Eräs tuttu ei syö mitään "minkä ihminen on tehnyt", eli syö vain luonnollista ruokaa parhaansa mukaan kuten hän itse sanoo.
Olen ajatellut kokeilla, vaikka ei olekaan suositellut, koska minulla on korkea kolesteroli ja kohonnut verenpaine sekä painoa alkanut kertymään eikä asiantuntijoiden ruokavaliot auta vaikka olen niitä noudattanut. Liikunnastakaan ei tunnu olevan apua.
Niissä ruokavalioissa on täysjyvää ja perunaa jotka ei tuttavani mukaan ole ihmiselle sopivaa ravintoa, paitsi kaura.
Hän siis syö kasviksia, hedelmiä, marjoja, siemeniä, pähkinöitä, kalaa, kananmunia ja viljoista kauraa ja makeudeksi hunajaa. Punaista lihaa kuulemma harvoin. Juomana pelkkää vettä ja joskus nauttii hyvän oluen koska "liiallinen tiukkuus saa pään sekaisin". Hänellä ei ole niitä ongelmia mitä minulla vaikka on vanhempi.
Lääkäri ei suosittele kokeilemaan koska siinä on vaarana puutostaudit. Olen myös lukenut netistä että tämä saattaa olla vaarallista.
En tiedä kannattaisiko kokeilla?
"Luonnollinen" ruokavalio huono?
6
259
Vastaukset
- Anonyymi
Jos ruokavalioon kuuluu kasvikset, marjat, hedelmät, täysjyväkaura, siemenet, pähkinät ja kala sekä kananmuna, kuulostaa suht.terveelliseltä ja tasapainoiselta. Miten maitotuotteet, kalsiumin saanti? Enemmän prosessoimattomassa ravinnossa on vitamiineja ja hivenaineita ja vähemmän suolaa ja kovaa rasvaa kuin eineksissä ja sokerissa ja vehnäjauhossa, niitä ei kannata syödä.
- Anonyymi
Ei kalsiumin saantiin maitotuotteita tarvitse.
- Anonyymi
Syön myös tuota luonnollista ruokaa, kaikki alusta lähtien itse tehtyjä paitsi juureen tehty ruisleipa (Aalto, Halme). Paljon raakaravintoa, hyviä kylmäpuristettuja öljyjä ja tuorepuroja, itse poimittuja marjoja ja sieniä. Myös vähän vähärasvaista lihaa, kanaa, riistaa ja rasvaista kalaa.
On normaalipaino ja olen voimissani, liikun. Kolesteroli vain on koholla, herra tietää miksi. - Anonyymi
Ei tässä paskojen lekureiden maassa kannata syödä mitään .
- Anonyymi
Japanilaiset ainakin on pitkäikäistä sakkia susheineen. Maitotuotteet, lohi, muikku, ahven, tofu, siemenet, kananmuna, manteli, pähkinät, pavut, appelsiini ja parsakaal ovat kaikki kalsiuminlähteitä. suurin osa maailman ihmisistä valmistaa joka päivä ruokansa perusraaka-aineista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624362Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141543Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381317Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681083- 58929
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.169847Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791