Teinigootti ja teinigootti

Agony

Moi! Mä olen hankkinut itse oman tietoni gooteista ja gootismista ja silti mua jaksetaan väittää teinigootiksi ikäni perusteella. Minua häiritsee kaikenlainen tuomitseminen tuntematta. Miksen minäkin muka voisi olla ns. "aito" gootti? Mikä estää? Pukeudun mielestäni elegantisti ja kauniilla tavalla, en mitenkään paljastavasti tai töhryisesti.
Suosikki vaatteitani ovat kaikki seittikankaiset, satiiniset ja röyhelöiset.
Mä oon 15 vuotta, mutta aivan ehta gootti, kuten muutkin te!
Mun musiikkimakuun kuuluu mm: Diary of dreams, Laibach, Einsturzende naubauten, Lamia ja Kirlian camera!
Ajatukseni ovat tavallisia nuoren tytön mietelmiä, joskin vähän syvällisiä, pidän angstaamisesta, joten miksei gootismi minulle sopisi?!

21

3335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peto"";

Aivan selvä TEINI GOOTTI olet! tuossa muutaman vuoden päästä tulet järkiis ja rupeet pukeutumaan normaalisti! Älä hätääny tuo menee kyllä ohi niinkuin kaikki muutkin Teini Muoti jutut!! Ilmeisesti kasvis syönti on jo sulla mennyt ohi!

• satunnainen kulkija

EI OLE GOOTISMIA, SANA ISMI PELKÄSTÄÄN VIITTAA AATESUUNTAAN

*VAIHTAA KESKUSTELUFOORUMIA MENEE HERMOT*

• valitettavasti...

humm inhottta sano näin mutt... ku olet 15v ja elät "teini" elämän.... ni usko mua tai älä ku kasvat "isomaks" jotain 17-18v nih pukeuduko viel goottimaisesti? (sitä paitsi ei true gootti o vateist ki..) onks sul viel se "sisäinen" gootti juttu? jos sul on se "sisimpi" goottilaisus nih ei se sielt häivy... mut valittetavasti ku ot 15v nih ot teini gootti. Kyll sä sit löydät sun "tyyliäsi" joko jotain muuta tai sit "goottina".
      Ite en kato "alaspäin" teinii gootille, ku ei sitä koskan tiedä =) mut nile katon alaspäin jolle musta musta musta... gootti gootti gootti... synkkä synkkä synkkä.. on pääasia.. nit vois am*ua ;) tai sit anta niiten viltää itensä justohöylällä x)

mut jos osat elä "normaaali" elämän "tavallisena" ni kai se pysy goottilaisprklsus suhun ;)

btw Laibach /,,/ ;)

( dyxlexia monsteri iski textiin ;) )

• edeliseen

ei goottiks btw ruveta sit va noin vaa =)
        se on syntymästä, ja sen kyl huomaa ite ihan ett milainen ite on.. dont worry be happy (tai jotain sihen suuntan) TEINI aikka pitää elää ;) sit ku kasva tietää ;)

• satunnainen kulkija
        edeliseen kirjoitti:

se on syntymästä, ja sen kyl huomaa ite ihan ett milainen ite on.. dont worry be happy (tai jotain sihen suuntan) TEINI aikka pitää elää ;) sit ku kasva tietää ;)

kirjoitatko samat suomeksi =)

• valopää
        edeliseen kirjoitti:

no ei kukaan gootiks kyllä synnykkään. kukaan ei oo käyttäny mustaa röyhelöö esikoulussa, kyllä se ryhtymistä on.

• ...........
        valopää kirjoitti:

no ei kukaan gootiks kyllä synnykkään. kukaan ei oo käyttäny mustaa röyhelöö esikoulussa, kyllä se ryhtymistä on.

niinpä, ei gootiksi synnytä. Ehkä siihen kasvetaan pikku hiljaa.

• bansku

ei millään pahalla,mut jos sä vaan pukeudut kuin gootti ni et sä sillo voi olla aito gootti,et ajatusta mukaan!et uskoks Jumalaan?ja mä en ymmärrä minkä takii kaikki haluu olla nykyään gootteja???ei siin oo mitään pahaa,jos haluu olla gootti,mut ajatushan on tärkein.

• Agony

Hei sori, mutta mä uskon Jumalaan. Tämä on mun oma näkemykseni, eikä kukaan tuu sanomaan mun uskostani mitään, se ei muuta mun uskomuksiani.
        Piste!
        Miksei uskovainen sitten voisi olla gootti?Miksei, kerropas?

Kyllä goottilaisuuteen liittyy hyvin paljolti pukeutuminen, mutta juuri siksihän minä mainitsinkin suosikki bändejäni, ettei asia menisi pelkän pukeutumisen takeille!
        Myös musiikki tekee ihmisestä gootin!
        Uskokaa tai älkää.

• ............
        Agony kirjoitti:

Hei sori, mutta mä uskon Jumalaan. Tämä on mun oma näkemykseni, eikä kukaan tuu sanomaan mun uskostani mitään, se ei muuta mun uskomuksiani.
        Piste!
        Miksei uskovainen sitten voisi olla gootti?Miksei, kerropas?

Kyllä goottilaisuuteen liittyy hyvin paljolti pukeutuminen, mutta juuri siksihän minä mainitsinkin suosikki bändejäni, ettei asia menisi pelkän pukeutumisen takeille!
        Myös musiikki tekee ihmisestä gootin!
        Uskokaa tai älkää.

Niinpä, miksei Jumalaan uskova voisi olla gootti?! Kun eihän gootteudessa ole uskonnosta kyse. Ainakin näin olen olettanut.

• Poppari bändit

on saanu nyky nuoret ihan sekasi!
      Voi kun olisi mahdollista sijoitta kaikki holmöt tuollaset laitoksiin!

• Los Hablas de morte

Oo mun puolesta mitä lystäät. Minkä takia sitä pitää muilta kysyä? Onko itsetunnossa jotai häikkää? Relatkaa hei vähä. Olkaa ihmiset omia itteänne vaan, älkääkö yrittäkö matkia noita poppitähtiä. Älkää matkiko ketään! Älkää palvoko ketään, paitsi itseänne!

• johannes19
        Los Hablas de morte kirjoitti:

Oo mun puolesta mitä lystäät. Minkä takia sitä pitää muilta kysyä? Onko itsetunnossa jotai häikkää? Relatkaa hei vähä. Olkaa ihmiset omia itteänne vaan, älkääkö yrittäkö matkia noita poppitähtiä. Älkää matkiko ketään! Älkää palvoko ketään, paitsi itseänne!

"Älkää palvoko ketään, paitsi itseänne!"
        -Los Hablas de morte

Uskomatonta, että löysin useasti allekirjoittamani uskontunnuksellisen teesin Gootti-palstalta, jonne eksyin ajanpuutteesta johtuen. Uskomatonta, kerrassaan. Myös upeaa!

Ja niille annettiin valta vaivata heitä viisi kuukautta, vaan ei tappaa heitä; ja ne vaivasivat, niinkuin vaivaa skorpioni, kun se ihmistä pistää. Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.

• ....
        johannes19 kirjoitti:

"Älkää palvoko ketään, paitsi itseänne!"
        -Los Hablas de morte

Uskomatonta, että löysin useasti allekirjoittamani uskontunnuksellisen teesin Gootti-palstalta, jonne eksyin ajanpuutteesta johtuen. Uskomatonta, kerrassaan. Myös upeaa!

Ja niille annettiin valta vaivata heitä viisi kuukautta, vaan ei tappaa heitä; ja ne vaivasivat, niinkuin vaivaa skorpioni, kun se ihmistä pistää. Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.

Niinpä, oma itse on se tärkein, ei kannata välittää muiden mielipiteistä.

• ikuisuusvaltiatar

Kuulostaa siltä että olet löytänyt itsellesi sopivan polun, ainakin joksikin aikaa!
      Jatka elämästä nauttimisesta, ja unohda itsesi lokerointi! Vaivaat turhaan mieltäsi koko gootti-sanalla. Ole mikä olet, kuuntele mitä kuuntelet.

Kaikkea hyvää!

• Murmeli

Mä olen ylpee susta ja sun kaltaisista ihmisistä, jotka uskaltavat olla erilaisia sekä pukeutumiseltasan että ajatus maailmaltaan. Maailmassa on niin paljon samaan muottiin sullottuja ihmisiä. Ja nykyjään erilaisuutta katsotaan kieroon,mikä on valitettavaa.Jos mä nään jossain gootti tyylisiä ihmisiä, jään ihastuneena katsomaan teitä. Tunnen ylpeyttä ja kunnioitusta teitä kohtaan.

• kissa

homma kusee ilmeisesti juuri siitä että haluat niin kovasti.

en ole asiantuntija mutta kuvittelisin että siinä vaiheessa kun tajuat ettei "aitoja gootteja" ole, niin sinusta tulee "aito gootti".

Eli toisin sanoen pukeudu niinkuin mielesi tekee, kuuntele sellaista musiikkia mistä pidät, toimi niinkuin uskot oikein olevan äläkä kuuntele muiden mielipiteitä.

Tietenkin jos jatkuvasti vakuuttelet olevasi gootti, todennäköisesti teet sen jotta muut pitäisivät sinua goottina, jolloin sinä olet teinigootti. Tai siis koska olet teini ja gootti, niin olet teinigootti, teini-ikäinen gootti, kunnes täytät 20, mutta tuossa edellä tarkoitin että olet ns vinkugootti joita myös teiniwannabegooteiksi kutsutaan.

Huh kun tuli vaikeasti sanottua

• mä vaa

moi!!
        ei oo noi vaikeet.. jos joku on gootti ni antakaa sen olla tai jos joku on punkkari antakaa olla... miks ei saa olla sellane ku ite haluu!!! ei sen pitäis vaikuttaa kenenkään muun elämään jos on gootti... mitä se muil kuuluu??

• samat sanat

Olen ihan samaa mieltä kanssasi! En kyllä itse ole vielä ehtinyt "muuttaa" tyyliäni, mutta aina yritän. Mä siis ihailen gootteja, olkoon minkä ikäisiä tahansa.Mutta sitten ruvetaan puhumaan teinigooteista, kun on nuorempi ihminen kyseessä. Toivotan sulle onnee jatkoon!

• pretty.hate.machine

Olet samanlainen kuin muutkin. Jos ajattelet samalla tavalla vielä parikymppisenä, voit kutsua itseäsi gootiksi. Miksi kaikki teinit ovat nyt yht'äkkiä "heränneet" goottiuteen samalla kertaa? Onneksi minä sain olla teinigootti silloin, kun se ei ollut vielä trendi.

• Goteki
        pretty.hate.machine kirjoitti:

Olet samanlainen kuin muutkin. Jos ajattelet samalla tavalla vielä parikymppisenä, voit kutsua itseäsi gootiksi. Miksi kaikki teinit ovat nyt yht'äkkiä "heränneet" goottiuteen samalla kertaa? Onneksi minä sain olla teinigootti silloin, kun se ei ollut vielä trendi.

Tuo kahdenkymmenen ikä ei ole mikään rajapykälä, että vasta silloin voi olla oikea gootti, jos on "herännyt" teini-iässä, teini voi olla ihan yhtä aito, kuin kaksikymppinen.
        Itse "heräsin" melkein kymmenen vuotta sitten ja edelleen olen aivan yhtä gootti kuin silloin olin.
        Tuolla ylempänä joku mainitsi jotain, että 'kun kasvat ja tulet järkiisi ja alat pukeutua normaalisti', mitä epänormaalia meissä on? Voin omasta puolestani sanoa, ettei se pukeutuminen katso ikää, koska itselläni sitä on päälle kaksikymmentä, silti pukeudun lähes päivittäin korsettiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      3708
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      27
      2910
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      268
      2709
    4. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      5
      1905
    5. 219
      1418
    6. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      75
      1241
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      1047
    8. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      2
      997
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      31
      974
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      90
      927
    Aihe