mielenkiinnon erityiskohteet&analysointi&sairauteni

Anonyymi-ap

Tässä valotan palstalaisille millaista se on tää arki ja ajatukset. Kerron nyt ...

Eletään vuotta 2004 nii ihan simona vahtaan teeveestä NHL-jääkiekkopelejä. Katson kaikki pelit jotka televisioidaan = eli monta! Jopa herrään keskellä yötä ja työpaikalta säntään autolla tuhatta ja sataa jotta kerkeen kahtoon lätkäpeliä mut se oli iso virhe ja sen kaahaamisen jälkeen piti lopettaa heti se. Se jäikin yhteen kertaan. Ajoin tosi kovaa jotta kerkesin kahtoon peliä.

Sitten kerran naapurin ukkeli oli kahvipöydässä ja mä yhtäkkii säntään hullun lailla nauhoittamaan jääkiekkotappelua niin naapuri kummasteli käytöstäni.

Miettiä päässä samoja juttuja vuosikausia eli vuodesta 1997 tähän päivään asti = samat ajatuskuviot eli jääkiekkojoukkueiden omat joukkueeni, miettiä omia MM ja olympiajoukkuevalintoja = useat jääkiekon huippu&kärkimaat kuten kanada, Ruotsi.venäjä, USA, Suomi, Tsekki ja slovakia. Miettiä jääkiekkotappelijoiden tappeluita ja rankata kauden parhaat tappelijat , miettiä tappelulistojen tekemisiä, miettiä jokamiesluokan autourheilijoiden kilpailuiden fiktionaalisia lopputuloksia eli pääosin noita kuvioita päässä pyörii harva se päevä.

Kerron yhden kuvaavan esimerkin eli vuoden 2002-2003 parhaat NHL:ssä tapelleet eli katson tappelukorttiin eli tappelukortista paljastuu ketä vastaan tapelleet jääkiekkopeleissä eli vastustajan taso pitää ottaa huomioon kun tekee listoja kun rankkaa top10 parasta NHL-tappelijaa ja pitää ottaa huomioon onko miten iso voitto ja mikä on voitto&tappio prosentti ja se on vaikeaa rankata tappelijoita koska liigassa on niin paljon tappeluita ollut, esim tuon 02-03 kauden aikana kun runkosarjassa pelataan 82 ottelua ja päälle pudotuspelit. Esim 02-03 kaudella pudotuspeleissä noin 175-178cm pitkä toronton pienikokoinen pelaaja tie domi tappeli flyersin päätä pitempää don brashearia vastaan joka aika harvinaista että aletaan tapella playoffseissa koska silloin ollaan yleensä enempi varpaisillaan eli varovaisempia. Domi voitti sen tappelun. He tappeli keskenään paljon NHL:ssä ja voitot meni useimmiten brashearille. kokoonsa nähden pound for pound domi oli paras.

kun katsoin vanhoja 90-luvun ja 2000-luvun NHL-otteluita niin paljon haukutut tappelijat joita väitetty ettei he osanneet pelata jääkiekkoa, ei suurimmalta osin pidä väitteet paikkaansa sillä moni tappeleva jääkiekkoilija oli itseasiassa yllättävän hyvä pelaaja. Esim stu grimsonista oli aluksi hatarahko mielikuva että oli kehno pelaaja, mut kun näin hänen pelejä niin osas todella pelata. Ei mikään pistelinko mut hyvä roolissaan ja osasi pitää ja jakaa kiekkoa. saman huomasin esim flyersin dan kordicissa että etenki varsin hyvä syöttelijä ja ei hänkään paljoa pisteitä tehnyt.

no tässä viihdettä teille eli voisin ehkä kuvitella että elukkaa voisi kiinnostaa , pikkupirpanaa tuskinpa =)

2002-2003 NHL:n top 10 parhaat tappelijat tässä on mun laatima lista;

1.george laraque(dominoiva joka ison massansa turvin otti nopeita voittoja useista kuten dominoi reed lowta , jeff odgersia sun muita ja otti myös nopean voiton eric cairnsista ja wade belakista keskipitkässä matsissa jossa paljon painittiin)

2.eric cairns(isoin voitto brashearista ja tunnettuun tyyliinsä ei säästellyt paljoa iskuissa eli pelottava vastustaja joka pyrkii käyttämään edukseen pitkiä käsiään= suuri ulottovuus)

3.don brashear(paras voimatasoltaan oleva tappelija laraquen ohella ja otti isot voitot stephen peatista ja reed lowista)

4.eric godard(iso voitto brashearista ja pyrkii voittaan vastustajan käyttäen iskuvoimaansa ja ulottuvuutta)

7.tie domi(iso voitto brashearista mutta muuten näkyi että mies oli ruosteessa aika-ajoin kun ikää karttunut mittariin ja pyrkii taktillisesti voittaan siten että pyrkii saamaan nopeudellaan voiton vastustajasta)

5.peter worrell(melkein 200 metrinen pelaaja joka tappeluissa taktillisesti etevä joka pyrkii usein lähietäisyydelle uimaan ja ottamaan kontrollin)

6.francis lessard(iso voitto cairnsista ja tää herra pyrkii käyttämään iskuvoimaansa edykseen eikä mieti suuremmin taktiikkaa vaan heittäytyy tappeluihin vähän päättömästi aika-ajoin mut matsi cairsnia vastaan oli älyllisesti mestarillinen näytös lessardilta)

8.Wade belak(iso liuta matseja monia kovanaamoja vastaan ja hyvä voittoprosentti mut suuret voitot ehkä loistaa poissaolollaan ettei välttämättä aina voittanut kovimpia kärkinimiä)

9.darren langdon(kukisti worrelin näytöstyyliin jossa hänen älykkyystaso otti voiton vastustajasta mutta muuten ei kauden aikana ilman hanskoja ollut niin huikee aina lukuunottamatta tuo matsi worrelin kanssa)

10.jody shelley(ei paras voittoprosentti top10 tappelijoista mut iso voitto laraquesta pitää hänet väkisinkin tällä sijaluvulla kuitenki)

21

303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

ja vielä kerron yhden fiktionaalisen oman kehittämäni jääkiekon olympialaisten joukkueen ja se on vuoden 1998 naganon olympialaisten Venäjän joukkue, tässä olkaa hyvä ;

Ykköskenttä;
      Alexander mogilny-Sergei fedorov-Pavel bure(perusteluna se, että he pelas jo nuorten MM-kisoissa yhdessä joten he tietää toisten metkut ja lukee kuin ajatuksella toisten kuviot mut vaarana tässä sommitelmassa on se, että liika taito ottaa liikavallan, mut fedorovin luulis viimeistään tasapainottavan ja ottavan komennon jos homma karkaa käsistä koska fedorov oli NHL:ssä liigan parhaita ellei paras kahden suunnan hyökkäjä joka kärsi aika-ajoin motivaatio-ongelmista)

Kakkoskenttä;
      Valeri zelepukin-Alexei yashin-Vyacheslav kozlov(ideana se että yashin jakaa kiakkoo ja kozlovvi tekee mualit ja zelepukin raivaa tilaa kahdelle taitavammalle ja tuo näin fysiikkaa kenttään)

kolomoskenttä;
      Sergei nemchinov-Igor larionov-Andrei kovalenko(enemmän kaavailtu puolustavaksi kentäksi mut larionovin tietopankki tai aivokeskus myös ohjaa kiekon väkisinkin maalipaikoille koska yksi älykkäimpiä pelaajia mitä tiiän ja ketjussa ei ole niin iso maalintekopotentiaalia mut ketjun ykköstehtävä kontrolloida peliä, ei niinkään tehdä maaleja, pitää kiekkoa ja kuluttaa tappaa aikaa kun larionovvi ossaa rytmittää peliä mestarillisen älykkäästi joka larionov ei kaikkein nopein pelaaja mut älykkäin ehkä mitä tiiän)

Neloskenttä;
      Valeri karpov-Andrei nikolishin-sergei brylin(puhtaasti puolustava kenttä )

Pakkipari yksi;
      Sergei zubov-dmitri yuskevitch(zubovin aika-ajoin liiankin yltiöpäiset hyökkäykset ei oo ongelma kun yuskevitch paikkaa hänen virheet)

Igor kravchuk-boris mironov(tässä myös kravchukki tasapainottava tekijä )

Oleg tverdovsky-slava fetisov(ehtiikö pappa fetisov enää mut tasapainottava tekijä tässä parissa )

maalivahdit;
      Mihael shtalenkov kakkosvahti

Ykkösvahtina on nikolai Khabibulin(reaktioissa huikea, jopa dominik hasekin veroinen ja koppikäsi on toimiva, samoin hyvä nopeissa sivuttaisliikkeissä kun ehtii usein torjumaan poikittaissyötöt joista vastustaja one timer laukauksella vetää maaliin päin sekä hyvä myös irtokiekoissa)

joukkueen luomisessa otin huomioon nämä seuraavat seikat;
      pitää ottaa huomioon joukkueen dynamiikka eli pois häiritsevät tekijät eli liian paljon joukkuehengelle haitalliset pelaajat tai pelaajat jotka kikkailee &sooloilee liikaa ja on vaaraksi näin pelille. Otan huomioon myös kätisyydet sekä alivoimapelaajat kuin myös ylivoimapelaajat. Otan huomioon myös roolit eli kaksi ekaa kenttää vastaa pääosin maalinteosta mutta he ei saa laiskotella puolustuspäässä. Kaksi vikaa kenttää joijen päätehtävä estää vastustajaa tekemästä maalia, joko itse pitämällä kiekko omalla joukkueella, tappamalla aikaa ns, tai sitten neloskentän pitää vain blokata kiekkoja, kun vastustajalla kiakko. Puolustaja valinnoissa otin huomioon sen, että hyökkäävän pakin pariksi pitää valita puolustava pakki. Otin huomioon myös pakkien jäähyherkkyyden ja virheherkkyyden eli kaikkein virheherkimmät ja jäähyherkimmät pakit ei ole joukkueessa.

• Hahaa. Dominik Hasek - Venäjä 6-0

• Anonyymi

innostus esim lätkätappeluihin oli kai suurta = vaihdeltiin kokkolalaisen toisen lätkätappelufanin kanssa VHS-videoita. Hän antoi minulle vaihdossa paul lausin(1993-1999), gino odjickin(1990-1999) ja ken baumgartnerin (1990-1999) jääkiekkotappeluvideot johon VHS:lle oli ympättynä herrojen kaikki tappelut noiden vuosien aikajaksolta. Ne oli siis erikseen kolme VHS-videoo. Tuolla jossakin pölyttyneenä ne on ulkovarastossa kun ei VHS laite enää pelitä ja kun on uudenaikainen televisio, mut vois kyllä tehdä niin että voisi imuttaa ne CD:lle jotta voisi katsoa tietokoneen kautta niitä.

Paljon muutakin tuli nauhoiteltua 2000-luvulla VHS;lle eli esim elokuvia sun muita.

Sitten se mielenkiinnon kohde jokamiesluokan autourheiluun. Voi peijoona sentään olin vasta 6 vuotta vanha kun muistin ulkoa 150 jokamiesluokan kuljettajaa ,ja myös auton värin perusteella muistin ulkoa ne 150.

Tossa pähkinänkuoressa nuo minun mielenkiinnon kohteet.

ja ai niin unohdin viälä yhen mielenkiinnon kohteen = no perkele tietenkin musiikki! haha eli musajuttuja mietin harva se päivä pääkopassani, kuten erilaisia listoja

niin usein nuo mielenkiinnon kohteet menee juuri kaikenmaailman listojen mietintään. Kai minussa asuu joku tilastotutkija eli jos oisin terve, niin voisin olla joku numeroista kiinnostunut eli työelämässä voisin olla perehtynyt numerologiaan /numeroiden kanssa toimisin työelämässä. Ehkä tai sit oon kuitenki liian pöhkö siihen. En osaa sanoa, mut koulussa ainakin useissa eri matematiikan pistokokeissa vedin 9 arvosanoja paitsi sanallisessa matematiikassa pistokokeesta sain huonon 6+ arvosanan, mut kaikki muut matematiikan aihiot oli helppoa kuin heinän teko kuten esim tilastotiedematematiikka, todennäköisyysmatematiikka, looginen matematiikka, kolmiolaskut, X-laskut(niissä olin nero suorastaan) ja niin edelleen ja niin edelleen.

• Anonyymi

Saisiko noista mitään putoushokemaa, että voisit olla uusi palstajankkari samaan tapaan kuin viinamies tai trolli joka hokee ettei ole äitinsä kanssa naimisissa?

• Anonyymi

elämä ei oo heleppoa kun on tämmöset aivot kun kaiken lisäksi aivot kuormittuu tosi paljon esim sosiaalisissa tilanteissa ja sitten jos yrittää tehdä vähänkin työtä, duunii, niin aivot sanoo poks melko nopiasti. Ihan vaikka seisoisi tumput suorina tekemättä mitään jos joutuu odottamaan jotakin niin se voi uuvuttaa aivot tosi vakavasti eli aivoihin tulee se kamala tunne että aivot ei ole kunnossa van menneet rikki eli niissä on paha tunne jolloin parasta mennä lepään sänkyyn.

meitä on moneen junaan meitä palstalaisiakin.

No joskus nuorena 18 vuotiaana viimeksi seurustelin (eräs tiia), mut mie olin niin pihalla henkisesti jo silloin kun tiia ehdotti tulla joulukadun avajaisiin niin myö valehtelihin ihan pokkana ett mul on kurkku kipiänä, niin piti sitten myöhemmin kertoo että jouduin turvautuun hätävalheeseen koska enhän minåä uskaltanut tulla sinne ihmisten ilmoille

no emmä 24/7 ole poissa ihmisten luota en suinkaan! Pakolliset kauppareissut ja joskus täällä kotonani kävi eräs hieman samantapainen hemmo kuin mä , hän miespuolinen ja hänellä möys noita neurologisia häiriöitä aivoissa niin hänen kanssaan meno äityi tosi ylivilkkaaksi että kissakin katsoi kummannäköisenä meidän touhuja ja puheita.

Seurustelussuhteeni kesti 3 vuotta tiian kanssa joka ei edennyt kovin pitkälle vaan oli hengailua.

erityismielenkiinnon kohteeni ei ole sillai haitaksi minulle että niistä aiheutuisi päänvaivaa minulle mut joskus voi käydä niin että touhu ajatukset menee niin vilkkaaksi ja nopeaksi tai päinvastoin liian passiiviseksi että passiivisessa vaihees pitää tehdä jotain toimintaa kuten 10 kävelylenkki tai hölkkäjuoksulenkki vitonen tahi kymppi ja jos on päinvastoin liian vilkas tila mielessä ni silloin parempi rauhoittuu kuten varmaan nyt pitää rauhoittua.

Suhde alkoholiin on tasoa nolla. Miksi käyttäisin alkoholii kun käytän masennuspillereitä?? En ymmärrä miksi jotkut tärvelee terveytensä alkoholilla ylipäänsä. Noh eihän se kuulu mulle tietenkään. En toki sylje lasiin eli voin ostaa joskus viiniä tai oluen. Enempi viinin makuun tykästynyt. Enkä oo koskaan juonut itseäni känniin. Kerran tosin olin pikkutuiterissa joka oli nuoruusvuosien kokeilu kaverieni kanssa. Kyllä en valehtele! on mulla ollu joskus sosiaalisempikin vaihe elämässäni eli parin jäbän luona teini-iässä hyppäsin heillä kylässä melkeenpä joka päevä ja olin heidän kotona noin 5-6 tuntia eli liikaa ja josta niije vanhemmat joskus huomautteli mulle

nyt pitää lähttee kävelylenkille. pitää malttaa mieli ettei liikaa veuhota liikuntaharrastuksissa kun tuppaa mieli säntäämään liian kunnianhimoisesti että välillä teen liian rajua liikuntaa mikä voi kostaantua kehossa siten että sydän alkaa hieman reistailla. Ei pitäs olla sydänjuttuja vaan liittyy paniikkihäiriöön, kyllä siitä on puhuttu lääkärien kanssa niin paljon.

hyvää päivänjatkoa. terveisin Juha!

• Anonyymi

minäkö trolli? No en kai.

• Anonyymi

eikös trollit oo enempi pahantahtoisia? ja nuo mun kirjottelut johtuu puhtaasti ihan muista tekijöistä kuin trollailusta. Ne johtuu siitä kun oon sairas (neurologisesti ja myös henkisesti). Henkisesti sairastelu ei ole kiva asia kun joutua käyttään aika monia lääkkeitä. Ne voi myös lyhentää elinikää, mut vastapainoks oon ottanu ohjelmistooni arjessa liikuntaa ja ruokavaliota pilkunviilannu siihe suunthaan että syön enempi terveellisesti mut ei mun tuo ruokakuvio oo niin pilkunviilausta siten että en söisi enää mitään epäterveellistä sillä mulla on joka viikonloppu karkkipäivä jolloin keltaisen pussin turkinpippureita tai ostan karkkilootan ja salmiakkia pitää olla. Ruokavaliossa perunaa, tummaa pastaa, kasviksia, kalaa, broileria, mut en välttele kokonaan naudan tai possunlihaa, maitotuotteita käytän myös kuten viljatuotteita, ja pyrkiä syömään hyviä hiilareita ja kuitupitoisia viljatuotteita.

• Anonyymi

Et ehkä usko tätä mutta oon entinen kilpaurheilija. Pääsin pari kertaa juniorisarjoissa ihan SM-tasollekin. Sarjana oli 22-vuotiaiden sarja. En ollut koskaan paras vaan sijoitukseni olivat siellä 10-30 sijaluvuilla.

• Anonyymi kirjoitti:

elämä ei oo heleppoa kun on tämmöset aivot kun kaiken lisäksi aivot kuormittuu tosi paljon esim sosiaalisissa tilanteissa ja sitten jos yrittää tehdä vähänkin työtä, duunii, niin aivot sanoo poks melko nopiasti. Ihan vaikka seisoisi tumput suorina tekemättä mitään jos joutuu odottamaan jotakin niin se voi uuvuttaa aivot tosi vakavasti eli aivoihin tulee se kamala tunne että aivot ei ole kunnossa van menneet rikki eli niissä on paha tunne jolloin parasta mennä lepään sänkyyn.

meitä on moneen junaan meitä palstalaisiakin.

No joskus nuorena 18 vuotiaana viimeksi seurustelin (eräs tiia), mut mie olin niin pihalla henkisesti jo silloin kun tiia ehdotti tulla joulukadun avajaisiin niin myö valehtelihin ihan pokkana ett mul on kurkku kipiänä, niin piti sitten myöhemmin kertoo että jouduin turvautuun hätävalheeseen koska enhän minåä uskaltanut tulla sinne ihmisten ilmoille

no emmä 24/7 ole poissa ihmisten luota en suinkaan! Pakolliset kauppareissut ja joskus täällä kotonani kävi eräs hieman samantapainen hemmo kuin mä , hän miespuolinen ja hänellä möys noita neurologisia häiriöitä aivoissa niin hänen kanssaan meno äityi tosi ylivilkkaaksi että kissakin katsoi kummannäköisenä meidän touhuja ja puheita.

Seurustelussuhteeni kesti 3 vuotta tiian kanssa joka ei edennyt kovin pitkälle vaan oli hengailua.

erityismielenkiinnon kohteeni ei ole sillai haitaksi minulle että niistä aiheutuisi päänvaivaa minulle mut joskus voi käydä niin että touhu ajatukset menee niin vilkkaaksi ja nopeaksi tai päinvastoin liian passiiviseksi että passiivisessa vaihees pitää tehdä jotain toimintaa kuten 10 kävelylenkki tai hölkkäjuoksulenkki vitonen tahi kymppi ja jos on päinvastoin liian vilkas tila mielessä ni silloin parempi rauhoittuu kuten varmaan nyt pitää rauhoittua.

Suhde alkoholiin on tasoa nolla. Miksi käyttäisin alkoholii kun käytän masennuspillereitä?? En ymmärrä miksi jotkut tärvelee terveytensä alkoholilla ylipäänsä. Noh eihän se kuulu mulle tietenkään. En toki sylje lasiin eli voin ostaa joskus viiniä tai oluen. Enempi viinin makuun tykästynyt. Enkä oo koskaan juonut itseäni känniin. Kerran tosin olin pikkutuiterissa joka oli nuoruusvuosien kokeilu kaverieni kanssa. Kyllä en valehtele! on mulla ollu joskus sosiaalisempikin vaihe elämässäni eli parin jäbän luona teini-iässä hyppäsin heillä kylässä melkeenpä joka päevä ja olin heidän kotona noin 5-6 tuntia eli liikaa ja josta niije vanhemmat joskus huomautteli mulle

nyt pitää lähttee kävelylenkille. pitää malttaa mieli ettei liikaa veuhota liikuntaharrastuksissa kun tuppaa mieli säntäämään liian kunnianhimoisesti että välillä teen liian rajua liikuntaa mikä voi kostaantua kehossa siten että sydän alkaa hieman reistailla. Ei pitäs olla sydänjuttuja vaan liittyy paniikkihäiriöön, kyllä siitä on puhuttu lääkärien kanssa niin paljon.

hyvää päivänjatkoa. terveisin Juha!

😂 kyllä ponien kuuluukin saada laukata, mutta jos ne päästää villihevosiksi niin niitä on hankala hallita.

• Anonyymi

Veikkaan adhdta taikka aspergeria. Erityismielenkiinnon kohteet luetaan mukaan aspergeriin. Se diagnosointi on vain liian laaja, jos on esim. halukkuutta kielitieteilijäksi niin sekin voidaan sisällyttää yhdeksi erityispiirteeksi. Eräs mahdollinen piirre on Terveystalon nettisivujen mukaan "Kyvyttömyys ymmärtää huumoria tai sarkasmia". Jaa-a, miksi minusta tuntuu että vähintään 80 %:lla ihmisistä on tuo kyseinen piirre ;D? Sitten sekin että mikä on synnynnäistä eli assia ja mikä on opittua käyttäytymistä, niin kahtiajako näiden välillä on oikeastaan mututuntumaa. Jos vauva ei opi katsellessaan äitinsä kasvojen mikroeleitä niin siitä syytetään vauvaa - Entä jos se johtuukin siitä että se äiti todellakin on kivikasvo ja itse burgeri eikä vauva 🗿? Lapset kopioivat niin pelottavan usein vanhempiaan että opittu käyttäytyminen on varteenotettava seikka.

• Anonyymi

mull on vaikeuksia itseasiassa ihmisten ilmeiden kanssa tai se johtuu minusta itsestäni. Oon joskus mennyt jopa niin pitkälle että oon pohtinut sitä että olen tunnevammainen eli tunnevammainen on ihminen jolla on alhainen empatiataso. En usko että olen semmonen kuitenkaan, mutta annan esimerkin tässä; kun menen veljeni luo ja siellä näen hänen lapsia, niiin en millään meinaa saada oikein hyvää kontaktia heihin enkä osaa heittäytyä siellä lasten leikkeihin jne vaan jähmetyn. Olo on mennyt joskus niin vaikeaksi että pitää panna aurinkolasit silmille ettei ne pian huomaa minussa mitään silmissäni. En osaa niinku noissa tilanteissa olla oikein läsnä. Ei liity ainoastaan tuollainen oirehtiminen veljeni lapsiin vaan moniin muihinkin ihmisiin&kontakteihin. Joskus käy niinkin että saatan karata paikalta eli jos esim joku tulee vastaan kävelylenkillä niin saatan oivaltaa tehdä niin että alankin juoksemaan ettei tarvi jutella sen kanssa tai otan kännykän korvilleni eli esitän että puhun puhelimessa.

Kuitenkin sosiaalisuuttakin löytyy tai halua kohdata &nähdä ihmisiä etten suinkaan mikään erakko ole. Eikä erakot tietenkään ole automaattisesti pahoja ihmisiä.

• Anonyymi

"Ei muuten köyhä oo, ellei oo hullu kans." Peräseinäjoki.

• Anonyymi

viittaatko keneen hullulla? Et kai minuun? Mutta siis joo tavallaan meistä kaikki ihmiset on omalla tapaa hulluja. Mut sana tai termi hullu on vähän hatara käsite eli mitä sillä halutaan tarkoittaa. Sori jos takerrun liikaa yksityiskohtiin mut ominaista mulle kun oon tämmönen.

Hulluna pidän venäjän presidentti Vladimir putinia. Itseäni en pidä hulluna vaan sairaana. Hullu on eri asia kuin sairas. Hullu on enemmänkin paha ihminen.

1950-luvulla käytettiin paljon sanaa hullu leimatakseen poikkeavia ihmisiä. Käsite hullu on hiipumassa pikkuhiljaa pois käytöstä kun ihmiset pääsee paremmin tietämään ihmisten mielen oikuista joihin löytyy rationaalisia selityksiä jotka poistaa näin ollen hullu-sanan merkityksen.

• Anonyymi

Onko köyhä hullu koska sillä ei ole mitään menetettävää? Kunhan alustan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ei penniäkään omaa tilinauhaa kiiinni ni

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Köyhä hullu? Sori mulla on 5 vuotiaana todettu hahmotusongelma eli älykkyyteni takkuilee välillä joten en oikein ymmärrä nyt mistä kyse?????
        En ole siis rahallisesti köyhä vaan oikeastaan päinvastoin tilillä on rahaa melkoisen paljon. Mutta että jos pohtii olisinko mieleltäni köyhä, niin en myöskään sitä ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no enpä oo paljoo työtä tekeny elämäni aikana, mut jostain kumman syystä rahaongelmii ei koskaan ollu mikä johtuu varmaanki siitä että olen talousnero eli osaan käyttää rahani viisaasti eli en liikaa tuhlaile, mutten ole mikään erityisen nuuka. Mun isä on nyt niin nuuka, että valittaa minullekin välillä "sinä se oot hauska kun taas tuhlaat tuohon musaostokseen rahasi". No enää ei sano niin isä kun lopetin musaostosten ostot. Yhteensä 1789 musaostosta minulla joista suuriman osan ostin 13 vuoden aikana. On sitä rahaa siis käytetty ja tossa muutama vuosi sitten paloi rahaa omakotitalon kunnostamiseen eli oli tosi kallis kattoremontti ja lämmitykseen meni rahaa kun piti remontoida &uudistaa lämmitysjuttuja. Meil on iso kattila jolla puita lämmitämme. Pörssisähköä emme käytä vaan sitä toista.

Työtä oon toki tehnyt elämäni aikana, mutten kovin paljoa vaan vähän (oman voinnin mukaan). Voisi sanoa että vuodesta 1998 lähtien oon ollu usein vähän mukana työelämässä (eri työprojekteja ollut). Aina tosin isäni kanssa. Kerran olin yhden päivän vanhushoivaduunissa, muttei siit tullu yhttään mittään. Meni puihin se kokeilu. Hain myös kerran siivoajaksi kirjastolle mutta paikka oli täynnä. Olen siis mies sukupuoleltani ja miehiä ei ole paljoa siivoajina, mut ma kiinnosti silloin. Sitten vuodesta 2004 ollaan oltu tähänki päivään asti yhdessä duunissa isäni kanssa mut omien voimavarojen mukaan. Isälle se avioero otti koville että menetti työkyvyn&hermot. JHän meinaa suuttua niin pienestä aina ettei hänen hermot oikein kestä mitään.

En osaa edes sanoa oikeastaan miten on mahdollista että tililläni on paljon rahaa, mutta kai ne on tulleet siitä kun osaan käyttää rahani älykkäästi ja voi toinen syy johtua siitä että suomalainen yhteiskunta on auttanut minua rahallisesti hyvin(paremmin kuin moni muu valtio).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vuonna 2001-2002 olin elektroniikka-alalla duunissa. Tein ainoana ihmisenä koko maailmassa tietääkseni omaa työvaihetta. Työprosessini oli työpaikan helpoin koska minä sain sen työvaiheen koska mulla ei ollu koulutusta sille alalle mut pitkälti äidin ansiosta sain työpaikan sinne kun aluksi kotoa käsin tein työtä alihankintana noin yhden vuoden ajan ja sittern siirryin tehtaalle., Se oli semmonen pikkutehdas. Hyvä pomo oli. Tarkka, muttei liian tarkka ja usein onnellisenoloinen kun työpaikalla vihelteli paljon.

Maatalouslomittajan hommia tein isäni kanssa myös vuosien 98-04 aikajaksolla (silloin tällöin ja josta en saanut minä palkkaa vaan ainoostaan isäni sai siitä palkkaa ja oltiin sonnitiloille erikoistuneita lomittajia).

Metsäpalstalla käsin kaadettiin puita eli moottorisahalla isä kaatoi puita ja minä keräsin pöllit, tukit ja pienemmät puunrangat pinoon. Se oli semmonen puolen vuoden projekti. Kovaa duunia eikä ole muuten laiskan ihmisen duunia!

Maalaushommissa avitettiin isäni siskon poikaa kun taloista rappasimme vanhat maalit pois ja sitten se isäni siskon poika ruiskumaalasi taloja. Noin muutama talo jota kävimme isän kaa rappaamassa maalit pois. Myös avitin äitini nykyistä aviomiestä vuonna 2008 kesällä kun hän mökkitalkkarina toimi niin häntä olin auttamassa työprojekteissa noin parin viikon ajan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no tuo älyllinen puoleni on erikoinen kun se menee ylös ja alas. Todettu ihan ammattilaisten toimesta että mulla on ns mr bean tyylinen älykkyys joka "sahaa" ylös ja alas. Voin olla siis parhaimmillani jopa nero.

• Menet niin syvälle noissa jutuissasi että meikäläiseltä ei onnistuisi vaikka yrittäisin, pitäisi muuttaa alppimajaan ja käyttää veridopingia että pystyisi samaan energiatasoon. Luen kyllä ihan mielelläni, anna palaa vaan. 😁

• Voi hyvä ihminen..

Minä ymmärrän sinua hyvinkin.. pojallani on diagnosoitu asperger jo lapsuudessa. Ymmärrän masennuksen ja sen erilaisuuden tunteen. Ymmärrän että tiedostat erottuvasi massasta. Mut hei, sä olet sinä. Oma, arvokas itsesi.

Minä olen varmasti palstan viimeisimpiä ihmisiä, joka sinua alkaisi tuomitsemaan. Olet mielestäni enemmän kuin tervetullut juttelemaan omana itsenäsi.

Ja kuten jo aiemmin kirjoitit, kun alkaa kierrokset käymään liian kovalla niin otat vähän etäisyyttä. Se on hyvä se.

Mielenkiinnon kohteita pitää elämässä olla. Sinulla yksi sellainen on lätkä. Eihän tuo nyt ole hullumpi juttu ollenkaan.

Minä itse en ole analyyttinen, kuten olen kertonutkin. Se tarkoittaa, että sinä saat olla ja minä en väheksy sinua.

Muistat vain tänne kirjoitellessasi ottaa etäisyyttä jos kuormitut liikaa. Saat vain suotta pääsi kipeäksi, ja sitä emme halua.
      Liikakuormitus saa ensin ajatuksen sakkaamaan ja sit tulee paha mieli.
      Pojalleni tulee kova päänsärky liiasta kuormituksesta. Ja se ei ole mukavaa.

Mutta kaiken kaikkiaan .. olet ihan hyvä lisä palstalle. Olisin kiitollinen jos allekirjoittaisit viestisi, ettet sekoitu muihin anonyymeihin. Sillä sinä olet erityisyytesi takia tärkeä. Merkityksellinen.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      612
      2246
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      108
      1098
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      25
      1095
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      5
      944
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      855
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      86
      845
    7. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      759
    8. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      89
      752
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      725
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65