Nyt tarvittais neuvoja

Anonyymi-ap

Jos teet itse lohkoperunoita eli lohkot perunat ja laitat pellille niin miten maustat ja miten saat mausteet pysymään raaassa lohkossa

35

293

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muistaakseni oon lukenut et perunat ja mausteet pussiin ja ravistaa niin menee kaikkiin perunoihin se mauste. Huom, pois pussista ennen uuniin laittoa 😅 Suolaa ja lisäksi mitä maustetta nyt sitten haluaakaan mausteeksi.

      • Anonyymi

        Hyvä idea et pussissa imeytyis mausteet perunoihin eli ravistaa ja antaa jonkin aikaa maustua ja ravistaa ja sitten latoo pellille täytyy kokeilla


    • Anonyymi

      Ja kuoritko perunat vai jätätkö kuoret paikoilleen kun laitat uuniin

      • Anonyymi

        Vedän välistä pataan


    • Perunat kulhoon, sinne öljyä ja mausteet, käsin pyörittelen perunoita kulhossa. Sitten pellille tai pannulle vaan. 🥔

      • Olen kyllä nähnyt sellaistakin, että kannelliseen rasiaan laitetaan kaikki ja ravistetaan sekaisin. On varmasti kätevää, mutta itse en ole kokeillut. 🥔


      • Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

        Olen kyllä nähnyt sellaistakin, että kannelliseen rasiaan laitetaan kaikki ja ravistetaan sekaisin. On varmasti kätevää, mutta itse en ole kokeillut. 🥔

        Tarviskos se öljyä no ehkä paremmin tarttuis eli kiitos hyvä idea joku kulho nyt juuri laitoin leivinpaperille suolaa ja grillimaustetta ja perunat päällä ja niiden päälle lisäsin suolaa ja grillimaustetta mutta viereen meni eli sinulla järkevämpi idis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarviskos se öljyä no ehkä paremmin tarttuis eli kiitos hyvä idea joku kulho nyt juuri laitoin leivinpaperille suolaa ja grillimaustetta ja perunat päällä ja niiden päälle lisäsin suolaa ja grillimaustetta mutta viereen meni eli sinulla järkevämpi idis

        Tapoja on monia. Öljyä laitan juuri siksi, että mausteet tarttuvat paremmin, eikä pala niin herkästi ja antaa hyvän pinnan.


      • Prinsessasi kirjoitti:

        Tapoja on monia. Öljyä laitan juuri siksi, että mausteet tarttuvat paremmin, eikä pala niin herkästi ja antaa hyvän pinnan.

        Öljy on nimenomaan se juttu, jolla niistä saa rapeita.


      • Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

        Tapoja on monia. Öljyä laitan juuri siksi, että mausteet tarttuvat paremmin, eikä pala niin herkästi ja antaa hyvän pinnan.

        Minun ei kovin hyvä no ekaa kertaa teen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minun ei kovin hyvä no ekaa kertaa teen

        Tulee niistä varmasti hyviä. Katsot vaan ettei pala.


      • Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

        Tulee niistä varmasti hyviä. Katsot vaan ettei pala.

        Toivotaan kun tein commando elokuvaa varten nyt uunista pois ja pieni jäähdytys ja elokuvaa vahtaamaan moikka ja kiitos neuvoista


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarviskos se öljyä no ehkä paremmin tarttuis eli kiitos hyvä idea joku kulho nyt juuri laitoin leivinpaperille suolaa ja grillimaustetta ja perunat päällä ja niiden päälle lisäsin suolaa ja grillimaustetta mutta viereen meni eli sinulla järkevämpi idis

        Öljyä olin itekki tulossa ehottamaan.
        Ite oon uuninpellillä sekottanut käsin perunat, öljyn ja mausteet sillon ku oon lohkopottuja ite tehny. Laiska ku oon nii en jaksa kulhoja tiskailla, vaikka melkeen sama vaiva siinä öljyisten käsien pesemisessä on😃
        Ja perunat voi jättää kuorimatta kunhan pesee hyvin ja pahimmat "ruvet" ottaa pois ettei hiekka ym. maa-ainekset narsku hampaissa


    • Anonyymi

      Osta tuommoinen kannellinen kulho, jotain ehkä kolemn litran vetoinen. Tuo vaan esimerkkinä, aika arvokas mutta vastaavia löytyy varmaan ihan kaupasta jollain kympillä tai alle:

      https://recipe.fi/p/mepal-cirqula-kulho-kannella-3000-ml/

      Yllä ihan ok se muovipussikikka mutta tuollainen kulho parempi jos usein teet ja voi tehdä myös saatteja sun muita tuommoisessa. Lohkot sisää, suolat, pippurit, vähän öljyä ja puistelet. Salaatissa vastaavista ainakset sisään puistelua niin saa helposti sekoitettua.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Jo on kulholla hintaa 😃 Saa kyllä tyyliin jostain Tokmannilta varmaan yli puolet edullisemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo on kulholla hintaa 😃 Saa kyllä tyyliin jostain Tokmannilta varmaan yli puolet edullisemmin.

        Tokmanni tai prismasta house kulhot voi olla halvempii kulho ikävä siitä et tulee kulho tiskii nyt tein tai kokeilen kertakäyttö lautanen sen päällä lohkosin ja uuniin 20 min ja pois ja lisää päälle maustetta ja 4 grillimakkaraa uuniin taas ja syö samasta kertakäyttö lautasesta


      • Anonyymi

      • Tämä on hyvä ohje. Kannellinen kulho on kätevä. Kaikki sekoittuu tasaisesti. Muiden mausteiden lisäksi, lisään vielä ripauksen grillimaustetta. Hyvää helposti ja nopeasti. 😊


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Tämä on hyvä ohje. Kannellinen kulho on kätevä. Kaikki sekoittuu tasaisesti. Muiden mausteiden lisäksi, lisään vielä ripauksen grillimaustetta. Hyvää helposti ja nopeasti. 😊

        Kauanko pidät uunissa ja olis voinu vähän isompia lohkoja tehdä teen nyt ekaa kertaa vähän pieneksi tein lohkot enkä kuorinut perunoita kun pakastealtaassakin on kuorellisia perunalohkoja


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kauanko pidät uunissa ja olis voinu vähän isompia lohkoja tehdä teen nyt ekaa kertaa vähän pieneksi tein lohkot enkä kuorinut perunoita kun pakastealtaassakin on kuorellisia perunalohkoja

        En nyt ihan heti muista sitä aste- ja aikamäärää. Ohje on jossain reseptikansiossa tallessa. Pidän tarpeeksi kauan uunissa, jotta perunalohkot saavat kullanruskean värin. Teen makutestin ja varmistan, että ovat kypsiä.
        En pidä kuorellisista. Kuoritut ovat parempia.


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        En nyt ihan heti muista sitä aste- ja aikamäärää. Ohje on jossain reseptikansiossa tallessa. Pidän tarpeeksi kauan uunissa, jotta perunalohkot saavat kullanruskean värin. Teen makutestin ja varmistan, että ovat kypsiä.
        En pidä kuorellisista. Kuoritut ovat parempia.

        Niin on mut pääsee helpommalla kun ei kuori ja yksin voi tehdä noin parisuhteessa ehkä ei ja taisi tulla vähän kuivia ainakin näyttää siltä mutta nyt commando elokuvan pariin ja kiitos ja moikka


    • Anonyymi

      Öljyä siis ruokaöljyä niiden
      Lohkojen päälle hieman. Sitten mausteet ja kaikki vaan pyöritellään pellillä sekaisin.

      • Anonyymi

        Niin ja itse laitan ihan vaan pippuria, suolaa ja paprikamaustetta. Joskus ollut joku valmis mausteseos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja itse laitan ihan vaan pippuria, suolaa ja paprikamaustetta. Joskus ollut joku valmis mausteseos.

        Kiitos hyvä neuvo ei tullut mieleen öljy en kyllä kuorinutkaan vaan lohkoja tein


    • Öljyä kunnolla pintaan, niin mausteet tarttuvat mukavasti. Mausteina olen käyttänyt tarpeen mukaan suolaa, mustapippuria, paprikajauhettaa, valkosipuli-/sipulijauhetta, rosmariinia, yrttiseosta..

      Sekoitan öljyn ja mausteet perunoihin ihan ronskisti käsin. Sekoitan tyypillisesti kaiken ensin kulhossa, jonka jälkeen ladon perunat pellille tasaisesti.

      • Anonyymi

        Kuinkas kauan muuten pidät niitä uunissa ettei pala en ajatellut tuota nyt ollu no en huomannu katsoa kelloa joko 14 minuuttia tai 24 minuuttia ehkä 14 minuuttia no olis täytyny katsoa kelloa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkas kauan muuten pidät niitä uunissa ettei pala en ajatellut tuota nyt ollu no en huomannu katsoa kelloa joko 14 minuuttia tai 24 minuuttia ehkä 14 minuuttia no olis täytyny katsoa kelloa

        Ei kypsy perunalohkot 14 minuutissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkas kauan muuten pidät niitä uunissa ettei pala en ajatellut tuota nyt ollu no en huomannu katsoa kelloa joko 14 minuuttia tai 24 minuuttia ehkä 14 minuuttia no olis täytyny katsoa kelloa

        Juu ei raaka peruna tosiaan 14 minuutissa kypsy uunissa, kuten joku jo sanoi. Riippuu paljon lohkojen koosta, lämpötilasta jne, miten nopeasti kypsyy, mutta sanoisin, että ainakin 30 min saavat kevyesti olla uunissa. Kypsät lohkoperunat ovat pehmeitä ja hieman kullanruskeita, mutta rapsakoita.


    • Anonyymi

      Pistän ne elintarvikemuovipussiin, ripottelen jauhettua chiliä, perunamaustetta, sipulijauhetta ja rohittua mustaapippuria sekaan, loraus öljyä ja 1,5 t-lusikallista suolaa joukkoon. Pussi kiinni ja vatkaan kunnolla niin että mausteet tarraa öljyisiin perunoihin (onnistuu myös esim. kannellisessa kattilassa, pakasterasiassa tms. Sitten uunipellille leivinpaperin päälle ja uuniin +250C n. 10-15 min...olettaen että pernat on keitettyjä (kuten yleensä on). Jos raakoja niin sitten vähemmän lämpöö ja mausteet voi ripsotella vasta lopuksi!

    • Anonyymi

      Esikypsennän perunalohkoja vedessä kiehauttamalla, niitä voi esikeittää enemmänkin ja sitten jääkaappiin.
      Sitten kippoon sopiva määrä ja (oliivi)öljyä + mausteita ja pyöräytellään ja kuumaan uuniin pellille.
      Nami nami..

    • Anonyymi

      Lohkoperunat pellille. Oljyä ohuena nauhana päälle. Sitten haluamasi (valmis tai omatekoinen) mausteseos ripoteltuna. Kääntele lastalla että suurin osa saa maustepinnan.
      Sitten vain paistat.

    • Anonyymi

      Timjami hyvä mauste ja jos haluaa niin chilijauhetta vähäsen.

    • Anonyymi

      Et tarvitse mitään perunoita!

    • Anonyymi

      Perunkirjoituksen perunat.
      Laitan uuniranskalaisiin paprikajauhetta ja mustaa pippuria.

      Olisi ärsyttävää jos olisi jatkuva hikka, loppumaton hikka, aina lauseen kesken puhuessakin tulee aina välillä HIK

    • Eiks teillä ollu koulussa kototaloutta. Meillä ei ollu paitsi ylä asteella, enkä sillon enää viittiny siihen perehtyä. Nyt olin töissä yhessä alakoulussa ja oli kuule niin hienot kototalousluokat, että siellä opettaa. Muuten se oli aika erikoinen koulu, kun siinä oli ne avoimet oppiympäristöt, ookeestaan harmi kun eivät saaneet sitä toimiin, kun on aika kiehtovan näköiset. Muistatte kun teeveestä tuli se sarja enkeleitä ja pikkupiruja, paisteen ala aste. Olikohan siellä kotitaloutta, ainakin tosta nimestä päätellen oli.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe