Mulla on hyvin läheinen serkku, kenen kanssa ollaan hyvin tiiviisti yhteyksissä. Hän on ihana ja ymmärtäväinen ja kiltti, mutta yksi asia mietityttää usein ja aiheuttaa mussa ikäviä tuntemuksia. Hän ei koskaan ole antanut mulle joululahjaa, eikä juurikaan muistanut synttärilahjoillakaan. Usein ollut selityksenä "ei oo oikeen rahaa". Itse olen hänelle usein ostellu ties mitä ja tykkään myös ilahduttaa joskus kun nähdään esim. suklaapatukalla tai jollain pienellä herkulla. Hänen tyttönsä on mun kummilapsi, jolle olen muutaman kerran tehnyt myös mm. upean kakun synttäreillensä. Koen, että hän ei arvosta mua tarpeeksi kun ei halua panostaa muhun millään tavalla. Mielestäni kuuluisi olla tasapuolista toisen huomioonottamista ihmissuhteissa. En tarkoita että lahjoja pitäisi antaa siinä toivossa että itse saisi samalla tavalla takaisin, mutta kun olen se kuka antaa ainoastaan eikä hän koskaan. Tuntuu pahalta ja haluaisin ottaa asian puheeksi hänen kanssaan mutta en uskalla.
Onko muilla samanlaista tilannetta? Johtuuko tämä vaan niin erilaisista arvoista? Kyllä mulle ystävät ja muut ostavat lahjoja.
Serkku ei osta lahjoja
5
299
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo ystävä vain ei ole anteliasta tyyppiä
Sinunkaan ei tarvitse antaa hänelle mitään. Seurasi on enemmän kuin mikään tavara. - Anonyymi
Itselle ei tulisi mieleenkään ostella lahjoja kenellekään muille kuin perheenjäsenille merkkipäivinä ja jouluna. En myöskään odota lahjoja kavereiltani tai muiltakaan perheen ulkopuolisilta, perheeseen katson kuuluviksi vain vanhemmat, sisarukset ja sisarusten lapset ja tietysti omat lapset ja lapsenlapset jos niitä jo on. Jos kaveruus/ystävyys ei ilman lahjoja riitä ja kelpaa niin sellaiset ihmiset jää seurastani.
- Anonyymi
Piheys on toisten merkki,mennääpä vaimooni,ostan ruuat maksan laskut.Kun olen vaikeuksissa niin vaimo herää horroksesta ja kas kummaa maksaa sen laskun mikä olisi kelannut mut kanveisiin.Poikani samanlainen ,ruhtinas kun oon opettanut ja avittanut.Saita tullut tai ei ymmärrä mistä raha tai apu tulee.Mutta. kuitenkin onn perheen kunkku ja johtaja.Mutta se vain maksaa kun (ääliö ympyrä ) ei ota tai ymmärtää ,mutta rakkaita kuitenkin.
- Anonyymi
Mullon 20 serkkua. Ei ole ikinä muistettu muita kuin jotain häitä yms.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1302926- 2182917
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791866Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va761502Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2381383- 471118
- 991021
- 111929
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6853- 46853