Itse olen ollut verokortilla tekemässä työtä maatalouden parissa eri hommissa useamman vuoden. Teen työt, kirjaan tunnit ja työnantajaosapuolen kanssa käydään viikottain läpi lista, ennen kun lähtee palkan maksuun.
Luonnollisesti jos joudun olemaan töistä pois päivän tai useamman, niin tunteja ei kerry. En ymmärrä ihmisten asennetta ensimmäisen sairauslomapäivän palkattomuuteen.
Oma mielipiteeni on, että tehdystä työstä maksetaan palkka ja jos on päivän pois sorvin äärestä, niin ei kuulu saada palkkaa. Tämänhän pitäisi olla selvä juttu. Varsinkin pienyrittäjille, jotka voivat tarjota lähinnä kausiluontoista työtä, toi perjantainen "olo on hieman kipeä" voi tulla todella kalliiksi.
Mistä moinen valitus
Anonyymi-ap
1
225
Vastaukset
- Anonyymi
Sekö ei sitten tule kalliiksi, että tyyppi tulee töihin perjantaina "olo hieman kipeänä" ja sen seurauksena maanantaina koko porukka oksentaa tai on kuumeessa?
Selvä homma minulle: jos ja kun palkkaakaan ei tule, niin saanen sitten aivan itse päättää, jos ja kun olen pikku vapaapäivän tarpeessa. Kun se menee täysin minun piikkiini, niin sen pitää sitten olla täysin oma asiani. Ilmoitan vain, että tänään en tule ja ei tartte kuule maksaakaan. Ei enää häpeää, pää kipeänä puurtamista eikä huonoa omaatuntoa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea
Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa1324369SDP:n lyhyt selviytymisopas
1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p763645Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?
Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.682260SÄHKÖLASKU 1600 EUROA Ei tässä ole mitään järkeä
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011804443.html Kyllä täysin huijausta nämä sähkömarkkinat. Varsinkin pörssisähk2231721Toivoisitko
Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit1181607Venäläiset varkaudessa
Ja venäjä mieliset. Teitä kiinnostaa toisinajattelijat ja trafikista päätellen aika paljonkin. Kunhan aika koitaa tulee2471136Lupajaoston esityslista
Ilmoitus rakennusvalvonntaan luvattomasta rakentamisesta. esityslistan 6pykälä Kyse on kulttuuritalon rakentamisesta jo49795- 62746
Jorma Uotinen UMK-juontajaksi! Mitä ajatuksia UMK-pesti herättää?
Professori, laulaja, koreografi ja TTK-tuomari Jorma Uotinen, 75, on yksi tämän vuoden UMK-juontajista. Uotisen rinnall20736Unelmoitko asumisesta ja elämisestä tai lomasta Lapissa?
Unelmoitko Lapista, ja ehkä voisit asua ja elääkin siellä? Lappi kiehtoo niin suomalaisia kuin ulkomaalaisiakin: lumi,6725