Työskentelen yrityksessä joka tuo maahan elektroniikkaa, sekä monia muita tuotteita. Työskentelen kyseisen yrityksen jälkimarkkinointi osastolla teknisenä tukena, laite-/järjestelmäasiantuntijana sekä yrityksen verkkovastaavana (vastaan yrityksen omien sekä brändi- sivujen luomisesta, sisällön teknisestä toteutuksesta, sivujen ylläpidosta sekä yrityksen/osan brändeistä sosiaalisesta mediasta).
Yrityksessämme työskentelee varastotyöntekijöitä, asiakaspalvelutyöntekijöitä, eri asteikolla hierarkiassa olevia myyjiä, jälkimarkkinoinnin työntekijöitä, elektroniikkahuoltajia sekä minä. Työskentelen samalla osastolla jälkimarkkinoinnin ja elektroniikkahuollon kanssa ja osallistun paljon heidän töihinsä joko suoraan tai osallisesti. Lähinnä kuitenkin työskentelen verkossa ja asiantuntijana.
Meitä on yrityksessä töissä 30-40 henkilöä. Pieni osa ei kuulu mihinkään liittoon tai työttömyyskassaan. Osa kuuluu yleiseen työttömyyskassaan ja suurin osa kuuluu PAM:iin. Itse kuitenkin päätin liittyä Toimihenkilöliitto Ertoon ja tarkemmin sen Digmarit-yhdistykseen. Olen jo 31vuotias, mutta olen aiemmin kuulunut vain YTK:hon. Voiko tässä eri liittoon muiden kanssa kuulumisessa olla jonkinlainen ongelma, voiko työttömyyskassan osalta tulla ongelmia (en usko että tulee ajankohtaiseksi, mutta kuitenkin) tai voiko tämä aiheuttaa minulle jotain muita ongelmia?
Olen kouluttautunut tieto- ja viestintätekniikan alalle (kouluttaudun koko ajan korkeammalle alalla) ja teen alani töitä, mutta yritys jossa työskentelen noudattaa kaupan alan TES:siä, joten te viisaammat: Kertokaa olenko tehnyt virheen vai onko ihan ok kuulua tähän liittoon?
Kuulun eri liittoon kuin kaikki muut työpaikallani
14
238
Vastaukset
- Anonyymi
Oppirahat pitää maksaa, elätät liiton läskiä etä saa todennäköisesti mitään apua JOS jotain sattuu. Ensi kerralla fiksumpia päätöksiä.
Kiitos paljon tästä äärettömän informatiivisesta kommentista ja olettamuksesta jonkin henkilön ulkonäöllisistä seikoista, jotka eivät liity millään tavalla asiaan. Koet kuitenkin ammattiliittoon kuulumisen negatiivisena asiana. Miksi?
- Anonyymi
🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒
🍒 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Työttömyysturvan kanssa on sama mihin kassaan kuuluu, kaikkia koskee samat säännöt ja lait. Eri asia sitten kuinka ruuhkaisia eri kassat ovat ja sen takia käsittelyajat venyvät. Taitaa suurimmalla osaa kassoista olla kotisivuillaan käsittelyajat ilmoitettuna.
Kannattaa ottaa jo ennen työttömyyden osumista kohdalle selvittää missä oman kassan lähin toimipiste on. Ainakin omalla kohdalla on liiton toimipaikassa ollut kassan edustaja paikanpäällä. Ongelmana on, että ensimmäistä ansiosidonnaista hakiessa ei aina voi olla täysin varma mitä kaikkia todistuksia kassa tarvitsee.
Jos vain on mahdollista on hyvä käydä viemässä ensimmäinen suoraan sinne kassan toimitsijalle ja varmistaa, että kaikki tarvittavat tiedot ovat heti siinä ensimmäisessä hakemuksessa. Toki kassa lähettää tietopyyntöjä kun havaitsevat puuttuvia tietoja, mutta siitä tulee vain täysin turhaa viivästystä, joka olisi voitu välttää jo etukäteen. Toki tämä ei kaikkialla onnistu etäisyyksien takia, mutta on hyvä ottaa asia huomioon.Kiitos oikeasti järkevästä kommentista. En oikeasti usko, että työttömyys on tulossa ihan heti ajankohtaiseksi ja omaan toimenkuvaan sopiva liitto mukavan kuuloisilla jäseneduilla kuulosti kivalta joten siksi tämä valinta. Tässä on neljä vuotta tehty hommia saman työnantajan palveluksessa, mutta eihän sitä oikeasti koskaan tiedä.
- Anonyymi
no kun hallitus leikkaa ansiosidonnaisen päivärahan niin on ihan sama
missä uppoavassa laivassa olet
hallituksen tarkoitus on romuttaa liitot ja kassat
olet omillasi tän jälkeen- Anonyymi
Olen kuulunut aina AKAVAAN. OLEN OLLUT MM valmetilla, Sokoksessa ja parturina. Ammatiltani olen kokki. Korvaukset ovat aina tulleet tililleni vuoden väliajoin, kuten myös palkkani.
- Anonyymi
On ok kuulua siihen liittoon, mihin haluat. On myös ok olla kuulumatta mihinkään liittoon. Kannattaa kuulua YTK:hon, kassaan, että saa ansiosidonnaisen. Työnantaja päättää, minkä liiton sopimuksia sovelletaan työpaikan kaikkiin työntekijöihin, Sama palkka, olet liitossa tai ei.
Joo näin ajattelinkin. Kiitos vastauksestasi. Sen tiesinkin että palkkaan se ei vaikuta, enkä koe että palkkaani nyt ihan heti tulis edes korottaa uudelleen. Olen aina uusien vastuualueiden ja koulutusten myötä saanut jotakin nimellistä korotusta. YTK:ssa olinkin ennen. Katsotaan nyt sitten hetki miten tässä liitossa homma menee :)
- Anonyymi
Ei mitään merkitystä.
Eräs työntekijäni oli työskennellyt ennen metallialalla ja siirtyi rakennushommiin mutta piti metallin jäsenyyden.
Kaikenkaikkiaan oli rakennusalan tessin töissä reilu 20v.
Ainoat ongelmat tulivat kun rakennusalalla käsitellään lomarahoja eri lailla kuin metallialalla, raksalla lomaraha on 18,5% eikä mitään muuta.
Tämä aiheutti jonkin verran yhteydenottoja metalliliiton kassasta mutta hiksasivat kun kerroin että rakennusalan tessillä mennään. - Anonyymi
Liitto mikä vaan tai kuulumaton, mutta lakon aikana, kun lakot jatkuvat taas ja pitenevät kunnolla, ei kannata mennä pyrkimään työhön ellei halua tulla ruuttaryhmämme toimesta tulla ruutatuksi siankusella ja lietteellä !!!
Talkoo-Taavetti- Anonyymi
Kiitos taavetti mielipiteestä.
Kusikaukalosta Minäkin urani aloitin, äitini oli lykännyt meikäläisen hätäpäissään asemaravintolan kaukaloon MIESTEN puolelle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367639Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361893Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251870- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4769- 32764