Nyt kun vielä muistan niin Kaamasen viikon uutiset!

Anonyymi-ap

7 poroa oli juossut tiellä ja kadonnut metsään.
Paparazzi ei voinut selvittää kenen metsään katos ja kenen merkissä oli, koska LUMIEN-MURSUNA olisin PAPARAZZINA uinu vahingossa verkkoon josta tieni olisi johtanut peräkärryyn jonka perässä lukee JULLIKKA!

17

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näin 2 jäneksen jäljet ja Lumien-mursuksi maastoutuneena paparazziana lähin uimaan peräään, mutta ehän mie nähny mihin ne menivät. Mie mursuna sukelsin pohjassa ja jänekset juoksi pinnassa joten miehän käännyin takaisin…
      Näin taas porojen jälkiä ja sitte mie näin jo IHMISEN!

      Moottorikelkalla ajo KYPÄRÄ päässä joten hän oli ihminen eikä POROMIES.

      Monena päivänä melekeen meinasin mennä ulos, mutta KIITOS POROJEN niin jäi kerään KUNNIANLOUKKAUS JÄLKIÄ!

      • Anonyymi

        Olen monena vuonna sopinut porojen kanssa, että he saa käydä täällä mökillä pitämässä nuo polut auki niin EI TARVI minun eikä naapureiden alkaa ensimmäisenä lapioimaan polkuja auki, kun mökille tai kotia mennään!

        Minun pitää alkaa puu savotalle, mutta miten tässä mihinkään alkaa, kun POROT on taas jättäneet SOPIMUSTA NOUDATTAMATTA!
        Ei minulla ole koiraa, koska voi alistaa ihmistä ja ehän noin hullu sentään ole!

        Kyllä porot saa käydä pihalla, mutta minun pitää saada ottaa kuvia niistä ja kaveri selffieitäkin jos siltä tuntuu!

        Muddusjärven paliskunnan porot on nämä joiden kanssa olen SOPIMUKSEN tehnyt ja isännät/emännät on itse vastuussa poroistaan!


    • Anonyymi

      Nyt näin POROMIEHEN joka ajo MOOTTORIKELKALLA REKI perässä ilman kypärää ja YLINOPEUTTA!
      Oliskohan ollut Letku-Teukka joka oli menossa KIEVARIIN ja ajo muka ETTO kierroksen niin vaimonsa luulee, että on menny poroja ruokkimaan!
      Sehän se aina niitä vaimoja etelästä GAMAS-CITYYN nai ja sitte alottaa tuon PERINTEISEN tapansa!

      Minä ja Letku-Teukka ollaan kyllä hoidettu Hevva LEJON paskatautikin Kaamasessa.
      Imperiumi ei auttanut mutta PARILLA PAMPERSILLA kyllä parani, kun sanoin : Vedä nämä jalkaan ja tämä päähään niin kestää paskoa housuun!
      Letku-Teukka alko nauramaan ja sano, että : Jos ei muuta opi niin ainakin oppii LORVIKATARIA hoitamaan!
      Hevva Lejon tehtävä oli keksiä, että ” MITEN LUISTETAAN TYÖT!”

      • Anonyymi

        Pittää laserilla merkata porot. Se on nykyaikaa. Sitte tietää kenen porot delasi.


      • Anonyymi

        Minä ole kyllä kirjoilla Ivalossa, mutta olen ennenkin asunut KAAMASESSSA!
        Kunniaansaloukkaaneen ISO-VANHEMMAT asuu Kaamasessa ja ei heidän lapset, lastenlapset, lastenlastenlapset eikä edes lastenlastenlastenlapset ole PERUSPALVELUIDEN pysymisestä edes pitäneet huolta, että Kaamasessa on tuollaiset palvelut!
        Eivät viittineet edes jatkaa TAKSILLA ajoa ja he olis saaneet kieltäytyä päihtyneiden kuskaamisesta sekä yö ajoista!

        Ei kuuluu mulle millä KUNNIALLISEN ISO-VANHEMMAT KAUPASSA KULKEE! Kauppa on Inarissa ja kunniallisen mummohan hiihteli aikoinaan Kaamasen KANSANHIIHDOISSA joten kyllähän 90vuotiaat hiihtää Inariin kauppaan ja sieltä takasin Kaamaseen kotia ruokien kanssa!
        Kesällähän he polkee pyörällä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ole kyllä kirjoilla Ivalossa, mutta olen ennenkin asunut KAAMASESSSA!
        Kunniaansaloukkaaneen ISO-VANHEMMAT asuu Kaamasessa ja ei heidän lapset, lastenlapset, lastenlastenlapset eikä edes lastenlastenlastenlapset ole PERUSPALVELUIDEN pysymisestä edes pitäneet huolta, että Kaamasessa on tuollaiset palvelut!
        Eivät viittineet edes jatkaa TAKSILLA ajoa ja he olis saaneet kieltäytyä päihtyneiden kuskaamisesta sekä yö ajoista!

        Ei kuuluu mulle millä KUNNIALLISEN ISO-VANHEMMAT KAUPASSA KULKEE! Kauppa on Inarissa ja kunniallisen mummohan hiihteli aikoinaan Kaamasen KANSANHIIHDOISSA joten kyllähän 90vuotiaat hiihtää Inariin kauppaan ja sieltä takasin Kaamaseen kotia ruokien kanssa!
        Kesällähän he polkee pyörällä!

        Kunnianloukkausta, syrjintää, kaltoinkohtelua sekä vapauden riistoa kun tulee mökille rauhaan!
        Edes 90vuotiaat kunniallisen isovanhemmat ei ole palveluita YMMÄRTÄNEET vaatia vaikka PERUSTUS LAIN mukaan on ollut kokoajan oikeus.

        Minun isovanhemmat jotka Kaamasessa asu aikoinaan on olleet haudassa yli 40 ja 50vuotta, mutta oletin että KUNNIANSA LOUKANNUT YSTÄVIENSÄ KANSSA ON HUOLEHTINUT ASIOISTA!

        Letku- Teukka sano aikoinaan mulle ” Mulla on yhtä pöljät siskot mitä sulla on!”
        Minun sisko haukku Kaamasen Kievarissa kaikki ja minä en enää edes yrittänyt sanoa ” Oletkos hullu?”

        Kaamasen Mustan miehen sisko hyväksy vasta, kun sanoin Kaamasen Mustalle miehelle ” Kuulin että teet niitä RÄPPI sanotuksia jollekkin räppärille!”
        Mustan Martti sano mulle : Nyt oot hiljaa!
        Hänen unelma osittain toteutui eli sai siskostani melkeen itselleen morsiammen…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnianloukkausta, syrjintää, kaltoinkohtelua sekä vapauden riistoa kun tulee mökille rauhaan!
        Edes 90vuotiaat kunniallisen isovanhemmat ei ole palveluita YMMÄRTÄNEET vaatia vaikka PERUSTUS LAIN mukaan on ollut kokoajan oikeus.

        Minun isovanhemmat jotka Kaamasessa asu aikoinaan on olleet haudassa yli 40 ja 50vuotta, mutta oletin että KUNNIANSA LOUKANNUT YSTÄVIENSÄ KANSSA ON HUOLEHTINUT ASIOISTA!

        Letku- Teukka sano aikoinaan mulle ” Mulla on yhtä pöljät siskot mitä sulla on!”
        Minun sisko haukku Kaamasen Kievarissa kaikki ja minä en enää edes yrittänyt sanoa ” Oletkos hullu?”

        Kaamasen Mustan miehen sisko hyväksy vasta, kun sanoin Kaamasen Mustalle miehelle ” Kuulin että teet niitä RÄPPI sanotuksia jollekkin räppärille!”
        Mustan Martti sano mulle : Nyt oot hiljaa!
        Hänen unelma osittain toteutui eli sai siskostani melkeen itselleen morsiammen…

        Muutenhan tämä Kaamanen olis hyvä paikka ja ymmärrän sen myös, että miksi kehitystä ei tapahdu!
        Niitä TURKULAISIA EUKKOJA on muuttanut KAAMASEEN ja eihän nuo TURKULAISET MITÄÄN SAA TÄÄLLÄ AIKAAN!

        Askalat oli Inarin hotellissa töissä, kun olin siellä.
        Kysyin : Onko se totta mitä turkulaisista puhuvat?
        Sano : Inarilaiset on vielä tyhmempiä mitä turkulaiset!
        Minä sanoin : Onneksi olen Ivalosta niin ei tarvi tuohon Turun paskaan sotkea itseään!

        Todisteet kyllä riittää siihenkin, että ” Se mitä turkulaisista puhuvat on totta, mutta tuo mitä turkulaiset inarilaista väitti on vielä todistamatta.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutenhan tämä Kaamanen olis hyvä paikka ja ymmärrän sen myös, että miksi kehitystä ei tapahdu!
        Niitä TURKULAISIA EUKKOJA on muuttanut KAAMASEEN ja eihän nuo TURKULAISET MITÄÄN SAA TÄÄLLÄ AIKAAN!

        Askalat oli Inarin hotellissa töissä, kun olin siellä.
        Kysyin : Onko se totta mitä turkulaisista puhuvat?
        Sano : Inarilaiset on vielä tyhmempiä mitä turkulaiset!
        Minä sanoin : Onneksi olen Ivalosta niin ei tarvi tuohon Turun paskaan sotkea itseään!

        Todisteet kyllä riittää siihenkin, että ” Se mitä turkulaisista puhuvat on totta, mutta tuo mitä turkulaiset inarilaista väitti on vielä todistamatta.”

        Olen sentään tehnyt ilmoituksen, mutta Kaamasen KAUNIIT ja ÄLYKKÄÄT NAISET ei ole kyllä minun kanssa YHDENVERTAISIA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen sentään tehnyt ilmoituksen, mutta Kaamasen KAUNIIT ja ÄLYKKÄÄT NAISET ei ole kyllä minun kanssa YHDENVERTAISIA!

        He on minun siskon kanssa yhdenvertaisia, koska hän jonka kunniaa loukkasin on minun siskon kanssa yhdenvertainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pittää laserilla merkata porot. Se on nykyaikaa. Sitte tietää kenen porot delasi.

        Ei tuossa yhtään raatoa ollu, mutta yli 1500 kunnianloukkausta laskin ja tuo lumi sulaa niin löyty saman verran kunnianloukkauksia sen sulaneen kerroksen alta!

        Nuo on varmaan sen Huukon lapsenlapsen YSTÄVIEN poroja jotka tässä on käyny niskuroimassa ja LOUKKAAMASSA minun sekä kaikkien kunnian joita nuo saavat syrjiä eivätkä edes viitti hoitaa porojaan!

        Kyllä ne Kaamasessa tietää, että minä en ole mikään poronhoitoja vaan Kaivosalan vanhemman panostajan koulutuksen käynyt!
        Minun kanssa pitää sopia, että hoidetaanko me porottomat Kunniallisen ystävien poroja!

        Me ollaan myös vanhoja kaamaslaisia ja meidän suvut teki aikoinaan täällä yhteistyötä, mutta osahan osas jo siihen aikaan piruta sekä alistaa muita!


    • Anonyymi

      Viikkoon ei ollu näkyny, kuin 1 ihminen ja 1 poromies!

      Pihalla seisoin rauhassa ja nautin hiljaisuudesta!
      Ainaki 50 ihmistä ajo letkassa kelkalla ohi!

      Taidan lähteä Ivaloon viikonlopuksi ja tulla viikolla takasin RAUHAAN!
      Minulla kyllä täällä tekemistä sekä puuhaa riittää ja en tarvi edes kaveria, mutta ei tarvi MOOTTORIKELKKA SAFARIEN KALTOINKOHDELLA MÖKILLÄ!

      • Anonyymi

        Hyvä son että teilä eroneila ja leskillä on seuraa näistä safariporukoista on varaa valita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä son että teilä eroneila ja leskillä on seuraa näistä safariporukoista on varaa valita.

        En ole koskaan ollut kaamaslaisen miehen vaimo, mutta olen myös alkuperäisiä kaamaslaisia sekä ivalolaisia.
        Äidin vanhemmat asui Kaamasessa, kun Petsomasta evakoivat suomalaiset aikoinaan.

        Jos he olis jääneet Karigasniemelle mummon veljen luo asumaan niin mehän ASUTTAS KORSUSSA vieläkin heidän ILMAISINA PIIKOINA sekä RENKEINÄ, koska eihän heidän OMAT JOUDA VIELÄKÄÄN omistaan huolta pitämään. Heillä on kuulemma omat elämät!

        Minun isovanhemmat aloitti Kaamasessa oman uuden elämän sodan jälkeen ja minun mummo puhu aina Kaamasesta jossa hän eli parasta aikaansa.
        Petsamossa mummo ja vaari asui mummon veljen ja hänen vaimon piikana ja renkinä, koska he oli talollisia jo siellä!


    • Anonyymi

      Lesken syli on lämpöinen mutta tavara on horo.

      • Anonyymi

        Se mitä me Mäntyrannassa ollaan sovittu on sovittu jo yli 30 vuotta sitten, kun minäkin laskin Mäntyrannan törmältä Kaamasjoen jäälle persemäkeä!
        150metrin päähän rannasta sovittiin sen takia, että tehdä kelkkareitti niin eivät aja kelkoilla päälle, kun MINÄ PERSE PYSTYSSÄ NOUSEN JÄÄLTÄ YLÖS!
        Kyse oli TURVALLISUUDESTA ja kesällä kyse oli INTIMITEETTI SUOJASTA, koska meillä on kaikilla tapana käydä SAUNASTA ALASTI UIMASSA!

        Meidän perinteet on yhtä ARVOKKAAT mitä muidenkin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se mitä me Mäntyrannassa ollaan sovittu on sovittu jo yli 30 vuotta sitten, kun minäkin laskin Mäntyrannan törmältä Kaamasjoen jäälle persemäkeä!
        150metrin päähän rannasta sovittiin sen takia, että tehdä kelkkareitti niin eivät aja kelkoilla päälle, kun MINÄ PERSE PYSTYSSÄ NOUSEN JÄÄLTÄ YLÖS!
        Kyse oli TURVALLISUUDESTA ja kesällä kyse oli INTIMITEETTI SUOJASTA, koska meillä on kaikilla tapana käydä SAUNASTA ALASTI UIMASSA!

        Meidän perinteet on yhtä ARVOKKAAT mitä muidenkin!

        Oliko Eero mukana?


    • Anonyymi

      Lauantain KAAMASEN uutiset!

      Aamulla, kun päivä valkeni niin istuskelin siellä ulkohuusissa sekä nautin aamun RAUHASTA.
      Katteli kauniita maisemia ovi auki ja ajattelin, että ” Kyllä tämä on hyvää sekä rauhallista elämää jota minä olen kaivannut!”

      Hyvä ja rauhallinen elämä sekä aamu loppu siihen, kun KOIRA LAUMA ALKO HAUKKUMAAN!
      Eli KALTOINKOHTELEMAAN, SYRJIMÄÄN sekä LOUKKAS myös KUNNIAA!
      Minä HAUKUN ASIASTA, mutta tuo Kaamasen koira lauma haukkua räksytti tyhjää!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3787
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      97
      3439
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2478
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1436
    Aihe