Mitä alaa kannattaisi lähteä opiskelemaan?

Anonyymi-ap

Ongelmani on se, että minussa on monia puolia joihin on helppoa tarttua, jos ajatellaan tätä hommaa kiusaamisen kannalta. On tullut koettua tämä homma henkilökohtaisesti työelämässä.

Koska yläaste meni ihan päin helvettiä koulukiusaamisen takia, niin päädyin huonolla todistuksella ammattikouluun. Jossa taas pärjäsin erittäin hyvin ja sain erittäin hyvän todistuksen, koska kukaan ei kiusannut ja oli oikeasti helppo opiskella. Monet opettajat ihmettelivät miksi en mennyt lukioon. Työelämässä tuli sitten vastaan lähinnä samanlaisia koulukiusaajia kuin yläasteella.

Unelmien työpaikka olisi sellainen, jossa saisi olla rauhassa. Tehdä työnsä ja lähteä kotiin. Joku arkistonhoitajan tyylinen työ voisi olla minulle passeli.

7

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hoitoallalla saa töitä, mutta näytät olevan kiusaamismagneetti. Muulta osin opiskelisin inssiksi, mutta se on vain minä. Itse on selvitettävä mihin sopii, esim. tradenomiksi, jolla voi päästä kaupan kassalle ja tulla kiusatuksi. Olisko halpapalkka-ala restonomi sopiva?

      • Anonyymi

        Konetekniikan insinööreitä taitaa olla liikaa ja siksi vaikea työllistyä. Opiskelisin rakennusinsinööriksi jos joksikin insinööriksi mutta jos ei yhtään kiinnosta niin ei varmaan kannata. Eikö tradenomi pääse muualle kun kassalle? Miten niin kassalla kiusataan?


      • Anonyymi

        Ehkä kannattaa ensin haarukoida, pystytkö ylipäätään "aivot narikkaan" -hommiin, joissa ei saa käyttää päätään? Tämä tarkoittaa yleensä palvelualoja, jolloin olet erilaisten asiakkaiden toiveiden sekä työn ja työnantajan asettamien vaatimusten välissä päivästä toiseen, usein ihmishälinän keskellä nauttien pientä palkkaa huonoilla työsopimuksilla. Olet helposti korvattava, joten ei arvostusta.

        Jotkus viihtyvät vaikka kaupan kassalla vuosikymmenet, mutta näin on rehellisesti sanottuna hyvin harvojen kohdalla.

        Suunnitteluhommissa saa käyttää päätään ja yleensä viettää osan ajasta työhönsä uppoutuneena. Palkka on parempi ja työnantajan arvostus tulee usein osaamisen mukana.

        MIten olisi kuljetusala? Voisi kuskata tavaraa ajellen autolla omassa rauhassaan? Ihmiskontateja olisi vain, kun noutaa/toimittaa paketteja varmistaen, että osoite on oikea. Tai niin kuvittelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kannattaa ensin haarukoida, pystytkö ylipäätään "aivot narikkaan" -hommiin, joissa ei saa käyttää päätään? Tämä tarkoittaa yleensä palvelualoja, jolloin olet erilaisten asiakkaiden toiveiden sekä työn ja työnantajan asettamien vaatimusten välissä päivästä toiseen, usein ihmishälinän keskellä nauttien pientä palkkaa huonoilla työsopimuksilla. Olet helposti korvattava, joten ei arvostusta.

        Jotkus viihtyvät vaikka kaupan kassalla vuosikymmenet, mutta näin on rehellisesti sanottuna hyvin harvojen kohdalla.

        Suunnitteluhommissa saa käyttää päätään ja yleensä viettää osan ajasta työhönsä uppoutuneena. Palkka on parempi ja työnantajan arvostus tulee usein osaamisen mukana.

        MIten olisi kuljetusala? Voisi kuskata tavaraa ajellen autolla omassa rauhassaan? Ihmiskontateja olisi vain, kun noutaa/toimittaa paketteja varmistaen, että osoite on oikea. Tai niin kuvittelen.

        Suunnittelutöitä pystyy tekemään kyllä kuka vain niin ihan samalla tavalla sitä on korvattavissa suunnittelutöissäkin. Meillä on tässä maassa no puolet porukasta korkeakoulutettuja. Ei se työnantaja yleensä arvosta yhtään sen enempää vaikka olisi minkälaista osaamista. Sanoisin että kannattaa kokeilla erilaisia hommia ja tehdä sitä mikä on omasta mielestä mielekästä hommaa.


      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        🔞 ­N­­­y­m­­­f­­­o­­­m­a­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18283083

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      eikös tavoitteen työnteosta ja omasta elämästäkin pitäisi olla jotain lisäarvoa ja hyvää toisille ihmisille ja maailmaan tuottavaa. Sellainen tavoite että saisi olla vain rauhassa on aika pelottava elämänfilosofia.

    • Anonyymi

      Työ/tehtävät, joita voi tehdä yksin tai etänä tarvitsematta turhaan pyöriä työyhteisössä? Yksinyrittäjyys?

      Kannattaa välttää naisvaltaisia aloja ja korostetun hierarkisia paikkoja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe