Nyt se on virallista: käytetty sähköauto tiputtaa arvoaan vuodessa eniten eli 31,8%

Anonyymi-ap

Niille jotka vielä väittävät muuta niin tässä uutinen. Sähköauton hinta laskee hirvittävällä tahdilla verrattuna polttomoottoreihin.

"Sähkö suurin pudottaja

Eniten vaihtoarvoaan ovat menettäneet sähköiset automallit. Käytettyjen täyssähköautojen hinnat putosivat vuodessa keskimäärin peräti 31,8 prosentilla.

Eikä uudelle kierrokselle lähtevien sähköautojen ostajia hellitä hankintatuilla. Raskaimmin höyhennettyjä vaihtoautoja olivat Chevrolet Bolt, Nissan Leaf, Kia Niro, Hyundai Kona, Tesla Model X, Tesla Model 3, Tesla Model S."



https://www.kauppalehti.fi/uutiset/elon-muskin-raju-paatos-iskee-omiin-kaytetyn-teslan-arvo-putoaa-nyt-kuin-kivi/4c7cef48-21c2-4402-af8d-7ecbbdba32b5?ref=iltalehti:b71f&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi&_gl=1*p52wjg*_ga*Mzg5MTM3NzAxLjE3MTAxNjg0MDE.*_ga_3L539PMN3X*MTcxMTAwOTAyOC4xMDkuMS4xNzExMDEyMjkzLjAuMC4w

49

431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Lähes kahden miljoonan otanta

      Käyttövoimavertailussa parhaiten hintansa pitivät perinteisillä voimalähteillä varustetut vaihtoautot. Niiden keskihinta putosi vuodessa 3,6 prosentilla, 1 161 dollarilla.


      Hybridimallien keskihinta vajosi 6,5 prosentilla 2 135 dollariin, joten täyssähköautojen romahdus oli täysin omaa luokkaansa.

      Tutkimuksessa vertailtiin yhteensä 1,8 miljoonan käytetyn auton myyntihintoja helmikuun 2023 ja 2024 välisenä aikana. Autojen ikä vaihteli yhdestä viiteen vuoteen."

      Sähköauto menettää arvonsa hirvittävällä tahdilla. Huhhuh

      • Anonyymi

        Joo naapuri yrittää myydä sähkäriä, mut kukaa ei osta, se aiko ostaa bensa auton


    • Anonyymi

      Tuli kumman hiljaista😂 sähköautoilijat tajusivat nyt ettei se ajon hinta ollutkaan se mitä nyt maksaa...maksun aika tulee vasta kun arvottoman auton menee vaihtamaan😂😂😂

      • Anonyymi

        Onhan näitä avautumisia ollut jo useampikin iltapäivälehdissä. Kymppitonni/vuosi takkiin, vaikka oli kuviteltu, ettei patteriauton arvo laske lainkaan (niin ei se oikein millään autolla laskenut silloin, kun uusia ei saatu toimitukseen). Nyt on tulppa pois ja uusien patteriautojen kysyntäkin laskussa.

        Pakko tiputtaa myyntihintoja etteivät jää liikkeeseen seisomaan ja sehän aina tiputtaa myös käytettyjen arvoa samassa suhteessa. Normaalin ikääntymiseen ja kulumiseen (kilometrit) liittyvän arvonaleneman päälle.

        Lisäksi on ollut uutisia 5-60 tonnin korjauskuluista, kun on pikkaisen otettu pohjakosketusta.
        Eikä vakuutus välttämättä korvaa - ainakin If on jo rajaamassa pois näitä vaurioita kaskon piiristä. Siinä on arvonalenema kohdillaa!


      • Anonyymi

        Hyvä että patteripetterillä huumirontaju riittää.

        Tosin valtaosalla pattereitä se pateriauto on tarkemmalta malliltaan mielikuvitusauto, jolla pääsee 700 km yhdellä latauksella.


    • Anonyymi

      Sähköauton ostaja on suoraan sanottuna tyhmä. Ei penaalin terävin kynä. Ajaminen on kallista.

    • Anonyymi

      Siis Jenkkilän juttuja taas kaivetaan esiin ja köyhä iloitsee asiasta. Meillä taitaa asian laita olla kuitenkin toisin ja toisaalta köyhän luulisi olevan vain iloinen jos käytettyjen hinnat putoaisi nopeasti? Taitaa vahingon ilo vaan vielä voiton ennen oma etua, hihii!

      • Anonyymi

        Tämä juttusi todistaa että kuinka tyhmä sähköautoilija voi olla.

        Suomessa arvonalenema sähköautoissa on vielä pahenpi kuin jenkeissä.


      • Anonyymi

        Meillä arvonlasku on hieman enemmän kuin tuo 31,8% . Kun akkutakuun päättyminen on lähellä , niin ei kauppa käy millään hinnalla . Varsinkaan köyhällä ei ole varaa käytettyä sähköautoa ostaa .


    • Anonyymi

      Sähköautoilijan paniikki on valtava. Myös sähköautoille tulevat verot ensi vuonna korpeavat jo nyt sekä autoedun nousu 375e/kuukaudessa.

      Hullukaan enää osta näitä romuja...

    • Anonyymi

      Suomessa tuo 31,8% ei edes riitä. Ne romahtaa niin nopeasti ettei kerkeä tajuta.

    • Anonyymi

      ja suomi nostaa veroja E autoilun takia-tiet pitää niidenkin kuljettajien maksaa....

    • Anonyymi

      Sähköauto on tyhmin ostos ikinä.

    • Anonyymi

      Polttomoottoriauto kannattaa enää ostaa. Sähköautojen päivät ovat nyt viimein luetut.

    • Anonyymi

      Kannattaa myös muistella mitä taulutelkkarit aikoinaan maksoivat, jolloin tulivat tekniikan kehittyessä reilusti alas ja ensimmäisillä ostajilla oli huima arvonpudotus. Olivatko ne ihmiset myös aikoinaan tyhmiä? Tai ovatko nykyään aivan uuden markkinointiin julkistettu puhelimien ostajat tyhmiä kun vuoden päästä saa täsmälleen saman puhelimen selvästi halvemmalla aivan uutena, koska tulee parempia uusia puhelimia markkinoille ja pakko tiputtaa vanhemman mallin hintaa?

      Suurin syy löytyy hintasodasta kun sähköautojen hinnat tippuvat. Ja se puolestaan siitä että akkutekniikka kehittyy paremmaksi ja halvemmaksi kuin muutama vuosi sitten valmistetut akkupaketit. Lithiumin hinta on tullut noin 80% alaspäin noin 1,5 vuodessa, joka kertoo jo paljon myös ja alkaa myös näkymään valmistuksen kustannuksissa.

      Tässä ketjussa on paljon uutisia kuinka akkutekniikka kehittyy koko ajan tiputtaen aina vanhempien mallien hintaa luonnollisesti.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17091514/vetytankkausverkoston-tappaa-lopulta-isot-ajoakut-ja-akkutekniikka-

      Miettikääpä mitä sitten tapahtuu kun hintasodan takia sähköautojen hinnat tippuvat polttomoottoriautojen tasolle tai jopa alle sen aivan uutena, niin silloin moni miettii että bensalla/dieselillä ajaminen on kalliimpaa kuin sähkö, joten polttiksessa ei ole oikein enään järkeä pitkällä aikavälillä. Sähköllä ajettaessa saa rahaa säästöön ja sen voi käyttää johonkin muuhun kivaan, mutta polttiksella ajaessa se menee 100% varmuudella hukkaan. Ja jos kävisi niin onnettomasti että 10 vuoden sisällä ajoakku hajoaa ja pitäisi uusia, niin sillä sähköllä ajamisen säästöillä se ajoakkukin ostetaan ja kenties silti tulee halvemmaksi joillakin sähköautoilijoilla jos puhutaan ihan perus sähköautoista eikä ylemmän luokan sähköautoista.

      ""Sähköautoja valmistetaan kohta 20 % halvemmalla kuin perinteisiä polttomoottorimalleja

      Pelkästään entistä suurempien moduulien hyödyntämiseen perustuva gigacasting-metodi voi leikata kustannuksista jopa 20 prosenttia."

      https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tt/1b205ce1-6929-4523-a725-c490999b0a17?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR2qJfnK0WRJDmcJvy50Np30Yaj8-4qv6zxR6WNpSWBCfXlbkkWCKNH1SGw#Echobox=1710395365"

      Laskuriin voi laittaa vertailun että kuinka paljon on halvempaa ajaa sähköllä kuin polttiksella jos niiden kummankin auton hankintahinta uutena on sama.

      https://www.ilmastopaneeli.fi/autokalkulaattori/

    • Anonyymi

      valitettavasti niin pudottaa myös polttikset. Tosin niiden arvo on pian nolla, kun vetyteknologia 2-3 v päästä valtaa alan

      • Anonyymi

        Tojoterolta unohtui jo se, että tollolooda dumppaa vetypommiautojaan USA:ssa hirveillä alennuksilla ja Shell sulkee tankkausasemansa. Alkaa olla leikin loppu käsillä, mistä veronmaksajat kiittävät. 20 vuotta syydetty rahaa kankkulan kaivoon.

        Ei riittänyt pari vuotta sitten kokeiltu ilmainen hinausautopalvelu (joka tulee polttoaineen jakeluongelmien vuoksi tutuksi) siivittämään vetypommiautojen myyntiä.

        Ei toimi 90-luvun ideat enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojoterolta unohtui jo se, että tollolooda dumppaa vetypommiautojaan USA:ssa hirveillä alennuksilla ja Shell sulkee tankkausasemansa. Alkaa olla leikin loppu käsillä, mistä veronmaksajat kiittävät. 20 vuotta syydetty rahaa kankkulan kaivoon.

        Ei riittänyt pari vuotta sitten kokeiltu ilmainen hinausautopalvelu (joka tulee polttoaineen jakeluongelmien vuoksi tutuksi) siivittämään vetypommiautojen myyntiä.

        Ei toimi 90-luvun ideat enää.

        Sähköautot ajaa ihmiset taloudellisiin ongelmiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautot ajaa ihmiset taloudellisiin ongelmiin.

        Vetypommiautoilu oli huono idea 90-luvulta. Omaan mahdottomuuteensa se kaatui.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Useat poltikkset voi muuttaa kulkemaan vedyllä, mutta entäs patteriauton????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vetypommiautoilu oli huono idea 90-luvulta. Omaan mahdottomuuteensa se kaatui.

        Yritettiinhän patteriautoja tehdä jo 1900 luvun alussa, onneksi jo silloin jäi tuotekehitysasteelle...


    • Anonyymi

      Teslauskovaisilla on tähänkin hyvä selitys jonka vain he ymmärtävät.

    • Anonyymi

      Sähköauto on kyllä uskomattoman kallis käyttää. Ei ole kalliimpaa tapaa autoilla kuin sähköauto.

      Sääliksi käy taksikuskit kun vaihtavat autoa useasti. Siinä sitten realisoituu se halpa ajaminen jota mainostivat😂😂😂arvo niin surkea vaihdossa ettei eroon pääse.

      • Anonyymi

        Velkaa vaan jää. Rahoituksella ne autot lähinä ostettu joita taksissa näkyy.


      • Anonyymi

        Ja et tietenkään kertonut tätä lukujen valossa vaan päätit niin vain sanallisesti väittää että sähköllä ajo kalliimpaa. Tässä on kerrottu lukujen valossa että täyssähkötaksi jyrää liiketaloudessa.

        "Säästö jopa 7000 euroa vuodessa.

        Yksi sähköauton viime vuonna hankkineista on mikkeliläinen Tero Sensio. Hän vaihtoi dieselautonsa Teslaan puoli vuotta sitten. Se maksoi saman verran kuin edellinen diesel-Audi, noin 60 000 euroa.

        – Olin vielä vuosi sitten hieman sähköautoja vastaan tai ainakin epäilin niiden toimintasädettä. Polttoainekuluissa säästän kuusi ja puoli tuhatta euroa vuodessa. Dieselvero tulisi vielä siihen päälle, Sensio laskee.'
        Tero Sensio nojaa täyssähköautoonsa ja katsoo kohti kameraa.
        Tero Sensio on ajanut Teslalla reilut puoli vuotta. Kuva: Esa Huuhko / Yle

        Sension kokemus on, että suurin säästö syntyy siitä, että auton voi ladata kotona.

        – Pystyn hyödyntämään kotona edullista yösähköä. Yleisten latauspaikkojen hinnoilla säästö jäisi nykyistä pienemmäksi.

        Sensio on tottunut kysymyksiin siitä, kuinka pitkälle yhdellä latauksella voi ajaa. Toimintasäde on ollut jopa odotettua pidempi. Vielä reilun 20 asteen pakkasella autolla on päässyt 350 kilometriä.

        Sensio ajaa keskimäärin kerran kuukaudessa normaalia ajoa pidemmän matkan, joka vaatii latauspaikkojen selvittämisen etukäteen. Häntä harmittaa ainoastaan se, että hän vaihtoi vasta nyt sähköön.

        – Maksoin vuosia turhaan korkeita polttoainekuluja."

        https://yle.fi/a/74-20076557?fbclid=IwAR0KmYOqsdbo4Q6KdAaof_tueJFBVYHdTmKhBws7ZS3oLWr0FP8_4XdOC3A


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja et tietenkään kertonut tätä lukujen valossa vaan päätit niin vain sanallisesti väittää että sähköllä ajo kalliimpaa. Tässä on kerrottu lukujen valossa että täyssähkötaksi jyrää liiketaloudessa.

        "Säästö jopa 7000 euroa vuodessa.

        Yksi sähköauton viime vuonna hankkineista on mikkeliläinen Tero Sensio. Hän vaihtoi dieselautonsa Teslaan puoli vuotta sitten. Se maksoi saman verran kuin edellinen diesel-Audi, noin 60 000 euroa.

        – Olin vielä vuosi sitten hieman sähköautoja vastaan tai ainakin epäilin niiden toimintasädettä. Polttoainekuluissa säästän kuusi ja puoli tuhatta euroa vuodessa. Dieselvero tulisi vielä siihen päälle, Sensio laskee.'
        Tero Sensio nojaa täyssähköautoonsa ja katsoo kohti kameraa.
        Tero Sensio on ajanut Teslalla reilut puoli vuotta. Kuva: Esa Huuhko / Yle

        Sension kokemus on, että suurin säästö syntyy siitä, että auton voi ladata kotona.

        – Pystyn hyödyntämään kotona edullista yösähköä. Yleisten latauspaikkojen hinnoilla säästö jäisi nykyistä pienemmäksi.

        Sensio on tottunut kysymyksiin siitä, kuinka pitkälle yhdellä latauksella voi ajaa. Toimintasäde on ollut jopa odotettua pidempi. Vielä reilun 20 asteen pakkasella autolla on päässyt 350 kilometriä.

        Sensio ajaa keskimäärin kerran kuukaudessa normaalia ajoa pidemmän matkan, joka vaatii latauspaikkojen selvittämisen etukäteen. Häntä harmittaa ainoastaan se, että hän vaihtoi vasta nyt sähköön.

        – Maksoin vuosia turhaan korkeita polttoainekuluja."

        https://yle.fi/a/74-20076557?fbclid=IwAR0KmYOqsdbo4Q6KdAaof_tueJFBVYHdTmKhBws7ZS3oLWr0FP8_4XdOC3A

        Ja kun vaihtaa seuraavaan ei pysty vaihtamaan muutakuin velkaa ottamalla kun paljon ajetun taksi teslan arvo on 5000e.


    • Anonyymi

      Sähköautojen hinnan pudotus johtuu teidän sähköautovastaisten toiveiden mukaan.
      Tehän olette itkeneet, että sähköautot ovat kalliita, ne ei enää ole, eikö kaikki olekaan nyt hyvin?
      Sähköauton jo kalliilla hinnalla ostaneille ei siitä ole normitilanteessa haittaa koska taas uuteen vaihtaessa väliraha on sama. Kuka ostaa uuden auton myydäkseen sen? Ne, jotaka ostivat uuden auton pienellä käsirahalla, pienellä kk-maksulla ja isolla loppulyhennyksellä maksavat nyt tyhmyydestään, tuohon miinaan ei pidä mennä minkään auton ostossa.

      • Anonyymi

        Kateus aiheuttaa aina vahingon iloa, vaikka eivät ymmärrä mihin nuo alennukset oikeasti edes vaikuttaa. Ehkä ovat siksi köyhiä?


      • Anonyymi

        BUAHHAHHAA

        Nauramme paskaiset naurut itkua tuhertavalle petterille.

        sitä saa, mitä tilaa

        Pari vuotta sitten petterit lällätteli "katsokaa miten fiksu olen, kun maksatan autoiluni kulut muilla"

        Petterithän selitti, ettei patteriautojen arvo laske lainkaan, kun ne on niin haluttuja. Eikä latauskaan maksa, kun sähköä sai ilmaiseksi kauppojen latureista tai ryöstämällä jostain siivouspistorasiasta (omin luvin) tai rikkomalla lämpötolpan kellokytkimen ja varastamalla sähköä as oy = naapurien piikkiin.

        Eipä olekaan ilmaisia lounaita latauksen suhteen, hankintatuki loppui ja sähköautoja kaavaillaan verollepantaviksi. Lisäksi niiden vakuutuskulut ovat reippaassa nousussa johtuen tolkuttomista korjauskustannuksista (pohjan/akuston vauriot) ja arvo laskee ihan samaa kyytiä kuin muillakin autoilla. Ja vähän nopeammin, kun valmistaja tiputtaa uuden auton hintaa 5000 tai 10 000 kertalaakista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        BUAHHAHHAA

        Nauramme paskaiset naurut itkua tuhertavalle petterille.

        sitä saa, mitä tilaa

        Pari vuotta sitten petterit lällätteli "katsokaa miten fiksu olen, kun maksatan autoiluni kulut muilla"

        Petterithän selitti, ettei patteriautojen arvo laske lainkaan, kun ne on niin haluttuja. Eikä latauskaan maksa, kun sähköä sai ilmaiseksi kauppojen latureista tai ryöstämällä jostain siivouspistorasiasta (omin luvin) tai rikkomalla lämpötolpan kellokytkimen ja varastamalla sähköä as oy = naapurien piikkiin.

        Eipä olekaan ilmaisia lounaita latauksen suhteen, hankintatuki loppui ja sähköautoja kaavaillaan verollepantaviksi. Lisäksi niiden vakuutuskulut ovat reippaassa nousussa johtuen tolkuttomista korjauskustannuksista (pohjan/akuston vauriot) ja arvo laskee ihan samaa kyytiä kuin muillakin autoilla. Ja vähän nopeammin, kun valmistaja tiputtaa uuden auton hintaa 5000 tai 10 000 kertalaakista.

        Onko sinulla ongelma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla ongelma?

        Ei ole, mutta ilmeisesti haluaisit tuoda lisävalaistusta siihen, miltä tuntuu, kun on tehnyt itsestään pellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, mutta ilmeisesti haluaisit tuoda lisävalaistusta siihen, miltä tuntuu, kun on tehnyt itsestään pellen.

        Auto on minun mielestäni pitkäaikaiseen käyttöön hankittava käyttöesine ei vuodessa tapahtuvalla arvonlaskulla ole väliä jos tarkoitus ajaa 10v.

        Mutta toki se trollille on merkityksellinen asia.


    • Anonyymi

      Työkaveri osti sähkiksen pari vuotta sitten. Nyt haluaa siitä eroon mutta auton arvo on paljon vähemmän mitä autosta on velkaa.
      Sähkis on epäkäytännöllinen kun on jatkuvaa ajoa eikä sitä ehdi ladata vaikka range onkin useita satoja kilsoja. Mutta akku loppuu joskus jos ehtii ladata vähemmän mitä kuluttaa. Dieselin tankkaus kestää pari minuuttia.
      Sähköauto on paska keksintö eikä sellaiseen kannata sekaantua.

      Minä ajan 740 Volvolla niin kauan kuin se liikuu. Ja liikkuuhan se kun auto on helppo ja halpa huoltaa.
      Auton arvo on jotain satasia ja kuluttaa paljon mutta käyttöarvo on huikea, eikä arvo ainakaan alene. Ajettukin vasta 700 tuhatta ilman suurempia murheita. Yrittäkää Teslistit samaa. Ei onnistu ikipäivänä vaan akut menee vaihtoon 200 tuhannessa ja sitten meneekin jo moottori. Sitten taas akku. Sitten taas moottori. Kyllä nämä sähköautot on jo nähty ja ei jatkoon.

      • Anonyymi

        Työkavereille, ym kumminkaimoille tapahtuu jos jotain...


      • Anonyymi

        Kaverisi on tyhmä, jos ostaa auton johon ei ole varaa.
        Ongelma on ”kaverisi” (keksitty satuolento) tyhmyys.

        Akun lataaminen n. 80% varaukseen, kestää puolisen tuntia, eli normaalin lounastauon aikana akku lataantuu riittävästi.
        Toinen väitteesi kumottu.

        Omaa dieseliäni en koskaan ehtinyt tankkaamaan ”parissa minuutissa”. Aina siihen on sisältynyt huoltoasemalle ajaminen, usein mittarille jonottaminen, maksutapahtuma, paperin etsiminen kun tankkauskahva on dieselissä, varsinainen tankkaus, käsien putsaaminen dieselistä kun siihen kahvaan jäi kuitenkin dieseliä ja sitten matka jatkuu.
        Ei kun mulla onkin nälkä, niin menenpä syömään. Ja näin onkin kulunut yli puoli tuntia.

        Ajat vanhalla paskalla volvolla, jonka pelkät polttoainekulut on n. 17€/100km, tuohon päälle vielä dieselvero lähes 1000€ vuodessa. Lisäksi minimissään muutama satanen korjauksiin,
        Eli 20000km:n ajolla maksat 5000€ ajamisesta vanhalla volvolla, josta myydessä et saa mitään.

        Teslalla samat kilometrit maksaa n. 500€.
        Pelkästään akkutakuu on 8v/160tkm ja normaali akun käyttöikä on yli 500tkm.
        Ja edelleen Teslalla on hyvä myyntiarvo.

        Mutta jokainenhan saa käyttää rahansa niin kuin itse haluaa.


    • Anonyymi

      Oma Teslani on Nettiauton hintojen perusteella pudottanut arvoaan 3000-4000€ vuodessa, vaikka kilometrejä on kertynyt lähes 30000km.
      Vuodessa olen säästänyt käyttökuluissa 4000€, verrattuna aiempaan dieselmersuuni.

      Oletettavaa on, että Teslan vanhetessa arvonlasku hidastuu ja todennäköisesti polttoaineiden hinnat lähtevät nousemaan.

      • Anonyymi

        Luulet siis että pyyntihinta on auton arvo?voi morjens😂👌


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulet siis että pyyntihinta on auton arvo?voi morjens😂👌

        Niinkö kirjoitin?
        Voi morjens😂


    • Anonyymi

      Autot ovat lypsylehmiä. Vanhaa polttistakin kun korjautat, niin hetkessä humahtaa 2 auton arvoa. Hyvää kevättä.

    • Anonyymi

      Tämähän meinaa juuri sitä, että vaihtoautojenkin hinnat alentuvat samassa suhteessa, jolloin vaihto toiseen sähkäriin on lähes yhtä edullista kuin ennenkin. Vai kuvitteletko aikuisten oikeasti, että joku joka oikeasti on sähköautolla ajanut ja nauttinut sen tuomasta ajamisen ja helppouden tunteesta vaihtaisi esihistorialliseen polttikseen? Ja nyt tarkoitan 98% käyttäjiä, en sitä 2 prosenttia, joka asuu pohjoisessa kaukana julkisista latureista ja ilman omaa latausmahdollisuutta, jotka hölmöyksissään ostivat sähköauton WLTP-lupausten perusteella tutkimatta asiaa ensin.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Tosin tuo vaikuttaa olevan näille luku-ja laskutaidottomille liian vaikea ymmärrettäväksi.


      • Anonyymi

        Mutta se ensimmäinen on tullut hiton kalliiksi.


      • Anonyymi

        Joillekin paikallisajoon sähköauto voi sopiakin . On myös paljon niitä jotka osti 2 sähköautoa kerralla , ensimmäisen ja viimeisen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillekin paikallisajoon sähköauto voi sopiakin . On myös paljon niitä jotka osti 2 sähköautoa kerralla , ensimmäisen ja viimeisen .

        Ja niitä jotka pysyvät sähköautossa, koska se on heille sopivin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillekin paikallisajoon sähköauto voi sopiakin . On myös paljon niitä jotka osti 2 sähköautoa kerralla , ensimmäisen ja viimeisen .

        90% ajaa vain "paikallisajoa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillekin paikallisajoon sähköauto voi sopiakin . On myös paljon niitä jotka osti 2 sähköautoa kerralla , ensimmäisen ja viimeisen .

        Onko sinulla esittää jotain lukuja väitteesi tueksi?
        Vai onko taas kyseessä vain kateellisen persaukisen ininää?


    • Anonyymi

      Pakkasella mun iPhone herkis toimimasta. Sama juttu sähköautossa. Tiisseli kuluki kuten ennenki.

      • Anonyymi

        Pakkasella naapurini diesel Golf herkis toimimasta (ei lähtenyt käyntiin). Sama juttu muissakin pakoputkiautoissa.
        Tesla kulki kuten ennenkin.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe