Käräjäoikeus ei ole oikeutta nähnytkään.

Anonyymi-ap

Kummallinen ja omituinen käräjäoikeuden istunto kirvoitti pakonomaisen tunteen siitä, että eihän oikeuslaitoksen pitäisi näin toimia ! Eli , mieheni oli syytteessä exänsä pahoinpitelystä. Pahoinpitelyä hän ei ole tehnyt ja hänellä on todisteet olemassa siitä, että rikosilmoitus oli valheellinen. ( olen ne myös itse nähnyt). Samainen nainen on nostanut syytteen itse asiassa ainakin 4 eri exäänsä kohtaa myöskin pahoinpitelystä, se mihin lpputulokseen oikeudessa niiden osalta päädyttiin, niin ei ole tietoa.
Mutta itse asiaan. Käsitykseni mukaan oikeudessa käsitellä syytteet, kuullaan puolustuksen puheenvuoro sekä syyttäjän puheenvuoro ja tämän jälkeen käydään lävitse todisteet puolesta ja vastaan. Eikö niin ? Todistelujen jälkeen oikeus vetäytyy miettimään ratkaisua ja antaa sitten tuomionsa asiassa.

No, tässä tapauksessa näin EI toimittu Vaan kuultiin kyllä sekä syyttäjän että puolustuksen puheen vuoro, MUTTA mitään todisteluja ei käyty lävitse puolustuksen osalta, vaikka niitä oli. Oikeuden päätös siis perustui seuraavaan lauseeseen : " Koska kantajalla ei ole rangaistusvaatimuksia, kosto on epätodennäköinen motiivi" Ja tuomio Miehelle : Syyllinen.

Tämä ei käsittääkseni ole oikeudenmukainen oikeusistunto eikä sen pitäisi mennä missään nimessä näin.
Sakkoa tuli, mutta ei vankeutta, ehdollista tai ehdotonta ja tämän vuoksi mieheni ei välttämättä saa valitusoikeutta hoviin. Todellisuudessa rangaistus hänelle on paljon suurempi. Meillä on tieto miksi exänsä pahoinpitely syytteen nosti ja mihin kaikkeen se tulee vaikuttamaan. Niistä en voi vielä enempää avautua, mutta päivitän kyllä koko tilanteen auki kunhan hovi oikeus antaa tuomionsa toisessa jutussa. ( mieheni ole syytteessä siellä vaan kyse on toisesta asiasta joka liittyy lapsiin)

Tämä myös aiheuttaa sen, että mieheni menettää metsästysaseensa valtiolle eikä siis ole kykenevä enää saamaan metsästysaseita, mieheni on harrastanut metsästystä kuitenkin kymmeniä vuosia aktiivisesti.

Onko siis oikeus todellakin suomessa näin rappeutunut järjestelmä jossa katsotaan naamasta onko syyllinen vai ei. Todisteita ei kuunella, niitä ei edes oteta käsittelyyn. Ja todisteet olisivat vapauttaneet mieheni syytteistä -

Oikeuslaitos suomessa siis toimii täysin mielivaltaisesti ja tuomitsee syylliseksi ihmisiä joiden todisteita syyttömyydestä se ei edes käsittele, Aivan käsittämätöntä paskaa.

Jos teissä lukijoissa on oikeusoppineita jotka edelleen kunnioittaa oikeuden perusperiaatteita sekä oikeudenmukaista oikeusistuntoa niin antakaa nyt vähän vinkkejä miten meidän tästä kannattaisi mennä eteenpäin - varsinkin jos valituslupaa hoviin ei tule. Ja vaikka tulisikin - onko jotain muutakin keinoa ? Hoviin odotellaan kuitenkin pääsyä 2-3 vuotta !

1

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Käräjäoikeudessa on oppinut tuomari. Tosin poliittisin perustein valitut lautamiehet päättävät mikä on tuomio.
      Oulussa oli lautamiehenä demari. Oikea poppamies Afrikasta. Hän teki oman lapsensa kanssa lapsia, jäi siitä kiinni. Ja oikeuteen joutui vastaamaan teoistaan.
      Oikeudessa hän Tarvitsi tulkin ymmärtääkseen tapahtumat.
      Vieläköhän lienee demareitten lautamiehenä, tämä poppamies Afrikasta

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5534
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2476
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      55
      1694
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe