Mitä paperi työläinen tekee?

Santapaperi

Minkälainen on paperityöläisen työpäivä, kun noin isoja etuja vaatii Paperiliitto?
Trukilla huristellaan pitkin käytäviä?

8

681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • köh

      Lattioissa menee omat kuljettimet, jotka siirtävät rullia. Niillä kerroilla kun olen käynyt paperitehtaalla en muuten ole nähnyt kuin yhden ihmisen oiken töissä ja sekin kaivoi kaivurilla kuoppaa pihalle. (Ilmeisesti tämä on sitä vierasta työvoimaa mistä pitää päästä eroon.) Pari äijää istui valvomossa täyttämässä ristisanaa ja yksi ajeli potkulaudalla pitkin käytävää kuulosuojaimet päässä.

      • niin rauhallista

        eli olet nähnyt juuri sellaisen tehtaan joka tekee tuottoa! hyvä hyvä!


      • Ari

        Joskus kun olen tehtaassa vieraillut mikrotukihommien puitteissa, niin näin kanssa kuulosuojaimet päässä "Jopolla" ajavan paperimiehen.

        Yleensä päivät taitaa mennä niissä kopeissa istuskellen, iltapäivälehtiä lukien, ja mukavia jutellessa. Joskus kun tulee jotain katkoja, niin joku saattaa joutua nostamaan perseensä ja mennä katsomaan tilannetta. Loput 7 jäävät koppiin, ja jatkavat omia pikku askareitaan esim. pitkävetolappujen täyttämistä tms.


      • toinenari
        Ari kirjoitti:

        Joskus kun olen tehtaassa vieraillut mikrotukihommien puitteissa, niin näin kanssa kuulosuojaimet päässä "Jopolla" ajavan paperimiehen.

        Yleensä päivät taitaa mennä niissä kopeissa istuskellen, iltapäivälehtiä lukien, ja mukavia jutellessa. Joskus kun tulee jotain katkoja, niin joku saattaa joutua nostamaan perseensä ja mennä katsomaan tilannetta. Loput 7 jäävät koppiin, ja jatkavat omia pikku askareitaan esim. pitkävetolappujen täyttämistä tms.

        7? Missä paperitehtaassa niin monta on yhdessä valvomossa? Tais olla joku inssi mukana kupeksimassa. Meidän tehtaassa yhdessä valvomossa on max. 4 työntekijää/vuoro.


      • pieni

        huomautus sulle eli jos paperimies istuu jalat pöydällä ristikoita täyttäen niin silloin työnantaja on taatusti tyytyväinen. Silloin nimittäin kaikki sujuu kuin pitääkin. Silloin kun paperimies joutuu tekemään töitä otsa hiessä niin tuskan hiki virtaa ta:n otsalla. Katsos pieni ystäväiseni kun silloin prosessi ei ole mallillaan ja homma kusee. Ei ta sellaisesta tykkää =)


    • sahurin kaveri

      Minun puolestani voisivat olla vaikka loppu ikänsä lakossa, mutta sääliksi käy niitä tuhansia, jotka joutuvat sijaiskärsijöiksi. Tratat pyörii esim. monilla kuora-autoilijoilla. Siitäkös monitorin tuijottajat välittää, kun lakkoavustukset juoksee. Tosi tyhmiä, jotka tukilakkoon menee. En ole nähnyt paperin tukilakkoilevan esim. pienipalkkaisten konttoristien, sairaanhoitajien tai esim. palomiesten puolesta. Niillä on kautta aikain ollut erikoisasema vaan kohta nuolevat näppejään, kun p-teollisuus muuttaa ulkomaille.

    • Itämaanviisas

      Minä kannatan Kokoomuksen SDP:n, Vihreiden ja Vasemmistoliiton tavoitetta tuoda halpatyövoimaa Aasiasta ja intiasta korvaamaan nykyiset paperitehtaiden työntekijät.

    • prosessimiess

      katkeruus ei auta ketään, ja aina voi itekin pyrkiä parempaan. prosessityö on puuduttavaa vuorotyötä, josta saa korvauksen menetetyistä jouluista, pääsiäisistä perheen kanssa.
      itse en vaihtaisi toiseen koska vakaa työ jossa olen ammattilainen. ja näihin hommiin voi hakea kuka tahansa asiasta kiinnostunut. unilääkkeet on useasti tuttuja jatkuvassa jetlagissa työskentelevillä, jotkut paikkaa unirytmiä alkoholilla. nukkumisongelmat varmaankin 80% vuorotyöntekijöistä jonkunlainen ongelma. yövuorojen jälkeen pari päivää zombina. ja jos vuorolisiä ei maksettaisi, kukapa haluaisi pyhiä, viikonloppuja saati öitä töissä olla. mieluummin kulkisi päivätöissä.
      ja aina jollain muulla menee paremmin kuin itsellä, suosittelen pyrkimään tyytyväiseen elämään. ite en kadehdi pankinjohtajaa, joka tienaa lyhyellä viikolla enemmän kuin itse.
      valittajat valittaa aina, ja suomessa on vielä mahdollista vaihtaa hakea toiseen työpaikkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe