Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mitä jokainen ihminen katuu

Anonyymi-ap

Oli sitten tunnin ollu treffeillä jonkun kanssa tai 60 vuotta ollu yhdessä tai monien kanssa ollu niin jokainen kaipaa ja vaihtais heti kumppaninsa tai kumppanit exäänsä ja kuolin vuoteella sanoo hän rakastaa exäänsä se on tai oli hänen elämänsä suurin ja aidoin rakkaus muut oli korvikkeita johon oli pakko tyytyä mutta exänsä kanssa hän olis halunnut olla koko elämänsä 24/7 mut onneksi sai olla tekemisissä koko elämänsä exänsä kanssa aina silloin tällöin välillä enemmän välillä vähemmän mut sai olla rakkaansa kanssa muut ei ollu mitään ei rakkautta ei mitään johon oli pakko tyytyä ja ne pilas elämän ex antoi toivoa

60

395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutta jos se ex on ollut ainut ja suurenmoinen rakkaudenkohde, ei ihminen rakastu muihin…

      • Anonyymi

        Totta eli pakko tyytyä muihin kun exää ei saa ihan kokonaan omakseen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta eli pakko tyytyä muihin kun exää ei saa ihan kokonaan omakseen

        Ei sitä moni kehenkään tyydykään vain, varsinkaan jos on exässään vielä kiinni.


      • Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

        Ei sitä moni kehenkään tyydykään vain, varsinkaan jos on exässään vielä kiinni.

        Toiset etsii kyllä uuden kumppanin ja menee sen kanssa jopa naimisiin vaikka ei rakasta sitä lainkaan ja toiset on useiden eri kumppanien kanssa mutta ketään ei rakastanu paitsi sitä exäänsä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toiset etsii kyllä uuden kumppanin ja menee sen kanssa jopa naimisiin vaikka ei rakasta sitä lainkaan ja toiset on useiden eri kumppanien kanssa mutta ketään ei rakastanu paitsi sitä exäänsä

        Onko sulla jotain kaunoja omaa exääsi kohtaan, vai miksi olet katkeran oloinen?


      • Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

        Onko sulla jotain kaunoja omaa exääsi kohtaan, vai miksi olet katkeran oloinen?

        Ei minulla ole mitään mutta kun katselee ja kuuntelee ihmisiä niin noin se on ja täällä on monasti sanottu exää ei jätä koskaan mut korvikkeen voi jättää koska vain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minulla ole mitään mutta kun katselee ja kuuntelee ihmisiä niin noin se on ja täällä on monasti sanottu exää ei jätä koskaan mut korvikkeen voi jättää koska vain

        Voi sun kanssas.. jos haluat jutella ni kerro. ♡


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        💋 ­­N­y­m­f­o­m­­­a­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18261489

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Hiukan heikkolahjaista yleistää omat fiiliksensä ja/tai kokemuksensa koskemaan kaikkia muita. Oletko ikinä miettinyt, että muut voivat kokea asioita ja asioista eri tavalla kuin sinä? Niin.

      • Anonyymi

        En puhunut itsestäni mitään vaan puhuttiin kaikista ihmisistä ja noin se asia taitaa olla


      • Anonyymi kirjoitti:

        En puhunut itsestäni mitään vaan puhuttiin kaikista ihmisistä ja noin se asia taitaa olla

        Epäilen vahvasti. Toki ihmisellä kuin ihmisellä aika kultaa muistot, liki poikkeusetta, mutta rohkenen väittää, että exät eivät kyllä kultaannu useimmilla.

        En tiedä muista ihmisistä, mutta itse en kaipaa exiäni romanttiseen suhteeseen, erot tapahtuivat syystä ja olivat hyviä ratkaisuja silloinkin kun olin itse eri mieltä ja ehkä etenkin juuri silloin, mutta uuteen kiertoon... Ei. Ystävinä jatketaan ja siitä pidän, se toimii.


      • Anonyymi

        Välis on nimenomaan heikkolahjainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Välis on nimenomaan heikkolahjainen.

        No nimimerkittömille ja esittäytymättömille hahmoille ei kannata liikaa aikaansa uhrata, mutta aina voi kokeilla syntyykö keskustelua.


    • Anonyymi

      No heti tupsahti ketjuusi yksi (lisää?), joka ei kaipaa, eikä vaihtaisi. 😂

      • Anonyymi

        Haluat vain olla eri mieltä jos sanon ettei kukaan kaipaa exiä niin vastaisit sinä kaipaat etkä muita kaipaisi kuin exääsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluat vain olla eri mieltä jos sanon ettei kukaan kaipaa exiä niin vastaisit sinä kaipaat etkä muita kaipaisi kuin exääsi

        Eipä tarvitse edes haluta, sillä noin se on omalla kohdallani. Ylipäänsä silloin on erottu heikoilla perusteilla, jos eksän perään haikailee. Itse en kuulu heihin, jotka antavat helpolla periksi ja kun joku on eksäni, niin hän on sitä hyvästä syystä. Silloin on kaikki mahdolliset kivet käännetty ja vimeiseen saakka yritetty ja todetti, että homma ei toimi. silloin ei tule ikävä. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluat vain olla eri mieltä jos sanon ettei kukaan kaipaa exiä niin vastaisit sinä kaipaat etkä muita kaipaisi kuin exääsi

        Mulla meni pikemmin niin ,että eron jälkeen aloin tajuta, että en mä tainnut koskaan oikeasti edes rakastaa eksääni. Vasta nyksäni sai mut tajuamaan mitä rakkaus oikeasti on ja miltä se tuntuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla meni pikemmin niin ,että eron jälkeen aloin tajuta, että en mä tainnut koskaan oikeasti edes rakastaa eksääni. Vasta nyksäni sai mut tajuamaan mitä rakkaus oikeasti on ja miltä se tuntuu.

        Mut silti säännöllisesti tapaat exääsi ja pidätte yhteyttä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut silti säännöllisesti tapaat exääsi ja pidätte yhteyttä

        Ne säännölliset tapaamiset ja yhteydenpidot ovat sitten todella harvoin tapahtuvia. Olen nähnyt eksäni viimeksi pankissa kesällä -15, kun teimme talokaupat hänen kanssaan. Hän osti minut ulos talosta, jonka aikanaan omistimme yhdessä. Sen jälkeen en ole ollut missään tekemisissä. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne säännölliset tapaamiset ja yhteydenpidot ovat sitten todella harvoin tapahtuvia. Olen nähnyt eksäni viimeksi pankissa kesällä -15, kun teimme talokaupat hänen kanssaan. Hän osti minut ulos talosta, jonka aikanaan omistimme yhdessä. Sen jälkeen en ole ollut missään tekemisissä. 🙂

        Niin sitä sanotaan mut käytäntö onkin eri juttu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sitä sanotaan mut käytäntö onkin eri juttu

        Tuo on nimenoman se käytäntö. Erosimme -13, hän vetkutti pari vuotta sen talokaupan tekoa, kun ei halunnut päästää minusta irti (vaikka oli uudessa parisuhteessa). Silloinkaan emme kuitenkaan olleet missään tekemisissä keskenämme. Itseasiassa hänen (ainakin silloinen, nykyhetkestä en tiedä) naisystävänsä viestitteli mulle sillä välillä useamman kerran ja yritti vaatia rahaa milloin mihinkin rempaan. Sen talokaupan jälkeen en ole ollut eksäni kanssa missään tekemissä. Ikävää, jos tämä puhkoo kuplaasi.


    • Anonyymi

      Mikä pakkomielle sulla on existä? Harmi ettei tätäkin poistettu kuten ne muut ex-aloitukset.

    • Anonyymi

      nyt kaatui mallasta jalan pääälle mirä teen?

    • Anonyymi

      Mjaa, suhde exään on riippuvaista siitä mitä ja milloin jotain olisi tapahtunut. Moni sanoo ettei ole järkevää olla missään suhteessa exän kanssa. No, ex ajoi ihan äsken minut omaan kotiini. Hyvä kuski.
      Huomenna kuski olen minä.

      On ihana harmonia kun molemmilla on oma asunto.
      Tuleeko mieleen kenelläkään se miten ex on ex juuri siitä syystä kun on asuttu samassa asunnossa? Ihmisen riippuvuus hallita ja omistaa toinen tappaa koko suhteen.

      Onneksi tuota ei enää ilmene, ei kumminkaan päin.
      Vapaa tahto ja hyvä mieli.
      Jos panettaa kumpaakin niin mikä ettei, jos ei, ei silläkään ole mitään väliä:)

      • Anonyymi

        Totta noin se monella menee ja vaikka kumpikin olis tahoillaan suhteessa niin siltikin tapailevat eli totta joka sana


    • Anonyymi

      No en mä vaihtais exiini. Jos pitäisi vaihtaa, niin kuin auto niin johonkin uuteen ja elämänhaluiseen. Vanhat jo tiedetään tukkoisiksi piiputtajiksi.

      Jasu

      • Anonyymi

        Jos ajaa koko ajan vanhalla, ei uutta edes ole?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajaa koko ajan vanhalla, ei uutta edes ole?

        Eikä tule. Viallisia tarjolla.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä tule. Viallisia tarjolla.

        Jasu

        No hyvä, nyt siis ymmärrät ettei se vaihtamalla parane? Kysymys kun on meistä, ei kenestäkään muusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hyvä, nyt siis ymmärrät ettei se vaihtamalla parane? Kysymys kun on meistä, ei kenestäkään muusta?

        Ei vaihtaen parane, voi jopa pahentua. Tuolleen 15h naama kiinni pelikoneessa kyllä saa jonkun läsnäolevamman näyttämään vaihtoehtona ainakin fiksummalta. 😂

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaihtaen parane, voi jopa pahentua. Tuolleen 15h naama kiinni pelikoneessa kyllä saa jonkun läsnäolevamman näyttämään vaihtoehtona ainakin fiksummalta. 😂

        Jasu

        Mutta joo. En ole vaihtamassa. Ei kiinnosta yhtään enempää mikään säätäjä sohlaaja apina, johon menee hermot.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta joo. En ole vaihtamassa. Ei kiinnosta yhtään enempää mikään säätäjä sohlaaja apina, johon menee hermot.

        Jasu

        Mjoo, noin se menee jos olisi eksynyt samaan tupaan partanaaman kanssa.
        Aina löytyy jotain mikä tekee elämästä hankalan, olkoon mies millainen vain tai se nainen.
        Tuohon löytyy lääke, kaksi asuntoa niin ei tarvitse katsoa mitä se toinen tekee. Muuten voi elää kuten aviossa eletään, myötä ja vastoin käymisessä.

        Itse teen noin, ja se toimii 100 % hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hyvä, nyt siis ymmärrät ettei se vaihtamalla parane? Kysymys kun on meistä, ei kenestäkään muusta?

        Sivusta totean, että vaihtamalla voi parantua, kunhan vaihdon tekee vasta kunnon harkinnan jälkeen. Jos nykyinen on ihan ok, niin silloin ei kannata vaihtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä tule. Viallisia tarjolla.

        Jasu

        Oliko lillis 2020 viallinen yksilö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mjoo, noin se menee jos olisi eksynyt samaan tupaan partanaaman kanssa.
        Aina löytyy jotain mikä tekee elämästä hankalan, olkoon mies millainen vain tai se nainen.
        Tuohon löytyy lääke, kaksi asuntoa niin ei tarvitse katsoa mitä se toinen tekee. Muuten voi elää kuten aviossa eletään, myötä ja vastoin käymisessä.

        Itse teen noin, ja se toimii 100 % hyvin.

        Tuo varmasti toimii monelle, mutta mulla ei ole tuollaiseen pienintäkään mielenkiintoa. Tuollainen olisi minusta hitosn rasittavaa.

        Tämä täysin sivusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko lillis 2020 viallinen yksilö

        Sivusta ... olen ymmärtänyt, että hän EI ollut tarjolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo varmasti toimii monelle, mutta mulla ei ole tuollaiseen pienintäkään mielenkiintoa. Tuollainen olisi minusta hitosn rasittavaa.

        Tämä täysin sivusta.

        Ymmärrän, riippuvuus toisesta voi olla este.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän, riippuvuus toisesta voi olla este.

        Voi sekin varmasti olla. Mun kohdallani este olisi mielenkiinnon loppuminen tuollaiseen säätämiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta ... olen ymmärtänyt, että hän EI ollut tarjolla.

        Eikö se ollut että he sopivat treffit ja he katseli autossa ja nauraa röhöttivät kun lillis odotti ja odotti ja odotti turhaan ja he vain nauroivat autossa tyhmää lillistä ja sen jälkeen lillis lopetti eli tehteen lillikselle ikävä temppu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se ollut että he sopivat treffit ja he katseli autossa ja nauraa röhöttivät kun lillis odotti ja odotti ja odotti turhaan ja he vain nauroivat autossa tyhmää lillistä ja sen jälkeen lillis lopetti eli tehteen lillikselle ikävä temppu

        En tiedä. Sinä ilmeisesti olet ollut jossain stalkkaamassa. Noin yleisesti, jonkun tapaaminen ystävänä, ei ole tarjollaoloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sekin varmasti olla. Mun kohdallani este olisi mielenkiinnon loppuminen tuollaiseen säätämiseen.

        Hyvää suhdetta ei tarvitse säätää, sinulla on ollut huonoja suhteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää suhdetta ei tarvitse säätää, sinulla on ollut huonoja suhteita.

        Tuota kuvaamaasi pitäisi säätää. Tuo ei muuta olekaan kuin pelkkään säätämistä. En ole riittävän riippuvainen, että mua kiinnostaisi moinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota kuvaamaasi pitäisi säätää. Tuo ei muuta olekaan kuin pelkkään säätämistä. En ole riittävän riippuvainen, että mua kiinnostaisi moinen.

        Se on oma valinta, siihen sinun tulee tyytyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mjoo, noin se menee jos olisi eksynyt samaan tupaan partanaaman kanssa.
        Aina löytyy jotain mikä tekee elämästä hankalan, olkoon mies millainen vain tai se nainen.
        Tuohon löytyy lääke, kaksi asuntoa niin ei tarvitse katsoa mitä se toinen tekee. Muuten voi elää kuten aviossa eletään, myötä ja vastoin käymisessä.

        Itse teen noin, ja se toimii 100 % hyvin.

        Nojoo, mä en vaan tulehtuneella haavalla jaksa ajatella edes tuollasta. Mielummin olisin vaan ihan yksin. Ihan irti ihmisistä. Tarvin happea.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko lillis 2020 viallinen yksilö

        Älä jaksa alkaa taas tota samaa Lillis jankutusta. Anna olla jo.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on oma valinta, siihen sinun tulee tyytyä.

        Onneksi ei tarvitse tyytyä tuollaseen turhakesuhteeseen. Vaikka kokonaan ilman parisuhdetta on monin verroin parempi kuin jatkuvasti säätäen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sekin varmasti olla. Mun kohdallani este olisi mielenkiinnon loppuminen tuollaiseen säätämiseen.

        Sama olisi mulle este erillissuhteeseen. En jaksaisi säätää jokaisen tapaamisen eteen. Menusi hyvin nopeasti mun kanssani siihen, että jos haluat tavsta, niin tule käymään luonani. Mua kun ei kiinnosta roikkua toisen nurkissa tai pyöriä kaupungilla. Ja ilmoita, kun haluat/pystyt tapaamaani, niin kerron onko mulla silloin aikaa/halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama olisi mulle este erillissuhteeseen. En jaksaisi säätää jokaisen tapaamisen eteen. Menusi hyvin nopeasti mun kanssani siihen, että jos haluat tavsta, niin tule käymään luonani. Mua kun ei kiinnosta roikkua toisen nurkissa tai pyöriä kaupungilla. Ja ilmoita, kun haluat/pystyt tapaamaani, niin kerron onko mulla silloin aikaa/halua.

        Noinpa se juuri minunkin kanssani menee. Parisuhde, jossa pitäisi aina raahautua johonkin vain tavatakseen toisen, olisi yksi heIvetin riesa, joka ei olisi sen riesan arvoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama olisi mulle este erillissuhteeseen. En jaksaisi säätää jokaisen tapaamisen eteen. Menusi hyvin nopeasti mun kanssani siihen, että jos haluat tavsta, niin tule käymään luonani. Mua kun ei kiinnosta roikkua toisen nurkissa tai pyöriä kaupungilla. Ja ilmoita, kun haluat/pystyt tapaamaani, niin kerron onko mulla silloin aikaa/halua.

        Sepä se, luullaan ettei parisuhde ole säätämistä. Se on sitä aina.
        Ainut eroavaisuus on se ettei kiinteässä parisuhteessa enää tunne samaa koska siitä ei tarvitse välittää. Toisella ei ole niin paljon vapauksia sanoa ei.
        Pelottavaa tuo voi olla, ei aina asiat menekään kuten itse haluaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo varmasti toimii monelle, mutta mulla ei ole tuollaiseen pienintäkään mielenkiintoa. Tuollainen olisi minusta hitosn rasittavaa.

        Tämä täysin sivusta.

        Seurusteluajan meininkiä, onko seurusteluaika huonoa aikaa.
        Mikä sen huonoksi tekee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sepä se, luullaan ettei parisuhde ole säätämistä. Se on sitä aina.
        Ainut eroavaisuus on se ettei kiinteässä parisuhteessa enää tunne samaa koska siitä ei tarvitse välittää. Toisella ei ole niin paljon vapauksia sanoa ei.
        Pelottavaa tuo voi olla, ei aina asiat menekään kuten itse haluaisi.

        Mä ajattelen aikalailla juuri toisinpäin, kuten tossa yllä jo ilmaisin. Minuista vapaudessa sanoa ei, ei ole mitään pelottavaa. Mua ei vain jaksaisi kauaa kiinnostaa ja homma hiipuisi siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seurusteluajan meininkiä, onko seurusteluaika huonoa aikaa.
        Mikä sen huonoksi tekee?

        Itseasiassa on. Seurusteluaika on minusta huonoa aikaa, juurikin noista samoista syistä. Pitää päästä mahdollisimman nopeasti pois tuollaisesta, jottei homma muutu rasittavaksi ja turhanpäiväiseksi säätämiseksi.


    • Anonyymi

      sini-Simo th gw2 wybjjaa hirhir,,, hyrykka hija RE2J22 BUNUÖ HISJYS

    • Anonyymi

      Nuorena joskus kokeilin exän kanssa yhteen paluuta, ei maistunut enää, oli jotenkin väljähtynyttä. Että se siitä 🙂

      • Anonyymi

        Mieli muuttunut, molemmilla.
        Kyllä se on sekin voinut väljentyä.


    • Anonyymi

      minä olen iloinen jos ptstryn tekemään naisiakin iloiseksi.

    • Anonyymi

      melkein sama kysymys jos joku haluaa omistaa auron kuin tehdä nuoria naisia iloiseksi... mutta niin naisilta tulee aina jotain takaisin..

    • Anonyymi

      Kaikista entisistä ihastuksista minulla on miellyttävät muistot. Mutta kiitän onneani, että viimeinen osoittautui ihanoitteellisemmaksi kuin saattoi arvatakaan. Vaimoni on todella suloinen. Olemme olleet naimisissa jo 55 vuotta.

      -Kynä.mi

    • Anonyymi

      Minä en kadu mitään - je ne regrette rien. Jopa kaikkein vähiten parisuhteitani.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Jokainen nainen muistelee koko elämänsä jännämiestä, jonka kanssa kävivät nuorena treffeillä kuten Titanicin mummo. Vaikka naisella olisi 5 lasta ja 20 lastenlasta, hän edelleen haikailee jännämiestä vielä kuolinvuoteellakin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2057
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1450
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1384
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1321
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1298
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1241
    Aihe