Kävisikö Stratoon ja Telecasteriin samanlainen talla-humbucker ''heittämällä''?

Anonyymi-ap

Olen jo tovin haeskellut käyttökelpoista kitaraa raskaamman musiikin (high gain) soittoon ja metsästänyt humbuckerilla varustettua skittaa. Nyt olen tullut toisiin aatoksiin. Haluankin sinkkumikkikitaran ja asentaa (asennuttaa) siihen humbuckerin. Kysymys kuuluukin; Minulla on yksikelaisen kokoinen humbucker, jonka ostin taannoin Ural Tonesta. Ostin sen Stratoa varten. Kävisikö se myös Telecasterin tallamikiksi? Itse en Telecastereista juuri mitään ymmärrä ja nähdäkseni niiden tallamikin ainut ero on se, että Stratossa se on suorassa ja Telessä kenossa. Vaan onko siinä muutakin eroa kuin pelkkä lukki?

-Mahoolofi-04

13

201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sopii se varmaan ihan yhtä hyvin kun et halua sen kuulostavan Telecasterilta.

    • Anonyymi

      Nyt juolahtikin mieleen että jos vinoon asentoon tarkoitettu humpuukeri asennetaan pystyyn niin pystyssä se on liian pitkä eikä mikrofonit asetu tasan kielten kohdalle?

      • Anonyymi

        Koko humbucker on se mikrofoni. Tarkoitat ilmeisesti tuossa niitä keskellä olevia metallisia napapaloja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko humbucker on se mikrofoni. Tarkoitat ilmeisesti tuossa niitä keskellä olevia metallisia napapaloja?

        Ne metallipyörylät kuuluu olla jokaisen kielen kohdalla. Niistä välittyy se kielen ääni sinne sen sisään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne metallipyörylät kuuluu olla jokaisen kielen kohdalla. Niistä välittyy se kielen ääni sinne sen sisään.

        Yksikelaisen kokoisessa humbuckerissa tuo ei haittaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikelaisen kokoisessa humbuckerissa tuo ei haittaa

        Ai ne joissa on vain kaksi viivaa?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        ^ paitsi että ykiskelaisen kokoluokassa olevassa humbuckerissa on sitten varmasti kaksi kela kuparilankaa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei, vaan ne, joissa on vain yksi kela kuparilankaa."

        Tuo ei edes ole humbucker eli kaksikelainen.

        Sehän juurikin mainitaan heti seuraavassa viestissä.


    • Anonyymi

      Dual rail humbuckerissa on ne kaksi viivaa. Ei ole tappeja.

      • Anonyymi

        Ovatko nuo Dual rail mallit aina humbuckereita, vai onko niitä myös single coil mallisina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovatko nuo Dual rail mallit aina humbuckereita, vai onko niitä myös single coil mallisina?

        Single coil olisi single rail. Yksiraiteinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1163
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      820
    5. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      819
    6. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      794
    7. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      760
    8. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    9. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe