Ainainen riita

Anonyymi-ap

Koskee niinkin jokapäiväistä asiaa kuin tiskaaminen. Eli vaimo(ke) tiskaa astiat hanan alla ja päästää vettä sellaisella paineella että ympäristö on aina lattioita myöten märkänä. Siis mitä hittoa, kuulostaa uskomattomalta, eikö veden painetta voi pienentää ja laskea vettä pienellä virtauksella.

Ei kuulema voi kun silloin ei tule puhdasta, " vai niin olen sanonut". Olen monta kertaa näyttänyt kuinka ne puhdistuu jopa paremmin vähemmällä paineella mutta ei mene jakeluun tai sitten kyseessä on vain jokin itsepäisyyden ja itsekkyyden huipentuma koska aina sanoo "teen miten haluan, anna mun tehdä. Tässä täytyy nostaa esiin että kyseess tiskiharjalla astioiden pesu ei painepesu.

Tässä ei nyt fysiikan eikä kohtuullisuuden rajat täyty, vaan pikemminkin hämärtyy. Miksi ei voi antaa periksi ja muuttaa käyttäytymistään, vai pitääkö minun ruveta sietämään ja hyväksymään tätä toimintaa.

Lattiat on aina vedestä märät kun tää pirttihirmu on käynyt vähän tiskaamassa ja sukat aina kivasti märkänä.

Eihän tämä voi olla tottakaan, en olisi ikinä uskonut että joku ei vaan osaa muuttaa tapojansa, aina v käyrä nousee.

Onko jollain vastaavia kokemuksia ja miten olette päässyt tilanteesta kuiville?

Ukkona katson tilannetta typertyneenä enkä voi ymmärtää tätä oppimattomuutta ymmärtää näitä asian haaroja.

7

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hommaan on helppo ratkaisu, tiskaa ne astiat itse. 🙂

    • Anonyymi

      Olisiko kyse yksinkertaisesti siitä että kaksi ihmistä tekee asiat eri tavalla ja kumpikaan tavoista ei ole väärä kunhan homma tulee tehdyksi. ´

      Enemmän olisin huolissani siitä miksi näet kumppanissasi vikoja ja koet asiaksesi mikromanageroida tekemisiä kuin että olisit tyytyväinen siitä että sinulla on joku joka hoitaa osansa tavallaan.

    • Anonyymi

      Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin toinen tyrkyttää omia tapojaan. Sä voit tehdä sen itse tai hyväksyä että toinen tekee eritavalla. Tuota kun jatkat tarpeeksi kohta sulla on ongelma kun toinen ei enää halua tiskata ollenkaa.

    • Anonyymi

      Istutte alas kuin kaksi aikuista, ja otatte harmittavat asiat asiallisesti puheeksi. Lopuksi sovitte, että arvioitte tilannetta parin viikon päästä uudelleen.

    • Anonyymi

      Olen nainen ja sitä koulukuntaa, jonka mielestä kotiaskareissakin on olemassa parempia ja huonompia tapoja tehdä. En jaksa sitä hymistelyä ja päänsilittelyä, että on vain erilaisia tapoja ja ne pitää hyväksyä. Jos toisen tapa esim. tiskata aiheuttaa monenlaista haittaa (märkä lattia, vettä kuluu turhaan jne.), siinä ei ole järkeä. Ihan niin kuin vaikkapa työpaikoilla voidaan yhdessä sopien laatia hyviä käytäntöjä, voidaan sama tehdä kotitaloudessakin. Istutaan alas ja perustellaan oma tapa. Jos toisella on monta järkiperustetta ja toisen tasoa "mä olen aina tottunut tekemään näin", ei liene epäselvää kumpi toimii paremmin. Näin meillä on ratkaistu monet eripurat 20-vuotisen yhteiselon aikana.

      Tiskaamiseen (jos siis tiskataan käsin), antaisin vinkiksi, ettei käytetä juoksevaa vettä vaan tiskataan vedellä täytetyssä altaassa. Tämä on myös ekologisesti suositeltavampaa, koska vettä kuluu vähemmän.

    • Anonyymi

      Jatkuvasti, tai 3 kertaa päivässä, märkänä olevan lattian uusiminen, jatkuva sukien pesu, veden tuhlaus, energian kulutus veden lämmittämiseen. ajan ja rahan tuhlaus em. asioiden korjaamisen, puhumattakaan jatkuvasta mieliharmista....

      Kun ynnäät kaiken tuon, miksi ette hankkisi astianpesukonetta ja sinä tarjoutuisit vapaaehtoisesti huolehtimaan astioiden pesusta. Kestää vain mikrotuokion ladata astiat koneeseen, pesaista kattilat ( jotka eivä sovi koneeseen) ja homma hoidettu.

      Kotirauha säilyy ja raha säästyy!

    • Anonyymi

      Olipa hauskaa että tästä moisesta tuli hieman palautettakin. Astian pesukonetta pitää miettiä vielä mutta tuo käsinpesu altaassa ei muutu kyllä miksikään viimeksi eilen taas sanoin vaikka tiesinkin sen olevan turhaa.
      Jotkut on vaan niin jääriä, liittyyköhän tämä pohjalaisuuteen?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5993
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3645
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1935
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1929
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1748
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      75
      1601
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1522
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1418
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1416
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe