Tiedän, että huumorilla voi loukata pahasti. Missä kulkee huumorin ja kettuilun raja. Ta7 huumorin ja kiusaamisen raja? Kuka määrittelee, kummasta on kyse. Se, joka loukkaantui vai se, joka sanoo asian. Kiinnostaa tietää.
Milloin huumori on loukkaavaa?
47
591
Vastaukset
- Anonyymi
Jos toinen kertoo avoimesti, mistä loukkaantuu ja kertoo, mikä satuttaa, silloin hän joka jatkaa ja mielestään vain vitsailee asialla, on kiusaaja.
- Anonyymi
Kiitos. Tämä on hyvä vastaus.
- Anonyymi
Sun kysymykset kuuluis tonne kysy mitä vain palstalle. Vinkki :)
- Anonyymi
Kysy tuolla: https://keskustelu.suomi24.fi/kysy-mita-vain
- Anonyymi
Ensi kerralla sitten
- Anonyymi
Sillon, kun ruvetaan väittämään, että persut on natseja!
- Anonyymi
En ota kantaa.
- Anonyymi
Kettuilu ei ole koskaan huumoria
- Anonyymi
Kyllä se joskus on. Paitsi mielensäpahoittajille. Sori siitäkin.
- Anonyymi
Jaa, ei vai. Onneksi ympärillä on ihmisiä, joille vedetään rankkaa huumoria puolin ja toisin. Ymmärretään toisiamme eikä pahoiteta mieltämme.
Tiedätkö, että työpaikoillakin on omat omituiset suunsoittonsa? Niihin ei sit mielensäpahoittajat sovi. Mitä rankempi duuni, sen rankempi huumori. Auttaa jaksamaan.
- Anonyymi
Seksuaalisesti halventava huumori jonkun väsähtäneen impotentin toimesta, emt?
- Anonyymi
No joo. Tuo on kyllä arka aihe, samoin ulkonäkö.
- Anonyymi
Itsehän maalitit juuri täysin halventavasti..
- Anonyymi
Ikävästi laitoit, mieti vähän miltä impotenssi tuntuu. Ei tarvis ratsastaa voittoon toisten heikkouksilla, en kunnioita tätä tyyliä mitä monet käyttää keppihevosenaan kun eivät parempaan pysty.
- Anonyymi
Lähdetään siitä että esim. Rakastunut ei koskaan nolaa toista. Sekä jos toinen loukkaantuu. Täytyy ymmärtää että on mennyt liian pitkälle.
- Anonyymi
Kyllä. Toisen antaa säilyttää kasvonsa. Eikä koskaan pistä toista polvilleen, koska silloin ei voi enää kävellä vastaan.
- Anonyymi
Sellainen jossa vittuillaan jostain sellaisesta joka ei pidä täysin paikkaansa mutta väkisin syötetään totena ja syötetään totena muillekin.
- Anonyymi
Valehtelu ja selän takana paskan puhuminen? Samaa mieltä. Enemmän vihaan mielistelyä sen jälkeen kun on tehnyt noin.
- Anonyymi
Niinku tälläkin palstalla. Tosin, noita päivästä toiseen "totena" asioita länkyttävät on niitä pikkureppanoita, jotka on pudonneet kelkasta jo eskarista alkaen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinku tälläkin palstalla. Tosin, noita päivästä toiseen "totena" asioita länkyttävät on niitä pikkureppanoita, jotka on pudonneet kelkasta jo eskarista alkaen.
Jep, aina mukamas löytävät kälyisiä kommentteja, mistä niin tietävät kaiken ja mikä tahansa hokema tuntuu käyvän
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielistely ja aidosti pahojen tekojen vähättely huumorin varjolla. Paskan puhuminen, valehtelu, vääristely, maineen pilaaminen ja toisen tahallinen satuttaminen mukahauskalla vitsailulla. Trollailu, pahan mielen aiheuttaminen. Itsensä nostaminen toisen kustannuksella.
- Anonyymi
Miksi pitää nauraa toiselle jossei hän ole tarkoituksellisesti sanonut tai tehnyt jotain hassua?
Minusta ihmisillä on emotionaalisia ongelmia, on jäänyt jollekkin lapsen kehitystasolle jos nauraa esim jonkun ulkonäölle, sairauksille tai sille että joku oikeasti satuttaa itsensä.
Joku asia voi jossain määrin näyttää huvittavalta esim jos morsian kaatuu tanssilattialla, mutta terveellä aikuiseksi kehittyneellä ihmisellä välitön myötätunto on kyllä se, jonka pitäisi ensijaisesti tulla esiin ja halu tukea ja auttaa.
Minusta tämmöiset huvivideot ovat ihan kamalia, kun lapset ja eläimet satuttavat itsensä tai pelästyvät pahasti. Ei se tunnu yhtään hauskalta varmaankaan niistä itsestään.
Lastenohjelmissa on sellaista kommeltamista joka esitetään hassuna ja tämän kasvatuksellinen tavoite on kait ettei lapsi ota pientä kömmähdystä niin vakavasti.
Lapselle on syytä opettaa ero näytellyn ja todellisuuden välillä jo hyvin varhain ja erittäin painokkaasti. Monille aikuisillekkin tämä tuottaa vaikeuksia.
Eilen sattui pieni haveri kun olin puristamassa kastiketta makkaraperuna-annoksen päälle huonosti suunnitellusta paksusta muovipullosta jonka reikäosa oli riittämättömän kokoinen eikä kastike tahtonut päästä kunnolla ulos. Sadattelin siinä asiaa ja pullon älykääpiötä js muovia tuhlaavaa suunnittelijaa vimmaisesti ja puristin pulloa ja yhtäkkiä pullon korkki räjähti kun paska tukkoisesta suolesta irti ja kastiketta lensi paidalle ja annokseen. Käännyin vaan hölmistyneenä katsomaan kaverini olen hyvin hillitty ja kärsivällinen ihminen. Olisin kyllä suuttunut jos olisin ollut jotain parempaa päällä. Kaverini ei nauranut vaan harmitteli.
Myöhemmin vähän hymyilin muistolle olin varmaan vähän hölmistyneen näköinen ja tulihan sitä pulloa aika lujaa puristettua kun olen käsityöläinen.
Huumori on tyylilaji ja kertoo paljon ihmisestä mille hän nauraa.- Anonyymi
Olet täsmälleen oikeassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet täsmälleen oikeassa.
Joskus voi nauraa tuttujen kesken vapaammin, esim pinttyneille tavoille, mutta siinäkin on rajansa.
Minun sukulainen oli kalju ja älykäs mies ja hänellä oli semmoinen kekkosmallinen pyöreä suuri pää ja itsekkin vitsaili, että onhan minulla suvun suuri pää.
Itse en ikinä edes lapsena yhtynyt tähän enkä muuhunkaan perheeni ilkeäään naljailuun, olin erittäin kiltti ja myötätuntoinen jo nuorena. Kerran muistan hänen päähänsä hellästi jopa suukon antaneeni kun oli jo vanha mies ja usein depressiivinen.
Kyseinen ihminen kuoli aivosyöpään.
Joskus ihan kauhealla säälillä ajattelen, miltä hänestä silloin sairaana tuo vanha vitsailu tuntui muistoissaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskus voi nauraa tuttujen kesken vapaammin, esim pinttyneille tavoille, mutta siinäkin on rajansa.
Minun sukulainen oli kalju ja älykäs mies ja hänellä oli semmoinen kekkosmallinen pyöreä suuri pää ja itsekkin vitsaili, että onhan minulla suvun suuri pää.
Itse en ikinä edes lapsena yhtynyt tähän enkä muuhunkaan perheeni ilkeäään naljailuun, olin erittäin kiltti ja myötätuntoinen jo nuorena. Kerran muistan hänen päähänsä hellästi jopa suukon antaneeni kun oli jo vanha mies ja usein depressiivinen.
Kyseinen ihminen kuoli aivosyöpään.
Joskus ihan kauhealla säälillä ajattelen, miltä hänestä silloin sairaana tuo vanha vitsailu tuntui muistoissaan.Sulla on sydän. Hän varmaan muisti sen suukon, eikä mitään naljailua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on sydän. Hän varmaan muisti sen suukon, eikä mitään naljailua.
Toivottavasti muisti. Kiitos sanoistasi, sydän taitaa olla sinullakin ihan paikallaan💕
Tässä itkua tihersin kun muistelin perhettä ja ahdistavan surullista lapsuuttani..vaikea sanoa mikä oikeastaan mätti kun kaikki olivat onnettomia vaikka mitään ei puuttunut meiltä taloudellisesti ja kaikki sai tehdä hienoja asioita elämässään. Muttei siitä nyt sen enempää.
- Anonyymi
Vielä toistaiseksi tuuli puhaltaa missä tahtoo.
- Anonyymi
Niin se tekee ja antaa puhaltaa.
- Anonyymi
Vähä-älyiset pitää huumorina toisen ilkeää vähättelyä ja arvostelua. Se ei ole edes huonoa huumoria kun se ei ole huumoria ollenkaan. Hyvä huumori on oivaltavaa ja hyväntahtoista. Kohde itsekin voi nauraa sille.
- Anonyymi
Tai jotain pöhköä hassuttelua. Itse tanssin pelletanssia kännissä ja olen tosi nolo..
- Anonyymi
Aina voi kuitata, että kännissä ja läpällä, hei, läppää se vain oli.
- Anonyymi
Niinpä, todeta vaan että huumori on niin vaikea laji
- Anonyymi
Jännä ettet tiedä tuota kysymättä. Oliko sulla nuorena kavereita? Kaveriporukoissa ne rajat oppii, jos äly ei riitä muuten.
- Anonyymi
Huumori on molemmista hauskaa.
- Anonyymi
Jos ei ole samanlainen huumorintaju ja menee pieleen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei ole samanlainen huumorintaju ja menee pieleen?
Ei kannata enää koskaan olla missään tekemisissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata enää koskaan olla missään tekemisissä.
No Peeveli. Se on just näin.
- Anonyymi
Voi myös miettiä mikä on lyttäävää puhetta mut se kuuluis jo eri ketjuun.
- Anonyymi
Painon, hajun, pukeutumisen arvostelu? Ylipäätään henkilöön käyvä loukkaava kommentointi? Joka päiväistä palstalla. Irl lähinnä selän takana kuiskuttelua ja kikattelua?
- Anonyymi
Huumori ei ole silloin loukkaavaa kun ketään ei alenneta ja kaikki osapuolet voivat höpsöttelylle nauraa.
- Anonyymi
Periaatteessa noin. Entä jos joku tekee pilkkaa itsestään ja loukkaantuu, kun muut nauraa. Ketään ei alenneta. Hmm. Luulen, että se kynnys vaihtelee ihmisten välillä.
- Anonyymi
Huumori ei loukkaa ketään. Se on kiusaamista eikä huumoria, jos loukkaa.
- Anonyymi
Eli se, joka ottaa huumorin vastaan, päättää, onko huumoria vai kettuilua tai kiusaamista. Näinhän se menee.
Erittäin hyvä avaus! Mielestäni huumori on silloin hyvää, kun siinä ei haukuta toisen sisäisiä tai ulkoisia ominaisuuksia. Ei mennä henkilökohtaisuuksiin.
Mikäli kyse on työpaikkahuumorista, kuten varmasti täällä palstalla monesti on, niin kannattaa muistaa, että ulkopuolinen ei näe sitä kuka täällä on töissä ja kuka ei.
Itse ainakin hanakasti vettuunnun kaikesta toisen ominaisuuksiin kohdistuvasta läpänheitosta, koska minulle kaikki ovat samalla viivalla, kun en vieläkään tiedä inside-läpästä mitään. Ulkopuolinen ei myöskään näe mikä on oikeaa trollausta ja mikä ei. Pidän itseäni kuitenkin hyvinkin huumorintajuisena ihmisenä.
Kaikista "sekopäisimmältä" vaikuttava trollaus voi ollakin oikeasti totta ja joku voi olla todella ahdistunut. Sen takia suhtaudun myös ns. trollaukseen aika vakavasti. En halua omilla sanoillani tahallisesti loukata ketään.- Anonyymi
Jotkut nauravat omalle keholleen ja romantiikalle, seksihuumoria. Itse en tykkää tästä, mutten tuomitse.
Aika yleistä, että monien naisten mielestä romanttinen mies on täysin naurettava.
Sitten miehet kuvittelee, että heti kaikki naiset ajattelee näin. - Anonyymi
Kyllä se loukkaa jos lähdetään analysoimaan tai diagnosoidaan pintapuolisen tuntemisen jälkeen. Toinen vielä karseampi on, jos nauraa jotain toisen traumaattista kokemusta.
- Anonyymi
Korjaan tai siis vitsailee asialla, joka ei edes pitäisi kuulua hänelle.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904423
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?603221Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132541Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1212394Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki902198- 402043
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281997Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2241753Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91637- 291618