Suomalaiset ikäihmiset ovat yököttäviä narsisteja

Anonyymi-ap

Inhoan suomalaisia vanhuksia. He eivät puhu mistään muusta kuin omasta erinomaisuudestaan ja siitä miten paljon parempia he itse ovat kuin nuoret sukupolvet. Kaikki jutut mitä he päivittäin mussuttavat keskenään sisältää tasan kaksi asiaa: kuinka he itse ovat esimerkillistä vanhan kansan ihmisiä ja kaikin tavoin parempia kuin nuoret.

Siinä on suomalaisen ikäihmisen koko mielenmaisema. Suomalainen harmaapää on itseään täynnä.

27

400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet aivan oikeassa👍🏻

    • Anonyymi

      Olin kauppakeskuksen vessassa ja jouduin pakkokuuntelemaan seniorinaisten itseriittoista jutustelua. He puhuivat hallituksen sosiaaliturvaleikkauksista. Taputtelivat toisiaan olalle kuinka "me ollaan sen verran vannha kansan ihmisiä että selvitään kyllä tästä". Ja "nuorille tulee heti kriisi kun joutuvat vähän kiristämään vyötä. Me opittiin tekemään töitä jo heti lapsena mutta näille ei työ kelpaa kun on liian antelias sosiaaliturva".

      Eläkkeitä korotettiin juuri aika reippaasti. Eläkeläiset kevät ole säästötalkoissa. Se jäi näiltä itsekkäitä paskiaisilta huomaamatta. Sama kolmen seniorinaisen kopla tuli vielä ulko- ovilla vastaan sauvakävelysauvoineen ja samat omahyväiset horinat jatkuivat edelleen.

      Pistää vihaksi. Vatsaa vääntää inhosta. Yök. 🤮

      Vähän ennen joulua saman kauppakeskuksen ulko- ovilla tuli nuori jannu pyytämään viittä euroa että saisi jotakin syötävää. Hän kertoi ettei ollut syönyt moneen päivään mitään. Hädin tuskin kuulin mitä hän sanoi koska puhui niin hiljaisella äänellä. Nuori mies oli korkeintaan 25v todennäköisesti ei sitäkään. Hän kertoi olevansa asunnoton ja nukkuneensa kauppakeskuksen aulassa jo pitkään. Hän haisi pahalle, ja oli niin disorientoitunut väsymyksestä että kesti hetken ennen kuin tajusi rään valuvan pitkin leukaa.

      Sitten tuli ne hirmupakkaset. Mietin selvisiköhän nuori mies hengissä. 🤔

      Onneksi meidän urhoolliset seniorit eivät pienestä säikähdä. Ovathan he kokeneet kaikkea kauheaa ja selvinneet vaikka mistä. Näistäkin leikkauksista jotka eivät koske eläkeläisiä lainkaan.

      Onko joku joskus törmännyt yhteenkään suomalaiseen ikäihmiseen joka on edes vähän kiinnostunut nuorempien sukupolvien tilanteesta? Onko joku heistä joskus osoittanut kiinnostusta edes omia lapsiaan kohtaan? Ei taida olla suomalaisten seniorien heiniä olla kiinnostunut muusta kuin itsestään?

      • Anonyymi

        Voi kultapieni. Olen itse vanhus, tosin en niin vanha, että eläkkeelle pääsisin.
        Minä arvostan työtä kuin työtä, siitä saa rahaa vaikkakin vähän ja siksi teen paskaduunia huonolla palkalla. Miksikö?
        Minulle todella opetettiin, että töihin on lähdettävä ja minähän lähdin, muovikassillinen rytkyjä mukana. Meitä oli muitakin, silloin kakaroita oli joka huushollissa vähintään neljä. Vain yhden vanhemmat pystyivät kouluttamaan. Ei ollut tukiaisia ja jos jotain köyhäinapuja sai, oli se häpeä hakea sitä, näin meitä kasvatettiin. Pienen pieni palkka meni huoneen vuokraan ja sai muutamaksi päiväksi ruokaa. Ei ollut edes leipäjonoja, mistä ruokaa olisi hakenut. Arvaa oliko nälkä? Ei tullut kotoa apuja, ei tukiaisia... Näillä eväillä sitä mentiin joten kuten eteenpäin, keksittiin selviytymiskeinoja.
        On tämä "koulu" ollut todella opettavainen ja säälin nykynuoria, etteivät osaa tehdä enää mitään itse, kun ainoa omainen löytyy kelan luukulta


      • Anonyymi
        UUSI

        Silloin 90-luvun lamassa oltiin jälkeläisistä kiinnostuneita siinä asiassa kuinka paljon pankista saavat rahaa ulos tai lapsensa opintorahat ja velat käyttöönsä että yrittäjä vanhemmat voivat välttää konkurssin ja porskuttaa eteenpäin että voi sitten vanhoilla päivillä vittuilla omalla erinomaisuudellaan.


      • Anonyymi
        UUSI

        Ei kiinnosta nuorempi sukupolvi paitsi kun perse pitäis pyyhityttää niin mieluiten omat lapset otettais siihenkin tai ainakin miniät eihän nyt omat pojat äidin persettä pyyhi paitsi kun käsketään.


    • Anonyymi

      Ei tulis mieleenkään mennä kauppakeskukseen kuuntelemaan toisten juttuja ja kyttään ihmisiä.

      • Anonyymi

        Sen sijaan netipalstoille tulet kyttäämään toisten juttuja.

        Kauppakeskuksen wc- tiloissa ollessaan tarpeillaan ei aina voi itse päättää mitä kuulee.


    • Anonyymi

      Vanhuus on etuoikeus, kaikki ei edes ehdi vanhuuteen...
      Rahan tarpeessa on aina joku...seisoo sitten kadulla tai istuu Herran huomassa...

      • Anonyymi

        Eikös se vaikean elämän elänyt Airakin porskuttanut jotain kolmesataa kuuskyt vuotta tällä pallolla? Oli niin karu elämä siellä Bulevardilla. Mutta koska oli vanhan kansan tervashonka niin kesti kaiken.


    • Anonyymi

      Mitä sitten, kun olet itse ikäihminen?

      • Anonyymi

        Ongelma ei ole ikä vaan tietyn sukupolven mentaliteetti. Jokaisella sukupolvella on sille tietylle sukupolvelle tyypilliset ominaispiirteet. Sota sukupolvi oli tietynlainen. Suuret ikäluokat toisenlaisia. Nykyiset seniorit ovat totta tosiaan narsisteja kun puhutaan sukupolvityypistä kollektiivina. Aina ylittämässä itseään ja vittuilemassa nuoremmille.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma ei ole ikä vaan tietyn sukupolven mentaliteetti. Jokaisella sukupolvella on sille tietylle sukupolvelle tyypilliset ominaispiirteet. Sota sukupolvi oli tietynlainen. Suuret ikäluokat toisenlaisia. Nykyiset seniorit ovat totta tosiaan narsisteja kun puhutaan sukupolvityypistä kollektiivina. Aina ylittämässä itseään ja vittuilemassa nuoremmille.

        Suuret ikäluokat on narsisteja. Antoivat tai olivat pakotettuja antamaan omat lapsena sotasukupolven kasvatettavaksi tai lapset jäivät omilleen. Mitään hyvää ei tästä ole seurannut ja nyt ovat pilanneet omien lasten tulevaisuuden lisäksi tulevien sukupolvien elämän. Katkeraa katsella osattomana vierestä. Älkää tehkö lapsia narsistien uhriksi jos ette pysty suojelemaan lasta narsismilta. Sukupolvien ketju ei valitettavasti ole katkennut kovinkaan monessa suvussa.


      • Anonyymi
        UUSI

        Ketään ei kiinnosta eli mikään ei muutu.
        Kunhan suuret ikäluokat saavat sen mistä ovat jääneet paitsi omasta mielestään!
        Kanelipulla sukupolvi


    • Anonyymi

      Joku tai jotkut ovat myrkyttäneet sun mielen, älä tee näistä johtopäätöksiä. Se näiden sun läheisten tuntemukset ovat heidän ongelma, älä omi sitä itsellesi.

      • Anonyymi

        Kysyikö sinulta joku jotain ohjetta johonkin asiaan?


    • Anonyymi

      oon samaa mieltä, en pidä siitä että ikäihmiset luulee olevansa sellasii jeesuksii, tuntuu että työtä tekevä suomalainen on heille kuin kasa p***aa, ja kuka maksaa heidä loisimisen, no työitä tekevä suomalainen tietty. itse ovat boomerit huonolla käytöksellään maineensa pilanneet.

      • Anonyymi
        UUSI

        Eivät pelkästään luule vaan valitettavasti heillä on vankka usko asiaan.


    • Anonyymi

      Niin ovat.
      Tuovat itseään tykö, käyttävät hyväkseen eivätkä osaa lopettaa työntekoa edes eläke iässä! Halpaa työvoimaa työnantajille ja vievät työokäisten työpaikat ja yrittäjinä kerryttävät omaa eläkettään ja narsistisesti mainostavat omaa naamaansa eikä omaa osaamistaan työelämän puitteissa.

    • Anonyymi
      UUSI

      👍😐💨 totta.
      Vain he ovat tehneet paljon töitä.
      Totta kai kun sillon oli mitä tehdä.
      Nyt ei ole palkkatyöpaikkoja vaikka olisit kuinka korkealle kouluttautunut tai jättänyt kouluttautumatta.
      Työnhausta lähtien kaikki on muuttunut.
      Eikä narsistinen sukupolvi helpota yhtään tilannetta kun heidän häiriöiset jälkeläiset pääsevät päättämään asioista.
      Voi voi huonosti käy.
      Maailma muuttuu mutta ihmiset ei.

    • Anonyymi
      UUSI

      Mistäpä parasiitti luulet itse alunperin tulleesi?

    • Anonyymi
      UUSI

      Mitä ikäluokkaa tarkoitat?
      Itse kuvittelen että puhut 1940-/50-/-60 luvulla syntyneistäkö?

    • Anonyymi
      UUSI

      Voi reppana AP! Olet valinnut kuunnella vain tiettyjä vanhempia ihmisiä.
      Kokemukseni perusteella suurin osa on hyväksyviv, auttavaisia eikä lainkaan sellaisia joista kerrot.
      Olisiko aika laajentaa ystäväpiiriä?

    • Anonyymi
      UUSI

      Kannattaako niihin kaikkitietäviin vanhuksiin käyttää noin paljon aikaa. Elävät omassa kuplassaan ja kertovat muille tuomiot mieluusti. Osa vanhuksista pehmenee arvoiltaan ja osa kovettuu. Tulee mustavalkoista ja värit jäävät näkyvistä. Miksi uhrata heihin niin paljon aikaa. Antaa olla sen hiipuvan porukan.

    • Anonyymi
      UUSI

      Älkää kakarat märiskö. Ikäihmiset on rakentanut teille tän maan, johon teistä ei ole ei ainakaan apeen kaltaisella valittajalla onnistuisi.

      • Anonyymi
        UUSI

        Joo, olette tosiaan paskantaneet koko pallon niin, ettei tulevaisuutta nuoremmilla sukupolvilla enää ole, saitte elinikäiset työurat kansakoulupohjalta, 70-luvun inflaatio maksoi asuntolainanne ja nyt olette jättäneet omat, tällä hetkellä keski-ikäiset lapsenne pärjäämään oman jälkikasvunsa kanssa ilman isovanhempien apua.

        Koska "te olette oman kasvatustyönne tehneet". Vitut te dokasitte läpi 60-70-80-ja 90-lukujen ja samaan aikaan pentunne kävivät koulunsa, yrittivät ja osa löysikin paikkansa elämässä, perusti perheen ja yrittää nyt pärjätä omien lastensa kanssa täällä, aiheuttamanne ilmastonmuutoksen ja saastumisen seurausten keskellä.

        Ja vielä kehtaatte lennellä ympäri palloa kaikenmaailman kissanristiäisissä ja vaaditte kunnioitusta?

        Onneksi 10 vuoden sisään 80% teistä on kahden metrin syvyydessä tai savuna taivaalla.
        P.S. Sitä saa, mitä tilaa.
        Turha odottaa omia pentuja tai lapsenlapsia sairasvuoteenne viereen.
        Saatte todellakin kuihtua keskenänne pois.
        Ja mukaanne ette tule mitään saamaan, joten alkaa olla kiire.....


    • Anonyymi
      UUSI

      Eri aikakaudet näkyy väkisin ihmisissä.

      Suuret ikäluokat aloittivat elämänsä aika vaatimattomalla elintasolla mutta töitä oli kaikille. Ja työnteolla sai hyvinvointia ja elintasoa. Yhteisöllisyys oli vahvaa.

      Sitten tuli seuraava sukupolvi jolla oli jo paremmat lähtökohdat, nuoruudessa oli hyvä koulutus ja materiaalisesti mitattuna oltiin jo vähän vauraampia. Pärjättiin jo omillaankin.

      Sitten tulee tämä sukupolvi joka aloitti aika vauraana toimivassa yhteiskunnassa mutta juuri nuoren aikuisuuden kynnyksellä iski lama joka vaikutti materiaalisesti, henkisesti ja aiheutti työpaikkojen niukkuutta. Vanhemmilla oli tiukkaa tai jopa konkurssi uhkasi. Osalla oli niskassa opintolainat mutta ei töitä.

      Seuraava lama olikin jo nurkan takana, yhteiskunnan palvelut alkoivat heikentyä ja hyvä koulutus ei enää ollut itsestäänselvyys ja hyviä työpaikkoja alkoi olla todella vaikea saada.

      Nykynuoriso on kasvanut taantuman aikana ja se vaikuttaa monin tavoin.
      Vaikka joissakin asioissa vauraus on ennennäkemätöntä esim tietokoneet ja älykännyt ovat kaikkien saatavilla on joillakin elämän osa-alueilla ollut niukkaa.

      Ennen vanhemmat oli läsnä kokoajan, nyt niitä näkee ehkä hetken väsyneenä töiden jälkeen. Elämän malli mikä ennen saatiin vanhemmilta, tulee nykyään internetistä.
      Tämä aiheuttaa valtavia henkisiä paineita kun peilataan omaa elämää jotain ulkolaista rikasta somejulkkista vastaan. (jonka menestys monesti on täyttä valhetta)

      Tavallaan elämän kovuuden mittari on erilainen painotuksiltaan eri ikäluokilla.

    • Anonyymi
      UUSI

      Tuskin kaikki vanhukset ovat tuollaisia!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe