Ai niin tosiaan

Anonyymi-ap

Ivalon paliskunnan poromiehet on alkuperäisiä ivalolaisia niin, kuin minäkin.
He ei ole kaikki saamelaisia, mutta heidän joukossa on myös saamelaisia.

He tekee Kiviniemien kanssa yhteistyötä matkailualalla osa.
En ala heidän maineitaan putsamaan, koska ovat itse antaneet paskoa oman maineensa.

Muddusjärven paliskunnassa oli he jotka käyttää HYLKEEN nahka asuja!

10

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ivalon paliskunnan poromiehillä on myös exiä, mutta sukulainen ei vissiin ole alkuperäinen ivalolainen vaan akujärveläinen joka olis yhdenvertainen minun kanssa.
      Ei ole, koska minun suvun poromiehet on äidin suvussa ei isän ja he on Inarin kunnassa.
      Isän siskon exällä oli Ranualla jossain pikku kylässä navetta sekä poroja, mutta nuo oli hänen miehen.
      Heidän lapsilla pitäs olla poromerkit, mutta ei he ole syntyneet täällä.
      En ole kyseisen tädin kanssa tekemissä, koska kuuluu sukuun joka loukkaa kaikkien kunniaa.
      Minun isä ei liity koska 10 sisarusta ja jos enemmistö päättää niin 1 mies ei voi sanoa : Vittu noin pöljiä ei voi olla olemassa.
      Minä olisin ollut yhdenvertainen naapurin kanssa jolla on sama sukunimi, kuin äitini tyttö sukunimi on.
      Vanhemmat meni toukokuussa naimisiin ja minä synnyin heinäkuussa ja olisin syntynyt vaikka eivät olis menneet naimisiin, mutta sukunimi olis eri.
      Minä olisin olemassa, mutta siskoa ja veljeä ei välttämättä olis.

      Tila jonka mummo peri olis kolttalain mukaan kuulunut minulle, koska kolttalain mukaan olis voitu katsoa että minä olen myös koltta ja lain mukaan voin periä isän äidin suoraan.

    • Anonyymi

      Ossaako koltat ajjaa dumpperia? Ilman kunnianloukkausta?

    • Anonyymi

      Koltta-tila joka sukuuni liittyy joka on kokoajan ollutkin minun.
      Minä laskin, että yli 30vuotta on maavuokria saamatta ja SAATANAN TORPPARIT ON KYSYMÄTTÄ rakentaneet talon minun maille!
      Kunta ei ole mikään RAKENNUS OIKEUKSIEN antaja toisten maille!

      Kommunistit omii toisten maita ja väittävät vielä, että ” Me ollaan ostettu tämä tila.”
      Kai heillä on kauppakirja ja kuitti näyttää, että minä olen myynnyt heille sekä kysynyt kaikilta koltilla ensin ” Haluaako joku heistä ostaa ja jos ei halua niin laittaa nimen tähän listaan.”

      Isäni kanssa pystyn sopimaan ja sanomaan : Nyt olet hiljaa ja annat minun hoitaa, koska sukus tyylillä pääsee vain vankilaan!
      Kyllä heillä on lapsia jotka osaa myös lukea ja he on paljon viisaampia mitä minä.

      • Anonyymi

        Näitä kunnianloukkauksia löysin vanhempien mökilläkin.
        Sisko oli ostanut vieraskirjan ja kirjoittanut vieraskirjan kanteen mustekynällä ” 30.06-92 xxxxxx”
        Selasin sekä luin aikani kuluksi.
        29.7.92 minä olin kirjoittanut, että minä olin mökillä oman pojan ja velipojan kanssa, kun toiset oli hillassa.
        Minun nuorin tyttö joka on syntynyt 2007 oli käynyt kirjoittamassa oman nimensä siihen alle.
        Kirjoituksesta päätellen vasta opetteli nimen kirjoitusta, mutta selvää saa että pikku emäntä on itse käynyt kirjoittamassa.

        En minä ole ostanut vieraskirjaa, mutta olin kirjoittanut vieraskirjaan 24-26.10.2000 oman kirjoitukseni loppuun ” P.S EI TARVI TUODA KYNÄÄ.”
        Joku oli tuonut ja vieraskirjaan on tuon jälkeen kirjoiteltu vaikka kuinka paljon.

        Vieraskirjaa saa lukea, koska siinähän on tietoa mitä mökillä on tapahtunut.
        Olen varottanut vuonna 2000 siitä kynän tuomisesta mökille ja 2007 syntyi hän joka vahvisti, että ” Olis kannattanut uskoa ja jättää kynä tuomatta.”

        Minun eno ja hänen vaimonsa eli minun kummi vainaatkaan ei ole kunnioittaneet myöskään, koska hekin oli myös kirjoittaneet vieraskirjaan.
        He ehti tapaamaan minun vanhemman tytön joka oli ihan samanlainen pienenä ja kirjoitteli myös joka paikkaan nimeään!

        Ei minua tuo minua haittaa jos mökin saan näin, koska kyllähän mökillä voi asua.
        Kunnianloukkaus ja syrjintähän tuossa on tapahtunut, koska ei tuota tyttöä ole ollut edes olemassa tuolloin.

        Hänen isällä sekä kummitädillä on ollut velvollisuuksia katsoa myös tytön perään. Ei kaikki voi olla yksin minun vastuulla aina!
        Vieraskirjassa luki että olin ollut siskon pojanki kanssa mökillä ja siskoki oli ollut monta kertaa sekä ihan varmasti nähnyt tuon ” Ei tarvi tuoda kynää!” Kirjoituksen.

        Onneksi oli poika käyny joulun jälkeen ja kirjoittanut vielä fiksuna KYNÄLLÄ jonka joku oli tuonut mökille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä kunnianloukkauksia löysin vanhempien mökilläkin.
        Sisko oli ostanut vieraskirjan ja kirjoittanut vieraskirjan kanteen mustekynällä ” 30.06-92 xxxxxx”
        Selasin sekä luin aikani kuluksi.
        29.7.92 minä olin kirjoittanut, että minä olin mökillä oman pojan ja velipojan kanssa, kun toiset oli hillassa.
        Minun nuorin tyttö joka on syntynyt 2007 oli käynyt kirjoittamassa oman nimensä siihen alle.
        Kirjoituksesta päätellen vasta opetteli nimen kirjoitusta, mutta selvää saa että pikku emäntä on itse käynyt kirjoittamassa.

        En minä ole ostanut vieraskirjaa, mutta olin kirjoittanut vieraskirjaan 24-26.10.2000 oman kirjoitukseni loppuun ” P.S EI TARVI TUODA KYNÄÄ.”
        Joku oli tuonut ja vieraskirjaan on tuon jälkeen kirjoiteltu vaikka kuinka paljon.

        Vieraskirjaa saa lukea, koska siinähän on tietoa mitä mökillä on tapahtunut.
        Olen varottanut vuonna 2000 siitä kynän tuomisesta mökille ja 2007 syntyi hän joka vahvisti, että ” Olis kannattanut uskoa ja jättää kynä tuomatta.”

        Minun eno ja hänen vaimonsa eli minun kummi vainaatkaan ei ole kunnioittaneet myöskään, koska hekin oli myös kirjoittaneet vieraskirjaan.
        He ehti tapaamaan minun vanhemman tytön joka oli ihan samanlainen pienenä ja kirjoitteli myös joka paikkaan nimeään!

        Ei minua tuo minua haittaa jos mökin saan näin, koska kyllähän mökillä voi asua.
        Kunnianloukkaus ja syrjintähän tuossa on tapahtunut, koska ei tuota tyttöä ole ollut edes olemassa tuolloin.

        Hänen isällä sekä kummitädillä on ollut velvollisuuksia katsoa myös tytön perään. Ei kaikki voi olla yksin minun vastuulla aina!
        Vieraskirjassa luki että olin ollut siskon pojanki kanssa mökillä ja siskoki oli ollut monta kertaa sekä ihan varmasti nähnyt tuon ” Ei tarvi tuoda kynää!” Kirjoituksen.

        Onneksi oli poika käyny joulun jälkeen ja kirjoittanut vielä fiksuna KYNÄLLÄ jonka joku oli tuonut mökille!

        Tästä kyllä saa hyvän manifestointi kirjan aikaan…

        Luulee elävänsä köyhyydessä ja huomaa, että omaisuutta on enemmän mitä on edes kuvitellut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä kyllä saa hyvän manifestointi kirjan aikaan…

        Luulee elävänsä köyhyydessä ja huomaa, että omaisuutta on enemmän mitä on edes kuvitellut!

        Kyllä kaikki on kunnioittaneet Vieraskirjan ostajaa, mutta eivät joka AINOANA FIKSUNA OLEN YRITTÄNYT ESTÄÄ, ettei KUKAAN TULEVASTA LUE JA LISÄÄ ITSEÄÄN VÄÄRÄÄN PAIKKAAN!

        Omat penikkani tunnen ja tiedän, että jos kiellän niin he tekevät niin, kuin tätinsä sanoo tai pyytää!

        En olis mökille edes lähtenyt jos siskoni ei olis kilttinä lähtenyt Espoosta tuomaan Ivaloon jotain Fordia jolla pääsee ajamalla helvettiin ja lentämällä MANALAAN!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kaikki on kunnioittaneet Vieraskirjan ostajaa, mutta eivät joka AINOANA FIKSUNA OLEN YRITTÄNYT ESTÄÄ, ettei KUKAAN TULEVASTA LUE JA LISÄÄ ITSEÄÄN VÄÄRÄÄN PAIKKAAN!

        Omat penikkani tunnen ja tiedän, että jos kiellän niin he tekevät niin, kuin tätinsä sanoo tai pyytää!

        En olis mökille edes lähtenyt jos siskoni ei olis kilttinä lähtenyt Espoosta tuomaan Ivaloon jotain Fordia jolla pääsee ajamalla helvettiin ja lentämällä MANALAAN!

        Ei olekkaan VIERASKIRJA vaan MÖKKIKIRJA!
        Todisteet riittää kyllä, että ei toisetkaan ole kunnioittaneet vaan saanet kunnon katastrooffin aikaan!
        Onneksi lapsi on isänsä YKSINHUOLLOSSA ja vaimonsa vaati kunnioittamaan häntä!

        Tuolla kirjalla voi saada vaikka miljoona mökkiä, kun ottaa kirjan mökkiin ja todistajan mukaan!


      • Anonyymi

        Kyllä tässä olis aihetta saada ÄITI PALKKAA TAKAUTAVASTI vuodesta -90, kun helvetti on pitäny mökille tulla HALOTKI tekemään!
        Miehet on tietenkin juoneet kaljaa, koska olin kirjoittanut ” Pitääpä koluta nurkkia jos vaikka kalja löytys!”
        Ei lukenu että oliko löytyny…


    • Anonyymi

      Kyllä omille maille kaikki rakentaa. Metsäsaamelaiset ovat kaataneet kaikki puut husgvarnoilla ja homeliiteilla.

      • Anonyymi

        Minusta nuo on minun mailla, koska ei he koltansaamelaisia vaan minähän se oon tuo koltta jonka maat ovat omineet ja rakentaneet!
        En ole luvannu edes heidän mennä minun maille.
        Minun pitää vielä odottaa, että kutsuvat minut sinne.

        Yhdenvertaisuuslain mukaan minä olen koltta ja minun koulukaveri on hän joka asuu siinä naapurissa ja meitä yhdistää sama sukunimi.
        Minun sisko oli hänen velipojan koulukaveri ja väitti, että hänen nimi on ELLI.
        Minä kutsuin etunimellä ja ei meillä ollut mitään lempinimiä kelleen, mutta siskolla ja hänen kavereillaan oli.

        Minun siskon kavereita oli Poppikset, Mussukat, Munkit, Sipsit sekä muut Taffelin Raksut.

        Autotallista kyltti jossa luki isolla BINGO sekä PÄDE, PODE ja HANSKI.
        En tiedä onko tuo vielä tallessa, mutta oli se vielä muuan vuosi sitten ku hain jotain siitä samasta pinosta ja tuo tuli vastaan.
        Kyllähän minä tietenkin katoin, että mikähän se tämä on.

        IVALON BINGO BÄNDI PÄDE, PODE ja HANSKI!
        Ilmat lämpenee niin voin käydä kattomassa onko kyltti vielä tallella.
        Voitas viettää Ivalossa vanhojen ivalolaisten BÄNDIEN konsertti jos tuo kyltti vielä löytyy!

        Ei me päästy koskaan BINGON keikalle rokkaan PÄDEN ja PODEN tahtiin jossa mukana oli myös HANSKI.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6668
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2672
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2253
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      75
      1904
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1467
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe