Meni hermot linja-autossa teineihin!

Anonyymi-ap

Kuuntelin sivukorvalla teinien juttelua kengistä! Ei oo muita kenkii ku Jordanit...

Mun teki mieli mennä sanoon niille, että vittu ostakaa sellaiset kengät, mitkä tuntuu hyvältä jaloissa ja joista itse tykkäätte, älkääkä ostako merkkiä, jos se tuntuu paskalta! Nykyään näillä kaikilla on jotkut salihousut ja valkoiset lenkkarit, koska se on muotia! Mua sitten vaan vituttaa tämä nykymaailman merkkiuskollisuus ja niin sanotun muodin perässä ravaaminen. Kuinka huono itsetunto ihmisillä on, jos ei kulje omia polkujaan ja tee just niin kuin itse tykkää?

43

402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se on tuo ikä. Täytyy olla niin cool ja kuulua massaan. Kun kasvavat, niin alkavat hakea sitä omaa paikkaa ja tuo massaan kuulumisen tarve hälvenee. ✌🏻

      • Rimpsessat ei alkujakaan kuulu massaan. 🌹👀


      • Kynis.mi kirjoitti:

        Rimpsessat ei alkujakaan kuulu massaan. 🌹👀

        Mä en ole teininä oikein välittänyt massan mukana kulkemisesta.


      • Anonyymi

        Faija kertoi että joskus oli spittarit ja nahkarotsi muotia, mä muistelen että oli retu-tossut ja Adidas. Niin se maailma vaan muuttuu ? Onkohan yhtään sukupolvea joka ei joskus olisi sanonut "ei näistä nuorista ole mihinkään "


      • Prinsessasi kirjoitti:

        Mä en ole teininä oikein välittänyt massan mukana kulkemisesta.

        #Mä en ole teininä oikein välittänyt massan mukana kulkemisesta.#

        En minäkään. Kyllä tämä piirre on säilynyt aivan vanhoille päiville. En osaa moraalisista syistä pitää jotakin asiaa kiellettynä, mutta sitä välttämättömämpänä pidän, ettei saa tehdä pahaa toiselle. Muodit ja tyylit ovat minusta aika outoja. 🌹👀


      • Anonyymi kirjoitti:

        Faija kertoi että joskus oli spittarit ja nahkarotsi muotia, mä muistelen että oli retu-tossut ja Adidas. Niin se maailma vaan muuttuu ? Onkohan yhtään sukupolvea joka ei joskus olisi sanonut "ei näistä nuorista ole mihinkään "

        Tarkoitatko noilla retu-tossuilla mitä? kun olin esiteini-iässä, niin sellaiset Reino -tossut oli muuten joku ihme muotivillitys… en yhtään vitsaile, vaan siis Reino -tossuilla tultiin kouluun jne. Minusta se oli vaan huvittavaa, kun mun papalla oli sellaiset sisäkengät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Faija kertoi että joskus oli spittarit ja nahkarotsi muotia, mä muistelen että oli retu-tossut ja Adidas. Niin se maailma vaan muuttuu ? Onkohan yhtään sukupolvea joka ei joskus olisi sanonut "ei näistä nuorista ole mihinkään "

        #Onkohan yhtään sukupolvea joka ei joskus olisi sanonut "ei näistä nuorista ole mihinkään"#

        Kun olin nuori 40 - 60 -luvulla, vanhempi polvi piti nuorison kelvottomuutta varmana tietona. Sanoja ei säästelty. Ei olisi tullut kuuloonkaan, että joku edellisestä polvesta olisi sanonut, että nuoriso on parempaa kuin edellinen polvi.

        Nyt sivistyksen lisääntyminen on suuresti vähentänyt tätä asennetta. Ymmärretään jossakin määrin, että eri polvet ovat eri kulttuurin tuotteita.


      • Prinsessasi kirjoitti:

        Tarkoitatko noilla retu-tossuilla mitä? kun olin esiteini-iässä, niin sellaiset Reino -tossut oli muuten joku ihme muotivillitys… en yhtään vitsaile, vaan siis Reino -tossuilla tultiin kouluun jne. Minusta se oli vaan huvittavaa, kun mun papalla oli sellaiset sisäkengät.

        Retu-kengät olivat nauhalliset ja ruskeaa vakosamettia.
        Samaan aikaan Hai-saappaat olivat myös muodissa (kumpparit).




      • Prinsessasi kirjoitti:

        Aijaa. En tiedä, olenko edes nähnyt noita ikinä. En varmaan.
        Vai on tuollaisetkin ollut joskus muotia…😅

        Joskus 70-luvun alussa noita oli.


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🍒 ­­­N­y­m­f­o­­­m­a­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Se on se status juttu. Ne joilla ei ole varaa, näyttävät löytävän "oman tyylinsä" nopeammin. Onneksi on sentään muotia tuo kirppailu nuortenkin keskuudessa. Teinit harvemmin tienaavat omia rahojaan, joten niillä menevät mitä on. En kyllä oikein käsitä, miksi aloittaja kokee teinien merkkitietoisuuden näin rassaavana asiana itselleen?

    • Anonyymi

      JD:ssä ostin Fila ja maksoi 30 euroa. Oli heräte ja lohtu ostos. En käytä lenkkareita, koska alkavat haistaa märälle koiralle.

      Lisäksi vuosikymmenien jälkeen huomasin, että lenkkarit ovat TOSI KYLMIÄ.

      Lenkkarit eivät pidä kylmää ja tuntuvat kylmiltä jaloissa.

      EI IHME, ETTÄ LENKKAREIHIN KÄYTETÄÄN VILLASUKKIA.

      En muista koska jalkani olivat noin kylmiä talvella Filassa.

      Crocsit ovat lämpimämpiä . Crocs muovi on hyvin lämmin jopa talvisin. Vaikka on sandaali mutta on lämmin. Mikä ihme muovin laatu se on.
      Kuluvat vain turhan nopeasti, ehkä saastuttavat mikromuovilla luontoa.

      Voihan FILA merkin liimata crocsiin ja nuoret tykkäävät ja puhuvat niistä busseissa.

      Tärkein ominaisuus on koko sopivuus. Kaikki kengät ovat paskoja. Myös kalliit.
      En tajua, miksi kenkien kärjet ovat usein kapeita ja varpaat puristuvat rikki yhteen ja syntyy vaivaisluita.
      Kenkien pitää olla leveitä tossuja, eikä kapeita muovikenkiä.

      Kannattaa vaihtaa sandaaleihin ja villasukkiin.

    • Anonyymi

      Kuomat on mukavat jalkaan

      • Anonyymi

        kaupoissa ei myydä edes sandaalejakaan

        prisman ecco maksaa 100 euroa ja menee rikki
        halvempi merkki maksaa noin 30 euroa ja kun ostaa jo ovat rikki
        kerran kokeilin Lidlistä ja tein askeleen ja oli rikki


      • Kyllä. Kuomat voittavat Niken tossut kaikessa muussa paitsi ehkä urheilussa.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Kyllä. Kuomat voittavat Niken tossut kaikessa muussa paitsi ehkä urheilussa.

        Vitut! Jalakset tai Sievit on parhaat kaikkeen. Teräskärjet niin voi potkia renkaita eikä satu varpaisiin.


      • scrg kirjoitti:

        Kyllä. Kuomat voittavat Niken tossut kaikessa muussa paitsi ehkä urheilussa.

        Mutta Kuoman pohjaan kertyy kuomaa ja sitten ne on liukkaat. Mutta Niket on varpaista turhan kapeet, eli joutuu aina ostaa numeron suuremmat ja silti kapeet. Lisäks menee helposti rikki, joko kannasta sen ilmatyynyn kohdalta tai kärjestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vitut! Jalakset tai Sievit on parhaat kaikkeen. Teräskärjet niin voi potkia renkaita eikä satu varpaisiin.

        "Vitut! Jalakset tai Sievit on parhaat kaikkeen. Teräskärjet niin voi potkia renkaita eikä satu varpaisiin. "

        Ne on sitten työjalkineita niille ,joiden pitää oikeita töitä tehdä. Jos vaan silloin tällöin pudottaa näppäimistön varpaille, niin Kuomat välttää ja on mukavammat:D


      • JeroP kirjoitti:

        Mutta Kuoman pohjaan kertyy kuomaa ja sitten ne on liukkaat. Mutta Niket on varpaista turhan kapeet, eli joutuu aina ostaa numeron suuremmat ja silti kapeet. Lisäks menee helposti rikki, joko kannasta sen ilmatyynyn kohdalta tai kärjestä.

        Mulla on talvikengät sellaiset, että niissä kulkeutuu helposti kilo sepeliä sisälle. Mutta talvi-kesäkelien välissä on tämä ns. rospuuttokausi, mikä kestää sen 8-10 kk, jolloin minusta Kuoma toimii ihan hyvin ilman suurempia maansiirto-ongelmia.

        Lenkkarien lesteissä on isoja eroja. Mulle jotkut Niket sopii ihan hyvin. Ja mulla ne hajoavat siten, että pohjat kuluvat sileiksi. Mutta käytän niitä vain "urheillessa".


      • scrg kirjoitti:

        Mulla on talvikengät sellaiset, että niissä kulkeutuu helposti kilo sepeliä sisälle. Mutta talvi-kesäkelien välissä on tämä ns. rospuuttokausi, mikä kestää sen 8-10 kk, jolloin minusta Kuoma toimii ihan hyvin ilman suurempia maansiirto-ongelmia.

        Lenkkarien lesteissä on isoja eroja. Mulle jotkut Niket sopii ihan hyvin. Ja mulla ne hajoavat siten, että pohjat kuluvat sileiksi. Mutta käytän niitä vain "urheillessa".

        Joo, ei mulla oo kuomasta ees kokemusta. Yks sukulaislapsi vaan oli itku kurkussa, kun sille sanottiin, että saa kuoma kengät. Kun oli yhdistäny sen Kuoma sanan kuonaan ja luuli saavansa siis likaset kengät.

        Niken tennareissa on se ikävä puoli kun on kahta eri kokoo, ettei voi postimyynnistä tietää kumpaa tulee. Juoksukengät mulla on kans niket ja ne on selväti paremmin suunnitellut ja kestävämmät, eikä menny rikki vaikka metsässä oon niillä juossu.


      • JeroP kirjoitti:

        Joo, ei mulla oo kuomasta ees kokemusta. Yks sukulaislapsi vaan oli itku kurkussa, kun sille sanottiin, että saa kuoma kengät. Kun oli yhdistäny sen Kuoma sanan kuonaan ja luuli saavansa siis likaset kengät.

        Niken tennareissa on se ikävä puoli kun on kahta eri kokoo, ettei voi postimyynnistä tietää kumpaa tulee. Juoksukengät mulla on kans niket ja ne on selväti paremmin suunnitellut ja kestävämmät, eikä menny rikki vaikka metsässä oon niillä juossu.

        Ahaa. Kuoma on johdettu paikannimestä Kuomio, mutta en tiedä mitä sana tarkoittaa. Tehdas on aloittanut huopatossutehtaana. Niissä väitetään olevan hiljaista, mutta voi olla että suutarin lapsilla ei ole huopatossuja.


    • Anonyymi

      Merkkivaatteiden käyttäminen tarkoittaa, että olet menestynyt elämässä. Olet pitkä, komea, urheilullinen ja saat hyvää palkkaa. Naiset palkitsevat sinut seksillä. Erotut joukosta hienoilla vaatteillasi, olet parempi, olet loistava valo tylsyyden ja tavallisuuden keskellä.

      Jos taas ostat ankeat perusvaatteesi jostain Prismasta tai Saiturin Pörssistä, olet tarpeeton tavis. Harmaata massaa.

      Joulupuu on ulostettu.

    • Anonyymi

      Onko teini vielä pelastettavissa hyvällä kotikasvatuksella?

    • Anonyymi

      Yhtä huono kun sulla turha arvostella itse olit samanlainen teininä

      • Anonyymi

        En muuten ollut! Olin asiallinen teini


    • Anonyymi

      En ole vuosiin ostanut vaatteita. Tai no 3 kpl:n bokseripaketin tarjouksesta. Kierrätys ja vaihdantatalous kunniaan!

      >simiti<

    • Anonyymi

      yo5rf'yyrlä ,ol' moom yiplom kpli åröo liom kpli ,idywsduf'm--- Pata

    • Nuorena tuollaiset asiat ovat merkityksellisempiä. Ei siinä mitään uutta ole. Jokaisella sukupolvella on omat juttunsa, jotka luovat tunnetta porukkaan kuulumisesta.

      Meneehän se joskus älyttömyyksiin, mutta ymmärrän kyllä sen, että nuoret haluavat asioita, joita pidetään ikätovereiden keskuudessa haluttavina. Nuoret ovat vasta kehittymässä aikuisiksi ja etsivät itseään. Ei useimmilla ole vielä riittävää itsevarmuutta tai edes itsetuntemusta joukosta erottautumiseksi. Ei nuoria siitä pidä soimata, vaikka toki vanhempien kuuluu laittaa rajat älyttömyyksille ja nuorten itsensäkin täytyy ymmärtää, etteivät vaatteet määritä ihmistä.

      Tuo on vaihe, joka kyllä hälvenee sitä mukaa kun nuoret kasvavat ja alkavat löytää omaa polkuaan ja sitä myöden myös tyyliään. Sitä odotellessa on aikuisten tehtävä olla aikuinen ja laittaa rajat silloin, kun niitä tarvitaan. Eivät nuoret siitä rikki mene, etteivät he aina saa kaikista kalleinta ja uusinta uutta.

    • Nuorilta löytyy noita päähänpinttymiä ihan kiitettävästi on tullut huomattua ja kuultua ihan käytännössäkin, aikuisen on ihan turha mennä sanomaan muotitietoiselle nuorelle että jordaninne ovat oikeasti ylihinnoiteltua roskaa 😁

    • Anonyymi

      Jods meneejohonkin ihmeelliseen paikkaan ja niinjoo pehmeät jalat hacewilija jot...mutta siltikin kaikki internert jutut päällä joyyrlrmaan kavetreillle

    • Anonyymi

      Jos mulla olis teinilapsia niin mitään jordaneita ostais kun halvimmat paskat mitä tokmannilta löytyy ja sanoisin että sitten kun rupeette itse tienaamaan rahanne niin ostakaa vaikka Litmaset, mutta mun rahoilla saa sen mihin ne riittää!

    • Sosiaalinen paine on KAIKILLA tasoilla. Atm tai atn pian huomaa, ettei voi 'ylipukeutua', jos pyrkii sulautumaan vertaisporukkaan.

      Tilanteen mukaan ylipukeutumista voi olla pelkästään pukeutuminen uima-asuun, kun muut ovat alasti, esimerkiksi saunassa tai uidessa.

      Olin aikoinaan osaston tyttöjen kanssa saunassa kaikkien ollessa alasti, kun iltavuorolainen saapui ja piti minun takiani pöksyt jalassaan. Ei hänenkään kantti kestänyt kauan, kun riisui pöksyt pois kaikessa hiljaisuudessa.

      Olin heikkolahjaisen tuttavani kanssa laivan miesten saunan löylyhuoneessa. Hän otti löylyä uimahousut jalassaan. Tuleva porukka hämmästeli, että täälläkö on tapana pitää uimahousuja. Tuttavani vastasi, että aivan niin, kuin kukin haluaa. Hän ei muutenkaan tuntenut tarvetta käyttäytyä kuin muut.

    • Anonyymi

      Seuraavaksi jokaisella teinillä täytyy muutaman vuoden vanha vähän viritetty ja tuunattu bemari tai audi isoilla subbareilla ja niillä sitten ajetaan niin helvetisti. Vatesen jalat omat kädet. Sitä ennen toki mopoautot ja jyväjemmareittein kakaroilla mönkkärit (koska ostohinnan voi vähetää verotuksessa ja kusettaa valtioo). Voi toki olla, että sähköautot, teslat sun muut ajaa kohta bemmujen ohi nuorison suosikeissa, mutta jää nähtäväksi.

      • Anonyymi

        Teinit ei vaan saa vielä ajaa.. Bemarit tulevat vasta mopoauton/mönkijän jälkeen.


    • Anonyymi

      Ennen vanhaan teinit käyttäytyi paremmin kunnsai vielä reilusti antaa selkään ja opettajalla oli oikeus käyttää karttakeppiä muuhunkin kuin esitelläkseen maailman valtioita karttapallolta. Nykyään oppilas voi haistatella vitut ja sylkeä päälle eikä kukasn voi yhtään mitään ja jos edes yrittää niin saa syyttäjän ja vanhemmat kimppuunsa. Ennen varhaisesta puuttumisesta sai kiitosta ja vanhemmat oli tyytyväisiä ojennuksesta. Muutenkin yhteishenki naapurustossa oli kasvattava kun taas nykyään lähinnä välinpitämätön.

    • Anonyymi

      Miksi tuommoisesta menee hermot, mietipä sitä. Teinit ostaa mitä haluavat ja/tai mitä vanhemmilla on varaa maksaa. Vaikka eihän nuo Jordanit näytä sen kalliimpia olevan kuin muutakaan merkit.

    • Anonyymi

      MO! KVG !

    • Anonyymi

      Hei gubbe, älä ragee!

    • JeroP

      Toisaalta sellaset naisten täysvalkoiset tennarit on tosi somia. mulla kävi kerran naisvieras, niin laitto ne niin somasti siihen mun tennarien viereen, että melkein meinasin sanoo, että älä nyt herkisteleen rupee.

      • Anonyymi

        Kerran :’|


    • Jos otetaan toinen näköKULMA tähän. Niin miten menestyisitte Barcelonan metrossa, kun sielä on kaikilla tennarit.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      180
      1603
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      59
      1115
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      54
      896
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      801
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      130
      780
    6. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      748
    7. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      38
      731
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      689
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      664
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      629
    Aihe