Ei saa olla sairaana

Anonyymi-ap

Asia koskee sairastelua. Mistäs johtuu että kun minä olen sairaana niin puoliso ei tykkää siittä yhtään? Hän puhuu rumasti,haukkuu ja on töykeä.
Mutta jos hän itse on sairaana niin minä purin toki auttamaan häntä sen minkä voin. Ei tulisi mieelenikään alkaa möykkäämään tai ilkeilemään.
Sairaana ollessani en odota mitään paapomista mutta kaikkein vähiten odotan ilkeilyä ja päänaukomisra. Toki oisi ihan mukava jos toinen joskus kysyisi miten voit mutta ei vaan aina ilkeyttä ja haukkumista.
Asiaa puolisolta kysyessäni hän hermostuu,ei halua kuulemma riidellä.
Alkaa tuntumaan että minun pitäisi pitää suuni kiinni paitsi silloin kun kehun häntä,mitään rakentavaakaab kritiikkiä ei saa antaa. Hänen käytöstään eo saa ottaa puheeksi.

15

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kauhean vaikeaa on kyllä.

    • Anonyymi

      Anteeksi mutta en mitenkään voi uskoa, että tuota tapahtuu vain sairastuessasi.

      Kumppanisi kaltaiset ihmiset eivät siedä sitä, jos joku on heikossa tilassa. Se on heille jonkinlainen uhka. En osaa sanoa tämän enempää, koska en ole asiantuntija.

      Sen sijaan kehottaisin sinua vahvasti lähtemään tuon ihmisen elämästä. Epämiellyttävän käytöksen voi antaa anteeksi vain siinä tapauksessa, että toinen ymmärtää tehneensä väärin ja parantaa tapansa. Hän ei edes halua keskustella kanssasi asiasta! Miten hän voisi ymmärtää toimivansa väärin? Ei mitenkään.

      Mieti miten tuo näkyisi vakavammissa tilanteissa: jos joskus kohtaisit vakavampia sairauksia, surua tai taloudellisia menetyksiä, miten kumppanisi reagoisi? Toivon ettet koskaan noita asioita kohtaa, mutta sinun täytyy ymmärtää johdonmukaisuuden mahdollisuus kumppanisi toiminnassa. Mitä teet elämässäsi ihmisellä, joka ei tue sinua vaikeassa paikassa, vaikka sinä tuet häntä? Sellainenhan on puhdasta hyväksikäyttöä.

      Jos haluat jatkaa suhdetta hänen kanssaan, ota asia vielä puheeksi. Sano ettet välitä siitä, hermostuuko hän vaiko ei, sillä sinä aiot sanoa asiasi hänelle ystävällisesti joka tapauksessa. Kerro sitten hänelle, että hänen toimintansa sinun sairastuessasi on julmaa eikä kuulu parisuhteeseen. Ellei hän kuuntele eikä muuta käytöstään, suosittelen etsimään huolehtivamman ihmisen. Rakastavat ihmiset pitävät toisistaan huolta.

      🦄

    • Anonyymi

      Unelmien Urpon olet täydellä järjellä ja huolella valinnut itsellesi.

      Urpon joka on:
      vastenmielinen, ei tunne sanaa empatia, itserakas, verbalisoi täydellisen tollon lailla, on muutenkin kaikin puolin luotaantyöntävä.

      Onkohan koskaan ajatuksiisi pompahtanut edes pienintä ideaa että toisenlaisiakin ihmisiä, myös miehiä, ON olemassa?
      Oletko edes viitsinyt nähdä vaivaa etsiä ystäviä paljon , paljon korkeamman tason ihmisistä?
      Vai oletko niitä laiskoja naisia jotka hyökkäävät heti ensimmäisen miehen kippuun joka näyttää edes pienen pientä kiinnostusta sinua kohtaan.
      Taidat kuulua tuohon ryhmään. Nyt on korkea aika katsoa peiliin ja tehdä täyskäännös elämässäsi- tähdätä (henkisellä tasolla) paljon korkeammalle! Ensin itsesi suhteen - silloin valintasi ystävienkin suhteen automaattisesti muuttuu.
      Korkeammalle tasolle.

      • Anonyymi

        Aloittaja ei kertonut omaa eikä kumppaninsa sukupuolta. Miksi oletat hänet naiseksi?

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja ei kertonut omaa eikä kumppaninsa sukupuolta. Miksi oletat hänet naiseksi?

        🦄

        Aivan sama kumpaa sukupuolta puoliso edustaa!


    • Anonyymi

      Kumppanisi on narsisti.

    • Anonyymi

      Onkohan miehesi saanut kokea samaa kotopuolessa ja jatkaa itse täysin tyhmää tapaa.

    • Anonyymi

      Miten niin ei saa olla sairaana tai ei saa ottaa puheeksi. KUka teille tuollaiset lait on säätänyt ja kuka hemmetti tuollaisia vielä noudattaa? Sinäkö? AIkuinen ihminen!!

    • Anonyymi

      Tämä kuulostaa tavallaan tutulta. Omassa parisuhteessani mieheni hermostuu usein siitä jos olen heikko, valitan jostain tai esim itken. Hän ei ole mikään hirviö vaan osaa olla myös rakastava ja on hellä ja huolehtiva isä. Mutta kun itse osoitan heikkoutta ja kaipaisin olkapäätä hänen ensimmäinen reaktionsa on yleensä ärsyyntyy enkä voi ymmärtää sitä. Hän myös välttelee puhumasta aiheesta juurikin sanoilla "en jaksa nyt riidellä". Tällainen käytös on varmaan joku opittu juttu lapsuudesta mutta sitä en ole saanut selville koska jos koetan kysellä hänen lapsuudestaan hän toteaa ettei muista siitä paljoa tai vaihtoehtoisesti hermostuu ja heittää "en jaksa nyt tapella" kortin vaikka lopettaisin vain rauhassa keskustella puhtaasta mielenkiinnosta. Avoimuus on hänelle todella haastavaa eikä hän kovin usein ilmaise tunteitaan mitenkään näyttävästi, itse taas olen avoin joskus liikaakin ja esim tosi itkuherkkä. Ehkä häntä alitajuisestikin ärsyttää nähdä minun näyttävän ja selittävän tunteitani koska hän ei itse siihen pysty. En tiedä lähti vähän rönsyämään tämä mutta tsemppiä sinulle, toivottavasti miehesi kasvaa vielä ihmisenä niinku me kaikki.

      • Anonyymi

        Hirveästi kirjoitusvirheitä, toivottavasti jotain selvää tekstistä saa ja mitä kortin sepustaa!

        Edellisen kirjoittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirveästi kirjoitusvirheitä, toivottavasti jotain selvää tekstistä saa ja mitä kortin sepustaa!

        Edellisen kirjoittaja

        Ei Jeesus! XD mitä KOETIN sepustaa, siis

        Edelleen edellinen


      • Anonyymi

        Voi ei. Tosi ikävä juttu.


    • Anonyymi

      Kyllä toisen pitäisi nähdä se toinen siinä suhteessa myös heikkona hetkenä ja antaa tukensa. Muuten olet toiselle vain ilmaa.

    • Anonyymi

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

      🔞 K­­­u­u­­m­a­­t­­­ ­­t­y­­t­­­ö­­t­ ­­­o­­­d­­o­­t­t­a­­­v­­­a­­t­­­ ­­­s­­i­n­­u­­­a­­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18296195

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      140
      2311
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      394
      1929
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      29
      1820
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1240
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1129
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      102
      1123
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1053
    8. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      1034
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1007
    10. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      898
    Aihe