Näin pahaa unta

Anonyymi-ap

Unessani Orpopurra puhui minulle: “Seisot nyt tienhaarassa nuori ihminen. Anna minulle halusi, himosi, pelkosi ja toiveesi niin annan vastalahjaksi vauraan alamaisuuden. Arvoistasi en ole kiinnostunut. Sinulla ei ole malttia vaurastua parahin lapsikansalainen, minun on oltava sinulle järki ja ymmärrys. Minä lupaan olla torjumatta suunnitelmiasi, jos annat minun hieman niitä muokata normaalimmiksi. Opiskele ahkerasti äläkä kapinoi. Valmistuttuasi saat unelmoida jo omasta perheestä. Kunhan lasket hieman odotuksiasi kumppanisi suhteen, unelmasi kyllä toteutuu. Voit jatkaa haaveilemalla omakotitalosta ja mikäli pankki luottaa maksukykyysi seuraavina vuosikymmeninä se loihtii sinulle saldoa tilillesi vastineeksi tulevasta kuuliaisesta maksusuunnitelman noudattamisesta. Nyt kun pääsit jyvälle siitä, miten tätä peliä pelataan voit alkaa haaveilla kunniallisesta asemasta yhteisössäsi. Eipä hätää, toiset kuuliaiset mallioppilaat kyllä tunnistavat kaltaisensa työpaikalla ja puolueitten aluejärjestöissä. Eikä aikaakaan niin saat jo alkaa opastaa nuorempiasi kohti suomalaista unelmaa. Vääränväriset ulkomaalaiset tietenkin opastat ryysyistä rikkauksiin –polun alkuun Woltkuskiksi tai siivoojaksi. Tämän kaiken saat naurettavan helposti olemalla normaali ja kuuliainen ylemmillesi. Hieman haasteellisempi tavoite on olla pyrkyri. Pyrkyrit ovat mallikansalaisia potenssiin kaksi. Heistä leivotaan kansanedustajia ja ministereitä,
Tokihan boheemi porvari kaipaa myös paheita. Siksi lupaan, että saat tupakoida ja myös päihtyä, mutta humalassa et saa olla. Koko elämän mittainen kuuliaisuutesi ja tottelevaisuutesi palkitaan viimein, kun olet lähempänä 70 vuotta. Voit silloin odottaa turvallista vanhuutta eläkkeen turvin. Kaiken tämän sinulle annan sitkeästä yli 40 vuoden sukkuloinnista töihin ja kotiin töihin ja kotiin jne.
Mutta jos kääntyisit minua vastaan, niin kiroaisin sinut työttömyyteen ja köyhyyteen. Alkoholi ja nikotiini tulisivat olemaan ainoa lohtusi, kun suistuisit katuojaan niskoittelusi seurauksena. Katuisit olla ottamatta vastaan vauraan alamaisen osaa. Itsepäinen takertuminen yleviin arvoihisi kansalaisoikeuksineen koituisi tuhoksesi. Liiallinen rakkautesi vapauteen horjuttaisi kansantalouttamme ja hyväntahtoiset kapitalistimme eivät voisi enää jättää sinua rankaisematta. Hysteerinen huolestuminen luontomme tilasta ja bruttokansantuotteemme vastainen toiminta vain pahentaisi tilannettasi. Häpeä ja katkeruus tulisivat olemaan seuranasi koko lyhyen loppuelämäsi ajan, ellet kykenisi siirrettyyn tarpeen tyydytykseen vaan haluaisit itsellesi kaiken heti ja nyt. Pian eläisit kuin viimeistä päivää ja jonain hetkenä viimeinen päiväsi todellakin koittaisi.”
Tässä kohtaa heräsin ja olin yltä päältä hiessä. Ajattelin, että onneksi en ole alamainen enkä enää nuori.

4

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiitos hyvästä kirjoituksesta.
      T. Ei alamainen

      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        🔞 ­­N­­y­m­­f­o­m­­a­a­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Ensikuun alusta lähtien ne persut leikkaa omilta äänestäjiltään työmarkkinatukea ja asumistukea.

    • Anonyymi

      Huhtikuu on kuukausista julmin. Suomimatrix taitaa pian mennä epäkuntoon. Seitsemän lihavan ja onnellisen vuoden jälkeen tulevat ne seitsemän laihaa vuotta.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe