Voi helevetti!

Anonyymi-ap

Koltansaamelaiset on SaKä:ssä kumonneet yhdenvertaisuuslain avulla nuo koltta-alueeseen liittyvät lait.
Alkuperäinen maan omistaja Suomessa on Suomen valtio ei saamelaiset eikä koltansaamelaiset.
Jos saamelaiset olis yhdistyneet koltansaamelaisiin ja kolttaneuvosto päättäis asioista niin kolttalakia he vois käyttää, mutta saamelaiset asuu Suomen valtion mailla ja he saa ostaa yksityisinä valtiolta maata johon perustavat porotiloja.

Kolttalaissa on ne vanha oikeudet jotka oli Petsamossa. He saa hakea metsästä puut, mutta he ei saa hakea rakennustarpeita.
Teoriassa ei ole edes olemassa koltta-aluetta eikä saamelais-aluetta, koska alkuperäinen omistaja on Suomen valtio.

Ei meillä ole suomalaisilla suvuilla jotka on Petsamosta ole noita vanhoja oikeuksia, koska ei niitä pysty kukaan valvomaan. Nuo alkuperäisille Inarin kuntalaisille ja valtionvirkamiehille, mutta ei muualta muuttaneille.

Tuolta löytyy pykälät sekä vanhat kalastusoikeudet
https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1995/19950253

9

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos oikein ymmärsin niin Keväjärvellä asuvat koltat ei saa pyörittää yritystä Nellimin kylällä, koska on erialueiden koltansaamelaisia.
      Nellimin yrityksissä saa vain sen koltta-alueen ihmiset käydä töissä jotka sillä alueella vakituisesti asuu.
      Joka hotellissa jonka koltansaamelaiset omistaa on saman sääntö, koska noilla turvataan sen alueen kolttien toimeentulo.
      Jos suomalainen omistaa koltta-alueella yrityksen niin hänen pitää palkata koltta töihin, koska koltan toimeentulo pitää turvata ensin ja sen jälkeen vasta oma ja toisten.

      • Anonyymi

        Kyllähän minäki olisin koltan kanssa naimisiin menny jo aikoja sitten, mutta en ollu tiennyt tuosta pykälästä niin eipähän tullu mentyä vaan minä lähin ihan ite töihin…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän minäki olisin koltan kanssa naimisiin menny jo aikoja sitten, mutta en ollu tiennyt tuosta pykälästä niin eipähän tullu mentyä vaan minä lähin ihan ite töihin…

        Voit vaatia kunnianloukkaus korvauksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit vaatia kunnianloukkaus korvauksia

        Eikö kyseessä ole törkeä kunnianloukkaus, kun minua syytetään joka en ole edes koltan kanssa pyrkinyt naimisiin joka elättäis minut vaan olen itse lähtenyt töihin.
        Joku viisas meni naimisiin koltan kanssa ja hän jäi leskeksi ja koltan liiketoiminta jäi hänelle. Hänen pitää palkata koltta töihin, koska hän ei koltta vaan suomalainen.
        Yhdenvertaisuuslain mukaan minut voidaan rinnastaa kolttaan, koska molemmat suvut on asuneet Petsamossa kolttien kanssa.
        Keväjärven koltta-alueellakin asuu suomalaisia yrittäjiä ja ei heillä ole yhtään kolttaa töissä vaan itse tekevät töitä. Suomalaiset saa kyllä muuttaa asumaan koltta-alueelle, mutta heidän pitää perustaa yritys jolla työllistävät koltan joka elättää hänet!
        Kyllä Inarin kunnan valtuutettujen on kuulunut olla kolttalaista tietoinen, koska koltta-alue kuuluu Inarin kuntaan.
        Minä kyllä osaan lukea kolttalakia niin omaksi, kuin koltansaamelaisten eduksi ja minähän olen suomalainen joka edustaa Suomen valtiota mutta en kyllä syrji saamelaisia enkä poromiehiä koska minähän ammun itseäni selkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö kyseessä ole törkeä kunnianloukkaus, kun minua syytetään joka en ole edes koltan kanssa pyrkinyt naimisiin joka elättäis minut vaan olen itse lähtenyt töihin.
        Joku viisas meni naimisiin koltan kanssa ja hän jäi leskeksi ja koltan liiketoiminta jäi hänelle. Hänen pitää palkata koltta töihin, koska hän ei koltta vaan suomalainen.
        Yhdenvertaisuuslain mukaan minut voidaan rinnastaa kolttaan, koska molemmat suvut on asuneet Petsamossa kolttien kanssa.
        Keväjärven koltta-alueellakin asuu suomalaisia yrittäjiä ja ei heillä ole yhtään kolttaa töissä vaan itse tekevät töitä. Suomalaiset saa kyllä muuttaa asumaan koltta-alueelle, mutta heidän pitää perustaa yritys jolla työllistävät koltan joka elättää hänet!
        Kyllä Inarin kunnan valtuutettujen on kuulunut olla kolttalaista tietoinen, koska koltta-alue kuuluu Inarin kuntaan.
        Minä kyllä osaan lukea kolttalakia niin omaksi, kuin koltansaamelaisten eduksi ja minähän olen suomalainen joka edustaa Suomen valtiota mutta en kyllä syrji saamelaisia enkä poromiehiä koska minähän ammun itseäni selkään.

