Itse olen ollut verokortilla tekemässä työtä maatalouden parissa eri hommissa useamman vuoden. Teen työt, kirjaan tunnit ja työnantajaosapuolen kanssa käydään viikottain läpi lista, ennen kun lähtee palkan maksuun.
Luonnollisesti jos joudun olemaan töistä pois päivän tai useamman, niin tunteja ei kerry. En ymmärrä ihmisten asennetta ensimmäisen sairauslomapäivän palkattomuuteen.
Oma mielipiteeni on, että tehdystä työstä maksetaan palkka ja jos on päivän pois sorvin äärestä, niin ei kuulu saada palkkaa. Tämänhän pitäisi olla selvä juttu. Varsinkin pienyrittäjille, jotka voivat tarjota lähinnä kausiluontoista työtä, toi perjantainen "olo on hieman kipeä" voi tulla todella kalliiksi.
Mistä moinen valitus
Anonyymi-ap
1
219
Vastaukset
- Anonyymi
Sekö ei sitten tule kalliiksi, että tyyppi tulee töihin perjantaina "olo hieman kipeänä" ja sen seurauksena maanantaina koko porukka oksentaa tai on kuumeessa?
Selvä homma minulle: jos ja kun palkkaakaan ei tule, niin saanen sitten aivan itse päättää, jos ja kun olen pikku vapaapäivän tarpeessa. Kun se menee täysin minun piikkiini, niin sen pitää sitten olla täysin oma asiani. Ilmoitan vain, että tänään en tule ja ei tartte kuule maksaakaan. Ei enää häpeää, pää kipeänä puurtamista eikä huonoa omaatuntoa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 24715321
Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa
Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?461934- 1891481
Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?
Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes1231392- 281209
- 122968
Huomioon ottaminen
Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin30922Sinkkusiskoni pliis kertokaa
Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex81784Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit
Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t80748- 75678