Nyt jos joku kehtais valittaa, että on tylsää tuossa metrien päässä minulle, niin lapio tai kola tulisi just käteen. 😂
Ensimmäistä kertaa tämän talon historiassa roskakatos jää lumen alle. Kolaan luiskaa pitkin kohta sen katon yli lunta. 😄
Se on ehkä maasta noin 2 m...ehkä enemmänkin. Mutta luultavasti iltasella kun saan loput työnnettyä, lumi menee katon harjan yli. 😂
Nyt oli 10-40 cm märkää ja pakkaslunta pihalla. Pari kertaa olen käynyt työntämässä ja koko pihaa en ole saanut puhtaaksi kertaalleen. Lisää tulee kokosjan. 😁
Onneks vähän heitti plussalle, että saa tehtyä luiskia, mihin yleensäkin työntää lunta. Mutta eipä auta.. jos meinaa päästä kulkemaan pihalla ja pihasta pois, niin lykittävä on. Linko on riggi, mutta eipä tälläinen lumi siitä lentäiskään läpi...
Olispa etukuormaajatraktori nyt. 😁
Ei vapaa-ajan ongelmia.
57
538
Vastaukset
- Anonyymi
Eilen linkosin ihan vesiloskalunta, pitää olla hyvä linko. Tosin ei sitä ollut kuin n. 5-10 cm. Oli vesisade jo painanut aiemmin sataneen lumen noin vähiin. Mutta pelkkää vettä se käytännössä oli. Eipä ainakaan pölissyt.
Ei käy kateeksi teitä siellä itäsuomessa :)
-keinovaginamies-Joo. Täällä oli jo 60-70 cm lunta ja lisää tulee. 😁
Mutta antaa nyt tulla. Mä lähes pyhitän tämän päivän tälle hommalle. Laitan luiskat kuntoon ja varmistan illalla, että ne on tapattu ja tasaset, jos tekee pakkasta. Sit sopii taas joku kymnenen kuutiota tuota talven rakkautta pihalle. 😄- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Joo. Täällä oli jo 60-70 cm lunta ja lisää tulee. 😁
Mutta antaa nyt tulla. Mä lähes pyhitän tämän päivän tälle hommalle. Laitan luiskat kuntoon ja varmistan illalla, että ne on tapattu ja tasaset, jos tekee pakkasta. Sit sopii taas joku kymnenen kuutiota tuota talven rakkautta pihalle. 😄Vielä täytyi tulla tähän kehumaan, että linko+ajokone on ihan itte värkätty paketti. Heittosiivikon kärjen kehänopeus taitaa olla suurempi kuin monissa kaupallisissa ratkaisuissa. Ei näkynyt eilen muita linkoajia tälläkään kylällä.
-keinovaginamies- Anonyymi kirjoitti:
Vielä täytyi tulla tähän kehumaan, että linko ajokone on ihan itte värkätty paketti. Heittosiivikon kärjen kehänopeus taitaa olla suurempi kuin monissa kaupallisissa ratkaisuissa. Ei näkynyt eilen muita linkoajia tälläkään kylällä.
-keinovaginamies-No ongelma on se, miten pakkaantuva lumi tulee heittosiivikolle... vaakarullia näyttää kaupallisissa olevan...
Meidänkin traktorilinko viskais nätisti, mutta kun on suppilomalli, niin ei se nuoskalumi siivikolle asti pääse...
Itsevetävässä hakkaa joillain vispilöillä lunta pienemmäksi heittosiivokolle, mutta silti nuoskainen lumi pitää ajaa vauhdilla, että keppinä lentää... muuten tukkeutuu...
Eikä käytännössä kovin pitkälle sitten lennä...ainakaan mun kiinslaisvehkeessä...😄- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No ongelma on se, miten pakkaantuva lumi tulee heittosiivikolle... vaakarullia näyttää kaupallisissa olevan...
Meidänkin traktorilinko viskais nätisti, mutta kun on suppilomalli, niin ei se nuoskalumi siivikolle asti pääse...
Itsevetävässä hakkaa joillain vispilöillä lunta pienemmäksi heittosiivokolle, mutta silti nuoskainen lumi pitää ajaa vauhdilla, että keppinä lentää... muuten tukkeutuu...
Eikä käytännössä kovin pitkälle sitten lennä...ainakaan mun kiinslaisvehkeessä...😄Se on selvä että pelkkä traktorin v-linko, jonka sivuposket on huonossa maalissa ja vähän ruosteessa, ei nuoskakumessa toimi.
Mulla on pienessä kiinteistönhoitokoneessa 2-vaiheinen etulinko, poikittaisella syöttöruuvilla tietysti. Ja pyörii melko vinhaa. Polttoainetalouden kannalta ei tietysti hyvä, kun ajetaan kierroksilla ja teholla, mutta nuoskalumikin menee sitten läpi ja lentää.
Se on selvä että pelkkä traktorin v-linko, jonka sivuposket on huonossa maalissa ja vähän ruosteessa, ei nuoskakumessa toimi.
Mulla on pienessä kiinteistönhoitokoneessa 2-vaiheinen etulinko, poikittaisella syöttöruuvilla tietysti. Ja pyörii melko vinhaa. Polttoainetalouden kannalta ei tietysti hyvä, kun ajetaan kierroksilla ja teholla, mutta nuoskalumikin menee sitten läpi ja lentää.
-keinovaginamies-Joo. Ihan eri vehje. 😊
Mä taidan odotella jonkun pakkaspäivän vielä, ennenkuin edes lähden maalle katselee lumitilannetta...
Onneks päivän parin suvikelit ei haittaa, kun on pari pakkaspäivää, niin v-lingollakin lumi lentää.
Maapaikan lumet ajaa noin 20-30 minuutissa lingolla, lanalla tai laatikolla 2 tunnissa... että mielummin linkoon ne. 😃- Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
💋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18273491
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
Eikö olisi kätevämpää vain mennä sellaiseen karhun talvipesään tai kieppiin, nukkua sydäntalven yli ja herätä sitten, kun kevätaurinko paistaa, linnut laulavat ja hangessa näkyy jo pälvipaikkoja? 😄
No joo..tsemppiä sinulle 👍 Minä hoidan pientä nuhaa pois, että jaksan lähteä illalla katsomaan stand upia.- Anonyymi
Tuo olisi paljon kätevämpää. Olen aina ihaillut karhujen vuodenkiertoa.
Mutta toisaalta, ne eivät pääse koskaan pilkille :)
-keinovaginamies-Niinpä. - No.. pari aurinkoista talvipäivää, jolloin voi iloita talviharrastuksista on kyllä paikallaan säilyttää. 🌞
Anonyymi kirjoitti:
-keinovaginamies-Eivätkä pääse oikeaan kunnon v.tutukseen käsiksi... jäävät paljosta paitsi. 😃
- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Niinpä. - No.. pari aurinkoista talvipäivää, jolloin voi iloita talviharrastuksista on kyllä paikallaan säilyttää. 🌞
Huomiseksi on luvattu parempaa keliä ja mulla on uusia matoja koukkuun laitettaviksi :)
Täällä harmaan pilven alla eläessä on hyvä taito osata nähdä pilven kultainen reunus.
Sitä paitsi kukkoahvenet alkaa loppumaan.
Se on lähdettävä jäälle, ettei nälkäkuolema uhkaa :))
-keinovaginamies- - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Eivätkä pääse oikeaan kunnon v.tutukseen käsiksi... jäävät paljosta paitsi. 😃
:)))))
Joo, elämä on tunnetta.
:)))))
Joo, elämä on tunnetta.
-keinovaginamies-On, on. Sitä se on. 😊
Nyt kävi hyvin tämän lumi-infernon kanssa. Mulla ei ole erityisemmin mitään tähän keksitty muuta, niin lolailen nyt vaan kiltisti tuota "imekettä" luiskiin ja odottelen lisää.
Pannussakin tulet, ettei kylmä pääse tönöön, sapuskaa ja juotavaa löytyy, niin nautitaan nyt tästä talven rakkaudenosoituksesta. 🥰- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Eivätkä pääse oikeaan kunnon v.tutukseen käsiksi... jäävät paljosta paitsi. 😃
Mistä sen tietää miten v.ttuuntuneita ovat kun puskevat herättyään pihkatappia ulos.
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sen tietää miten v.ttuuntuneita ovat kun puskevat herättyään pihkatappia ulos.
No varmaan... mutta tuskin vittuuntmistaso siitä vuosi vuodelta vaihtelee...
😄
- Anonyymi
Se on monelle miehelle ollut se viimeinen luiska kun on lumityöluiskaa väsännyt, letkut nenässä lekurissa sitten infraktin jälkeen ihmetellyt että kuinka tässä nyt näin kävi ärkele. Höllää, sulla on nelivetoauto niin sillä pääset lopputalven kinoksista vaikka jätät kolaamatta :D
-harmiseikirj-No Nelivetoautolla ei pääse liiterille. 😁
Kyllä jos pumppu prakaa noihin luiskiin, niin sittenpähän tietää, että on liikaa. 😁
Oikeastaan iski sellainen hymyhuulissasisu tässä. 😜
Rakennan luiskia lumelle ja pyydän lisää lunta...Meinaako se perhana tehä kesän keskelle talvea? Häh!? Eikö riitä lunta enää? 😁
Kyllä vielä räystäät talosta näkyy, ei mitään hätää. 😄- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No Nelivetoautolla ei pääse liiterille. 😁
Kyllä jos pumppu prakaa noihin luiskiin, niin sittenpähän tietää, että on liikaa. 😁
Rakennan luiskia lumelle ja pyydän lisää lunta...Meinaako se perhana tehä kesän keskelle talvea? Häh!? Eikö riitä lunta enää? 😁
Kyllä vielä räystäät talosta näkyy, ei mitään hätää. 😄Heti kun on luiskat valmiit ja kovat, niin lumentulo tälle talvelle loppuu. Se on varma.
-keinovaginamies- - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No Nelivetoautolla ei pääse liiterille. 😁
Kyllä vielä räystäät talosta näkyy, ei mitään hätää. 😄Oletkos muuten katsellut saisiko nisseen edullisesti jostain käytetyn etuauran? Voihan se vähän kömpelö olla okt-pihassa mutta voisi olla ihan mukava huruutella ja ättäröidä enimpiä semmoisen kanssa, ainakin naapurit olisi kateellisia :D
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Heti kun on luiskat valmiit ja kovat, niin lumentulo tälle talvelle loppuu. Se on varma.
-keinovaginamies-Tuskin... toukokuussa voin jo nostaa selkää....ehkä. 😄
Anonyymi kirjoitti:
Oletkos muuten katsellut saisiko nisseen edullisesti jostain käytetyn etuauran? Voihan se vähän kömpelö olla okt-pihassa mutta voisi olla ihan mukava huruutella ja ättäröidä enimpiä semmoisen kanssa, ainakin naapurit olisi kateellisia :D
-harmiseikirj-Sais siihen, mutta mulla siitä ei olisi itselle mitään apua...
En voi sillä työntää lumia minnekään. Yhtä tyhjän kanssa...- Anonyymi
Menkääs katolta pudottaan lumia, niin voi todeta pumpun kunnon.
Tänään pudotin lumet tasakatolta vajaa 100 neliöö lunta ja reilu 40cm vahvasti.
Kerran olen jo lumet pudottanut vajaa pari kuukautta sitten, mutta taas oli lunta kertynyt.
Naapureilla katolla varmaan 60cm lunta, kun eivät lunta katolta pudota.
Sen jälkeen vielä kolata pihalta lumet, että oli taas urakkaa yli 50 vuotiaalle. Anonyymi kirjoitti:
Menkääs katolta pudottaan lumia, niin voi todeta pumpun kunnon.
Tänään pudotin lumet tasakatolta vajaa 100 neliöö lunta ja reilu 40cm vahvasti.
Kerran olen jo lumet pudottanut vajaa pari kuukautta sitten, mutta taas oli lunta kertynyt.
Naapureilla katolla varmaan 60cm lunta, kun eivät lunta katolta pudota.
Sen jälkeen vielä kolata pihalta lumet, että oli taas urakkaa yli 50 vuotiaalle.Vahvaa suorittamista.... oli ikä mikä vaan. 💪😄
https://youtu.be/8a1t78JQ5OU?si=T_mgtj3WoIOGHJHM
Huikeeta pappa/ mamma. 😃
Olisit tehnyt oman pulkkamäen roskiksen katolta.
No tavallaan tuollainen kolaluiska on pulkkamäki. 😁
Jostain autotallin vintiltä voiskin kaivaa penskojen Stigan ja tehdä koko tontin mittainen rata. 😄
Siitähän vois tehdä somevideon ja sais saakelisti katselukertoja kun laskettelis Stiigalla niska kyyryss ja polvet korvissa. 🤣- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No tavallaan tuollainen kolaluiska on pulkkamäki. 😁
Jostain autotallin vintiltä voiskin kaivaa penskojen Stigan ja tehdä koko tontin mittainen rata. 😄
Siitähän vois tehdä somevideon ja sais saakelisti katselukertoja kun laskettelis Stiigalla niska kyyryss ja polvet korvissa. 🤣Stiigaman?
