nuoret poromiehet sarja

Anonyymi-ap

Olipas mukava sarja areenassa tämä poromiehet sarja!toiv tulee toinen kausi!!

27

629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei siihen tuosta vaan aleta poronuoreksi.

      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🍑 ­N­y­­m­­f­­­o­m­­­a­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18265998

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Panivatko nuoria vaatimia.

    • Anonyymi

      Saavatko sarjassa tukia, mitä tällä palstalla itkussa kadehditaan??

      • Anonyymi

        Saavat todellakin. Toisaalta hyvä, että tämä sarja esitetään. Tulee kunnolla julki, kuinka todelliset veronmaksajat elättää näitä vätyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saavat todellakin. Toisaalta hyvä, että tämä sarja esitetään. Tulee kunnolla julki, kuinka todelliset veronmaksajat elättää näitä vätyksiä.

        nämä "filmitähdet" ovat niitä poroharrastelijoita ja varinaisia elättejä sanan todellisessa merityksssä. Jos olis tarunomainen iso mangneetti joka imaisisa kaiken pois mikä on viekkaudella ja vääryydellä viety avustusten tai muiden tukiaisten muodossa yhteiskunnan yhteisestä pesästä näille tietyille "ns. poromiehille" niin mitä jäisikään jäljelle. Miettikää asioita syvällisesti ja olkaa itsellenne rehellisiä niin totuus on helppo ymmärtää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saavat todellakin. Toisaalta hyvä, että tämä sarja esitetään. Tulee kunnolla julki, kuinka todelliset veronmaksajat elättää näitä vätyksiä.

        tukiaisilla eläviä elättejä. Nuoret miehet menisivät oikeisiin töihin, mutta on opetettu elätiksi ja ei muuta haluta oppia. Helposti on opittiu juopottelu. On saamelaissuku lähellä kun vaimo on sitä perua, mutta täysin raitis ja pienestä asti ollut töissä hoitajana ja itse leipänsä, asuntonsa, autonsa ja kaiken tienannut omalla työllä


    • Anonyymi

      Ei paskempaa sarjaa voi ollakkaan!

    • Anonyymi

      Saas nähdä näytetään poromiesten mies miehelle perspanot laavulla koko kansalle!

    • Anonyymi

      Mitä nuo joutilaat kommaa tänne shittiä..menkää töihin!mustaki oli hyvä sarja!

    • Anonyymi

      Toivottavasti esille tuodaan petokorvaus huijaukset ja muu vilunkipeli. Onko olemassa rehellistä poropaimenta? EI OLE!

    • Anonyymi

      Oli kyllä hyvä sarja ja poromiehet/poronhoitajat kertoi itse, ettei porotaloudella ole tulevaa vaan on hyvin epävarmaa tänä päivänä eli pystyykö jatkamaan.
      Ei syy ollut valtion vaan ilmaston joka vaikuttaa poronhoitoon.

      Oli myös terveydelliset syyt eli ammattisairaudet sekä työtapaturmista johtuvat riskit joita POROMIESTEN AMMATTILIITTO eli paliskuntien poroisännät sekä varaporoisännät ja Saamelaiskäräjät ei ole halukkaita ilmeisesti hoitamaan kuntoon, mutta kyllä osaavat vaatia OIKEUKSIA joilla ajavat poronhoitajien ammattikunnat suoraan tuhoon.

      Inarista olevan poromies perheen äiti on vanhoja ihan alkuperäisiä Inarin saamelaisia sukuja jotka ei ole pahemmin tukiaisilla porotaloutta pyörittäneet.
      Tuon tytön isä ja hänen isä on olleet muistaakseni kirvesmiehiä. Hirsirakentajia niin, kuin monet muutkin vanhat saamelaiset suvut joista ei pahemmin mainita missään.

      Kaikkihan sen tietää, että he ääneestää SaKä Hevva Lejo Aikiota koska on ainut jolla ei TÖITÄ joten joutaa kyllä hoitamaan heidän asioita.

      • Anonyymi

        Onneksi Hevva Lejo Aikiolla on se renki joka hoitaa niitä minun sekä tyvären poroja.

        Oli paljon semmosta mitä minäkin muistelin, että Hevva Lejo Aikiolla oli usein vaivoina!
        Hevva Lejon vaiva oli työnteko sekä selitys millä nuo pysty luistamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi Hevva Lejo Aikiolla on se renki joka hoitaa niitä minun sekä tyvären poroja.

        Oli paljon semmosta mitä minäkin muistelin, että Hevva Lejo Aikiolla oli usein vaivoina!
        Hevva Lejon vaiva oli työnteko sekä selitys millä nuo pysty luistamaan.

        :-D :-D :-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        :-D :-D :-D

        Näin siinä PaPaNAssa, kun kuvasivat vielä minun ja Hevva Lejo Aikion köyhän tyvären kantamassa astioita.
        Minun piti kattoa monta kertaa se kohta, että oliko se meän köyhä tyvär. Kyllä oli ja ei ole Hevva Lejo Aikio viittiny hommata tyvärelleen hyvää SÄÄRI-VÄVY joka huolehtii, ettei tyvären tarvi myydä sekä kantaa isälleen Hevva Lejo Aikiolle sekä hänen kavereilleen työkseen viinaa, pizzaa, kebappia ja hampurilaisia sekä veroilla maksaa EU-tukiaisia ja muita peto- ja lumikorvauksia.

        Helvetti syrjii minua sekä omaa tyvärtään ja pitää meitä huonompi arvoisempina mitä kahta muuta tyvärtä sekä heidän äitejä!
        Hevva Lejo Aikion vanhimmalle tyvären kanssa ovat ainakin tehneet Säärikaupat ja sukuakin on kuulemma siennyt huhujen mukaan.

        Minun ja Hevva Lejo Aikion tyvär on sanonu mulle : Minä en pääse ikinä naimisiin!
        Minä sanoin : Kyllähän sinä nyt naimisiin pääset ja kaikki odottaa tuota päivää, koska isäs on luvannut pitää LAPIN LÄÄNIN SUURIMMAT HÄÄT ja äitiki saa niissä häissä juhlia vaikka viikon yhteen putkeen sekä saan sanoa vielä isälles : Mitäpä jos painusit kotias vaimos viereen nukkumaan! Jos on eronnut niin sanon, että mene mummon viereen pötkölles!


    • Anonyymi

      Ei net ossaa tehä pizz⁹ja ja kebanbeja. Tuskin kunnon pontikkaa. Mitä vielä. Eivät puhu kunnolla . Vielä mitä.

      • Anonyymi

        Exaktia tiedettä kierot sääret hampaat puuttuu nunnuka nunnuka laa laa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Exaktia tiedettä kierot sääret hampaat puuttuu nunnuka nunnuka laa laa

        Onko näin 🤔🤸‍♂️


    • Anonyymi

      Poronuorista annetaan varsin virheellinen kuva . Mallina on sarja "lännen viemää" .

    • Anonyymi

      Kerrotaanko sarjassa myös porojen härskistä ylilaiduntamisesta?

    • Anonyymi

      Ei vielä panohohtaukdia. Eikä käteen vetoja.

    • Anonyymi

      Taukotuvassa oli kovasti paljon aukinaisia kaljakontteja. Poropaimen lienee viimeinen työ suomessa, mitä voi tehdä humalassa. Ja kyllä tehdäänkin, saamelaisten maine juoppoina ei ole tuulesta temmattu.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      alkoholisteja luurereita yhteisknnan elttäjä kalja tölkkeineen helppoo rosvoomista..

      • Anonyymi

        Vielä laillista, mutta ei kauaa enää..


      • Anonyymi

        Nykyajan poromies ei juo alkoholia.


    • Anonyymi

      Saamelaiset samoin käräjien porukka vois mennä purkaan laittomasti rakennetut Poroaidat niitä on jokapaikassa ja lisää tehdään myrkky tolppineen

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2936
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2500
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      92
      2256
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1896
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      46
      1825
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1323
    Aihe