Paavola opettaa taas väärin.
Hän väittää, että Pietari olisi aluksi syönyt saastaisia ruokia pakanoiden kanssa, mutta olisi sitten vetäytynyt pois saastaisista ruuista muiden juutalaisten vaatimuksista. Ensinnäkin pakana eivät syöneet kristittyjen seurakunnassa saastaisia lihoja eikä Pietarikaan syönyt. Pietari itse sanoo, ettei ollut koskenut saastaiseen.
Ap.t 10:14 Mutta hän vastasi: "Ei, ei, Herra! En ole koskaan syönyt mitään epäpuhdasta tai kiellettyä."
Petri Paavola väittää, että Paavali olisi nuhtellut Pietaria siitä, ettei hän suostunut enää syömään saastaisia ruokia. Tämä on väärää opetusta.
Pietari vetäytyi pakanoiden joukosta pois, koska he olivat pakanoita, joiden kanssa hän luuli olevan kiellettyä syödä. Laki ja profeetat eivät kiellä pakanoiden kanssa syömistä, jos he ovat kääntyneet kristityiksi. Sen takia Pietari teki väärin, ettei hän suostunut syömään kristityiksi kääntyneiden pakanoiden kanssa. Tämä oli se syy, miksi Paavali arvosteli Pietaria.
Jes 56:6 Samalla tavoin myös muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herran palvelijoiden joukkoon, jotka rakastavat hänen nimeään ja kunnioittavat häntä, kaikki jotka varovat loukkaamasta sapatin pyhyyttä ja pysyvät minun liitossani,
7 he kaikki saavat tulla pyhälle vuorelleni. Minä täytän heidät riemulla, kun he rukoilevat siellä. Minä hyväksyn polttouhrit ja teurasuhrit, jotka he tuovat alttarilleni. Ja minun temppelistäni tulee huone, jossa kaikki kansat saavat rukoilla.
Petri Paavolalla on täysin väärä kuva uudesta liitosta. Paavolan mukaan uudessa liitossa ei olisi enää ruokasäädöksi. Kyllä on. Jeesus ei tullut muuttamaan laista mitään, vaan uudessa liitossa kirjoitetaan myös ruokasäädökset sydämeen, jotta niitä noudatettaisiin. Paavola ei vieläkään tajua, ettei ole mitään sellaista uutta liittoa, missä ei olisi lakia.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
2 Kor 6:17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
7:1 Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.
Sen lisäksi Paavola tekee kardinaalimokan väittämällä, että lain noudattaminen johtaisi lain alle. Ei johda. Lain alle joutuvat ne, jotka eivät lakia noudata. Lain alla tarkoittaa lain kirousten kaatumista niiden päälle, jotka lakia eivät suostu noudattamaan. Jos joku noudattaa lakia, hän ei ole lain alla.
Dan 9:11 "Koko Israel on rikkonut sinun lakisi ja poikennut sinun tieltäsi eikä ole totellut sinua. Ja niin meidän päällemme kaatui se kirous ja rangaistus, joka on kirjoitettu Mooseksen, Herran palvelijan, lakiin, sillä me olemme tehneet syntiä sinua vastaan.
Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.
2 Moos 20:6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.
Petri Paavolan virheellinen opetus Galatalaiskirjeen 2 luvusta
130
692
Vastaukset 130
- Anonyymi
Oletteko te juutalaisia? Onko helluntailaiset juutalaisia? Mitä Jeesus sanoi asiasta?
- Anonyymi
Raamatun mukaan kaikki kristityt ovat juutalaisia etnisestä alkuperästä huolimatta, jos he noudattavat lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen. Paavali antaa ymmärtää Roomalaiskirjeessä, ettei kukaan muu pelastu kuin vanhurskaat juutalaiset, joiksi lasketaan sellaiset pakanat, jotka lakia myös noudattavat.
"Jos siis ympärileikkaamaton noudattaa lain säädöksiä, eikö hänen ympärileikkaamattomuutensa ole luettava ympärileikkaukseksi? Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja. Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu; vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta." (Room 2:26-29) - Anonyymi
Ei Paavola ole helluntailainen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hänen oppinsa ovat konservatiivista helluntailaisuutta. Hän on itse sanonut, että tekee työtä helluntailaisten ja luterilaisten kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vapaissa suunnissa vapaakirkkolaisuus, luterilaisuus ja helluntailaisuus ovat käytännössä samanlaisia lahkoja. Sellaista Paavola edustaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hänen oppinsa ovat konservatiivista helluntailaisuutta. Hän on itse sanonut, että tekee työtä helluntailaisten ja luterilaisten kanssa.
On eri asia kuulua Helluntaiseurakuntaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On eri asia kuulua Helluntaiseurakuntaan
Paavolalla on oma lahko, joka ei eroa helluntaiseurakunnista muuten kuin ehkä niin, että Paavolan lahkossa on taikauskoa rokotekriittisiin salaliittoteorioihin, matkapuhelinverkon säteilyn haittoihin yms.
- Anonyymi
eletään 2000 lukua.
- Anonyymi
Parissa tuhannessa vuodessa ei ole evankeliumi mihinkään muuttunut, mutta Paavola yrittää sitä muuttaa laittomuudeksi.
- Anonyymi
Paavolan ongelma on, että hän sekoilee koko ajan uuden liiton ja lain alaisuuden kanssa. Paavali ja Timoteus noudattivat Mooseksen lakia. Paavali jopa ympärileikkasi kreikkalaisen Timoteuksen. Paavali itse teki Mooseksen lain mukaisen uhrilupauksen ja leikkautti hiuksensa.
Paavolan opin mukaan Paavali ja Timoteus olisivat joutuneet eroon Kristuksen armosta. He olisivat nyt helvetintulessa, koska joutuivat lain alle ja vanhaan liitton. Tämä jos mikä on täydellinen harhaoppi. Paavali ja Timoteus eivät olleet vanhassa vaan uudessa liitossa. Itse uskon, että Paavali ja Timoteus pelastuivat vanhurskaina kristittyinä uuden liiton säädösten mukaisesti.- Anonyymi
Minä uskon, että Petri valehtelee tahallaan.
- Anonyymi
Jos Paavola opettaa tuollaista, hän ei edes edusta helluntailaisuutta
Kun tutkimme raamattua oikein niin ut kirjoituksista voi tehdä janan.
Apt alku aikaan ei ollut vielä selvät sävelet, miten toimitaan ja se näkyy ja paistaa läpi, myös Paavalin toiminnassa, kuten Pietarinkin.
Hiukan myöhemmin tulee selvyys asioihin ja Paavali vetää kaikessa selvän eron juutalaisiin tapoihin ja lakiin sillä Jeesuksessa Kristuksessa ei ole lakiliittoa vaan armonliitto.
Synninlakia ei ole eikä siitä kuolemanlakia.
Meillä on mahdollisuus puhdistautua synneistämme katumalla ja anteeksipyytämällä ja anteeksiantamalla.
Uusliitto on uusi Jeesuksen veressä ja sen varassa on kristitty.
Jeesus on täydellinen uhri.Yksi ja ainoa koko maailmalle.- Anonyymi
>>>Hiukan myöhemmin tulee selvyys asioihin ja Paavali vetää kaikessa selvän eron juutalaisiin tapoihin ja lakiin<<<
Puhut täyttä roskaa.
Paavali noudatti kaikessa Mooseksen lakia ja vaati pakanoita sitä myös noudattamaan.
Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."
>>> sillä Jeesuksessa Kristuksessa ei ole lakiliittoa vaan armonliitto.<<<
Tällaistakaan opetusta ei ole UT:ssa. Uusi liitto on lakiliitto ja laissa on aina ollut armo. Ei ole olemassa mitään sellaista liittoa, jossa ei tarvitsisi lakia noudattaa. Jeesus asetti uuden liiton, jossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen. Uutta liittoa ei olisi edes tarvittu, jos Israel olisi lakia noudattanut, koska uudessa liitossa on sama säännöt kuin vanhassa.
Heb 8:7 Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista.
8 Mutta nyt Jumala moittii kansaansa: -- Kuulkaa! Aika tulee, sanoo Herra, jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. [Jer. 31:31-34]
9 Se ei ole samanlainen liitto kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin, kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. He eivät pysyneet minun liitossani, ja siksi en minäkään välittänyt heistä, sanoo Herra.
10 Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Anonyymi kirjoitti:
>>>Hiukan myöhemmin tulee selvyys asioihin ja Paavali vetää kaikessa selvän eron juutalaisiin tapoihin ja lakiin<<<
Puhut täyttä roskaa.
Paavali noudatti kaikessa Mooseksen lakia ja vaati pakanoita sitä myös noudattamaan.
Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."
>>> sillä Jeesuksessa Kristuksessa ei ole lakiliittoa vaan armonliitto.<<<
Tällaistakaan opetusta ei ole UT:ssa. Uusi liitto on lakiliitto ja laissa on aina ollut armo. Ei ole olemassa mitään sellaista liittoa, jossa ei tarvitsisi lakia noudattaa. Jeesus asetti uuden liiton, jossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen. Uutta liittoa ei olisi edes tarvittu, jos Israel olisi lakia noudattanut, koska uudessa liitossa on sama säännöt kuin vanhassa.
Heb 8:7 Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista.
8 Mutta nyt Jumala moittii kansaansa: -- Kuulkaa! Aika tulee, sanoo Herra, jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. [Jer. 31:31-34]
9 Se ei ole samanlainen liitto kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin, kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. He eivät pysyneet minun liitossani, ja siksi en minäkään välittänyt heistä, sanoo Herra.
10 Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.Niin se EI OLE SAMANLAINEN.
Lakiliitto on Suomeksi sanottuna kumottuna ja täysin poissa Kristuksen Hengessä olevilla.
Sitten vielä se, että juutalaiset ovat laput silmillään vielä vaikka osa on kääntynyt Kristityiksi.
Se eksytyslahko mihin sinä kuulut on raamatun mukaan kirottu sillä teidän oppinne vie lakien kanssa helvettiin .
Toivottavasti ihmiset älyävät ajoissa lähteä moisesta eksytyslahkosta ja pelastuvat oikealla evankeliumilla.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Niin se EI OLE SAMANLAINEN.
Lakiliitto on Suomeksi sanottuna kumottuna ja täysin poissa Kristuksen Hengessä olevilla.
Sitten vielä se, että juutalaiset ovat laput silmillään vielä vaikka osa on kääntynyt Kristityiksi.
Se eksytyslahko mihin sinä kuulut on raamatun mukaan kirottu sillä teidän oppinne vie lakien kanssa helvettiin .
Toivottavasti ihmiset älyävät ajoissa lähteä moisesta eksytyslahkosta ja pelastuvat oikealla evankeliumilla.>>>>Niin se EI OLE SAMANLAINEN.<<<<
Aivan oikein. Uusi liitto ei ole samanlainen, mutta minkä asian suhteen? Jeremian kirja sen kertoo. Uusi liitto on parempi, koska Israel noudattaa paremmin Mooseksen lakia. Mitään lain muutosta ei tule uuteen liittoon. Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen.
Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
>>>>Lakiliitto on Suomeksi sanottuna kumottuna<<<<
Uusi liitto on lakiliitto, mutta siinä on myös säädökset armosta. Raamattu ei tunne mitään sellaista uutta liittoa, missä ei olisi lakia. Koita tajuta tämä asia, mutta ethän sinä sitä tajua, koska olet väärä profeetta. Anonyymi kirjoitti:
>>>>Niin se EI OLE SAMANLAINEN.<<<<
Aivan oikein. Uusi liitto ei ole samanlainen, mutta minkä asian suhteen? Jeremian kirja sen kertoo. Uusi liitto on parempi, koska Israel noudattaa paremmin Mooseksen lakia. Mitään lain muutosta ei tule uuteen liittoon. Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen.
Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
>>>>Lakiliitto on Suomeksi sanottuna kumottuna<<<<
Uusi liitto on lakiliitto, mutta siinä on myös säädökset armosta. Raamattu ei tunne mitään sellaista uutta liittoa, missä ei olisi lakia. Koita tajuta tämä asia, mutta ethän sinä sitä tajua, koska olet väärä profeetta.Sinä lahkolainen.En tiedä miksi kirjoitan teille kirouksen alla oleville, mutta laitan vielä.
Uudenliiton laki joka on sydämessä on Rakkauden laki ja se on sama mikä on annettu pakanoille eli nykykristityille.
Laki on Rakkauden laki ja siinä täyttyy laki ja profeetat.
Ettehän te älyä tietenkään koska olette eksyneet.
Milsi ihmeessä tarvitse Jeesuksen kuolla ja tehdä uusiliitto myös juutalaisille mahdollisuudeksi pelastua.
Siksi että tuli uusi Rakkauden liitto ja se on kaikille.
Ymmärrättekö Suomea vai pitääkä teille olla tulkki .
Te kyykäärmeen sikiöt häpäisette Jeesuksen.
Mutta sitäkään te eksyneet ette tajua.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Sinä lahkolainen.En tiedä miksi kirjoitan teille kirouksen alla oleville, mutta laitan vielä.
Uudenliiton laki joka on sydämessä on Rakkauden laki ja se on sama mikä on annettu pakanoille eli nykykristityille.
Laki on Rakkauden laki ja siinä täyttyy laki ja profeetat.
Ettehän te älyä tietenkään koska olette eksyneet.
Milsi ihmeessä tarvitse Jeesuksen kuolla ja tehdä uusiliitto myös juutalaisille mahdollisuudeksi pelastua.
Siksi että tuli uusi Rakkauden liitto ja se on kaikille.
Ymmärrättekö Suomea vai pitääkä teille olla tulkki .
Te kyykäärmeen sikiöt häpäisette Jeesuksen.
Mutta sitäkään te eksyneet ette tajua.>>>>Uudenliiton laki joka on sydämessä on Rakkauden laki ja se on sama mikä on annettu pakanoille eli nykykristityille.<<<
Jaahas, vai sillä lailla.
Rakkauden kaksoiskäsky löytyy Mooseksen laista. Suurin käsky on rakastaa Jumalaa ja Raamatun mukaan se tehdään noudattamalla lakia. Laki on sama sekä pakanoille että juutalaisille. Kaikki tuomitaan saman lain ja omien tekojensa mukaan. Tämäkin löytyy Paavalin kirjeestä, mutta ethän sinä tätä tunnusta, koska olet väärä profeetta.
1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.
Room 2:6 Silloin Jumala maksaa jokaiselle hänen tekojensa mukaan.
7 Niille, jotka uupumatta hyvää tehden etsivät kirkkautta, kunniaa ja katoamattomuutta, hän antaa ikuisen elämän,
8 mutta niitä, jotka ovat itsekkäitä ja tottelevat totuuden sijasta vääryyttä, kohtaa ankara viha.
9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. Anonyymi kirjoitti:
>>>>Uudenliiton laki joka on sydämessä on Rakkauden laki ja se on sama mikä on annettu pakanoille eli nykykristityille.<<<
Jaahas, vai sillä lailla.
Rakkauden kaksoiskäsky löytyy Mooseksen laista. Suurin käsky on rakastaa Jumalaa ja Raamatun mukaan se tehdään noudattamalla lakia. Laki on sama sekä pakanoille että juutalaisille. Kaikki tuomitaan saman lain ja omien tekojensa mukaan. Tämäkin löytyy Paavalin kirjeestä, mutta ethän sinä tätä tunnusta, koska olet väärä profeetta.
1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.
Room 2:6 Silloin Jumala maksaa jokaiselle hänen tekojensa mukaan.
7 Niille, jotka uupumatta hyvää tehden etsivät kirkkautta, kunniaa ja katoamattomuutta, hän antaa ikuisen elämän,
8 mutta niitä, jotka ovat itsekkäitä ja tottelevat totuuden sijasta vääryyttä, kohtaa ankara viha.
9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.Miten teillä loppuu Roomalaiskirje aina tuon yleisen synnin käsittelyn jälkeen, ettekä lue sitä mitä kristityille on Room kirjeessä.
Eli Nyt Jumalan vanhurskaus on ilmoitettu ilman lakia.
Niille jotka uskovat eli Jeesuksen Kristuksen.
Onko teillä lukutikku tai jotain kun hävitätte sen Totuuden ?- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Miten teillä loppuu Roomalaiskirje aina tuon yleisen synnin käsittelyn jälkeen, ettekä lue sitä mitä kristityille on Room kirjeessä.
Eli Nyt Jumalan vanhurskaus on ilmoitettu ilman lakia.
Niille jotka uskovat eli Jeesuksen Kristuksen.
Onko teillä lukutikku tai jotain kun hävitätte sen Totuuden ?>>>>Eli Nyt Jumalan vanhurskaus on ilmoitettu ilman lakia.<<<<
Alkutekstin mukaan vanhurskaus on ilmoitettu lain lisäksi. Jos lukisit luvu 3 loppuun asti, niin se sanoo, ettei usko kumoa lakia. Paavali ei kumonnut lakia eikä opettanut, että vanhurskauden voisi saavuttaa ilman lain noudattamista. Paavalin sanojen mukaan laki on voimassa ja vain lakia noudattavat kristityt ovat vanhurskaita, jos he myös täyttävät lain käskyn uskoa Kristusta.
Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.
Room 3:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella Anonyymi kirjoitti:
>>>>Eli Nyt Jumalan vanhurskaus on ilmoitettu ilman lakia.<<<<
Alkutekstin mukaan vanhurskaus on ilmoitettu lain lisäksi. Jos lukisit luvu 3 loppuun asti, niin se sanoo, ettei usko kumoa lakia. Paavali ei kumonnut lakia eikä opettanut, että vanhurskauden voisi saavuttaa ilman lain noudattamista. Paavalin sanojen mukaan laki on voimassa ja vain lakia noudattavat kristityt ovat vanhurskaita, jos he myös täyttävät lain käskyn uskoa Kristusta.
Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.
Room 3:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteellaRoom 3:31 ei tietenkään kumoa lakia kun lakia ei ole kumottu niiltä, jotka eivät usko.
Mutta laki on kumottu niiltä, jotka uskovat.
Mikä tässä on niin vaikeaa ??
Maailmanlopuussa on tuomio ja siellä tuomitaan lain voimalla ne, jotka eivät usko Jeesukseen ja tekojensa mukaan.
Tämän pitäisi olla ihan selvä asia.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Room 3:31 ei tietenkään kumoa lakia kun lakia ei ole kumottu niiltä, jotka eivät usko.
Mutta laki on kumottu niiltä, jotka uskovat.
Mikä tässä on niin vaikeaa ??
Maailmanlopuussa on tuomio ja siellä tuomitaan lain voimalla ne, jotka eivät usko Jeesukseen ja tekojensa mukaan.
Tämän pitäisi olla ihan selvä asia.>>>Mutta laki on kumottu niiltä, jotka uskovat.<<<
Tuo ei pidä paikkansa. Sinä valehtelet kuin Saatana.
Jeesuksen sanojen mukaan ketään ei voi saada uskomaan, jos hän ei ole kuulainen Mooseksen laille, jossa on myös Messias profetioita.
Luuk 16:31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"
Jaak 2:26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja. Anonyymi kirjoitti:
>>>Mutta laki on kumottu niiltä, jotka uskovat.<<<
Tuo ei pidä paikkansa. Sinä valehtelet kuin Saatana.
Jeesuksen sanojen mukaan ketään ei voi saada uskomaan, jos hän ei ole kuulainen Mooseksen laille, jossa on myös Messias profetioita.
Luuk 16:31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"
Jaak 2:26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.Etkö löytänyt enää raamatunkohtia... minulla löytyy kymmeniä jos tarvitsee, että laki on kumottu niiltä, jotka uskoo Jeesuksen Kristuksen.
Kaikki nuo eksyttävät valheesi tulkoon sinun päällesi .
Toivottavasti uskovat kristityt tajuavat lähteä teidän valehtelijoiden klubista.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Etkö löytänyt enää raamatunkohtia... minulla löytyy kymmeniä jos tarvitsee, että laki on kumottu niiltä, jotka uskoo Jeesuksen Kristuksen.
Kaikki nuo eksyttävät valheesi tulkoon sinun päällesi .
Toivottavasti uskovat kristityt tajuavat lähteä teidän valehtelijoiden klubista.Raamatusta ei löyty yhtään kohtaa, jonka mukaan laki olisi kumottu uskovien kohdalla.
Raamatusta kyllä löytyy monia kohtia, joiden mukaan lain hylänneet menettävät armonsa ja joutuvat helvettiin. Niin käy sinulle.
Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: Anonyymi kirjoitti:
Raamatusta ei löyty yhtään kohtaa, jonka mukaan laki olisi kumottu uskovien kohdalla.
Raamatusta kyllä löytyy monia kohtia, joiden mukaan lain hylänneet menettävät armonsa ja joutuvat helvettiin. Niin käy sinulle.
Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:Jos raamatusta löytyy, että laki on kumottu Kristukseen uskovien kohdalta niin pyydätkö anteeksi valheitasi ja kerrot mihin seurakuntaan kuulut ?
Miten on.?- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Jos raamatusta löytyy, että laki on kumottu Kristukseen uskovien kohdalta niin pyydätkö anteeksi valheitasi ja kerrot mihin seurakuntaan kuulut ?
Miten on.?Sellaista ilmoitusta ei ole Raamatussa, että laki olisi kumottu kristittyjen osalta. Koska sellaista väität, olet menettänyt armosi ja pelastukseksi.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: Anonyymi kirjoitti:
Sellaista ilmoitusta ei ole Raamatussa, että laki olisi kumottu kristittyjen osalta. Koska sellaista väität, olet menettänyt armosi ja pelastukseksi.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:Kysymys on voimassa.Mitä vastaat ??
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Jos raamatusta löytyy, että laki on kumottu Kristukseen uskovien kohdalta niin pyydätkö anteeksi valheitasi ja kerrot mihin seurakuntaan kuulut ?
Miten on.?Mihinkä seurakuntaan MrHyvis kuuluu ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihinkä seurakuntaan MrHyvis kuuluu ?
Salaperäinen on !
Anonyymi kirjoitti:
Mihinkä seurakuntaan MrHyvis kuuluu ?
Kristuksen seurakuntaan ja samalla siihen porukkaan mihin elävässä uskossa olevat löytävät tiensä jokainen joka on uloskutsuttu tästä saatanallisesta järjestelmästä.
Siinä seurakunnassa ei ole piispoja eikä hiippoja vaan seurakunnan pää on Kristus.
Maallisesti minut on kastettu ev.lutiksi, mutta sen kirkon kanssa minulla ei ole tekemistä, vaikka monet maanläheiset tekeekin hyvää ja arvokasta työtä esim auttaessa heikompia.Se on Rakkautta..- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Kristuksen seurakuntaan ja samalla siihen porukkaan mihin elävässä uskossa olevat löytävät tiensä jokainen joka on uloskutsuttu tästä saatanallisesta järjestelmästä.
Siinä seurakunnassa ei ole piispoja eikä hiippoja vaan seurakunnan pää on Kristus.
Maallisesti minut on kastettu ev.lutiksi, mutta sen kirkon kanssa minulla ei ole tekemistä, vaikka monet maanläheiset tekeekin hyvää ja arvokasta työtä esim auttaessa heikompia.Se on Rakkautta..Sinä et kuulu Kristuksen seurakuntaan. Sinun toimintasi on ilmiselvästi antikristillistä. Sinä vastustat Kristuksen käskyjä. Tiedämme, että olet väärä profeetta.
- Anonyymi
Laki ja profeetat eivät puhu mitään kristityistä.
- Anonyymi
Kyllä puhuvat. Kristinusko perustuu lakiin ja profeettoihin, joissa on myös Messias profetiat.
- Anonyymi
"kristityistä"
Tulee sanasta Messias. Kristinusko perustuu siihen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä puhuvat. Kristinusko perustuu lakiin ja profeettoihin, joissa on myös Messias profetiat.
Älä valehtele.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele.
Oletko tullut tänne vain häiriköimään?
- Anonyymi
Eihän toi paavolan poju ole kaikessa oikeessa. Se gal kirjeen selityksessä sanoo näin.
"Pietari oli juutalaisena noudattanut pakanoiden tapoja syömällä pakanoiden kanssa, eikä Pietari siinä ottanut huomioon VL:n ruoka- ja juomasäädöksiä, koska Pietari tiesi, että VL:n ruoka- ja juomasäädökset eivät olleet voimassa enää UL:n aikakaudessa. Pietari tietenkin eli ja vaelsi UL:n uskonjärjestyksen mukaan ja siltä perustukselta hän ruokaili pakanoiden kanssa, eikä tietenkään syödessään pakanoiden kanssa osallistunut mihinkään mikä olisi vastoin Uuden Liiton uskonjärjestystä. "
Ei Pietari syönyt mitää Jumalan tahdon vastaista mut ei myöskään halunnu olla lain alla. Olemme kristittyinä Kristuksen vapaudessa uudessa liitossa ja Kristuksen laissa. Vanhan liiton laki oli ja meni. Se juna meni jo. Nyt on uusi ja parempi uusi liitto Kristuksen veressä.- Anonyymi
Sinä taidat olla tämä Petri Paavola, joka ei tajua, mitä tarkoittaa olla lain alla eikä ymmärää, mikä on uusi liitto.
Paavali puhui lain ja armon alaisista, mikä on juutalainen sanonta. Jos joku noudattaa lakia, hän ei joudu lain alle. Lain alla tarkoittaa olla lain tuomion alla, jonne eivät joudu lain noudattajat vaan lain rikkojat. Sinä Petri et nyt tajua, että lain kirouksen alla ovat vain lain rikkojat.
Et tajua myöskään, mitä tarkoittaa uusi liitto. Siinä oleva vapaus ei tarkoita vapautta lain noudattamisesta, vaan vapautta synnin orjuudesta. Vapaus synnin orjuudesta tulee siitä, että laki kirjoitetaan sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin. Kun noudattaa lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen, silloin on vapautunut synnin orjuudesta.
1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Joh 8:34 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
Room 6:16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.
Vanha liitto meni, joo kyllä näin on. Mutta Petri raukka, etkö vieläkään tajua, että uusi liitto sisältää vaatimuksen noudattaa lakia. Uusi liitto on siinä suhteessa erilainen vanhaan verrattuna, että uudessa liitossa lakia noudatetaan, koska laki on kirjoitettu sydämeen. Uutta liittoa ei olisi edes tarvittu, jos Israel olisi noudattanut lakia. Mieti sitä!
10 Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Anonyymi kirjoitti:
Sinä taidat olla tämä Petri Paavola, joka ei tajua, mitä tarkoittaa olla lain alla eikä ymmärää, mikä on uusi liitto.
Paavali puhui lain ja armon alaisista, mikä on juutalainen sanonta. Jos joku noudattaa lakia, hän ei joudu lain alle. Lain alla tarkoittaa olla lain tuomion alla, jonne eivät joudu lain noudattajat vaan lain rikkojat. Sinä Petri et nyt tajua, että lain kirouksen alla ovat vain lain rikkojat.
Et tajua myöskään, mitä tarkoittaa uusi liitto. Siinä oleva vapaus ei tarkoita vapautta lain noudattamisesta, vaan vapautta synnin orjuudesta. Vapaus synnin orjuudesta tulee siitä, että laki kirjoitetaan sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin. Kun noudattaa lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen, silloin on vapautunut synnin orjuudesta.
1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Joh 8:34 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
Room 6:16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.
Vanha liitto meni, joo kyllä näin on. Mutta Petri raukka, etkö vieläkään tajua, että uusi liitto sisältää vaatimuksen noudattaa lakia. Uusi liitto on siinä suhteessa erilainen vanhaan verrattuna, että uudessa liitossa lakia noudatetaan, koska laki on kirjoitettu sydämeen. Uutta liittoa ei olisi edes tarvittu, jos Israel olisi noudattanut lakia. Mieti sitä!
10 Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.Sinä valehtelet kuin käärme.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Sinä valehtelet kuin käärme.
Katso vain omaan peiliisi.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Minä kerron Totuutta ja uskovat tietää sen.
HAHAHAHAHAHAH!!!!!!
- Anonyymi
Hyvä kirjoitus lain voimassa olosta. Jeesus ei kumonnut lakia, vaan täytti sen ja Jeesuksessa olevat pysyvät täytetyssä laissa. Eivät laittomuudessa, vaan täytetyssä laissa.
- Anonyymi
Tuolla ylempänä on tuo hyvä kirjoitus. Kannattaa kaikien käydä lukemassa. Jeesus ei kumonnut lakia, vaan täytti sen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla ylempänä on tuo hyvä kirjoitus. Kannattaa kaikien käydä lukemassa. Jeesus ei kumonnut lakia, vaan täytti sen.
>>>Jeesus ei kumonnut lakia, vaan täytti sen.<<<
Miten ristiriitainen kommentti on sinulla. Jos Jeesus ei kumonnut lakia, niin sinun mukaasi hän kuitenkin mitätöi sen. Näin se ei ole. Lain täyttäminen ei tarkoita lain mitätöimistä vaan lain noudattamista.
Raamatussa ei sanota missään, että Jeesus olisi täyttänyt muiden puolesta velvollisuuden noudattaa lakia. Jeesus ei sellaista todellakaan tehnyt. Jeesus täytti oman velvollisuutensa noudattaa lakia ja täyttä laissa olevat Messias profetiat.
Ristillä sanottu, se on täytetty, tarkoittaa sitä, että Jeesus on nyt tehnyt taivaallisen Isän tahdon ja uhrannut itsensä syntien sovitukseksi, kuten Messias profetiat ovat tennustaneet. Ristillä ei kumottu lakia millään tavalla. Jeesus itse sanoi, että laista ei muuteta mitään ja laki on voimassa maailman loppuun asti.
Jeesuksen sanojen mukaan lain purkajat menettävät armonsa ja joutuvat helvettiin. Tätä syntiä on Petri Paavola tehnyt aloituksessa mainitussa kirjoituksessaan. Paavolalle ei taivasten portit aukene.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan. Anonyymi kirjoitti:
Miten ristiriitainen kommentti on sinulla. Jos Jeesus ei kumonnut lakia, niin sinun mukaasi hän kuitenkin mitätöi sen. Näin se ei ole. Lain täyttäminen ei tarkoita lain mitätöimistä vaan lain noudattamista.
Raamatussa ei sanota missään, että Jeesus olisi täyttänyt muiden puolesta velvollisuuden noudattaa lakia. Jeesus ei sellaista todellakaan tehnyt. Jeesus täytti oman velvollisuutensa noudattaa lakia ja täyttä laissa olevat Messias profetiat.
Ristillä sanottu, se on täytetty, tarkoittaa sitä, että Jeesus on nyt tehnyt taivaallisen Isän tahdon ja uhrannut itsensä syntien sovitukseksi, kuten Messias profetiat ovat tennustaneet. Ristillä ei kumottu lakia millään tavalla. Jeesus itse sanoi, että laista ei muuteta mitään ja laki on voimassa maailman loppuun asti.
Jeesuksen sanojen mukaan lain purkajat menettävät armonsa ja joutuvat helvettiin. Tätä syntiä on Petri Paavola tehnyt aloituksessa mainitussa kirjoituksessaan. Paavolalle ei taivasten portit aukene.
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.Sinä menet itse helvettiin jos tuosta Paavolaa syytät.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Sinä menet itse helvettiin jos tuosta Paavolaa syytät.
Totuuden puhujat eivät mene helvettiin, mutta sinun kaltaiset väärä profeetat sinne menevät, koska he ovat hylänneet lain.
Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. Anonyymi kirjoitti:
Totuuden puhujat eivät mene helvettiin, mutta sinun kaltaiset väärä profeetat sinne menevät, koska he ovat hylänneet lain.
Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Surkeita nostoja, joilla ei ole mitään tekemistä Totuuden kanssa.
Minä kyllä kuljen Jumalan kanssa ja teen Hänen tekojaan, mutta sinä aikanaan näet kannattiko eksyttää ihmisiä valheilla.
Sinun herjaukset on niin tyhjiä.Niissä ei ole mitään kuten sinussakaan ei ole Jumalan Henkeä.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Surkeita nostoja, joilla ei ole mitään tekemistä Totuuden kanssa.
Minä kyllä kuljen Jumalan kanssa ja teen Hänen tekojaan, mutta sinä aikanaan näet kannattiko eksyttää ihmisiä valheilla.
Sinun herjaukset on niin tyhjiä.Niissä ei ole mitään kuten sinussakaan ei ole Jumalan Henkeä.Raamatun mukaan totuus on kirjoitettu lakiin.
Ps 119:151 Sinä, Herra, olet lähelläni. Sinun käskyissäsi on totuus.
Paavalin mukaan Jumalan tahto on kirjoittu lakiin.
Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.
Uuden testamentin mukaan lain hylkääjät joutuvat helvettiin.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
Sinä olet Petri Paavolan kanssa purkanut lakia ja hylännyt lain, joten teillä ei ole Kristuksen armoa eikä pelastusta.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan. Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan totuus on kirjoitettu lakiin.
Ps 119:151 Sinä, Herra, olet lähelläni. Sinun käskyissäsi on totuus.
Paavalin mukaan Jumalan tahto on kirjoittu lakiin.
Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.
Uuden testamentin mukaan lain hylkääjät joutuvat helvettiin.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
Sinä olet Petri Paavolan kanssa purkanut lakia ja hylännyt lain, joten teillä ei ole Kristuksen armoa eikä pelastusta.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.Petri Paavolan kanssa ajattelinkin lähteä juttelemaan joskus asioista .En ole tavannut koskaan.
Jos Paavola kirjoittaa samaa kuin minä niin tiedän sen, että Paavola sitten opettaa oikein sillä minäkin olen saanut armon Jumalalta opettaa ja tästä on tullut Rakas asia.
Se on tärkein asia ,että Jeesuksessa Kristuksessa ei ole synnin eikä kuoleman lakia vaan Elämän laki.
Tämä perusasioiden perusasia on se, mistä kaikki rakentuu ja tämä niille, jotka USKOVAT Jeesukseen Kristukseen.
Te ette siis usko tähän Jeesuksen ilmoitukseen niin sitten aikanaan näemme kuinka teidän klubille käy.
Jos Paavola sitten on opettanut, että Jeesuksessa Kristuksessa ei ole synnin lakia eikä kuoleman lakia niin mies on opettanut uskon perusasian ja on rakentunut oikein.
Mitä tulee syntiin niin kenties tuhannen kerran kirjoitan, että ei tietenkään armo ole synninteon kuin ns apuväline, johon voi nojata .Sehän on selvä.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Petri Paavolan kanssa ajattelinkin lähteä juttelemaan joskus asioista .En ole tavannut koskaan.
Jos Paavola kirjoittaa samaa kuin minä niin tiedän sen, että Paavola sitten opettaa oikein sillä minäkin olen saanut armon Jumalalta opettaa ja tästä on tullut Rakas asia.
Se on tärkein asia ,että Jeesuksessa Kristuksessa ei ole synnin eikä kuoleman lakia vaan Elämän laki.
Tämä perusasioiden perusasia on se, mistä kaikki rakentuu ja tämä niille, jotka USKOVAT Jeesukseen Kristukseen.
Te ette siis usko tähän Jeesuksen ilmoitukseen niin sitten aikanaan näemme kuinka teidän klubille käy.
Jos Paavola sitten on opettanut, että Jeesuksessa Kristuksessa ei ole synnin lakia eikä kuoleman lakia niin mies on opettanut uskon perusasian ja on rakentunut oikein.
Mitä tulee syntiin niin kenties tuhannen kerran kirjoitan, että ei tietenkään armo ole synninteon kuin ns apuväline, johon voi nojata .Sehän on selvä.>>>>Jos Paavola kirjoittaa samaa kuin minä niin tiedän sen, että Paavola sitten opettaa oikein<<<<
Kaikki tiedämme, ettet sinä julista oikeaa evankeliumia vaan pelkkää laittomuutta ja harhaoppeja. Sinä olet väärä profeetta, kuten on Petri Paavolakin.
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
>>>>Se on tärkein asia ,että Jeesuksessa Kristuksessa ei ole synnin eikä kuoleman lakia vaan Elämän laki.<<<<
Jos joku ei noudata lakia, silloin lain kirouksista tulee hänelle synnin ja kuoleman laki. Joka noudattaa Mooseksen lakia, silloin siitä laista tulee hänelle elämän laki. Laissa on myös käsky uskoa Kristusta, joten sekin käsky tulee täyttää.
Laissa käsketään Israelia vallitsemaan elämä tai kuolema, minkä kansa tekee joko noudattamalla lakia, joka on elämäksi, tai rikkomalla lakia, joka on kuolemaksi. Jeesus sanoi, että Mooseksen lain noudattaminen antaa elämän. Sen mukaan opetti myös Paavali.
Joh 12:50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua."
5 Moos 30:15 "Minä olen tänään pannut teidän valittavaksenne elämän ja kuoleman, menestyksen ja tuhon.
16 Jos te noudatatte Herran, Jumalanne, lakia, jonka minä teille nyt annan, ja jos rakastatte Herraa, vaellatte hänen teitään ja noudatatte hänen käskyjään, säädöksiään ja määräyksiään, te saatte elää. Teistä tulee suuri kansa, ja Herra, teidän Jumalanne, siunaa teitä siinä maassa, jonka nyt menette ottamaan omaksenne.
17 Mutta minä ilmoitan teille tänään, että jos sydämenne kääntyy pois Herrasta ettekä tottele häntä, vaan eksytte kumartamaan ja palvomaan vieraita jumalia,
18 teidät perii tuho ettekä saa kauan elää siinä maassa, jota olette nyt menossa ottamaan haltuunne Jordanin tuolta puolen.
19 "Taivas ja maa ovat todistajinani, kun nyt sanon: Minä olen pannut teidän valittavaksenne elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Valitkaa siis elämä, että te ja teidän jälkeläisenne saisitte elää.
20 Rakastakaa Herraa, Jumalaanne, totelkaa häntä ja pysykää hänelle uskollisina. Silloin te saatte elää, ja Herra antaa teidän aina asua siinä maassa, josta hän valalla vannoen antoi lupauksen teidän esi-isillenne Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille." Anonyymi kirjoitti:
>>>>Jos Paavola kirjoittaa samaa kuin minä niin tiedän sen, että Paavola sitten opettaa oikein<<<<
Kaikki tiedämme, ettet sinä julista oikeaa evankeliumia vaan pelkkää laittomuutta ja harhaoppeja. Sinä olet väärä profeetta, kuten on Petri Paavolakin.
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
>>>>Se on tärkein asia ,että Jeesuksessa Kristuksessa ei ole synnin eikä kuoleman lakia vaan Elämän laki.<<<<
Jos joku ei noudata lakia, silloin lain kirouksista tulee hänelle synnin ja kuoleman laki. Joka noudattaa Mooseksen lakia, silloin siitä laista tulee hänelle elämän laki. Laissa on myös käsky uskoa Kristusta, joten sekin käsky tulee täyttää.
Laissa käsketään Israelia vallitsemaan elämä tai kuolema, minkä kansa tekee joko noudattamalla lakia, joka on elämäksi, tai rikkomalla lakia, joka on kuolemaksi. Jeesus sanoi, että Mooseksen lain noudattaminen antaa elämän. Sen mukaan opetti myös Paavali.
Joh 12:50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua."
5 Moos 30:15 "Minä olen tänään pannut teidän valittavaksenne elämän ja kuoleman, menestyksen ja tuhon.
16 Jos te noudatatte Herran, Jumalanne, lakia, jonka minä teille nyt annan, ja jos rakastatte Herraa, vaellatte hänen teitään ja noudatatte hänen käskyjään, säädöksiään ja määräyksiään, te saatte elää. Teistä tulee suuri kansa, ja Herra, teidän Jumalanne, siunaa teitä siinä maassa, jonka nyt menette ottamaan omaksenne.
17 Mutta minä ilmoitan teille tänään, että jos sydämenne kääntyy pois Herrasta ettekä tottele häntä, vaan eksytte kumartamaan ja palvomaan vieraita jumalia,
18 teidät perii tuho ettekä saa kauan elää siinä maassa, jota olette nyt menossa ottamaan haltuunne Jordanin tuolta puolen.
19 "Taivas ja maa ovat todistajinani, kun nyt sanon: Minä olen pannut teidän valittavaksenne elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Valitkaa siis elämä, että te ja teidän jälkeläisenne saisitte elää.
20 Rakastakaa Herraa, Jumalaanne, totelkaa häntä ja pysykää hänelle uskollisina. Silloin te saatte elää, ja Herra antaa teidän aina asua siinä maassa, josta hän valalla vannoen antoi lupauksen teidän esi-isillenne Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille."Juu eli loppui oikeat argumentit ja varmaan harmittaa.
Se ei sinänsä ole yllätys.Sinä ilmeisesti olet joku valhehemmo joka yrittää pitää uppoavaa laivaa pinnalla.
Se mikä tässä on hyvää niin tulee Totuus esille ja ihmiset tietää karttaa sinunlaista ja samaan porukkaan kuuluvia saatanan oppien mukaan toimivia eksyttäjiä.
Totuus on, että Jeesuksessa Kristuksessa ei ole synnin eikä kuoleman lakia vaan Elämän laki ja näin Raamattu ilmoittaa.
Tämä on se uusiliitto Jeesuksen veressä.
Hänen ruumiinsa kautta on Häneen uskovat kuoletettu laista .- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Juu eli loppui oikeat argumentit ja varmaan harmittaa.
Se ei sinänsä ole yllätys.Sinä ilmeisesti olet joku valhehemmo joka yrittää pitää uppoavaa laivaa pinnalla.
Se mikä tässä on hyvää niin tulee Totuus esille ja ihmiset tietää karttaa sinunlaista ja samaan porukkaan kuuluvia saatanan oppien mukaan toimivia eksyttäjiä.
Totuus on, että Jeesuksessa Kristuksessa ei ole synnin eikä kuoleman lakia vaan Elämän laki ja näin Raamattu ilmoittaa.
Tämä on se uusiliitto Jeesuksen veressä.
Hänen ruumiinsa kautta on Häneen uskovat kuoletettu laista .Mutta sinähän et ole Kristuksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.Tojistan minäkin sen pualesta että Jeesus ei kumonnut lakija vaan täytti sen.
Tämän lauseen avaamiseen kannattaa käyttää vaika usejanpikin Raamattutunti , joka avaa tuata lausettaRaamatun:
" Jeesus ei tullunna kumojamaan vaan täyttäjämään lain. "
Jeesus on Mooseksen lain loppu kristittyjen sitä itse ennee täättee, kun me naatimme sitä voittovata, jonka Jeesus sai lunastettua kristtittylöille verellääns Kolkatallisen ristillisyvellä.
Jos siis ihan oikejasti ei oo menny jakeluun mitä se kaikkineens tarkoittaa että Jeesus tuli täätteemään eikä kummoomaan.
Laki ei enää sijo vaan nyt sitovallist on KÄSKYLLISYYS RAKASTAA Jumalaa ja lähinmäistääns.
10 käskyä jutunaiheena:
https://www.tv7.fi/arkki/cafe-raamattu/rakasta-jumalaa_p4913/
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojistan minäkin sen pualesta että Jeesus ei kumonnut lakija vaan täytti sen.
Tämän lauseen avaamiseen kannattaa käyttää vaika usejanpikin Raamattutunti , joka avaa tuata lausettaRaamatun:
" Jeesus ei tullunna kumojamaan vaan täyttäjämään lain. "
Jeesus on Mooseksen lain loppu kristittyjen sitä itse ennee täättee, kun me naatimme sitä voittovata, jonka Jeesus sai lunastettua kristtittylöille verellääns Kolkatallisen ristillisyvellä.
Jos siis ihan oikejasti ei oo menny jakeluun mitä se kaikkineens tarkoittaa että Jeesus tuli täätteemään eikä kummoomaan.
Laki ei enää sijo vaan nyt sitovallist on KÄSKYLLISYYS RAKASTAA Jumalaa ja lähinmäistääns.
10 käskyä jutunaiheena:
https://www.tv7.fi/arkki/cafe-raamattu/rakasta-jumalaa_p4913/
Selef UrgeSelef Urge / Commandohauis 53 cm. Sinulla ei ole kaikki kunnossa. Et tajua edes kristinusko perusasioita.
Jeesus ei tullut lopettamaan lakia vaan noudattamaan sitä. Lain täyttäminen ei tarkoita sen mitätöimistä vaan lain noudattamista.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Anonyymi kirjoitti:
Mutta sinähän et ole Kristuksessa.
Sinä ateistina hyvin tiedät, että minä olen Kristuksen oma ja Hänessä pysyn.
Olisit sinäkin pysynyt.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Sinä ateistina hyvin tiedät, että minä olen Kristuksen oma ja Hänessä pysyn.
Olisit sinäkin pysynyt.Sinä et olet Kristuksen oma. Olet laittomuudessa elävä väärä profeetta. Sinulla ei ole pelastusta.
Sinä et olet Kristuksen oma. Olet laittomuudessa elävä väärä profeetta. Sinulla ei ole pelastusta.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:Niin.. sinä olet satanisti tarkalleen sanoen.
Anonyymi kirjoitti:
Selef Urge / Commandohauis 53 cm. Sinulla ei ole kaikki kunnossa. Et tajua edes kristinusko perusasioita.
Jeesus ei tullut lopettamaan lakia vaan noudattamaan sitä. Lain täyttäminen ei tarkoita sen mitätöimistä vaan lain noudattamista.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.Voisitko sinä saatanan palvelija poistua täältä saitilta herjaamasta kristittyjä.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Voisitko sinä saatanan palvelija poistua täältä saitilta herjaamasta kristittyjä.
Sinä et ole kristitty, etkä Kristuksen oma. Sinun näkysi eivät ole Jumalasta, minkä voi tietää siitä, että teet jatkuvasti kelvotonta laittomuuden hedelmää.
Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
- Anonyymi
Blaa blaa blaa! Tapalutherilainen! Kukaan ei täällä tule ympärileikkauttamaan itseään vaikka kuinka pitkään inttäisit naama punaisena! Mutta sinä voit käydä kirjaimellisesti rabin luona että hän voi puraista peniksesi irti jos se noin paljon sinua haittaa!!!
https://www.youtube.com/watch?v=TrsENvsJSDE- Anonyymi
Missä kohtaa laissa käsketään ympärileikkaamaan ulkomailla asuvia pakanoita? Ympärileikkaus on pakollinen Abrahamin suvulle.
- Anonyymi
PELLE! Käsket sinun rakkaita uskoviasi noudattamaan nimenomaan JUUTALAISTEN LAKIA!!!
SEN JOKAIKISTA KIRAINTA! Tajuatko ollenkaan mitä ajat takaa!!!!!!!!!!!!!!!????
https://www.youtube.com/watch?v=-8Y-6VgIx0g- Anonyymi
Ei ortodoksijuutalaiset noudata juutalaisten lakia. He noudattavat omia lain kanssa ristiriidassa olevia perinnäissääntöjä, jotka ovat Talmudissa.
- Anonyymi
Saastaisia ruokia ei ole olemassakaan. Sellainen on taikauskoa.
- Anonyymi
Hyviä ovat monille esim. kananmunat joissa lieroja, käärmeet, murmelit, koirat, matoset, kissat, etanat, lepakot, jänikset, karhut jne... Kaikki mikä elää ja liikkuu ravinnoksi.
1234567---
- Anonyymi
Ei-helluntailainen:
Aloittajaan soveltuu Raamatun kohta: perkele käy ympäriinsä kuin kiljuva jalopeura, etsien kenet saisi niellä.- Anonyymi
Yllä olevan kommentin on kirjoittanut nimimerkki "Henki", joka on tunnustuksellinen saatananpalvoja ja vaarallinen sekopää.
Hän on ottanut käyttöön myös nimimerkit "imbecille", "K.T.S.", "he-ma" ja "Holokrates" sekä rekisteröitymättömät nimimerkit "Lightning", "KTS", "Pe.ku" ja "Ei-helluntailainen".
Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492
Nimimerkki "Henki" on tullut tänne vain provosoimaan uskovia. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.
Hänen kommentteja ei kannata lukea eikä hänen kanssa kannata keskustella ollenkaan.
Perkeleen Temppeli ry on aktivoitunut ja alkanut levittää somessa kaikenlaisia valheita.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18224869/perkeleen-temppeli-ryta-johtaa-kirjastotyontekija-henri-hiljander-espoon-kirjastosta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yllä olevan kommentin on kirjoittanut nimimerkki "Henki", joka on tunnustuksellinen saatananpalvoja ja vaarallinen sekopää.
Hän on ottanut käyttöön myös nimimerkit "imbecille", "K.T.S.", "he-ma" ja "Holokrates" sekä rekisteröitymättömät nimimerkit "Lightning", "KTS", "Pe.ku" ja "Ei-helluntailainen".
Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492
Nimimerkki "Henki" on tullut tänne vain provosoimaan uskovia. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.
Hänen kommentteja ei kannata lukea eikä hänen kanssa kannata keskustella ollenkaan.
Perkeleen Temppeli ry on aktivoitunut ja alkanut levittää somessa kaikenlaisia valheita.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18224869/perkeleen-temppeli-ryta-johtaa-kirjastotyontekija-henri-hiljander-espoon-kirjastostaEi-helluntailainen:
Tämän syytökset soveltuvat yleensä häneen itseensä, vastaavalla tavalla kuin Putinin kohdalla - kun venäläispropagandassa on syyllistetty länsimaita hyökkäyksestä, jota Venäjä itse teki.
Aloittaja itse on valehtelija ja saatananpalvoja, joka on tullut vain sotkemaan asioita. Hän julisti aloiotusviestissä lain kautta pelastumista, joten ei ole mikään kristitty, vaan saatanan synagoogaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei-helluntailainen:
Tämän syytökset soveltuvat yleensä häneen itseensä, vastaavalla tavalla kuin Putinin kohdalla - kun venäläispropagandassa on syyllistetty länsimaita hyökkäyksestä, jota Venäjä itse teki.
Aloittaja itse on valehtelija ja saatananpalvoja, joka on tullut vain sotkemaan asioita. Hän julisti aloiotusviestissä lain kautta pelastumista, joten ei ole mikään kristitty, vaan saatanan synagoogaa.>>>>Hän julisti aloiotusviestissä lain kautta pelastumista<<<<
Sellaista opetusta ei ole aloituksessa.
Sinä näytät olevan tämä surullisen kuuluisa nimimerkki "Henki". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>>Hän julisti aloiotusviestissä lain kautta pelastumista<<<<
Sellaista opetusta ei ole aloituksessa.
Sinä näytät olevan tämä surullisen kuuluisa nimimerkki "Henki"."Lain alle joutuvat ne, jotka eivät lakia noudata. Lain alla tarkoittaa lain kirousten kaatumista niiden päälle, jotka lakia eivät suostu noudattamaan. Jos joku noudattaa lakia, hän ei ole lain alla."
Ei-helluntailainen kommentti:
Tuollainen oppi ei ole Raamatusta. Että lain noudattaja ei ole lain alla. Päinvastoin, Heb 10 puhuu siitä, että lain mukaan kun uhrasivat, niissä uhreissa oli jokavuotinen muistutus synneistä. Ja tämä lain mukaan uhraaminen ei tehnyt heitä täydellisiksi. Aloitusviestissä teeskennellään, että lain kautta tullaan täydellisiksi, ilman mitään Jeesuksen uhria/uskoa. Sillä tavalla aloitusviesti on antikristuksen oppia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Lain alle joutuvat ne, jotka eivät lakia noudata. Lain alla tarkoittaa lain kirousten kaatumista niiden päälle, jotka lakia eivät suostu noudattamaan. Jos joku noudattaa lakia, hän ei ole lain alla."
Ei-helluntailainen kommentti:
Tuollainen oppi ei ole Raamatusta. Että lain noudattaja ei ole lain alla. Päinvastoin, Heb 10 puhuu siitä, että lain mukaan kun uhrasivat, niissä uhreissa oli jokavuotinen muistutus synneistä. Ja tämä lain mukaan uhraaminen ei tehnyt heitä täydellisiksi. Aloitusviestissä teeskennellään, että lain kautta tullaan täydellisiksi, ilman mitään Jeesuksen uhria/uskoa. Sillä tavalla aloitusviesti on antikristuksen oppia."Tuollainen oppi ei ole Raamatusta. Että lain noudattaja ei ole lain alla."
Tätä sinä et tajua, koska et osaa Raamattua, etkä tunne Paavalin käyttämiä juutalaisia sanontoja.
Synnin tekijät ovat lain kirouksen alla, mikä tarkoittaa olla lain alla.
Lain rikkominen on syntiä. Laittomuuden tekijät ovat lain alla.
Lain noudattajat ovat armon alla. Asia voidaan tietää varmasti Paavalin kirjotuksesta.
Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.
2 Moos 20:6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tuollainen oppi ei ole Raamatusta. Että lain noudattaja ei ole lain alla."
Tätä sinä et tajua, koska et osaa Raamattua, etkä tunne Paavalin käyttämiä juutalaisia sanontoja.
Synnin tekijät ovat lain kirouksen alla, mikä tarkoittaa olla lain alla.
Lain rikkominen on syntiä. Laittomuuden tekijät ovat lain alla.
Lain noudattajat ovat armon alla. Asia voidaan tietää varmasti Paavalin kirjotuksesta.
2 Moos 20:6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.Ei-helluntailainen kommentti:
Valehtelija sinä olet. Paavali kertoi olleensa nuhteeton ankarimman lahkon mukaan, ja laski sen roskaksi verrattuna oikean uskon saamiseen. Jeesus puhui yleisölleen, että jos ei heidän vanhurskautensa ole paljon suurempi kuin - tiedätkö kenen - niin he eivät pääse taivasten valtakuntaan.
- Anonyymi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18275655/mauno-mattila-pilkkaa-jumalaa-kauhujen-kuninkaaksi
Tuossa keskustelussa tuli esiin aloittajan oma valehtelu tai sanoisinko, kiemurtelu. Hän on jatkanut tätä toimintaansa vuosikausia, ja jakanut ihmisille kadotustuomioita siitä, että armoa julistaessa muka syyllistytään Pyhän hengen pilkkaan, joka oli hänen mielestään lain kumoamista.
Todennäköisesti alooittaja on sama, kuin on palstaa täyttänyt runsailla toraismi- ja sapatismiaiheilla.- Anonyymi
>>>>>Tuossa keskustelussa tuli esiin aloittajan oma valehtelu tai sanoisinko, kiemurtelu<<<<
Mauno Mattila todellakin pilkkasi Jumalaa Kauhujen Kuninkaaksi. Kyse on pilkkaamisesta, koska Raamatussa ei ole sellaista opetusta, että Jumala olisi Kauhujen Kuningas. Viittaamasi aloitus oli erittäin aiheellinen.
Sellaista en ole haivannut tällä foorumilla, että joku olisi syyttänyt toista Pyhän Hengen pilkkaamisesta, jos joku on julistanut armoa. Todista väitteesi liittämällä linkin ko. kommenttiin, muuten sinä puhut ihan omiasi. Tuskin pystyt sellaista esittämään.
>>>>Aloittaja itse on valehtelija ja saatananpalvoja, joka on tullut vain sotkemaan asioita.<<<<
Tämä on valhe.
Aloittaja ei ole saatananpalvoja eikä myöskään valehtelija.
Näyttää siltä, että sinä olet tämä surullisen kuuluisa nimimerkki "Henki", josta on tällä foorumilla ollut paljon puhetta. Sinä vastaat saamaasi kritiikkiin samalla mitalla kuin pikku lapsi.
- Anonyymi
Kenties joku käy moikkaamassa tätä nim.Henki.
Semmoistakin saattaa tapahtua- Anonyymi
Mitä hyötyä siitä olisi?
- Anonyymi
Petri tiedoksi sinulle, että jos teet sen kolmannen osan Galatalaiskirjeestä, saat heti arvostelun tähän foorumiin ja tarvittaessa muuallekin. Olen melko varma, että tekopyhä Raamatun vääristelysi jatkuu edelleen.
- Anonyymi
Puuhapete paavolaisen pojunen tykittää ja ampuu kovilla.
Herra Jeesus sanoi ettei Hän tullut kumoamaan lakia, vaan täyttämään lain (Matt 5:17-19). Raamattu, sanoo, että pappeuden muuttuessa tapahtuu myös lain muutos (Hebr 7:11-12). Raamattu opettaa, että emme ole ilman Jumalan lakia, vaan olemme Kristuksen Laissa (1 Kor 9:21). Raamattu opettaa ettei usko tee lakia mitättömäksi, koska usko vahvistaa lain (Room 3:31). Raamattu sanoo, että olemme irti laista ja kuolleet pois siitä (Room 7:6).
Jer 31:
31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
Luuk 22:20 Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.
Hebr 7:12 Sillä pappeuden muuttuessa tapahtuu välttämättä myös lain muutos.
Jotkut sanovat, että vanhan liiton laki ei kumoutunut ja lain muutos tarkoittaa sitä, että kiveen kirjoitettu laki siirtyi kivestä ihmisen sydämeen, mutta laki on edelleen sama ja muuttumaton.
Herra Jeesus ei kumonnut lakia, vaan lihan ruumiissaan vaeltaen Hän täytti sen, eläen vanhan liiton järjestyksen mukaisesti täydellisesti. Herran Jeesuksen veren ja sovitustyön kautta tapahtui lain muutos, joka kumosi vanhan liiton sekä sen lakijärjestyksen. Lain muutos ei jättänyt voimaan vanhan liiton lakia syntiuhrista, vaan muutti sen. Eläimen veri syntiuhrina kumoutui, jonka tilalle tuli Herran Jeesuksen veressä syntiuhri syntien anteeksisaamiseksi.
Jos vanha liitto lakineen olisi edelleen sellaisenaan voimassa, niin silloin myös eläinsyntiuhrit olisivat voimassa. Herran Jeesuksen veressä, Hänen syntiuhrinsa kumosi ja poisti eläinsyntiuhrit kokonaan, koska lain muutos asetti voimaan Herran Jeesuksen syntiuhrin syntien anteeksisaamiseksi. Jos uskot koko vanhan liiton lain olevan voimassa sellaisenaan Uudessa Liitossa, niin silloin pilkkaat Herran Jeesuksen sovitusverta, etkä ole armon alla, vaan lain alla.
3 Moos 21:9 Jos papin tytär häpäisee itsensä haureudella, niin hän häpäisee isänsä; hänet poltettakoon tulessa.
Edellä oleva VT:n käsky papin tyttärestä, joka häpäisi itsensä haureudella, jonka tähden hänet tulisi surmata polttamalla, ei ole millään tavalla voimassa, vaan lain muutoksen kautta se on kokonaan kumottu ja poistettu Herran Jeesuksen sovitustyön kautta. Jos joku kuitenkin edelleen väittää koko VT:n lakineen ja käskyineen olevan voimassa sellaisenaan, niin hänen tulisi surmata tyttärensä, jos tytär eksyy haureuteen. Haureus on edelleenkin syntiä UL:ssa, mutta seurakunnalla ei ole enää oikeutta rangaista haureudesta kuolemantuomiolla. Sellainen väite, joka sanoo koko VT:n lakineen ja käskyineen olevan voimassa Uudessa Liitossa on eksynyt pois armosta ja totuudesta, joka on Herrassa Jeesuksessa.
3 Moos 20:10 ¶ Jos joku tekee aviorikoksen toisen miehen vaimon kanssa, jos hän tekee aviorikoksen lähimmäisensä vaimon kanssa, niin heidät, sekä avionrikkoja mies että -nainen, rangaistakoon kuolemalla.
Vanhan liiton laki määräsi aviorikoksesta kuolemanrangaistuksen, joka koski molempia aviorikoksen tehneitä osapuolia. Tämäkin VT:n laki on kumoutunut eikä ole enää sellaisenaan voimassa, sillä UL:n järjestyksessä seurakunnalla ole oikeutta rangaista aviorikkojia kuolemalla. UL:n järjestyksessä aviorikos on edelleen synti, mutta lain muutos poisti kuolemanrangaistuksen täytäntöönpanon seurakunnalta koskien avionrikkojia.
Gal 3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
Jos joku vielä edelleenkin väittää ja opettaa, että UL:n järjestyksessä vanhan liiton laki on voimassa sellaisenaan, niin hän ei ole uskossa Herraan Jeesukseen, ei armossa ja totuudessa, vaan lain alla, lain kirouksen alaisena.
Lain muutos Herran Jeesuksen veressä asetti voimaan Kristuksen Lain, jonka mukaisesti usko vahvistaa Uuden Liiton lain, Kristuksen Lain (Room 3:31) ja ojentautuu uskossa Kristuksen Lain opetuksen mukaisesti. Uudessa Liitossa kukaan ei pelastu lain tekojen noudattamisen kautta, ei Kymmenen Käskyn opetuksen noudattamisen kautta, ei Kristuksen Lain noudattamisen kautta, vaan Jumalan armosta Herran Jeesuksen veren ja sovitustyön kautta, uskon kautta Messias Jeesukseen.- Anonyymi
Petri, sinä et nyt ymmärrä ollenkaan mistä kirjoitat.
>>>>Herra Jeesus sanoi ettei Hän tullut kumoamaan lakia, vaan täyttämään lain (Matt 5:17-19). Raamattu, sanoo, että pappeuden muuttuessa tapahtuu myös lain muutos (Hebr 7:11-12). Raamattu opettaa, että emme ole ilman Jumalan lakia, vaan olemme Kristuksen Laissa (1 Kor 9:21). Raamattu opettaa ettei usko tee lakia mitättömäksi, koska usko vahvistaa lain (Room 3:31). Raamattu sanoo, että olemme irti laista ja kuolleet pois siitä (Room 7:6).<<<<
Ensinnäkin kun Jeesus täytti lain, se ei tarkoita lain mitätöimistä, kuten sinä opetat jatkuvasti väärin. Jeesuksen sanojen mukaan laki on voimassa maailman loppuun asti mitään siitä muuttamatta.
Pappeuden muutos perustuu laissa ja profeetoissa olevaan säädökseen, että Aaronin pappeus siirtyy Messiaalle Melkisedekin järjestyksen mukaan. Tässä tapahtuu lain kohdan vaihtuminen, mutta itse laki ei muutu mihinkään. Sinä yrität vääristellä Hebrealaiskirjettä niin, että koko laki muutettaisiin, mitä kirje ei tarkoita.
Petri, sinulla on halu yrittää selittää, että Kristuksen laki olisi eri kuin Mooseksen laki, missä olet väärässä. Sinä yrität selittää, että Mooseksen laki olisi vaihtunut Kristuksen lakiin, mutta sinä raukka et tajua sitä, että Kristus antoi Moosekselle lain ja Kristus sitä lakia noudatti. Tämä on Paavalin tapa sanoa, että hän uskoo Mooseksen laissa olevien Messias profetioiden mukaisesti Jeesukseen Kristukseen. Jeesuksen sanat tässä asiassa ovat aivan selvät. Hänen lakinsa on Mooseksen laki.
Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
1 Kor 10:4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
Sitten tämä ajatus siitä, että olisimme irti laista. Sinä viitannet Roomalaiskirjeen lukuun 7, jossa Paavali puhuu sellaisesta, mutta Paavali ei tarkoita sitä, että olisimme irronneet velvollisuudesta noudattaa lakia. Jos olisimme, niin miksi Paavali sitten noudatti lakia?
Irrota laista ja kuolla laille tarkoittaa ihan muuta. Paavali käyttää vertauksensa vaimon leskeyttä. Kun ihmisessä kuolee lihallinen synti pois ja hän on irti lain tuomiosta. Kun aviomies kuolee, leski saa mennä naisimiin, mikä on vertaus uudestisyntymisestä. Roomalaiskirjeen luvussa 8 Paavali selittää asian niin, että kun ihminen lopettaa synnin tekemisen Pyhän Hengen antamalla voimalla, hän saa elää. Jos ihminen ei alistu noudattamaan lakia, hän on edelleen lihassa, mikä johtaa kuolemaan.
Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
----
13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää. - Anonyymi
>>>>Jos vanha liitto lakineen olisi edelleen sellaisenaan voimassa, niin silloin myös eläinsyntiuhrit olisivat voimassa. Herran Jeesuksen veressä, Hänen syntiuhrinsa kumosi ja poisti eläinsyntiuhrit kokonaan, koska lain muutos asetti voimaan Herran Jeesuksen syntiuhrin syntien anteeksisaamiseksi.<<<<
Ottamatta tähän asiaan mitään kantaa, niin apostolit ja alkuseurakunnan kristityt uhrasivat laissa säädetyt uhrit niin kauan, kuin temppeli ja leeviläinen papisto oli olemassa. Paavali teki jopa uhrilupauksen ja leikkautti hiuksensa.
Petri, sinä olet yrittänyt kieltää tämän totuuden sanomalla, että Paavali ehdittiin vangita hieman ennen puhdistusajan päättymistä ja uhraamista, mutta muut kristityt kyllä osallistuivat uhritoimituksiin apostolien johdolla. Uhraaminen lakkasi vasta sitten, kun teppeli tuhoutui vuonna 70 jaa.
Sinun mukaasi Jumala yritti estää Paavalia noudattamasta lakia, mutta Paavali noudatti Jumalan tahtoa ja sinä Petri vastustat sitä.
Nyt tulee eteen se kysymys, onko Petri Paavola suurempi kuin apostolit? Ei ole.
Apostolit toimivat Jeesuksen käskyjen mukaan, mutta Petri Paavola ei noudata Jeesuksen käskyjä. Apostolit osaavat Raamatun, Petri Paavola ei osaa.
Ap.t 21:24 Ota heidät mukaasi, puhdistaudu yhdessä heidän kanssaan ja maksa heidän puolestaan, että he voivat leikkauttaa tukkansa. Siitä kaikki ymmärtävät, että sinusta levitetyissä puheissa ei ole mitään perää vaan sinäkin pidät kiinni laista ja elät sen mukaisesti.
---
26 Paavali otti miehet mukaansa ja puhdistautui seuraavana päivänä heidän kanssaan. Sitten hän meni temppeliin ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumisaikansa päättyisi ja kunkin puolesta suoritettaisiin uhri.
---
24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
---
17 "Oltuani vuosikausia poissa tulin nyt tuomaan kansalleni rahalahjaa ja toimittamaan uhreja.
18 Juuri näissä tehtävissä minä temppelissä olin, kun eräät Aasiasta tulleet juutalaiset tapasivat minut. Olin puhdistautunut, väkeä ei ollut koolla eikä mellakasta tietoakaan.
---
25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."
---
28:17 Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan.
---
23 Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen - Anonyymi
>>>>Vanhan liiton laki määräsi aviorikoksesta kuolemanrangaistuksen, joka koski molempia aviorikoksen tehneitä osapuolia. Tämäkin VT:n laki on kumoutunut eikä ole enää sellaisenaan voimassa<<<<
Petri Paavola, sinä et tajua edes kristinuskon perusasioista.
Jeesus asetti Jeremian profetoiman uuden liiton, jossa laki kirjoitetaan sydämeen, jotta Israel lakia noudattaisi. Ei ole olemassa mitään sellaista uutta liittoa, jossa laki olisi toinen kuin vanhassa liitossa. Jeesus myös sanoi, ettei hän tullut muuttamaan laista mitään, joten uudessa ja vanhassa liitossa on sama laki, mutta siinä suhteessa uusi liitto on erilainen, että laki kirjoitetaan sydämeen, jotta ihmiset lakia noudattaisivat. Vaikuttaa siltä, ettei sinulla Petri ole sydämessä lakia, joten et ole uudessa liitossa sinäkään.
Petri, kiinnitin huomiota sanoihisi, että joku osa laista olisi kumoutunut. Sellaiset puheet Jeesus kielsi kadotustuomion uhalla. Sinähän teet sellaista syntiä, ettet voi enää pelastua. Tervemenoa sinne kadotukseen sitten.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan. - Anonyymi
>>>>Jos joku vielä edelleenkin väittää ja opettaa, että UL:n järjestyksessä vanhan liiton laki on voimassa sellaisenaan, niin hän ei ole uskossa Herraan Jeesukseen, ei armossa ja totuudessa, vaan lain alla, lain kirouksen alaisena.<<<<
Petri tekee tässä kohtaa kardinaalimokan. Hän ei tajua edes sitä, mitä tarkoitta olla lain alla.
Kun Paavali puhui lain alaisista, hän tarkoitti niitä LAIN RIKKOJIA, joiden päälle putoaa lain kiroukset. Kukaan lain noudattaja ei koskaan joudu lain alle eli lain kirousten alle. Lain rikkojat ovat lain kirousten alla, kuten sinäkin Petri olet lain alla, koska vastustat lain noudattamista.
5 Moos 28:45 Kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi, vainoavat sinua ja saavuttavat sinut, kunnes tuhoudut, koska et kuullut Herran, sinun Jumalasi ääntä etkä noudattanut hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka hän on sinulle antanut.
Dan 9:11 "Koko Israel on rikkonut sinun lakisi ja poikennut sinun tieltäsi eikä ole totellut sinua. Ja niin meidän päällemme kaatui se kirous ja rangaistus, joka on kirjoitettu Mooseksen, Herran palvelijan, lakiin, sillä me olemme tehneet syntiä sinua vastaan.
Armon alla ovat ne, jotka ovat tehneet parannuksen laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen ja jotka ovat alkaneet noudattaa lakia uskonsa tähden. Koska Petri Paavola elää laittomuudessa, hän ei ole armon alla.
2 Moos 20:6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.
Jos joku kristitty ei halua noudattaa lakia, kuten Petri Paavola ei halua noudattaa, hän ei voi koskaan saavuttaa vanhurskautta Kristuksessa, kuten Paavali kirjoitti. Tätä Petri Paavola ei voi mitenkään paeta, koska nämä sanat tuomitsevat hänet:
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Petri Paavola on väärä profeetta, jota ei kannata kuunnella ollenkaan.
Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
---
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
"Jos joku vielä edelleenkin väittää ja opettaa, että UL:n järjestyksessä vanhan liiton laki on voimassa sellaisenaan, niin hän ei ole uskossa Herraan Jeesukseen"
Tuo Petri Paavola väite on vastoin Jeesuksen omia sanoja. Jeesus sanoi, ettei ketään voi saada uskomaan, jos hän ei ole kuuliainen Moosekselle siis noudata Mooseksen lakia.
"Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'" (Luuk 16:31) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos joku vielä edelleenkin väittää ja opettaa, että UL:n järjestyksessä vanhan liiton laki on voimassa sellaisenaan, niin hän ei ole uskossa Herraan Jeesukseen"
Tuo Petri Paavola väite on vastoin Jeesuksen omia sanoja. Jeesus sanoi, ettei ketään voi saada uskomaan, jos hän ei ole kuuliainen Moosekselle siis noudata Mooseksen lakia.
"Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'" (Luuk 16:31)Uuden liiton välimies on Jeesus. EIKÖ MAHDU KALLOOSI!
sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta,
Jumala puhuu vimeisinä päivinä oman Poikansa kautta. Se, että Jumala puhui Mooseksen kautta, on ollut ja mennyt.
Mooses-uskonto on lähtöisin katoliselta porttokirkolta!
SELITÄ, KUKA ON SE JOKA PUHUU MOOSEKSEN KAUTTA, EI AINAKAAN JUMALA! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Petri, sinä et nyt ymmärrä ollenkaan mistä kirjoitat.
>>>>Herra Jeesus sanoi ettei Hän tullut kumoamaan lakia, vaan täyttämään lain (Matt 5:17-19). Raamattu, sanoo, että pappeuden muuttuessa tapahtuu myös lain muutos (Hebr 7:11-12). Raamattu opettaa, että emme ole ilman Jumalan lakia, vaan olemme Kristuksen Laissa (1 Kor 9:21). Raamattu opettaa ettei usko tee lakia mitättömäksi, koska usko vahvistaa lain (Room 3:31). Raamattu sanoo, että olemme irti laista ja kuolleet pois siitä (Room 7:6).<<<<
Ensinnäkin kun Jeesus täytti lain, se ei tarkoita lain mitätöimistä, kuten sinä opetat jatkuvasti väärin. Jeesuksen sanojen mukaan laki on voimassa maailman loppuun asti mitään siitä muuttamatta.
Pappeuden muutos perustuu laissa ja profeetoissa olevaan säädökseen, että Aaronin pappeus siirtyy Messiaalle Melkisedekin järjestyksen mukaan. Tässä tapahtuu lain kohdan vaihtuminen, mutta itse laki ei muutu mihinkään. Sinä yrität vääristellä Hebrealaiskirjettä niin, että koko laki muutettaisiin, mitä kirje ei tarkoita.
Petri, sinulla on halu yrittää selittää, että Kristuksen laki olisi eri kuin Mooseksen laki, missä olet väärässä. Sinä yrität selittää, että Mooseksen laki olisi vaihtunut Kristuksen lakiin, mutta sinä raukka et tajua sitä, että Kristus antoi Moosekselle lain ja Kristus sitä lakia noudatti. Tämä on Paavalin tapa sanoa, että hän uskoo Mooseksen laissa olevien Messias profetioiden mukaisesti Jeesukseen Kristukseen. Jeesuksen sanat tässä asiassa ovat aivan selvät. Hänen lakinsa on Mooseksen laki.
Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
1 Kor 10:4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
Sitten tämä ajatus siitä, että olisimme irti laista. Sinä viitannet Roomalaiskirjeen lukuun 7, jossa Paavali puhuu sellaisesta, mutta Paavali ei tarkoita sitä, että olisimme irronneet velvollisuudesta noudattaa lakia. Jos olisimme, niin miksi Paavali sitten noudatti lakia?
Irrota laista ja kuolla laille tarkoittaa ihan muuta. Paavali käyttää vertauksensa vaimon leskeyttä. Kun ihmisessä kuolee lihallinen synti pois ja hän on irti lain tuomiosta. Kun aviomies kuolee, leski saa mennä naisimiin, mikä on vertaus uudestisyntymisestä. Roomalaiskirjeen luvussa 8 Paavali selittää asian niin, että kun ihminen lopettaa synnin tekemisen Pyhän Hengen antamalla voimalla, hän saa elää. Jos ihminen ei alistu noudattamaan lakia, hän on edelleen lihassa, mikä johtaa kuolemaan.
Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
----
13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää."Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja."
Yksi keskeistä Sanan totuuksista on: Jumala teki Mooseksen lakiliiton vain juutalaisen kanssa. Pakanakansat olivat Siinailla tehdyn liiton ulkopuolella: olitte (pakanat) vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
Näin ollen Paavali puhui laista, joka koskee kaikkia kansoja, myös pakanoita. Jeesuksen omille kuuluvat Jeesuksen antamat käskyt ja uusi liitto: "tämä on minun (Jeesuksen) vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi". Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne. Paavali kirjoitti: Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.
Ja luonnostaan ympärileikkaamaton (pakana, ei juutalainen), joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'" (Luuk 16:31)Kymmenestä käskystä vouhkaaminen on typeryyttä ja järjettömyyttä ja uuden liiton kymmenen käskyä aivot narikkaan-oppi.
Sana ilmoittaa täysin selvästi uskoon tulosta:"te ette ole käyneet sen vuoren tykö, jota voidaan käsin koskea ja joka tulessa palaa, ettekä synkeyden, ette pimeyden, ette myrskyn"... Parannuksen teossa ja Jeesuksen puoleen kääntyessä ei käydä Siinain vuorelle tekemään Jumalan kanssa liittoa ja kuuntelemaan Mooseksen lain sanoja.
UUDESSA LIITOSSA LIITTO JUMALAN KANSSA TEHDÄÄN KÄYMÄLLÄ UUDEN LIITON YLIPAPIN JA PÄÄMIEHEN JEESUKSEN TYKÖ!
Mooseksen lain noudattamisen vaatiminen on hulluutta!
Uuden liiton päämies ei ole Mooses! Lopettakaa hulluttelunne! "hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut"
Lukutaitoiset ihmiset ovat menettäneet järkensä katolilais-luterilaisen kirkon väkevässä eksytyksessä hokien: Mooses Mooses Mooses! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja."
Yksi keskeistä Sanan totuuksista on: Jumala teki Mooseksen lakiliiton vain juutalaisen kanssa. Pakanakansat olivat Siinailla tehdyn liiton ulkopuolella: olitte (pakanat) vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
Näin ollen Paavali puhui laista, joka koskee kaikkia kansoja, myös pakanoita. Jeesuksen omille kuuluvat Jeesuksen antamat käskyt ja uusi liitto: "tämä on minun (Jeesuksen) vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi". Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne. Paavali kirjoitti: Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.
Ja luonnostaan ympärileikkaamaton (pakana, ei juutalainen), joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.>>>Yksi keskeistä Sanan totuuksista on: Jumala teki Mooseksen lakiliiton vain juutalaisen kanssa. Pakanakansat olivat Siinailla tehdyn liiton ulkopuolella:<<<
Siinä olet oikeassa, että Jumala teki vanhan liiton vain Israelin kanssa, mutta sitä sinä et tajua, että uusi liitto ei eroa tässä suhteessa vanhasta millään tavalla. Uusi liitto on tehnyt vain Israelin ja Juudan kanssa.
Sitäkään sinä et tajua, että Jumala kyllä hyväksyy liittonsa pakanat, jos he noudattavat juutalaisten lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen. Pakanoilla on siis pääsy uuteen liittoon, mutta samoilla ehdoilla kuin juutalaisilla.
Jes 56:6 Samalla tavoin myös muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herran palvelijoiden joukkoon, jotka rakastavat hänen nimeään ja kunnioittavat häntä, kaikki jotka varovat loukkaamasta sapatin pyhyyttä ja pysyvät minun liitossani,
7 he kaikki saavat tulla pyhälle vuorelleni. Minä täytän heidät riemulla, kun he rukoilevat siellä. Minä hyväksyn polttouhrit ja teurasuhrit, jotka he tuovat alttarilleni. Ja minun temppelistäni tulee huone, jossa kaikki kansat saavat rukoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Yksi keskeistä Sanan totuuksista on: Jumala teki Mooseksen lakiliiton vain juutalaisen kanssa. Pakanakansat olivat Siinailla tehdyn liiton ulkopuolella:<<<
Siinä olet oikeassa, että Jumala teki vanhan liiton vain Israelin kanssa, mutta sitä sinä et tajua, että uusi liitto ei eroa tässä suhteessa vanhasta millään tavalla. Uusi liitto on tehnyt vain Israelin ja Juudan kanssa.
Sitäkään sinä et tajua, että Jumala kyllä hyväksyy liittonsa pakanat, jos he noudattavat juutalaisten lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen. Pakanoilla on siis pääsy uuteen liittoon, mutta samoilla ehdoilla kuin juutalaisilla.
7 he kaikki saavat tulla pyhälle vuorelleni. Minä täytän heidät riemulla, kun he rukoilevat siellä. Minä hyväksyn polttouhrit ja teurasuhrit, jotka he tuovat alttarilleni. Ja minun temppelistäni tulee huone, jossa kaikki kansat saavat rukoilla.Adventistien sapatti=saatana
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Yksi keskeistä Sanan totuuksista on: Jumala teki Mooseksen lakiliiton vain juutalaisen kanssa. Pakanakansat olivat Siinailla tehdyn liiton ulkopuolella:<<<
7 he kaikki saavat tulla pyhälle vuorelleni. Minä täytän heidät riemulla, kun he rukoilevat siellä. Minä hyväksyn polttouhrit ja teurasuhrit, jotka he tuovat alttarilleni. Ja minun temppelistäni tulee huone, jossa kaikki kansat saavat rukoilla.Et usko edes Moosesta, etkä usko Jeesusta. Mooseksen laissa on käsky siirtyä pois Mooseksen alaisuudesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et usko edes Moosesta, etkä usko Jeesusta. Mooseksen laissa on käsky siirtyä pois Mooseksen alaisuudesta.
Sinä valehtelet kuin Saatana.
Mooseksen laissa ei ole käskyä lopettaa lain noudattamista. Itse asiassa Jeesus sanoi, ettei hän tullut kumoamaan lakia vaan sitä noudattamaan, joka on voimassa maailman loppuun asti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
7 he kaikki saavat tulla pyhälle vuorelleni. Minä täytän heidät riemulla, kun he rukoilevat siellä. Minä hyväksyn polttouhrit ja teurasuhrit, jotka he tuovat alttarilleni. Ja minun temppelistäni tulee huone, jossa kaikki kansat saavat rukoilla."Samalla tavoin myös muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herran palvelijoiden joukkoon" siis ne, muukaiset jotka halusivat palvella Herraa liittyivät Herran palvelijain eli Isaelin joukkoon asetumalla asumaan Israelin rajojen sisäpuolellee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mooseksen laissa ei ole käskyä lopettaa lain noudattamista. Itse asiassa Jeesus sanoi, ettei hän tullut kumoamaan lakia vaan sitä noudattamaan, joka on voimassa maailman loppuun asti.Mooseksen laissa on selvä ja yksiselitteinen käsky luopua Mooseksen seuraamisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mooseksen laissa on selvä ja yksiselitteinen käsky luopua Mooseksen seuraamisesta.
Sinä puhut palturia. Mooseksen laissa ei ole sellaista käskyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Adventistien sapatti=saatana
Onko sinulla jokin antipatia adventisteja vastaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kymmenestä käskystä vouhkaaminen on typeryyttä ja järjettömyyttä ja uuden liiton kymmenen käskyä aivot narikkaan-oppi.
Sana ilmoittaa täysin selvästi uskoon tulosta:"te ette ole käyneet sen vuoren tykö, jota voidaan käsin koskea ja joka tulessa palaa, ettekä synkeyden, ette pimeyden, ette myrskyn"... Parannuksen teossa ja Jeesuksen puoleen kääntyessä ei käydä Siinain vuorelle tekemään Jumalan kanssa liittoa ja kuuntelemaan Mooseksen lain sanoja.
UUDESSA LIITOSSA LIITTO JUMALAN KANSSA TEHDÄÄN KÄYMÄLLÄ UUDEN LIITON YLIPAPIN JA PÄÄMIEHEN JEESUKSEN TYKÖ!
Mooseksen lain noudattamisen vaatiminen on hulluutta!
Uuden liiton päämies ei ole Mooses! Lopettakaa hulluttelunne! "hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut"
Lukutaitoiset ihmiset ovat menettäneet järkensä katolilais-luterilaisen kirkon väkevässä eksytyksessä hokien: Mooses Mooses Mooses!Sinä puhut itse palturia,
Jeesus Kristus vaati kymmenen käskyn noudattamista, jotka löytyvät Mooseksen laista. Kymmenen käskyn joukossa on myös käsky pyhittää sapatti. Jeesus sanoi, että lain käskyjen noudattaminen on sen ehto, että voi pelastua.
Matt 19:16 Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän?"
17 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä."
18 "Mitä käskyjä?" mies kysyi. "Näitä", vastasi Jeesus, "älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti,
19 kunnioita isääsi ja äitiäsi, ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla jokin antipatia adventisteja vastaan?
Et koskaan pysty kieltämään, adventistien sapatti=saatana
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et koskaan pysty kieltämään, adventistien sapatti=saatana
Sinulla on vakava henkilökohtainen ongelma. Sinä vihaat adventisteja sen takia, että he pyhittävät sapatin, mitä Jeesuskin teki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä puhut palturia. Mooseksen laissa ei ole sellaista käskyä.
Sinulla ei ole edes Raamattua, niin mistä voit tietää, mitä Sanaan on kirjoitettuna?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla ei ole edes Raamattua, niin mistä voit tietää, mitä Sanaan on kirjoitettuna?
Minulla on useitakin Raamattuja :-D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mooseksen laissa ei ole käskyä lopettaa lain noudattamista. Itse asiassa Jeesus sanoi, ettei hän tullut kumoamaan lakia vaan sitä noudattamaan, joka on voimassa maailman loppuun asti.Hyvin sanottu !
- Anonyymi
Tämä keskustelu on mielenkiintoinen. Petri Paavola on osallistunut ilmeisesti kahdella kommentilla keskusteluun puuhapete-roolilla.
Paavola on jäänyt alakynteen väittelyssä. Yleensä Paavola sensuroisi häntä kritisoivat kommentit pois kanaviltaan, mutta nyt hän ei voi sitä tehdä, koska ei moderoi tätä foorumia.
Paavola on vain yritettävä selvitä keskustelusta argumentoimalla, mutta nyt hän ei pärjää väittelyssä.- Anonyymi
Paavola on populisti. Jotka hänen kaltaista salaliittoteoreetikkoa uskovat, saavat mitä ansaitsevat.
- Anonyymi
Jumalan seurakunnan pää on Jeesus, niin kenen seurakunnan pää on Mooses?
- Anonyymi
Mooses ei ole koskaan ollut minkään seurakunnan ylin johtaja. Mooses palveli Jeesusta Kristusta, joka johdatti Israelin erämaan läpi pilvipatsaassa kulkien. Jeesus Kristus antoi lain Moosekselle.
Ilm 15:3 ja he lauloivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, ja Karitsan laulua: -- Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias! Oikeat ja todet ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mooses ei ole koskaan ollut minkään seurakunnan ylin johtaja. Mooses palveli Jeesusta Kristusta, joka johdatti Israelin erämaan läpi pilvipatsaassa kulkien. Jeesus Kristus antoi lain Moosekselle.
Ilm 15:3 ja he lauloivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, ja Karitsan laulua: -- Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias! Oikeat ja todet ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas!Mooseksen laki oli Mooseksen laki, ei Jeesuksen laki. Mooseksen laki annettiin vain Israelin rajojen sisällä noudatettavaksi. Mooses ei ole yhtä kuin Jeesus! Eikä vanha liitto ole yhtä kuin uusi! Uusi liitto on parempi kuin vanha liitto. Eikä Jumala Jeesuksen avulla uudistanut Vanhaa lakiliittoa. Mooseksen laki ei ole Jumalan Abrahamin kanssa tekemä lupauksen liitto!
Seuraat Moosesta ja sinun käy aivan kuin opettajasikin; et koskaan pääse luvattuun maahan!
MOOSEKSESTA MEUHKAAMINEN ON SAATANAN SYVYYKSIÄ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mooseksen laki oli Mooseksen laki, ei Jeesuksen laki. Mooseksen laki annettiin vain Israelin rajojen sisällä noudatettavaksi. Mooses ei ole yhtä kuin Jeesus! Eikä vanha liitto ole yhtä kuin uusi! Uusi liitto on parempi kuin vanha liitto. Eikä Jumala Jeesuksen avulla uudistanut Vanhaa lakiliittoa. Mooseksen laki ei ole Jumalan Abrahamin kanssa tekemä lupauksen liitto!
Seuraat Moosesta ja sinun käy aivan kuin opettajasikin; et koskaan pääse luvattuun maahan!
MOOSEKSESTA MEUHKAAMINEN ON SAATANAN SYVYYKSIÄ!Mooseksen laki on antikristuksen laki, saillä Mooseksen laki käskee tappaa Jeesuksen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mooseksen laki oli Mooseksen laki, ei Jeesuksen laki. Mooseksen laki annettiin vain Israelin rajojen sisällä noudatettavaksi. Mooses ei ole yhtä kuin Jeesus! Eikä vanha liitto ole yhtä kuin uusi! Uusi liitto on parempi kuin vanha liitto. Eikä Jumala Jeesuksen avulla uudistanut Vanhaa lakiliittoa. Mooseksen laki ei ole Jumalan Abrahamin kanssa tekemä lupauksen liitto!
MOOSEKSESTA MEUHKAAMINEN ON SAATANAN SYVYYKSIÄ!>>>>Mooseksen laki oli Mooseksen laki, ei Jeesuksen laki.<<<<
Puhut roskaa.
Jeesus Kristus antoi Moosekselle lain ja Jeesus sanoi, ettei tullut siitä mitään muutamaan vaan sitä noudattamaan. Mooseksen laki on voimassa kaikkialla maailmassa ja se koskee kaikkia kansoja.
Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilm 15:3 ja he lauloivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, ja Karitsan laulua: -- Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias! Oikeat ja todet ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas!San ilmoittaa, ettei Jumala enää puhu Mooseksen kautta, selitä kuka on joka puuhu sinulle Mooseksen suulla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
San ilmoittaa, ettei Jumala enää puhu Mooseksen kautta, selitä kuka on joka puuhu sinulle Mooseksen suulla!
Väitteesi ei pidä paikkansa.
Paavali kirjoitti, että Jumalan tahto on kirjoitettu Mooseksen lakiin. Tämä asia ei ole muuttunut mihinkään.
Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitteesi ei pidä paikkansa.
Paavali kirjoitti, että Jumalan tahto on kirjoitettu Mooseksen lakiin. Tämä asia ei ole muuttunut mihinkään.
Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.Ylipapit ja fariseukset olivat tehneet, kuten sanoit: "Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää" ja ylipapit ja fariseukset tuomisivat Jeesuksen ristiinnauttavaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylipapit ja fariseukset olivat tehneet, kuten sanoit: "Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää" ja ylipapit ja fariseukset tuomisivat Jeesuksen ristiinnauttavaksi.
Ylipapit ja fariseukset eivät noudattaneet lakia.
- Anonyymi
Petri Paavolan perusongelma on, että hän julistaa väärää uutta liittoa.
Hänen mukaan uuden ja vanhan liitton välillä on laki kokonaan muuttunut. Yksikään VT:n profetia uudesta liitosta, joita on paljonkin VT:ssä, ei ennusta lain vaihtamista tai lakkaamista, mutta ennustaa Israelin kansan lainkuuliaisuuden palaamista takaisin.
Paavola käyttää väärin Hebrealaiskirjeessä olevaa muutamaa sanaa lain muutoksesta, mikä ei kuitenkaan tarkoita lain vaihtumista toiseksi vaan ylipappeuden vaihtumista, koska laissa on siitä omat säädökset.- Anonyymi
Sanot vanhan liiton ja uuden liiton olevan sama liitto. Olet noussut Jumalaa vastaan, etkän pelkää vääristää Sanaa.
Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet.
Sinulla on toinen jeesus ja toinen evankeliumi!
Sinun jeesusesi sanoo: silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta,
ruhje ruhjeesta, silmä silmästä, hammas hampaasta; saman vamman, jonka hän on toiselle tuottanut, saakoon hän itsekin. - Anonyymi
Valhtelet törkeästi ja ilman häpeää, niin kuin vain pimydessä oleva paatunut antikristus voi puhua: "mutta ennustaa Israelin kansan lainkuuliaisuuden palaamista takaisin"
Sana kumoaa sinun valheesi:
Jeesuksen tulosta oli ennustettu. niinkuin hän on puhunut hamasta ikiajoista pyhäin profeettainsa suun kautta-
pelastukseksi vihollisistamme ja kaikkien niiden kädestä, jotka meitä vihaavat,
tehdäkseen laupeuden meidän isillemme ja muistaakseen pyhän liittonsa,
sen valan, jonka hän vannoi Aabrahamille, meidän isällemme;
NÄETKÖ, EI SANAAKAAN SIINAIN LAKILIITOSTA!!!!!!!!!!! - Anonyymi
Paavali oli saanut Mooseksen tuntemisen Gamalielin jalkojen juuressa. Mutta missäs sinä olet saanut antikristuksen viran?
Paavali todisti: Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan, ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
Mooseksen laissa on käsky: Aaronin ja hänen poikiensa käske hoitaa papinvirkansa. Syrjäinen, joka siihen ryhtyy, surmattakoon. Laki josta, meuhkaat antaa käskyn surmata Jeesus uuden liiton ylipappi. Paavali noudatti Mooseksen käskyjä vainotessaan Jeesuksen omia.
Hebrealaiskirje todistaa: Onhan tunnettua, että meidän Herramme on noussut Juudasta, jonka sukukunnan pappeudesta Mooses ei ole mitään puhunut.
Laki ei sisällä käskyä uskoa Jeesukseen. Mutta laki sisältää käskyn ja profetian luopua Mooseksesta ja siirtyä uuteen liittoon ja uuden profeetan alaisuuteen.
Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'
Ei ole kirjoitettu. Profeetta Mooseksen kaltainen nousee, ja mitä Mooses puhuu, se tehkää.
Antikristuksesta on sanottu: monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.
SINULLE, ANTIKRISTUS, MOOSES ON JUMALAN VOIDELTU! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanot vanhan liiton ja uuden liiton olevan sama liitto. Olet noussut Jumalaa vastaan, etkän pelkää vääristää Sanaa.
Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet.
Sinulla on toinen jeesus ja toinen evankeliumi!
Sinun jeesusesi sanoo: silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta,
ruhje ruhjeesta, silmä silmästä, hammas hampaasta; saman vamman, jonka hän on toiselle tuottanut, saakoon hän itsekin."Sanot vanhan liiton ja uuden liiton olevan sama liitto. Olet noussut Jumalaa vastaan, etkän pelkää vääristää Sanaa."
En sano, mutta sanon lain olevan saman.
Uuden liiton tarkoitus oli vain palauttaa Israel liittoon takaisin. Hebrealaiskirjekin toteaa, ettei uutta liittoa olisi edes tarvittu, jos Israel olisi noudattanut lakia.
Jeremia on profetoinut uuden liiton, jonka Jeesus asetti. Sen mukaan uusi liitto on siitä parempi, että siinä kirjoitetaan Toora siis Mooseksen laki sydämeen, jolloin Israel myös noudattaa lakia. Siis laki on uuden ja vanhan liiton välillä ihan sama. Lain noudattaminen on sen ehto, että on liitossa Herran Jeesuksen kanssa.
34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."
35 -- Herra on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet radoilleen valaisemaan yötä. Hän panee meren kuohumaan, aallot pauhaamaan -- Herra Sebaot on hänen nimensä,
36 ja hän sanoo näin: -- Yhtä varmasti kuin minä pidän voimassa tämän järjestyksen, yhtä varmasti pidän huolen siitä, että Israelin jälkeläiset ovat aina minun kansani.
37 Näin sanoo Herra: -- Yhtä vähän kuin voidaan mitata taivaan avaruus tai tutkia maan perustukset, yhtä mahdoton minun on hylätä Israelin jälkeläisiä edes kaiken sen jälkeen, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli saanut Mooseksen tuntemisen Gamalielin jalkojen juuressa. Mutta missäs sinä olet saanut antikristuksen viran?
Paavali todisti: Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan, ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
Mooseksen laissa on käsky: Aaronin ja hänen poikiensa käske hoitaa papinvirkansa. Syrjäinen, joka siihen ryhtyy, surmattakoon. Laki josta, meuhkaat antaa käskyn surmata Jeesus uuden liiton ylipappi. Paavali noudatti Mooseksen käskyjä vainotessaan Jeesuksen omia.
Hebrealaiskirje todistaa: Onhan tunnettua, että meidän Herramme on noussut Juudasta, jonka sukukunnan pappeudesta Mooses ei ole mitään puhunut.
Laki ei sisällä käskyä uskoa Jeesukseen. Mutta laki sisältää käskyn ja profetian luopua Mooseksesta ja siirtyä uuteen liittoon ja uuden profeetan alaisuuteen.
Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'
Ei ole kirjoitettu. Profeetta Mooseksen kaltainen nousee, ja mitä Mooses puhuu, se tehkää.
Antikristuksesta on sanottu: monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.
SINULLE, ANTIKRISTUS, MOOSES ON JUMALAN VOIDELTU!"Laki ei sisällä käskyä uskoa Jeesukseen."
Sinä puhut valhetta.
Laissa ja profeetoissa on monissa kohdissa käsky uskoa Kristusta, minkä mm. Pietari totesi.
Ap.t 3:20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
21 Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti, jolloin kaikki jälleen kohdallensa asetetaan, mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta.
22 Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
23 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'
24 Ja kaikki profeetat Samuelista alkaen ja kaikki järjestään, jotka puhuneet ovat, ovat myös ennustaneet näitä päiviä.
25 Te olette profeettain ja sen liiton lapsia, jonka Jumala teki meidän isiemme kanssa sanoen Aabrahamille: 'Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki maan sukukunnat'.
26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Laki ei sisällä käskyä uskoa Jeesukseen."
Sinä puhut valhetta.
Laissa ja profeetoissa on monissa kohdissa käsky uskoa Kristusta, minkä mm. Pietari totesi.
Ap.t 3:20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
21 Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti, jolloin kaikki jälleen kohdallensa asetetaan, mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta.
22 Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
23 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'
24 Ja kaikki profeetat Samuelista alkaen ja kaikki järjestään, jotka puhuneet ovat, ovat myös ennustaneet näitä päiviä.
25 Te olette profeettain ja sen liiton lapsia, jonka Jumala teki meidän isiemme kanssa sanoen Aabrahamille: 'Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki maan sukukunnat'.
26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."Mooseksen laki käski siirtyä lain alaisuudesa tulevan profeetan aslisuuteen. Et ymmärrä sitä, mitä pöyhkeydessäsi ja ja pimeydessäsi postaat: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
Sen jälkeen, kun kuulet Mooseksen lupaamaa profeettaa, et enää seuraa Moosesta.
ET OSAA LUKEA ETKÄ YMMÄRRÄ YKSINKERTAISTAKAAN SUOMEN KIELEN LAUSETTA: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
Ei ole kirjoitettu niin kuin siä harhaissasi kuvittelty.; Prfofeetta nousee, mutta minua kuulkaa yhä edelleen. OLET ANTIKRISTUS, JEESUSTA VASTAAN! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sanot vanhan liiton ja uuden liiton olevan sama liitto. Olet noussut Jumalaa vastaan, etkän pelkää vääristää Sanaa."
Uuden liiton tarkoitus oli vain palauttaa Israel liittoon takaisin. Hebrealaiskirjekin toteaa, ettei uutta liittoa olisi edes tarvittu, jos Israel olisi noudattanut lakia.
Jeremia on profetoinut uuden liiton, jonka Jeesus asetti. Sen mukaan uusi liitto on siitä parempi, että siinä kirjoitetaan Toora siis Mooseksen laki sydämeen, jolloin Israel myös noudattaa lakia. Siis laki on uuden ja vanhan liiton välillä ihan sama. Lain noudattaminen on sen ehto, että on liitossa Herran Jeesuksen kanssa.
34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."
35 -- Herra on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet radoilleen valaisemaan yötä. Hän panee meren kuohumaan, aallot pauhaamaan -- Herra Sebaot on hänen nimensä,
36 ja hän sanoo näin: -- Yhtä varmasti kuin minä pidän voimassa tämän järjestyksen, yhtä varmasti pidän huolen siitä, että Israelin jälkeläiset ovat aina minun kansani.
37 Näin sanoo Herra: -- Yhtä vähän kuin voidaan mitata taivaan avaruus tai tutkia maan perustukset, yhtä mahdoton minun on hylätä Israelin jälkeläisiä edes kaiken sen jälkeen, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.Samat käskyt ja samat lupaukset ON YKSI JA SAMA LIITTO!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sanot vanhan liiton ja uuden liiton olevan sama liitto. Olet noussut Jumalaa vastaan, etkän pelkää vääristää Sanaa."
37 Näin sanoo Herra: -- Yhtä vähän kuin voidaan mitata taivaan avaruus tai tutkia maan perustukset, yhtä mahdoton minun on hylätä Israelin jälkeläisiä edes kaiken sen jälkeen, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.Postaat mielettömyyksiä. Kopioit ymmärrystä vailla: Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään. Siis missä synnit ovat anteeksi annetut, ei tarvita Mooseksen lain määräämiä uhreja.
Hetkenä, jolloin toteutui profetia ; Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään, ei enää ole kyseessä Mooseksen lain alainen aika, vaan uusi liitto, jossa ei uhrata lain määräämiä uhreja, sillä niitä ei tarvita, koska synnit ovat sovitetut yhdellä ainoalla täydellisellä uhrilla ja Aaronin ylipappeus on ohi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Postaat mielettömyyksiä. Kopioit ymmärrystä vailla: Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään. Siis missä synnit ovat anteeksi annetut, ei tarvita Mooseksen lain määräämiä uhreja.
Hetkenä, jolloin toteutui profetia ; Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään, ei enää ole kyseessä Mooseksen lain alainen aika, vaan uusi liitto, jossa ei uhrata lain määräämiä uhreja, sillä niitä ei tarvita, koska synnit ovat sovitetut yhdellä ainoalla täydellisellä uhrilla ja Aaronin ylipappeus on ohi.>>>>Postaat mielettömyyksiä. Kopioit ymmärrystä vailla<<<<
Sinä et tiedä, mistä puhut. Katso vain omaan peiliisi.
Kylmä fakta on, että uudessa liitossa kirjoitetaan Mooseksen laki sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin. Uuden ja vanhan liiton säännöt eivät eroa mitenkään toisistaan. Jokaisen tulee myös ymmärtää, että Mooseksen laissa on myös Messsias profetioita, jotka käskevät uskomaan Kristusta. Sen takia on täysin oikein sanoa, että uudessa ja vanhassa liitossa on sama laki. Niin lukee myös Raamatussa.
Jer 31:33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>>Postaat mielettömyyksiä. Kopioit ymmärrystä vailla<<<<
Kylmä fakta on, että uudessa liitossa kirjoitetaan Mooseksen laki sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin. Uuden ja vanhan liiton säännöt eivät eroa mitenkään toisistaan. Jokaisen tulee myös ymmärtää, että Mooseksen laissa on myös Messsias profetioita, jotka käskevät uskomaan Kristusta. Sen takia on täysin oikein sanoa, että uudessa ja vanhassa liitossa on sama laki. Niin lukee myös Raamatussa.
Jer 31:33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.Oman tyodistuksesi mulkaan sinun sydämeesi on kirjoitetuna käsky tappaa uuden liiton ylipappi Jeesus ja käsky tappaa paras ystäväsinkin. Sydämeesi on siis kirjoittetu synnin ja kuoleman laki!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>>Postaat mielettömyyksiä. Kopioit ymmärrystä vailla<<<<
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.Oman todistuksesi mukaan sinun sydämeesi on esimerkiksi käsky:
niin älä noudata hänen mieltään äläkä kuule häntä; älä sääli äläkä armahda häntä äläkä salaa hänen rikostansa,
vaan tapa hänet: oma kätesi kohotkoon ensimmäisenä häntä vastaan surmatakseen hänet, ja sitten koko kansan käsi.
Kivitä hänet kuoliaaksi, sillä hän koetti saada sinut luopumaan Herrasta, sinun Jumalastasi, joka vei sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
KYLMÄ FAKTA, OLET KAMMOTTAVA JA ERITTÄIN VAARALLINEN! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oman todistuksesi mukaan sinun sydämeesi on esimerkiksi käsky:
niin älä noudata hänen mieltään äläkä kuule häntä; älä sääli äläkä armahda häntä äläkä salaa hänen rikostansa,
vaan tapa hänet: oma kätesi kohotkoon ensimmäisenä häntä vastaan surmatakseen hänet, ja sitten koko kansan käsi.
Kivitä hänet kuoliaaksi, sillä hän koetti saada sinut luopumaan Herrasta, sinun Jumalastasi, joka vei sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
KYLMÄ FAKTA, OLET KAMMOTTAVA JA ERITTÄIN VAARALLINEN!Mooseksen lain mukaan kukaan ei saa surmata verekseltään kiinni jäänyttä rikollista, vaan hänet tulee toimittaa esivallan asettaman tuomarin tutkittavaksi ja tuomittavaksi. Laki kieltää omankädenoikeuden.
- Anonyymi
Mooses-uskontosi on vienyt sinut hulluuteen.
- Anonyymi
"joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen"
(Matt 5:22) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen"
(Matt 5:22)Opettele lukemaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettele lukemaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Niin mitä muka???
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1581665
- 731180
- 113878
- 93770
Oletkohan tajunnut mitä olen päättänyt
En tule koskaan, ikinä, sanomaan sinulle mitään, ei tervehtimistä, ei aloitetta, ei katsetta, ei mitään, koska et ole si37557- 51536
Olen osastolla
Henkisesti olen aivan rikki siitä mitä olen tehnyt. Lisäksi olen vakavasti sairas. Verikokeet kertoo sen.35494Sinulle nainen
Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M74490- 37439
Poistetut keskustelut
Käsittelvät usein miesten asioita ja miehenä olemista. Kuten viimeksi poiston kohteeksi joutunut, Miesten tulee alkaa132427