- Anonyymi
Mulla ei ole tylsää edes kattoon syleksiessä, kunhan olen silloin vapaalla (en töissä)
xLinerNiin no oikeasti minäkin tälläisinä päivinä jopa nautin siitä, että voin selvittää ihan itse tälläisen tilanteen.
Lisäksi joku muu ei tajuaisi mihin ja miten lumet pitäisi sijoittaa. 😊
Parempi kuin tekee itse, niin helpottaa seuraavia kertoja, kun lunta tulee taas. 😊
Tänään on olkapää kipeenä, kun eilen, koko päivän lapioin koulun kattoo lumesta, ettei tipu oppilaiden päälle lumet ja jää. Oli jäätyny lumiseteen kohdalle sellanen patti. Että lumet ei enää stopannu siihen esteeseen vaan liuku siitä yli. Piti vielä naputella kumivasaralla se patti pois. Oli sillon 70 luvulla muotia tehdä noi koulut yksikerroksisena, niin tietää, että vesikattoa on sillon paljon.
No mun autotallin katolle oli tuisku tehnyt hienon pyramidin. Se tosin saa jäädä sinne odottelemaan kevättä... en puutu siihen... enkä tiedä, puutunko mihinkään muuhunkaan kattolumiin nyt? Tontilla riittää muutenkin lumihommia, joten katot saa nyt luvan kestää... ehkä yksi lape saattaa ensiviikolla saada helpotusta, mutta se ei tuota mun kulkuteille ongelmaa, vaikka sen kuormaa keventäisin. 😁
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No mun autotallin katolle oli tuisku tehnyt hienon pyramidin. Se tosin saa jäädä sinne odottelemaan kevättä... en puutu siihen... enkä tiedä, puutunko mihinkään muuhunkaan kattolumiin nyt? Tontilla riittää muutenkin lumihommia, joten katot saa nyt luvan kestää... ehkä yksi lape saattaa ensiviikolla saada helpotusta, mutta se ei tuota mun kulkuteille ongelmaa, vaikka sen kuormaa keventäisin. 😁
Katto jos romahtaa lumen painosta, niin ei se sitä ilmottele, vaan tulee yks kaks rysäyksellä alas.
Nyt on muuten lumi katolla todella painavaa ja tiivistynyttä. Anonyymi kirjoitti:
Katto jos romahtaa lumen painosta, niin ei se sitä ilmottele, vaan tulee yks kaks rysäyksellä alas.
Nyt on muuten lumi katolla todella painavaa ja tiivistynyttä.Ei hätää...😃
Mä jo vahvistin rakenteita kun purin väliseinää. 😃
Viimeksi olen lapioinut hiekkalaatikolla. Minulla oli myös ämpäri.
Katolta kävin juuri lumia pudottelemassa. Toinen kerta jo tälle talvea, ylensä kerta vuoteen on riittänyt.
Ihan leppoista hommaa kun maltilla tekee ja ottaa hyötyliikunnan kannalta.Mullakin oli toinen kerta kun ton samaisen koulun katolta kävin tiputtelemassa. On mukava kun töissäkin saa välillä lepuuttaa aivojaan. Sai tossa aiemmin jo hermojaan kiristellä, kun lastensuojelun kattolevyä sovitellessä, kun piti saada mahtuun vanhoihin kannakkeisiin ja ilmanvaihtoröörit esti ettei sitä yhtään saanu sivummalle siirtyyn ja liiman kanssa kiinnitetty, ettei voinu yhtään irrotella. Ja edellinen timpuri oli jättäny alakaton lepään valaisimen varaan. No menihän se loppujennlopuks, kun tarpeeks monta kertaa pihalla kävi avartamassa röörien reikää, mutta sitten ne oli jo liian iso ja piti hankkii siihen vielä ylimääräiset kehykset.
- Anonyymi
Meillä on lunta 15 senttiä talon toka kerroksen ikkunalaudalla. Kääk.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Iik sentään. 😄
https://aijaa.com/zgDLeq
Tervetuloa Pohjois-savoon. 😃Minähän olen jo täällä. 😊
Tänään on näkynyt harvinaisen paljon luovia ihmisiä. Anonyymi kirjoitti:
Minähän olen jo täällä. 😊
Tänään on näkynyt harvinaisen paljon luovia ihmisiä.Ai? Sulla ei oo sen enempää vastuualuetta sit, 😄
No mullahan on koko suomi 24. 😄
Mut mä oonkin...
https://youtu.be/alt3hvn8BTg?si=Q_T-OSpaauJP1oUF
Himmee Bossi...😃- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Iik sentään. 😄
https://aijaa.com/zgDLeq
Tervetuloa Pohjois-savoon. 😃No ei tuossa hirveösti ole katolla lunta.
Napaurin katolla on tuplasti tuo määrä lunta
t. kokkola - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei tuossa hirveösti ole katolla lunta.
Napaurin katolla on tuplasti tuo määrä lunta
t. kokkolaSiis naaaaapurin katolla
Anonyymi kirjoitti:
Siis naaaaapurin katolla
Sen murhe sit. 😃
https://youtu.be/5iIYn_FAzQM?si=O3cnxhNWMzSC-jpZ
😄
- Anonyymi
Alkutalvesta kantsii kolata lumet ainakin parinmetrin päähän alueesta jonka haluaisi pitää lumesta puhtaampana. Pääsee helpommalla sitten lopputalvesta, ei tarvitse niin puskea jyrkkiä lumiluiskia lunta kolalla ylös.
Taiteellisena ihmisenä rakastan korkeita penkkoja, särmään ne kauniiksi ja teen jääveistoksia ja jäälyhtyjä kolan jälkiä koristamaan.No minulla tuli pihaan yksi traktorin peräkärri bonuksena ja lumilinko olikin toimimaton, millä aikaisempina vuosina sain ihmeitä aikaan..😄
Mutta yhtä kaikki. 😁
Selvitä täällä pitää. 💪😊
Täällä maassa on osattu selvitä vaikka mistä ja selvitään yhä. Pikkuisen prklettä kehiin ja sitä rataa... eikun lisää lunta ja pakkasta prkle! 😄
En mä nöyrry s.tana! Anti tulla vaan. 🖖😁🖖
Ei täällä lunta ole läheskään niin paljon kuin siellä. 😳Omassa pihapiirissä myös työtä.. mutta siis sun niin huhuhu..
Lykkyä työntöihin😝
Bess ja Benjamin..
https://youtu.be/Hn-1HzSJ7pw?si=a1Ud2M0uuo1iAu0zDisseisback kirjoitti:
No joskus ..
https://youtu.be/idFy-a5h6HE?si=EzhHjG0zu3awIouT
Ei voi mittään...😃Jotain itseltäni…
https://youtu.be/hCEcYYa19N4?si=EExLZrmVG-UekW57
https://youtu.be/twox_4nH6tY?si=Li-lrAJzkpNIiqzq
Jotain ehkä enemmän sinun makuusi olevaa..
https://youtu.be/9sy7IACm8ZQ?si=Sa55vtfDKOlrmOMJ
🤗 Hyvää yötä ja Huomenta!Haaveilija39 kirjoitti:
Jotain itseltäni…
https://youtu.be/hCEcYYa19N4?si=EExLZrmVG-UekW57
https://youtu.be/twox_4nH6tY?si=Li-lrAJzkpNIiqzq
Jotain ehkä enemmän sinun makuusi olevaa..
https://youtu.be/9sy7IACm8ZQ?si=Sa55vtfDKOlrmOMJ
🤗 Hyvää yötä ja Huomenta!Kiits. 😊
Tuossa vilkaisin keliä, niin 8 astetta pakkasta...
Onneks riehuin eilen loskaiset ja märät lumet penkoille... nyt ne ois jäässä... 🙄Disseisback kirjoitti:
Kiits. 😊
Tuossa vilkaisin keliä, niin 8 astetta pakkasta...
Onneks riehuin eilen loskaiset ja märät lumet penkoille... nyt ne ois jäässä... 🙄Kaunis aurinkoinen sää. Tänään mennään pulkkamäkeen.
Yritän jotain ähertää omalla pihalla. Hitto kun kiinnostaa kun kilo p*skaa.. mutta pakko olis.. ei tykkää tuo perustus että vedet seisoo..
Mutta mukavaa päivää sulle🤗
- Anonyymi
Olen loppu.
Ei muuta.No kyllä itsekin olin... taisi uni tulla aikaisin. 😁
Toisaalta hyvä niin. Tänään sitten säbän pariin. Muutama peli naapuripitäjässä. Pääsee katsomaan kun toiset laukkaa reikäpallon perässä. 😄
- Anonyymi
43 cm yhden vuorokauden aikana.
Joo, en tiedä tuliko niin paljoa, mutta enemmän kuin tarpeeksi tuli ja koostumus oli inha. 🙄
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375076- 823606
- 302983
- 612975
- 92886
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411828
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91770- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351629