Ystävyydestä

Anonyymi-ap

Puolituttu nainen. Aloimee ensin juttelemaan silloin tällöin. Sitten hän soitti harvakseltaan eli puoli vuosittain jonku vuoden. Soitot tihentyivät että hän soitteli noin pari kertaa kuussa ehkä pari vuotta ja nyt viimeisen puolen vuoden aikana hän soittelee vaihtelevasti pari kertaa viikossa tai useamman kerran päivässä. Hän on kieltänyt minua soittamasta.
Puheelut menevät saman kaavan mukaan että kyseinen nainen kertoo huolistaan ja purkaa oloaan,minä kuuntelen.
Tilanne on alkanut ahdistamaan minua. Olen alkanut kokemaan itseni hyväksikäytetyksi.
Välillä nainen sanoo ettei hänellä ole muita joille avautua kuin minä.
Huomaan viime aikoina miettiväni naista joka päivä. Mietin että souttaakohan taas ja kuinka usein tänä päivänä.
Hän on minua 20v vanhempi enkä raskisi kieltää souttamasta. Lähettää minulle kortin aina jouluksi,pääsiäiseksi ja ystävänpäiväksi.
Hän kutsuu minua ystäväkseen mutta itse en koe että hän olisi ystäväni vaan kuin joku potilaani. Tosin en työskentele hoitoalallakaan vaan ihan eril työssä silti koen kuin olisin hänen jonkintyyppinen terapiahenkilö. En ikävöisi häntä jos suhteemme katkeaisi.
Nainen saattaa soittaa heti aamusta 8 aikaan ja vielä pari lertaa samalle päivää. Välillä soittaa 2 kertaa viikossa mutta yleensä useamman kerran per viikko ka aina sama että purkaa pahaa oloaan ja minä kuuntelen.

Se miksi kirjoitan tänne niin kysyisin että mitä tekisitte kyseisessä tilanteessa?

11

527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos sanoisit sille naiselle että minusta tuntuu tältä?

      • Anonyymi

        Hänellä on erittäin vaikeaa,en millään raskisi sanoa hänelle koskaturvautuu minuun. Usein sanno ettei tiedä mitä tekisi ilman minua,ettei jaksaisi.
        Tälläkin viikolla on soittanut kymmenkunta kertaa ,koska on stressaantunut parisuhteestaan.
        Puhelut kestävät 10-30min.
        Jos vaikka kerron ol3vani kaupassa kassajonossa niin sanoo että joo ja aloittaa huoliensa kertomisen.
        Tai jos sanon että nyt on huononpaikka niin hän sanoo että kertoo vain pikaisesti ja nopeasti kertoo mikä painaa. Usein huutaakin ,kiroilee ja on hyvin ahdistunut. Sanoo tulevansa hulluksi jos minua ei olisi.
        Kyseinen nainen ei kysy mitä minulle kuuluu. Viimeksi sanoi että varaudu siihen että hänen soittonsa tihenevät kesällä. Ahdistaa tuokin ajatus.
        Työni on sellaista etten ole aina niin kiinni vaan voin t3hdä sitä samalla kun puhun puhelimessa. Olen kuitenkin sanonut naiselle etten voi puhua kun olen töissä mutta hän silloinkin soittaessaan sanoo että on pakko soittaa eikä voi olla että hän nopeasti vain kertoo asiansa,huolensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänellä on erittäin vaikeaa,en millään raskisi sanoa hänelle koskaturvautuu minuun. Usein sanno ettei tiedä mitä tekisi ilman minua,ettei jaksaisi.
        Tälläkin viikolla on soittanut kymmenkunta kertaa ,koska on stressaantunut parisuhteestaan.
        Puhelut kestävät 10-30min.
        Jos vaikka kerron ol3vani kaupassa kassajonossa niin sanoo että joo ja aloittaa huoliensa kertomisen.
        Tai jos sanon että nyt on huononpaikka niin hän sanoo että kertoo vain pikaisesti ja nopeasti kertoo mikä painaa. Usein huutaakin ,kiroilee ja on hyvin ahdistunut. Sanoo tulevansa hulluksi jos minua ei olisi.
        Kyseinen nainen ei kysy mitä minulle kuuluu. Viimeksi sanoi että varaudu siihen että hänen soittonsa tihenevät kesällä. Ahdistaa tuokin ajatus.
        Työni on sellaista etten ole aina niin kiinni vaan voin t3hdä sitä samalla kun puhun puhelimessa. Olen kuitenkin sanonut naiselle etten voi puhua kun olen töissä mutta hän silloinkin soittaessaan sanoo että on pakko soittaa eikä voi olla että hän nopeasti vain kertoo asiansa,huolensa.

        Sanoisin siitä huolimatta vaikka suuttuisi. Et ole toiselle vain joku terapeutti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoisin siitä huolimatta vaikka suuttuisi. Et ole toiselle vain joku terapeutti.

        Totta,pelkään että hänen vointins romahtaa jos ei saa purettua asioita minulle. En pelkää että hän suuttuu vaan että hän jollainbtapaa romahtaa. Hänen miehensä on narsisti ja ninen on tidell yksin

        Mutta taidn tehdä niin etten enää vastaa joja puheluun tai viestiin. Siittä kyllä tykkää huono jos en vastaa,mutta pakko jollintapaa rajoittaa koska alkaa oma kotirauha kärsimään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta,pelkään että hänen vointins romahtaa jos ei saa purettua asioita minulle. En pelkää että hän suuttuu vaan että hän jollainbtapaa romahtaa. Hänen miehensä on narsisti ja ninen on tidell yksin

        Mutta taidn tehdä niin etten enää vastaa joja puheluun tai viestiin. Siittä kyllä tykkää huono jos en vastaa,mutta pakko jollintapaa rajoittaa koska alkaa oma kotirauha kärsimään

        Hän on itse vastuussa omasta voinnistaan ja hakeutuu apuun jos ei muuta keksi. Et sinä ole vastuussa olemaan toisen terapeutti ja pinnalle nostaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän on itse vastuussa omasta voinnistaan ja hakeutuu apuun jos ei muuta keksi. Et sinä ole vastuussa olemaan toisen terapeutti ja pinnalle nostaja.

        En ole, tuo on totta mitä kirjoitit. Ystävyyssuhde ei voi olla noin yksisuuntainen.Mietin vain kuinka hän usein puhelun lopuksi kertoo ettei jaksaisi ilman minua,ei tiedä mitä tekisi ja tulisi hulluksi jos minua ei olisi jne.

        Mutta pakko alkaa jollain tapaa rajoittamaan. Se oli ok kun soitti noin pari kertaa kuussa mutta nyt tekee tilannepäivityksiä elämästtän puheluin ja viestein monta kertaa viikossa tai päivässä.

        Minulla on perhe työ omat harrastukset. Pakko alkaa rajoittamaan puhelimeen ja viesteihin vastaamista.


    • Anonyymi

      Olet naiselle ilmainen terapisti.
      Nainen on saanut sinut koukkuunsa kertoakseen omia huoliaan, hän viis veisaa sinusta ihmisenä tai ystävänä. Lähinnä toimit vain kaatopaikkana jonne työnnetään aikaansaamansa sotku.
      Päästäksesi tuosta koukusta irti, on muutama hyvää tapa:

      1) et vastaa sen viestittelyihin. Pidä puhelimesi äänettömällä taskussa ja kun tärinä ilmoittaa jonkun soittavan, vastaat vain jos soittaja ei ole nainen.
      2) ala laskuttamaan jokaisesta kuuntelemastasi terapiatunnista. Kerro että sinulla on aika vähän tiukalla ja jatkaisit kuuntelua maksusta, esim. 150 euroa/tunti
      3) ehdota että vaihtoehtoisesti hän aina voi varata ajan toiselle ammattikuuntelijalle

      Sinä olet kiemurrellut jo tarpeeksi kauan tuossa ja reaaliteettisi alkaa härmärtyä. Alat joutumaan liikaa kiinni tuohon naisen aikaansaamaan sotkuunsa.
      Se ei kuulu sinulle. Se on naisen yksitynen asia jota ei jatkuvasti, ilman maksamista euroina, höpötetä tuntemattomalle!

      • Anonyymi

        Hän sanoo että olen hänen hyvä ystävä,itse näen että hän on puoli tuttu vaikkakin olemme tunteneet toisemme 20 vuotta. Olen käynyt hänen luonaan jonku kymmenkunta kertaa. Hänelle en ole kertonut perhetilanteitmme ,toetää toki montako lasta meillä on ja missä olen töissä,mitä mieheni tekee ammatikseen,missä asumme jne eli pintapuoliset asiat.
        Koen todellakin olevani hänelle ilmainen terapeutti.
        Toki voisin itsekkin avutua hänelle vastavuoroisesti ja kertoa huoliani sillä niitä riittäisi mutta en koe häntä luotettvaksi sillä hän puhuu minullekkin paljon muiden ihmisten henkilökohtaisista asioista että suorastaan pahaa tekee. Kova juoruamasn ja puhumasn,kuulostaa ettei mikään pysy hänellä salassa. Tietää ihmeen tarkkaan ihmisten asioista joidta kertoo minulle rikä minua kiinnostaisi kuunnella miten jonkun poika 8n narkomaani ja tuon pojan isän nuoruudesta. Spekuloi monin kääntein ihmisten elämää sekä tekee johtopäätöksiä. Hänelle en uskalla puhua elämästäni mitään tarkempaa.
        Nainen on sellaisessa ammtissa että tapaa päivityäin ihmisiä ,keskustelee paljon heidän kanssaan. Minulle sitten kertoo noiden ihmisten asiat.
        Kiiyos vastauksista kaikille. Sain avautua ja pirkaa asiani tänne anonyymisti.
        Pitäkää huoli ystävistänne!!! Minullakin on 2 ihanaa luottoystävää mutten halua kuormittaa heitä tällä asialla. Täytyy rajoittaa kyseiselle naiselle vastaamista,jospa hän siittä ymmärtäisi että minullakin on oma elämä enkä ole aina käytettävissä. Ymmärtää yksityisyyteni sekä rajani.
        Eilen nainen soitti 3 kertaa ,lisäksi laittoi viestiä kertoakseen mitä hänen miehensä milloinkin tekee. Oma miehenikin jo hermostuu kun kännykkä soi useimpina aamuina jo heti aamutuimaan ja usein kunnolemme kahdestaan jossain. Ymmärtän miestäni tuossa asiassa.
        Hyvää ja aurinkoista kevättä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän sanoo että olen hänen hyvä ystävä,itse näen että hän on puoli tuttu vaikkakin olemme tunteneet toisemme 20 vuotta. Olen käynyt hänen luonaan jonku kymmenkunta kertaa. Hänelle en ole kertonut perhetilanteitmme ,toetää toki montako lasta meillä on ja missä olen töissä,mitä mieheni tekee ammatikseen,missä asumme jne eli pintapuoliset asiat.
        Koen todellakin olevani hänelle ilmainen terapeutti.
        Toki voisin itsekkin avutua hänelle vastavuoroisesti ja kertoa huoliani sillä niitä riittäisi mutta en koe häntä luotettvaksi sillä hän puhuu minullekkin paljon muiden ihmisten henkilökohtaisista asioista että suorastaan pahaa tekee. Kova juoruamasn ja puhumasn,kuulostaa ettei mikään pysy hänellä salassa. Tietää ihmeen tarkkaan ihmisten asioista joidta kertoo minulle rikä minua kiinnostaisi kuunnella miten jonkun poika 8n narkomaani ja tuon pojan isän nuoruudesta. Spekuloi monin kääntein ihmisten elämää sekä tekee johtopäätöksiä. Hänelle en uskalla puhua elämästäni mitään tarkempaa.
        Nainen on sellaisessa ammtissa että tapaa päivityäin ihmisiä ,keskustelee paljon heidän kanssaan. Minulle sitten kertoo noiden ihmisten asiat.
        Kiiyos vastauksista kaikille. Sain avautua ja pirkaa asiani tänne anonyymisti.
        Pitäkää huoli ystävistänne!!! Minullakin on 2 ihanaa luottoystävää mutten halua kuormittaa heitä tällä asialla. Täytyy rajoittaa kyseiselle naiselle vastaamista,jospa hän siittä ymmärtäisi että minullakin on oma elämä enkä ole aina käytettävissä. Ymmärtää yksityisyyteni sekä rajani.
        Eilen nainen soitti 3 kertaa ,lisäksi laittoi viestiä kertoakseen mitä hänen miehensä milloinkin tekee. Oma miehenikin jo hermostuu kun kännykkä soi useimpina aamuina jo heti aamutuimaan ja usein kunnolemme kahdestaan jossain. Ymmärtän miestäni tuossa asiassa.
        Hyvää ja aurinkoista kevättä

        Mitä enemmän kerrot "ystävästäsi" sitä huonommalta hän kuulostaa!
        Tuon tason ihmiset saavat aina liian paljon pahuutta aikaan. Miksi edes olet laskenut sen perheesi edelle?! Lopeta, hyvä ihminen, KAIKKI yhteydenpito sen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä enemmän kerrot "ystävästäsi" sitä huonommalta hän kuulostaa!
        Tuon tason ihmiset saavat aina liian paljon pahuutta aikaan. Miksi edes olet laskenut sen perheesi edelle?! Lopeta, hyvä ihminen, KAIKKI yhteydenpito sen kanssa.

        Jei kuule,nyt poikki heti alkuunsa. Ei onnistu minun syyllistämisuritykset. Exäni oli aikoinaan narsisti ja tiedän heti milloin minua ollaan pukkaamassa syyllisen aitioon väärästä rikoksesta.
        En toki ole laskenut häntä perheeni edelle,tuota ei tule tapahtuman koskaan. Mikään ei koskaan tule menemään perheeni edelle,ei työ ei harrastukset,ei ystävät
        Onneksi ei sentään ole noin karmiv tilanne että olisin tuon pahimman virheen tehnyt.
        Kiitokset vastauksesta js mukavaa kevättä.

        ei mikään. Tuossa menee rajani.
        Kiitos vastauksestasi


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe