IT- ja pelialan yritys secpol

Anonyymi-ap

SECPOL - Secpol . secpol on suomalainen videopelejä kehittävä yritys.

Toimialakuvaus:

Kaikki laillinen liiketoiminta. (Kaupparekisteri)

Toimiala:

Ohjelmistojen suunnittelu ja valmistus (62010)

25

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      IT- ja Pelialan yritys

      Insinööritoimisto on teknisiä töitä suunnitteleva ja niiden suorittamisesta huolehtiva yritys.

      Toimistossa työskentelee yksi tai useampi insinööri.

      • Anonyymi

        Peliohjelmointi-insinöörin tutkinnonsuoritettuasi voit työskennellä peli- ja ohjelmistotaloissa sekä ICT-alan palveluyrityksissä.Työtehtäviä ovat erilaiset ICT-alan asiantuntijatehtävät, kuten

        Peliohjelmoija
        Full stack developer
        Pelisuunnittelija
        Junior Developer
        Developer

        Back-End developer
        Front-End developer

        Game developer
        Koodari
        Programmer
        Coder
        Ohjelmoija
        Ohjelmistoasiantuntija

        Data engineer
        DevOps developer

        Software engineer
        Software developer

        IT specialist
        Software Architect
        IT Consultant

        Ohjelmistosuunnittelija
        Sovellutuskehittäjä

        Pelialan yrittäjä
        Startup-yrittäjä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peliohjelmointi-insinöörin tutkinnonsuoritettuasi voit työskennellä peli- ja ohjelmistotaloissa sekä ICT-alan palveluyrityksissä.Työtehtäviä ovat erilaiset ICT-alan asiantuntijatehtävät, kuten

        Peliohjelmoija
        Full stack developer
        Pelisuunnittelija
        Junior Developer
        Developer

        Back-End developer
        Front-End developer

        Game developer
        Koodari
        Programmer
        Coder
        Ohjelmoija
        Ohjelmistoasiantuntija

        Data engineer
        DevOps developer

        Software engineer
        Software developer

        IT specialist
        Software Architect
        IT Consultant

        Ohjelmistosuunnittelija
        Sovellutuskehittäjä

        Pelialan yrittäjä
        Startup-yrittäjä

        Insinööri (AMK): Tieto- ja viestintätekniikka

        Pelikehityksen pääaineessa tähdätään ohjelmistotuotanto-osaamiseen, joka suuntautuu peleihin ja pelillisiin sovelluksiin.

        Kurssisisällöt käsittelevät mm. seuraavia asioita: C , C#, pelikehitys, pelisuunnittelu, tekoälyt ja algoritmit, VR/AR ja pelikonsolikehitys, pelien backend-ohjelmointi ja grafiikkaohjelmointi, yrittäjyyttä unohtamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Insinööri (AMK): Tieto- ja viestintätekniikka

        Pelikehityksen pääaineessa tähdätään ohjelmistotuotanto-osaamiseen, joka suuntautuu peleihin ja pelillisiin sovelluksiin.

        Kurssisisällöt käsittelevät mm. seuraavia asioita: C , C#, pelikehitys, pelisuunnittelu, tekoälyt ja algoritmit, VR/AR ja pelikonsolikehitys, pelien backend-ohjelmointi ja grafiikkaohjelmointi, yrittäjyyttä unohtamatta.

        Voit perustaa toiminimen tekemällä perustamisilmoituksen, minkä jälkeen saat yrityksellesi Y-tunnuksen. Ilmoita toiminimesi myös tarvittaviin Verohallinnon rekistereihin.

        https://www.suomi.fi/yritykselle/yrityksen-perustaminen/yritysmuodot/opas/yksityinen-elinkeinonharjoittaja/toiminimen-perustaminen

        Toiminimen perustamisilmoitus maksaa sähköisen asioinnin kautta tehtynä 60 euroa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit perustaa toiminimen tekemällä perustamisilmoituksen, minkä jälkeen saat yrityksellesi Y-tunnuksen. Ilmoita toiminimesi myös tarvittaviin Verohallinnon rekistereihin.

        https://www.suomi.fi/yritykselle/yrityksen-perustaminen/yritysmuodot/opas/yksityinen-elinkeinonharjoittaja/toiminimen-perustaminen

        Toiminimen perustamisilmoitus maksaa sähköisen asioinnin kautta tehtynä 60 euroa

        SECPOL - Secpol . secpol on suomalainen videopelejä kehittävä yritys.

        Toimialakuvaus:

        Kaikki laillinen liiketoiminta. (Kaupparekisteri)

        Toimiala:

        Ohjelmistojen suunnittelu ja valmistus (62010)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SECPOL - Secpol . secpol on suomalainen videopelejä kehittävä yritys.

        Toimialakuvaus:

        Kaikki laillinen liiketoiminta. (Kaupparekisteri)

        Toimiala:

        Ohjelmistojen suunnittelu ja valmistus (62010)

        Neogames on aktiivisesti mukana pelialan koulutus- ja tutkimustoiminnan kehittämisessä. Merkittävä osa suomalaisista pelialan koulutusorganisaatioista on Neogamesin jäseniä.

        https://neogames.fi/fi/pelialan-koulutus/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neogames on aktiivisesti mukana pelialan koulutus- ja tutkimustoiminnan kehittämisessä. Merkittävä osa suomalaisista pelialan koulutusorganisaatioista on Neogamesin jäseniä.

        https://neogames.fi/fi/pelialan-koulutus/

        Peliyritykset voivat jättää rahoitushakemuksen milloin vain.

        Rahoitusta haetaan Business Finlandin normaalien rahoitusehtojen mukaisesti.

        Erityisesti aloittavan peliyrityksen kannattaa tutustua ennen hakemuksen jättämistä rahoituskelpoisen projektin edellytyksiin.

        1. Ennen rahoituksen hakemista, varmista että:

        yritys on perustettu
        liiketoimintasuunnitelma on kunnossa
        yrityksellä on sitoutunut tiimi, jolla on kokemusta peliliiketoiminnasta sekä vähintään yksi täysipäiväisesti liiketoiminnan kehittämiseen sitoutunut henkilö
        yrityksen oma rahoitus on kunnossa

        https://www.businessfinland.fi/suomalaisille-asiakkaille/palvelut/rahoitus/tempo-rahoitus/peliliiketoiminta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peliyritykset voivat jättää rahoitushakemuksen milloin vain.

        Rahoitusta haetaan Business Finlandin normaalien rahoitusehtojen mukaisesti.

        Erityisesti aloittavan peliyrityksen kannattaa tutustua ennen hakemuksen jättämistä rahoituskelpoisen projektin edellytyksiin.

        1. Ennen rahoituksen hakemista, varmista että:

        yritys on perustettu
        liiketoimintasuunnitelma on kunnossa
        yrityksellä on sitoutunut tiimi, jolla on kokemusta peliliiketoiminnasta sekä vähintään yksi täysipäiväisesti liiketoiminnan kehittämiseen sitoutunut henkilö
        yrityksen oma rahoitus on kunnossa

        https://www.businessfinland.fi/suomalaisille-asiakkaille/palvelut/rahoitus/tempo-rahoitus/peliliiketoiminta

        Miten keksiä hyvä yrityksen nimi?

        Kokeile yhdistellä sanoja, kirjaimia tai äänteitä luodaksesi uusia nimiä.

        Voit yhdistää esimerkiksi kaksi merkityksellistä sanaa tai keksiä kokonaan uuden sanan, joka kuulostaa hyvältä ja heijastaa yritystäsi.

        Pyri valitsemaan yritykselle lyhyt ja helppolukuinen nimi, joka on helppo muistaa ja kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten keksiä hyvä yrityksen nimi?

        Kokeile yhdistellä sanoja, kirjaimia tai äänteitä luodaksesi uusia nimiä.

        Voit yhdistää esimerkiksi kaksi merkityksellistä sanaa tai keksiä kokonaan uuden sanan, joka kuulostaa hyvältä ja heijastaa yritystäsi.

        Pyri valitsemaan yritykselle lyhyt ja helppolukuinen nimi, joka on helppo muistaa ja kirjoittaa.

        secpol , Secpol , SECPOL , SeCpOl , sEcPol , seCpOl , secPol , secpoL . sEcpol , secpOl

        secpol
        Secpol
        SEcpol
        SECpol
        SECPol
        SECPOl
        SECPOL
        SECPOL
        SECPOL


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        secpol , Secpol , SECPOL , SeCpOl , sEcPol , seCpOl , secPol , secpoL . sEcpol , secpOl

        secpol
        Secpol
        SEcpol
        SECpol
        SECPol
        SECPOl
        SECPOL
        SECPOL
        SECPOL

        Mitä pelisuunnittelija tekee? Pelisuunnittelija ideoi digitaalisia pelejä sekä suunnittelee pelien sisältöä sekä kulkua.

