatinpäivä-laulu.
7. Järjetön mies ei tätä ymmärrä, eikä sitä älyä tomppeli.
1234567---
- Anonyymi
Lakihenkisyys normaali termi lain mukaan ojentautuneelle harhaoppille. Vaikka harhaoppiset väittää ettei koko termiä ole Raamatussa, niin se juuri kuvaa hyvin lakiin perustuvaa harhaoppia. Kun hyljätään Jeesus ja pelastus omiin suorituksiin, jotka eivät auta mitään
- Anonyymi
Harhoja julistat !
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854032
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353101Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1002275Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312078Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell761830Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian271811- 311800
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271557Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91527- 281501