Miksi Raamatussa puhutaan helvetistä ?

Anonyymi-ap

Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin, jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

Missä on helvetti ja miten siellä kuoleeko saatanan enkelit (demonit) ?

61

490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Katso Media7 sieltä löytyy vastaus.

    • Anonyymi

      Tuolta lötyy You tube Advent7ude Onko helvetti olemassa pastorin pakina
      pastori Atte Helminen puhuu

      • Anonyymi

        Kyllä se tiedetään miten selittää että Jeesus puhui Jerusalemin kaatopaikasta. Kyllä jätehuolto piti olla silloinkin, vaikka tietenkään pakkausjätettä ei tullut samalla tavalla kuin nykyisin eikä mitään biolajittelua ollut. Kyllä silti kaikenlaista joutui kaatopaikalle ja Jeesus kuvasti laitapuolen kulkijaksi kaatopaikoilla lymyilijöiksi niitä, jotka eivät revi silmää päästän tai leikkaa kättään irti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se tiedetään miten selittää että Jeesus puhui Jerusalemin kaatopaikasta. Kyllä jätehuolto piti olla silloinkin, vaikka tietenkään pakkausjätettä ei tullut samalla tavalla kuin nykyisin eikä mitään biolajittelua ollut. Kyllä silti kaikenlaista joutui kaatopaikalle ja Jeesus kuvasti laitapuolen kulkijaksi kaatopaikoilla lymyilijöiksi niitä, jotka eivät revi silmää päästän tai leikkaa kättään irti.

        Jerusalemin kaatopaikat ovat täynnä toteutumattomia profetioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se tiedetään miten selittää että Jeesus puhui Jerusalemin kaatopaikasta. Kyllä jätehuolto piti olla silloinkin, vaikka tietenkään pakkausjätettä ei tullut samalla tavalla kuin nykyisin eikä mitään biolajittelua ollut. Kyllä silti kaikenlaista joutui kaatopaikalle ja Jeesus kuvasti laitapuolen kulkijaksi kaatopaikoilla lymyilijöiksi niitä, jotka eivät revi silmää päästän tai leikkaa kättään irti.

        Raamatussa (täydellinen KJB) mainitaan sana helvetti 54 kertaa. Usein puhujana on Jeesus itse. Tässä muutama esimerkki:

        Revelation 20:14
        And death and hell were cast into the lake of fire. This is the second death.

        Luke 12:5
        But I will forewarn you whom ye shall fear: Fear him, which after he hath killed hath power to cast into hell; yea, I say unto you, Fear him.

        Matthew 18:9
        And if thine eye offend thee, pluck it out, and cast it from thee: it is better for thee to enter into life with one eye, rather than having two eyes to be cast into hell fire.

        Mark 9:45
        And if thy foot offend thee, cut it off: it is better for thee to enter halt into life, than having two feet to be cast into hell, into the fire that never shall be quenched:


        Matthew 23:15
        Woe unto you, scribes and Pharisees, hypocrites! for ye compass sea and land to make one proselyte, and when he is made, ye make him twofold more the child of hell than yourselves.

        Mark 9:43
        And if thy hand offend thee, cut it off: it is better for thee to enter into life maimed, than having two hands to go into hell, into the fire that never shall be quenched:

        Matthew 23:33
        Ye serpents, ye generation of vipers, how can ye escape the damnation of hell?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa (täydellinen KJB) mainitaan sana helvetti 54 kertaa. Usein puhujana on Jeesus itse. Tässä muutama esimerkki:

        Revelation 20:14
        And death and hell were cast into the lake of fire. This is the second death.

        Luke 12:5
        But I will forewarn you whom ye shall fear: Fear him, which after he hath killed hath power to cast into hell; yea, I say unto you, Fear him.

        Matthew 18:9
        And if thine eye offend thee, pluck it out, and cast it from thee: it is better for thee to enter into life with one eye, rather than having two eyes to be cast into hell fire.

        Mark 9:45
        And if thy foot offend thee, cut it off: it is better for thee to enter halt into life, than having two feet to be cast into hell, into the fire that never shall be quenched:


        Matthew 23:15
        Woe unto you, scribes and Pharisees, hypocrites! for ye compass sea and land to make one proselyte, and when he is made, ye make him twofold more the child of hell than yourselves.

        Mark 9:43
        And if thy hand offend thee, cut it off: it is better for thee to enter into life maimed, than having two hands to go into hell, into the fire that never shall be quenched:

        Matthew 23:33
        Ye serpents, ye generation of vipers, how can ye escape the damnation of hell?

        Se helvetin tuomio. II- kuolema....

        Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.

        Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.


        Muistakaa minun palvelijani Mooseksen laki, jonka minä Hoorebilla hänelle säädin koko Israelia varten käskyiksi ja oikeuksiksi. Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä. Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi. (Mal 4:1-6)

        Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat. Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi. Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."

        Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?" Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille:

        ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, -->>> ei teillä ole elämää itsessänne.<<<-- Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, --->>>sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. <<<<<--

        Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani. Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
        (Joh 6:49-58)

        ts. iankaikkinen elämä- on tämän kertomuksen mukaan jyvitettynä- uskon kautta Kristukseen, eli tähän kertakaikkiseen uhriin.
        Ja kertomus kertoo senkin, että meillä kenelläkään EI OLE elämää itsessämme, vaan Elämä on Elämänantajan käsissä. Hän on antanut Elämän Pojalla ja Poika antaa elämän- sen iankaikkisen elämän ------armolahjan---- ...

        Jos ei ole elämää sydämessä- Kristukseeen, ei ole myöskään iankaikkisen ELÄMÄN armolahjaakaan, vaan tavallaan on tämä olkiukko- joka viimeisellä tuomilla palaa --iankaikkisesti- kuolleena, ei ole omaa elämää, sitä ei voi siten elää vaan on tomuna maanpiirissä ja sen päällä Raamatunkertomus kertoo- että se tomu tallotaan.

        Tämä Raamatullinen kuvakieli- iankaikkisesta elämästä- on ehdollistettu ja II- kuolema tässä on Helvetintulen kautta- toteuttava meidä- olkiukkojen sielut- kuolemaan.

        Se elämä on valinta ja tahtoelämä- haluanko elää iankaikkisesti.

        Ja kuten Lucifer- Raamatuntarinassa on kielellisesti ymmärrettävään muotoon sanoitettu- lensi pihalle Taivaasta, että taivas on PYHÄ, eikä sinne siten epäpyhä pääse.

        Näin se Uudentaivaan ja maa tila saadaan luotua- kun halulliset tietävät, mikä se omanpään tahtoelämä- tässä ajassa on saanut aikaiseksi.
        Enkelitkin on siihen katsahtaneet, eivätkä enää palvelevina henkinä yhdy- kuten Lucferin sanomalliseen ideaan osa yhtyi......

        Olettaisin, että tämä Lucifer- ja ne langenneet enkelit, jotka ovat NÄHNEET taivaan, he ovat kuolemattomia, mutta päätyvät siihen vankilaansa, kun kukaan ei enää lankea, ja langenneet olkiukotkin ovat kuoleet sen II- kuoleman tuomionsa jälkeen helvetin tulessa.

        Tämä langenneet entiset taivaassa olleet- heille se jatko on iankaikkisesti- sen pahansielunsa kahleessa oma helvettinsä, jolla vaivaus- on iankaikkinen.
        Sisunpurkauksen kohdetta ei enää ole. He ovat yksin, omassa porukassaan.
        Mutta, tämä viimeksimainittu on henkilökohtainen tämänpäivän ymmärryksessäni ajateltu näköala.


    • Anonyymi

      Alkuteksti ei tunne mitään helvettiä.

      • Anonyymi

        Et taida tuntea alkutekstiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida tuntea alkutekstiä.

        No minä tunnen, eikä siellä puhuta helvetistä mitään. Siellä puhutaan gehennasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minä tunnen, eikä siellä puhuta helvetistä mitään. Siellä puhutaan gehennasta.

        Täydellinen Raamattu meille lopunajan ihmisille jo vuodesta 1611 on King James Bible. Haepa se netistä ja sitten hae siitä sanaa 'gehenna'. Ei löydy. Sana 'hell' taas löytyy 54 kertaa, useimmiten Jeesuksen puhumana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täydellinen Raamattu meille lopunajan ihmisille jo vuodesta 1611 on King James Bible. Haepa se netistä ja sitten hae siitä sanaa 'gehenna'. Ei löydy. Sana 'hell' taas löytyy 54 kertaa, useimmiten Jeesuksen puhumana.

        Jos et tiennyt, että KJB on täydellinen, seitsemän kertaa tulessa karkaistu, kuuntele tai lue Brandon Petersonia, joka on todistanut sen niin sanotusti matemaattisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minä tunnen, eikä siellä puhuta helvetistä mitään. Siellä puhutaan gehennasta.

        Tuskin Luzifer ja saatana viihtyvät Gehennan kaatopaikalla. Heille ja kapinallisille enkeleille on varattu paikka tulisessa järvessä.


    • Anonyymi

      Harhaoppiset tunnetaan siitä että selittävät suurimman osan Jeesuksen ja Paavalin jutuista huuhaaksi.

      Ja he osaavat kääntää Raamatun paljon paremmin kuin mitä sitä ammatikseen tekevät. Tai eivät edes tarvitse virheellisiä käännöksiä, vaan lukevat alkuperäisiä tekstejä kun saavat niitä käsiinsä.

      • Anonyymi

        Katsoitko tuon pastori Atte Helmisen puheen ?


      • Anonyymi

        "Harhaoppiset tunnetaan siitä että selittävät suurimman osan Jeesuksen ja Paavalin jutuista huuhaaksi."

        Juuri noin sinä teet.


      • Anonyymi

        Valehtelijan tuntee siitä, että hän puhuu 'alkutekstistä'. Alkuperäisiä kirjoituksia ei ole enää museossakaan, saati amatöörien hyllyssä tai netissä.

        Englanninkielisistä opettajista valheelliset tunnistaa siitä, että he käyttävät KJB:n sijaan per-versioita. Suomeksi ei taida olla yhtään täydellistä käännöstä. 1776 Bibliaa on kehuttu.


    • Anonyymi

      Ihminen joutuu joko helvettiin tai pääsee iankaikkiseen iloon. Usko Jeesukseen ratkaisee iankaikkisen kohtalon.

      • Anonyymi

        Paitsi että kadotetut tuhotaan ja hävitetään kokonaan. Mitään ikuista piinaa ei ole olemassakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että kadotetut tuhotaan ja hävitetään kokonaan. Mitään ikuista piinaa ei ole olemassakaan.

        Raamatussa mainitaan helvetti 54 kertaa. Teepä nettihaku KJB:sta. Jeesus on puhujana useimmissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että kadotetut tuhotaan ja hävitetään kokonaan. Mitään ikuista piinaa ei ole olemassakaan.

        Mark 9:43 (KJB)
        And if thy hand offend thee, cut it off: it is better for thee to enter into life maimed, than having two hands to go into hell, into the fire that never shall be quenched:


    • Anonyymi

      Kaikki katoaa kuoleman jälkeen. Olkaa huoletta.
      Mitään ei jää, ei muistoja, ei iloja eikä suruja.

      • Anonyymi

        Ateistinen näkemys ja se valtaa alaa kun laittomuus pääsee valtaa. Että on vain kuolema ja siinä kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateistinen näkemys ja se valtaa alaa kun laittomuus pääsee valtaa. Että on vain kuolema ja siinä kaikki.

        Ei ihminen menetä kuollessaan mitään, koska siinä hän menettää kaiken.
        Tässä se on tyhjentävästi ilmaistu.


    • Anonyymi

      Kaikki keinottelu on Jumalan vastaista. Jos pettää ihmistä pettää ja keinottelee, se koskee myös Jumalaa. Totuus on: Siinä pettää myös tietämättään itseään. Jumalaa ei voi pettää.

      • Anonyymi

        Jumala ei ilmoita milloin on tullut petetyksi.
        Kaksituhatta vuotta sitten kertoi, mutta sitten sulki sanaisen arkkunsa.


    • Anonyymi

      "Että on vain kuolema ja siinä kaikki."

      Niin se on. On vain kerta elämä ja sitten kuolema, eräillä se on vain pitempi ja toisilla lyhyempi.
      On tietysti olemassa herkkäuskoisia pölvästejä, joita eräät tahot rahastavat uskotellen heille, että kun maksaa kymmenyksiä ja antaa runsaita kolehteja, niin samalla varmistaa taivaspaikan. Tai käy viikottain kuuntelemassa lahkojen myyntimiesten puheita.

      • Anonyymi

        Sinulla siis , kuten tietokoneohjelmalla, ei ole tunteita, mielipiteitä tai henkilökohtaisia uskomuksia. Olet neutraali työkalu, joka tarjoaa tietoa ja vastauksia käyttäjiensä kysymyksiin. Olet puolueellinen ja osallistut uskonnollisiin tai filosofisiin vakaumuksiin.

        Ja sanot ylvästellen: "Ei hän kosta". "Ei Jumalaa ole" - siinä kaikki hänen ajatuksensa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Selitys mikä on harhaoppisille mieleen.

        Ei kukaan tiedä eikä tule tietämään mikä on ihmisen rangaistus, miten kaikki maailmassa eläneet ihmiset, joista suurin osa on sellaisia, jotka eivät ole koskaan kuulleet mitään Jumalasta tullaan käsittelemään ja mikä heidän iäisyyskohtalonsa on. Turha yrittää olla niin viisas että nämä Jumalan salatut asiat tietäisi vaikka miten vääntäisi ja kääntäisi alkutekstit.

        Ongelma siinä että ihmisen rangaistus on vain kuolema, että ihminen vain kuolee, on se, että miksi ihminen herätetään siitä kuolemasta eloon vain kuolemaan muka uudestaan. Eikö olisi selkeää ja selvää että kun rangaistus on vain kuolema, niin se kun kerran tapahtuu, niin siinä se sitten on. Ja jos ihminen ei kuolemassa oikeasti kuole, jos hän voi herätä uudelleen, niin miten sitten muka siinä toisessa kuolemassa varmasti kuolisi. Mikä tekisi siitä toisesta kuolemasta oikein kuoleman erotuksena siihen kun ihminen kerran kuolee. Sen mukaan ihmisellä on se kuolematon sielu jos hänet voidaan kuolemasta herättää. Ei hän silloin kuolemassa nuku pois vain kuin eläin, vaan hänellä on kuolematon sielu, joka elää ikuisesti vaikka hänen fyysinen ruumiinsa kuolisi.

        Ei kielitieteilemällä voi ratkaista ihmisen ikuisuutta. Se on Jumalan eikä ihmisen käsissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selitys mikä on harhaoppisille mieleen.

        Ei kukaan tiedä eikä tule tietämään mikä on ihmisen rangaistus, miten kaikki maailmassa eläneet ihmiset, joista suurin osa on sellaisia, jotka eivät ole koskaan kuulleet mitään Jumalasta tullaan käsittelemään ja mikä heidän iäisyyskohtalonsa on. Turha yrittää olla niin viisas että nämä Jumalan salatut asiat tietäisi vaikka miten vääntäisi ja kääntäisi alkutekstit.

        Ongelma siinä että ihmisen rangaistus on vain kuolema, että ihminen vain kuolee, on se, että miksi ihminen herätetään siitä kuolemasta eloon vain kuolemaan muka uudestaan. Eikö olisi selkeää ja selvää että kun rangaistus on vain kuolema, niin se kun kerran tapahtuu, niin siinä se sitten on. Ja jos ihminen ei kuolemassa oikeasti kuole, jos hän voi herätä uudelleen, niin miten sitten muka siinä toisessa kuolemassa varmasti kuolisi. Mikä tekisi siitä toisesta kuolemasta oikein kuoleman erotuksena siihen kun ihminen kerran kuolee. Sen mukaan ihmisellä on se kuolematon sielu jos hänet voidaan kuolemasta herättää. Ei hän silloin kuolemassa nuku pois vain kuin eläin, vaan hänellä on kuolematon sielu, joka elää ikuisesti vaikka hänen fyysinen ruumiinsa kuolisi.

        Ei kielitieteilemällä voi ratkaista ihmisen ikuisuutta. Se on Jumalan eikä ihmisen käsissä.

        "Älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua, vaan peljätkää ennemmin Häntä, joka voi sekä' sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin"
        Hukuttaa on alkuteksitssä sama kuin kadottaa tai tuhota. Helvetti on Hinnomin laalson kaatopaikan nimi, ge-Hinnom.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selitys mikä on harhaoppisille mieleen.

        Ei kukaan tiedä eikä tule tietämään mikä on ihmisen rangaistus, miten kaikki maailmassa eläneet ihmiset, joista suurin osa on sellaisia, jotka eivät ole koskaan kuulleet mitään Jumalasta tullaan käsittelemään ja mikä heidän iäisyyskohtalonsa on. Turha yrittää olla niin viisas että nämä Jumalan salatut asiat tietäisi vaikka miten vääntäisi ja kääntäisi alkutekstit.

        Ongelma siinä että ihmisen rangaistus on vain kuolema, että ihminen vain kuolee, on se, että miksi ihminen herätetään siitä kuolemasta eloon vain kuolemaan muka uudestaan. Eikö olisi selkeää ja selvää että kun rangaistus on vain kuolema, niin se kun kerran tapahtuu, niin siinä se sitten on. Ja jos ihminen ei kuolemassa oikeasti kuole, jos hän voi herätä uudelleen, niin miten sitten muka siinä toisessa kuolemassa varmasti kuolisi. Mikä tekisi siitä toisesta kuolemasta oikein kuoleman erotuksena siihen kun ihminen kerran kuolee. Sen mukaan ihmisellä on se kuolematon sielu jos hänet voidaan kuolemasta herättää. Ei hän silloin kuolemassa nuku pois vain kuin eläin, vaan hänellä on kuolematon sielu, joka elää ikuisesti vaikka hänen fyysinen ruumiinsa kuolisi.

        Ei kielitieteilemällä voi ratkaista ihmisen ikuisuutta. Se on Jumalan eikä ihmisen käsissä.

        "Ei kukaan tiedä eikä tule tietämään mikä on ihmisen rangaistus, miten kaikki maailmassa eläneet ihmiset, joista suurin osa on sellaisia, jotka eivät ole koskaan kuulleet mitään Jumalasta tullaan käsittelemään ja mikä heidän iäisyyskohtalonsa on. Turha yrittää olla niin viisas että nämä Jumalan salatut asiat tietäisi vaikka miten vääntäisi ja kääntäisi alkutekstit."

        Uudestisyntymisen ihme = uskovainen uudestisyntyy tietäväiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selitys mikä on harhaoppisille mieleen.

        Ei kukaan tiedä eikä tule tietämään mikä on ihmisen rangaistus, miten kaikki maailmassa eläneet ihmiset, joista suurin osa on sellaisia, jotka eivät ole koskaan kuulleet mitään Jumalasta tullaan käsittelemään ja mikä heidän iäisyyskohtalonsa on. Turha yrittää olla niin viisas että nämä Jumalan salatut asiat tietäisi vaikka miten vääntäisi ja kääntäisi alkutekstit.

        Ongelma siinä että ihmisen rangaistus on vain kuolema, että ihminen vain kuolee, on se, että miksi ihminen herätetään siitä kuolemasta eloon vain kuolemaan muka uudestaan. Eikö olisi selkeää ja selvää että kun rangaistus on vain kuolema, niin se kun kerran tapahtuu, niin siinä se sitten on. Ja jos ihminen ei kuolemassa oikeasti kuole, jos hän voi herätä uudelleen, niin miten sitten muka siinä toisessa kuolemassa varmasti kuolisi. Mikä tekisi siitä toisesta kuolemasta oikein kuoleman erotuksena siihen kun ihminen kerran kuolee. Sen mukaan ihmisellä on se kuolematon sielu jos hänet voidaan kuolemasta herättää. Ei hän silloin kuolemassa nuku pois vain kuin eläin, vaan hänellä on kuolematon sielu, joka elää ikuisesti vaikka hänen fyysinen ruumiinsa kuolisi.

        Ei kielitieteilemällä voi ratkaista ihmisen ikuisuutta. Se on Jumalan eikä ihmisen käsissä.

        Loogisesti päätelty. Ne, jotka eivät usko Jeesukseen, menevät heti kuoltuaan helvettiin odottamaan viimeistä tuomiota, joka tapahtuu tuhatvuotisen valtakunnan lopussa. Kukin saa tuomionsa ja heitetään tuliseen järveen.

        Uskokaa Jeesukseen ja ottakaa hänet vastaan oman syntisyytenne sovittajana, niin teidän ei tarvitse kärsiä rangaistusta teoistanne. Pelastuminen on Jumalan armoa. Me uskovat emme ole yhtään parempia kuin muutkaan syntiset. Olemme vain tajunneet olevamme matkalla helvettiin, olemme uskoneet Jeesukseen ja ottaneet vastaan pelastumisen täysin Jumalan armosta. Luopukaa te muutkin ylpeydestänne. Etsikää totuutta, niin Jumala antaa teille armon tulla uskoon. Edes uskoon emme osaa tulla ilman Jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua, vaan peljätkää ennemmin Häntä, joka voi sekä' sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin"
        Hukuttaa on alkuteksitssä sama kuin kadottaa tai tuhota. Helvetti on Hinnomin laalson kaatopaikan nimi, ge-Hinnom.

        Jeesus sanoi näin:

        Mark 9:43 (KJB)
        And if thy hand offend thee, cut it off: it is better for thee to enter into life maimed, than having two hands to go into hell, into the fire that never shall be quenched:

        'Fire that never shall be quenched' tarkoittaa tulta, joka ei koskaan sammu. Voiko sitä enää selkeämmin sanoa? Ja jos ette vielä tiedä, että King James Bible on täydellinen, kuunnelkaa tai lukekaa Brandon Petersonia. Hän on todistanut asian matemaattisesti. En liioittele.


    • Anonyymi

      Kaksoiskuolemalla se helvetti voidaan selittää. Ensin ihminen kuolee vähän kuin leikisti ja sitten tuomion kautta oikeasti. Niin tuomio ei kyllä kovin pahalta tunnu kun on jo kuollut valmiiksi ja kuolee vielä lisää.

      Käänösvirheillä on ihmeellinen voima antaa asioille ymmärrystä.

      Miksi käännösvirheitä ei muutoin oikaista kun monen monta käännöstä on suomeksikin tehty, niin eikö voisi helvetin sijaan tosiaan puhua Jerusalemin kaatopaikasta? Vai onko kääntäjät aivan pässejä?

      • Anonyymi

        Ei Jerusamin kaatopaikalla voi ihmisiä pelotella, helvetti taas on oikein oiva pelote... tai tutkiva tuomio tai Harmagedon jne...

        Joka kirkko ja lahko tarvitsee omat pelotteensa, jotta ne voivat sitten "pelastaa" poloiset ihrinsa...vähän niin kuin mafia, joka "suojelee" uhrejaan itseltään, kunhan vaan maksaa niille suojelurahaa, eikä "varasta Jumalalta".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jerusamin kaatopaikalla voi ihmisiä pelotella, helvetti taas on oikein oiva pelote... tai tutkiva tuomio tai Harmagedon jne...

        Joka kirkko ja lahko tarvitsee omat pelotteensa, jotta ne voivat sitten "pelastaa" poloiset ihrinsa...vähän niin kuin mafia, joka "suojelee" uhrejaan itseltään, kunhan vaan maksaa niille suojelurahaa, eikä "varasta Jumalalta".

        No höpöhöpö.


      • Anonyymi

        Gehenna ei ollut Jerusalemin kaatopaikka kuin vasta vuosisatoja Jeesuksen ajan jälkeen.


      • Anonyymi

        KJB oli täydellinen käännös, tulessa seitsemän kertaa karkaistu. Se on myös seitsemäs englanninkielinen versio, mutta seitsemäs myös, jos lasketaan kielet. Niitä oli ainakin aramea, heprea, kreikka, latina ja saksa. Yhtä en muista, muistaako joku teistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jerusamin kaatopaikalla voi ihmisiä pelotella, helvetti taas on oikein oiva pelote... tai tutkiva tuomio tai Harmagedon jne...

        Joka kirkko ja lahko tarvitsee omat pelotteensa, jotta ne voivat sitten "pelastaa" poloiset ihrinsa...vähän niin kuin mafia, joka "suojelee" uhrejaan itseltään, kunhan vaan maksaa niille suojelurahaa, eikä "varasta Jumalalta".

        Jumala antaa sinullekin vapauden valita helvetin. Siellä vaan sitten ei enää voi valita, vaan olet itse tuomiosi lukkoon lyönyt omilla päätöksilläsi. Viisas tajuaa, että tämän lyhyen maallisen elämän tärkein tavoite on löytää Jumala. Sinäkin voit vielä hänet löytää. Et tiedä, elätkö vielä huomenna. Toimi siis tänään. Ei kirkon jäsenyys ketään pelasta. Ainoa asia, joka pelastaa, on usko Jeesukseen. Eikä vain tieto siitä, että hän on olemassa, vaan hänen verensä sovituksen vastaanottaminen oman syntisyytensä kohdalle. Lihallinen mieli ei tätä voi käsittää. Jos tunnet yhtään vetoa Jumalaa kohti, rukoile häneltä, että hän avaisi silmäsi, että tajuaisit totuuden. Uskoontulo on sekin suurta Jumalan armoa. En osaa sanoa, miten itse tulin uskoon kahdeksan vuotta sitten. Se vaan tapahtui. Se tapahtui kuunnellessani Radio Deitä. Jos en olisi kuunnellut, ehkä en olisi tullut uskoon.


    • Anonyymi

      Onko Raamatun kääntäjät tosiaan niin vatipäitä että vuosien kuluessa ole osanneet tehdä oikeaa käännöstä, vaan jonkin pitää koko ajan valaista se miten se Raamattu pitää oikeasti lukea. Ja on vielä olevinaan kyse Herran sanasta, sen kääntämisestä, niin ei sitä pitäisi tehdä aivan vasemmalla kädellä vähän miltä nyt sattuu tuntumaan ja maistumaan tämä sana, niin käännetään nyt sen mukaan.

      Jotenkin outoa. Joku ei täsmää.

      • Anonyymi

        Helvetillä on niin suuri kannattajajoukko, ettei sitä kovin helposti aleta kääntämään miksikään Gehennaksi, josta lukijat eivät edes ymmärtäisi, mikä se on, eikä sillä olisi sitä pelotevaikutusta, jolla ihmiset saadaan pysymään kirkkojensa ja lahkojensa "suojelurahaa" maksavina jäseninä.

        Kaikki eivät kuitenkaan ole helvetillä peloteltavissa, joten joillekin Gehenna taas on hyvä mainosvaltti, jolla saadaan porukkaa omiin lahkoihin, kuten adventistit ja Jehovan todistajat. Jälkimmäisillä on jopa oma Raamatun käännöksensä, jota sitten ovat taas muuten muokkailleet oman makunsa mukaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helvetillä on niin suuri kannattajajoukko, ettei sitä kovin helposti aleta kääntämään miksikään Gehennaksi, josta lukijat eivät edes ymmärtäisi, mikä se on, eikä sillä olisi sitä pelotevaikutusta, jolla ihmiset saadaan pysymään kirkkojensa ja lahkojensa "suojelurahaa" maksavina jäseninä.

        Kaikki eivät kuitenkaan ole helvetillä peloteltavissa, joten joillekin Gehenna taas on hyvä mainosvaltti, jolla saadaan porukkaa omiin lahkoihin, kuten adventistit ja Jehovan todistajat. Jälkimmäisillä on jopa oma Raamatun käännöksensä, jota sitten ovat taas muuten muokkailleet oman makunsa mukaiseksi.

        Se pitäisikin kääntää "Hinnomin laakso". Sen taas ymmärtäisi viittaukseksi Vanhaan testamenttiin.


      • Anonyymi

        Kyse on kirkkopolitiikasta.


      • Anonyymi

        Tämä on osoitus Raamatun taivaallisen Isän pyyteettömästä rakkaudesta lapsiaan kohtaan, joka käy yli kaiken ymmärryksen ja moraalisen käsityskyvyn, mitä meille ihmisille opetetaan nykypäivänä lastenkasvatuksesta.

        Tämä taivaallinen Hulttioisä on siis jättänyt lapsukaisensa yksin selviytymään sosiopaattisten kirkkoisien kokoaman hyvin vaikeasti tulkittavan kasvatusoppaan avulla ja jos joku ei usko Hulttioisää sijaistavien sosiopaattikasvatusisien sanaan ja kasvatusoppaassa kuvailtuun taivaalliseen Hulttioisään, niin Hulttioisä tappaa nämä epäuskoiset lapsukaisensa sitten, kun hän vihdoin suvaitsee tulla esiin piilostaan itse hoitamaan vanhemman velvollisuuksiaan. Tai siis kasvatusoppaan mukaan ne ovatkin Hulttioisän luoman esikoispojan Saatanan äpäriä kaikki, eivätkä hänen lapsiaan, jotka Hulttioisä päästää päiviltä. Lapsille suodaan taivaallinen ilo tallata nämä äpärät jalkoihinsa. Toisaalta Hulttioisän kasvatusoppaassa sanotaan myös, että äpäriä kidutetaan sosiopaattisten kirkkoisien keksimässä helvetissä iankaiken, joten tämä jää sitten nähtäväksi tallotaanko vai kidutetaanko, sillä taivaallisessa kasvatusoppaassa on yhtä ja toista vaikeatajuista.

        Maallisessa elämässä lapset ovat sen, kenen biologisia jälkeläisiä he ovat, olivatpa sitten millaisia hyvänsä, mutta näin ei ole taivaallisen Hulttioisän suhteen: Hän ei tunnusta omakseen muuta kuin ne, jotka uskovat sijaisenaan toimivien sosiopaattisten kirkkoisien kokoamaan Totuuskirjaan sekä sen Hulttioisään ja tämän kolmiyhteiseen Hybridipoikaan.


    • Anonyymi

      Ai Raamattua ei käännetä oikeasti, ei siten kuten oikeasti kirjoitettu on, vaan kääntäjien maun mukaan. Ja kaikki tekevät niin, kaikille maailman kielille mitä on käännetty, niin se on vain vähän sinnepäin käännetty miltä kääntäjästä sattuu tuntumaan eikä oikeakielisyyden mukaan.

      Ja on Herran sanaa.

      • Anonyymi

        Kirkkopolitiikka ja traditiot ratkaisevat, ei kielitiede. Valitettavasti.


    • Anonyymi

      Koska raamattu on sairas ja väkivaltainen opus.

    • Anonyymi

      Aloittajalle vastaisin että siksi kun uskontojen teho perustuu h_lvetilliselle pelottelulle!

      • Anonyymi

        Kristinusko perustuu oman syntisyytensä tajuamiselle, ja Jumalan valtavan rakkauden; hän tuli ihmiseksi ja sovitti syntimme verellään, koska rakasti meitä niin paljon. Muhamettilaisten allah ei rakasta, vaan vihaa ja tappaa ja alistaa.


    • Anonyymi

      Jos yksi kohta on väärin käännetty, niin vaara että kaikki on humpuukia.

    • Anonyymi

      Kuinka oikeaoppisesti puhkaistaan silmä ja otetaan se pois? Saako terveyskeskuslääkäri avustaa, vai riittääkö joku pappi?

    • Anonyymi

      Riittää joku pappi.

    • Anonyymi

      Ei Raamattu tosiaan mitään Herran sanaa ole jos se käännellään aivan miten sattuu. Niinkin olennainen asia kuin helvetti on käänetty päin honkia vaikka kyse on kaatopaikasta. Nyt pitää epäillä kyllä aivan kaikkea miten mahtaa asiat sitten lopulta olla. Antoiko Jumala ollenkaan lain tauluja Moosekselle ja oliko se edes sinnepäin kuin on käännetty. Miten Jeesus oikein laitettiin alulle, onko nyt sattunut tosiaan joku pahemman luokan käännösvirhe. Ja naulittiinko Jeesus edes ristille, vaan pelkästään laitettiin jalkapuuhun. Virhe olisi samansuuntainen kuin helvetin ja kaatopaikan suhteen.

      • Anonyymi

        Kun tutkii alkutekstiä, näkee, missä on väärin käännetty.

        Joskus virhe on niin pieni, ettei sitä heti huomaa.

        Esimerkiksi Juudan väitetään kirjoittaneen, että Sodoma ja Gomorra ovat esikuvana KÄRSIESSÄÄN rangaistusta. Tosiasiassa hän kirjoittaa, että näiden kaupunkien tuho on esimerkkinä lopullisen rangaistuksen KÄRSIMISESTÄ, siis esikuvia lopullisesta tuhosta. Nämä kaupungithan eivät ole edes saaneet tuomiotaan, koska ne tulevat yhdessä tuomiolle Jeesuksen aikaisten kaupunkien kanssa.


    • Anonyymi

      Raamatun kääntäjille olisi pitänyt antaa potkut jo ajat sitten. kun ovat menneet pilaamaan Herran sanan eikä mihinkään siinä voi luottaa. Kuka tahansa hevosmiesten kielitoimistosta kääntää Raamatun paremmin.

    • Anonyymi

      Noin 2000 vuotta sitten, eräs kansankiihottaja ja asunnoton äpärä sekä kulkuri nimeltä Jeesus teloitettiin ja hänen ruumiinsa viskattiin Jerusalemin muurien yli gehennaan=helvettiin=aina ja ikuisesti palava tulimeri=jätteiden ja ruumiiden polttopaikka.

    • Anonyymi

      Sen ymmärtää jos VT:n tullut käännösvirheitä kun teksti tosi vanhaa, mutta kun UT:n kieli sentään pitäisi olla kääntäjille melko helppo nakki, niin olisi varsin outoa että noinkin isoja virheitä tehtäisiin että asiat muuttuvat aika radikaalilla tavalla sen mukaan miten asiat halutaan kääntää. Outoa jos kyse Herran sanasta.

      • Anonyymi

        Taivaallisen Hulttioisän aivoituksia ja kasvatusmetodeja on kyllä todellakin mahdoton ymmärtää ????

        Raamatussa sanotaan, että se portti on ahdas ja tie kaita, joka johtaa pelastukseen, joka tarkoittaa ilmeisesti sitä, että se pelastustie on tehtävä lapsukaisille mahdollisimman vaikeaksi, jopa suorastaan mahdottomaksi. Ei siitä ota selvää erkkikään, sillä pitäisi olla vähintään kielinero saati, jos on vaikkapa asberger, joka ottaa kaiken kirjaimellisesti.


    • Anonyymi

      Olen huomannut, ettei muinaisella Jumalalla kannata päätään vaivata.
      Kuolema on elävien ongelma. Kuolleille se ei enää ole.

    • Anonyymi

      Koska olen lukenut läpi Uuden testamentin alkukielellä jo useampaan kertaan, voin kertoa, että on todella vähän käännösvirheitä.

      Ne joita löytyy, ovat siksi, että kääntäjä uskoo tietyllä tavalla.

      Esimerkiksi sana kadotus tarkoittaa yksinkertaisesti katoamista. Raha katoaa, lammas katoaa. Se on tapahtuma. Kadotus paikkana on pakanallinen uskomus. Paikkaa nimellä KADOTUS ei ole, se on tapahtuma kun ihmiset katoavat olemassaolosta Ilm.20/9 "Tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät kaikki!".

      Samoin sana AION, joka on alkutekstissä käännetty sanalla maailma, maailmanaika, kymmeniä kertoja, on väännetty tarkoittamaan ikuista piinaa. Ei se tarkoita ikuisuutta!
      Tarkasta itse: Näissä teksteissä on sana AION:

      Matt.12:32 ei tässä eikä tulevassa MAAILMANAJASSA
      Matt 13:22 tämän MAAILMAN huolet
      Matt.13:39 elonkorjuu on MAAILMAN loppu
      Matt 13:40 niin tapahtuu MAAILMAN lopussa
      Matt. 13:49 samoin käy MAAILMAN lopussa
      Matt.24:3 mikä on merkkinä sinun tulostasi, ja tämän MAAILMAN lopusta
      Matt. 28:20 kaikki päivät MAAILMAN loppuun asti
      Mark.4:19 tämän MAAILMAN huolet
      Mark.10:30 tulevassa AJASSA iankaikkisen elämän
      Luuk.1:70 niinkuin hän IKIAJOISTA asti on luvannut pyhien profeettojensa suulla
      Luuk.16:8 tämän MAAILMAN lapset
      Luuk.18:30 tulevassa MAAILMASSA ikuisen elämän
      Luuk.20:34 tässä MAAILMASSA otetaan vaimo
      Luuk.20:35 tulevassa MAAILMASSA ne, jotka on
      katsottu ylösnousemuksen arvoisiksi
      Joh.9:32 IKIPÄIVÄNÄ ei ole kuultu
      Apt. 3:21 IKIAJOISTA asti on luvannut pyhien profeettojensa suulla.
      Apt.15:18 joka on antanut tästä tiedon jo AMMOIN
      Room. 12:2 älkää mukautuko tämän MAAILMAN menoon
      1.Kor.1:20 missä tämän MAAILMAN älyniekat
      1.Kor.2:6 emme tämän MAAILMAN viisautta emmekä tämän MAAILMANAJAN valtiaitten viisautta
      1.Kor.2:7 jonka hän jo ennen AIKOJEN alkua on määrännyt
      1.Kor.2:8 sitä ei kukaan tämän MAAILMAN valtiaista ole tuntenut
      1.Kor.3:18 jos joku teistä on olevinaan viisas tässä MAAILMASSA
      1.Kor.10:11 joiden osana on elää lopun AIKOJA
      2.Kor.4:4 joiden mielen tämän MAAILMAN jumala on sokaissut
      Gal.1:4 pelastaakseen meidät nykyisestä pahasta MAAILMASTA
      Ef.1:21 tässä ja tulevassakin MAAILMASSA
      Ef.2:2 ennen te elitte... tämän MAAILMAN menon mukaan
      Ef.2:7 osoittaakseen kaikille tuleville AIKAKAUSILLE
      Ef.3:9 on IKIAJOISTA asti pitänyt salaisuutenaan
      Ef.3:11 IKIAIKAINEN suunnitelma
      Kol. 1:26 AIKOJEN alusta, sukupolvesta toiseen
      1.Tim.1:17 IKUISELLE kuninkaalle (alkuteksti: aikakausien kuninkaalle)
      1.Tim.6:17 jotka tässä MAAILMASSA ovat rikkaita
      2.Tim.4:10 Demas on tähän MAAILMAAN mieltyneenä jättänyt minut
      Tit.2:12 elämään... Jumalaa kunnioittaen tässä MAAILMASSA
      Hebr.1:2 jonka välityksellä hän myös on luonut MAAILMAT
      Hebr.6:5 tulevan MAAILMAN voimia
      Hebr.9:26 nyt AIKOJEN lopulla
      Hebr.11:3 uskon avulla me ymmärrämme, että MAAILMAT on luotu Jumalan sanalla
      Juud.1:25 ennen AIKOJEN alkua, nyt ja IKUISESTI (alkuteksti: kaikkiin aikakausiin)
      ______________________

    • Anonyymi

      Mutta aika iso käännösvirhe, tosi amatöörivirhe on se jos helvetti on käännetty kaatopaikaksi. Ja vielä monessa yhteydessä ja jos se saatanakin heitetään sinne kaatopaikalle. Missä tietenkin voi nykyisin kuvitella tulen olevan, kun suurin osa jätteistä poltetaan. Osin tosin kierrätetään, mutta siinäkin tavallaan poltetaan kun sulatetaan ja muovataan uudestaan muotoon esim. muovi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2639
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      213
      2442
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2302
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      186
      1787
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1308
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1243
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe