Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Antaisitko anteeksi pettämisen?

Anonyymi-ap

Miten suhtautuisitte siihen, että jätkä, jonka kanssa oot seurustellut jo kolme vuotta ja saanut yhteisen lapsen, yhtenä känniviikonloppuna sisaren luona yökylässä löytyykin samasta sängystä sun siskon kanssa täydessä touhussa? Antaisitteko anteeksi jos mies ja sisko olisivat kumpikin tosi katuvaisia ja selittäisivät syyksi humalatilaansa?

46

535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Anteeksi kannattaa aina antaa, ihan oman itsensä vuoksi, mutta suhde molempiin päättyisi tuohon niiltä osin kuin mahdollista.

    • Anonyymi

      Ei ole siskoa, niin ohi. Kyllähän tuo kuvio silti jonkinlaista pöljyyttä osoittaa sekä mieheltä että sisarelta. Känni on hyvä tekosyy sille mitä selvinpåin ei ole uskallettu.

      Jasu

      • Anonyymi

        Allekirjoittaisin tämän. Kyllä selitykiä ja syitä aina löytyy. Anteeksi voisin joskus antaa, mutt en unohtaa, joten suhteet varmasti kumpaankin osapuoleen loppuisi siihen.
        Mulle parisuhde on loukkaamaton; ja käsittää ainoastaan kahta ihmistä. Jos se yhtälö särkyy; särkyy myös parisuhde mun kanssani... selityksiä ei tarvita, se oli siinä sitten.
        Mä itken oman aikani ja pyyhin yli kaiken menneen, niihin aikoihin ei ole enää paluuta.
        Ja mun miesystäväni ovat asian kyllä tienneet jo alkumetreiltämme asti.
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Allekirjoittaisin tämän. Kyllä selitykiä ja syitä aina löytyy. Anteeksi voisin joskus antaa, mutt en unohtaa, joten suhteet varmasti kumpaankin osapuoleen loppuisi siihen.
        Mulle parisuhde on loukkaamaton; ja käsittää ainoastaan kahta ihmistä. Jos se yhtälö särkyy; särkyy myös parisuhde mun kanssani... selityksiä ei tarvita, se oli siinä sitten.
        Mä itken oman aikani ja pyyhin yli kaiken menneen, niihin aikoihin ei ole enää paluuta.
        Ja mun miesystäväni ovat asian kyllä tienneet jo alkumetreiltämme asti.
        trollikka

        Vaikea on enää luottaa, kun luottamus rikotaan ja se sattuu tunteisiin. Rakkauden kanssa ei saisi ikinä leikkiä. Eikä suhtautua toisen tunteisiin välinpitämättömästi parisuhteessa. Siinä rikkoo äkkiä peruuttamattomasti toisen ihmisen ja jää ehkä ikuinen pelko uusinnasta epäluottamuksen suhteen.

        Mielummin sitten nostaa kissan niin sanotusti pöydälle ja kertoo, että nyt on fiilikset menossa tästä suhteesta ja alkanut kiinnostaa muutkin. Toiselle pitää antaa tilaisuus ymmärtää, että jokin on rempallaan eikä kusta silmään.

        Mielummin kipeäkin rehellisyys, kun paskamainen valhe. Kestän itse paremmin suorankin rehellisen tiedon, kun kieroilua ja valehtelua. Niistä mä vain vittuunnun tosissani ja mua on sitten paha enää lepytellä. Rehellisesti kun puhuu, ymmärrän ja pystyn käymään asiallisesti kipeitäkin asioita läpi, mitkä sattuu. Mutta arvostan niin korkealle avointa rehellisyyttä. Sillä pelastaa naamansa, toisin kun kieroilulla.

        Jasu


    • Yhdyn yllä kirjoittaneeseen. Anteeksi voi aina antaa, mutta sitten on hyvästien aika.

    • Anonyymi

      Mun ukko haluu seksiä, mutta mä en halua. Jos ukko panee toista naista se ei ole multa pois. Jos ukko haluu muuttaa sen uuden naisen luo, se on sitten finito meidän avioliitto.

    • Anonyymi

      Se pettäminen olisi tuossa kohtaa pikkujuttu. Sisko on se isoin juttu. En mä edes keskustelisi asiasta syvemmin miehen ksnssa, sillä tuo on liikaa. Siskon kanssa varmaan puhuisinnasian jissain kohtaa lävitse, sitten kun olisi mielenkiintoa jutella, johon voisi mennä aikaa.

    • Anonyymi

      Antaisin anteeksi, mutta suhde mieheen loppuisi.

    • Anonyymi

      Ehei. Anteeksi voi antaa,mutta jatkakoot yhdessä eteenpäin,jos kiinnostaa. Minua ei enää kiinnostaisi.

    • Anonyymi

      Miksi ei. Sehän on sun sisko samaa perhettä. Ei kait tuossa isoa vahinkoa tapahtunut.

    • Anonyymi

      HAhahah hohohoho taas nainen kelpuuttanut pettävän miehen. Kuka tyhmä edes miettii anteeksi antamista.

    • Anonyymi

      Onneksi mulla ei oo siskoa 😅 No vitsi vitsi. Ei olis miehellä enää yhteistä tulevaisuutta mun kanssa. Siskolta, jos sellainen olisi, haluaisin ihan hlvetinmoisen selityksen, mut en usko että se auttaisi. Toi oliskin kamalaa, menettää kaksi ihmistä samalla kertaa. Toki välit siskoon voisi jollain aikavälillä parantua, mut eipä tollaista unohtaisi koskaan.

    • Suhtautuisin maltilla. Elämässä sattuu ja tapahtuu. Välillä vain sattuu ja sattuu.

      Tuollaisessa tilanteessa jäisin miettimäänm pysyvyyttä, sitä että minkä tahdon säilyttää ja millä ei ole itselleni mainittavammin merkitystä. Edellisen osalta koittaisin löytää malttia ja järkeä, jälkimmäisen kohdalla voisin vaikka kusta saappaaseen. Enkä välttämättä omaan saappaaseeni.

    • Anonyymi

      Mut onhan tuossa se et itse saattaa itsensä tilaan, jossa ei sitten pystyisi toimimaan järkevästi eli lähtee pettämään. Silloin voisi ennakoida ja olla juomatta itseään ihan tuiteriin.

    • Antaisin anteeksi siinä mielessä, että saisin asialle rauhan jossain vaiheessa, mutta en haluaisi miestä enkä siskoani enää elämääni tuollaisen jälkeen. Maailmassa on sellaisiakin ihmisiä, jotka haluavat minulle hyvää. Miksi pitäisin elämässäni ihmisiä, jotka olisivat noin täydellisen välinpitämättömiä minun tunteitani kohtaan.

      • Anonyymi

        Tämä oli kauniisti ja osuvasti sanottu.


      • Anonyymi

        Kiteytit hyvin. Juurikin näin.♥️.💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli kauniisti ja osuvasti sanottu.

        Kiitos 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiteytit hyvin. Juurikin näin.♥️.💩

        Tähän ikään mennessä on oppinut sen, ettei elämässä ole pakko pitää sellaisia ihmisiä, jotka kohtelevat huonosti. Kaikista ei välttämättä pääse täysin eroon, mutta heidän vaikutuksensa omaan elämään kannattaa minimoida 😊


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Tähän ikään mennessä on oppinut sen, ettei elämässä ole pakko pitää sellaisia ihmisiä, jotka kohtelevat huonosti. Kaikista ei välttämättä pääse täysin eroon, mutta heidän vaikutuksensa omaan elämään kannattaa minimoida 😊

        Se on näin. 👍

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on näin. 👍

        Jasu

        Niinpä. Elämä on aivan liian lyhyt, jotta sen haluaisi viettää ikävässä seurassa 😊


      • Anonyymi

        Olet vähän jäärä, kun siskoasi et enää huolisi elämääsi tuommoisen yhden vaivaisen asian vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet vähän jäärä, kun siskoasi et enää huolisi elämääsi tuommoisen yhden vaivaisen asian vuoksi.

        Pettäminen sattuu ihan tanasti, kaikki tietävät sen. Sisko olisi täysin tietoisesti tuossa satuttanut häntä. Jos siskosi syyntakeisena iskisi puukon sydämeesi, huolisitko hänet vielä elämääsi sikäli kuin jäisit henkiin?
        - sivusta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet vähän jäärä, kun siskoasi et enää huolisi elämääsi tuommoisen yhden vaivaisen asian vuoksi.

        Olen siskojeni kanssa hyvin läheinen ja meillä on vahva yhteys. Olemme toistemme tuki ja turva ja voimme olla toistemme kanssa juuri sellaisia kuin olemme. Olemme kokeneet yhdessä iloja ja suruja. Olen loputtoman kiitollinen siitä, että olen saanut juuri heidät siskoikseni.

        Jos tällaisen ihmissuhteen olisi valmis vaarantamaan panon takia, niin se olisi äärimmäisen loukkaus ja seuraukset tietenkin olisivat sen mukaiset.


    • Anonyymi

      olen tehnyt pettämisen eli harrastanut salaa seksiä erään tyttökaverin kämppäkaverin kanssa, mutta itse aloitti että.... noniiin petetään sitten kaikki kaikkiia...

      • Anonyymi

        Tuliko hyvä mieli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuliko hyvä mieli?

        Elämä on veri verestä ja pillu pillusta....

        Luottavaisuus ja suvaitsevaisuus... sellainen on luotettava ihminen, johon itse voisit luottaa joka aqntaa koko varallisuutesi hallintaasi, hän on myös suvaitse4vainenkin silloin


    • Anonyymi

      Antaisin anteeksi ja jatkaisin suhdetta. En ole itsekään virheetön vaikka en ole koskaan pettänytkään.

    • Anonyymi

      jos pelataan tuota peliä että paneskellaan kaikkia joka tyttö aloittin, mikäs siinä.... sitten..

    • Anonyymi

      Antaisinko hallitukselle anteeksi pettämisen? Ei, en antaisi, vaan muistaisin sen aina.

    • Enpä tiedä. Anteeksi voisin antaa ehkä, mutta se veisi kauan aikaa. En kaunaakaan tahtoisi loputtomiin kantaa, kummallekkaan. Toisaalta haluaisin sanoa, että en antaisi anteeksi. Vaikea tilanne. Siskolleni antaisin anteeksi varmasti, ajan kuluessa. Miehelle sitten… en osaa sanoa.

      Suhde ainakin mieheen loppuisi samantien ja pysyvästi. Siskoni kanssa en edes tuosta huolimatta varmaan lopullisesti välejä katkaisisi… mutta tilapäinen välirikko tulisi aivan varmasti.

    • Anonyymi

      Pelataan niillä säännlöillä mit työt itse opettavast, eli heidän säännöillään sitten...

    • Anonyymi

      En humalatila känni ei ole mikään puollustus pistäsin välit poikki kumpaankin lasta sais tavata koska on lapsenoikeus saada viettää aikaa kummankin vanhempansa kanssa niiin halutessaan

    • Anonyymi

      Itseni vuoksi antaisin anteeksi, mutta täysin itsekkäistä syistä. Sisko ja eksä kuuluisivat tämän jälkeen aaveosastolle.

      Kun kaverin mopolla ei ajeta, niin ei kyllä oman siskon moottoripyörälläkään. Miehen ehkä voi menettää, mutta sisko on aina sisko.

      Minusta osoittaa todella kilpahenkistä, kateellista ja epäkypsää käytöstä, jos sisaren mieheen koskee. Tässä asiassa olen 🤯.

      Ylipäätään en ole ymmärtänyt humalatilan käyttämistä tekosyynä mihinkään pyllyilyyn.

      Mielestäni osoittaa vain sen, että jos ei ole kontrollia kännissä, niin ei ole aito oma itsensä selvänä. Mutta minähän olen vain tällainen kakkuhattutäti.

      🍰

    • Anonyymi

      Kännissä oleva mies... panee siskoa.. joo, kuulostaa todella älykkäiden ja sivistyneiden ihmisten toiminnalta. Onko teillä edes työpaikkaa?

    • Anonyymi

      En tiedä. Ehkä tunteet eivät olisi riittävän syvät meidän suhteessa. Siskon luonne mietityttäisi. Ehkä he sopisivat sitten enemmän toisilleen. Ei luottamus palautuisi todennäköisesti kumpaankaan.

      • Anonyymi

        Ajattelit hyvin laatikon ulkopuolelta. Mielestäni tuommoisia asioita ei kuitenkaan hoideta kännissä pnemalla vaan selvinpäin ja rehdisti. Kerrotaan, että nyt on sellainen juttu, että..

        Paljon paremmat mahdollisuudet saada välit takaisin joskus kuin hoitaa koko asia selän takana. Muuten ymmärrän tuon yhteensopivuusasian, koska se ei todellakaan katso elämäntilannetta. Valitettavasti.

        🍰


    • Anonyymi

      Jos olisi satavarma, ettei alkoholi kuuluisi enää korkillisenkaan vertaa elämään, niin ehkä voisin suostua suhteen laadun muuttumiseen. Sillä suhde muuttuisi mun puoleltani täysin siinä kohtaa.

      Ja jos syylliseksi osoitetaan alkoholi, sehän lähtee ensimmäisenä. Seuraava avattu olut = pettämiseen pyrkiminen.

      xLiner

    • Anonyymi

      En tietenkään antaisi. Pettäjän tulee saada ansionsa mukaan. Todennäköisesti kostaisin jos voisin.

    • Kyllä anteeksi pystyn heti antamaan sillä varman tilanne tuntuu heistäkin kurjalle.

      Ero siitä tulisi mutta kumpaakaan en hylkäisi. Täytyy tuossa myös huomata että kyseessä ei ole kolme aikuista vaan kolme aikuista ja pieni lapsi. Riippuen miten käytännön järjestelyt sitten menisi niin ainakin näin isänä ajatus lapsen vieraannuttamisesta äidistään tuntuisi rikokselta ihmisyyttä kohtaan.

      Itse en myöskään anna tuossa alkoholille mitään painoarvoa vaan lähinnä pohtisin meidän seurustelua että mikä siinä on mennyt pieleen. Onko lapsi vienyt kaiken huomion ja ollaan unohdettu toisemme. Mikä se oma roolini on ollut; liian paljon töitä, kototöiden epätasainen jakautumnen tai osoittanut liian vähäistä lihallista himoa kumppania kohtaan.
      Samoin konkretian lisäksi myös henkinen yhteys. Ollaanko puhuttu tarpeeksi ja ymmerrettävästi? Jos on puhuttu niin olenko kuunnellut ja huomioinut jne?

      Tietysti aina on mahdollista että kyseessä on ollut yksipuolinen rakkaus ja minulta imutettiin ensin siemenet ja sen jälkeen rahat ja omaisuus.

      Kuitenkin se että pari itselleni rakasta ihmistä on hankaillut elimiä vastakkain ei pyyhi pois niitä vuosien varrelta koettuja hetkiä pois. Sitä taustaa vasten tulisin myös ilmoittamaan että minun puoleeni voi jatkossakin kääntyä jos elämä kolhii ja pystyn heitä jotenkin auttamaan.

      Tuossa on kyllä hyvä tilanne siinä mielessä että kun jaetaan tavaroita niin itse on aika vahvoilla jos vaatii itselleen Vallilan verhot ja mankelin.

    • Anonyymi

      MITÄH!?!

      Kyllä olis ilma sakeana sen jälkeen eli en.

      On se vaan ihme, että kukaan uskaltaa tehdä tuollaista sillä vastapuolen reaktio saattaa pahimmillaan olla se kaikista pahin mahdollinen.

    • Anonyymi

      Kyllähän pettäjä pannaan kärsimään.

    • Jos kerran miehesi katuu ja haluaa edelleen olla yhdessä kanssasi, niin olisi hänen oltava valmis tekemään töitä suhteen eteen.

      Miehellesi alkoholi on näköjään ongelma, joten vaadi häntä lopettamaan alkoholin juominen kokonaan. , jos itse pystyt katsomaan selvin päin olevaa miestä.

      Voit sitten parin kolmen vuoden jälkeen antaa miehesi juoda taas jos se siltä sinusta tuntuu.

      Jos miehesi ei tähän suostu, ei hän ole valmis sinuun sitoutumaan tosissaan ja pettäminen tulee jatkumaan.

    • Mitä nuorempi henkilö on, sitä herkemmin hän etukäteen ajattelee, että se olisi kerrasta poikki. Kun tulee ikää, ajatus muuttuu tosiasioita ymmärtävämmäksi, ihan samalla ihmisellä. 🌹👀

    • Anonyymi

      Anteeksiantaminen voi olla vaikeaa jos itsellä on huono itsetunto.

      kyllä huvittaa tuokin juttu kun aika suuria käytäviä labyrintti-tyyppisessä jutussa seiniä pitkin ei pääse ulos ja sitten jos niitä seiniä mitä seurata on miljoonia niin keskää oko elämän

    • T͢o͢t͢e͢a͢n͢ ͢v͢a͢a͢n͢ ͢e͢t͢t͢ä͢ ͢"͢p͢u͢i͢j͢a͢a͢m͢i͢n͢e͢n͢"͢ ͢o͢n͢ ͢p͢a͢l͢j͢o͢n͢ ͢o͢i͢k͢e͢a͢m͢p͢i͢ ͢s͢a͢n͢a͢ ͢k͢u͢i͢n͢ ͢"͢p͢e͢t͢t͢ä͢m͢i͢n͢e͢n͢"͢ ͢k͢u͢v͢a͢a͢m͢a͢a͢n͢ ͢n͢ä͢i͢t͢ä͢ ͢s͢e͢k͢s͢u͢a͢a͢l͢i͢s͢i͢a͢ ͢l͢e͢i͢k͢i͢t͢t͢e͢l͢y͢j͢ä͢.͢

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2444
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1798
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1591
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1525
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      88
      1305
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe