Uuden vuoden ketokokeiluja valmennuksessa

Anonyymi-ap

Se on taas ryhtiliikkeen aika, mediassa laihdutuskirjoittelu yhtä väistämätön kuin bassosoolo. Olen tässä pari viikkoa sitten aloittanut uuden ketorupeaman. Mullahan ei ole mitään kokemusta ketovalmennuksesta, vaikka muuten kokeillut kaikkea mahdollista diettausta ja nyt sitten ostin muutaman viikon valmentajan itselleni uteliaisuudesta. Mukavaa on että joku tuo uusia reseptejä valmiiksi laskettuna. Pitkään tutkiskelin tarjontaa ja tein valintani. Tähän ketoon tulee vielä mukaan pätkäpaasto ja päivässä syödään vain pari ateriaa per vrk. Olen myös Youtubesta kuunnellut mahdollisimman monen ulkomaalaisen (jenkkejä lähinnä) ketoluentoja ja autofagiasta jne, nämä lääkärit itsekin ketoilevat.

Sairastelun (tarttuvat taudit) ja kovan väsymyksen vuoksi oli mullakin nyt tarve ottaa uusi suuntima. En ole jaksanut liikuntaakaan harrastaa, työ stressaavaa istumatyötä. Jouluna ym lomilla homma karkaa, ja siitä lähtien ruokavalio liukuu liikaa väärään, hiilarivoittoiseksi. Joka paikassa on tarjolla ruokaa joka ei vaan sovi itselle, ja joka alkaa koukuttaa ja sitten tuo mukanaan haitat ja paino, verenpaine ja väsymys lisääntyvät. Napostelu, patongit, wrapit, leipä, peruna, hedelmät, jäätelö, mieliteot alkaa tulla ja samoin harrastussyöminen, eli tylsyyden torjuntaa, snäksit. Pulla ja karkit onneksi ei ole olleet lainkaan mun houkutuksia. Huomasin myös että alkoholia alkaa mennä liikaa porukassa (kuitenkin kohtuukäytön rajoja tarkkaillen), joka sekin on palautumiselle haitaksi. Alkoholi alkaa heti ketoilua aloittaessa maistua vähemmän, jopa pahalle, ja korkeintaan lasi kuivaa viiniä tai 1 lonkero (sokeriton) menee.

Tässä valmennuksessa on hyvin loiva johdanto ketoon, eli elimistö saa tottua hitaasti uuteen ruokavalioon. Pari viikkoa on syöty muuten vanhalla tyylillä, mutta pari päivää on kokeiltu jo hardcorena.

Nyt jo huomaan kuinka nukkuminen muuttui radikaalisti kun vilja on ollut täysin pois 2 vk. Ei mitään heräilyä yöllä ja herään itsestään viikonloppunakin klo 6.30. Olo on jo senkin vuoksi muuttunut. Refluksioireet katoaa heti kun viljat lähtee. Mieliala on mainio ja elämänilo palailee. Eilen söin jo luontaisesti vain kaksi ateriaa koko päivänä ja se oli riittävästi, ja tuntui peräti liialliseltakin. Laskin Finelillä kalorit (vaikkei tässä vaiheessa valmennusta vielä ole kalorirajoitusta) ja aamiainen oli 700 kcal ja päivällinen n. 900 kcal. Mitään muuta en syönyt, eikä minkäänlaista tarvetta välipaloille ollut. Lisänä omenaviinietikkaa tai sitruunamehua, juomana runsaasti vissyä. Ruokavalioon tuorepuolelta kuuluvat marjat ja vihannekset. Myöhemmin muutakin, juureksia maltillisesti.

Olen poistanut totaalisesti viljat kauroineen ruokavaliosta. Olen syönyt kalaa ja munaa, kanaa, juustoja lähinnä vihannesten kanssa. Punaista lihaa, makkaraa syön vain joskus satunnaisesti työpaikalla. Saa nähdä miten menee eka hotelliaamiainen....Uusiakin reseptejä on tullut kokeiltua. Esim olen leiponut ketoleipää, pofiberistä, psylliumista ja turkkilaisesta jogurtista. Myös uuden mainion wrap- ja pizzapohjan olen ottanut käyttöön. Kuitenkin kukkispizzapohja on edelleen mieleeni eniten, jos pizzaa tekee mieli. Kukkakaalimuusi on tajutonta herkkua (voilla ja muskottipähkinällä maustettuna), ja nopea valmistaa samoin kuin nuo ketoleivät. Tänä aamuna söin chiaa, kermavaahdolla ja mascarponella, marjoilla ja pari munaa. Tuntuu että tällä menee iltaan saakka.

Punaviiniä (aina mahd. vähän jäännössokeria) hieman viikonloppuna ruuan kanssa, on sitä etikkaista rasvan oheen. Varsinkin tänään kun on aurajuustokalaa illalla tiedossa. Tämä vaan on niin outoa aina, kun nälkä häviää ja ruoka tai mielihalut ei tule mieleen, on koko ajan tosi kylläinen olo. Ei tee mieli törpötellä tai syödä, semmoinen tuntuu ihan vastenmieliselle. Käyn tämän valmennuksen loppuun, hyvältä tuntuu. Tänään voi jo ajatella kylmäuinnille kävelyäkin. Reseptit ja ohjeet jää itselle pdf-tiedostona. Voisin vaikka tähän ketjuun laittaa kuulumisia ja keskusteluja.

Hyvää Vuoden alkua kaikille!

T kn

224

1573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ”Nyt jo huomaan kuinka nukkuminen muuttui radikaalisti kun vilja on ollut täysin pois 2 vk. Ei mitään heräilyä yöllä ja herään itsestään viikonloppunakin klo 6.30.”

      Minulla uni parani, kun lopetin Voimakauran. Söin ennen hullunlailla Voimakauraa. Nyt vielä kuitenkin tavallista kauralesettä maks. 40 g/vrk, joka sekin on aika paljon. Lisäksi syön ruista. Monilla ravintoaineilla, kuten sokerilla, on sellainen ominaisuus että pienehköinä määrinä ne ovat terveysvaikutuksiltaan neutraaleja mutta muttuvat isompina määrinä haitallisiksi.

      • Anonyymi

        Onhan niitä muitakin kuidun lähteitä, jos siis kuidun vuoksi syöt kauralesettä.

        Pelkän kuidun olen ottanut psylliumina tai fibrexinä (erittäin ravinteikas), ruokalusikallisen ja nesteeseen. Kun tämä vaihe on nyt todella hiilarin kanssa rajoitettu 20 % :iin, niin marjat joutuu rajoittaa niin että kuituja ei tule joka päivä oikein kunnolla. Saa näkyä miten valkku on suunnitellut tämän puolen. Jännääkin kun antaa toisen suunnitella kaiken, eikä itse joudu kaivamaan joka tiedonmurua. Silti käyn tarkistamassa ravintoarvot. Ja olen todennut että hyvin on laskettu. Tällä viikolla ei vielä ole kuidusta puhuttu, kun on vielä osittain vanha moodi käytössä.

        T kn


      • Anonyymi

        Kaura ja ruis ovat parhaat kuidun lähteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaura ja ruis ovat parhaat kuidun lähteet.

        Kauraleseissä on kuitua 18 g / 100g tuotetta.
        Ruisleseessä on kuitua 39g/100g
        Psylliumissa on kuitua 85g/100g tuotetta.
        Fibrexissä on kuitua 65g/100g tuotetta

        Fineliin ei näemmä pääse, joten etsin tuotesivuilta. Ollaan täällä kuituja käsiteltykin aiemmin näissä ketokeskusteluissa. Tämän mukaan leseistä psyllium on paras kuidun lähde, jos siis valikoi tuotteen sen kuitupitoisuuden perusteella eikä vain itselleen mieluisimman perusteella, joka omasta mielestä tottakai "paras". Ei taida mikään noista maistua millekään, joten ei oikein maku edelläkään mennä.

        Kauralesettä tutkiskelin kaupassa itsekin, kun psyllium oli loppu, joten hylkäsin sen sillä perusteella, että on rutosti hiilaria tähän omaan tsydeemiin, ja ruislese ei taas käy kun mulle tulee rukiista ruokatorvi- ja suolistotulehdus. Ehkei ole niin vaarallinen kuin ruisjauho tai leipä, mutta en viitsi pilata mitään.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauraleseissä on kuitua 18 g / 100g tuotetta.
        Ruisleseessä on kuitua 39g/100g
        Psylliumissa on kuitua 85g/100g tuotetta.
        Fibrexissä on kuitua 65g/100g tuotetta

        Fineliin ei näemmä pääse, joten etsin tuotesivuilta. Ollaan täällä kuituja käsiteltykin aiemmin näissä ketokeskusteluissa. Tämän mukaan leseistä psyllium on paras kuidun lähde, jos siis valikoi tuotteen sen kuitupitoisuuden perusteella eikä vain itselleen mieluisimman perusteella, joka omasta mielestä tottakai "paras". Ei taida mikään noista maistua millekään, joten ei oikein maku edelläkään mennä.

        Kauralesettä tutkiskelin kaupassa itsekin, kun psyllium oli loppu, joten hylkäsin sen sillä perusteella, että on rutosti hiilaria tähän omaan tsydeemiin, ja ruislese ei taas käy kun mulle tulee rukiista ruokatorvi- ja suolistotulehdus. Ehkei ole niin vaarallinen kuin ruisjauho tai leipä, mutta en viitsi pilata mitään.

        T kn

        Kuidussa pitää ottaa huomioon myös ominaispaino. Jos se on pieni eli tuote on kevyttä ja höttöistä, niin saadakseen halutun määrän kuitua pitää syödä epäkäytännöllisen monta desilitraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaura ja ruis ovat parhaat kuidun lähteet.

        Niin koska ne ovat myös ruokaa. Psyllium tai jokin Fipeks ei ole mitään ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuidussa pitää ottaa huomioon myös ominaispaino. Jos se on pieni eli tuote on kevyttä ja höttöistä, niin saadakseen halutun määrän kuitua pitää syödä epäkäytännöllisen monta desilitraa.

        Niin kyllä. Höttöähän noi leseet on. Ja tuohan ei ole ainut kuidun lähde. Mä leivon psylliumista leipää, jos tarvii, koska ei voi käyttää vehnää tms viljoja. "Jauhoina" em. lisäksi pofiber, manteli, kookos jne. Mukaan siemeniä, seesam, pellavansiemen ja auringonkukka. Nousee tosi hyvin leivinjauheella. Sellasia patonkipötkyjä. Otan ko. leipää töihin sillä vaihtoehtona siellä keiton kanssa on vain gluteenittomat leivät ja ne on lisäaineista ja maissista tehty. No kerran viikossa tuotakaan on tullut tehtyä. Enempi olen kokeillut ohutta wrappirullaa, ja laittanu täytteitä sisälle. Rakastan wrappeja. Tässä liukuessa huomaamatta kaupan valmistuokatarjontaan olen usein ostanut eri tuottajien wrapin kaupasta matkalla kotiin. Niinpä olen iloinen kun löytyi hyvä ohje rulliin, ja vehnälle vaihtoehto.

        Nyt on sitten alkanut pätkäpaasto. Söin viimeisen aterian tälle päivälle, lohta, parsakaalta, aurajuustokastiketta (kermaa ja aurajuustoa) ja kurkkua, lasi punkkua ja pitäis mennä huomisaamuun. Vielä ei valmentaja ole näin ohjannut mutta jos ei ole nälkä niin mitä sitä suotta syömään. Jos tuntuu että pitää jotain syödä illalla niin on manteleita ja juustoa kaapissa. Mut nyt on niin täys ja semmonen olo että en syö "enää ikinä"... öööö... tarkoittaa että vasta sitten kun tulee nälkä. Kovasti joutuu juomaan vettä.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin koska ne ovat myös ruokaa. Psyllium tai jokin Fipeks ei ole mitään ruokaa.

        Ketoilijoille tuo ei ole ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kyllä. Höttöähän noi leseet on. Ja tuohan ei ole ainut kuidun lähde. Mä leivon psylliumista leipää, jos tarvii, koska ei voi käyttää vehnää tms viljoja. "Jauhoina" em. lisäksi pofiber, manteli, kookos jne. Mukaan siemeniä, seesam, pellavansiemen ja auringonkukka. Nousee tosi hyvin leivinjauheella. Sellasia patonkipötkyjä. Otan ko. leipää töihin sillä vaihtoehtona siellä keiton kanssa on vain gluteenittomat leivät ja ne on lisäaineista ja maissista tehty. No kerran viikossa tuotakaan on tullut tehtyä. Enempi olen kokeillut ohutta wrappirullaa, ja laittanu täytteitä sisälle. Rakastan wrappeja. Tässä liukuessa huomaamatta kaupan valmistuokatarjontaan olen usein ostanut eri tuottajien wrapin kaupasta matkalla kotiin. Niinpä olen iloinen kun löytyi hyvä ohje rulliin, ja vehnälle vaihtoehto.

        Nyt on sitten alkanut pätkäpaasto. Söin viimeisen aterian tälle päivälle, lohta, parsakaalta, aurajuustokastiketta (kermaa ja aurajuustoa) ja kurkkua, lasi punkkua ja pitäis mennä huomisaamuun. Vielä ei valmentaja ole näin ohjannut mutta jos ei ole nälkä niin mitä sitä suotta syömään. Jos tuntuu että pitää jotain syödä illalla niin on manteleita ja juustoa kaapissa. Mut nyt on niin täys ja semmonen olo että en syö "enää ikinä"... öööö... tarkoittaa että vasta sitten kun tulee nälkä. Kovasti joutuu juomaan vettä.

        T kn

        Parsakaali on Laatikaisen kirjassa 25 terveellisimmän kasviksen joukossa mm. suuren folaattipitoisuutensa vuoksi. (folaattipuutos on Suomessa yleistä).

        Laatikainen mainitsee myös, että kaalien leikkaaminen ja paloittelu sekä sinappi (tai sinappijauho) aktivoivat kaalikasvien myrosinaasientsyymiä, joka puolestaan toimii entsyyminä kaalikasvien glukorafaanin muuttamisessa terveysvaikutteiseksi sulforafaaniksi. Joten jos sinulla on valmis sinappipitoinen parsakaaliresepti, niin sitä ei kannata jättää unholaan.

        Muistelin, että parsakaalia on kehotettu nitraattien vuoksi huuhtelemaan huolellisesti ennen syöntiä, mutta en äsken löytänyt Ruokaviraston sivulta mitään mainintaa asiasta. Ei huuhtelusta varmasti haittaakaan ole.

        Parsakaalin yksikön partitiivi on muuten ”parsakaalia”, ei ”parsakaalta”. Taidat leikilläsi vääntää väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin koska ne ovat myös ruokaa. Psyllium tai jokin Fipeks ei ole mitään ruokaa.

        "Niin koska ne ovat myös ruokaa. Psyllium tai jokin Fipeks ei ole mitään ruokaa."

        Ehkä ei sinun maailmassa. Mutta jos uskaltaisit tulla sieltä boksista ulos hetkeksi niin huomaisit mitä muualla maailmassa syödään ruokana. Mitähän noi leseet sun mielestä on, huonekalujako kenties?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin koska ne ovat myös ruokaa. Psyllium tai jokin Fipeks ei ole mitään ruokaa.

        "Fipeks"

        Joo joku Fibeks on mullekin tuntematon tuote.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parsakaali on Laatikaisen kirjassa 25 terveellisimmän kasviksen joukossa mm. suuren folaattipitoisuutensa vuoksi. (folaattipuutos on Suomessa yleistä).

        Laatikainen mainitsee myös, että kaalien leikkaaminen ja paloittelu sekä sinappi (tai sinappijauho) aktivoivat kaalikasvien myrosinaasientsyymiä, joka puolestaan toimii entsyyminä kaalikasvien glukorafaanin muuttamisessa terveysvaikutteiseksi sulforafaaniksi. Joten jos sinulla on valmis sinappipitoinen parsakaaliresepti, niin sitä ei kannata jättää unholaan.

        Muistelin, että parsakaalia on kehotettu nitraattien vuoksi huuhtelemaan huolellisesti ennen syöntiä, mutta en äsken löytänyt Ruokaviraston sivulta mitään mainintaa asiasta. Ei huuhtelusta varmasti haittaakaan ole.

        Parsakaalin yksikön partitiivi on muuten ”parsakaalia”, ei ”parsakaalta”. Taidat leikilläsi vääntää väärin.

        En oo huuhdellut, syön pakasteparsakaalia.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oo huuhdellut, syön pakasteparsakaalia.

        T kn

        Pitääkö pakasteparsakaali keittää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö pakasteparsakaali keittää?

        Jos haluaa kypsentää ruokaan lisukkeeksi. Minä olen kyllä raakanakin surauttanut vihersmoothieen.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuidussa pitää ottaa huomioon myös ominaispaino. Jos se on pieni eli tuote on kevyttä ja höttöistä, niin saadakseen halutun määrän kuitua pitää syödä epäkäytännöllisen monta desilitraa.

        "saadakseen halutun määrän kuitua pitää syödä epäkäytännöllisen monta desilitraa."

        Kaikki kuitu ei päivässä tietenkään tule yhdestä ainoasta lähteestä. Ei tarvi montaa desiä syödä jotain lesettä, hyi. Yksi ruokalusikallinen jotain kuiturikasta tuotetta riittää jos ei syö paljon kuituja muussa. Esim jogurttiin tms.


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🍒 ­­­N­­­y­­­m­f­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Nyt aloitettu ketoosiin meno. Viikon ohjeen mukaan syödään 3 ateriaa päivässä. Hämmästyin sitä että yhdellä aterialla kuvioon kuuluu hieman riisiä ja perunaa.

      Eilen illalla myöhään napsin muutaman suolamantelin, kun tuli vähän huono olo, päänsärkyä jne. Helpotti heti, ja yöllä jouduin ottamaan elektrolyyttivettä.

      Kuitenkaan ei nälkä pidä hereillä ja mieti koko ajan syömistä, kuten laihdutus pelkällä kalorirajoituksella ja ENE:llä. Minusta tämä on ketoilun ja karppauksen suurin etu ja onnistumisen syy: ruokahalu ja ruuan/herkkujen hiipuu ja ruuasta tulee yhdentekevä asia, polttoaine. Kuitenkin ruuan maku maistuu hyvältä kun taas syö, mutta halu ei jää selkäytimeen soimaan ja vaatimaan lisää.

      Mullehan suurin ongelma on tylsyyteen syöminen illalla ja viikonloppuna. Tämä halu katoaa heti kun on tuo jatkuva kylläisyyden olo.

      T kn

      • Anonyymi

        Saattaa olla, että osasyy positiivisiin alkuvaiheen kokemuksiisi ovat voimakkaat positiiviset odotukset.

        Antti Heikkilä kertoi äskettäin kaksoissokkona toteutetusta gluteenitutkimuksesta, jossa eniten oireita saivat ne joille kerrottiin tuotteen sisältävän gluteenia (vaikkei gluteenia oikeasti edes olisi ollut).

        https://www.tervevatsa.fi/2024/01/11/nocebon-voima-ja-gluteeniyliherkkys/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa olla, että osasyy positiivisiin alkuvaiheen kokemuksiisi ovat voimakkaat positiiviset odotukset.

        Antti Heikkilä kertoi äskettäin kaksoissokkona toteutetusta gluteenitutkimuksesta, jossa eniten oireita saivat ne joille kerrottiin tuotteen sisältävän gluteenia (vaikkei gluteenia oikeasti edes olisi ollut).

        https://www.tervevatsa.fi/2024/01/11/nocebon-voima-ja-gluteeniyliherkkys/

        "Saattaa olla, että osasyy positiivisiin alkuvaiheen kokemuksiisi ovat voimakkaat positiiviset odotukset."

        Joo positiiviset kokemukset on toki epäilyttäviä ja niiden täytyy johtua muusta kuin ruokavaliosta *virn* En nyt sanoisi tätä ketoilun aloituksen oireilua kyllä pelkästään positiivisiksi. Positiivista on yhtäkkiä parantuneet yöunet, nälän poistuminen, huonoa päänsärky ja kuivumisen tunne. Pitää juoda siks paljon. Mut tää päskä olo on kuulemma ohimenevää. Päänsärky oli eilen, nyt on heikko olo. Asetoni haisee. Ei tällä mitään maratonia kyllä juosta. Mutta aiemmassa ketokokeilussa tämä oli jo osin tuttua, että tiesi varautua nyt pahempaan kun otan tämän hardcore-versiona.

        Olen kokeillut kaikki mahdolliset dieetit (paitsi puhdsta pellinkiläistä, reseptejä kyllä) että mulla on hyvin vertailuainistoa.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Saattaa olla, että osasyy positiivisiin alkuvaiheen kokemuksiisi ovat voimakkaat positiiviset odotukset."

        Joo positiiviset kokemukset on toki epäilyttäviä ja niiden täytyy johtua muusta kuin ruokavaliosta *virn* En nyt sanoisi tätä ketoilun aloituksen oireilua kyllä pelkästään positiivisiksi. Positiivista on yhtäkkiä parantuneet yöunet, nälän poistuminen, huonoa päänsärky ja kuivumisen tunne. Pitää juoda siks paljon. Mut tää päskä olo on kuulemma ohimenevää. Päänsärky oli eilen, nyt on heikko olo. Asetoni haisee. Ei tällä mitään maratonia kyllä juosta. Mutta aiemmassa ketokokeilussa tämä oli jo osin tuttua, että tiesi varautua nyt pahempaan kun otan tämän hardcore-versiona.

        Olen kokeillut kaikki mahdolliset dieetit (paitsi puhdsta pellinkiläistä, reseptejä kyllä) että mulla on hyvin vertailuainistoa.

        T kn

        Mikä on pellinkiläistä? Kalaako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on pellinkiläistä? Kalaako?

        Se on joku Antti Heikkilän dieetti.


    • Anonyymi

      "Nyt aloitettu ketoosiin meno."

      Ai sen pystyy tuosta vain aloittamaan, se on aivan uusi asia varmaan monelle.

      Voiko ketoosiin menon aloittaa terveellisiä kuituja syömällä?

      • Anonyymi

        Voi tietty. Miten kuidut mielestäsi voisi estää ketoosiin menon? Valitsee vhh -kuidunlähteet, marjoja, avokadoa, siemeniä, pähkinöitä, psylliumia ja fibrexiä, pofiberiä. Vaikka mitä löytyy.

        T kn


    • Anonyymi

      Laskinpas huvikseni ketoleipäni kuitupitoisuutta. Leivän leipasen psylliumista, siemenistä, pofiberistä, mantelijauhoista. Lisänä munaa, turkkilaista jogurttia, leivinjauhe.

      Piti itse tuotesivuilta ynnätä Pofiber mukaan kun sitä ei Finelistä löydy.

      Yhden leipäpalan kuitupitoisuudeksi tuli n 25 g.

      Jos ei muuta kuitupitoista enää syö päivän mittaan niin yksi ainut leipäpalakin riittää. Nyt pitää hommata tehosilppuri että voin jauhaa jauhon pellavansiemenistä. Tuli muutama hyvä ohje vastaan. Eipä tarvi alfalinoleenihapoistakaan huolehtia, vaikken nyt muutenkaan sitä tee.

      Tänä aamuna aika muikea olo. Ei ollut voimattomuutta ja unet oli niin ihanan syvät ja heräsin itsekseen ilman herätystä. Pelkästään palauttava uni auttaa painonpudotuksessa, ja stressitasot ja kortisolipitoisuudet laskee.

      T kn

      • Anonyymi

        Leipäpalan kuitupitoisuus oli siis 25 g, miten paino, määrä tai % sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leipäpalan kuitupitoisuus oli siis 25 g, miten paino, määrä tai % sitten?

        En ole punninnut, ei ole relevatti tieto. hiilihydraattia on palttiarallaa 2 g per pala. Ohje on valmentajan kehittelemä ja lisäsin vähän perunakuitua itse.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole punninnut, ei ole relevatti tieto. hiilihydraattia on palttiarallaa 2 g per pala. Ohje on valmentajan kehittelemä ja lisäsin vähän perunakuitua itse.

        T kn

        Relevatti tieto? Jos pitoisuus on 25 grammoja niin paljonko se painaa? Luulisi olevan relewatti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Relevatti tieto? Jos pitoisuus on 25 grammoja niin paljonko se painaa? Luulisi olevan relewatti.

        Te molemmat olette tavallaan oikeassa. Ketonoviisilla oli taikina x, jossa oli kuitua y. Siitä tuli z sämpylää. Näin ollen yhdessä sämpylässä oli kuitua y jaettuna z:lla, joten ketonoviisin ei tarvinnut laskea tuotoksensa kappalepainoa. Mutta reseptin soveltajan pitäisi saada hieman enemmän tietoja muuttujasta x.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Relevatti tieto? Jos pitoisuus on 25 grammoja niin paljonko se painaa? Luulisi olevan relewatti.

        Vain hiilihydraattien rajoituksella on suurinta väliä ketoilussa. Muu määräytyy ja sujuu sivussa itsestään. Minun valmennuksessa noudatan pätkäilyä, eli 12:12 suunnilleen.

        Menen nyt silleen, olis joku 8:16 myös teoriassa mahdollinen mutta ei nyt kun pitää nousta niin aikaisin aamulla ylös ja on tottunut aamupalaan ja kahviin ennen mitään muuta. Mulla on päivän paras hetki aamukahvi rauhassa. Työpäivä menee muuten pelkäksi syömiseksi, jos kaikki ruoka pitäis vetää just tuossa aikaikkunassa.

        Tietty voi myöhemmin kokeilla että jättää syömättä ja juo vain aamukahvin mutta hankala muuttaa omaa rytmiä kun pitää työpäivä virastoaikana vetää pirteänä läpi. Tuo iltasyömisen aikaistaminenkin on tehnyt vähä tiukkaa. Viikonloppuna voi tehdä miten tykkää.

        Lounaalle tein jo eilen valmiiksi kana-aurajuusto-sipulipiirakkaa. Päälle söin jälkiruuaksi kermavaahtoa mascarponella ja mansikoita, mustikoita. Maustoin amarettoesanssilla ja karppisokerilla. Jäi vielä annos päivällisellekin. Tässä hommassa täytyy varautua pitkälti etukäteen kun kaikki pitää valmistaa itse. Tai kaapissa pitää olla aina jotain mistä pyöräyttää jotain. Linssikeitto on nyt toistaiseksi pois laskuista, ikävä kyllä. Onneksi on aina munia.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te molemmat olette tavallaan oikeassa. Ketonoviisilla oli taikina x, jossa oli kuitua y. Siitä tuli z sämpylää. Näin ollen yhdessä sämpylässä oli kuitua y jaettuna z:lla, joten ketonoviisin ei tarvinnut laskea tuotoksensa kappalepainoa. Mutta reseptin soveltajan pitäisi saada hieman enemmän tietoja muuttujasta x.

        Höpö höpö.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain hiilihydraattien rajoituksella on suurinta väliä ketoilussa. Muu määräytyy ja sujuu sivussa itsestään. Minun valmennuksessa noudatan pätkäilyä, eli 12:12 suunnilleen.

        Menen nyt silleen, olis joku 8:16 myös teoriassa mahdollinen mutta ei nyt kun pitää nousta niin aikaisin aamulla ylös ja on tottunut aamupalaan ja kahviin ennen mitään muuta. Mulla on päivän paras hetki aamukahvi rauhassa. Työpäivä menee muuten pelkäksi syömiseksi, jos kaikki ruoka pitäis vetää just tuossa aikaikkunassa.

        Tietty voi myöhemmin kokeilla että jättää syömättä ja juo vain aamukahvin mutta hankala muuttaa omaa rytmiä kun pitää työpäivä virastoaikana vetää pirteänä läpi. Tuo iltasyömisen aikaistaminenkin on tehnyt vähä tiukkaa. Viikonloppuna voi tehdä miten tykkää.

        Lounaalle tein jo eilen valmiiksi kana-aurajuusto-sipulipiirakkaa. Päälle söin jälkiruuaksi kermavaahtoa mascarponella ja mansikoita, mustikoita. Maustoin amarettoesanssilla ja karppisokerilla. Jäi vielä annos päivällisellekin. Tässä hommassa täytyy varautua pitkälti etukäteen kun kaikki pitää valmistaa itse. Tai kaapissa pitää olla aina jotain mistä pyöräyttää jotain. Linssikeitto on nyt toistaiseksi pois laskuista, ikävä kyllä. Onneksi on aina munia.

        T kn

        Mutta jos sen leivän pitoisuus on 25 grammaa, niin mikä on se paino?

        Voiko käyttää vaakaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos sen leivän pitoisuus on 25 grammaa, niin mikä on se paino?

        Voiko käyttää vaakaa?

        Lopun pitoisuuden voi korvata hapankaalilla, jolloin paino on tasan sata grammaa. 100-25 = 75 grammaa.

        Paino on siis 75 %.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopun pitoisuuden voi korvata hapankaalilla, jolloin paino on tasan sata grammaa. 100-25 = 75 grammaa.

        Paino on siis 75 %.

        Jos paino on 75 % mutta pitoisuutta on 25 grammaa yhteensä kaikkea on vain 6,25 grammaa.

        Pitoisuutta pitäisi olla ainakin 150 % joka vastaa 10 grammaa. Mikään muu ei voi riittää jos sitä määrää on enemmän kuin pitoisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos paino on 75 % mutta pitoisuutta on 25 grammaa yhteensä kaikkea on vain 6,25 grammaa.

        Pitoisuutta pitäisi olla ainakin 150 % joka vastaa 10 grammaa. Mikään muu ei voi riittää jos sitä määrää on enemmän kuin pitoisuutta.

        Ketodieetin edunhan piti olla juuri se, että matematiikkaa ei tarvita. Minusta näyttää kuitenkin silti, että ketolaiset ovat hyvin matematiikkaorientoituneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopun pitoisuuden voi korvata hapankaalilla, jolloin paino on tasan sata grammaa. 100-25 = 75 grammaa.

        Paino on siis 75 %.

        Minkä "pitoisuuden"?? 😂😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä "pitoisuuden"?? 😂😂😂😂

        No sen leipäpalan kuitupitoisuus oli 25 g.

        Loppupitoisuus on sitä muuta eli 6,25 %.

        Yhteensä siis 31,25 eikä muuta tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sen leipäpalan kuitupitoisuus oli 25 g.

        Loppupitoisuus on sitä muuta eli 6,25 %.

        Yhteensä siis 31,25 eikä muuta tarvita.

        Mistä ihme pitoisuusgrammasta puhutaan? Ei sellaista edes ole olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sen leipäpalan kuitupitoisuus oli 25 g.

        Loppupitoisuus on sitä muuta eli 6,25 %.

        Yhteensä siis 31,25 eikä muuta tarvita.

        Oli hyvä pitoisuus kun kävin hiihtämässä 32 km yhdellä kädellä. Söin viikossa 10 kg säkillisen karkkia, 7 täytekakkua, 5 pussia fasupaloja ja 9 levyä mara dou suklaata ja päälle täytekakkukahvit 6desti päivässä mutta ei enempää ettei mene herkutteluksi. Tämä on toiminut hyvin mutta sitten tänän klo 18.00 söin juustonpalan ja kll 20.00 olin lihonut 2 kiloa. Juustopala 50 g siis lihottaa KAKSI kiloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli hyvä pitoisuus kun kävin hiihtämässä 32 km yhdellä kädellä. Söin viikossa 10 kg säkillisen karkkia, 7 täytekakkua, 5 pussia fasupaloja ja 9 levyä mara dou suklaata ja päälle täytekakkukahvit 6desti päivässä mutta ei enempää ettei mene herkutteluksi. Tämä on toiminut hyvin mutta sitten tänän klo 18.00 söin juustonpalan ja kll 20.00 olin lihonut 2 kiloa. Juustopala 50 g siis lihottaa KAKSI kiloa.

        Joku ei täsmää sinun excel laskelmissa. Miten 50g juustoa voi muuttua elimistössä 2deksi kiloksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku ei täsmää sinun excel laskelmissa. Miten 50g juustoa voi muuttua elimistössä 2deksi kiloksi?

        Koska juuston kuitupitoisuus on 25 grammaa.


    • Anonyymi

      Jo 70-luvulla Hurriganes lauloi että ketoon...

    • Anonyymi

      Tunnelmia perjantaina...

      Olo on mukava ja mieli rauhallinen. Nälkä ka mielihalut ei vaivaa missään kohtaa. Vähän jumppaan (kevyt) osallistuminen mietitytti kun olen rapakunnossa ja mietin jaksaako, mutta meni kummallisen hyvin ja nyt on paikat mukavan kipeänä yön jälkeen. Nukuin kuin tukki ja vieläpä menin aiemmin nukkumaan. Levännyt olo. On häipynyt fiilis että olis jollain erityisellä ruokavaliolla. Kun ei ole kaapissa mitään mitä ennen. Nesteytys on tärkeää ja e-vettä pitää pitää saatavilla. Terästän sen vielä ylimääräisellä magnesiumilla.

      Kollasin ketoon liittyviä tuotteita ja mietin onko kaikki muutkin ketoilemassa kun oli niin vähissä esim apteekista hengityksenraikastustuotteet. Hyvä kun yhden paketin sain. Tää hengityksen haiseminen on ikävä sivutuote mutta sen ei pitäisi olla pitkäaikaista ja se häipyy syödessä. Apteekissa myyjä ehkä ajatteli lemun perusteella että taas yksi ketoilija. Ainaskin itseltä haju häipyi ja olo raikastui. Samoin rasvaiset jugurtit ja kerma olivat vähissä kaupassa. Turkkilainen oli loppu. Samoin ei saa enää vaaleita pellavansiemeniä että sais kokeilla leipää siitä. Joutuu tilata Saksasta.

      Tää ei nyt mene ihan 12:12 jos päivän 3. ateria menee yhtä myöhäiseksi kuten eilen kun tulin kotiin myöhään. Pyrin kuudelta syömään. Sen jälkeen ei mitään muuta kuin vettä ja e-vettä. Saa näkyä miten vkl menee, ei viiniä eikä snäksejä.

      Aamupalalla kaksi paistettua kananmunaa ja pieni pala ketoleipää, kahvia ja pieni annos ehkä dl mascarpone-amaretto-kermavahto-mustikka -jälkkäriä. Käy jäätelöstä kun käyttää jäisiä mustikoita. Ja leivästä tuolle pitoisuus-trollille totean että joo leipä on tosiaan periaatteessa pelkkää kuitua jota pitää kasassa kananmuna.

      T kn

      • Anonyymi

        > Ja leivästä tuolle pitoisuus-trollille totean että joo leipä on tosiaan periaatteessa pelkkää kuitua jota pitää kasassa kananmuna.

        Luonnontieteistä ja matematiikasta mitään ymmärtämättömälle urpolle on syytä esittää yksi kysymys: jos kuidun pitoisuus on 25 grammaa, mikä on silloin leivän paino. Onko leivän paino silloin vaikkapa 3 % tai 11 %?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Ja leivästä tuolle pitoisuus-trollille totean että joo leipä on tosiaan periaatteessa pelkkää kuitua jota pitää kasassa kananmuna.

        Luonnontieteistä ja matematiikasta mitään ymmärtämättömälle urpolle on syytä esittää yksi kysymys: jos kuidun pitoisuus on 25 grammaa, mikä on silloin leivän paino. Onko leivän paino silloin vaikkapa 3 % tai 11 %?

        Pitoisuudella tarkoitetaan suhteellista osuutta, ja jos joku ravitsemusasioissa puhuu 25 g:n pitoisuudesta, hän tarkoittaa epäilemättä 25 g:aa 100 g:ssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Ja leivästä tuolle pitoisuus-trollille totean että joo leipä on tosiaan periaatteessa pelkkää kuitua jota pitää kasassa kananmuna.

        Luonnontieteistä ja matematiikasta mitään ymmärtämättömälle urpolle on syytä esittää yksi kysymys: jos kuidun pitoisuus on 25 grammaa, mikä on silloin leivän paino. Onko leivän paino silloin vaikkapa 3 % tai 11 %?

        Kirjoitapas meille malliksi, mikä on kilokalorin lyhenne. Jos vastaat, että kCal, niin tiedämme että KNM on palannut palstoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Ja leivästä tuolle pitoisuus-trollille totean että joo leipä on tosiaan periaatteessa pelkkää kuitua jota pitää kasassa kananmuna.

        Luonnontieteistä ja matematiikasta mitään ymmärtämättömälle urpolle on syytä esittää yksi kysymys: jos kuidun pitoisuus on 25 grammaa, mikä on silloin leivän paino. Onko leivän paino silloin vaikkapa 3 % tai 11 %?

        Kanada.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitoisuudella tarkoitetaan suhteellista osuutta, ja jos joku ravitsemusasioissa puhuu 25 g:n pitoisuudesta, hän tarkoittaa epäilemättä 25 g:aa 100 g:ssa.

        Et sitten halua, että kirjoittaja itse vastaa, vaan sinä käyt pätemään hänen puolestaan?

        Jos leipä on pelkkää kuitua ja kananmunaa, miten pitoisuus on 25 grammaa? Selvitä samalla tuokin asia, koska sille linjalle lähdit.

        Taidat ollakin KNM, joka kirjoittaa kn:n puolesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kanada.

        Tamperelaisen lapsen antama vastaus, ei jatkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kanada.

        Onko sinulla jo poikaystävä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla jo poikaystävä?

        Mayja-70 on nykyisin sukupuoleton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten halua, että kirjoittaja itse vastaa, vaan sinä käyt pätemään hänen puolestaan?

        Jos leipä on pelkkää kuitua ja kananmunaa, miten pitoisuus on 25 grammaa? Selvitä samalla tuokin asia, koska sille linjalle lähdit.

        Taidat ollakin KNM, joka kirjoittaa kn:n puolesta.

        No esim. jos tuotoksessa on 75 g kananmunaa ja 25 g psyllium-kuitua, niin sen kuitupitoisuus on 25 g (siis sataa grammaa kohden). (Oikea KNM käyttäisi psylliumista pyllium-nimitystä.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No esim. jos tuotoksessa on 75 g kananmunaa ja 25 g psyllium-kuitua, niin sen kuitupitoisuus on 25 g (siis sataa grammaa kohden). (Oikea KNM käyttäisi psylliumista pyllium-nimitystä.)

        Niinkö?

        Laskinpas huvikseni ketoleipäni kuitupitoisuutta. Leivän leipasen psylliumista, siemenistä, pofiberistä, mantelijauhoista. Lisänä munaa, turkkilaista jogurttia, leivinjauhe.

        Piti itse tuotesivuilta ynnätä Pofiber mukaan kun sitä ei Finelistä löydy.

        Yhden leipäpalan kuitupitoisuudeksi tuli n 25 g.

        Että tällä tavalla lasketaan kuitupitoisuus, kun sen osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö?

        Laskinpas huvikseni ketoleipäni kuitupitoisuutta. Leivän leipasen psylliumista, siemenistä, pofiberistä, mantelijauhoista. Lisänä munaa, turkkilaista jogurttia, leivinjauhe.

        Piti itse tuotesivuilta ynnätä Pofiber mukaan kun sitä ei Finelistä löydy.

        Yhden leipäpalan kuitupitoisuudeksi tuli n 25 g.

        Että tällä tavalla lasketaan kuitupitoisuus, kun sen osaa.

        Ja siis kahden leipäpalan kuitupitoisuus on 50 grammaa (siis sataa grammaa kohti).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis kahden leipäpalan kuitupitoisuus on 50 grammaa (siis sataa grammaa kohti).

        Ketonoviisi käyttää pitoisuus-sanaa hieman harhaanjohtavasti aboluuttisen määrän ilmaisemiseen. Itsekin harhauduin. Olen perehtynyt hyvin suomen kieleen ja todennut, että Turun seudulla suhteelliset mittayksiköt ovat usein absoluuttisia ja absoluuttiset suhteellisia. Ketonoviisin täytyy olla turkulaisia. Luulin siis pitoisuudella tarkoitetun 25:tä grammaa 100:aa grammaa kohden, mutta hän tarkoittikin 25:tä grammaa yhtä kappaletta kohden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis kahden leipäpalan kuitupitoisuus on 50 grammaa (siis sataa grammaa kohti).

        Ei vaan kahdessa leipäpalassa on vain 12,5 grammaa koska ne palat on niin ohuita. Määrä on silloin vain puolet eli pitoisuus on kaksinkertainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketonoviisi käyttää pitoisuus-sanaa hieman harhaanjohtavasti aboluuttisen määrän ilmaisemiseen. Itsekin harhauduin. Olen perehtynyt hyvin suomen kieleen ja todennut, että Turun seudulla suhteelliset mittayksiköt ovat usein absoluuttisia ja absoluuttiset suhteellisia. Ketonoviisin täytyy olla turkulaisia. Luulin siis pitoisuudella tarkoitetun 25:tä grammaa 100:aa grammaa kohden, mutta hän tarkoittikin 25:tä grammaa yhtä kappaletta kohden.

        Eli kuidun pitoisuus on 25 grammaa yhtä viipaletta kohti.

        kn ilmeisesti tarkoittaa että määrä on sama kuin pitoisuus joka on sama kuin paino. Olen pitänyt savolaisia kansanperinteen mukaan kieroina, mutta turkulaiset vasta kieroja ovatkin.

        Pankkikortit ja setelitkin pitää jatkossa punnita grammoissa, jotta niiden arvon tietää euroissa.... 😆


    • Anonyymi

      Sunnuntaita. Eilen söin neljä ateriaa, laskin iltapalajuustot ateriaksi. Ei alkoa edes yhtä viinilasillista. Siksipä tänään ei ole ollut ohjelmassa muuta kuin kaksi syömisrupeamaa, brunssi ja pääateria.

      Juuri laskin tämän päivän energiat, tulokseksi tuli 1300 kcal. 7% kokonaisenergiasta ja hiilarit grammoina 23g. Proteiini 25%, ja loput siis rasvaa.

      Brunssi käsitti turkkilaista jugurttia marjoilla ja hasselpähkinällä sekä kahvia sen 4 kuppia. Pääateria kukkispizzaa, päällysteenä ja pohjassa juustoa, pestoa, oliiveja, sipulia, tonnikalaa. En laskenut kaloreita ennen ruokailua vaan vasta jälkikäteen, kun mietin että saa vetää 1000 kcal, jos maha vetää, koska brunssi jäi tosi vähä-energiseksi. Halusin nähdä kuinka paljon menee että maha on täynnä. Puoli pizzaa meni vain, tarkistuslaskennan mukaan palttiarallaa 900 kcal söin. Vielä saisi ottaa iltapalaakin, mutta ei jaksa ja on aikainen nukkumaanmeno.

      Olo on oikein hyvä ja levännyt. Ei ole päänsärkyäkään, käsillä pitää olla juotavaa koko ajan.

      T kn

      • Anonyymi

        Onko sinulle tullut viime kuukausina sitten montakin kiloa lisää, kun olet taas ryhtynyt/ryhtymässä ketoiluun?


      • Anonyymi

        Miksi ihmeessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulle tullut viime kuukausina sitten montakin kiloa lisää, kun olet taas ryhtynyt/ryhtymässä ketoiluun?

        En juurikaan tarkkaile kiloja. Vaatteet ja mittanauha kertoo enemmän. Peilikuva, harmaa naama. Turvotus, huonot unet, väsymys jne syynä. Ja kyllä kilojakin on tullut. Se on kierre, joka pyörii stressin voimalla ja uusintaa sitä. Pikkuhiljaa stressi, sairastelu jne ajanpuute tuonut mukanaan hiilihydraattien lisääntymistä.

        Nyt halusin kokeilla apuna valmennusta jossa myös pätkäpaastoiluideaa. On myös helpottavaa arjen kannalta kun ei tarvi koko ajan syödä. Kun lähes kaikki valmistetaan itse, pitää suunnitella etukäteen. Siksi hyvä että saa valmiit reseptit ja esimerkkiateriat. Uusia ideoita kaivannut.

        T kn


    • Anonyymi

      Sunnuntaita vaan.
      ✌ 🌞

      Olen hyvin pysynyt ketolla, ja ainut haaste on ollut valita työpaikkalounaalla sopivat appeet. Olen ratkaissut asian niin, että syön mahdollisimman vähän, enkä laita salaatteihin lainkaan kastiketta tai otan omat majoneesit reppuun. Proteiinin voi valita aina ja ilman kastiketta, jos tarjolla vain jauhopohjaista. Lisukkeeksi otan maapähkinöitä kun tarjolla on krutonkien ohella. Olen katsonut työpaikan viikon lounastarjonnan etukäteen ja miettinyt mitä syön ja mitä otan mukaan. Mulla on viikkotolkulla mennyt ilman mitään viljoja.

      Haastetta on aina näissä valmiiksi tarjotuissa aamiaisissa, välipaloissa jne joka sisältää aina leipomotuotteita eli se perinteinen sämpylä. Pullaakin joissain kohtaa vielä tarjotaan. Pitää aina valmistautua etukäteen ja ottaa mukaan juustoköntti. Kotonahan pystyy olla vaikka kokonaan syömättä. Vielä ei ole tullut tilannetta, että joku työkaveri kysyy, miksi syön mitä syön, ja olen pannut itse merkille, että tosi moni kavereista ei ota mitään tärkkelystä lautaselle eli muitakin hiilihydraattitietoisia on. Iltapäiväväsymystä ei tule lainkaan, joka on ollut tässä puoli vuotta jo seurana. Ei ole tarvinnut päikkäreitä ja aamulla herään virkeänä. Tämä on niin palkitsevaa. Olen jaksanut jo osallistua jumppaan (kuntosali, keppi, kuminauhat) ja kävelen lähinnä liikunnaksi. Pitäisi joku HIIT ottaa taas tähän ja olis hyvä edes kuntopyörä kotona. Tosin hiitiksi on käynyt ostosten raahaaminen selässä ja olo on ollutkin aivan loppu moisen ponnistelun jälkeen. Uimaan en vielä pääse ihon takia, altaassa hiitti onnistuisi parhaiten. Tosin liikuntaa ei sen kummemmin ole tarvinnut, kun housut on löystyneet ja takki mahasta ja harteistakin löysä. Mulla ikääntymisen myötä on alkanut kertyä rasva yläkroppaan, kun ennen se meni perseeseen ja reisiin. Kaikilla ikääntyvillä tuppaa olemaan ohuet jalat ja yläkroppa sitäkin muhkeampi. Näin miehilläkin. Eli suositeltava vatsarasvan hupeneminen on ollut mulla käynnissä.

      Olo on mitä mainioin ja tasainen, nälkä pysyy poissa kun hiilarit pysyy matalina ja koostuu vain vihanneksista ja marjoista... palautuminen on on tosi perusteellista. Minusta on muuten huvittavaa sanoa, että jokin "pitää hyvin nälkää". Sehän tarkoittaa sitä, että nälkä pysyy läsnä. Jossain kohtaa tuosta on pudonnut pois sana "poissa", ja sanonnan merkitys on ilmeisesti pyörähtänyt päälaelleen. Seuraan Finelissä ravintoaineiden saantia, ja hyvin tulee suojaravintoaineet ja kuidut. Jopa C-vitamiinit, kun syö mansikoita ja kaaleja jne.

      Tässä on ihan luonnollisesti liukunut pätkäpaastoon. Pidän energiat tuolla max 1600 tienoilla, mutta syön erittäin hyvin, mutta harvoin. Ateria saa olla kaloririkas, eli jos 800-1000 kcal niin fine. Kylläisyys kestää valtavan pitkään. Nyt on riittänyt 2 ateriaa päivässä. Tässä olisi helppo päästä autofagia-tilaan pidempääkin pitämällä 24 h viikottaisen paaston.

      En ole ostanut suklaata lainkaan, edes tummaa. Alkoholia ei viikolla lainkaan ja tänä viikonloppuna (viime vkl ei mitään) nautin 375 ml punaviiniä (0 g sokeria. täyteläinen viini) tänä viikonloppuna aterian jälkeen, kahdella aterialla siis. Makeana käytän kermavaahtoa, pähkinärouhetta ja marjoja, makeutus karppisokeri ja vaniljauute tai joku esanssi. En ole tässä kaivannut leivonnaisiakaan kahvin oheen, vaikka keto-ohjeita on vaikka kuinka. Myös leipäjuusto on ihan jees, marjoja päälle. Napostelut on jääneet täysin pois eli tosissaan ne kerrat kun jotain syötävää menee suusta mahaan on 2-3 kertaa päivässä. Leikkeleiden eli juuston ja kalkkunan ja munan alle leipasen ohutta rieskaa, joka tehdään psylliumista, munasta ja turkkilaisesta jugurtista ja jostain jauhoista, voi hippusen käyttää pofiberiä, soijajauhoja, mantelijauhoja, lupiinijauhoja tms mitä on kaapissa, mukaan suolaa ja leivinjauhetta. Taikinan valmistuksessa menee 5 min, sekoittaa vaan aineet ja paistamisessa 10 min. Palassa on ehkä 2 g hiilaria.
      Samaa taikinaa voi käyttää pizzapohjana ja tortillarullina/fajitaskäärönä. Pizzapohjana suosin kyllä enemmän kukkakaalipohjaista. Eilen kokeilin creme fraichella, ja onnistui sekin vaikka olin vähän ihmeissäni että tuleeko noin löysästä ja valuvasta oikeasti pohjataikina. Onnistui se ja oli mainio ja erittäin ohut. Ketopizza muuten maistuu paljon paremmalta kun se on vetäytynyt ja varsinkin seuraavana päivänä. Mietinkin, että voisi tehdä pakasteeseen ison satsin pizzaa ja sieltä saa sitten pikaevään esim töihin ja pakkosyömistilaisuuksiin tms jos on tarvis.

      Se mitä tässä tarvitaan, on tosiaan suunnittelu, eikä vaan voi hotkaista kaikkea mitä tarjotaan. Ja veden juominen on ääritärkeää, pitää nauttia elektrolyyttejä tarpeeksi ettei tule huono olo. Yksi yö heräsin ja tärisytti kauheasti, otin vahvaa elektrolyyttiliuosta ja huono olo menikin nopeasti ohi. Illalla näemmä pitäisi tankata elektrolyyttejä jossain muodossa.

      T kn

    • Anonyymi

      Pätkäpaastoillen mennään, päiviä.

      Luulin, että on tosi vaikea aloittaa päivä ilman aamupalaa, mutta kyllä tähänkin näemmä tottuu. Kahvia voi juoda ja sillä on hyvin pärjännyt lounaaseen, joka esim tänään oli kaalta ja chorizoa paistettuna, tuli käytettyä kaalet pois vihanneslaatikosta. Jälkkäriksi mansikoita ja kermavaahto-mascarponea hasselpähkinärouheella ja kahvit.

      Eli tämä näyttää menevän nyt 16:8 -systeemillä. Syödä voi periaatteessa niin paljon (rasvaa) kuin napa kestää ts kylläisyyteen saakka, koska aterioita on vain kaksi. Ei välipaloja vaan vain elektrolyyttivettä runsaasti päivän mittaan.

      Aika tuntuu lisääntyneen, ja olo on tosi hyvä. Unet on tosi syvät ja sammun lähes heti kun silmät suljen. Tämä on niin uskomatonta, pääsi unohtumaan kuinka ihanaa on nukkua ja herätä levänneenä siihen että onkin aamu, eikä keskiyö. Iltapäiväväsymystä ei ole Housut tuntuu isoilta ja olo keventynyt. Autofagialla on monenlaisia hyötyjä: verenpaine ja -sokeri laskevat, selluliitti vähenee, tai lähtee kokonaan, painonpudotuksesta puhumattakaan. Rahaakin säästyy kun ei tule syötyä usein. Runsaasti löytyy tietoa ja nettiluentoja aiheesta. Youtube on aivan pullollaan asiasta.

      https://www.duodecimlehti.fi/duo13396

      https://www.youtube.com/watch?v=XCvUf9WU4qI

      Iltaruokaa täytyy alkaa keventämään lounaaseen (viikonloppuna brunssi) verrattuna, sillä muuten yöaikaa menee ruuansulatteluun. Tosin ei ole mitenkään haitannut unia, vaikka eilenkin söin ilta-aterian vasta seitsemältä.

      Viikonloppuna tulisi kokeiluun nyt uudenlaisen ketoleivän teko pellavansiemenistä, täytyy jauhaa ensin siemenet, tehosilppuri ostettu. Tilasin tosiaan vaaleita (golden flaxseed/) pellavansiemeniä, niitä ei saanut mistään lähempää kuin Saksasta. Jonkun kannattaisi alkaa luomuviljelemään näitä tuotteita Suomessa, koska näistä tulee ihan tulevaisuuden viljatrendi, mitä enemmän haittoja normiviljoista tällä hetkellä on ja mitä enemmän ketoillaan. Luin sattumalta Ursula Schwabin artikkelin siitä, miten kaurastakin tulee joillekin kovat suolistovaivat, vaikka kauran piti olla se vatsaystävällinen vilja, jota kaikki voi syödä. Ei se olekaan niin. Kaikki suolistovaivat on taas hävinneet kun jätti kaurankin.

      Näillä mennään. Ei tunnu että olisi millään dieetillä kun nälän tunne on hävinnyt ja sitten taas saa helliä makuhermoja sillä mistä itse tykkää. Kuitua piisaa riittävästi.

      T kn

    • Anonyymi

      Jos menet sinne Ketosille, niin muista syödä suolaa vähintään 10 g päivässä, mieluummin 15.
      "Useimmat vähähiilihydraattista ruokavaliota noudattavat ihmiset tuntevat olonsa luultavasti parhaimmaksi nauttimalla 3–7 grammaa natriumia (7–17 grammaa suolaa, mikä vastaa noin 1–3 teelusikallista) päivässä"
      https://www.dietdoctor.com/se/lchf/keto/kosttillskott
      Meille muille riittää 0,5 g natriumia päivässä, jonka saa kalasta, lihasta ja viljatuotteista ilman lisättyä suolaa.

      • Anonyymi

        Mihin tieteellisen faktaan natriumin ylenmääräinen syönti ketodieetissä minimitarpeeseen verrattuna perustuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin tieteellisen faktaan natriumin ylenmääräinen syönti ketodieetissä minimitarpeeseen verrattuna perustuu?

        Ei vain natriumin vaan muidenkin elektrolyyttien. Nestettä poistuu enemmän kuin hh-ruokavaliolla ja mineraalit huuhtoutuu sen mukana. Kuten kaikki on muistaneet kertoa, on keto diureettinen.

        Suolaa tulee vähemmän muutenkin ruuasta, kun ruokamäärä putoaa valtavasti ja ateriavälit harvenee. Ei näitä oletussuolan lähteitä ole lainkaan, kuten teollinen leipä ja päälliset. Jotkut keksit ja murotkin ja säilykkeet jne valmiit on voimakassuolaisia, mikä on yllättävää. Tärkkelykseen lisätään suolaa ja kastikkeisiin myös. On selvä että on suuri ero suolan saannilla silloinkin syökö päivässä 5 kertaa + välipalat vai 2 kertaa eikä mitään muuta.

        Syön aika lailla normiannoksen aterialla, ei mitään mättöä. Semmonen karppaajan lautasmalli. Esim yksi kanankoipi, puoli pussia keitettyä parsakaalta ja jotain muuta vihannesta kylkeen, eilen esim lämpimiä leikkopapuja ja tuorekurkkua, aurajuustokastike. Siinä suola tuli aurajuustosta. Kana oli grillistä. Eli normi lounaslautanen, jossa tärkkelys on korvattu vihanneksilla. Jälkiruualle on vielä tilaa jos haluaa, eli joku leipäjuusto, ketoleivonnainen, marjoja tai kermajuttu/suklaa vielä jos on erityistilanne tai juhlistaa.

        En mitenkään itse mittaile suolan saantia, edelliselle kommentoijalle. Laitan ruokaan maun mukaan. Ketoleipään (en ole syönyt vähään aikaan) hippunen. Suolaa ei tule ylenmäärin, päinvastoin. Mulla on elektrolyyttivettä mukana. Ei ole turvottanut mutta heikotus kertoo että suolaa tarvii, koska olo paranee ja voimat palaa heti kun saa nesteytystä ja elekrolyyttejä.

        Yksi iso muutos mulla on kramppien poisjäänti. Mulla on ollut kovia lihaskramppeja jaloissa varsinkin yöllä ja ne hävisi tällä ketoilulla.

        Näin viikonloppuun 🌞

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin tieteellisen faktaan natriumin ylenmääräinen syönti ketodieetissä minimitarpeeseen verrattuna perustuu?

        Ei mitään tieteellistä faktaa, mutta Dietdoctorilla on tällaisia selityksiä:

        "Tämä johtuu siitä, että kun hiilihydraattien saanti on erittäin alhainen, tiettyjen elektrolyyttien - erityisesti natriumin - tasot voivat laskea. Ja jos näin tapahtuu, et todennäköisesti tunne oloasi niin hyvältä."
        --
        "Lisäksi natriumintarpeesi voi lisääntyä vähähiilihydraattisella tai keto-ruokavaliolla lisääntyneiden munuaisten kautta tapahtuvien hävikkien vuoksi."
        --
        "Huomautus: Jos sinulla on korkea verenpaine, sydämen vajaatoiminta tai munuaissairaus, muista neuvotella lääkärisi kanssa ennen natriumin saannin lisäämistä."
        --
        "Vähähiilihydraattiset ruokavaliot koostuvat pääasiassa puhtaista raaka-aineista, joissa on vähän natriumia, erityisesti verrattuna jalostettuihin elintarvikkeisiin. Syö enemmän suolaa." https://www.dietdoctor.com/se/lchf/salt-guide

        - Sekaruokavalio koostuu pääosin samoista raaka-aineista (liha, kala, kasvikset) eikä niissäkään ole natriumia sen enempää, ei myöskään perunoissa tai kaurahiutaleissa. Jalostetut elintarvikkeet ovat sitten asia erikseen. (esim. pekoni, metvursti, fetajuusto)

        Terveyskirjastolla on erilainen käsitys asiasta:

        "Natrium on tärkeimpiä elimistön nesteiden suoloja. Sopiva veren ja muiden nesteiden natriumpitoisuus on välttämätön aineenvaihdunnan toiminnalle. Natriumpitoisuutta tutkitaan neste- ja suolatasapainon seurannassa.

        Ruoan ja juoman mukana nautittu natrium ei vaikuta juurikaan plasman natriumin määrään. Tämä johtuu siitä, että munuaiset säätelevät erittäin tehokkaasti veren natriumin väkevyyttä. Jos nautimme suolaista ruokaa, liika natrium erittyy välittömästi virtsaan. Kun saamme vähän natriumia, sen erittyminen virtsaan vähenee. Näin elimistö pyrkii pitämään toiminnan kannalta sopivan natriumin väkevyyden veressä. Seerumin natriumarvon avulla ei siis voida arvioida nautitun suolan määrää."
        https://www.terveyskirjasto.fi/snk03061


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään tieteellistä faktaa, mutta Dietdoctorilla on tällaisia selityksiä:

        "Tämä johtuu siitä, että kun hiilihydraattien saanti on erittäin alhainen, tiettyjen elektrolyyttien - erityisesti natriumin - tasot voivat laskea. Ja jos näin tapahtuu, et todennäköisesti tunne oloasi niin hyvältä."
        --
        "Lisäksi natriumintarpeesi voi lisääntyä vähähiilihydraattisella tai keto-ruokavaliolla lisääntyneiden munuaisten kautta tapahtuvien hävikkien vuoksi."
        --
        "Huomautus: Jos sinulla on korkea verenpaine, sydämen vajaatoiminta tai munuaissairaus, muista neuvotella lääkärisi kanssa ennen natriumin saannin lisäämistä."
        --
        "Vähähiilihydraattiset ruokavaliot koostuvat pääasiassa puhtaista raaka-aineista, joissa on vähän natriumia, erityisesti verrattuna jalostettuihin elintarvikkeisiin. Syö enemmän suolaa." https://www.dietdoctor.com/se/lchf/salt-guide

        - Sekaruokavalio koostuu pääosin samoista raaka-aineista (liha, kala, kasvikset) eikä niissäkään ole natriumia sen enempää, ei myöskään perunoissa tai kaurahiutaleissa. Jalostetut elintarvikkeet ovat sitten asia erikseen. (esim. pekoni, metvursti, fetajuusto)

        Terveyskirjastolla on erilainen käsitys asiasta:

        "Natrium on tärkeimpiä elimistön nesteiden suoloja. Sopiva veren ja muiden nesteiden natriumpitoisuus on välttämätön aineenvaihdunnan toiminnalle. Natriumpitoisuutta tutkitaan neste- ja suolatasapainon seurannassa.

        Ruoan ja juoman mukana nautittu natrium ei vaikuta juurikaan plasman natriumin määrään. Tämä johtuu siitä, että munuaiset säätelevät erittäin tehokkaasti veren natriumin väkevyyttä. Jos nautimme suolaista ruokaa, liika natrium erittyy välittömästi virtsaan. Kun saamme vähän natriumia, sen erittyminen virtsaan vähenee. Näin elimistö pyrkii pitämään toiminnan kannalta sopivan natriumin väkevyyden veressä. Seerumin natriumarvon avulla ei siis voida arvioida nautitun suolan määrää."
        https://www.terveyskirjasto.fi/snk03061

        Tyhjää tekstin kopioimista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vain natriumin vaan muidenkin elektrolyyttien. Nestettä poistuu enemmän kuin hh-ruokavaliolla ja mineraalit huuhtoutuu sen mukana. Kuten kaikki on muistaneet kertoa, on keto diureettinen.

        Suolaa tulee vähemmän muutenkin ruuasta, kun ruokamäärä putoaa valtavasti ja ateriavälit harvenee. Ei näitä oletussuolan lähteitä ole lainkaan, kuten teollinen leipä ja päälliset. Jotkut keksit ja murotkin ja säilykkeet jne valmiit on voimakassuolaisia, mikä on yllättävää. Tärkkelykseen lisätään suolaa ja kastikkeisiin myös. On selvä että on suuri ero suolan saannilla silloinkin syökö päivässä 5 kertaa välipalat vai 2 kertaa eikä mitään muuta.

        Syön aika lailla normiannoksen aterialla, ei mitään mättöä. Semmonen karppaajan lautasmalli. Esim yksi kanankoipi, puoli pussia keitettyä parsakaalta ja jotain muuta vihannesta kylkeen, eilen esim lämpimiä leikkopapuja ja tuorekurkkua, aurajuustokastike. Siinä suola tuli aurajuustosta. Kana oli grillistä. Eli normi lounaslautanen, jossa tärkkelys on korvattu vihanneksilla. Jälkiruualle on vielä tilaa jos haluaa, eli joku leipäjuusto, ketoleivonnainen, marjoja tai kermajuttu/suklaa vielä jos on erityistilanne tai juhlistaa.

        En mitenkään itse mittaile suolan saantia, edelliselle kommentoijalle. Laitan ruokaan maun mukaan. Ketoleipään (en ole syönyt vähään aikaan) hippunen. Suolaa ei tule ylenmäärin, päinvastoin. Mulla on elektrolyyttivettä mukana. Ei ole turvottanut mutta heikotus kertoo että suolaa tarvii, koska olo paranee ja voimat palaa heti kun saa nesteytystä ja elekrolyyttejä.

        Yksi iso muutos mulla on kramppien poisjäänti. Mulla on ollut kovia lihaskramppeja jaloissa varsinkin yöllä ja ne hävisi tällä ketoilulla.

        Näin viikonloppuun 🌞

        T kn

        " Mulla on elektrolyyttivettä mukana. Ei ole turvottanut mutta heikotus kertoo että suolaa tarvii, koska olo paranee ja voimat palaa heti kun saa nesteytystä ja elekrolyyttejä."

        - Oletko varma, että kyse on todellisesta suolojen puutteesta eikä yksinkertaisesti vain vieroitusoire?

        Alhainen natriumarvo johtuu tavallisimmin natriumin laimentumisesta tai natriumin menetyksestä. Yleisin perussyy on natriumin laimentuminen, koska veden saanti on suurempaa kuin sen menetys.
        Toinen perussyy pienentyneeseen natriumarvoon on natriumin menetys, jota aiheuttaa esimerkiksi pitkään jatkunut oksentelu tai ripuli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään tieteellistä faktaa, mutta Dietdoctorilla on tällaisia selityksiä:

        "Tämä johtuu siitä, että kun hiilihydraattien saanti on erittäin alhainen, tiettyjen elektrolyyttien - erityisesti natriumin - tasot voivat laskea. Ja jos näin tapahtuu, et todennäköisesti tunne oloasi niin hyvältä."
        --
        "Lisäksi natriumintarpeesi voi lisääntyä vähähiilihydraattisella tai keto-ruokavaliolla lisääntyneiden munuaisten kautta tapahtuvien hävikkien vuoksi."
        --
        "Huomautus: Jos sinulla on korkea verenpaine, sydämen vajaatoiminta tai munuaissairaus, muista neuvotella lääkärisi kanssa ennen natriumin saannin lisäämistä."
        --
        "Vähähiilihydraattiset ruokavaliot koostuvat pääasiassa puhtaista raaka-aineista, joissa on vähän natriumia, erityisesti verrattuna jalostettuihin elintarvikkeisiin. Syö enemmän suolaa." https://www.dietdoctor.com/se/lchf/salt-guide

        - Sekaruokavalio koostuu pääosin samoista raaka-aineista (liha, kala, kasvikset) eikä niissäkään ole natriumia sen enempää, ei myöskään perunoissa tai kaurahiutaleissa. Jalostetut elintarvikkeet ovat sitten asia erikseen. (esim. pekoni, metvursti, fetajuusto)

        Terveyskirjastolla on erilainen käsitys asiasta:

        "Natrium on tärkeimpiä elimistön nesteiden suoloja. Sopiva veren ja muiden nesteiden natriumpitoisuus on välttämätön aineenvaihdunnan toiminnalle. Natriumpitoisuutta tutkitaan neste- ja suolatasapainon seurannassa.

        Ruoan ja juoman mukana nautittu natrium ei vaikuta juurikaan plasman natriumin määrään. Tämä johtuu siitä, että munuaiset säätelevät erittäin tehokkaasti veren natriumin väkevyyttä. Jos nautimme suolaista ruokaa, liika natrium erittyy välittömästi virtsaan. Kun saamme vähän natriumia, sen erittyminen virtsaan vähenee. Näin elimistö pyrkii pitämään toiminnan kannalta sopivan natriumin väkevyyden veressä. Seerumin natriumarvon avulla ei siis voida arvioida nautitun suolan määrää."
        https://www.terveyskirjasto.fi/snk03061

        Joo, enpä ole Dietdoctorilta tai muualtakaan käynyt kysymässä lupaa suolan nauttimiselleni. Riittää, että huolehdin itsestäni, ja veriarvot on kohdallaan. Työ- ja toimintakyky menee, jos näin ei tee.

        Syön sen mukaan suolaakin mitä olo sanoo ja saa ruoan maistumaan. Piilosuolaa ei tule. Jos verenpaine laskee yli kymmenen pykälää ketoillessa - suolan nauttimisesta ( kaliumin sekä magnesiumin lisäksi) huolimatta, - niin eipä siihen mitään lisättävää kellään saati että kaipaa veren plasmoista sun muuta, itsestään selvyyksiä kuten tämä:

        "Natrium on tärkeimpiä elimistön nesteiden suoloja. Sopiva veren ja muiden nesteiden natriumpitoisuus on välttämätön aineenvaihdunnan toiminnalle. Natriumpitoisuutta tutkitaan neste- ja suolatasapainon seurannassa."

        Mitä niinkus tämmöisellä koetat todistella, jää vähän hämäräksi? Provoilua? Tärkeä on ja välttämätön juu. Olen huomannut saman. Ihan itte.

        Kun ihminen joutuu sairaalaan, niin ensimmäiseksi lykätään suoneen suolaliuosta, joten ei se mahda kovin vaarallista ollakaan. Ja kun hiilarit lasketaan minimiin, ei hiilarit varastoi enää nestettä kuten ennen.

        Selkeä lisäsuolan tarve on kun on 16 tunnin paastorupeama. Paastolla on ääritärkeä huolehtia nesteytyksestä. Pelkkä vesi ei riitä, jos ei halua saada aivopöhöä. Vettähän tässä menee valtaisat määrät...joten suoloja pitää nauttia oheen, että ei kaadu tien poskeen. Voipi itte kokeilla, jos haluaa saada empiriaa asiasta.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, enpä ole Dietdoctorilta tai muualtakaan käynyt kysymässä lupaa suolan nauttimiselleni. Riittää, että huolehdin itsestäni, ja veriarvot on kohdallaan. Työ- ja toimintakyky menee, jos näin ei tee.

        Syön sen mukaan suolaakin mitä olo sanoo ja saa ruoan maistumaan. Piilosuolaa ei tule. Jos verenpaine laskee yli kymmenen pykälää ketoillessa - suolan nauttimisesta ( kaliumin sekä magnesiumin lisäksi) huolimatta, - niin eipä siihen mitään lisättävää kellään saati että kaipaa veren plasmoista sun muuta, itsestään selvyyksiä kuten tämä:

        "Natrium on tärkeimpiä elimistön nesteiden suoloja. Sopiva veren ja muiden nesteiden natriumpitoisuus on välttämätön aineenvaihdunnan toiminnalle. Natriumpitoisuutta tutkitaan neste- ja suolatasapainon seurannassa."

        Mitä niinkus tämmöisellä koetat todistella, jää vähän hämäräksi? Provoilua? Tärkeä on ja välttämätön juu. Olen huomannut saman. Ihan itte.

        Kun ihminen joutuu sairaalaan, niin ensimmäiseksi lykätään suoneen suolaliuosta, joten ei se mahda kovin vaarallista ollakaan. Ja kun hiilarit lasketaan minimiin, ei hiilarit varastoi enää nestettä kuten ennen.

        Selkeä lisäsuolan tarve on kun on 16 tunnin paastorupeama. Paastolla on ääritärkeä huolehtia nesteytyksestä. Pelkkä vesi ei riitä, jos ei halua saada aivopöhöä. Vettähän tässä menee valtaisat määrät...joten suoloja pitää nauttia oheen, että ei kaadu tien poskeen. Voipi itte kokeilla, jos haluaa saada empiriaa asiasta.

        T kn

        Jos suolan tarve normaalisti on varmuusmarginaalin kera 1,5 g päivässä, niin luulisi kyllä 5 g:n riittävän hyvin vielä ketodieetissäkin. Kaipaisin itse asiantuntijalta vahvistusta Dieettitohtorin väittämälle, että ”...natriumintarpeesi voi lisääntyä vähähiilihydraattisella tai keto-ruokavaliolla lisääntyneiden munuaisten kautta tapahtuvien hävikkien vuoksi.” Intuitiivisesti katsottuna ihan ”järkeenkäyvää” mutta todennäköisesti kuitenkin vain sanahelinää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos suolan tarve normaalisti on varmuusmarginaalin kera 1,5 g päivässä, niin luulisi kyllä 5 g:n riittävän hyvin vielä ketodieetissäkin. Kaipaisin itse asiantuntijalta vahvistusta Dieettitohtorin väittämälle, että ”...natriumintarpeesi voi lisääntyä vähähiilihydraattisella tai keto-ruokavaliolla lisääntyneiden munuaisten kautta tapahtuvien hävikkien vuoksi.” Intuitiivisesti katsottuna ihan ”järkeenkäyvää” mutta todennäköisesti kuitenkin vain sanahelinää.

        Eipä tuo sinunkaan kommenttis muuta ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, enpä ole Dietdoctorilta tai muualtakaan käynyt kysymässä lupaa suolan nauttimiselleni. Riittää, että huolehdin itsestäni, ja veriarvot on kohdallaan. Työ- ja toimintakyky menee, jos näin ei tee.

        Syön sen mukaan suolaakin mitä olo sanoo ja saa ruoan maistumaan. Piilosuolaa ei tule. Jos verenpaine laskee yli kymmenen pykälää ketoillessa - suolan nauttimisesta ( kaliumin sekä magnesiumin lisäksi) huolimatta, - niin eipä siihen mitään lisättävää kellään saati että kaipaa veren plasmoista sun muuta, itsestään selvyyksiä kuten tämä:

        "Natrium on tärkeimpiä elimistön nesteiden suoloja. Sopiva veren ja muiden nesteiden natriumpitoisuus on välttämätön aineenvaihdunnan toiminnalle. Natriumpitoisuutta tutkitaan neste- ja suolatasapainon seurannassa."

        Mitä niinkus tämmöisellä koetat todistella, jää vähän hämäräksi? Provoilua? Tärkeä on ja välttämätön juu. Olen huomannut saman. Ihan itte.

        Kun ihminen joutuu sairaalaan, niin ensimmäiseksi lykätään suoneen suolaliuosta, joten ei se mahda kovin vaarallista ollakaan. Ja kun hiilarit lasketaan minimiin, ei hiilarit varastoi enää nestettä kuten ennen.

        Selkeä lisäsuolan tarve on kun on 16 tunnin paastorupeama. Paastolla on ääritärkeä huolehtia nesteytyksestä. Pelkkä vesi ei riitä, jos ei halua saada aivopöhöä. Vettähän tässä menee valtaisat määrät...joten suoloja pitää nauttia oheen, että ei kaadu tien poskeen. Voipi itte kokeilla, jos haluaa saada empiriaa asiasta.

        T kn

        "Vettähän tässä menee valtaisat määrät...joten suoloja pitää nauttia oheen, että ei kaadu tien poskeen."

        - Niinpä, kaikki ylimääräinen suola täytyy pystyä kusemaan pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos suolan tarve normaalisti on varmuusmarginaalin kera 1,5 g päivässä, niin luulisi kyllä 5 g:n riittävän hyvin vielä ketodieetissäkin. Kaipaisin itse asiantuntijalta vahvistusta Dieettitohtorin väittämälle, että ”...natriumintarpeesi voi lisääntyä vähähiilihydraattisella tai keto-ruokavaliolla lisääntyneiden munuaisten kautta tapahtuvien hävikkien vuoksi.” Intuitiivisesti katsottuna ihan ”järkeenkäyvää” mutta todennäköisesti kuitenkin vain sanahelinää.

        Litrassa veriplasmaa on 3,2 g natriumia (8 g suolaa). Plasmaa on noin puolet veren tilavuudesta, eli naisilla 2 l ja miehillä 2,5 l.
        Naisten veressä on siis n. 16 g suolaa ja miehillä 20 g.
        0,5 g vuorokautinen lisäsaanti riittää pitämään natriumpitoisuuden vakiona.

        Miten ketoihminen voi tarvita natriumia yli 10-kertaisen määrän?
        Kaikki ylimääräinen täytyy kuitenkin poistaa virtsan mukana. Terveet munuaiset pystyvät siihen, mutta onko tuollainen ylirasittaminen tarpeellista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Mulla on elektrolyyttivettä mukana. Ei ole turvottanut mutta heikotus kertoo että suolaa tarvii, koska olo paranee ja voimat palaa heti kun saa nesteytystä ja elekrolyyttejä."

        - Oletko varma, että kyse on todellisesta suolojen puutteesta eikä yksinkertaisesti vain vieroitusoire?

        Alhainen natriumarvo johtuu tavallisimmin natriumin laimentumisesta tai natriumin menetyksestä. Yleisin perussyy on natriumin laimentuminen, koska veden saanti on suurempaa kuin sen menetys.
        Toinen perussyy pienentyneeseen natriumarvoon on natriumin menetys, jota aiheuttaa esimerkiksi pitkään jatkunut oksentelu tai ripuli.

        "Oletko varma, että kyse on todellisesta suolojen puutteesta eikä yksinkertaisesti vain vieroitusoire?"

        😂😂😂😂😂 OMG....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Litrassa veriplasmaa on 3,2 g natriumia (8 g suolaa). Plasmaa on noin puolet veren tilavuudesta, eli naisilla 2 l ja miehillä 2,5 l.
        Naisten veressä on siis n. 16 g suolaa ja miehillä 20 g.
        0,5 g vuorokautinen lisäsaanti riittää pitämään natriumpitoisuuden vakiona.

        Miten ketoihminen voi tarvita natriumia yli 10-kertaisen määrän?
        Kaikki ylimääräinen täytyy kuitenkin poistaa virtsan mukana. Terveet munuaiset pystyvät siihen, mutta onko tuollainen ylirasittaminen tarpeellista?

        Miten tietämätön voikaan olla? Olisit lukenut edes sen terveyskirjastosta kopiomasi tekstin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tietämätön voikaan olla? Olisit lukenut edes sen terveyskirjastosta kopiomasi tekstin.

        Ei ollut näköjään sieltä kopioitu, halpamaista mustamaalausta.

        https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00858


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vettähän tässä menee valtaisat määrät...joten suoloja pitää nauttia oheen, että ei kaadu tien poskeen."

        - Niinpä, kaikki ylimääräinen suola täytyy pystyä kusemaan pois.

        "- Niinpä, kaikki ylimääräinen suola täytyy pystyä kusemaan pois."

        Kyllä vaan kusi lentää ketoruokavaliolla, oli syönyt suolaa tahi ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "- Niinpä, kaikki ylimääräinen suola täytyy pystyä kusemaan pois."

        Kyllä vaan kusi lentää ketoruokavaliolla, oli syönyt suolaa tahi ei.

        Ei kusen määrä riipu ruokavaliosta vaa juodun veden määrästä. Ylimääräinen vesi valuu suoraan läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kusen määrä riipu ruokavaliosta vaa juodun veden määrästä. Ylimääräinen vesi valuu suoraan läpi.

        Hiilihydraattien vähyys => neste ei pysy kehossa => pelkkä neste huono juttu joten elektrolyyytit.

        Miusta aika yksinkertaista.


    • Anonyymi

      Natriumin ohjearvo vuorokausivirtsassa on 80 - 240 mmol, joka vastaa suolana (NaCl) 4,7 - 14,0 grammaa suolaa. Terve ihminen virtsaa yleensä 1 - 1,5 litraa vuorokaudessa 0,5 l vaihtelumarginaalilla. Voidaan luotettavasti sanoa, että suolamyrkytys ja potentiaalinen vakava terveydellinen haitta tai jopa kuolemanvaara 50-kiloiselle ihmiselle aiheutuu silloin kun suolamäärä ylittää arvon 25 g/vrk ja 100-kiloiselle ihmiselle silloin kun suolamäärä ylittää arvon 50 g/vrk.

      Virtsan natriumeritys riippuu natriumin saannista ravinnossa. Terve ihminen kykenee poistamaan normaalisti jopa 30 grammaa suolaa virtsan (munuaisten) kautta, jos nesteen saanti muutoin on turvattu. Jos suositus suolansaannille on alle 5 g/vrk, jokainen voi miettiä ihan keskenään - haitat tuntien - mitä hyötyä on nauttia rusaasti suolaa.

      Hien suolapitoisuus on oletuksena 3 - 4 g/l, mutta se vaihtelee runsaasti välillä 1 - 6 g/l. Tavallisesti ihminen hikoilee noin litran päivässä, mutta vaihteluväli on 0,5 - 2 litraa vuorokaudessa. Kuumalla ilmalla ulkona työskentelevä tai liikkuva ihminen voi menettää päivässä 25 grammaa suolaa ja hikoilla reilusti yli viisi litraa. Paljon liikkuva tai hikoileva ihminen yleensä tunnistaa itse neste- ja suolatarpeensa.

      Suolaa käytetään oksentamiseen, eikä merivettä pidä juoda. Ihminen menettää hikoillessaan nesteen lisäksi suoloja, ja varsinkin vanhusten suola-nestetapainon ylläpito on tärkeää. Lievästi alentunutta natriumarvoa ei tarvitse hoitaa.

      Sohvaperunalle on turha tyrkyttää liikaa suolaa (yli 5 g/vrk), hyödyistä ei lainkaan näyttöä.

      • Anonyymi

        Perusketolija ei liiku, koska ei pysty eikä jaksa, eikä hän silloin juurikaan hikoile. Hikoilee perustasolla.

        Vaikka ketoilija toki pissaa, koska pitää saada liuskaan väriä, suola ei ole perusketoijalle juttu eikä mikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perusketolija ei liiku, koska ei pysty eikä jaksa, eikä hän silloin juurikaan hikoile. Hikoilee perustasolla.

        Vaikka ketoilija toki pissaa, koska pitää saada liuskaan väriä, suola ei ole perusketoijalle juttu eikä mikään.

        Minusta kannattaisi huolehtia itsestään lähinnä, kuin miettiä muiden oikeaoppisuutta tai virtsaamista. Sillä mitä muut tekee ei ole vaikutusta omaan tilanteeseesi etkä pysty kumoamaan.

        Tai että alkaa määrittelemään "perusketoilijaa" omien mielikuvien ja oletusten perusteella. Eikö täällä ole sekin väittämä esitetty että ketoilija syö pelkkää laardia ja sianrasvaa? Ja sinun mielestäsi siis ei liikutakaan vielä? Hassua tuollainen arkiajattelu tai stigmojen jakelu. On jo niin last season -provoilua. Ihan kuin hiilihydraattien rajoittaminen jotenkin määrittäisi koko ihmistä. Yhteistä lienee kaikille se että tavoitellaan parempaa oloa ja terveyttä, painon putoamista jne.

        Itsekin olen väsymyksen kaikottua alkanut liikkumaan ja jaksoin jumppaankin. On niin ihanaa kun uni palauttaa.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta kannattaisi huolehtia itsestään lähinnä, kuin miettiä muiden oikeaoppisuutta tai virtsaamista. Sillä mitä muut tekee ei ole vaikutusta omaan tilanteeseesi etkä pysty kumoamaan.

        Tai että alkaa määrittelemään "perusketoilijaa" omien mielikuvien ja oletusten perusteella. Eikö täällä ole sekin väittämä esitetty että ketoilija syö pelkkää laardia ja sianrasvaa? Ja sinun mielestäsi siis ei liikutakaan vielä? Hassua tuollainen arkiajattelu tai stigmojen jakelu. On jo niin last season -provoilua. Ihan kuin hiilihydraattien rajoittaminen jotenkin määrittäisi koko ihmistä. Yhteistä lienee kaikille se että tavoitellaan parempaa oloa ja terveyttä, painon putoamista jne.

        Itsekin olen väsymyksen kaikottua alkanut liikkumaan ja jaksoin jumppaankin. On niin ihanaa kun uni palauttaa.

        T kn

        Lisäys, jäi matkan varrelle loppu virke:

        ....Etkä pysty kumoamaan toisen hyvää oloa.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta kannattaisi huolehtia itsestään lähinnä, kuin miettiä muiden oikeaoppisuutta tai virtsaamista. Sillä mitä muut tekee ei ole vaikutusta omaan tilanteeseesi etkä pysty kumoamaan.

        Tai että alkaa määrittelemään "perusketoilijaa" omien mielikuvien ja oletusten perusteella. Eikö täällä ole sekin väittämä esitetty että ketoilija syö pelkkää laardia ja sianrasvaa? Ja sinun mielestäsi siis ei liikutakaan vielä? Hassua tuollainen arkiajattelu tai stigmojen jakelu. On jo niin last season -provoilua. Ihan kuin hiilihydraattien rajoittaminen jotenkin määrittäisi koko ihmistä. Yhteistä lienee kaikille se että tavoitellaan parempaa oloa ja terveyttä, painon putoamista jne.

        Itsekin olen väsymyksen kaikottua alkanut liikkumaan ja jaksoin jumppaankin. On niin ihanaa kun uni palauttaa.

        T kn

        Alkuinnostuksen jälkeen itsesuggestio alkaa menettää voimaansa ja alat nukkua huonommin ja tuntea itsesi yhtä väsyneeksi kuin ennen vanhaankin.


      • Anonyymi

        Virtsaan erittyy kaikki ruuasta ja juomasta saatu ylimääräinen suola. Jos saa päivittäin 6-7 g suolaa, siitä erittyy virtsaan tuo 4,7 g. Jos saanti on 15-16 g, virtsaan erittyy 14 g.
        Jos ylimääräistä suolaa ei ole, sitä ei myöskään erity.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuinnostuksen jälkeen itsesuggestio alkaa menettää voimaansa ja alat nukkua huonommin ja tuntea itsesi yhtä väsyneeksi kuin ennen vanhaankin.

        Älä kuitenkaan pidätä hengitystä sitä ootellessa.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virtsaan erittyy kaikki ruuasta ja juomasta saatu ylimääräinen suola. Jos saa päivittäin 6-7 g suolaa, siitä erittyy virtsaan tuo 4,7 g. Jos saanti on 15-16 g, virtsaan erittyy 14 g.
        Jos ylimääräistä suolaa ei ole, sitä ei myöskään erity.

        Suolaa tarvitaan muuhinkin kuin virtsan eritykseen. Luepa asiasta vaikka niistä linkeistä joita tänne olet laittanut ja lue muutama artikkeli ketogeenisestä ruokavaliosta. Kyllä se siitä.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virtsaan erittyy kaikki ruuasta ja juomasta saatu ylimääräinen suola. Jos saa päivittäin 6-7 g suolaa, siitä erittyy virtsaan tuo 4,7 g. Jos saanti on 15-16 g, virtsaan erittyy 14 g.
        Jos ylimääräistä suolaa ei ole, sitä ei myöskään erity.

        Ja jotta pissaa syntyy ja suolatasapaino ja osmoottinen paine saadaan ylläpidettyä, verenpainetta pitää kasvattaa runsaan suolan kanssa. Mitä järkeä?

        Ketoosissa ihminen jaksaa juuri ja juuri liikkua, mutta parin kilometrin juoksulenkki on jo sula mahdottomuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jotta pissaa syntyy ja suolatasapaino ja osmoottinen paine saadaan ylläpidettyä, verenpainetta pitää kasvattaa runsaan suolan kanssa. Mitä järkeä?

        Ketoosissa ihminen jaksaa juuri ja juuri liikkua, mutta parin kilometrin juoksulenkki on jo sula mahdottomuus.

        No ei ole mitään järkeä. Suola ei tuota mitään etuja.

        Ketoilija jaksaa liikkua pikkaisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jotta pissaa syntyy ja suolatasapaino ja osmoottinen paine saadaan ylläpidettyä, verenpainetta pitää kasvattaa runsaan suolan kanssa. Mitä järkeä?

        Ketoosissa ihminen jaksaa juuri ja juuri liikkua, mutta parin kilometrin juoksulenkki on jo sula mahdottomuus.

        "Ketoosissa ihminen jaksaa juuri ja juuri liikkua, mutta parin kilometrin juoksulenkki on jo sula mahdottomuus."

        Kuinka kauan olet ollut ketoosissa ja mikä syynä ettet voi juosta? Ei juoksu ole ainut liikuntamuoto, ylipainoiselle ei suositeltavajos olet kovin ylipainoinen. Näillä liukkailla keleillä ei kellekään. Työkaveri kaatui vuosi sitten liukkaalla näihin aikoihin löi päänsä ja sai aivovamman. Ei toivu enää entiselleen. Liikuntamuotoja riittää jokaiselle. Riittää jos käveleekin. Kun on saanut pois isomman ylipainon, voi juosta jos nivelet kestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ketoosissa ihminen jaksaa juuri ja juuri liikkua, mutta parin kilometrin juoksulenkki on jo sula mahdottomuus."

        Kuinka kauan olet ollut ketoosissa ja mikä syynä ettet voi juosta? Ei juoksu ole ainut liikuntamuoto, ylipainoiselle ei suositeltavajos olet kovin ylipainoinen. Näillä liukkailla keleillä ei kellekään. Työkaveri kaatui vuosi sitten liukkaalla näihin aikoihin löi päänsä ja sai aivovamman. Ei toivu enää entiselleen. Liikuntamuotoja riittää jokaiselle. Riittää jos käveleekin. Kun on saanut pois isomman ylipainon, voi juosta jos nivelet kestää.

        Kiitos kun tunnustit totuuden. Ketoosissa et pysty juoksemaan, pelaamaan mitään vauhtipelejä tai nostamaan itselleen isohkoja painoja, koska voimat ja energia eivät siihen vain yksinkertaisesti riitä. Kävely on käsien pyörittely vat ainoat liikuntalajit joita pystyy juuri ja juuri harrastamaan. Kymmenen kilometrin kävely on tosi mahdottomuus.

        Osalla ketoilijoista aivotoimintakin takkuaa ja pahasti. Siinä ei 20 grammaa suolaa päivässä pelasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kun tunnustit totuuden. Ketoosissa et pysty juoksemaan, pelaamaan mitään vauhtipelejä tai nostamaan itselleen isohkoja painoja, koska voimat ja energia eivät siihen vain yksinkertaisesti riitä. Kävely on käsien pyörittely vat ainoat liikuntalajit joita pystyy juuri ja juuri harrastamaan. Kymmenen kilometrin kävely on tosi mahdottomuus.

        Osalla ketoilijoista aivotoimintakin takkuaa ja pahasti. Siinä ei 20 grammaa suolaa päivässä pelasta.

        "Kiitos kun tunnustit totuuden. Ketoosissa et pysty juoksemaan, pelaamaan mitään vauhtipelejä tai nostamaan itselleen isohkoja painoja, koska voimat ja energia eivät siihen vain yksinkertaisesti riitä."

        Ei voimat tosiaan riitä jos on kovin omaakin painoa päällä ettei mitään lisäpainonnostoa tarvita mut siksi kai just laihdutettaan että olo kevenee. Eikä ikämiehet enää tarvitse mitään suorituskeskeistä pullistelua. Nivelet on kovilla. Liikunnan pitää tukea terveyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kiitos kun tunnustit totuuden. Ketoosissa et pysty juoksemaan, pelaamaan mitään vauhtipelejä tai nostamaan itselleen isohkoja painoja, koska voimat ja energia eivät siihen vain yksinkertaisesti riitä."

        Ei voimat tosiaan riitä jos on kovin omaakin painoa päällä ettei mitään lisäpainonnostoa tarvita mut siksi kai just laihdutettaan että olo kevenee. Eikä ikämiehet enää tarvitse mitään suorituskeskeistä pullistelua. Nivelet on kovilla. Liikunnan pitää tukea terveyttä.

        Kyse on siitä ettei ketoosissa pysty. Ikä sitten ihan erikseen.

        Suola ei auta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on siitä ettei ketoosissa pysty. Ikä sitten ihan erikseen.

        Suola ei auta.

        Eihän se tarkoita että jos sinä et pysty ei kukaan muukaan....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kun tunnustit totuuden. Ketoosissa et pysty juoksemaan, pelaamaan mitään vauhtipelejä tai nostamaan itselleen isohkoja painoja, koska voimat ja energia eivät siihen vain yksinkertaisesti riitä. Kävely on käsien pyörittely vat ainoat liikuntalajit joita pystyy juuri ja juuri harrastamaan. Kymmenen kilometrin kävely on tosi mahdottomuus.

        Osalla ketoilijoista aivotoimintakin takkuaa ja pahasti. Siinä ei 20 grammaa suolaa päivässä pelasta.

        "Osalla ketoilijoista aivotoimintakin takkuaa ja pahasti. Siinä ei 20 grammaa suolaa päivässä pelasta"

        Tämä kommentti kertoo enemmän sinusta kuin ketoilijoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kun tunnustit totuuden. Ketoosissa et pysty juoksemaan, pelaamaan mitään vauhtipelejä tai nostamaan itselleen isohkoja painoja, koska voimat ja energia eivät siihen vain yksinkertaisesti riitä. Kävely on käsien pyörittely vat ainoat liikuntalajit joita pystyy juuri ja juuri harrastamaan. Kymmenen kilometrin kävely on tosi mahdottomuus.

        Osalla ketoilijoista aivotoimintakin takkuaa ja pahasti. Siinä ei 20 grammaa suolaa päivässä pelasta.

        "Ketoosissa et pysty juoksemaan, pelaamaan mitään vauhtipelejä tai nostamaan itselleen isohkoja painoja, koska voimat ja energia eivät siihen vain yksinkertaisesti riitä."

        En ole itse ketogeenisellä mutta voin omasta puolestani vakuuttaa ettei kukaan lihava pysty pelata vauhtipelejä nostaa raskaita painoja tai juosta. Liikuntaa on monenlaisia lajeja eikä kaikki edes pidä kaikista.... en vois kuvitella itseäni pelaamassa "vauhtipelejä" mitä ne lieneekään. Salibandyä vai jääkiekkoa? Eipä ole ketään lihavaa näkynyt peleissä. Kuinka paljon painat ja mitä vauhtipelejä pelaat? Voimat siihen ei yksinkertaisesti lihavalla riitä, energia menee itsensä kannatteluun.. Lihavana aloitetaan aerobisella liikunnalla niveliä rasittamatta.

        Ymmärsin kyllä että olet pelkkä suunsoittaja provoamassa mutta vastasin nyt kuitenkin meidän vanhempien painonpudottajien puolesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ketoosissa et pysty juoksemaan, pelaamaan mitään vauhtipelejä tai nostamaan itselleen isohkoja painoja, koska voimat ja energia eivät siihen vain yksinkertaisesti riitä."

        En ole itse ketogeenisellä mutta voin omasta puolestani vakuuttaa ettei kukaan lihava pysty pelata vauhtipelejä nostaa raskaita painoja tai juosta. Liikuntaa on monenlaisia lajeja eikä kaikki edes pidä kaikista.... en vois kuvitella itseäni pelaamassa "vauhtipelejä" mitä ne lieneekään. Salibandyä vai jääkiekkoa? Eipä ole ketään lihavaa näkynyt peleissä. Kuinka paljon painat ja mitä vauhtipelejä pelaat? Voimat siihen ei yksinkertaisesti lihavalla riitä, energia menee itsensä kannatteluun.. Lihavana aloitetaan aerobisella liikunnalla niveliä rasittamatta.

        Ymmärsin kyllä että olet pelkkä suunsoittaja provoamassa mutta vastasin nyt kuitenkin meidän vanhempien painonpudottajien puolesta.

        Olipa lapsellinen vuodatus; mitä yrititkään niin epäonnistuit. Tunnen myötähäpeää.

        Kukaan ei ole koskaan täällä kyennyt vakuuttamaan ketään siitä, että ketoilija kykenisi juoksemaan tai harrastamaan todellista liikuntaa. Kävellä voi kovin lyhyitä matkoja.

        Ihminen on luotu sekasyöjäksi ja liikkuvalle ihmiselle on luonnotonta olla käyttämättä hiilihydraatteja. Sen takia keto toimii vain laihduttajalle ja pitempiaikaisesti henkilölle, joka ei halua tai kykene liikkumaan.

        Muusta ei vain ole näyttöä. Ainoa joka asiassa voisi antaa lisää tietoja, on Veijo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa lapsellinen vuodatus; mitä yrititkään niin epäonnistuit. Tunnen myötähäpeää.

        Kukaan ei ole koskaan täällä kyennyt vakuuttamaan ketään siitä, että ketoilija kykenisi juoksemaan tai harrastamaan todellista liikuntaa. Kävellä voi kovin lyhyitä matkoja.

        Ihminen on luotu sekasyöjäksi ja liikkuvalle ihmiselle on luonnotonta olla käyttämättä hiilihydraatteja. Sen takia keto toimii vain laihduttajalle ja pitempiaikaisesti henkilölle, joka ei halua tai kykene liikkumaan.

        Muusta ei vain ole näyttöä. Ainoa joka asiassa voisi antaa lisää tietoja, on Veijo.

        Mutta jos käyttää paljon suolaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa lapsellinen vuodatus; mitä yrititkään niin epäonnistuit. Tunnen myötähäpeää.

        Kukaan ei ole koskaan täällä kyennyt vakuuttamaan ketään siitä, että ketoilija kykenisi juoksemaan tai harrastamaan todellista liikuntaa. Kävellä voi kovin lyhyitä matkoja.

        Ihminen on luotu sekasyöjäksi ja liikkuvalle ihmiselle on luonnotonta olla käyttämättä hiilihydraatteja. Sen takia keto toimii vain laihduttajalle ja pitempiaikaisesti henkilölle, joka ei halua tai kykene liikkumaan.

        Muusta ei vain ole näyttöä. Ainoa joka asiassa voisi antaa lisää tietoja, on Veijo.

        " todellista liikuntaa. "

        Kaipaa määrittelyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kun tunnustit totuuden. Ketoosissa et pysty juoksemaan, pelaamaan mitään vauhtipelejä tai nostamaan itselleen isohkoja painoja, koska voimat ja energia eivät siihen vain yksinkertaisesti riitä. Kävely on käsien pyörittely vat ainoat liikuntalajit joita pystyy juuri ja juuri harrastamaan. Kymmenen kilometrin kävely on tosi mahdottomuus.

        Osalla ketoilijoista aivotoimintakin takkuaa ja pahasti. Siinä ei 20 grammaa suolaa päivässä pelasta.

        "Kiitos kun tunnustit totuuden."

        Minkä totuuden ja mistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa lapsellinen vuodatus; mitä yrititkään niin epäonnistuit. Tunnen myötähäpeää.

        Kukaan ei ole koskaan täällä kyennyt vakuuttamaan ketään siitä, että ketoilija kykenisi juoksemaan tai harrastamaan todellista liikuntaa. Kävellä voi kovin lyhyitä matkoja.

        Ihminen on luotu sekasyöjäksi ja liikkuvalle ihmiselle on luonnotonta olla käyttämättä hiilihydraatteja. Sen takia keto toimii vain laihduttajalle ja pitempiaikaisesti henkilölle, joka ei halua tai kykene liikkumaan.

        Muusta ei vain ole näyttöä. Ainoa joka asiassa voisi antaa lisää tietoja, on Veijo.

        "Ihminen on luotu sekasyöjäksi"

        Mitä se ketoiluun liittyy? Onko ihmisen luomisen aikaan ollu viljely jo käytössä, tai sokeri yms?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa lapsellinen vuodatus; mitä yrititkään niin epäonnistuit. Tunnen myötähäpeää.

        Kukaan ei ole koskaan täällä kyennyt vakuuttamaan ketään siitä, että ketoilija kykenisi juoksemaan tai harrastamaan todellista liikuntaa. Kävellä voi kovin lyhyitä matkoja.

        Ihminen on luotu sekasyöjäksi ja liikkuvalle ihmiselle on luonnotonta olla käyttämättä hiilihydraatteja. Sen takia keto toimii vain laihduttajalle ja pitempiaikaisesti henkilölle, joka ei halua tai kykene liikkumaan.

        Muusta ei vain ole näyttöä. Ainoa joka asiassa voisi antaa lisää tietoja, on Veijo.

        Turhaa ketouskovaisille selittää mitään.

        Pystyvät juuri ja juuri kävelemään, viiden kilometrin juoksu on vain unelmissa ja 50 km pyöräily puhdas mahdottomuus. Tyytyvät pyörittämään peukaloitaan, siinä on tarpeeksi.

        Energia ei riitä! Turha on jänkätä siinä vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kiitos kun tunnustit totuuden."

        Minkä totuuden ja mistä?

        Että et kykene juoksemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että et kykene juoksemaan.

        Miksi pitäisi juosta, kerro nyt. 🤔 Minä en oo juossut kuin 30 v sitten koska se on äärimmäisen tylsä liikuntamuoto ja ihan tietämätön ollut ketoruokavaliosta tai vhh-ruokavaliosta. Tämä keskustelu käy oudoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi juosta, kerro nyt. 🤔 Minä en oo juossut kuin 30 v sitten koska se on äärimmäisen tylsä liikuntamuoto ja ihan tietämätön ollut ketoruokavaliosta tai vhh-ruokavaliosta. Tämä keskustelu käy oudoksi.

        𝕊𝕦𝕠𝕞𝕚𝟚𝟜 𝗺𝗼𝗱𝗲𝗿𝗮𝗮𝘁𝘁𝗼𝗿𝗶

        Nyt tytöt rauhoittukaa, tämä on keskustelupalsta eikä mikään riitelypalsta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        𝕊𝕦𝕠𝕞𝕚𝟚𝟜 𝗺𝗼𝗱𝗲𝗿𝗮𝗮𝘁𝘁𝗼𝗿𝗶

        Nyt tytöt rauhoittukaa, tämä on keskustelupalsta eikä mikään riitelypalsta.

        Sinä nyt et ainakaan pysty juoksemaan.

        Siinä ei suola auta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi juosta, kerro nyt. 🤔 Minä en oo juossut kuin 30 v sitten koska se on äärimmäisen tylsä liikuntamuoto ja ihan tietämätön ollut ketoruokavaliosta tai vhh-ruokavaliosta. Tämä keskustelu käy oudoksi.

        Koska sinä olet ihan liian lihava siihen toimeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        𝕊𝕦𝕠𝕞𝕚𝟚𝟜 𝗺𝗼𝗱𝗲𝗿𝗮𝗮𝘁𝘁𝗼𝗿𝗶

        Nyt tytöt rauhoittukaa, tämä on keskustelupalsta eikä mikään riitelypalsta.

        Onko sinulla jo poikaystävä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska sinä olet ihan liian lihava siihen toimeen.

        "Koska sinä olet ihan liian lihava siihen toimeen."

        Paljonko painan, koska sinulla on kristallipallo mistä näet muiden painon? Sanon sitten paljonko heitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla jo poikaystävä?

        Onko sinulla jo sukupuoli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Koska sinä olet ihan liian lihava siihen toimeen."

        Paljonko painan, koska sinulla on kristallipallo mistä näet muiden painon? Sanon sitten paljonko heitti.

        Voisit kysyä asiaa nimimerkiltä Mayja-70. Hänellä on tietoa asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisit kysyä asiaa nimimerkiltä Mayja-70. Hänellä on tietoa asiasta.

        Olen nyt äitiyslomalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nyt äitiyslomalla.

        Olet siis saanut hankittua itsellesi sukupuolen. Hyvä niin. Ehkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kiitos kun tunnustit totuuden. Ketoosissa et pysty juoksemaan, pelaamaan mitään vauhtipelejä tai nostamaan itselleen isohkoja painoja, koska voimat ja energia eivät siihen vain yksinkertaisesti riitä."

        Ei voimat tosiaan riitä jos on kovin omaakin painoa päällä ettei mitään lisäpainonnostoa tarvita mut siksi kai just laihdutettaan että olo kevenee. Eikä ikämiehet enää tarvitse mitään suorituskeskeistä pullistelua. Nivelet on kovilla. Liikunnan pitää tukea terveyttä.

        Isoäitini 87 vee pelaa vauhtipelejä. Futista ja dalibandya js hänen sykkeensä on 178 - 200 2 tuntia. Ei ketoa, vaan syö nutrilettiä viidettä vuotta, ei oo syönyt muuta kuin pussiliemiä. Jos ketoaisi niin syke laskisi heti 125teen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on siitä ettei ketoosissa pysty. Ikä sitten ihan erikseen.

        Suola ei auta.

        "Suola ei auta."

        Aika ikävästi käy jos ei syö lainkaan suolaa. Suola auttaa kovastikkin nesteytyksessä. 😲


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa lapsellinen vuodatus; mitä yrititkään niin epäonnistuit. Tunnen myötähäpeää.

        Kukaan ei ole koskaan täällä kyennyt vakuuttamaan ketään siitä, että ketoilija kykenisi juoksemaan tai harrastamaan todellista liikuntaa. Kävellä voi kovin lyhyitä matkoja.

        Ihminen on luotu sekasyöjäksi ja liikkuvalle ihmiselle on luonnotonta olla käyttämättä hiilihydraatteja. Sen takia keto toimii vain laihduttajalle ja pitempiaikaisesti henkilölle, joka ei halua tai kykene liikkumaan.

        Muusta ei vain ole näyttöä. Ainoa joka asiassa voisi antaa lisää tietoja, on Veijo.

        "Sen takia keto toimii vain laihduttajalle"

        Vink vink...tämä on laihdutuskeskustelu, vink vink.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ihminen on luotu sekasyöjäksi"

        Mitä se ketoiluun liittyy? Onko ihmisen luomisen aikaan ollu viljely jo käytössä, tai sokeri yms?

        Kun ihminen luotiin, alkuihmisen ravinto tuli Hesburgerista, etkö sitä tiennyt??? Ihminen ei juossut dinosaurusta pakoon ilman hesen kerrosateriaa.Nyt tunnen myötähäpeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kun tunnustit totuuden. Ketoosissa et pysty juoksemaan, pelaamaan mitään vauhtipelejä tai nostamaan itselleen isohkoja painoja, koska voimat ja energia eivät siihen vain yksinkertaisesti riitä. Kävely on käsien pyörittely vat ainoat liikuntalajit joita pystyy juuri ja juuri harrastamaan. Kymmenen kilometrin kävely on tosi mahdottomuus.

        Osalla ketoilijoista aivotoimintakin takkuaa ja pahasti. Siinä ei 20 grammaa suolaa päivässä pelasta.

        "Kävely on käsien pyörittely"

        ??? 🤔🤔🤔 On vai?


    • Anonyymi

      Tänään sunnuntaina:

      Brunssia vähän eri lailla, eli alle vihersmoothie avokadosta, lehtiselleristä, aronianmarjoista, parsakaalista, viherjauhetta rkl mukaan ja vettä. Sen lisäksi pala eilistä pizzaa. Tein koko pellillisen niin riittää huomiseksikin. Pohja: 1 kukkakaali raastettuna, 3 munaa, juustoraastetta sen verran että tulee näppituntumalla hyvä koostumus. Ei mitään jauhoja tai edes psylliumia. Tämä pohja on toiminut parhaiten ja pohjasta tulee todella ohut ja herkullinen, ei mikään pulla.

      Tomaattikastike tuli purkista eli ohut kerros pesto arrabbiataa, on öljyinen. Täytteet: Sipulia, paprikaa, valkosipulia, oliiveja ja pepperonimakkaraa, juustoraastetta.

      Mulla on edelleen vaikeuksia avokadon kanssa. Siis toi niljakas rakenne on niin inhottava. Ei haittaa smoothiessa muun joukossa. Pitää alkaa kokeilla jos siitä sais vaikka leivänpäällistä tms. kun sekoittaa mausteita ja suolaa. En oo päässyt siihen pisteeseen vielä. Sitten on hankalaa, kun pitäis saada ostettua kypsä hedelmä, on joko raakoja tai ylikypsiä kotona tsekattua. En jotenkin pysty tohon että paloja laittais salaattiin tai viipaloi aterialle. On kauniin näköistä mutta limaista.

      Voi olla että illallinen on ihan samanlainen kuin brunssi plus jälkiruokamarjat ja kermavaahto.

      Ensi viikolla taidan mennä kokeilemaan päivällisenä Naughty Burgerin kehuttua ketopurilaista. Huomasin että monet paikat tarjoaa ketoruokaa, pizzapohjaa ketona, esim Kotipizza ja paikalliset pubit, ja hampparipullat jauhottomia. Mikäs sen mukavampaa. Ei tarvi pikaruuastakaan luopua.

      T kn

      • Anonyymi

        Kiivi on myös hankala hedelmä. Ostin kerran halvalla kivikovia kiivejä sisältäneen pakkauksen, eikä sisältö tullut ikinä syöntikypsäksi, vaikka kaksi viikkoa odotin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiivi on myös hankala hedelmä. Ostin kerran halvalla kivikovia kiivejä sisältäneen pakkauksen, eikä sisältö tullut ikinä syöntikypsäksi, vaikka kaksi viikkoa odotin.

        Näin monasti. Ne ei kypsy vaan vaan kuivuu kasaan.

        T kn


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin monasti. Ne ei kypsy vaan vaan kuivuu kasaan.

        T kn

        Etyleeni auttaa. Kiivit omenan kanssa samaan muovipussiin.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Etyleeni auttaa. Kiivit omenan kanssa samaan muovipussiin.

        Tiesin tuon, mutta olin unohtanut sen.

        Syön usein kesäkurpitsaa, sitrushedelmiä ja porkkanaa. Niiden kanssa ei kannata säilyttää banaania eikä omenaa. Mutta kivikovat kiivit voisi vastedes laittaa banaanien ja omenoiden viereen kypsymään/pilaantumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiesin tuon, mutta olin unohtanut sen.

        Syön usein kesäkurpitsaa, sitrushedelmiä ja porkkanaa. Niiden kanssa ei kannata säilyttää banaania eikä omenaa. Mutta kivikovat kiivit voisi vastedes laittaa banaanien ja omenoiden viereen kypsymään/pilaantumaan.

        Tässä hyvä artikkeli kasviksista ja etyleenistä https://kasvikset.fi/kasvitieto/kasvisten-sailytyksesta/etyleeni/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä hyvä artikkeli kasviksista ja etyleenistä https://kasvikset.fi/kasvitieto/kasvisten-sailytyksesta/etyleeni/

        Kun ostan avokadoja, ne on joko liika raakoja tai ylikypsiä. Jos laitan raa'at kypsymään ne kypsyy liika hitaasti eli kun mun pitäis saada just sillä hetkellä kypsä, eikä viikon päästä. No ostan raakojen lisäksi kypsän sille syöntikerralle ja se onkin sitten ylikypsä enkä voi syödä sitä enkä niitä raakoja. Tai että laitoin jääkaappiin sen jo kypsän tai lähes kypsän, niin kun mulla on muita smoothie-aineksia ja muistan sen jääkaapissa olevan niin se on ehtinyt mennä pilalle. Lisäksi ei mene kerralla koko avokado vaan puolikas ja toinen puoli jää pilaantumaan jääkaappiin jos sitä ei syö seuraavana päivänä. Sitruunamehu kuulemma hidastaa ruskistumista mutta enpä huomannut vaikutusta.

        Tätä arpoessa lopetin koko avokado-shown kun tulee kalliiksi ostaa elintarvikkeita biojätteisiin. Avokado ei kuulu lempiherkkuihin niin se on tätä. Väkisin syön kun on smoothie-päivä. Jos olis joku vadelmarasia niin ei taatusti jää odottelemaan ja mätänemään. Ostin Stockmannilta ihania marokkolaisia vadelmia, epäilin kuten aina tuontimarjoja puun makuisiksi mut oli hyviä.

        Hedelmiä kuten omppuja ei tule ostettua. Syön vain kotimaisia omenoita satokaudella.

        Nyt tuli pitkä paastopätkä. 18 h. Ei tunnu siltä ... Aamulla vain kahvi. Lounaalla etätöissä viher-smoothie ja ketoleipää lämpiminä voileipinä päälle juustoraastetta ja loput pepperonit. Kaupan kautta jotain mukaan illaksi...

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ostan avokadoja, ne on joko liika raakoja tai ylikypsiä. Jos laitan raa'at kypsymään ne kypsyy liika hitaasti eli kun mun pitäis saada just sillä hetkellä kypsä, eikä viikon päästä. No ostan raakojen lisäksi kypsän sille syöntikerralle ja se onkin sitten ylikypsä enkä voi syödä sitä enkä niitä raakoja. Tai että laitoin jääkaappiin sen jo kypsän tai lähes kypsän, niin kun mulla on muita smoothie-aineksia ja muistan sen jääkaapissa olevan niin se on ehtinyt mennä pilalle. Lisäksi ei mene kerralla koko avokado vaan puolikas ja toinen puoli jää pilaantumaan jääkaappiin jos sitä ei syö seuraavana päivänä. Sitruunamehu kuulemma hidastaa ruskistumista mutta enpä huomannut vaikutusta.

        Tätä arpoessa lopetin koko avokado-shown kun tulee kalliiksi ostaa elintarvikkeita biojätteisiin. Avokado ei kuulu lempiherkkuihin niin se on tätä. Väkisin syön kun on smoothie-päivä. Jos olis joku vadelmarasia niin ei taatusti jää odottelemaan ja mätänemään. Ostin Stockmannilta ihania marokkolaisia vadelmia, epäilin kuten aina tuontimarjoja puun makuisiksi mut oli hyviä.

        Hedelmiä kuten omppuja ei tule ostettua. Syön vain kotimaisia omenoita satokaudella.

        Nyt tuli pitkä paastopätkä. 18 h. Ei tunnu siltä ... Aamulla vain kahvi. Lounaalla etätöissä viher-smoothie ja ketoleipää lämpiminä voileipinä päälle juustoraastetta ja loput pepperonit. Kaupan kautta jotain mukaan illaksi...

        T kn

        Syötkö kiivejä, ne ovat suhteellisen vähähiilihydraattisia?

        Ostin kaupasta kivikovia kiivejä ja kokeillaan kypsyttämistä banaanin ja tomaatin avulla. Jos nyt epäonnistun, niin heitän niille lopulliset jäähyväiset.


      • Minä kyllä pidän avokadosta tahnana leivän päällä (limettiä, chipotlea , suolaa, valkosipulia) mutta kun kilohinta on järjettömän korkea niin ostan varsin harvoin. Kaupan avokadotahnoissa taas ei ole juurikaan avokadoa ja liian vähän mausteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syötkö kiivejä, ne ovat suhteellisen vähähiilihydraattisia?

        Ostin kaupasta kivikovia kiivejä ja kokeillaan kypsyttämistä banaanin ja tomaatin avulla. Jos nyt epäonnistun, niin heitän niille lopulliset jäähyväiset.

        En tällä hetkellä osta kiivejä, vaan syön vain marjoja valmentajan suunnitelman mukaan. Kiivi on kyllä herkullinen, jos on kypsä. Kiivi on suht vähähiilarinen, mutta sen GI on korkea.

        Kyllä niitäkin voi syödä joskus, jos mieli tekee. Mulla on niistä kans muisto kuinka on tullut ostettua raakoja niin ei tule mielitekoa siinä hyllyllä. Ananas on mun lempparihedelmä ja pitää siinäkin pitää pitkä tauko, on niin huono valinta ketolla ja vhh:lla. Pakastimeen on mukava silputa tuoreesta ananaksesta paloja annoksiin, ja ottaa kun tulee tarve. Nyt siis ei, myöhemmin ehkä. Päärynä on ollut kauppalistalla ja tulee kans myöhemmin. Päärynä sopii täydellisesti sinihomejuusto-saksanpähkinäpiirakkaan ja juustolautaselle. Omenaa syön satokaudella.

        Mulla on se onni, että vhh:n elintarvikkeet on paljolti niitä mistä tykkään muutenkin paljon (pl avokado). Siksikin on helppoa ketoilla. Marjat on mulla muutenkin ruokalistalla koko ajan. Mansikka, mustikka, lakka, mustaherukka, vadelma, kirsikka, karhunvatukka. Ostan joka kauppareissu jotain. Aronia terveysmarjana, ei helli makunystyröitä.

        Tänään lounaaksi kaalta paistettuna seesami- ja oliiviöljyn lopuissa. Mukaan 2 kpl Snellmanin chorizoa pilkottuna, ostin taas kun oli -60% punalaputettu. Lisänä mausteita, currya valkosipulia, pippuria, suolaa. Lautaselle lusikallinen Dijonsinappia. Onkin ollu oikea makkaraviikko. En muita makkaroita kyllä syö kuin näitä voimakasmakuisia. Tulee pienestä määrästä hyvä maku.

        Eilenkin söin tuplaten kaalta ilta-aterialla. Paahdoin lohen kanssa parsakaalta uunissa ja vielä kukkismuusi oheen. Kukkismuusi on kyllä mahtava keksintö, parempaa kuin pottumuusi. Se on erittäin nopea kypsymään, surauttaa minuutissa valmistuskattilassa muusiksi ja mausteet ja voit sekaan. On löysä ja pehmeä joten ei lisätä nestettä. Voita, persiljaa, mausteita ja ehkä parmesania vielä. Hienostuneen makuinen.

        T kn


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Etyleeni auttaa. Kiivit omenan kanssa samaan muovipussiin.

        Nyt olen pitänyt yhtä kiloa kiivejä kolmen vuorokauden ajan kahdessa tiiviissä muovirasiassa tomaattien ja kypsänpuoleisten baanien kanssa. Kaksi kiiviä kypsyi jonkin verran, mutta muut ovat edelleen kivikovia. Pitääkö tässä vielä montakin kuukautta harrastaa etyleenikypsennystä?


    • Anonyymi

      Laihdutus on urakkatyötä
      Jos on lautapino joka pitää siirtää toiselle puolelle,toinen mies ottaa kerralla ison pinon ja toinen vain 1-2 lautaa.Se joka ottaa enemmän saa työn tehtyä monta kertaa nopeammin.Kyllä laihtuu.

    • Anonyymi

      Onko joku joskus tavannut tai kuullut täällä tai muualla ketoilijasta joka pystyisi uimaan pari kilometriä, juoksemaan viisi kilometriä tai pyöräilemään 50 kilometriä? Erillisestä toivomuksesta voimme sopia, että ko. liikunnat ovat vain verrokkeja eli mikä tahansa muukin liikunta sopii: hiihto, sauvakävely, tanssi, aerobic, pilates, voimailu, miekkailu, laskettelu, mäkihyppy jne jne jne.

      Sovitaan kysymys siis avarasti niin, että oletteko kuulleet ketoilijasta, joka kykenee harrastamaan mitä tahansa liikuntaa siten, että syke olisi alueella 125 - 185 tunnin tai parin ajan. Tarkennuksena edelleen, että mainittu syke saa olla myös mitä tahansa muuta, kunhan se on 70 - 90 % omasta maksimista.

      Siitä vain vastaamaan kiitos, myös se yksi saivartelija.

      Siis oletteko KUULLEET?

      • Anonyymi

        Tuo on mahdottomuus sillä vain hiilihydraatit voivat antaa riittävän nopeasti ja tasaisesti energiaa tuollaisessa rasituksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on mahdottomuus sillä vain hiilihydraatit voivat antaa riittävän nopeasti ja tasaisesti energiaa tuollaisessa rasituksessa.

        Urheilijoiden ruokavalio onkon ihan oma juttu eikä liity mitenkään laihdutuspalstalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Urheilijoiden ruokavalio onkon ihan oma juttu eikä liity mitenkään laihdutuspalstalle!

        Onpa sinulla ketoilu mennyt pahasti ihon alle, vai onko siitä tullut sinulle jo uskonto?

        Mitä tekemistä urheilijoilla ja liikkujilla on keskenään? Ellet ymmärrä yhteisiä tai erottavia tekijöitä heidän välillään, sinun on turha puuttua keskusteluun. Osa ihmisistä kykenee liikkumaan ja laihduttamaan YHTÄ AIKAA, vaikka sinä et siihen pystyisikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa sinulla ketoilu mennyt pahasti ihon alle, vai onko siitä tullut sinulle jo uskonto?

        Mitä tekemistä urheilijoilla ja liikkujilla on keskenään? Ellet ymmärrä yhteisiä tai erottavia tekijöitä heidän välillään, sinun on turha puuttua keskusteluun. Osa ihmisistä kykenee liikkumaan ja laihduttamaan YHTÄ AIKAA, vaikka sinä et siihen pystyisikään.

        Kyllähän urheilu on eräänlaista liikuntaa 😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa sinulla ketoilu mennyt pahasti ihon alle, vai onko siitä tullut sinulle jo uskonto?

        Mitä tekemistä urheilijoilla ja liikkujilla on keskenään? Ellet ymmärrä yhteisiä tai erottavia tekijöitä heidän välillään, sinun on turha puuttua keskusteluun. Osa ihmisistä kykenee liikkumaan ja laihduttamaan YHTÄ AIKAA, vaikka sinä et siihen pystyisikään.

        Laihdutus on laihdutusta ja liikunnasta voit mennä paasaamaan liikuntakeskusteluun. Hauku siellä ne ihmiset jotka ei voi tai ei tykkää juosta tai pelata jääkiekkoa. Lajeja riittää joka lähtöön, hauku kaikki jotka harrastaa muuta! 😳 Ei liity ruokavalioon mitenkään sun paasaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laihdutus on laihdutusta ja liikunnasta voit mennä paasaamaan liikuntakeskusteluun. Hauku siellä ne ihmiset jotka ei voi tai ei tykkää juosta tai pelata jääkiekkoa. Lajeja riittää joka lähtöön, hauku kaikki jotka harrastaa muuta! 😳 Ei liity ruokavalioon mitenkään sun paasaus.

        Kuulostaa siltä että sä olet todella lihava. Oletko?

        Osa ihmisistä kykenee liikkumaan ja laihduttamaan YHTÄ AIKAA, vaikka sinä et siihen pystyisikään. Urheilukin on eräänlaista liikuntaa, vaikka tosi lihava voi vain ketoilla, eikä liikkua ollenkaan.

        Sun kannattaa yrittää juuri nyt laskea pulssia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on mahdottomuus sillä vain hiilihydraatit voivat antaa riittävän nopeasti ja tasaisesti energiaa tuollaisessa rasituksessa.

        Mikä tulee tässäkin keskustelussa osoitetuksi.

        Ketoilu on uskonto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa siltä että sä olet todella lihava. Oletko?

        Osa ihmisistä kykenee liikkumaan ja laihduttamaan YHTÄ AIKAA, vaikka sinä et siihen pystyisikään. Urheilukin on eräänlaista liikuntaa, vaikka tosi lihava voi vain ketoilla, eikä liikkua ollenkaan.

        Sun kannattaa yrittää juuri nyt laskea pulssia.

        "Kuulostaa siltä että sä olet todella lihava. Oletko?"

        Ei kai ihmisellä ole tarvetta laihduttaa jos ei ole lihava.

        Laihdutusliikunta ei ole mitään suoritusta, joka pitäisi vielä tehdä jonkun nettikirjoittelijähörhön takia... Kaikki aeroobinen on hyväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tulee tässäkin keskustelussa osoitetuksi.

        Ketoilu on uskonto.

        "Ketoilu on uskonto." Tarkoitatko että siis uskonto on se joka estää liikkumasta oikeita lajeja? 🤔 Menee oudoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa siltä että sä olet todella lihava. Oletko?

        Osa ihmisistä kykenee liikkumaan ja laihduttamaan YHTÄ AIKAA, vaikka sinä et siihen pystyisikään. Urheilukin on eräänlaista liikuntaa, vaikka tosi lihava voi vain ketoilla, eikä liikkua ollenkaan.

        Sun kannattaa yrittää juuri nyt laskea pulssia.

        😂😂😂😂😂 repskops


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuulostaa siltä että sä olet todella lihava. Oletko?"

        Ei kai ihmisellä ole tarvetta laihduttaa jos ei ole lihava.

        Laihdutusliikunta ei ole mitään suoritusta, joka pitäisi vielä tehdä jonkun nettikirjoittelijähörhön takia... Kaikki aeroobinen on hyväksi.

        Olet siis tosi lihava, kiitos. Ilmankos et voi liikkua, mutta onnea silti matkaan.

        Osa ihmisistä on vain enemmän tai vähemmän ylipainoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis tosi lihava, kiitos. Ilmankos et voi liikkua, mutta onnea silti matkaan.

        Osa ihmisistä on vain enemmän tai vähemmän ylipainoisia.

        "Olet siis tosi lihava, kiitos. Ilmankos et voi liikkua, mutta onnea silti matkaan.

        Osa ihmisistä on vain enemmän tai vähemmän ylipainoisia."

        Tämä onkin laihdutuspalsta, vink vink. Täällä lihavaksi haukkuminen on kyllä maassa makaavan potkimista. Helppoa kiusaamista.


      • Anonyymi

        "Sovitaan kysymys siis avarasti niin, että oletteko kuulleet ketoilijasta, joka kykenee harrastamaan mitä tahansa liikuntaa siten, että syke olisi alueella 125 - 185 tunnin tai parin ajan."

        Minulla oli tänään syke 167 - 180 kolmen tunnin ajan. Nyt olet kuullut ketoilijasta jolla syke on aluulla 125-185 tunnin tai parin ajan. Anteeksi ei mennyt oikein, kysyit että TUNNIN TAI PARIN ajan Haittaako nyt kun meni yli?


      • Anonyymi

        Olen KUULLUT.

        Minulla on eno joka ketoilee ja hänen syke alueensa on noin 125 - 185 kaksi tuntia päivässä kun hän juoksee. Pyysin nähdä hänen älykellonsa ja ilmoitin hänelle että hänen pitää TODISTAA että PYSTYY LIIKKUMAAN ja että hänen sykealueensa on 125 - 185 parin tunnin ajan. Tarkensin että sen PITÄÄ olla 70 - 90 % omasta MAKSIMISTA.

        Voinko lähettää mihin enoni henkilötiedot ja kuvakaappaukset älykellosovelluksesta. Kerro osoite ja puhelinmumero ja nimesi.


      • Anonyymi

        Siis olen KUULLUT.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on mahdottomuus sillä vain hiilihydraatit voivat antaa riittävän nopeasti ja tasaisesti energiaa tuollaisessa rasituksessa.

        Minun ketooosia harrastava äitini juoksee maratonin alle kahden tunnin syömättä ja juomatta viikkoon mitään. Syke välillä 188 -199. Olen KUULLUT näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tulee tässäkin keskustelussa osoitetuksi.

        Ketoilu on uskonto.

        Lihavuus on uskonto js vihaan lihavia.


    • Anonyymi

      Tämä keskustelu käy oudoksi, koska osa ihmisistä kykenee liikkumaan ja laihduttamaan YHTÄ AIKAA.

      Ketoilu ja runsas liikunta ei vaan sovi yhteen. Tavalliset ihmiset dieetillään kykenevät liikkumaan, koska hiilihydraattien antamaa energiaa riittää. Ketoilijalla ei vaan riitä, se on selvinnyt jo. Ketoosi ei toimi liikkujalle.

      On eri asia olla sairas tai kipeä.

      • Anonyymi

        Jos päättelen näistä väitteistäsi keto ja liikunta, sinun mielikuvissa keto on uskonto ja se estää laihduttajaa liikkumasta? Ensinnäkin ruokavalio tai terveyden itsehoito ei täytä uskonnon määritelmiä. Vaikkakin se tapahtuu eri tavalla kuin itsellesi pidät oikeana. Paasto toki kuuluu joidenkin uskontojen harjoittamiseen, ja elintarvikevalikoima myös. En harjoita paastoa ja ketoa uskonnollisista syistä vaan ihan oman olon ja terveyden vuoksi.

        Voin puhua vain omasta puolestani mitä tulee ketoon ja liikunnan yhdistämiseen. Tässä ohjatussa ketoilussa ollaan annettu kehon olla rauhassa ja tottua uuteen. Ruokavaliomuutos on stressi eikä kehoa stressata lisää liialla liikunnalla. Keskityn nyt pätkäpaastoon joka sopii hyvin just ketoruokavalioon. Saa molempien hyödyt. Mitä vanhempi on, sen hankalampaa. Mulla liikunta tuppasi jäämään sairastelun takia ja yleisen väsymyksen vuoksi. Hyvä kun työn jaksoi hoitaa.

        Nyt kun on kulunut viikkoja niin jo huimasti parantuneet yöunet on tuoneet jaksamista niin että olen aloittanut kuntosaliryhmässä. Kotonakin mulla painot. Oma kroppakin käy painoharjoitteluun. Kävelyä tulee n 12000 askelta päivittäin. Lisänä kylmäuinti. Kun olen aiemmin ollut vhh:lla, jaksoin helposti uida pitkiä matkoja ja myös vaeltaa tunteja ja kiipeillä ja meloa. Voit haulla lukea vanhoja keskusteluja, joissa kerroin näistä. Hiilaria tarvii ottaa kovassa rasituksessa enemmän. Siihen sitten myöhemmin.

        Juoksua en ole koskaan harrastanut enkä siihen pysty eikä ole tarvettakaan. Kävely on pitkäkestoisena tehokkaampaakin. Liikunta ei ole itsetarkoitus, jos ei ole huippu-urheilija. Silti olen kuullut ja lukenut aktiivikuntoilijoista jotka harjoittelee ketoillen. Löytyy netistä, jos hakee. Itse en harjoittele olympialaisiin tms niin jätän ne touhut nuoremmille. Liikunta on mulle ilo eikä mikään suoritus jolla elvistellään. Saati että on ainoita "oikeita" liikuntamuotoja. Sehän kuulostaa fundamentalistiuskonnon prinsiipiltä, :-)

        Nyt huomaa joitain muutoksia 6 viikon jälkeen, muutakin kuin muutaman kilon pudotus. 7 kiloa näkyy lähteneen. Suurin muutos on hämmästyttävä: kasvot on muuttuneet niin että iästä näyttää lähteneen vuosia, iho on heleä ja silmät kirkkaat, kasvot kapoiset. Mieli on tosi rauhallinen ja seesteinen. Unet on hyvät, paitsi että on kauhea vessahätä heti kun herää, nestettä lähtee roppakaupalla.

        Eilen iltaruokana söin kreikkalaisen salaatin ja ketorieskaa voilla ja juustolla. Nyt paastotaan taas e-juomalla puoleen päivään.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos päättelen näistä väitteistäsi keto ja liikunta, sinun mielikuvissa keto on uskonto ja se estää laihduttajaa liikkumasta? Ensinnäkin ruokavalio tai terveyden itsehoito ei täytä uskonnon määritelmiä. Vaikkakin se tapahtuu eri tavalla kuin itsellesi pidät oikeana. Paasto toki kuuluu joidenkin uskontojen harjoittamiseen, ja elintarvikevalikoima myös. En harjoita paastoa ja ketoa uskonnollisista syistä vaan ihan oman olon ja terveyden vuoksi.

        Voin puhua vain omasta puolestani mitä tulee ketoon ja liikunnan yhdistämiseen. Tässä ohjatussa ketoilussa ollaan annettu kehon olla rauhassa ja tottua uuteen. Ruokavaliomuutos on stressi eikä kehoa stressata lisää liialla liikunnalla. Keskityn nyt pätkäpaastoon joka sopii hyvin just ketoruokavalioon. Saa molempien hyödyt. Mitä vanhempi on, sen hankalampaa. Mulla liikunta tuppasi jäämään sairastelun takia ja yleisen väsymyksen vuoksi. Hyvä kun työn jaksoi hoitaa.

        Nyt kun on kulunut viikkoja niin jo huimasti parantuneet yöunet on tuoneet jaksamista niin että olen aloittanut kuntosaliryhmässä. Kotonakin mulla painot. Oma kroppakin käy painoharjoitteluun. Kävelyä tulee n 12000 askelta päivittäin. Lisänä kylmäuinti. Kun olen aiemmin ollut vhh:lla, jaksoin helposti uida pitkiä matkoja ja myös vaeltaa tunteja ja kiipeillä ja meloa. Voit haulla lukea vanhoja keskusteluja, joissa kerroin näistä. Hiilaria tarvii ottaa kovassa rasituksessa enemmän. Siihen sitten myöhemmin.

        Juoksua en ole koskaan harrastanut enkä siihen pysty eikä ole tarvettakaan. Kävely on pitkäkestoisena tehokkaampaakin. Liikunta ei ole itsetarkoitus, jos ei ole huippu-urheilija. Silti olen kuullut ja lukenut aktiivikuntoilijoista jotka harjoittelee ketoillen. Löytyy netistä, jos hakee. Itse en harjoittele olympialaisiin tms niin jätän ne touhut nuoremmille. Liikunta on mulle ilo eikä mikään suoritus jolla elvistellään. Saati että on ainoita "oikeita" liikuntamuotoja. Sehän kuulostaa fundamentalistiuskonnon prinsiipiltä, :-)

        Nyt huomaa joitain muutoksia 6 viikon jälkeen, muutakin kuin muutaman kilon pudotus. 7 kiloa näkyy lähteneen. Suurin muutos on hämmästyttävä: kasvot on muuttuneet niin että iästä näyttää lähteneen vuosia, iho on heleä ja silmät kirkkaat, kasvot kapoiset. Mieli on tosi rauhallinen ja seesteinen. Unet on hyvät, paitsi että on kauhea vessahätä heti kun herää, nestettä lähtee roppakaupalla.

        Eilen iltaruokana söin kreikkalaisen salaatin ja ketorieskaa voilla ja juustolla. Nyt paastotaan taas e-juomalla puoleen päivään.

        T kn

        "Jos päättelen näistä väitteistäsi keto ja liikunta, sinun mielikuvissa keto on uskonto ja se estää laihduttajaa liikkumasta? "

        Päättelet väitteistäni jotakin totaalisen väärää.

        Väite 1: "Ketoilu ja runsas liikunta ei vaan sovi yhteen. Tavalliset ihmiset dieetillään kykenevät liikkumaan, koska hiilihydraattien antamaa energiaa riittää. Ketoilijalla ei vaan riitä, se on selvinnyt jo. Ketoosi ei toimi liikkujalle."

        Perustelu. Mitä raskaampi ja pitkäaikaisempi on liikuntasuorituksen kesto, sitä varmennin ja enemmän elimistö kaipaa hiilihydraattien antamaa energiaa. Jos elimistö on ketoosissa, aivan kevyttä liikuntaa raskaampi liikunta on ketoilijalle täysin mahdotonta. Vannoutuneen ketoilijan on mahdotonta pitää liikunnan aikana pitkäaikaisesti yllä sykettä, joka olisi 70 - 90 % omasta maksimisykkeestä.

        Tavallinen tai ns. perinteinen dieetti, johon kuuluu myös hiilihydraatteja, ei estä raskastakaan liikkumista. Ko. laihduttaja kykenee ylläpitämään pitkiäkin aikoja OMAA maksimisuorituskykyään, vaikka ei olisikaan huippu-urheilija.

        Väite 2: "On eri asia olla sairas tai kipeä."

        Väite on itse itsensä selittävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos päättelen näistä väitteistäsi keto ja liikunta, sinun mielikuvissa keto on uskonto ja se estää laihduttajaa liikkumasta? "

        Päättelet väitteistäni jotakin totaalisen väärää.

        Väite 1: "Ketoilu ja runsas liikunta ei vaan sovi yhteen. Tavalliset ihmiset dieetillään kykenevät liikkumaan, koska hiilihydraattien antamaa energiaa riittää. Ketoilijalla ei vaan riitä, se on selvinnyt jo. Ketoosi ei toimi liikkujalle."

        Perustelu. Mitä raskaampi ja pitkäaikaisempi on liikuntasuorituksen kesto, sitä varmennin ja enemmän elimistö kaipaa hiilihydraattien antamaa energiaa. Jos elimistö on ketoosissa, aivan kevyttä liikuntaa raskaampi liikunta on ketoilijalle täysin mahdotonta. Vannoutuneen ketoilijan on mahdotonta pitää liikunnan aikana pitkäaikaisesti yllä sykettä, joka olisi 70 - 90 % omasta maksimisykkeestä.

        Tavallinen tai ns. perinteinen dieetti, johon kuuluu myös hiilihydraatteja, ei estä raskastakaan liikkumista. Ko. laihduttaja kykenee ylläpitämään pitkiäkin aikoja OMAA maksimisuorituskykyään, vaikka ei olisikaan huippu-urheilija.

        Väite 2: "On eri asia olla sairas tai kipeä."

        Väite on itse itsensä selittävä.

        Ovatko ketoilijat sinun maailmassasi epätavallisia ihmisiä? 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos päättelen näistä väitteistäsi keto ja liikunta, sinun mielikuvissa keto on uskonto ja se estää laihduttajaa liikkumasta? "

        Päättelet väitteistäni jotakin totaalisen väärää.

        Väite 1: "Ketoilu ja runsas liikunta ei vaan sovi yhteen. Tavalliset ihmiset dieetillään kykenevät liikkumaan, koska hiilihydraattien antamaa energiaa riittää. Ketoilijalla ei vaan riitä, se on selvinnyt jo. Ketoosi ei toimi liikkujalle."

        Perustelu. Mitä raskaampi ja pitkäaikaisempi on liikuntasuorituksen kesto, sitä varmennin ja enemmän elimistö kaipaa hiilihydraattien antamaa energiaa. Jos elimistö on ketoosissa, aivan kevyttä liikuntaa raskaampi liikunta on ketoilijalle täysin mahdotonta. Vannoutuneen ketoilijan on mahdotonta pitää liikunnan aikana pitkäaikaisesti yllä sykettä, joka olisi 70 - 90 % omasta maksimisykkeestä.

        Tavallinen tai ns. perinteinen dieetti, johon kuuluu myös hiilihydraatteja, ei estä raskastakaan liikkumista. Ko. laihduttaja kykenee ylläpitämään pitkiäkin aikoja OMAA maksimisuorituskykyään, vaikka ei olisikaan huippu-urheilija.

        Väite 2: "On eri asia olla sairas tai kipeä."

        Väite on itse itsensä selittävä.

        "Mitä raskaampi ja pitkäaikaisempi on liikuntasuorituksen kesto, sitä varmennin ja enemmän elimistö kaipaa hiilihydraattien antamaa energiaa. "

        . ....ja sitä enemmän pitää syödä että jaksaa liikkua. Ja päälle täytekakkukahvit. Ja säkki fasupaloja mutta niin ettei mene herkutteluksi. Pakko kuluttaa ne syödyt hiilihydraatit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovatko ketoilijat sinun maailmassasi epätavallisia ihmisiä? 🤔

        Et voi olla mikään penaalin terävin kynä, ellet ymmärrä lainkaan lukemaasi. Onko sinulla dysfasia, dysleksia, ADHD tai infarkti, joka estää toimintasi normaalisti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä raskaampi ja pitkäaikaisempi on liikuntasuorituksen kesto, sitä varmennin ja enemmän elimistö kaipaa hiilihydraattien antamaa energiaa. "

        . ....ja sitä enemmän pitää syödä että jaksaa liikkua. Ja päälle täytekakkukahvit. Ja säkki fasupaloja mutta niin ettei mene herkutteluksi. Pakko kuluttaa ne syödyt hiilihydraatit.

        Ketoliikuntaan pätee sanonta rasvanpolttoliikunnasta:
        "Pitää Pystyä Puhumaan Puuskuttamatta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos päättelen näistä väitteistäsi keto ja liikunta, sinun mielikuvissa keto on uskonto ja se estää laihduttajaa liikkumasta? "

        Päättelet väitteistäni jotakin totaalisen väärää.

        Väite 1: "Ketoilu ja runsas liikunta ei vaan sovi yhteen. Tavalliset ihmiset dieetillään kykenevät liikkumaan, koska hiilihydraattien antamaa energiaa riittää. Ketoilijalla ei vaan riitä, se on selvinnyt jo. Ketoosi ei toimi liikkujalle."

        Perustelu. Mitä raskaampi ja pitkäaikaisempi on liikuntasuorituksen kesto, sitä varmennin ja enemmän elimistö kaipaa hiilihydraattien antamaa energiaa. Jos elimistö on ketoosissa, aivan kevyttä liikuntaa raskaampi liikunta on ketoilijalle täysin mahdotonta. Vannoutuneen ketoilijan on mahdotonta pitää liikunnan aikana pitkäaikaisesti yllä sykettä, joka olisi 70 - 90 % omasta maksimisykkeestä.

        Tavallinen tai ns. perinteinen dieetti, johon kuuluu myös hiilihydraatteja, ei estä raskastakaan liikkumista. Ko. laihduttaja kykenee ylläpitämään pitkiäkin aikoja OMAA maksimisuorituskykyään, vaikka ei olisikaan huippu-urheilija.

        Väite 2: "On eri asia olla sairas tai kipeä."

        Väite on itse itsensä selittävä.

        Niin tämän keton ja vhh:n yksi hyvä puoli on, että laihtuu, vaikkei harrasta raskasta liikuntaa. Keho syö vararasvaa ilman suuria ponnisteluja. Suurin plussa on stressittömyys. Ja kokonaisvaltainen hyvinvointi, joista yöunet on tärkein. Verenpaine normalisoituu jo siitä, jos ei ole yöllä palautunut ja taas nukkuu kuin tukki. Toinen mokoma hiilarien nestettä keräävän vaikutuksen poistuminen. Kun paino putoaa niin arvot vaan paranee.

        Ei ole pakko kuluttaa niitä syötyjä hiilareita eikä pakko syödä että jaksaa liikkua raskaasti.

        Laihtuahan voi monella lailla, mikä itselle sopii. Samoin liikkua sillä tyylillä mistä itse tykkää. Ei ole mitään ainoaa oikeaa tapaa tehdä asioita.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tämän keton ja vhh:n yksi hyvä puoli on, että laihtuu, vaikkei harrasta raskasta liikuntaa. Keho syö vararasvaa ilman suuria ponnisteluja. Suurin plussa on stressittömyys. Ja kokonaisvaltainen hyvinvointi, joista yöunet on tärkein. Verenpaine normalisoituu jo siitä, jos ei ole yöllä palautunut ja taas nukkuu kuin tukki. Toinen mokoma hiilarien nestettä keräävän vaikutuksen poistuminen. Kun paino putoaa niin arvot vaan paranee.

        Ei ole pakko kuluttaa niitä syötyjä hiilareita eikä pakko syödä että jaksaa liikkua raskaasti.

        Laihtuahan voi monella lailla, mikä itselle sopii. Samoin liikkua sillä tyylillä mistä itse tykkää. Ei ole mitään ainoaa oikeaa tapaa tehdä asioita.

        T kn

        Eli jos haluaa laihtuakseen liikkua paljon ja pitää kuntoa yllä tai parantaa kuntoaan, ketoilu ei ole lainkaan sovelias tapa.

        Paljon liikkuvalle ketoilu ei voi myöskään olla pysyvä elintapa.

        Sairaudet, kivut ja säryt sitten erikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli jos haluaa laihtuakseen liikkua paljon ja pitää kuntoa yllä tai parantaa kuntoaan, ketoilu ei ole lainkaan sovelias tapa.

        Paljon liikkuvalle ketoilu ei voi myöskään olla pysyvä elintapa.

        Sairaudet, kivut ja säryt sitten erikseen.

        Paljon liikkuva ei taida helposti olla laihdutuksen tarpeessa, jos ei ole syömishäiriöinen. Niitäkin näkee salilla. Luuranko joka viettää 5 tuntia treenaten ja menee yöllä lenkille. Sitten sairaalaan ja henki pois kun sydän pettää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli jos haluaa laihtuakseen liikkua paljon ja pitää kuntoa yllä tai parantaa kuntoaan, ketoilu ei ole lainkaan sovelias tapa.

        Paljon liikkuvalle ketoilu ei voi myöskään olla pysyvä elintapa.

        Sairaudet, kivut ja säryt sitten erikseen.

        Ketoilusta siirrytäänkin useimmiten veehoohoolle kun hyvä paino on saavutettu . Eli nostetaan hh 50. Jotkut jatkaa ketoa koska terveys pysyy parhaiten niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et voi olla mikään penaalin terävin kynä, ellet ymmärrä lainkaan lukemaasi. Onko sinulla dysfasia, dysleksia, ADHD tai infarkti, joka estää toimintasi normaalisti?

        Onko sinulla jo poikaystävä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla jo poikaystävä?

        Joko sinä synnytit Suomen vanhimpana naisena?

        Jos sinulla on ongelmia, kysy nimimerkiltä Mayja-70.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla jo poikaystävä?

        Keskustelusi käy oudommaksi ja oudommaksi 🤔.
        Oletko oikeasti terve?


      • Anonyymi

        "On eri asia olla sairas tai kipeä."

        Ymmärrän yskän, kumpaa sitten lienetkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et voi olla mikään penaalin terävin kynä, ellet ymmärrä lainkaan lukemaasi. Onko sinulla dysfasia, dysleksia, ADHD tai infarkti, joka estää toimintasi normaalisti?

        Minun 87 v äitini ei jaksanut pitää sykettään 125 - 185 ihan kahta tuntia. Tästä syystä sanoin hänelle että taidat olla liian lihava etkä pysty mihinkään mihin tavalliset ihmiset. Siinä tyydyt pyörittelemään peukaloitasi. Sitten nauroin hänelle että onko hänellä ADHD dysfasia, dyslexia tai infarkti joka estää tavallisen ihmisen normaalin toiminnan vai onko muuten vaan penaalista inkkarit häipyneet.


      • Anonyymi

        Oletko juossut aivosi pilalle kun laihdutuspalstalla höpötät juoksemisesta? Oli joskus työkaveri joka koko ajan höpötti juoksemisestaan ja vähän väliä olisi pitänyt juosta jotain portaita kilpaa, mä olin mennyt töihin rahan takia enkä pyrähtelemään porrasjuoksuja, tosi rasittava kaveri. Kuinka saadaan hullut riviin? No pistetään numerolappu rintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli jos haluaa laihtuakseen liikkua paljon ja pitää kuntoa yllä tai parantaa kuntoaan, ketoilu ei ole lainkaan sovelias tapa.

        Paljon liikkuvalle ketoilu ei voi myöskään olla pysyvä elintapa.

        Sairaudet, kivut ja säryt sitten erikseen.

        "Eli jos haluaa laihtuakseen liikkua paljon ja pitää kuntoa yllä tai parantaa kuntoaan, ketoilu ei ole lainkaan sovelias tapa."

        Oma mielipiteeni on että kannattaa ensin pudottaa joitain kiloja pois ennen raskaampaa liikuntaa. Yhtäaikainen laihdutus ja kova liikunta on liian suuri muutos ja kova stressi keholle ja varmin tapa lopettaa kuntokuuri nopeasti siihen että sairastuu. Ja on sitten aloitettava kaikki alusta. Liikarasitus tekee sen ettei kilot putoa. Verenpaine vain nousee. Kun tutustuin valmennuksiin, lähes kaikki mainostaa sitä tyyliä, että ensin muutetaan ruokailu ja sitten pikku hiljaa lisätään liikunta. Ja väärä tapa juurikin on se että aletaan repimään itseä tavoilla joita ei ole ennenkään harrastanut, vähän kuin rangaistuksena syömisestä kuten fasupalahiihtäjällä on tapana. Tulee loukkaantumisia herkästi kun ei ole tekniikka hallussa ja painoa päällä liikaa. Jos on ennen harrastanut jotain lajia niin se palautuu mieleen paremmin. Kun huolehdittavana on perhe, työ ja muuta velvollisuutta niin lisästressi siihen kaataa koko korttitalon.

        T kn


    • Anonyymi

      𝕊𝕦𝕠𝕞𝕚𝟚𝟜 𝗿𝗮𝗻𝗴𝗮𝗶𝘀𝘁𝘂𝘀- 𝗷𝗮 𝗿𝗶𝗸𝗼𝘀𝘃𝗮𝘀𝘁𝘂𝘂𝗮𝘀𝗶𝗮𝗺𝗶𝗲𝘀

      Nyt rauhoittukaa molemmat, tai ryhdyn viemään asiaa eteenpäin.

      • Anonyymi

        "Minulla oli tänään syke 167 - 180 kolmen tunnin ajan. Nyt olet kuullut ketoilijasta jolla syke on aluulla 125-185 tunnin tai parin ajan. Anteeksi ei mennyt oikein, kysyit että TUNNIN TAI PARIN ajan Haittaako nyt kun meni yli?"

        On siis tullut todistetuksi, että ketoosi ei estä liikkumasta korkealla sykkeellä ja lähellä omaa maksimia ainakin kolmen tunnin ajan.

        Ketoosissa voi siis jopa urheilla. Enot ja muut.

        Kiitos.


      • Anonyymi

        Joko sinulla on poikaystävä? Miten erektiot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko sinulla on poikaystävä? Miten erektiot?

        Pikkuneiti on aika suorasukaisella päällä tänään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkuneiti on aika suorasukaisella päällä tänään.

        Keskustelusi käy oudommaksi ja oudommaksi 🤔.
        Oletko oikeasti terve? Vai dysfaksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minulla oli tänään syke 167 - 180 kolmen tunnin ajan. Nyt olet kuullut ketoilijasta jolla syke on aluulla 125-185 tunnin tai parin ajan. Anteeksi ei mennyt oikein, kysyit että TUNNIN TAI PARIN ajan Haittaako nyt kun meni yli?"

        On siis tullut todistetuksi, että ketoosi ei estä liikkumasta korkealla sykkeellä ja lähellä omaa maksimia ainakin kolmen tunnin ajan.

        Ketoosissa voi siis jopa urheilla. Enot ja muut.

        Kiitos.

        Niin, ja tuo oli vasta leposyke! Jos alkaisin juosta tai hiihtää niin se olisi helpsti 250. Mitäs siihen sanotte?


    • Anonyymi

      Eikö sinun pitäisi hoitaa se synnytyksesi nyt pois alta?

      Sehän selittää ainakin osan ylipainostasi.

      • Anonyymi

        Joko sinulla on poikaystävä


      • Anonyymi

        Äitiysneuvolassa minulle sanottiin, etten ole raskaana eivätkä he voi tarjota palveluitaan minulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äitiysneuvolassa minulle sanottiin, etten ole raskaana eivätkä he voi tarjota palveluitaan minulle.

        Jos ei sinulla ole kohtua vaan pelkät erektiot, niin neuvo on ollut oikea. Sinulla on vain kaljamaha etkä raskaana. 😆😆😆 Jätä ne karkit ja mansikkakakut pois niin se "raskaus" päättyy.


    • Anonyymi

      Noihin liikunta"keskusteluihin" sen verran voinkin lisätä omasta puolestani, että eilen oli vähän rankempi kuntopiiri. Mietin jaksamista etukäteen kun kuulin ohjelman. Olin kyllä aika poikki jälkeen päin mutta pystyin kävellä hyvin ja elektrolyyttijuoma auttoi. Mutta en syönyt hiilihydraatteja vaan tavallisen ketoaterian eli loput makkarat ja ketoleivät juustolla, marjoja,.hasselpähkinää ja kermavaahtoa. Tee sopi hyvin komboon.

      Tuli lounaalla ravintolassa syötyä karppikasvisruoka ( munakoisoa ja kesäkurpitsaa) ja runsas salaatti majoneesilla niin jäi lämmin ruoka nyt syömättä. Toi leipä on hyvä pikaruoka jos ei mitään muuta keksi tai viitsi tehdä. Päälle kalaa tai leikkelettä ja salaatinlehtiä.

      Olo senkus paranee ja aamuun jää aikaa kun ei ole aamiaisen tarvetta. Silti on vielä pitkä rupeama siihen kun on itestään selvää ettei syö aamulla. Nälkä tulee toden teolla n klo 12. Nytkin mietin ekaksi että teenkö chiapuuron aamupalalle. Eilinen kuntopiiri ei tunnu lainkaan. Yöllä ei ollut sykkeet koholla, unettomuutta tms mitä etukäteen pelkäsin.

      Näillä hyvillä mielin. Jossain vaiheessa ehkä jonain viikonloppuna voisi kokeilla 23:1 -paastoa. Uteliaisuudesta. En sitä vakikäyttöön usko ottavani kuitenkaan.

      T kn

      • Anonyymi

        "Mutta en syönyt hiilihydraatteja vaan tavallisen ketoaterian eli loput makkarat ja ketoleivät juustolla, marjoja,.hasselpähkinää ja kermavaahtoa."

        Nykyaikana olisi ihan parasta ladata kuvat nettiin näistä herkuista, mitä olet syönyt.

        Ketoilijan ei ei tarvitse vedota ´sairauteen, lääkkeisiin, periytymiseen ja vaikka mihin´, koska totuus löytyy ihan oman kielen yläpuolelta ja hampaiden puruväleistä. Kuten muualla sanottua, ´käydään kampaajalla, on rakennekynnet ja jalkahoidot, huulipunat ja kestokulmat, ja sitten vaan lyllerretään mennä hienona´.

        Ketoiljaa ei lyllertely vaivaa, kun hoikkana mennään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta en syönyt hiilihydraatteja vaan tavallisen ketoaterian eli loput makkarat ja ketoleivät juustolla, marjoja,.hasselpähkinää ja kermavaahtoa."

        Nykyaikana olisi ihan parasta ladata kuvat nettiin näistä herkuista, mitä olet syönyt.

        Ketoilijan ei ei tarvitse vedota ´sairauteen, lääkkeisiin, periytymiseen ja vaikka mihin´, koska totuus löytyy ihan oman kielen yläpuolelta ja hampaiden puruväleistä. Kuten muualla sanottua, ´käydään kampaajalla, on rakennekynnet ja jalkahoidot, huulipunat ja kestokulmat, ja sitten vaan lyllerretään mennä hienona´.

        Ketoiljaa ei lyllertely vaivaa, kun hoikkana mennään.

        Sun juttus on ihan helvetin sekavia....
        Nytkö otat mukaan jo kampaajat,rakennekynnet. Mitä liittyy laihdutukseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta en syönyt hiilihydraatteja vaan tavallisen ketoaterian eli loput makkarat ja ketoleivät juustolla, marjoja,.hasselpähkinää ja kermavaahtoa."

        Nykyaikana olisi ihan parasta ladata kuvat nettiin näistä herkuista, mitä olet syönyt.

        Ketoilijan ei ei tarvitse vedota ´sairauteen, lääkkeisiin, periytymiseen ja vaikka mihin´, koska totuus löytyy ihan oman kielen yläpuolelta ja hampaiden puruväleistä. Kuten muualla sanottua, ´käydään kampaajalla, on rakennekynnet ja jalkahoidot, huulipunat ja kestokulmat, ja sitten vaan lyllerretään mennä hienona´.

        Ketoiljaa ei lyllertely vaivaa, kun hoikkana mennään.

        "Nykyaikana olisi ihan parasta ladata kuvat nettiin näistä herkuista, mitä olet syönyt."

        Minkähän ihmeen takia tulisi laittaa kuvat nettiin syödyistä herkuista?

        Jos nyt se on sinulle tärkeää ja välttämättä vaadit, niin minäpäs laitan:

        https://snellman.fi/fi/tuotteet/all-natural-chorizo-grillimakkara-230-g/
        https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/pirkka-hasselpahkinarouhe-125g-6410405115133
        https://www.valio.fi/tuotteet/valio-kuohukerma/
        https://www.pakkasmarja.fi/tuotteet/kotimaiset-pakastemarjat/
        https://www.valio.fi/tuotteet/valio-emmental-sinileima-juusto/
        https://www.s-kaupat.fi/tuote/kalaneuvos-kylmasavukirjolohifilee-siivu-150g-vak/6408520009727
        https://www.hellmanns.fi/tuotteet/mayonnaise/real-mayonnaise-squeezy.html
        https://www.ruohonjuuri.fi/collections/chia-siemenet
        https://www.myketokitchen.com/keto-recipes/best-keto-breads-list/

        Olisithan nuo itsekin löytänyt, BTW.

        T kn


    • Anonyymi

      >>>> "Sen takia keto toimii vain laihduttajalle"

      Vink vink...tämä on laihdutuskeskustelu, vink vink. <<<

      Eli keto ei voi olla pysyvä elämäntapa. Keto sopii ainoastaan lihaville ihmisille tai vähintäänkin laihduttaville ihmisille. Kenties sairaillekin ja kipeille ihmisille, mutta ei samaan muottiin kuuluville normi-ihmisille. Ketoosia voi kuvata vain sanalla ketoosi; kaikki muu olisi valhetta tai sitä ei voisi kuvata.

      Olisi paha virhe väittää, että ketoosi ei sopisi paljon liikkuville tai jopa urheilijoille. Täällä on kerrottu, niin totena kuin vain osataan, että on kuultu että ketoosia harrastava todella vanha sukulainen, joka on raskaana, kykenee juoksemaan maratonin alle kahden tunnin, kun syke on välillä 188 -199. Tämä tietenkin on sangen kovasti liioiteltu ja sarkaskiin perustettu väite, mutta sillä pyritään luomaan kuvaa ketoilijan ajatusten ja kropan ylivoimaisuudesta verrokkeihinsa nähden.

      Olen huomannut, että ketoosi aiheuttaa uskovaisuutta, ketoosi menee ihon alle ja ketoosi saa tuntemaan myötähäpeää. Ketoijoita ei arvostella ilman pelkoa rangaistuksesta, ja keskusteleut menevät NIIN oudoiksi. Kalorien tarkastelu, runsas liikkuminen, rasvan välttäminen ja hiilihydraattipitoisten elintarvikkeiden nauttiminen on todellakin niin ulkona kuvioista. Se on niin OUT.

      • Anonyymi

        Joko sinulla on poikaystävä. Kaverin puolesta kyselen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko sinulla on poikaystävä. Kaverin puolesta kyselen.

        Käske Mayja-70:n ensin synnyttää, vastaan sitten.

        Ketoosiin liityy näköjään oleellisesti parodiahorisontti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko sinulla on poikaystävä. Kaverin puolesta kyselen.

        Heti seurasi rangaistus foorumin kytältä, jota vaivannee ikuinen ketoosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko sinulla on poikaystävä. Kaverin puolesta kyselen.

        Miten sinulla erektiot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinulla erektiot?

        Hyvin ja siemensyöksyt varsinkin kaupan kassalla, kun käyn ostamassa hedelmätoffeeta ja täytekakkua. Vartijat, lihavat on niin kateellisia laihuudestani kun jaksan juosta 2ksi tuntia putkeen ja pyöräillä 50 km maksimisykkeellä että heittävät ulos kaupasta.


      • Anonyymi

        "mutta ei samaan muottiin kuuluville normi-ihmisille."

        Määrittele "normi-ihminen" 🤔 millainen se muotti?


      • Anonyymi

        "ketoosi saa tuntemaan myötähäpeää."
        Pitäiskö sun käydä puhumassa tuosta häpeästäsi jonkun ammattilaisen kans?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ketoosi saa tuntemaan myötähäpeää."
        Pitäiskö sun käydä puhumassa tuosta häpeästäsi jonkun ammattilaisen kans?

        "Et voi olla mikään penaalin terävin kynä, ellet ymmärrä lainkaan lukemaasi. Onko sinulla dysfasia, dysleksia, ADHD tai infarkti, joka estää toimintasi normaalisti?"

        Keskustelu käy ketoillijoiden kesken koko ajan oudommaksi 🤔

        Ketoosia ei voi suositella.


      • Anonyymi

        "Olen huomannut, että ketoosi aiheuttaa uskovaisuutta, ketoosi menee ihon alle "

        Siltä se kyllä näyttää, kun lukee näitä halventavia kommenttejasi. Miksi niin käy, kannattaa sinun itseksesi pohtia. Miksi muiden syöminen nostattaa moisen vihan, ei ymmärrä ei. Ketoruokailu on jo mainstream.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen huomannut, että ketoosi aiheuttaa uskovaisuutta, ketoosi menee ihon alle "

        Siltä se kyllä näyttää, kun lukee näitä halventavia kommenttejasi. Miksi niin käy, kannattaa sinun itseksesi pohtia. Miksi muiden syöminen nostattaa moisen vihan, ei ymmärrä ei. Ketoruokailu on jo mainstream.

        T kn

        Täällä on äkäisiä vanhuksia, jotka luulevat.

        Veijo tietää tosin enemmän kuin muut ketointoilijat.


    • Anonyymi

      Massiivikalorihiihtäjä:"Sun juttus on ihan helvetin sekavia...."

      Tästä tiedetään, että parodiahorisontti, erektiot ja ketoosi ovat ihan turhia. Aito MKH pitää asiat yksinkertaisina ja sen vuoksi hän nauttii lukijoiden suurta suosiota.

      Laskekaa ne kalorit, syökää oikeaa ruokaa, liikkukaa paljon ja unohtakaa ketoosi. Se on Massiivikalorihöpöttäjän vankkaa antia, jota kukaan ei voi kiistää.

      • Anonyymi

        Kyllä, mansikkakakku tai pari tarakalla ja yksi mahassa pitää miehen tiellä.


    • Anonyymi

      Näette MKH:oita joka puolella, muttei hän ainakaan tähän ketjuun ole vielä kirjoitellut. Teihin verrattuna olen melkoinen kirjoitustyylien asiantuntija.

      • Anonyymi

        Täältä on ilman ongelmia erotettavissa Pilailija, Massiivikalorihöpöttäjä, Mayja-70 sekä Kyttäävä Vartija.

        Yksi tai useampi edellisistä on yksi ja sama henkilö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täältä on ilman ongelmia erotettavissa Pilailija, Massiivikalorihöpöttäjä, Mayja-70 sekä Kyttäävä Vartija.

        Yksi tai useampi edellisistä on yksi ja sama henkilö.

        Palstalla on hyvin paljon monityydyttymättömiä rasvahappoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstalla on hyvin paljon monityydyttymättömiä rasvahappoja.

        Kanannahoissa on hyviä rasvoja.

        Lisää voi kysyä Veijolta.


      • Anonyymi

        "Näette MKH:oita joka puolella, muttei hän ainakaan tähän ketjuun ole vielä kirjoitellut.'

        Voit olla asiasta varma vain koska olet itse tuo MKH eli Mara dou-Kedap-Hedelmätoffee.


    • Anonyymi

      >>>> Laskekaa ne kalorit, syökää oikeaa ruokaa, liikkukaa paljon ja unohtakaa ketoosi. Se on Massiivikalorihöpöttäjän vankkaa antia, jota kukaan ei voi kiistää.

      Ketoilijoiden seurassa MKH on suoranainen nero!

      Tarkastakaa kalorimäärät.
      Syökää oikea määrä.
      Syökää oikea ruokaa.
      Jättäkää roskaruoka pois.
      Reippailkaa runsaasti tai sopivasti.

      Tuohon ei ole mitään lisättävää, ja kun MKH saa mahdolliset ahmintahäiriönsä kuriin, tarinat ovat todella opettavaisia.

      • Anonyymi

        Näin tehdään.

        Söin tänään varsin oikeaa ruokaa, en lainkaan väärää tai tekoruokaa. Kuten joka päivä kyllä muutenkin. Tässä teinkin tarkastuslaskennan tämän päivän syömingeistä. Huomasin illalla hämmästyksekseni, että päivällisen kalorimäärä jäi liika alhaiseksi eli alle 500 kcal. Niinpä jouduin syömään jälkiruuankin kaiken hyvän päälle eli normijälkkärini (kaapissa entistä) kermavaahtoa, hasselpähkinärouhetta ja pari mansikkaa, lisäksi vielä chiansiemeniä, että sain lisäenergiaa ja vähän lisättyä rasvan määrää. Eli sain hilattua päivän energiat sinne minne pitää, yläkanttiin eikä alakanttiin kuten yleensä dieetillä. Suolaa tänään n. 6+g.

        Koko hela päivän kilokalorit jäi alle 1400:n. Jotain 1370, Fineliin laitoin. Hiilaria tuli vähän enempi kuin oli tarkoitus, eli 27g koko päivänä, rasvaa 90 g, ja proteiini siltä väliltä. On kyllä mainiota kun joutuu syömään enemmän kuin suunnitteli, marjoja teki mieli. Se minun pahin ongelma eli tv-snäcks-syöminen siis on selätetty, kun saa syödä jotain hyvää illalliseksi ja jälkiruuan. Pitää ehkä vaihtaa vaikka suklaakakkuun toi jälkkäri välillä. Kuten olen ennenkin sanonut, mulla on tapana jämähtää samoihin ruokiin joksikin aikaa, ja sitten vaihdan taas.

        Päivän ruokana siis työpaikkalounaalla pienet kalan- ja broilerinpalat ja salaattia majoneesilla. Kaupassa mietin mitä tekisi mieli ruuaksi ja ostin vaihteeksi pienen kukkiksen ja tein kukkismuusin ja paistoin -60% punalaputettuja kalkkunanakkeja, sipulin ja paprikan ja voin kanssa päälle keon. Tuli vähän kuin pottumuusi ja nakkikastike. Taas uusi ruokakeksintö, vahingossa, ja halpaa makkaraa-teema vaan jatkuu. Oli älyttömän hyvää. Suolakurkkua ( ei sokeria) muutama siivu. Muusiin en lisännyt suolaa, koska "kastike" oli tehty voihin. Olo on edelleen varsin kylläinen tässä ennen nukkumaan menoa.

        Se, mikä tässä on uutta taas, on se ettei ole eilisen jälkeen tarvinnut elektrolyyttivettä, ihan paljasta vettä vain juonut janon mukaan, eikä heikotusta tai päänsärkyä ole. Purkki on mukana kuitenkin, jos tarve tulee. Jospa tässä on joku adaptoituminen edennyt, tiedä häntä. Ei voi mennä kuin päivä kerrallaan.

        Näillä hyvät yöt vaan.

        T kn


    • Anonyymi

      -----"ketoosi saa tuntemaan myötähäpeää."
      Pitäiskö sun käydä puhumassa tuosta häpeästäsi jonkun ammattilaisen kans? ----

      Miten myötähäpeää hoidetaan ammattilaisen kanssa? Olisiko siihen olemassa joku siedätyshoito, pilleri, rokote vaiko vaan psykoterapia?

      • Anonyymi

        "Miten myötähäpeää hoidetaan ammattilaisen kanssa? "

        Eiköhän se sinulle kerrota kun hakeudut mt-alan ammattilaiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten myötähäpeää hoidetaan ammattilaisen kanssa? "

        Eiköhän se sinulle kerrota kun hakeudut mt-alan ammattilaiselle.

        Voitko kertoa yhteystiedot sille mt-alan ammattilaiselle, jota itse käytät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko kertoa yhteystiedot sille mt-alan ammattilaiselle, jota itse käytät?

        Olen synnyttänyt viime viikolla ja minulla on poikaystävä, myös erektioni on kunnossa.

        En tarvitse mitään mt-alan ammattilaisia myötähäpeääni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko kertoa yhteystiedot sille mt-alan ammattilaiselle, jota itse käytät?

        Olen itse mt-alan ammattilainen. Yhteystietojen laittaminen tänne on kielletty. Ota yhteys omaan terveyskeskukseesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen itse mt-alan ammattilainen. Yhteystietojen laittaminen tänne on kielletty. Ota yhteys omaan terveyskeskukseesi.

        Miksi sitten vielä viimeksi totesit, että sinulla ei edes vielä ole sukupuolta...? Kirjoitat niin ristiriitaisesti ja sekavasti, että luultavasti olet jossakin hoidokkina, et hoitajana. Vaikka olisitkin lähihoitaja, jo eläkkellä olevan vanhan lähihoitajan pitäisi olla paikan päällä kyetäkseen auttamaan ketään. Et edes jaksa nostaa ketään, koska lihavuus ja heikkous on vienyt voimasi.

        Turhaan siis notkut täällä olemattoman sukupuolesi kanssa. Lisää tietoa voit kysyä nimimerkiltä Mayja-70.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen itse mt-alan ammattilainen. Yhteystietojen laittaminen tänne on kielletty. Ota yhteys omaan terveyskeskukseesi.

        > Olen itse mt-alan ammattilainen.

        Entä sitten?

        Toistan, että voitko kertoa yhteystiedot sille mt-alan ammattilaiselle, jota itse käytät, vai jonotatko aina aikaa itsellesi terveyskeskuksesi kautta?

        Vain todellinen typerys hoitaisi itse itseään! Eihän lääkärikään leikkaa itse itseään tai juristi puolusta itseään oikeudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten vielä viimeksi totesit, että sinulla ei edes vielä ole sukupuolta...? Kirjoitat niin ristiriitaisesti ja sekavasti, että luultavasti olet jossakin hoidokkina, et hoitajana. Vaikka olisitkin lähihoitaja, jo eläkkellä olevan vanhan lähihoitajan pitäisi olla paikan päällä kyetäkseen auttamaan ketään. Et edes jaksa nostaa ketään, koska lihavuus ja heikkous on vienyt voimasi.

        Turhaan siis notkut täällä olemattoman sukupuolesi kanssa. Lisää tietoa voit kysyä nimimerkiltä Mayja-70.

        Taidat erehtyä henkilöstä, nuo ovat kai sinun mielikuvitusystäviä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat erehtyä henkilöstä, nuo ovat kai sinun mielikuvitusystäviä?

        Ketkä ovat? En minä lähde teitä kaikkia anonyymejä selvittämään, kaikki samaa massaa.


    • Anonyymi

      Ketoamalla suoritettu pätkäpaasto jatkuu meikäläisellä. Kuuden viikon valmennus on päättymässä. Nyt juuri tuli pellavansiemenleipä uunista. Sitä voi paahtaa. Youtubessa oli aikas hyvä ohje joka onnistui hyvin.

      On kyllä hyvä olo. Vasta 16-20 tunnin paaston jälkeen alkaa nälkä muistutella itseään. Tähän on ihan hyvä totutella, kun joutuu tilanteisiin, missä ei ole tarjolla sopivaa ruokaa. Kun syö vain kerran tai pari päivässä, niin reissussa ollessa voi tulla tenkapoo. Kunhan on e-juomaa mukana niin pärjää pidempääkin paastoten. Ketoleivästä voi tehdä sopivat matkaeväät.

      Usea terveysongelma on poistunut. Suurin tekijä varmasti hyvät yöunet ja sitä kautta palautuminen stressistä. Ei voi vähätellä myöskään muutaman kilon pudotusta, vaatteet tuntuu taas sopivan.

      Tänään eilistä pizzaa ja kaalisalaattia (pizzeriaohjeella). Illalla varmaan haen subisalaatin ilman kastikkeita ja lisään omat majot.

      Hyvää uutta viikkoa vain kaikille!

      T kn

      • Anonyymi

        Lisään vielä että tuohon hyvään yöuneen pitää liittää suolisto-oireiden ja nivelkipujen häviäminen kun jätti viljat. Ei ole myöskään öisiä refluksioireita, jotka tuumaili palata kun hivuttautui viljat taas ruokavalioon. Sitä ei ole jaksamisen puutteesta ja väsymyksestä oikein jaksanut tarkkailla mitä suuhunsa laittaa.

        Näyttää siltä, etteipä meikälaisen kannata enää kaupan leipähyllyllä käydä. Todella monipuolisia leivonnaisohjeita löytyy ketoilijoille ja karpeille.

        T kn


    • Anonyymi

      Aloitin siis n 8 vk sitten hyvin loivasti ketoiluun. Merkittäviä muutoksia on todella tapahtunut. Huomattavin on virkeys, energiatasot on nousseet huimasti ja näin viikonloppunakin herää itsestään ilman herätyksiä ja on hyvällä mielellä heti herättyä. Miettii ekaksi että mitä kivaa tekisi. Yleensä olen nukkunut pitkään viikonloppuina ja herännyt rättiväsyneenä että ehtisi vähänkään palautua. Nyt palautuu jo yöunilla joka yö riittävästi kun nukun keskeytyksettä. Tämä on jo aikamoinen ihme.

      Pätkäpaastoilu on alkanut vakiintua muutaman viikon kuluessa. Tosin aamusta vielä tekisi mieli syödä jotain kahvin kera. Mulle aamu on ollut se paras hetki päivästä. Menen siis tyylillä 16:8. Nälän tunne tulee voimakkaana n klo 8, mutta menee ohi. Tämä sopii minulle ja on helppoa elää näin, saa syödä hyvin eikä tarvitse laskea kaloreita, vaan vain hiilaria. En pysty syödä enempää kuin alle 1600 Kcal päivässä. Yllättävän vähän energiaa tulee. Käytän Fineliä kun haluan varmistaa makrot. Tekemistä on saanut siitä kun ei enää osta valmisruokia ja mm. leivän ja leivonnaiset teen itse.

      Hyvien unien merkitystä ei voi tarpeeksi korostaa. Jaksaa alkaa liikkua ja pudotetut kilot ja turvotuksen loppuminen helpottaa, nivelkivut on poissa ja myös vatsarasva on pienentynyt huikeasti, vyötärö kapenee, vaatteista huomaa kuinka tulee löysää mahan kohdalle. Kasvoissa on myös suuri muutos. Mulla on myös jalassa ollut ihottuma hävinnyt yllättäen lähes kokonaan, viikoissa. Olen monesti miettinyt että ehkä mulla on A-vitamiinista puutetta, tai joku imeytymishäiriö taustalla. En oo raaskinut käydä mittauttamassa, testi on niin kallis. Nyt A:ta on saanut kunnolla kaiken parsakaalin, pähkinöiden, siemenien, voin ja kerman syönnin ansiosta. Tai olisko tässä muut rasvahapot taustalla, ken tietää. Ostin myös kookosöljyä paistorasvaksi, muuten käytän oliiviöljyä ja voita. Kaiken minkä voin, ostan luomuna.

      Yhden kerran halusin jälkkäriksi jäätelöä, ja ostin low carb Lohiloa- josta tykkään. Mutta yllättäen tuli huono olo, vatsaa väänsi. Niinpä marjat ja maustettu kermavaahto, mascarpone ja partaäijä on saaneet riittää siltä osastolta.

      Ostin myös 80% suklaata jos semmonen mielihalu yllättää. Pala ruuan päälle ok, jos kaipaa. Vettä pitää juoda tässä paastotunteina, mutta e-juoman tarve on vähentynyt. Lähinnä nesteytän kun on rasitusta, lenkillä tai kylmäuimassa, jumppa. Kotona teen lihaksia vahvistavia painoharjoituksia työfysioterapeutin ohjeilla.

      On tulossa reissua, joten pätkäpaasto aamupäivälle sopii tilanteeseen ja ailatauluihin hienosti. Kuitenkin ruokapöytään päästyä saa sitten tankata. Matkaeväänä tarvittaessa 100g suolamantelit käy yhdestä ateriasta.

      T kn

    • Anonyymi

      Tässä tuli varsinainen pikaruoka taas kirjoitellessa.
      Kukkismuusi maustettuna muskottipähkinällä ja pippurilla.

      Kastike joka on aika kiinteä kun muusi on löysää oli tehty kahdesta silputusta Snellmanin chorizosta ja sipulista voissa paistettuna ja pesto arrabbiatan jämillä maustettuna. Lisänä sokeritonta maustekurkkua muutama siivu. Ruokajuomana kraanavesi.

      Eilen join aterialla 2 dl täyteläistä ja alle 2 g jäännösokerin punaviintä. Nämä täyteläiset on yleensä vähän hintaviakin, suosin ausseja amerikkalaisia ja ranskalaisia. Nautin enemmän vaan vaikka viiniä vähemmän. Liika alkoholi ei tuo lisäarvoa aterialle vaan sumentaa oloa. Saa nähdä vaan kuin käy kun tulee ns juhlaillallisia ja illanistujaisia ym hommelit joissa on perinteisesti juotu pidemmän kaavan kautta.

      Ilmaan viinin päivää ennen jotta maku tulee esiin. Muuta alkoholia en ole juonut. Esim lonkerot on kokonaan poissa ja saunajuomana makuvissy tai Puhdistamon juomat jotka ihanan raikkaita, esim omena ja päärynälime. Näitä jäiden kera.

      Alkoholi, vaikka juon viinin pikkuhiljaa aterian aikana, jysähtää hattuun kuin olisi hetkellisesti 3 promillen kännissä. Tunne ei ole mukava joten alkoholia ei kaipaa alkoholin vuoksi, kun humaltuminen on niin kova. Olo menee kyllä nopeasti ohi kun ei nauti muuta holia enää.

      Ja juu siis viikonlopun löytö oli Ketoisen valmistamat viljattomat ja vhh leivät, joita myynnissä suurimmissa marketeissa. Helpottaa jos ei viitsi tai ehdi itse leipoa. Mulla kyllä pakkasessa omatekoista leipää aina kunhan muistaa tehdä lisää joskus.

      Monesti meneekin ateria ketoleivällä, jossa hyvät päällysteet kuten savulohi, juusto ja vihannekset ja vielä majoneesikiemura jos ei rasvan osuus ole riittävä. Perinteinen vhh-leipänen mantelijauhoista ja juustoraasteesta ei ole ollut mun juttu. Enemmän minun lempileipänen tulee kuiduista ja pellavasta, samaan syssyyn saa kuidutkin. Pellavaleivän kanssa tulee mm. alfalinoleenihapot hoidettua chian sijaan. Chiasta tulee mainio jälkkäri, mukaan vaan kookoskermaa ja mausteita.

      T kn

    • Anonyymi

      Päivitystä pukkaa.

      Nyt meni viikonloppuna 23:1 pätkäpaastolla. Olin eilen lounasaikaan muualla kuin syömisten äärellä, niin lipsahti sitten kellon ympärys syömättä. Eipä se sen kummemmalta tuntunut kuin 16:8. Kun ei 8 tunnin aikaikkunaan ehdi syödä kuin sen toisen aterian. Ei tule syötyä enempää kuin maha täyteen. Näin päivän energia jäi 1000 kcal hujakoille. Pitää lisäksi syödä tarpeeksi ajoissa eli viimeistään klo 18.00 jotta ruoka ehtii sulaa eikä haittaa yöunia. Rasvavoittoinen ateria kestää sulaa. Mitään refluksioireita ei kuitenkaan ole, vaan ne jäi pois samalla kuin viljat. Unet on palauttavat ja syvät.

      Nälkä kyllä oli jo aika kova eilen ruokaa valmistettaessa joten piti napsia hieman pähkinöitä (mulla joko pekaani, macadamia, saksanpähkinä, tai manteli, jotkut pähkinät tosi hiilarisia niin pari pähkinää riittää) alkupaloiksi. Päivä meni elektrolyyttivedellä.

      Syömisenä tunnin aikana oli ketopizzaa ja salaattia, jälkiruoaksi maistoin Ketomon suklaajäätelöä. Päälle vadelmia. Nämä ketojäätelöt on aika kovia, kun ei ole glukoosisiirappia. Pitää antaa pehmetä n 30 min. Maku hyvä ja maitosuklainen. Kovasti jäätelöstä tykkäävänä olen harkinnut monesti jäätelökonetta. On vielä jäänyt kauppaan.

      Kova haaste oli että telkkaria katsoessa tuli olo että tekis mieli jotain naposteltavaa, pähkinöitä tai pizzansiivu jne. Kävin jo kaapeilla, mutta muistin että ei kannata yötä vasten syödä mitään. Paastoasiantuntijat myös tähdentää että ei kannata syödä enää 3 h ennen yöunia. Nimittäin tuli kokeiltua tämäkin yksi ilta, kun nappasin loput pähkinät suuhun ennen nukkumaan mennessä kun siivosin keittiötä. Tuli raskas olo yöllä ja heräsin siihen kesken unien että maha tuntui täydeltä.

      Tutkiskelin myös Youtuben paastoluentoja. Noin neljältä eri ravitsemustieteilijältä. Semmoinen mielenkiintoinen yksityiskohta jäi mieleen erään ravitsemustohtorin puheista. Sitähän kovasti ihmetellään, miksi riisiä eli hiilarivoittoisesti syövät kansat on niin hoikkia, eikä lihavia kuten länsimaiset hiilarin syöjät. Yksi tekijä saattaisi olla se, että riisi syödään esim Japanissa fermentoitujen ja pikkelöityjen ainesten kera. Eli viinietikka kuulemma muuttaa aterian GI:tä. Ja muutenkin on eduksi ruuasulatukselle. Omenaviinietikan hyödyistä on saarnattu meilläkin ainakin 80-luvulta.

      Itselläkin on luomulaatuista omppuviinietikkaa jota nautin teelusikallisen aamuin illoin. Lisäksi uusi oivallus oli että paaston kestoa ja sijoittumista päivän aikana kannattaa myös vaihdella välillä.

      Tänään taidan kohta vetää herkkubrunssin eilisillä pizzanjämillä. Ketopizza paranee vanhetessaan vielä. Tein kukkispohjalla, tomaatin makua tomaattipestolla, 11g hiilaria/100g, menee pizzaan ehkä 30g - on öljyistä, eli sivellään ohut kerros. Tulee hyvä maku kun tuotteessa parmesaania ja valkosipulia. Lisäksi vähäsuolaisia oliiveja, pepperonia ja sipulia, valkosipulia. Päälle lasi hyvää punaviintä. Joku päivä syön ostamani Ketoisen viljattomia bageleita. On pakastetuote joten odottelee vielä evästilannetta. Kohta semmoinen tulee kun on reissua edessä.

      Jokainen ateria tuntuu juhlahetkeltä ja sytytän viikonloppuisin kynttilän aterialle. Ruokaa arvostaa ja kunnioittaa ihan eri tavalla kun syö harvoin ja aterian valmistamiseen käyttää aikaa ja laadukkaita tuotteita ja ruoka on maistuva ja tyydyttää sekä kehoa että mieltä.

      T kn

    • Anonyymi

      Maistoin ateriaksi Ketoinen Oy:n juustobageleita. Oli tosi hyvä koko, paahtimeen juuri sopiva. Jotta saa hyvän paahtopinnan, täytyy paahtaa kaksi kertaa, sama kuin pellavansiemenleivässä. Mutta tosi hyvä maku, päälle voita ja juustoa, salaatinlehti, kurkkua ja etikkakurkkua.

      Näitä täytyy pyytää lähikauppaankin. Ainoa huono puoli on tietenkin kova hinta leiväksi. Vaan näitä jos syö ateriana ja vaihteluna, eikä joka päivä, ei hinta ole suhteessa korkea.

      T kn

    • Anonyymi

      Jatkanpa tähän "omaan" ketjuun omista syömisistä. Ja karkkilaihduttajan mainitsemasta juustosta. Joka kuuluu omiin herkkuihin.

      Pizzassa on juustoa pohjassa ja päällä. Pitää ottaa käyttöön kaalisalaatti tai muu jonka syö etukäteen ja antaa sen täyttää maha, ettei tule ahdettua liikaa rasvaista. Koska kylläisyys tulee jälkijunassa, tulee syötyä liikaa. Olo on sitten tosi pitkään liika täysi ja raskas.

      Tästä nuo paastoasiantuntijat vähän varoittelikin, että jos syö liika nopeassa tahdissa paaston jälkeen niin saattaa ylensyödä rasvaa. Kalorien puolesta ei ongelmaa vaan liika raskas olo vain haittaa. Eikä rasvan laadulla ole väliä, oli se avokadosta tai juustosta. Tilanne toki korjaantuu paaston aikana, kun antaa suoliston hoitaa rauhassa työ. Tällöin venyy paastoväli luontaisestikin pidemmäksi kun tuntuu ettei voi syödäkään vielä ja voi olla että yksi ateria päivässä riittääkin.

      Eilen kauppareissulla löysin myös Ketoisen leipäviipaleita, otin kokeeksi myös niitä. Samalla ilta-ateriaksi Hesen burgerisalaatti ilman lisukkeita kotiin kannettuna. Omilla majoneeseilla. Kun salaatin hh on vain 5 g ja proteiini korkeampi kuin rasvapitoisuus, muistaakseni 30g luokkaa, niin majoneesilla saa suhteet keikautettua oikein päin. Koska energia jäi vähäiseksi, n 300 kcal + majot, söin voissa pannulla lämmitettyä leipäjuustoa, päälle mansikka-chiahilloa. Mansikka"hillo" siis pakastemansikoita sulatettuna sekaan chiansiemeniä ja vähän karppisokeria. Chia tekee geelin jolloin rakenne on kuin hilloa. Ja marjoissa tuore maku ja vitamiinit tallella, kun ei ole keitetty.

      T kn

      • Anonyymi

        JOS haluat syödä kissan lautasesta syö ketogeenisesti.
        Itse SYÖN isosta lautasesta mahan täyteen MONTA kertaa ja laihdun.
        Ja ruoka ON huomattavasti parempaa KOSKA melkein kaikissa elintarvikkeissa ON hiilihydraattia.

        Myös karkkia SAA syödä kunhan EI syö sitä liikaa.
        Se EI mitenkään hidasta laihtumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JOS haluat syödä kissan lautasesta syö ketogeenisesti.
        Itse SYÖN isosta lautasesta mahan täyteen MONTA kertaa ja laihdun.
        Ja ruoka ON huomattavasti parempaa KOSKA melkein kaikissa elintarvikkeissa ON hiilihydraattia.

        Myös karkkia SAA syödä kunhan EI syö sitä liikaa.
        Se EI mitenkään hidasta laihtumista.

        "JOS haluat syödä kissan lautasesta syö ketogeenisesti."

        Mulla ei lautasen koko liity mitenkään siihen että syön miten syön. Normi salaattikulho tai lounasruokalautanen on täynnä. Tänään tosin söin asetilta täytebagelin ja teetä kupista, jälkiruuaksi ja riittävän energiantarpeen saamiseksi leipäjuustoa chiahillolla.

        Aterialle ei tule lisäarvoa että sitä on yli tarpeen ja tyhjiä kaloreita hirveä määrä. Päinvastoin. Mulla rakentuu ateria muulle kuin nollaravinto karkille ja leivoksille

        Pakko sanoa taas kerran että tämä ketogeeninen ruokavalio on mulle paras. Ei väsymystä, vaan on pirteä kuin mikä. Jaksaa vetää koko päivän ilman mitään unetuksia. Jaksaa taas liikkua ja käydä kuntosalilla ja mieli on auvoinen. Mikä parasta, vyötärö ilmestyy jälleen kehoon. Samalla outo ilmiö on se ettei nahka roiku ja rypyt katoaa vaikka ikää on. Kasvojen iho kiinteytyy ja tuntuu lähteneen 10 v iästä pois. Valmentajanikin esimerkki näyttää samaa että ihossa tapahtuu joku nuorennusilmiö. Rasva tekee hyvää näemmä iholle myös sisäisesti kuten aivoille myös.

        Taannoin verrattiin samanikäisten herkkukokki Nigella Lawsonin ja kitudiettiä suosivan Gillianin (en muista sukunimeä) Brittien olet mitä syöt -juontajaa keskenään niin Gillian näyttää 90-v haperolta ja harvahiuksiselta ketjupolttaja vanhukselta (polttaakin paparazzikuvien perusteella). Nigella on seksikäs ja 30 v ikäisen näköinen kaunotar. Iho on tosi hyvä mittari.

        Johtuu mulla varmaan paljolti makeista yöunista, aamut on aika kivoja vaikka vain kahvia juon. Aamutuimaan olen ottanut myös vähän vastuskuminauha- ja punttiharjoittelua. Samoin illalla. On outoa miten syömättämyys tuo euforista ja hyvää mieltä. Ja syöminen taas tuntuu hartaalta ja lounaslautaselle ei enää tarvi vetää kukkura-annosta enää. Vähemmälläkin tulee täyteen.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JOS haluat syödä kissan lautasesta syö ketogeenisesti.
        Itse SYÖN isosta lautasesta mahan täyteen MONTA kertaa ja laihdun.
        Ja ruoka ON huomattavasti parempaa KOSKA melkein kaikissa elintarvikkeissa ON hiilihydraattia.

        Myös karkkia SAA syödä kunhan EI syö sitä liikaa.
        Se EI mitenkään hidasta laihtumista.

        "Ja ruoka ON huomattavasti parempaa KOSKA melkein kaikissa elintarvikkeissa ON hiilihydraattia."

        Se mitä KUKAKIN pitää "parempana" riippuu IHAN makutottumuksista. Ja SIITÄ ettei ole koskaan USKALTANUT laajentaa niitä. Hiilihydraatti EI ole maku.


    • Anonyymi

      Sitä on palailtu arkeen ja isommat törpöttelyt on jääneet lomamuistoiksi. On tullut syötyä vähän ketoruokavalion ulkopuolisia ruokiakin, mutta hyvin on pysynyt roti kun on pätkäpaastoon nyt oppinut. Eli vaikka tuli vähän pastaa ja pari pottua parilla aterialla niin napostelu on ollut poissa ja syömiset tapahtuu kahtena ruoka-aikana ilman aamiaista, eikä muuta sitten suuhun koko päivänä. Vehnäjauhot, tärkkelykset sun muut on tuota yhtä tapausta lukuun ottamatta pysyneet poissa lautaselta. Olo on aikas kevyt ja mukava. Vaatteet on löystyneet huomattavasti. Illalla uni tulee minuuteissa, eli tässä on tosi valtava muutos johonkin vuodenvaihteen tilanteeseen. Ei jaksa lukea mitään enää illalla kun uni voittaa. Ja meikäläinen on ollut huonouninen aiemmin.

      Tänään söin lounaalla eilisiä wrappeja kalatuorejuustotäytteellä sekä teetä. Aamu siis pelkällä kahvilla. Päälle pala tummaa suklaata. Pääaterialla grillattua lohta kukkakaalimuusilla, kreikkalainen salaatti ja lasi punaviiniä. Muutama suolamanteli alkupaloiksi, jälkkäriksi uutta makua Nicks- jäätelöä ja vadelmia.

      Herkutteluahan tämä keto tuppaa olemaan, kun saa syödä niitä ruokia mistä tykkää, eikä energiaa tule kuitenkaan liikaa eikä riittävästikään.

      T kn

    • Anonyymi

      Uusi päivä, uudet ruuat.

      Tänään chorizo-nakkeja ja wokkivihanneksia terästettynä broccolilla, paistettu kookos- ja oliiviöljyssä. Maustekurkkua. Sinappia tl.
      Jälkiruuaksi Nicks-jäätelöpallo.

      Illalla syön ehkä vain ketobagelin voilla ja kasvikset ja kalkkunaa, juustoa päälle. Lisänä pieni vihersmoothie, itse surautetttuna. Mukaan parsaa, viherjauhetta, aroniaa ja avokadoa sekä inkiväärishottia.

      Tarkoitus mennä uimaan tänään.

      T kn

      • Anonyymi

        Ja oli tosi mieltä kohottavaa huomata, että uikkari on taas löysä. Menee kesäksi vaihtoon. Se mikä tässä ketossa on niin palkitsevaa, on maharasvan nopea katoaminen. Mulla oli hankaluuksia saada tungettua "pelastusrengas" uikkariin, nyt ei ollut tungettavaa. Muutenkin kelluntaominaisuudet oli huonontuneet, eli paino pudonnut.

        Näillä ilonaiheilla viikonloppua kohti.

        T kn


    • Anonyymi

      Minusta on tullut kukkakaalifriikki. En ennen kauheasti välittänyt kukkakaalista, ei ollut hyviä reseptejä kokeiltuna. Pidin kukkista mauttomana vihanneksena. Sitten söin ystävälläni kukkakaali-juustokeittoa, joka oli tosi herkullinen. Kun tein kukkakaalimuusia, ja maustoin sen muskottipähkinällä olinkin ihan koukussa. Kukkakaalta tulee tänään myös pizzapohjaan, kuten ennenkin. Tonnikalapizzat on tarkoitus pyöräyttää.

      Jos ei kaapissa kukkista ole, teen pikaisen pizzapohjan ketona psylliumista, pofiberistä, mantelijauhosta jne, turkkilaista jugurttia, 2 kananmunaa, leivinjauhetta ja suolaa. Kaadetaan pellille ja tasoitetaan lusikalla. Uunissa n. 10 min. Samasta taikinasta tulee flatbread kun lisää vähän jauhoja. Hyvä kuidun lähde.

      Kukkakaalikeittokin on maailman helpoin ja nopein: Kukkis keitetään pehmeäksi, menee noin 10 min. Liika vesi kaadetaan pois, soseutetaan ja lisätään paketti voimakasta koskenlaskijaa. Mausteita maun mukaan, itse lisään vähän chiliä. Koristeeksi persiljaa tai ruohosipulia. On älyttömän herkullista. Jos ei karppaa, voi lisukkeeksi tarjota krutonkeja. Ja vaikka karppaakin, voi muutaman leipäkuution nauttia, jos sopii omaan kuvioon.

      https://www.valio.fi/reseptit/helppo-kukkakaalikeitto/

      T kn

    • Anonyymi

      Piti tarkistaa jälkikäteen makrot ja ravinteet tämän päivän syömisistä, koska en ole oikein varma välillä, mihin suuntaan ruokailut lähtee menemään. Koska pätkäpaastoan, saan syödä melkein mitä vain ja kuinka paljon vain ruokaa koska päivään ja mahaan ei vain mahdu enempää kertasyömisellä. Mansikkakakkulinjalle en sentään mene. Päiväksi täytyy muuttaa ateriajärjestystä niin, että iltaruoka vaihtuu aamiaiseen, tämä päivän matkan vuoksi, jossa ateriat tarjolla.

      Tämän päivän energiajakauma osoitti että kalorit pysyy tosi maltillisena, eli päivä 1545 kcal vaikken mitenkään suunnittele kaloreita etukäteen. Hiilaria tuli valtavat 44g, on poikkeuksellista, sillä söin kaksi palaa kauraleipää voin ja juuston kanssa. Prot 60g ja loput rasvaa.

      Kuidut oli kauraleivän vuoksi alhaiset.Psylliumista, leseistä ja siemenistä tehty leipä on paljon kuitupitoisempi ja vähähiilihydraattismpi. Kaura siis herkkuna vain tänään. Mansikoista, vadelmista sekä kaalesta tuli hyvin C-vitamiinia. Kaliumia tosi hyvin, kahvi jne, D-vitamiini jäi alhaiseksi. A-vitamiinia hyvin, kerman ja voin ansiosta lähinnä. Kermaa vaahtona marjojen kera. Suolaa päivän aterioissa n. 5 g, paljolti chorizosta (2kpl) ja juustosta.

      Viikonloppuna siis kokeiluun uuninaurista. Painoa on pudonnut muttei niin nopeasti kuin nuorella olisi pudonnut. Olin hämmästynyt liikeratojen laajuudesta taas kerran, liikkuvuus ja nivelten kunto aina paranee. Liikunnaksi pilatesta ja siivousta. Magnesiumia lisäravinteeksi. Kummasti vaan tästä pätkäpaastosta tullut nyt jo 3 kk ajan ihan arkea. Nälkä ei illalla onneksi vaivaa, uni tulee hyvin. Suoli toimii aamulla. Pääateria ennen klo 18.00. Mutta puolen päivän aikaan alkaa jo kova nälkä ilmoitella.

      T kn

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5634
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2496
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      59
      1725
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe