Löytyykö muita, joilla semaglutidi ei ole tehonnut

Anonyymi-ap

Olen ollut 3 kk Rybelsus-kuurilla ja paino on pudonnut vain 2 kg. Viimeiseen kuukauteen ei ole pudonnut enää lainkaan. Minulla on kyllä huono olo, en pysty syödä kuin puolet entisestä mutta painoon se ei vaikuta. Olen ollut suurimmalla annoksella jo 6 viikkoa, joten annostakaan ei voi enää nostaa. Olen reilusti ylipainoinen, mitat oli 164/98 ennen aloitusta.

Onko kellään muulla käynyt näin? Ja mitä tässä pitäisi tehdä? Luovuttaakko

8

825

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Semaglutidilla on samaan lääkeryhmään kuuluva lääke nimeltään liraglutidi, jolla on Kelan erityiskorvausoikeus lihavuudessa. Voisit pitää omina semaglutidin tehokuuskriteereinäsi samoja kriteereitä kuin Kela https://www.kela.fi/laake3051 käyttää:

”Korvausoikeus myönnetään ensimmäisellä kerralla kuudeksi kuukaudeksi. Jatkokorvausoikeus voidaan myöntää ensimmäisellä kerralla, jos paino on laskenut vähintään 5 % lähtöpainosta hoidon kestettyä ylläpitoannoksella 12 viikkoa. Tämän jälkeen jatkokorvausoikeus voidaan myöntää, jos paino on edelleen 5 % alempi kuin lähtötilanteessa.”

Eli lopeta lääke, jos painosi ei ole pudonnut 12 viikossa vähintään 5 prosenttia. Ja painosi tulisi pysyvästi olla vähintään 5 prosenttia pienempi kuin lähtötilanteessa muuten lääkkeen katsotaan olevan pelkässä lihavuuden hoidossa hyödytön.

• Anonyymi

Toisin sanoen lääke on sinulla ilmeisen hyödytön, koska painosi ei ole pudonnut 4,9:ää kiloa, joka olisi 5 prosenttia 98:sta.

• Anonyymi

Painatko siis 169 kiloa?

• Anonyymi

Oletko näsäviisas vai näsätyhmä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko näsäviisas vai näsätyhmä?

Molempia!

• Anonyymi

Blaah, näyttää siis siltä ettei lääke tosiaan tehoa minuun. En tiedä ketään muuta, joka ei olisi tällä laihtunut, semag-ryhmässäkin kaikki muut (30 henk) ovat laihtuneet, jotkut kymmeniäkin kiloja.

Mutta mikä sitten avuksi? Kun ei syömisen vähentäminen näköjään hyödytä, niin mitä sitten voi tehdä laihtuakseen? Lisätä liikuntaa tietysti, mutta en ole tippaakaan liikunnallinen ja pakon sanelemana olen käynyt syksystä alkaen jumpassa kahdesti viikossa ja lisäksi kävellyt 2-3 kertaa viikossa 3-6 kilometriä eikä nuo ainakaan ole vaikuttanut painoon tai sentteihin yhtään.

Epätoivo tässä iskee, onko leikkaus ainoa vaihtoehto? Ja tehoaako minuun edes se?

• Anonyymi

En sitten harkinnutkaan Rybelsuksen ostamista, kun hinta 90 tabl/ 7 mg on jotain 332 euroa! En saa Saxendan 3051 alennusta siitä.

• Anonyymi

Mulla kävi vähän samoin. Olin ensin Ozempicilla ja sitten Wegovylla, mut kummassakin tuli niin pahoja sivuoireita ettei voinut jatkaa – eikä niistä lopulta ollut mulle tehoakaan. Onneks siellä missä aloitin hoidon ja sain reseptin, oli sellainen systeemi että jos määrätty lääke ei tehoa tai sopii huonosti, voi varata lääkärin ajan ilmaiseksi ja saada uuden lääkkeen reseptin myös veloituksetta. Se oli iso helpotus, kun ei tarvinnut maksaa joka kerta uusista yrityksistä. Lopulta mä oon käynyt läpi kaikki semaglutidiin perustuvat lääkkeet https://medilux.fi/semaglutidi-tablettimuoto/ ja tällä hetkellä testaan Rybelsusia. Saa nähdä, miten tämä alkaa toimia pidemmällä aikavälillä, mutta ainakin tähän mennessä olo on parempi kuin injektioiden kanssa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      273
      18344
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      101
      10540
    3. Vasemmistoaate on aatteista jaloin

Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?
      Maailman menoa
      389
      7069
    4. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      71
      6378
    5. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      41
      4656
    6. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      85
      3444
    7. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      124
      3018
    8. Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen

"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen
      Maailman menoa
      97
      2555
    9. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      33
      2300
    10. MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen

Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä
      Painonhallinta
      29
      2192
    Aihe