        Pelisuunnittelija voi suunnitella pelejä pelattavaksi älypuhelimilla, tietokoneilla, pelikonsoleilla tai muilla laitteilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä pelisuunnittelija tekee? Pelisuunnittelija ideoi digitaalisia pelejä sekä suunnittelee pelien sisältöä sekä kulkua.

        Pelisuunnittelija voi suunnitella pelejä pelattavaksi älypuhelimilla, tietokoneilla, pelikonsoleilla tai muilla laitteilla.

        Opintojen aikana tehdään useampi peliprojekti, joilla opiskelija kasvattaa omaa portfoliotaan. Asiakasprojekteina tehdään myös hyötypelejä ja/tai -sovelluksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opintojen aikana tehdään useampi peliprojekti, joilla opiskelija kasvattaa omaa portfoliotaan. Asiakasprojekteina tehdään myös hyötypelejä ja/tai -sovelluksia.

        Opiskelijat saavat koulutuksessa valmiudet alan asiantuntijatehtäviin sekä yrittäjyyteen.

        Opinnot painottuvat pelinkehityksen eri alueisiin (peliohjelmointi, peligrafiikka, pelituottaminen ja peliteknologia). Pelialan koulutuksen johtoajatus on oikeissa peliprojekteissa työskenteleminen.

        Koulutuksen aikana opiskelijat tekevät ja julkaisevat omia kaupallisia pelisovelluksiaan. Opiskelu on käytännönläheistä.


        Ammattikorkeakoulu on ainoana Suomessa Sonyn PlayStation First Academic Partner, ja opintojen aikana päästäänkin kehittämään pelejä esimerkiksi PlayStation 4 -alustalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opiskelijat saavat koulutuksessa valmiudet alan asiantuntijatehtäviin sekä yrittäjyyteen.

        Opinnot painottuvat pelinkehityksen eri alueisiin (peliohjelmointi, peligrafiikka, pelituottaminen ja peliteknologia). Pelialan koulutuksen johtoajatus on oikeissa peliprojekteissa työskenteleminen.

        Koulutuksen aikana opiskelijat tekevät ja julkaisevat omia kaupallisia pelisovelluksiaan. Opiskelu on käytännönläheistä.


        Ammattikorkeakoulu on ainoana Suomessa Sonyn PlayStation First Academic Partner, ja opintojen aikana päästäänkin kehittämään pelejä esimerkiksi PlayStation 4 -alustalle.

        Tieto- ja viestintätekniikan perustutkinto (Ohjelmistokehittäjä)

        Insinööri (AMK): Tieto- ja viestintätekniikka (Ohjelmistoinsinööri)

        Tradenomi (AMK), tietojenkäsittely, peliala TRADENOMI ylempi (AMK), tietojenkäsittely, peliala


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tieto- ja viestintätekniikan perustutkinto (Ohjelmistokehittäjä)

        Insinööri (AMK): Tieto- ja viestintätekniikka (Ohjelmistoinsinööri)

        Tradenomi (AMK), tietojenkäsittely, peliala TRADENOMI ylempi (AMK), tietojenkäsittely, peliala

        C#-ohjelmoinnin perusteet

        Sisältö: Johdanto C#-kieleen, ohjelman perusrakenne, tietotyypit, operaattorit, valintalauseet, toistolauseet, poikkeukset, taulukot, olio-ohjelmoinnin perusteet, monimuotoisuus olio-ohjelmoinnissa, merkkijonon käsittely, tiedostojen käsittely

        Osaamistavoitteet: Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää .NET-arkkitehtuurin perusteet. Hän ymmärtää ja pystyy ohjelmoimaan ja debuggaamaan yksinkertaisia C#-kielisiä ohjelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        C#-ohjelmoinnin perusteet

        Sisältö: Johdanto C#-kieleen, ohjelman perusrakenne, tietotyypit, operaattorit, valintalauseet, toistolauseet, poikkeukset, taulukot, olio-ohjelmoinnin perusteet, monimuotoisuus olio-ohjelmoinnissa, merkkijonon käsittely, tiedostojen käsittely

        Osaamistavoitteet: Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää .NET-arkkitehtuurin perusteet. Hän ymmärtää ja pystyy ohjelmoimaan ja debuggaamaan yksinkertaisia C#-kielisiä ohjelmia.

        3D-grafiikka ja animaatiot

        Sisältö: Blenderin 2.8:n perusteet, Blenderin peruskäyttö, Monikulmiomallinnus: Laatikkomallinnuksen perusteet, Animaatio ja riggaus: Animoinnin perusteet, UV-kartat ja tekstuurit: Laatikoita ja lieriöitä, Polygonimallinnus 2: Muunteita ja muita lisätyökaluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        3D-grafiikka ja animaatiot

        Sisältö: Blenderin 2.8:n perusteet, Blenderin peruskäyttö, Monikulmiomallinnus: Laatikkomallinnuksen perusteet, Animaatio ja riggaus: Animoinnin perusteet, UV-kartat ja tekstuurit: Laatikoita ja lieriöitä, Polygonimallinnus 2: Muunteita ja muita lisätyökaluja.

        Unity-Peliohjelmointi

        Sisältö: Unityn perusteet: Johdanto, Mikä on Unity?, Unityn lataaminen ja asentaminen, Uuden projektin luominen, Unityn käyttöliittymä. Unity kenttäeditorina: Johdanto, Mikä on kohtaus?, 3D-avaruudessa liikkuminen, Pelikappaleiden liikuttaminen, Labyrinttikentän tekeminen, Materiaalien luominen ja asettaminen, Muutosten tallentaminen ja muut materiaaliominaisuudet. Komponentit ja fysiikkasimulaatiot: Johdanto, Komponentit, Fysiikkakomponenttien käyttö, Lisätietoa fysiikkasimulaatioista, Kappaleiden ryhmittäminen. Ohjelmoinnin perusteet: Johdanto, Ohjelmoinnin perusteet, Lausekkeet, Muuttujat lausekkeissa, Funktiot , Ehtolauseet ja lohkot. Skriptit Pelaajan ohjaimet: Johdanto, Skriptaaminen, Pelaajan ohjaimet, Aluksen liikuttaminen, Aluksen leijuminen, Kameran ohjaimet, Virheiden tarkistus. Skriptit Kilpa-ajopeli.

        Osaamistavoitteet: Tämän kurssin aikana tutustut pelimoottori Unityn peruskäyttöön. Pelien tekeminen vaatii monia erilaisia taitoja ja työntekijöitä, ja myös pelimoottoreita käytetään monin eri tavoin.

        Esimerkiksi kenttäsuunnittelijat käyttävät Unityä pelikenttien luomiseen, peligraafikot tuovat Unityyn tekemiään kuvia ja 3D-malleja, ja ohjelmoijat kirjoittavat koodia, jonka avulla Unityssä tehdyt pelit toimivat halutulla tavalla.

        Sinun ei välttämättä tarvitse opetella Unity-ekspertiksi jokaisella osa-alueella, vaan voit erikoistua tiettyihin Unityn osa-alueisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unity-Peliohjelmointi

        Sisältö: Unityn perusteet: Johdanto, Mikä on Unity?, Unityn lataaminen ja asentaminen, Uuden projektin luominen, Unityn käyttöliittymä. Unity kenttäeditorina: Johdanto, Mikä on kohtaus?, 3D-avaruudessa liikkuminen, Pelikappaleiden liikuttaminen, Labyrinttikentän tekeminen, Materiaalien luominen ja asettaminen, Muutosten tallentaminen ja muut materiaaliominaisuudet. Komponentit ja fysiikkasimulaatiot: Johdanto, Komponentit, Fysiikkakomponenttien käyttö, Lisätietoa fysiikkasimulaatioista, Kappaleiden ryhmittäminen. Ohjelmoinnin perusteet: Johdanto, Ohjelmoinnin perusteet, Lausekkeet, Muuttujat lausekkeissa, Funktiot , Ehtolauseet ja lohkot. Skriptit Pelaajan ohjaimet: Johdanto, Skriptaaminen, Pelaajan ohjaimet, Aluksen liikuttaminen, Aluksen leijuminen, Kameran ohjaimet, Virheiden tarkistus. Skriptit Kilpa-ajopeli.

        Osaamistavoitteet: Tämän kurssin aikana tutustut pelimoottori Unityn peruskäyttöön. Pelien tekeminen vaatii monia erilaisia taitoja ja työntekijöitä, ja myös pelimoottoreita käytetään monin eri tavoin.

        Esimerkiksi kenttäsuunnittelijat käyttävät Unityä pelikenttien luomiseen, peligraafikot tuovat Unityyn tekemiään kuvia ja 3D-malleja, ja ohjelmoijat kirjoittavat koodia, jonka avulla Unityssä tehdyt pelit toimivat halutulla tavalla.

        Sinun ei välttämättä tarvitse opetella Unity-ekspertiksi jokaisella osa-alueella, vaan voit erikoistua tiettyihin Unityn osa-alueisiin.

        https://supermario-game.com/

        Free game for you enjoy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://supermario-game.com/

        Free game for you enjoy.

        Liiketoimintasuunnitelma on etenkin perustettavan yrityksen kaavailtua kaupallista toimintaa kuvaava dokumentti.

        Liiketoimintasuunnitelman tarkoituksena on kiteyttää yrityksen koko liiketoiminta sekä jäsentää ja selventää aiotun yritystoiminnan kannattavuutta ja menestymisen mahdollisuuksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liiketoimintasuunnitelma on etenkin perustettavan yrityksen kaavailtua kaupallista toimintaa kuvaava dokumentti.

        Liiketoimintasuunnitelman tarkoituksena on kiteyttää yrityksen koko liiketoiminta sekä jäsentää ja selventää aiotun yritystoiminnan kannattavuutta ja menestymisen mahdollisuuksia

        Toimialakuvaus:

        Kaikki laillinen liiketoiminta. (Kaupparekisteri)

        Toimiala:

        Ohjelmistojen suunnittelu ja valmistus (62010)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimialakuvaus:

        Kaikki laillinen liiketoiminta. (Kaupparekisteri)

        Toimiala:

        Ohjelmistojen suunnittelu ja valmistus (62010)

        secpol , Secpol, SECPOL, SeCpOl , sEcPol , seCpOl , secPol , secpoL .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        secpol , Secpol, SECPOL, SeCpOl , sEcPol , seCpOl , secPol , secpoL .

        https://www.taloustutka.fi/company/2339251-0

        https://www.asiakastieto.fi/yritykset/fi/lechtonen/23392510/yleiskuva

        https://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/secpol/23392510

        https://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/leht0nen/23392510

        https://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/lechtonen/23392510

        https://www.asiakastieto.fi/yritykset/fi/lechtonen/23392510/rekisteritiedot

        Opintojen aikana tehdään useampi peliprojekti, joilla opiskelija kasvattaa omaa portfoliotaan.

        Asiakasprojekteina tehdään myös hyötypelejä ja/tai -sovelluksia.

        Tieto- ja viestintätekniikan perustutkinto (Ohjelmistokehittäjä)

        Insinööri (AMK): Tieto- ja viestintätekniikka (Ohjelmistoinsinööri)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.taloustutka.fi/company/2339251-0

        https://www.asiakastieto.fi/yritykset/fi/lechtonen/23392510/yleiskuva

        https://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/secpol/23392510

        https://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/leht0nen/23392510

        https://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/lechtonen/23392510

        https://www.asiakastieto.fi/yritykset/fi/lechtonen/23392510/rekisteritiedot

        Opintojen aikana tehdään useampi peliprojekti, joilla opiskelija kasvattaa omaa portfoliotaan.

        Asiakasprojekteina tehdään myös hyötypelejä ja/tai -sovelluksia.

        Tieto- ja viestintätekniikan perustutkinto (Ohjelmistokehittäjä)

        Insinööri (AMK): Tieto- ja viestintätekniikka (Ohjelmistoinsinööri)

        Insinöörimatematiikka 2

        Opintojakson kuvaus



        Vektorit ja matriisit

        Erikoismatriiseja, matriisikuvaukset

        Käänteismatriisi

        Lineaarinen yhtälöryhmä

        Ominaisarvot, diagonalisointi

        Fourier-muunnos

        Laplace-muunnos

        Z-muunnos



        Insinöörimatematiikka 1

        Opintojakson kuvaus



        Polynomifunktiot ja -yhtälöt

        Geometria

        Vektorit

        Analyyttinen geometria

        Derivaatta

        Trigonometriset funktiot

        Juuri- ja logaritmifunktiot

        Integraalilaskenta

        Todennäköisyydet ja tilastot

        Lukuteoria ja todistaminen

        Algoritmit matematiikassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Insinöörimatematiikka 2

        Opintojakson kuvaus



        Vektorit ja matriisit

        Erikoismatriiseja, matriisikuvaukset

        Käänteismatriisi

        Lineaarinen yhtälöryhmä

        Ominaisarvot, diagonalisointi

        Fourier-muunnos

        Laplace-muunnos

        Z-muunnos



        Insinöörimatematiikka 1

        Opintojakson kuvaus



        Polynomifunktiot ja -yhtälöt

        Geometria

        Vektorit

        Analyyttinen geometria

        Derivaatta

        Trigonometriset funktiot

        Juuri- ja logaritmifunktiot

        Integraalilaskenta

        Todennäköisyydet ja tilastot

        Lukuteoria ja todistaminen

        Algoritmit matematiikassa

        Insinöörifysiikka 2

        Opintojakson kuvaus


        Kurssin suoritettuaan opiskelija osaa:

        selittää modernin fysiikan käsitteitä sekä ilmiöitä ja ratkaista näihin ilmiöihin liittyviä ongelmia

        tunnistaa klassisen fysiikan ja modernin fysiikan välisiä eroja ja ymmärtää klassisen fysiikan puutteita

        ymmärtää perusteita

        suhteellisuusteoriasta

        kvanttifysiikasta

        atomifysiikasta

        tilastollisesta fysiikasta

        kiinteän olomuodon fysiikasta

        ydinfysiikasta

        hiukkasfysiikasta ja kosmologiasta



        Insinöörifysiikka 1

        Opintojakson kuvaus

        Opintojakson suoritettuaan opiskelijaa osaa perusteet insinöörifysiikasta. Mukaan lukien käsitteet

        lämpö

        sähkö

        voima ja liike

        jaksollinen liike ja aallot

        sähkömagnetismi

        aine ja säteily.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Insinöörifysiikka 2

        Opintojakson kuvaus


        Kurssin suoritettuaan opiskelija osaa:

        selittää modernin fysiikan käsitteitä sekä ilmiöitä ja ratkaista näihin ilmiöihin liittyviä ongelmia

        tunnistaa klassisen fysiikan ja modernin fysiikan välisiä eroja ja ymmärtää klassisen fysiikan puutteita

        ymmärtää perusteita

        suhteellisuusteoriasta

        kvanttifysiikasta

        atomifysiikasta

        tilastollisesta fysiikasta

        kiinteän olomuodon fysiikasta

        ydinfysiikasta

        hiukkasfysiikasta ja kosmologiasta



        Insinöörifysiikka 1

        Opintojakson kuvaus

        Opintojakson suoritettuaan opiskelijaa osaa perusteet insinöörifysiikasta. Mukaan lukien käsitteet

        lämpö

        sähkö

        voima ja liike

        jaksollinen liike ja aallot

        sähkömagnetismi

        aine ja säteily.

        Pelkällä onnella harvemmin pääsee hyviin tuottoihin käsiksi, vaan jonkin verran on osattava lukea kurssien vaihtelua ja kehitystä.

        Kun osaa tehdä liikkeensä oikeisiin aikoihin, voi tienata todella mukavasti.

        Insinööri (AMK): Tieto- ja viestintätekniikka(240op) Ylioppilastutkinto (YO) (5 koetta)

        IT- ja Pelialan Firma (y-tunnus) (60€)

        2010 - 2040

        Yrittäjäristin timanttiristi
        30 vuoden yrittäjätoiminta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkällä onnella harvemmin pääsee hyviin tuottoihin käsiksi, vaan jonkin verran on osattava lukea kurssien vaihtelua ja kehitystä.

        Kun osaa tehdä liikkeensä oikeisiin aikoihin, voi tienata todella mukavasti.

        Insinööri (AMK): Tieto- ja viestintätekniikka(240op) Ylioppilastutkinto (YO) (5 koetta)

        IT- ja Pelialan Firma (y-tunnus) (60€)

        2010 - 2040

        Yrittäjäristin timanttiristi
        30 vuoden yrittäjätoiminta

        Insinööri (AMK): Tieto- ja viestintätekniikka

        Insinöörikoulutus, joka pohjautuu matemaattisluonnontieteelliseen osaamiseen.

        Pelikehityksen pääaineessa tähdätään ohjelmistotuotanto-osaamiseen, joka suuntautuu peleihin ja pelillisiin sovelluksiin.

        Kurssisisällöt käsittelevät mm. seuraavia asioita: C++, C#, pelikehitys, pelisuunnittelu, tekoälyt ja algoritmit, VR/AR ja pelikonsolikehitys, pelien backend-ohjelmointi ja grafiikkaohjelmointi, yrittäjyyttä unohtamatta.

        Opintojen aikana tehdään useampi peliprojekti, joilla opiskelija kasvattaa omaa portfoliotaan.

        Asiakasprojekteina tehdään myös hyötypelejä ja/tai -sovelluksia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2181
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      57
      1837
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      54
      1676
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1607
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1581
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1494
    7. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      127
      1446
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1306
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1207
    Aihe