        Koltta loukkaa itse Nellimin kolttien kunniaa sekä syrjii heitä ja muilla koltta-alueilla suomalaiset loukkaa sekä syrjii kolttia viemällä leivänkin heidän pöydästä, kun he pyörittää yritystoimintaa joilla vievät koltalta ne vähäisetkin rahat.
        Ivalossa koltat ei suostu edes lähtemään töihin vaan he syrjii minua, koska heidät pitää työllistää ensin ja minä pääsen vasta heidän jälkeen töihin koska KOLTTALAKI koskee heitä ihan Ivalon kylälläkin!

        Kolttien mielestä minun pitää asua kiven alla ja elää ilman rahaa!
        Kunnan päättäjien tehtävä on ollut Inarin kunnassa kokoajan pitää myös minun etuja eikä heikentää ja tukea kolttia päihteiden käytössä sekä työstä luistamiseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koltta loukkaa itse Nellimin kolttien kunniaa sekä syrjii heitä ja muilla koltta-alueilla suomalaiset loukkaa sekä syrjii kolttia viemällä leivänkin heidän pöydästä, kun he pyörittää yritystoimintaa joilla vievät koltalta ne vähäisetkin rahat.
        Ivalossa koltat ei suostu edes lähtemään töihin vaan he syrjii minua, koska heidät pitää työllistää ensin ja minä pääsen vasta heidän jälkeen töihin koska KOLTTALAKI koskee heitä ihan Ivalon kylälläkin!

        Kolttien mielestä minun pitää asua kiven alla ja elää ilman rahaa!
        Kunnan päättäjien tehtävä on ollut Inarin kunnassa kokoajan pitää myös minun etuja eikä heikentää ja tukea kolttia päihteiden käytössä sekä työstä luistamiseen!

        Ruotsista tuli koulukaveri aikoinaan rinnaikaisluokalle joka valehteli päin naamaa, että hänen isä on ESPANJALAINEN! Hän ei ole koskaan tunnustanut, että hän VALEHTELI minulle vaikka me oltiin hänen kanssa hyviä kavereita ja minä autoin häntä tutustumaan muihin ivalolaisiin.
        Hänen isä onki kuulemma ROMANI ja minä en ole koskaan romaneita halveksunut enkä syrjinyt.
        Ivalossa asu romani perhe ja heidän lapset leikki minun lasten, veljeni ja muiden heidän kavereiden kanssa minun vanhempien luona ja minä olin heidän kanssa siellä.
        Romani äidin kanssa minä olen jutellut monet kerrat ja minä olen käynyt myös hänen kotona kahvilla sekä istunut samassa pöydässä myös hänen miehen kanssa.
        Minä olen elämäni aikana tavannut vaikka kuinka paljon romaneita ja ei meillä ole heidän kanssa ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsista tuli koulukaveri aikoinaan rinnaikaisluokalle joka valehteli päin naamaa, että hänen isä on ESPANJALAINEN! Hän ei ole koskaan tunnustanut, että hän VALEHTELI minulle vaikka me oltiin hänen kanssa hyviä kavereita ja minä autoin häntä tutustumaan muihin ivalolaisiin.
        Hänen isä onki kuulemma ROMANI ja minä en ole koskaan romaneita halveksunut enkä syrjinyt.
        Ivalossa asu romani perhe ja heidän lapset leikki minun lasten, veljeni ja muiden heidän kavereiden kanssa minun vanhempien luona ja minä olin heidän kanssa siellä.
        Romani äidin kanssa minä olen jutellut monet kerrat ja minä olen käynyt myös hänen kotona kahvilla sekä istunut samassa pöydässä myös hänen miehen kanssa.
        Minä olen elämäni aikana tavannut vaikka kuinka paljon romaneita ja ei meillä ole heidän kanssa ongelmia.

        Rosita joka asui Ivalossa aikoinaan ja hänen romani lapset lähti huostaan.
        Hän kävi toisen romani naisen kanssa minun vanhempien luona ja minä olin yksin kotona.
        Anette ja Rainer Åkerlund on näkyneet molemmat televisiossa. Anette opiskelee yliopistossa romaneiden historiaa ja näin, kun laulo televisiossa lauantaina.
        Minun isä sano : Rainerin kaksossisko laulaa romanin kielellä ja opiskelee yliopistossa romaneiden historiaa sekä kulttuuria!
        Siitä on monta vuotta aikaa, kun Raineri soitti kitaraa nuorisokodissa ja isän kanssa katsoin tuotakin ohjelmaa.
        Olen kyllä onnellinen heidän molempien puolesta, että ovat saaneet tukea yhteiskunnalta romaneina.
        Raineri oli meillä yötä ja oli lähdössä eikä halunnut edes kuulla, ettei hän voi lähteä.
        Minun äiti sano mulle : Nyt menet Rainerille sanomaan ettei saa lähteä.
        Minä otin häntä olkapäistä kiinni ja sanoin: Ei äiti ole jättänyt sinua vaan äiti tulee hakemaan sinut ja minä voin olla sinulle äiti sen aikaa.
        Sopi Rainerille ja sanoin hänelle : Sinun pitää sanoa äidille tuo.
        Ei minulta ole koskaan kysytty eikä Rositalta, että voisinko minä alkaa hänen lasten sijaisäidiksi.
        En olis kieltäytynyt, koska olisin oppinut samalla romani kulttuuria.
        Minä olin jo näiden kaikkien poikien kanssa vanhempien luona, kun koulun jälkeen. He ei saaneet syrjiä ketään ja edes omat ei saaneet sanoa : Tämä on minun peli/lelu tai joku muu vastaava joten et saa leikkiä tällä.
        Sanoin: Jos pyydät kaverin tänne niin et ala pomottamaan täällä!
        Kaverille sanoin : Kyllä pitää antaa vauvanki leikkiä teidän kanssa.
        Kyllä jokainen taipu, koska minä sanoin : Jos leikit ei onnistu niin sitte ei leikitä ollenkaan.
        Minäki sain välillä leikkiä ja huitoa miekalla sekä seisoa olohuoneen pöydällä sekä sanoa : Kaikki yhden ja yksi kaikkien puolesta!
        Pojista tuo oli hauskaa kun minäkin leikin välillä!
        Opetin leikillä heitä ettei saa kiusata kavereita, mutta en tiedä mitä koulussa opettivat.

        Saivat ampua raketteja ylä-asteella sisällä eikä tarvinnu maksaa edes korvauksia, koska oli ylä-asteen rehtorista, opettajista sekä muusta henkilökunnasta NORMAALIA!
        Minun mielipide on että tuollainen käytös on IDIOTISMIÄ ja rehtori sekä hänen alaiset olis kuulunut laittaa jo aikoja sitten vankilaan, koska KRIMINAALEJA opettavat sekä pitävät tuota normaalina opetuksena!


    • Anonyymi

      Holon velipuoli on kateellinen.

    • Anonyymi

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

      🔞 ­V­i­t­t­u­ ­­­t­­ä­­­m­ä­ ­­k­­­u­­­u­­m­­a­­­ ­n­a­­­r­t­­t­u­­­ -> https://siz.la/hotcat21

      🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe