Ananias ja Safira kuolivat? Mikä on UT:n totuus? (08-2-2024)

Anonyymi-ap

Ananias ja Safira kuolivat? Mikä on UT:n totuus? (08-2-2024)

Näinä päivinä tällä hell.palstalla on vellonut joka lajin spekulaatiota siitä, miten ja miksi kaksi alkuseurakunnan jäsentä Ananias ja Safira kuolivat? On esitetty ”tuhat ja sata” (!) teoriaa, luuloja, kuvitelmia, fiktioita, hypoteeseja, villin viidakon oppeja. Palstalla on vilissyt väitteitä, että
• Paavali tappoi Ananiaan ja Safiran
• Pietari ja jokin ”mafia” tappoi heidät
• heidät (muka) tapettiin rahojen takia
• haluttiin tappaa, jotta saataisiin heidän rahansa
• tappamalla koetettiin saada ihmiset pelkämään ja antamaan rahansa
• tapettiin heidät, mutta pantiin se Pyhän Hengen ja Jeesuksen syyksi
• jne, jne, joka lajin soopaa

Mitkään noista, taikka muut villit teoriat, valheväitteet ja sadut eivät anna todellista vastausta.

1) Ei mikään rahakysymys!
------------------------------------

Tapauksesta on väännetty erityisesti ”rahakysymys” ! Että Pietari ja muut olisivat ”ahnehtineet” noiden kahden rahoja! Täyttä soopaa. Seurakunnalla ei tuossa vaiheessa ollut mitään rahahuolia!
• ”Ei myöskään ollut heidän seassaan ketään puutteenalaista, sillä kaikki joilla oli maatiloja tai taloja, myivä ne ja toivat myytyjen hinnan…. Ja jokaiselle jaettiin se mukaan kuin hän tarvitsi” ( Apt 4:34 , Apt 2:45)
• ”Ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.”

Kaikki spekulaatiot, joita tämän asian yhteydessä on sepitetty, ovat roskaa. Osa törkeää ja tahallista valhetta, osa patologisia psyyken harhoja.

2) Miksi ja miten he sitten kuolivat?
-------------------------------------------

Se lukee niin selkeästi Apostolien teoissa, että jokainen lukutaitoinen ja normitason ymmärryksessä oleva sen käsittää. Toki se totuus on pelottava? Kuinka sellaista saattoi tapahtua? Ja pelon syndrooma valtasikin kaikki.

Apostolien tekojen autenttinen vastaus on:

He kuolivat valehtelun ja petoksen synnin seurauksena. Äkillisesti. Ilman ihmiskäsiä, ilman ”tappovälineitä”. Koska he syyllistyivät rikoksen tasoiseen tekoon, Pyhän Jumalan edessä.
Apostolien teot 5:1-5

• ” Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan, ja mies kätki vaimonsa tieten osan hinnasta, ja osan hän toi ja pani apostolien jalkojen eteen.

• ” Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta? Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."

• ” Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä.

Aloitus jatkuu

56

483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jatkoa aloitukseen: Miksi ja miten Ananias ja Safira kuolivat? UT:n faktoja

3) Valehtelun synti on kuolemansynti, kadottava synti!
      ---------------------------------------------------------------------

Näinä aikoinan kun joka lajin synnit kukoistavat kuin keväinen rikkaruohopelto. Tai pahemmin, syntien harjoittaminen, syntilajit ovat kuin iljettävä kaatopaikka, likaviemäri keskellä kaikkea!

Kuin törkyinen tunkio, jossa rotat ja haaskalinnut nauttivat elantoaan!

Ja täälläkin? Valehtelun synti on noussut ja nostettu kuin ”kultamitalisijoille”. Valheopettaja ja pilkkaajat röyhistelevät rintaansa, tekevät pilkkaa - eivät vain ihmisistä, vaan häpäisvät mennen tullen apostoleita, Raamatun sanaa, jopa Herraamme Jeesusta! Niin mitä tästä?

Se mihin Ananias ja Safira ryhtyivät oli siis rikoksen tasoinen teko. Harkittu petos, sitten valehtelu.

Tällaiset teot on yhteiskuntienkin taholla kriminalisoitu, rangaistussäädöksineen. Rikoslaissa, rikoslajeissa on petosta, petoksen yritystä, kätkemisrikosta, etuuspetosta, jne.

Jos joku esimerkiksi salaa tulojaan verottajalta, Kelalta, muilta viranomaisilta, sellainen on rikollista. Kaikista niistä on säädetty sanktioita.
      Jos sitten vaikkapa petosrikokseen yhdistetään valehtelu, se nostaa teon ns. ”raskauttavalle” asteelle, ja sanktio ankaroituu. Tekopaketti.

Ananias ja Safira olivat rikoskumppaneita. Mies kätki osan myyntihinnasta, vaimonsa tieten. Ja valehteli suoraan päin naamaa Pietarille. Vaimo ryhtyi samaan syntiin ja rikokseen. Valehteli päin naamaa Pietarille:
      • ” Niin Pietari kysyi häneltä: Sano minulle: siihenkö hintaan te myitte maatilan? Hän vastasi: Kyllä siihen hintaan..” ( Apt 5:8-9)

Jos yhteiskuntatasolla ihmiseltä kysyttäisiin vastaavaa, ja hän valehtelisi viranomaisen edessä?

On täysin selvää että sanktio tulisi petoksesta, petoksen yrityksestä! Ainakin veronkorotus, jos veropetos? Etuuden menetys: takaisinperintä jos olisi salannut tulojaan eism. Kelalta?

4) Valehtelun synti Pyhän Jumalan edessä!
      ---------------------------------------------------------

Kun siis yhteiskunnallisella, maallisella tasolla petokset ja verovilpit ja muut rötökset ovat rangaistavia, niin luuliko joku että Jumalan edessä saisi tehdä petosta ja valhetta?

Jos joku luuli, että niin voisi tehdä? Ei Jumala niin tarkka ole, ollaanhan ne armon alla, saadaan tehdä mitä tykätään. Nyt - herätkää!

Ananias ja Safira kokivat äkillisen kuoleman. Syntiensä seurauksena. Teko oli vakava siksi, että he olivat (ilmeisesti) liittyneet Herran seuraajiin. Ei Jumala ”tappanut”. Hän antaa elämän, ottaa sen pois! Jokaiselta.

Ei Pyhä Henki tappanut!

Ei kukaan ihminen heitä tappanut!

Jumalan Pyhyys välähti kuin salamanisku. Hänen edessään ei pidä harjoittaa syntiä. Pietari:
      • ”Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle." ( Apt 5:4)

Tuon tapauksen opetus olkoon opiksi kaikille! Valehtelun synti:
      • Jumalan Pyhyyden edessä
      • Jumalan asioiden yhteydessä
      • Jumalan ja Jeesuksen nimen yhteydessä
      • Raamatun sanojen yhteydessä

On samalla tavalla kadottava, jopa kuolettava synti.
      ”Sillä synnin palkka on kuolema… Mutta..” (Room 6:23)

Jumala vihaa erityisesti valheita ja valehtelua. Siksi ihan erikseen on Ilmestyskirjassa todettu: Taivaan ulkopuolella ovat (---) ”kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät” ( Ilm 22:15)

Taivaaseen ei pääse (---) ketään valehtelijaa. ( Ilm 21:27)

Sinä? Jos tahdot kerran taivaaseen, tee välittömästi pesäero valheista ja kaikista synneistä! Tunnusta syntisi, ennenkuin armon hetket ovat ohi! ( 1 Joh 1:8-10)

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18022874/ananiaan-ja-safiran-tapaus-mita---utn---faktoja

Ananiaan ja Safiran tapaus? Mitä? - UT:n faktoja

eaan kertaa nostettu se tapaus, josta Apostolien Tekojen luku 5 kirjoittaa.
      Ei ole epäselvää, kuka näitä ”lööppiotsikoita” nostaa? Joissa taattu tavaramerkki on
      - Kirjoitusten Kieroon Vääntäminen! (2 Piet 3:16)

Mutta ei hätää! Siksi meillä on RaamatunSana, jolla kieroon kammetut laitetaan SuoraKulmaan takaisin! Jeps. Ja - pahimmat kierouskoukerot pannaan poikki ”Hengen miekalla” joka on Jumalan Totuuden Sana! ( Hebr 4:12) Nyt sitten töihin!

• Anonyymi

Jos tapaus olisi ilmoitettu viranomaisille, niin kyllä Paavali olisi ollut pääepäilty.

Paavali oli tunnettu murhamies ja osasi ne taidot. Harrasti nyrkkeilyä, oli väkivahva fyysisesti ja miehessä oli Saatanan enkeli. Vaarallinen tyyppi.

Ei kaihtanut valehtelemista tarvittaessa.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Johannes oli harvoja, jotka säilytti terveen uskon ja siksi toiset apostolit karkottivat hänet sieltä pois Patmos-nimiselle saarelle kuolemaan.

Johannes sanoi suoraan, että alkuseurakunta on petojen hallussa.

1. Joh. 2:18

Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

Alkuseurakunnan aika loppui n. 70Jkr. Katolinen kirkko on siitä lähtien toiminut Jumalan asialla. Jeesus perusti vain yhden maailmanlaajuisen seurakunnan.
      On vain yksi lauma ja yksi Paimen.

• Anonyymi

Pyhä Henki ja Jeesus noudattavat Jumalan lakeja "älä tapa".

Ei ne ketään tapa talokaupan rahojen saamiseksi heiltä.

Jeesus ei ottanut rahaa evankeliumin levittämiseen edes rikkaalta nuorukaiselta, vaikka siihen oli hyvä tilaisuus. Jeesus kehotti nuorukaista antamaan itse rahojaan köyhille ja avun tarvitsijoille, ei millekään seurakunnalle tai uskonlahkolle.

Luuk. 22:35

Jeesus sanoi opetuslapsille: "Kun lähetin teidät matkaan ilman kukkaroa, laukkua ja jalkineita, niin puuttuiko teiltä mitään?" "Ei mitään", he vastasivat.

• Anonyymi

Jos valehtelu riittäisi tappamisen motiiviksi, niin Pyhä Henki olisi tappanut Paavalin ensimmäisenä.

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Paavali toki sai rangaistukseksi Saatanan enkelin ja teloitusluontoisen pahan äkkikuoleman Roomassa.

• Anonyymi

Murhia ei ilmoitettu viranomaisille eikä omaisille.
      Juutalaisia hautajaisia ei järjestetty.
      Kuolinsyytä ei tutkittu.
      Ruumiit haudattiin ja piilotettiin heti.
      Salailu ja muut seikat viittaa henkirikokseen.

• Anonyymi

Julkisella paikalla tapahtuneet asiat eivät mitenkään viitanneet rikokseen.

Se olisi nähty ja kuultu.

Ja siitä olisi Apostolien teoissa kirjoitettu!

• Anonyymi

Paavali kehuu eräässä kohtaa, mikä miekka on paras tappoase.
      Mainitsee lyhyen pistomiekan "Gladiuksen".
      Omisti ilmeisesti sellaisen?

• Anonyymi

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä.

• Anonyymi

Kirjoittaja "henki" - paholaisen renki - koettaa taas naurettavia valheitaan ja päänsä harhanäkyjä sopottaa..

• Anonyymi

Apt.17:11
      Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa.

• Jotta voisi ymmärtää apostolien muodostaman hengellisen mafian todellisen tarkoituksen, täytyy tuntea apostolien todelliset arvot. Aloittaja ei tietenkään puhu tästä mitään, eivätkä pastoritkaan opeta. Totuuden esille tuomisessa ole kuitenkaan ole mitään väärää:

Apt. 4:32 Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Kommunismi

Apt. 4:34 Ei myöskään ollut heidän seassaan ketään puutteenalaista; sillä kaikki, joilla oli maatiloja tai taloja, myivät ne ja toivat myytyjen hinnan...
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Dekulakisaatio

• Anonyymi

Yllä olevan kommentin on kirjoittanut nimimerkki "Henki", joka on tunnustuksellinen saatananpalvoja ja vaarallinen sekopää.

Hän on ottanut käyttöön myös uudet nimimerkit "imbecille", "K.T.S.", "he-ma" ja "Holokrates" sekä rekisteröitymättömät nimimerkit "Lightning" ja "Pe.ku".

Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492

Nimimerkki "Henki" on tullut tänne vain provosoimaan uskovia ja myös kiihottamaan adventisteja ja juutalaisia (toraisteja) vastaan. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.

Hänen kommentteja ei kannata lukea eikä hänen kanssa kannata keskustella ollenkaan.

Perkeleen Temppeli ry on aktivoitunut ja alkanut levittää somessa kaikenlaisia valheita.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18224869/perkeleen-temppeli-ryta-johtaa-kirjastotyontekija-henri-hiljander-espoon-kirjastosta

• Anonyymi

Henki haisee selityksineen. Johtuneeko siitä, että taas on omat aivot olleet käytössä, sen sijaan, että Pyhä Henki olisi saanut avata omia aivoituksiaan hänelle?

Ja Hengen on turha vedota siihen, että jotkut pastorit olisivat tässä Raamatun kohdassa opettaneet uskovia jonkun saman kaavan mukaan. Itse en ole ainuttakaan opetusta seurakunnissa kuullut tästä Raamatun kohdasta, vaikka olen yli kymmenen vuotta ollut uskossa. Ja silti tajuan, vaikka en ole opetusta tästä kohdasta saanut, ettei Raamatussa lue mitään apostolien tekemästä mafiamurhasta ja ruumiin kätkemisestä. Kuten tajuavat muutkin uskovat, joita Pyhä Henki saa opettaa.

• On ilo nähdä, että nykypäivänä on paljon uskovaisia, joita Pyhä Henki ohjaa ja antaa heille sanat, jotka pitää lausua ääneen.

Pienenä toivomuksena nämä uskovaiset voisivat pyytää itselleen luetun ymmärtämisen armolahjaa, mutta eihän Pyhä Henki ole johdettavissa eikä toimi ihmisten mielen mukaan. Tyytykäämme siis Jumalan antamaan mittaan (2Tim. 2:24).

• Anonyymi

Arkaluonteiset Raamatun kohdat yleensä vain luetaan nopeasti läpi, eikä niitä edes yritetä avata ja purkaa,mistä niissä on oikeasti ollut kysymys.

Kiusallisia kohtia ovat mm. -pariskunnan tappaminen, Paavalin valehtelu ja saama Saatanan enkeli jne. ne ohitetaan nopeasti, jopa naurahtaen.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

On ilo nähdä, että nykypäivänä on paljon uskovaisia, joita Pyhä Henki ohjaa ja antaa heille sanat, jotka pitää lausua ääneen.

Pienenä toivomuksena nämä uskovaiset voisivat pyytää itselleen luetun ymmärtämisen armolahjaa, mutta eihän Pyhä Henki ole johdettavissa eikä toimi ihmisten mielen mukaan. Tyytykäämme siis Jumalan antamaan mittaan (2Tim. 2:24).

Sinä "henki" - paholaisen renke, et ole tervetullut tähän aloituksen pöytään.

Ole hyvä ja pysy omassa poterossasi, valheinesi kaikkinesi.

Kiitos kun kunnioitat toisten aloituksia!

• Anonyymi kirjoitti:

Kunnioitan totuutta. Olet itse monesti korostanut sitä, että olet nimetön anonyymi, et oikea ihminen, jota pitäisi kunnioittaa. Joten yritähän ensin päättää, mitä oikeasti olet ja tule vasta sen jälkeen tänne pätemään.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

On ilo nähdä, että nykypäivänä on paljon uskovaisia, joita Pyhä Henki ohjaa ja antaa heille sanat, jotka pitää lausua ääneen.

Luetun ymmärtämistä on se, että ymmärtää Raamatun antaman neuvon olla vääntämättä kirjoituksia kieroon.

"Vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luetun ymmärtämistä on se, että ymmärtää Raamatun antaman neuvon olla vääntämättä kirjoituksia kieroon.

"Vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen."

>> On ilo nähdä, että nykypäivänä on paljon uskovaisia, joita Pyhä Henki ohjaa ja antaa heille sanat, jotka pitää lausua ääneen. <<

Osa saa jopa armolahjan tällaiseen. Jokaista uskovaa Pyhä Henki kuitenkin ohjaa ja neuvoo jollain tavalla, olipa armolahjaa tai ei.

"Hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> On ilo nähdä, että nykypäivänä on paljon uskovaisia, joita Pyhä Henki ohjaa ja antaa heille sanat, jotka pitää lausua ääneen. <<

Osa saa jopa armolahjan tällaiseen. Jokaista uskovaa Pyhä Henki kuitenkin ohjaa ja neuvoo jollain tavalla, olipa armolahjaa tai ei.

"Hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta."

Ei liity aloittajaan joka on tyhmä kuin saapas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan, aloittaja on tehtäväänsä voideltu.

• Anonyymi

Pienemmistäkin summista on ihmisiä tapettu kuin koko talokaupan rahojen saamiseksi heiltä.
      Alkukseurakunnassa oli kommunismi, ihmiseltä vaadittiin kaikki rahat pois.

Jeesus kävi Juutalaisten synagoogassa. Ei Jeesus mitään alkuseurakuntaa perustanut.

• Anonyymi

Jes. 45:19

En ole puhunut salassa, jossakin maan hämärässä kolkassa. En ole neuvonut Jaakobin jälkeläisiä etsimään minua autiudesta ja tyhjyydestä. Ei, minä olen Herra, minä puhun julki totuuden ja minun sanani ovat oikeat.

Joh. 18:20

Jeesus vastasi: "Minä olen puhunut julkisesti, koko maailman kuullen. Olen aina opettanut Synagogissa ja temppelissä, kaikkien juutalaisten kokoontumispaikoissa. Salassa en ole puhunut mitään.

Luuk. 4:16

Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan, [Matt. 13:53-58; Mark. 6:1-6 : Matt. 2:23+]

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät JUMALAN KÄSKYT JA JEESUKSEN USKON.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole puhunut salassa, jossakin maan hämärässä kolkassa. En ole neuvonut Jaakobin jälkeläisiä etsimään minua autiudesta ja tyhjyydestä. Ei, minä olen Herra, minä puhun julki totuuden ja minun sanani ovat oikeat.

Jeesus vastasi: "Minä olen puhunut julkisesti, koko maailman kuullen. Olen aina opettanut Synagogissa ja temppelissä, kaikkien juutalaisten kokoontumispaikoissa. Salassa en ole puhunut mitään.

Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan, [Matt. 13:53-58; Mark. 6:1-6 : Matt. 2:23 ]

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät JUMALAN KÄSKYT JA JEESUKSEN USKON.

1 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
        2 Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
        4 että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan, [Matt. 13:53-58; Mark. 6:1-6 : Matt. 2:23 ]

Jeesus oli Rabbi.Juutalaisen uskonnon opettaja. Ei mikään lahkoissa kaatuileva hihhuli.

Joh. 1:49

Natanael sanoi: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas!"

Nikodemus oli Jeesuksen ystävä ja uskonnon opettaja.

Hän meni heti kohta Jeesuksen kasteen jälkeen kysymään Kasteen merkitystä.

Jeesus ihmisenä puhui itsestään ihmisenä, kun vastasi ihan suoraan Nikodemukselle kuin mies miehelle, ilman mitään vertauskuvia.

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin.

• Anonyymi

Veivikone on kovassa käytössä ja raamatunjakeita tulostuu joka asiaan ilman mitään lookisuutta !

• Anonyymi

Kannanottoa:

Henki kirjoitti:

Pienenä toivomuksena nämä uskovaiset voisivat pyytää itselleen luetun ym

Kommenttia:

Sinä "henki" - paholaisen renki, et ole tervetullut tähän aloituksen pöytään.

• Anonyymi

tuo "henki" on kuin käärme iskemässä elävään kohteeseen.

KYllä on pahoja traumoja tyypillä. Ja luurankoja komerossa kätkettyinä.
      Ei tuollasta megalomaanista vihaa ja katkeruutta ihan puhtaassa "maaperässä" kasva? Eikä ihan jokaisesta päästä sikiä noin iljettäviä "mielikuvia"? Saatanallista sanasaastetta, provokaatiota, aivopesun agendaa,

Että uskovat taikka kukaan eivät ottaisi Raamatun Sanaa todesta.

Mutta: ennemmin "henki" kaatuu kuin Raamatun Sanan koskaan maatuu!

• Anonyymi

Henki
      2024-02-09 12:10:36
      UUSI

Anonyymi kirjoitti:

--------------------------------

Kunnioitan totuutta. Olet itse monesti korostanut sitä, että olet nimetön anonyymi, et oikea ihminen, jota pitäisi kunnioittaa. Joten yritähän ensin päättää, mitä oikeasti olet ja tule vasta sen jälkeen tänne pätemään.
      ------------------------------------------

Kommenttia: Nimimerkki "henki" koettaa pomotella, taas.

Hän on ANONYYMI siinä missä kaikki muutkin!
      Eihän joku nimimerkki (henki) takaa mitään.
      Kuka tahansa trolli voi tehdä nimimerkin, jopa montakin, kuten tämä "henki" harrastaa. Uusimmat nimimerkit ovat Holokrates. Imbesilli, ja mitä niitä onkaan.

HENKI ei edusta ihmistä , vaan näyttää pikemminkin kuin lohikäärmeeltä, jolla on monta päätä! (erilaisia nimimerkkejä).

Lisäksi hän harrastaa täysin anonyymiä kommentointia, ja aloituksia!
      Ilman mitään nikkiä!

Eli on enemmän kuin naurettavaa, että anonyymi (henki) koettaa konsultoida toisia kirjoittajia.

Siitä nousee sellainen johtopäätös -- hm - jääköön kirjoittamatta!!

• Anonyymi

Tämän kirjoitti Oikea Ihminen.
        Ei epärehellinen nimimerkki,..

• Anonyymi
    • Anonyymi

Aivan yksinkertaisesti on kaksi vaihtoehtoa kertomukselle: kuolemantapaukset ovat tapahtuneet, tai kulemantapauksia ei ole tapahtunut.

Mikäli kertomuksen kuvaama tapahtuma on tapahtunut, on kysymyksessä suunnattomasta pelosta ja säikähdyksestä. Pyhällä Hengellä ei ole mitään osuutta sen kaltaiseen uskonnollisen ylivallan kurimukseen.

Todennäköisemmin kertomus on keksitty käytettäväksi "uhrisaarnoihin" sisällytettävänä pelotteena.

• Anonyymi

Ihmisuhrit oli käytössä kun uhrilahjoja vaadittiin.

Rahat tai henki, oli alkuseurakunnan motto.

• Anonyymi

Ananiaan ja Safiiran kuolema on ihan selvä. Mutta kuolinsyy jäi selvittämättä, koska tapausta ei ilmoitettu viranomaisille eikä omaisille.

Ruumiit haudattiin nopeasti ja asiasta oltiin hiljaa, rahat pidettiin ja jaettiin tappajien kesken.

Syy laitettiin Pyhän Hengen ja Jeesuksen piikkiin.

• Anonyymi

Paavaliin ei voi täysin luottaa, koska mies pisti valhetta sinne sekaan.

Kelvottomat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle, eksyttäen muita ja eksyen itse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavaliin ei voi täysin luottaa, koska mies pisti valhetta sinne sekaan.

Kelvottomat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle, eksyttäen muita ja eksyen itse.

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Jos Paavali olisi ollut puhdas poika, niin häneen olisi tarvinnut mitään Saatanan demonia lähettää koko lopun elämän ajaksi.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

Paavali tunnusti Korinttolaisille, että hänessä on demoni, koska puhui oraakkelin tavoin hurmoskielillä.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

• Anonyymi

Jeesus varoittaa petolliista ja rahanahneistä apostoleista, joita tulee hänen jälkeensä.

Ananias ja Sariifa tuskin olivat ainoat kohteet rahojen saamiseksi?

Matt. 23:14

"Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te viette leskiltä talot ja latelette pitkiä rukouksianne vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan teidän tuomionne.]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista. Vrt. Mark. 12:40.]

Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa."

• Anonyymi

Kovasti se henkiparka koettaa tuputtaa noita Raamatun Romutuksen roskiaan!
      Tässä ketjussa ei edes kehtaa laittaa nikkiään (henki) vaan nimettömänä puskasta huutelee. Mutta se LEMU! Se hengen paha lemu, haisee... vaikka yrittäis kuinka piilotella. Koirilla on hyvä hajuaisti,,,

• Anonyymi

Koitahan jo rauhoittua vaihteeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koitahan jo rauhoittua vaihteeksi.

Kenen pitää rauhoittua?
        Eikös sen "hengen" pitäis nyt ottaa iisimmin`?

• Anonyymi

Hes. 22:27

Sen hallitusmiehet olivat kuin susia, kuin saalista raatelevia petoja. He vuodattivat verta ja ajoivat ihmisiä perikatoon, anastivat heidän omaisuutensa itselleen.

Sef. 3:3

Sen hallitusmiehet ovat ärjyviä leijonia, sen tuomarit hämärässä saalistavia susia -- eivät jätä luutakaan aamuksi. [Sananl. 28:15; Hes. 22:27]

Matt. 7:15

"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. [Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]

Ap. t. 20:29

Minä tiedän, että lähtöni jälkeen teidän joukkoonne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä. [Matt. 7:15+]

• Anonyymi

Alkuseurakunnan motto: Rahat tai henki !

• Anonyymi

Alkuseurakunnan motto: Tehkää parannus!
        = Pietari!

• Anonyymi

Kukaan ei ole vielä todistettavasti voinut kumota, mitä alkuperäisessä tekstissä on kirjoitettu, Apostolien teoissa. Ananiaan ja Safiran tapauksesta.

Toki paholaisen palkolliset ovat hikoille yrittäneet.

Ovat sepittäneet saatanallisia säkeitä Raamatun Sanan sekaan!

Kuin haisevaa kaatopaikkatavaraa, roskia ja roinaa!

Mutta ne murenevat omaan mahdottomuuteensa.

Ja Jumalan Sana on ja pysyy. Kuin kallio, johon pahuuden voimat eivät saa sijaa.

Amen.

• Anonyymi

Update!! Thanks.

• Anonyymi

Raamatun sana riittää!

• Anonyymi

Saamen, aamen, aamen ja nosto tälle ketjulle.

• Anonyymi

En ole tutustunut pariskuntaan, mutta kertomuksenne perusteella annan heille suuren arvon, sillä he olivat valmiit antamaan seurakunnalle maatilansa myynnistä tienaamistaan varoista osan, ja kertomuksen mukaan sitten kätkivät loput.
      Se oli viisasta varmasti, kaiken varalta, sillä olisi ollut aika huoletonta pitää irtorahaa kodin pöytälaatikossa.
      Tänä päivänäkin myyntihinta kätketään pankkitilille, eikä siitä saa kuolemanrangaistusta.
      Monien uskonsuuntien tavoitteena on saada seuraajiensa omaisuus käyttöönsä, siitä on paljon esimerkkejä.

• Anonyymi

Siihen aikaan tuli antaa koko omaisuus ja niin pitäisi olla tänäkin päivänä!!!! Kuten silloin olisi nyt sopivaa!

• Anonyymi

Jokaiselle hengelliselle uskovalle on Raamatun Sana ylin auktoriteetti!

• Anonyymi

Apostolien teot 5:1-11

ei sanallakaan edes vihjaa, että
      Ananias ja Sarira olis tapettu tai murhattu,

Sellaiset selitykset ova paholaisen palkollisten saatanallisia säkeit'
      ä.
      Yritystä romuttaa ja repiä Raamatun Sanaa.

Tuomittu häviöön ja häpeään ja kaatumaan Totuuden edessä.

Eivät tule menestymään,

Ei ole uskottavuutta.

Valheet haisee pitkän matkan päähän"

• Anonyymi

Näiden valheiden Pääpäsmäri on kirjoittaja (henki) Pahuuden paaduttama paholaisen palkollinen.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kun lukee läpi KAIKEN sen keskustelun,

kaikki esitetyt väitteet, eri ihmisten siis

ja tekee analyysistä synteesin, matemaattisenkin vedoksen?

Niin mikä on tulos?

Raamatun Sanat, Apostolien teot 5:1-11

on AINOA selkeä tulos!

Se kaikki soopa, jonka valhejengin pomottelijana se eräs (henki) on koettanut loistaa...'

sen taholta ei siis ole MITÄÄn selvää selitystä Ananiaan ja Safiran tapauksesta!
      Vaan mitä?

Kuin kaatopaikalta sekalaista roinaa: niin ja näin ja noin....

Mutta?

Ei anuttakaan faktaa, eikä todisteita väitetyille valheille!

( No, yleisesti tiedetään, ettei valheita voikaan todistaa.)

Ja nyt.

Tämä (henki) on hädissään, kun sen skeida ei menestynyt.

KUKAAN ei sanonut: HENKI - Bravoo!

Sinä olet kunkku...

Ja sekös nyt näyttää häntä riepovan,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4205
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      115
      2536
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      68
      1068
    4. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      198
      984
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      39
      942
    6. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      901
    7. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      884
    8. 36
      846
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      825
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      802
    Aihe