ja se on hieno sekä lähes käyttämätön.
https://cdn4.volusion.store/raazu-vmnve/v/vspfiles/photos/Steff-2034-2.jpg
Oli erityisen mukava myyjä ja tekee hommia omaani sivuavalla alalla.
Nyt kun tuo laite on hankittu, niin sillä on se vaikutus, että sormet ovat huomattvasti pienemmässä vaarassa, jos syöttää kappaleita jyrsimeen sarjassa ja hiukan väsyneenä.
(rutiinin kehittyessä varovaisuus yleensä vähenee ja se on tystökoneiden kanssa huono juttu)
Vempele on kotona
38
412
Vastaukset
Syöttölaite näköjään
- Anonyymi
https://res.cloudinary.com/karkkainen/image/upload/b_rgb:FFFFFF,c_pad,dpr_2.0,f_auto,h_600,q_auto,w_600/c_pad,h_600,w_600/v1/tuotekuvat/8717479067619_1?pgw=1
On tollanen laite kotona, en merkkiä muista, kun on laite jäänyt vähälle käytölle.
viimeksi käyttänyt joskus 8 vuotta sitten.... - Anonyymi
No nyt on laatua, steffit ovat parhaita tuolla saralla.
Se tulee tuollaiseen koneeeseen kiinni:
https://allegro.pl/oferta/obrabiarka-wieloczynnosciowa-lurem-c36-12396041967
(yllättävän kallis tuolla (sain siis omaani parin muun koneen kanssa todella halvalla))
Kannattava reissu ja hieno vempele.
Otatko tuon heti käyttöön? Ehkä se kannattaa testata ensin?Menee aikaan ennen käyttöä, sillä koneelle aiottu tilakin on vielä täynnä kaikkea muuta ja ne pitäisi saada siirrettyä yläkertaan (mutta ensin pitää rakentaa nostoväline, sillä osa niistä painaa satoja kiloja). Varastossa on tammiaudan paljokin kolmisen kuutiota (tarkoitettu parketiksi ja ostin ne ylijäämähinnalla), mutta niitä hyvin kelmutettuja kuormalavoja ei viitsi purkaa, joten ne pitäisi saada siirrettyä kokonaisina.
Näissä projekteissani on tyypillistä, että asoiden valmisteluun kuluu paljon aikaa ja vaivaaa.
Purunpoistoakin pitää suunnitella, sillä ei viitsi jättää helposti syttyvää rakennukseen sisälle.buddy-love kirjoitti:
Menee aikaan ennen käyttöä, sillä koneelle aiottu tilakin on vielä täynnä kaikkea muuta ja ne pitäisi saada siirrettyä yläkertaan (mutta ensin pitää rakentaa nostoväline, sillä osa niistä painaa satoja kiloja). Varastossa on tammiaudan paljokin kolmisen kuutiota (tarkoitettu parketiksi ja ostin ne ylijäämähinnalla), mutta niitä hyvin kelmutettuja kuormalavoja ei viitsi purkaa, joten ne pitäisi saada siirrettyä kokonaisina.
Näissä projekteissani on tyypillistä, että asoiden valmisteluun kuluu paljon aikaa ja vaivaaa.
Purunpoistoakin pitää suunnitella, sillä ei viitsi jättää helposti syttyvää rakennukseen sisälle.Olen huomannut, että projektisi ovat ns. pitkäkestoisia ja onnistuakseen vaativat paljon väliprojekteja. Sinulta ei ihan heti lopu käsityöt kesken. Aina riittää puuhaa.
Onneksi ei ole aikatauluja, eikä takarajaa. Saat tehdä rauhassa omaan tahtiin.
Puuta työstettäessä syntyy puupurua ja -pölyä, joka voi olla turvallisuusriski. Ilmastointi pitäisi tarkistaa. Kävisikö siihen purunpoistoon myös jonkilainen tehdasimuri/ -puhaltaja, vai onko parempia vaihtoehtoja?tosi.typy kirjoitti:
Olen huomannut, että projektisi ovat ns. pitkäkestoisia ja onnistuakseen vaativat paljon väliprojekteja. Sinulta ei ihan heti lopu käsityöt kesken. Aina riittää puuhaa.
Onneksi ei ole aikatauluja, eikä takarajaa. Saat tehdä rauhassa omaan tahtiin.
Puuta työstettäessä syntyy puupurua ja -pölyä, joka voi olla turvallisuusriski. Ilmastointi pitäisi tarkistaa. Kävisikö siihen purunpoistoon myös jonkilainen tehdasimuri/ -puhaltaja, vai onko parempia vaihtoehtoja?On jo pienehkö imusysteemi ja siihen voisi vaihtaa tehokkaaman moottorin ja uusia suodatinpussit selvästi suuremmiksi, niin se jaksaisi imeä paremmin.
Tai sitten kaivelen vanhojen romujen (tai siis "antiikkisten ja arvokkaiden" koneiden) varastoa ja sovellan sieltä jotain.buddy-love kirjoitti:
On jo pienehkö imusysteemi ja siihen voisi vaihtaa tehokkaaman moottorin ja uusia suodatinpussit selvästi suuremmiksi, niin se jaksaisi imeä paremmin.
Tai sitten kaivelen vanhojen romujen (tai siis "antiikkisten ja arvokkaiden" koneiden) varastoa ja sovellan sieltä jotain.Uskon, että sinulla on kattava "antiikkisten ja arvokkaiden" aarteiden varasto. Mitä sieltä ei löydy, sellaista nippeliä ei ole edes olemassa. :)
Kannattaa tarkistaa palosammuttimet ja hankkia muutama lisää. Varmuuden vuoksi.
Oletan, että palovaroittimet ovat siellä säännöllisesti tarkastetu ja aina toimintakunnossa.
Turvallisuus edellä.tosi.typy kirjoitti:
Uskon, että sinulla on kattava "antiikkisten ja arvokkaiden" aarteiden varasto. Mitä sieltä ei löydy, sellaista nippeliä ei ole edes olemassa. :)
Kannattaa tarkistaa palosammuttimet ja hankkia muutama lisää. Varmuuden vuoksi.
Oletan, että palovaroittimet ovat siellä säännöllisesti tarkastetu ja aina toimintakunnossa.
Turvallisuus edellä.Palovaroittimet ovat noissa hommissa ongelmallisia, sillä ne eivät juuri siedä pölyä.
Yleensä niissä käytetään hälytintä, joka mittaa lämmönnousua, mutta se reagoi hitaasti.
Siisteys on varmin ratkaisu ja siihen auttaa jos on riittävästi pölynpoistoimua.
Ja puuttuu antiikkivarastosta eräitä asioita, sillä kerran siivosin ja pistin muutaman laatikollisen hävitykseen, ja sillä seurauksella, että seuraavalla viikolla olisin tarvinnut osaa niistä. Ei pitäisi hävittää mitään, sillä pieni pala peltiäkin voi olla juuri sopiva johonkin tiettyyn asiaan.
(mutta tarvittaisiin lisää katoksia ja muuta tilaa)buddy-love kirjoitti:
Palovaroittimet ovat noissa hommissa ongelmallisia, sillä ne eivät juuri siedä pölyä.
Yleensä niissä käytetään hälytintä, joka mittaa lämmönnousua, mutta se reagoi hitaasti.
Siisteys on varmin ratkaisu ja siihen auttaa jos on riittävästi pölynpoistoimua.
Ja puuttuu antiikkivarastosta eräitä asioita, sillä kerran siivosin ja pistin muutaman laatikollisen hävitykseen, ja sillä seurauksella, että seuraavalla viikolla olisin tarvinnut osaa niistä. Ei pitäisi hävittää mitään, sillä pieni pala peltiäkin voi olla juuri sopiva johonkin tiettyyn asiaan.
(mutta tarvittaisiin lisää katoksia ja muuta tilaa)Ainahan siinä käy niin, kun siivoat tavaroita kierrätykseen, niitä tarvittaisiin heti seuraavalla viikolla. Joskus on vaan parasta päästää irti ja siivota kaapeista ylimääräiset pois.
Tuosta puupölystä vielä muutama sana. Se voi ärsyttää silmiä, hengitysteitä ja aiheuttaa iho-ongelmia. On syytä suojautua hyvin.
(vaikka ei taaskaan pyydetty, täältä tulee neuvoja ja itsestäänselvyyksiä, mutta katsoin kuitenkin tarpeelliseksi mainita nuo turvavarusteet)tosi.typy kirjoitti:
Ainahan siinä käy niin, kun siivoat tavaroita kierrätykseen, niitä tarvittaisiin heti seuraavalla viikolla. Joskus on vaan parasta päästää irti ja siivota kaapeista ylimääräiset pois.
Tuosta puupölystä vielä muutama sana. Se voi ärsyttää silmiä, hengitysteitä ja aiheuttaa iho-ongelmia. On syytä suojautua hyvin.
(vaikka ei taaskaan pyydetty, täältä tulee neuvoja ja itsestäänselvyyksiä, mutta katsoin kuitenkin tarpeelliseksi mainita nuo turvavarusteet)Hengityssuojain on usein käytössä, sillä olen jo hankkinut homeherkkyyttä yliopiston laitoksen tasakaton takia (siellä oli paha homeongelma eristeiden kastumisen takia ja omissa tutkimuksissanikin altistuin siellä niille (minulla oli koereaktorissani trichoderma-ongelma).
Ei tosin suuremmin vaivaa, mutta kun lumi sulaa, niin siellä maan pinnalla on ilmaan leviävää homepölyä ja silloin on hiukan tukkoinen olo (ja jokin muukin satunnainen pöly voi hiukan tehdä sama).
- Anonyymi
Höh. On mullakin ruuvimeisseli. Nooh, onhan tuo kiva jos tarvitsee. Itse en nykyisin tarvitse kuin rollaattoria.
>simiti< Mitä tuo tekee?
Siirtää puukappaletta tasanopeudella työstökoneessa.
Siistimpi jälki ja sormet ovat turvassa.buddy-love kirjoitti:
Siirtää puukappaletta tasanopeudella työstökoneessa.
Siistimpi jälki ja sormet ovat turvassa.Eli siis miten se leikkaa tai mitä se leikkaa, lautojako?
- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Siirtää puukappaletta tasanopeudella työstökoneessa.
Siistimpi jälki ja sormet ovat turvassa.Jonkin sortin sorvi....?
valtakunta kirjoitti:
Eli siis miten se leikkaa tai mitä se leikkaa, lautojako?
Tuo pelkästään siirtää sitä lautaa sen työstökoneen päällä.
Eli otan laudan pinosta ja asetan sen pään noiden rullien alle ja ne rullat lykkäävät sen laudan työstökoneen terien kautta koneen taakse.
Voi käyttää sirkkelin, oikohöylän ja alajyrsimen kanssa.Anonyymi kirjoitti:
Jonkin sortin sorvi....?
Ylempänä on linkki samanlaiseen työstökoneeseenkin.
Siinä on melkein kaikki työtömahdollisuudet, mutta se sorvi puuttuu.- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Tuo pelkästään siirtää sitä lautaa sen työstökoneen päällä.
Eli otan laudan pinosta ja asetan sen pään noiden rullien alle ja ne rullat lykkäävät sen laudan työstökoneen terien kautta koneen taakse.
Voi käyttää sirkkelin, oikohöylän ja alajyrsimen kanssa.Eikös oikohöylässä ole yöeensä automaattinen syöttö, ainakin isommissa ja kalleimmissa malleissa?
Anonyymi kirjoitti:
Eikös oikohöylässä ole yöeensä automaattinen syöttö, ainakin isommissa ja kalleimmissa malleissa?
Ei, vaan oikohöyä on se, jossa terä näkyy pöydän pinnan kolossa.
Tasohöylä on se, jossa terä on koneen sisällä ja syöttörullat vetävät puukappaleen koneen läpi.
Usein nuo on yhdistetty siten, että sama terä toimii oikohöylänä yläpuolelta ja tasohöylänä alapuolelta.
Ensin oikaistaan lauta oikohöylällä yhdeltä puolelta ja sen jälkeen syötetään se tasohöylän läpi, jolloin se toinenkin puoli oikenee ja samalla saadaan siitä oikean paksuinen.
Onnea uudesta vempeleestä. Tuo varmasti turvallisuutta puuhiisi.😊
Kun ostin sen työstökoneen, niin isäni nimitti sitä sormienlyhennyslaitteeksi.
(kylällä on eräs, jolta puuttuu kolme sormea juuri saman tyyppisen laitteen takia)
Nyt ei pitäisi olla tuota vaaraa.
(olen viimeaikoina ostanut paljon koneita (halvalla, kuten aina), eli minulla näyttää nyt olevan konekannankehityskausi)buddy-love kirjoitti:
Kun ostin sen työstökoneen, niin isäni nimitti sitä sormienlyhennyslaitteeksi.
(kylällä on eräs, jolta puuttuu kolme sormea juuri saman tyyppisen laitteen takia)
Nyt ei pitäisi olla tuota vaaraa.
(olen viimeaikoina ostanut paljon koneita (halvalla, kuten aina), eli minulla näyttää nyt olevan konekannankehityskausi)Ja se miksi osatan enimmäkseen käytettyjä laitteita, johtuu siitä, että minulla on käänteinen Pauli-efekti.
https://en.wikipedia.org/wiki/Pauli_effect
Jostain syystä laitteet alkavat toimia kun olen lähistöllä.
Toimii jopa puhelimen kautta, eli kun kaverini soittaa, että jokin ei toimi, niin usein mystisesti vika häviää sen puhelun aikana.
Viimeksi kaverini pyysi katsomaan tietokoneensa toimimatonta ruutua ja laitoin sen kahdesti päälle, niin se alkoi toimia ilman ongelmia (kaveri oli yrittänyt jo moneen kertaan samaa).
Olen sanonut, että se johtuu siitä, että laitteet pelkäävät, että avaan ne jos ne eivät suostu toimimaan.
:)buddy-love kirjoitti:
Ja se miksi osatan enimmäkseen käytettyjä laitteita, johtuu siitä, että minulla on käänteinen Pauli-efekti.
https://en.wikipedia.org/wiki/Pauli_effect
Jostain syystä laitteet alkavat toimia kun olen lähistöllä.
Toimii jopa puhelimen kautta, eli kun kaverini soittaa, että jokin ei toimi, niin usein mystisesti vika häviää sen puhelun aikana.
Viimeksi kaverini pyysi katsomaan tietokoneensa toimimatonta ruutua ja laitoin sen kahdesti päälle, niin se alkoi toimia ilman ongelmia (kaveri oli yrittänyt jo moneen kertaan samaa).
Olen sanonut, että se johtuu siitä, että laitteet pelkäävät, että avaan ne jos ne eivät suostu toimimaan.
:)Sulla on aika hyvä vikahaku😉
Tästäpä tulikin mieleen. Katselin siis huvittuneena töissä, että kuinka monta jantteria tarvitaan pohtimaan miten saa TV seen siirrettyä läppäriltä kuvaa.. Pohdin jo et voisiko olla HDMI piuhassa vikaa?. No loppujen lopuksi tarvittiinkin joku välipiuha, muuten ei laite tunnistanut toista..😁 on noi vempeleet vaan jänniä.Haaveilija39 kirjoitti:
Sulla on aika hyvä vikahaku😉
Tästäpä tulikin mieleen. Katselin siis huvittuneena töissä, että kuinka monta jantteria tarvitaan pohtimaan miten saa TV seen siirrettyä läppäriltä kuvaa.. Pohdin jo et voisiko olla HDMI piuhassa vikaa?. No loppujen lopuksi tarvittiinkin joku välipiuha, muuten ei laite tunnistanut toista..😁 on noi vempeleet vaan jänniä.Televisiot ja monitorit ovat sikäli hankalia, että ne on usein tehty huonosti.
Televisioista kelpuutan vain Sonyn ja Panasonicin, sillä niissä on varmimmin kunnollinen kuva (tosin niistäin pitää pitää kaikki kuvan "parannus" ominaisuudet pois päältä, ennen kuin se kunnollinen kuva löytyy).
Kerran piti saada eräs Sharpin televisio toimimaan ja tarvittiin kaukosäädintä, jonka joku vakseista kiikutti löydettyään sen jostain varaston nurkasta. Seuraava ongelma oli, että patterit olivat tyhjät ja sellaista versiota, ettei niitä löytynyt mistään. Teippasin tavalliset patterit yhteen ja tein alumiinifoliosta johtimet, jolla sain sen toimimaan ja tilanne pelastui.
Toisella kertaa olimme suuren budjetin auditoriossa ja vaksi osoitti minulle seinässä liittimen, johon kytkemällä saisin kuvan näkyviin. Noh eipä näkynyt ja kun irrotin sen seinäpaneelin, niin sitä liitintä ei ollut kytketty mihinkään. Sillä kertaa tilanteen pelasti vuokraruutu, joka toimitettiin pikaisesti paikalle (ei ollut aikaa ihmetellä systeemeitä, sillä tilaisuus oli juuri alkamassa ja auditorion omistajat maksoivat vuokraruudun).
Kaikenlaista on ehtinyt sattua ja eräässä paikassa pakotimme kokoustilan omistajan ostamaan uuden ruudun, sillä olivat väittäeet, että heillä on kunnollinen ruutu siellä vuokratussa tilassa (ei ollut kuin vanha putkivehje).
Monitoreissa on vähemmän ongelmia, paitsi Samsungeja ei kannata osta, sillä niissä on tahallaan asennettuna itsekseen vanhentuvat kondensaattorit ja ne lakkaavat toimimasta (olen korjannut jo monta).buddy-love kirjoitti:
Ja se miksi osatan enimmäkseen käytettyjä laitteita, johtuu siitä, että minulla on käänteinen Pauli-efekti.
https://en.wikipedia.org/wiki/Pauli_effect
Jostain syystä laitteet alkavat toimia kun olen lähistöllä.
Toimii jopa puhelimen kautta, eli kun kaverini soittaa, että jokin ei toimi, niin usein mystisesti vika häviää sen puhelun aikana.
Viimeksi kaverini pyysi katsomaan tietokoneensa toimimatonta ruutua ja laitoin sen kahdesti päälle, niin se alkoi toimia ilman ongelmia (kaveri oli yrittänyt jo moneen kertaan samaa).
Olen sanonut, että se johtuu siitä, että laitteet pelkäävät, että avaan ne jos ne eivät suostu toimimaan.
:)😁 samaa tapahtuu täällä myös, mystisiä katoavia vikoja esiintyy. Laitteet tietävät lopulta häviävänsä ja luovuttavat ajoissa.
E-Lukka kirjoitti:
😁 samaa tapahtuu täällä myös, mystisiä katoavia vikoja esiintyy. Laitteet tietävät lopulta häviävänsä ja luovuttavat ajoissa.
Pelokas kone toimii varmimmin ja kun ohikulkiessaan mutisee synkkiä kommentteja, niin pysyvät kurissa ja nuhteessa.
:)- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Ja se miksi osatan enimmäkseen käytettyjä laitteita, johtuu siitä, että minulla on käänteinen Pauli-efekti.
https://en.wikipedia.org/wiki/Pauli_effect
Jostain syystä laitteet alkavat toimia kun olen lähistöllä.
Toimii jopa puhelimen kautta, eli kun kaverini soittaa, että jokin ei toimi, niin usein mystisesti vika häviää sen puhelun aikana.
Viimeksi kaverini pyysi katsomaan tietokoneensa toimimatonta ruutua ja laitoin sen kahdesti päälle, niin se alkoi toimia ilman ongelmia (kaveri oli yrittänyt jo moneen kertaan samaa).
Olen sanonut, että se johtuu siitä, että laitteet pelkäävät, että avaan ne jos ne eivät suostu toimimaan.
:)Sä oot laitekuiskaaja. 😊
Ilmottele jos liikut täällä päin. Voisit kuiskutella mun astianpesukoneelle. Anonyymi kirjoitti:
Sä oot laitekuiskaaja. 😊
Ilmottele jos liikut täällä päin. Voisit kuiskutella mun astianpesukoneelle.Jos hiukan täsmennät seutua, niin voin ajatella laitteita pelottavia asioita suunnattuna sinne, niin ehkäpä koko alueen laitteet toimivat silloin kiltisti.
Lihaksia särkee, väsyttää ja on hiukan kylmä, eli olenkohan saanut kyliltä sen flunssan, josta veljeni parantui viikko sitten.
Pöh, jos tämä on sitä.valtakunta kirjoitti:
Eikä toivon kovin pysyt terveenä😔
Ei taida sittenkään flunssa iskeä. Ehkä se vain yritti, mutta oli niin tuttu, että tuli heti torjutuksi.
- Anonyymi
Tästä ei olis kannattanut kertoa.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191170
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 77697
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 88653
- 107604
- 27537
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet107477
