Syntyvyys tippuu

Anonyymi-ap

Onko ihme että Suomen syntyvyys tippuu kun porukka ei juo viinaa entiseen malliin. Entisaikaan oli ihan itsestään selvää että viikonloppuisin juotiin viinaa yökerhossa. Siellä sitten tavattiin naisia ja niitä lapsiakin syntyi.

Nykyään porukka ei juo viinaa ja kuvittelee että se kumppani löytyy jostain harrastuksista tai lenkkipolulta. Vuodet vierivät ja sitten ollaankin jo liian vanhoja saamaan lapsia.

t. viinamies

82

714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt saat valitusta

      https://www.kehitysvammaliitto.fi/kehitysvammaisuus/fasd/

      ”Vaurioiden vakavin muoto on FAS, joka tarkoittaa sikiön alkoholioireyhtymää.”

      ”Alkoholi on kaikkein merkittävin sikiön kehitystä uhkaava tekijä, johon odottava äiti voi itse vaikuttaa. Kaikista päihteistä juuri alkoholi aiheuttaa eniten sikiövaurioita.

      Raskaudenaikainen alkoholinkäyttö on tällä hetkellä yksi merkittävimmistä kehitysvammaisuuden aiheuttajista länsimaissa.

      Odottavien äitien raskaudenaikainen alkoholinkäyttö aiheuttaa vuosittain kehitysriskin tuhansille sikiöille. Joka vuosi syntyy 600 – 3000 lasta, joilla on jonkinasteinen alkoholivaurio. Vaikeimmin vammautuneet lapset ovat kehitysvammaisia.

      Selvityksemme mukaan 13 % neuvolatyöntekijöistä ei tunne FASD-käsitettä (Fetal Alcohol Spectrum Disorders).”

      • Anonyymi

        Syntyvyys laskee koska korona on tappanut niin paljon nuoria naisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntyvyys laskee koska korona on tappanut niin paljon nuoria naisia

        YK:n korvaava Muuttoliikettä käytetään väestönkasvupolitiikkana, se on perustuslain vastaista ja se on etnistä ja kulttuurista eugeniikkaa, jotta kansakunnat muotoillaan yhdeksi globaaliksi kansakunnaksi, tämä on moraalisesti väärin ja tuhoaa kauniita kulttuureja ja historiaa.

        Googlettakaa YK:n sivulta

        replacement migration un.org


      • Anonyymi kirjoitti:

        Syntyvyys laskee koska korona on tappanut niin paljon nuoria naisia

        En ihmettele että tappaisi korona tukosriski on aika suuri koronan jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntyvyys laskee koska korona on tappanut niin paljon nuoria naisia

        Eikö vanhat ensin kuole,ne vähemmän synnyttää?


    • Anonyymi

      Juu, käy kuin kansoille, joiden sivisaatiosta ja kielestä ei kellään tietoa 😂

      Ehkä se ei niin vaarallista 😀 ehkä niin käy aina lopulta. Sivilisaatio mätänee omiin ristiriitoihinsa ja romahtaa pois olemasta merkityksellinen ja tärkeä, saati elämisenarvoinen.

      • Anonyymi

        Suomalaisetkin ovat alun perin muualta tulleita

        Kaikki kansat sekoittuvat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisetkin ovat alun perin muualta tulleita

        Kaikki kansat sekoittuvat

        Suomalaiset ovat vallanneet saamelaisten alueet. Keitä oli ennen saamelaisia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset ovat vallanneet saamelaisten alueet. Keitä oli ennen saamelaisia

        Ensimmäisiä havaintoja asukkaista on ainakin Orimattilasta, Enosta ja Joutsenosta. Kaikki sijaitsivat saman järven rannalla. Voisi olettaa että he ovat saapuneet jostakin muualta järven vastarannalta. Voimme siis kutsua heitä vastarantalaisiksi tai vastarannan kiiskiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset ovat vallanneet saamelaisten alueet. Keitä oli ennen saamelaisia

        Eivät ole vallanneet mitään. Suomalaisilla ja saamelaisilla on yhteiset esivanhemmat. Kieli eriytyi, sitä ennen puhuttiin paleoskandinaavista kieltä/kieliä.


      • Kansat tulevat ja menevät, mutta maapallo pyörii radallaan.


    • Anonyymi

      Suomalaisten rapakuntoisten nuorten miesten siittiöiden määrä on romahtanut. Juttu tämän päivän Ylen sivuilla. Siinä osasyy.

    • Anonyymi

      Aloittaja on naimisissa äitinsä kanssa.

      • Anonyymi

        34-vuotias superätmi on solminut avioliiton äitinsä kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        34-vuotias superätmi on solminut avioliiton äitinsä kanssa.

        En ole ätmi enkä äitini kanssa naimisissa, milloin sä uskot sen?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole ätmi enkä äitini kanssa naimisissa, milloin sä uskot sen?!

        Miksi kiistät totuuden?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kiistät totuuden?

        Ei se ole totuus!


    • Anonyymi

      Alkoholi nostattaa himon äitiinkin kun siitä seuraa irstas meno. Ja loput kyvyt morkkisryypyin.

    • Anonyymi

      Totuus Suomen syntyvyydestä on aika karkeaa luettavaa.
      Suomessa on menossa vaihe jossa työympäristöissä lisätään "väli ja päättäjätahoja" joista ei ole mitään hyötyä itse myytävän hyödykkeen kannalta, olivatpa sitten kiinteää tai palvelutuottamista.

      Ihmisiä, jotka oikeasti vaikuttavat palvelun ja tavaran laatuun, heidän palkkaa ja elintasoa kiristetään.

      Suomi valuu alaspäin, sitä ei voi pysäyttää.
      Eikä voi pysäyttää syntyneiden lapsien määrän romahdusta.
      Arvot ovat jo heittäneet häränpyllyä.

      • Tämä on surullista.😔 Me Suomalaiset kuolemme sukupuuttoon.🙁


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Tämä on surullista.😔 Me Suomalaiset kuolemme sukupuuttoon.🙁

        Ehkäpä tyhmyydestä sakotetaan? Emme osaa hoitaa asioitamme oikein, jos näin käy. Keskitytään vääriin asioihin. Joutaakin silloin sukupuuttoon.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä tyhmyydestä sakotetaan? Emme osaa hoitaa asioitamme oikein, jos näin käy. Keskitytään vääriin asioihin. Joutaakin silloin sukupuuttoon.

        Jasu

        Toiset menettää rahanahneudessaan koko perheensä erolle, toiset ei perusta perhettä, kun se nielee rahaa ja jollain ei ole rahaa elättää perhettä, jolloin järkevä jättääkin perheen perustamatta.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiset menettää rahanahneudessaan koko perheensä erolle, toiset ei perusta perhettä, kun se nielee rahaa ja jollain ei ole rahaa elättää perhettä, jolloin järkevä jättääkin perheen perustamatta.

        Jasu

        Mikä on yhteinen nimittäjä ihmisten ongelmille? Näissä.

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toiset menettää rahanahneudessaan koko perheensä erolle, toiset ei perusta perhettä, kun se nielee rahaa ja jollain ei ole rahaa elättää perhettä, jolloin järkevä jättääkin perheen perustamatta.

        Jasu

        Kerroin täällä jo aiemmin, ettei se lapsettomuuden tunne rahalla korjaannu. Esim. Se että pysty ostaan kaupasta ihan uuden bemarin, niin ei loppujen lopuks tuntunu miltään. Siis näillä mahdollisiin lapsiin varatuilla rahoilla ostin. En siis sitä sillä sano, että mä asiaa murehtisin, vaan siks vaan, että oisin luullu, että toi uuden auton osto ois ollu jotenkin suurempi kokemus.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Kerroin täällä jo aiemmin, ettei se lapsettomuuden tunne rahalla korjaannu. Esim. Se että pysty ostaan kaupasta ihan uuden bemarin, niin ei loppujen lopuks tuntunu miltään. Siis näillä mahdollisiin lapsiin varatuilla rahoilla ostin. En siis sitä sillä sano, että mä asiaa murehtisin, vaan siks vaan, että oisin luullu, että toi uuden auton osto ois ollu jotenkin suurempi kokemus.

        Ei mikään sellainen arvokas missä raha ei ole tekijä, tunnu korvattavalta rahalla. Päivänselvää mulle, kuten varmasti sullekin kirjoituksestasi päätellen.🙂

        Rahalla ei tosiaan voi paikata kaikkea.

        Jasu


      • JeroP kirjoitti:

        Kerroin täällä jo aiemmin, ettei se lapsettomuuden tunne rahalla korjaannu. Esim. Se että pysty ostaan kaupasta ihan uuden bemarin, niin ei loppujen lopuks tuntunu miltään. Siis näillä mahdollisiin lapsiin varatuilla rahoilla ostin. En siis sitä sillä sano, että mä asiaa murehtisin, vaan siks vaan, että oisin luullu, että toi uuden auton osto ois ollu jotenkin suurempi kokemus.

        Olet oikeassa.


    • Anonyymi

      Tippuu, tippuu ennen kuin rommaa.

    • Anonyymi

      Syntyvyys tippuu sitä mukaa, mitä ahtaammalle taloudellinen elämä vedetään. Ei kukaan viitti vähänkän ajattelevainen tehdä lapsia sosiaalitukien varaan elämään. Riittää, että saa ittensä elätettyä ja itse riutuu.

      Jasu

      • Anonyymi

        Muutenkin maailmassa kuohuu, koskaan ei tiedä milloin soditaan missäkin. Lapsia siihen vielä, niin ehkei houkuttele...

        Jasu


      • Kyllä ihan ajateltu tehty sosiaalitukien varaan kun ei ole tarkoitus olla pysyvä vaihtoehto miehen kuoluttautuessa myös sisarreni mies opiskelee ja se on kanti lääkäriksi tällä hetkellä niillä. 4 lasta ja sosiaalituella on. Mutta lapset on tyttöjä (kaikki ) eikä erityisvaikeuksia vielä tullut.


      • Parempi tilanne siinä on se että sisarellani on ammatti jo on , että tapasi miehensä vasta myöhemmin.
        Äitini meni sinne auttaa mutta minun kohdalla ei. Eikä tuo ole mikään ensimäinen tai minä ole ensimäinen ihminen joss opisjellaan samaan aikaa kun lapsia tulee toinen sisareni kävi lukiot ja lapsirinnalla ja miehensä oli armerjassa kummassakin tilanteessa äiti tuki heitä ja minäkin autoin toista mutta minun tilanteessa kun menetin kävelykyvyn minua ei tullut auttaa. Ei ole mikään meillä sellainen juttu sellainen syykin miksi äitin kanssa meni poikki välit.

        Kyllä ne pitää opiskelun aikojen kanssa suorittaa


      • Kannattaa ihan oikeasti perehtyä asiaan tuollaiseen asiaan lapsirinnalla pystyy opiskelee, jos lapsella on tuet koulussa eikä hätä siellä. En oikeasti tuollaista edes ymmärrä minun äitini on pistänyt meidät lapset eriarvoiseen asemaan ja uskon johtuvan vain kun jätti minut jo isälle 4v , että päätti jo silloin luopumisen ja myös tiesi minut pitää kuntouttaa(vetosikin tähän että hänet olisi heti löydetty) . Aina kun kysyin sitä oli vaan eikö se miehesi. Tuet pitää olla koulussa ettei lapsi juokse kotio silmämustana tai lasta pahoinpidella.

        Muutenkin me miehen kanssa ei tulla tekemään samoin perheelle että asettaa eriarvoiseen asemaan.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kyllä ihan ajateltu tehty sosiaalitukien varaan kun ei ole tarkoitus olla pysyvä vaihtoehto miehen kuoluttautuessa myös sisarreni mies opiskelee ja se on kanti lääkäriksi tällä hetkellä niillä. 4 lasta ja sosiaalituella on. Mutta lapset on tyttöjä (kaikki ) eikä erityisvaikeuksia vielä tullut.

        Siksi useimmat opiskelee ensin ja lisääntyy vasta sitten, kun on toimeentulo varmempi.

        Olen opiskellut viimeisimmän ammattitutkintoni lasteni ollessa 2 ja 4 vanhat, kävin samalla töissä ja sain kurssin parhaat paperit, kiitettäviä kaikki arvosanat. Eli pystyy, kun pystyy. Kaikki ei pysty eri syistä milloinkaan. Mutta sossutukien varaan ei kukaan saisi perhettä perustaa. Eri asia jos tuille putoaa.

        Jasu


      • Niin juu ja tiedän myös siskoni tyttären opiskelen ja tehneen samalla lapsia. Tämähän on ihan normaalia suuressa perheessä että sieltäkin nyt korona aikana tuli toinen lapsi. Kyllä tasan tarkkaa tämä on ihan normaalia meidän perheessä ja ajattelevaista olen ainut tällä palstallakin ja sinä tasan tarkkaan tiedät perheeni tilanteeni että katson tuon jo minun haukkumisena . Toisella sisarella kuoli kohtuu ja elvytettiin ja myös sitten erittäin vaikea tapaus ja omaishoitajana kotona pienelle lapselle joka aina epilepsiä kohtauksia kun tulee sairaus lapsihan ei ole kuin noin 5 vuotias ja sai kaikki tuet syntyessään

        ” Ei kukaan viitti vähänkän ajattelevainen tehdä lapsia sosiaalitukien varaan elämään”


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siksi useimmat opiskelee ensin ja lisääntyy vasta sitten, kun on toimeentulo varmempi.

        Olen opiskellut viimeisimmän ammattitutkintoni lasteni ollessa 2 ja 4 vanhat, kävin samalla töissä ja sain kurssin parhaat paperit, kiitettäviä kaikki arvosanat. Eli pystyy, kun pystyy. Kaikki ei pysty eri syistä milloinkaan. Mutta sossutukien varaan ei kukaan saisi perhettä perustaa. Eri asia jos tuille putoaa.

        Jasu

        Kannattaa muistaa meillä erilaiset vieläkin lähtökohdat minä podin parisuhde riidasta, mistä en pystynyt lähtemään ilman pelkoa joten voin suhteen alussa huonosti. Meillä on ihan erilähtökohdat ja tuo oli erittäin ikävää että kun tipahtaa alemmas kuin sinä olet silloin on alemman arvoisessa asemassa aika ikävää kaikkien kannalta. Kuitenkin vaadin samoja oikeuksia kaikille tukea kouluihin enkä huutanut apua kotioni täälläkin ollessa. Lapsillani on oikeus olla onnellisia vaikka olisi isompi perhe eikä joutua pelätä perheessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siksi useimmat opiskelee ensin ja lisääntyy vasta sitten, kun on toimeentulo varmempi.

        Olen opiskellut viimeisimmän ammattitutkintoni lasteni ollessa 2 ja 4 vanhat, kävin samalla töissä ja sain kurssin parhaat paperit, kiitettäviä kaikki arvosanat. Eli pystyy, kun pystyy. Kaikki ei pysty eri syistä milloinkaan. Mutta sossutukien varaan ei kukaan saisi perhettä perustaa. Eri asia jos tuille putoaa.

        Jasu

        Kyllä minä kannatan että sossun tukien varaan voi perustaa perheen mutta yhteiskunta on huolehdittava oikeasti tuesta siellä koulussa kuin päiväkodissa jouduin sinnekin mennä puuttumaan koska aloitti lapseni kiusaajan kanssa tekemään kavereita ja tulin pihalle hakemaan lastani ne olivat jo yhdessä kiusaamassa seuraavaan lasta. Olen joutunut varhaisessa vaiheessa puuttumaan ettei tämmöistä tapahdu. Lapseni alkaisi olemaan kiusaajan kaveri ja olla liitoksissa vai pelon takia. Myös lastani pidettiin räsynukkena potkittiin ja hakattiin koska hänen kipukynnys on korkeampi sen vuoksi kukaan koulussakaan tykännyt että menin vahtimaan kun tuli jumitilanne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siksi useimmat opiskelee ensin ja lisääntyy vasta sitten, kun on toimeentulo varmempi.

        Olen opiskellut viimeisimmän ammattitutkintoni lasteni ollessa 2 ja 4 vanhat, kävin samalla töissä ja sain kurssin parhaat paperit, kiitettäviä kaikki arvosanat. Eli pystyy, kun pystyy. Kaikki ei pysty eri syistä milloinkaan. Mutta sossutukien varaan ei kukaan saisi perhettä perustaa. Eri asia jos tuille putoaa.

        Jasu

        Se että sinä kehut kuinka lapsesi selvinnyt ei ole kaikille oikea polku jos on erityisvaikeuksia ne tarvitsee täyspäisen henkilökohtaisen ohjaajan kouluun. Ettei minun tarvitse olla pienempien kanssa huolissa ja sekin että minulla sisaruksia jotka opiskellut vasta lapset on kasvanut isoksi kun tuin heillä ja kävivät opiskelut kun lapset oli isommat että miehensä tilanne oli parempi silloin olivat töissä paitsi he ovatkin yksi vaihtanut miestäkin että teki esikoisensa jo 16vuotiaana ja opiskeelee vieläkin ja on töissä lähemmäs päälle 50 vuotta.


      • valtakunta kirjoitti:

        Se että sinä kehut kuinka lapsesi selvinnyt ei ole kaikille oikea polku jos on erityisvaikeuksia ne tarvitsee täyspäisen henkilökohtaisen ohjaajan kouluun. Ettei minun tarvitse olla pienempien kanssa huolissa ja sekin että minulla sisaruksia jotka opiskellut vasta lapset on kasvanut isoksi kun tuin heillä ja kävivät opiskelut kun lapset oli isommat että miehensä tilanne oli parempi silloin olivat töissä paitsi he ovatkin yksi vaihtanut miestäkin että teki esikoisensa jo 16vuotiaana ja opiskeelee vieläkin ja on töissä lähemmäs päälle 50 vuotta.

        täyspäisen=täysipäiväisen henkilökohtaisen koulunkäyntiohjaajan.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Niin juu ja tiedän myös siskoni tyttären opiskelen ja tehneen samalla lapsia. Tämähän on ihan normaalia suuressa perheessä että sieltäkin nyt korona aikana tuli toinen lapsi. Kyllä tasan tarkkaa tämä on ihan normaalia meidän perheessä ja ajattelevaista olen ainut tällä palstallakin ja sinä tasan tarkkaan tiedät perheeni tilanteeni että katson tuon jo minun haukkumisena . Toisella sisarella kuoli kohtuu ja elvytettiin ja myös sitten erittäin vaikea tapaus ja omaishoitajana kotona pienelle lapselle joka aina epilepsiä kohtauksia kun tulee sairaus lapsihan ei ole kuin noin 5 vuotias ja sai kaikki tuet syntyessään

        ” Ei kukaan viitti vähänkän ajattelevainen tehdä lapsia sosiaalitukien varaan elämään”

        Ei se ole haukkumista, se on mielipiteeni ja koskee kaikkia maailman ihmisiä. Ei lapsia tukien päälle, vasta kun pärjää ilman tukia.

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole haukkumista, se on mielipiteeni ja koskee kaikkia maailman ihmisiä. Ei lapsia tukien päälle, vasta kun pärjää ilman tukia.

        Jasu

        Kyllä se on sellainen asia olemme demokratiassa että jokainen saa elää oman näköistä elämää henkilöä katsomatta eikä saa asettaa eriarvoiseen asemaan. . Tuollainen asetelma on vähentänyt ettei lapsia synny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole haukkumista, se on mielipiteeni ja koskee kaikkia maailman ihmisiä. Ei lapsia tukien päälle, vasta kun pärjää ilman tukia.

        Jasu

        Enkä mä ole kehunut lapsiani, vaikka heissä kehumista olisikin. Kehuin korkeintaan itseäni, suoriuduin aika hyvin puolikuntoisenakin, vaikka itse kehunkin. Muut harvemmin kehuu, mielummin ei.

        Kuten sanoin pystyy kuka pystyy. Ei siinäkään mitään haukkumista ole tai siihen sisälly.

        Mielipiteeni nyt kuitenkin pysyy, koska ajattelen asiaa vähän isomman kaavan mukaan, kuin yksilön tahtomisien.

        Minäkin haluan etelän lomakodin, kuka kustantaa sen mulle jos itse en oysty työlläni sitä kustantamaan vai pitäiskö jättää tahtomatta, ehkä hankkimatta..

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole haukkumista, se on mielipiteeni ja koskee kaikkia maailman ihmisiä. Ei lapsia tukien päälle, vasta kun pärjää ilman tukia.

        Jasu

        Katselin perhettä missä äiti on kehollisesti vamma ja puolisokea ja hänen miehensä on sokea ja heillä on lapsia ja ja hänellä kulki erikseen mukana henkilökohtainen avustaja mies oli sokeutunut aikuisena tapaturmassa.

        Eli ryöstäisit heidät lapset , koska rakensivat perheen tukien varaan.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Katselin perhettä missä äiti on kehollisesti vamma ja puolisokea ja hänen miehensä on sokea ja heillä on lapsia ja ja hänellä kulki erikseen mukana henkilökohtainen avustaja mies oli sokeutunut aikuisena tapaturmassa.

        Eli ryöstäisit heidät lapset , koska rakensivat perheen tukien varaan.

        Ei niitä ryöstää tarvi, pitää vaan miettiä onko resursseja ennen kun tekee lapsia. Vai pitääkö muiden aina auttaa.

        Omantunnon asia. Nyt siirryn vapaapäiviäni viettämään irl. Täällä ei jaksa pitkään lorvia.

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole haukkumista, se on mielipiteeni ja koskee kaikkia maailman ihmisiä. Ei lapsia tukien päälle, vasta kun pärjää ilman tukia.

        Jasu

        Olin onnellinsn heidän puolesta että heillä oli tukea ja saivat elää ja lapset oli leikkiviä eikä heissä näkynyt vammaa en itseasiassa tiennyt on vamma mikä äitillä kehityksellinen tai tapaturmasta tullut en kysynyt.
        Minusta se oli kiva kohdata perhe missä sai olla onnellisia heidän vammaisuudesta huolimatta. Nykyään keskeytetää. Erityisesti keholliset poikkeavuudet jo kohdussa minkä teki sisareni mutta kehitys ei ole niin kehittynyt että erottavat erityisen pään sisäiset erityisvaikeudet muutakun katsota päästä on aivot päässä oikean muotoiset.


      • valtakunta kirjoitti:

        Olin onnellinsn heidän puolesta että heillä oli tukea ja saivat elää ja lapset oli leikkiviä eikä heissä näkynyt vammaa en itseasiassa tiennyt on vamma mikä äitillä kehityksellinen tai tapaturmasta tullut en kysynyt.
        Minusta se oli kiva kohdata perhe missä sai olla onnellisia heidän vammaisuudesta huolimatta. Nykyään keskeytetää. Erityisesti keholliset poikkeavuudet jo kohdussa minkä teki sisareni mutta kehitys ei ole niin kehittynyt että erottavat erityisen pään sisäiset erityisvaikeudet muutakun katsota päästä on aivot päässä oikean muotoiset.

        Onko vamma geeninen vai ei minulla ei ollut tietoa siitä. Minusta on surullista että olet tehnyt nyrkkisäännön tämmöisen kuin vaikeassa tilanteessa olevat ihmiset eivät saa lisääntyä, jos heille syntyy poikkeava eivät saisi lisääntyä. Kehityksen kuuluukin tieteellisesti kehittyä ja eikä minun näkemisen lapsien elämä kuuluu olla kaikkien etu saada rakasta elämistä. En ymmärrä tuotakaan miksi tämäkin perhe olisi ollut pahesettu tai miksi kuuro saisi tehdä lapsia tiede pyrkii kehittämään tapoja ettei synny liian vaikeita tapauksia mutta meidän hakkaaminen henkisesti on törkeämpää kuin yhteiskunnan kehittäminen.


      • valtakunta kirjoitti:

        Onko vamma geeninen vai ei minulla ei ollut tietoa siitä. Minusta on surullista että olet tehnyt nyrkkisäännön tämmöisen kuin vaikeassa tilanteessa olevat ihmiset eivät saa lisääntyä, jos heille syntyy poikkeava eivät saisi lisääntyä. Kehityksen kuuluukin tieteellisesti kehittyä ja eikä minun näkemisen lapsien elämä kuuluu olla kaikkien etu saada rakasta elämistä. En ymmärrä tuotakaan miksi tämäkin perhe olisi ollut pahesettu tai miksi kuuro saisi tehdä lapsia tiede pyrkii kehittämään tapoja ettei synny liian vaikeita tapauksia mutta meidän hakkaaminen henkisesti on törkeämpää kuin yhteiskunnan kehittäminen.

        Kirjoitin , ”eikä minun näkemisen .”

        Siis kun et ole tullut toimeen kanssani koska poikkeavat näkökulmat tässäkin ja avaan tämän miksi .
        Ja jatkan kirjoitusta

        ”lapsien elämä kuuluu olla kaikkien etu saada rakasta elämistä. En ymmärrä tuotakaan miksi tämäkin perhe olisi ollut paheksettu tai miksi kuuro saisi tehdä lapsia tiede pyrkii kehittämään tapoja, ettei synny liian vaikeita tapauksia mutta meidän hakkaaminen henkisesti on törkeämpää kuin yhteiskunnan kehittäminen.”


      • valtakunta kirjoitti:

        Kirjoitin , ”eikä minun näkemisen .”

        Siis kun et ole tullut toimeen kanssani koska poikkeavat näkökulmat tässäkin ja avaan tämän miksi .
        Ja jatkan kirjoitusta

        ”lapsien elämä kuuluu olla kaikkien etu saada rakasta elämistä. En ymmärrä tuotakaan miksi tämäkin perhe olisi ollut paheksettu tai miksi kuuro saisi tehdä lapsia tiede pyrkii kehittämään tapoja, ettei synny liian vaikeita tapauksia mutta meidän hakkaaminen henkisesti on törkeämpää kuin yhteiskunnan kehittäminen.”

        Myös sekin kehitetään taitoja pysyäkseen elämään kuin kaikki muut ja selviytymään kuin viittomakieli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkä mä ole kehunut lapsiani, vaikka heissä kehumista olisikin. Kehuin korkeintaan itseäni, suoriuduin aika hyvin puolikuntoisenakin, vaikka itse kehunkin. Muut harvemmin kehuu, mielummin ei.

        Kuten sanoin pystyy kuka pystyy. Ei siinäkään mitään haukkumista ole tai siihen sisälly.

        Mielipiteeni nyt kuitenkin pysyy, koska ajattelen asiaa vähän isomman kaavan mukaan, kuin yksilön tahtomisien.

        Minäkin haluan etelän lomakodin, kuka kustantaa sen mulle jos itse en oysty työlläni sitä kustantamaan vai pitäiskö jättää tahtomatta, ehkä hankkimatta..

        Jasu

        Jasu onkin sitä mieltä missä jokaisen vanhuksen tulisi tienata 2000 euroa.
        Mutta, se mistä tulee tulevaisuus, sieltä kannattaisi leikata?!

        Mjoo, ei noin.
        Lapset ovat tulevaisuutta ja tietysti kehun omia lapsiani, he kun ovat ihan huippuja.
        Kuka muu heitä kehuisi, no, ehkä niitäkin nyt löytyy.

        Itselle Espanjan koti, vai niin.
        Yhteiskunta ei paljon maksanut tissileikkauksistasi, siihen taisi mennä kahden lapsen kahden vuoden elämisen apurahat. Pääasia on kai, että sait pienemmät tissit yhteiskunnan laskuun totta kai:)

        Onhan se sen arvoista kun voi poistaa 500 grammaa rasvakudosta...

        Vähän joviaalia ajattelumaailmaa pyytäisin.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jasu onkin sitä mieltä missä jokaisen vanhuksen tulisi tienata 2000 euroa.
        Mutta, se mistä tulee tulevaisuus, sieltä kannattaisi leikata?!

        Mjoo, ei noin.
        Lapset ovat tulevaisuutta ja tietysti kehun omia lapsiani, he kun ovat ihan huippuja.
        Kuka muu heitä kehuisi, no, ehkä niitäkin nyt löytyy.

        Itselle Espanjan koti, vai niin.
        Yhteiskunta ei paljon maksanut tissileikkauksistasi, siihen taisi mennä kahden lapsen kahden vuoden elämisen apurahat. Pääasia on kai, että sait pienemmät tissit yhteiskunnan laskuun totta kai:)

        Onhan se sen arvoista kun voi poistaa 500 grammaa rasvakudosta...

        Vähän joviaalia ajattelumaailmaa pyytäisin.

        AV

        Ja puhu joviaalista vasta sitten kun ymmärrät mitä se on. Mutta ei potki päähän niitä jotka saa sairauteen hoitoa ja paijaa niitä, jotka kuppaa kassat tyhjiksi elämäntapanaan.

        Juu, eikä tartte mulle enää puhua mitään. Jo riittää tyhmät heitot.

        Jasu


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Onko vamma geeninen vai ei minulla ei ollut tietoa siitä. Minusta on surullista että olet tehnyt nyrkkisäännön tämmöisen kuin vaikeassa tilanteessa olevat ihmiset eivät saa lisääntyä, jos heille syntyy poikkeava eivät saisi lisääntyä. Kehityksen kuuluukin tieteellisesti kehittyä ja eikä minun näkemisen lapsien elämä kuuluu olla kaikkien etu saada rakasta elämistä. En ymmärrä tuotakaan miksi tämäkin perhe olisi ollut pahesettu tai miksi kuuro saisi tehdä lapsia tiede pyrkii kehittämään tapoja ettei synny liian vaikeita tapauksia mutta meidän hakkaaminen henkisesti on törkeämpää kuin yhteiskunnan kehittäminen.

        Miksi kaikkien pitäisi saada kaikkea, jos ei itse kykene muuhun kuin lisääntymään? Eihän niitä tukia ole suunniteltu elinkeinoksi, vaan väliaikaiseksi tueksi. Poislukien sairaseläke, joka usein on pysyvä.

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kaikkien pitäisi saada kaikkea, jos ei itse kykene muuhun kuin lisääntymään? Eihän niitä tukia ole suunniteltu elinkeinoksi, vaan väliaikaiseksi tueksi. Poislukien sairaseläke, joka usein on pysyvä.

        Jasu

        ”Miksi kaikkien pitäisi saada kaikkea, jos ei itse kykene muuhun kuin lisääntymään? ”

        Kuka tämmöistä tekee?


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kirjoitin , ”eikä minun näkemisen .”

        Siis kun et ole tullut toimeen kanssani koska poikkeavat näkökulmat tässäkin ja avaan tämän miksi .
        Ja jatkan kirjoitusta

        ”lapsien elämä kuuluu olla kaikkien etu saada rakasta elämistä. En ymmärrä tuotakaan miksi tämäkin perhe olisi ollut paheksettu tai miksi kuuro saisi tehdä lapsia tiede pyrkii kehittämään tapoja, ettei synny liian vaikeita tapauksia mutta meidän hakkaaminen henkisesti on törkeämpää kuin yhteiskunnan kehittäminen.”

        Mun lapsuudessa perhetuttumme olivat kuuromykkiä niin isä kun äitikin ja heillä oli kaksi lasta. Tyttö ja poika, ja vanhemmat kävivät kumpikin töissä. Ei sen laatuinen vamma estä työntekoa.

        Sokeuskaan aina. Paljon on vammaisia, jotka käyvät töissä kuten muutenkin sairaita. Muttei he kaikki halua lapsia. Minäkin vasta kuulin, että migreeniä saurastavakin voi saada tukia. Enpä ole saanut ja 40 vuotta olen sitäkin jo sairastanut. Työpaikkakiusattukin, kuten koulukiusattukin sen takia. Joten tiedän mitä on olla silmätikku.

        Siitä ei tartte paasata, tuedän myös että harvaa paapotaan tässä yhteiskunnassa, mutta joitain kyllä muka pitäisi. Jollain ihme verukkeella itselle ei kuulu mikään taakka kannettavaksi...

        Jasu

        Jasu


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        ”Miksi kaikkien pitäisi saada kaikkea, jos ei itse kykene muuhun kuin lisääntymään? ”

        Kuka tämmöistä tekee?

        No kaikki ne, jotka pitää tukia elämäntapanaan elinkeinonaan.

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kaikki ne, jotka pitää tukia elämäntapanaan elinkeinonaan.

        Jasu

        Ei, ole noin asia ei ollenkaan. Jokainen tukien ylläpitämiseksi joutuja joutuu tekemään selviytyäkseen vähällä rahalla asioita selvitääkseen vähällä rahalla ei se hyppää sinun syliisi. Velvollisuuksia on kuin kasvattaa lapsiaan, ei ne lapset elä pyhällä hengellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kaikki ne, jotka pitää tukia elämäntapanaan elinkeinonaan.

        Jasu

        Tuokin sinun tapasi huonommassa asemassa pyrkiä viemään viimesijainen etuus heikommissa tilanteissa olevilta koska heillä ei ole muuta etuutta vaan sinä haluat ihmiset kadulle lapsiperheineen , joista pitäisi olla veronmaksajia.

        Kyseinen asia on vihapuhetta.
        https://yhdenvertaisuusvaltuutettu.fi/vihapuhe


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ei, ole noin asia ei ollenkaan. Jokainen tukien ylläpitämiseksi joutuja joutuu tekemään selviytyäkseen vähällä rahalla asioita selvitääkseen vähällä rahalla ei se hyppää sinun syliisi. Velvollisuuksia on kuin kasvattaa lapsiaan, ei ne lapset elä pyhällä hengellä.

        Älä tee lapsia, jollet pysty niitä elättämään päivääkään ilman muita. Haarut kiinni. 🙂

        Jasu


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Tuokin sinun tapasi huonommassa asemassa pyrkiä viemään viimesijainen etuus heikommissa tilanteissa olevilta koska heillä ei ole muuta etuutta vaan sinä haluat ihmiset kadulle lapsiperheineen , joista pitäisi olla veronmaksajia.

        Kyseinen asia on vihapuhetta.
        https://yhdenvertaisuusvaltuutettu.fi/vihapuhe

        En minä mitään vie, mutta järkeä saisit sinäkin vähän käyttää. Ei olot parane, jos kaikki alkaa elää kuten sinä. Lisääntyy tukien varaan ja niille myös jää ja kasvaa lapsetkin. Tuskin heistäkään ruudinkeksijöitä tulee.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä mitään vie, mutta järkeä saisit sinäkin vähän käyttää. Ei olot parane, jos kaikki alkaa elää kuten sinä. Lisääntyy tukien varaan ja niille myös jää ja kasvaa lapsetkin. Tuskin heistäkään ruudinkeksijöitä tulee.

        Jasu

        Jotenkin ymmärtäisi että äiti kotona, mutta jos MOLEMMAT vanhemmat tukien varassa kotona niin pitäisi alkaa hälytyskellot soida. Selvää harkittua tukien varaan lisääntymistä, ei voi kauniimmin sanoa.


    • Anonyymi

      Ei ole kai spermaa tarpeeksi pitäisi miesten kouluttaa pippeleitä katselemalla enemmän pornoa.

    • Tää keski ikä on siitä hyvä, ettei tarvitse murehtia enää lasten tekemisestä. Kaikki aika jää itselleen.

      • Anonyymi

        silti haluat nuoren naisen tai teinin kumppaniksi. Mitä jos he haluisivat lapsen kun olet 60 v. oletko valmis vielä silloin isäksi


      • Anonyymi kirjoitti:

        silti haluat nuoren naisen tai teinin kumppaniksi. Mitä jos he haluisivat lapsen kun olet 60 v. oletko valmis vielä silloin isäksi

        Olen valmis isäksi millon tahansa, jos sellainen tilanne eteen tulis.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Olen valmis isäksi millon tahansa, jos sellainen tilanne eteen tulis.

        voi olla ettei toi 60 riitä vaan oot vanhempi jos löydät jonkun 18 vuotiaan joka haluaa ensin opiskella ja olla töissä ennen kuin haluaa lapsia


      • Anonyymi kirjoitti:

        voi olla ettei toi 60 riitä vaan oot vanhempi jos löydät jonkun 18 vuotiaan joka haluaa ensin opiskella ja olla töissä ennen kuin haluaa lapsia

        No eipä taida ikinä niin käydä kuitenkaan. Lähipiiri jo katsoo minua ku halpaa makkaraa joka paikassa. Täytyy varmaan muuttaa pois.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        No eipä taida ikinä niin käydä kuitenkaan. Lähipiiri jo katsoo minua ku halpaa makkaraa joka paikassa. Täytyy varmaan muuttaa pois.

        no muuta. ei oo mun ongelma


    • Anonyymi

      kun pornon määrä lisääntyy, niin syntyvyys kasvaa näin on.

    • Anonyymi

      mitä enemmän pornoa, sitä enemmän lapsia

    • Anonyymi

      mutta niin joku netflix ei ole pornoa tuossa maksutelkkari-jutussa on vain elokuvia sarjoja sellaista...

    • Anonyymi

      hmm joo niin numeroista kuvia varmasti minä teen paljonkin kun noita ohjelmointi-sellaisia grafiikkakorttien jne kanssa...

    • Anonyymi
      • Suomalaiset ovat olleet muutoksessa erityisen nopeita.

        Yhtenä mahdollisena syynä pidän sitä, että suomalaiset ovat yhä hyvin yhtenäinen joukko. Samantyyppinen joukko on voinut kokea saman muutoksen muissakin maissa, mutta koska niissä on myös muuta populaa, niin muutos ei näy niissä maatasolla yhtä nopeana,


    • Anonyymi

      huvittavuuksia voi tehdxä tuo nimittelijäohjelma

      Valtamies ja Valtaviina..

      Xenasta taisi joskus tehdä Xe-Man haaveilijasta Haa-MAN,,,hyttyh¨'

    • Anonyymi

      Entä jos taistelisi vaikka jossain pelissä olisi hahmoja He-Man, Xe-Man, Haa-Man ja Valtaviina...

      Winner, winner, chicken dinner!

    • Anonyymi

      Mutta niin jos on joku grafiikkakortti niin toimii uudemmatkin pelit sitten mutta innostus pelata vanhoja

    • Anonyymi

      Turha minua on tästä syyttää, olenhan siittänyt jo monta lasta...ja vielä voisi yhden iltatähden siittää...miksipä ei:)

      AV

      • Sinähän se saat iloiseksi minutkin toiveistasi 🥰


    • Anonyymi

      mutta hassua vähän tuon haaveilija mitä kaikkea juttua keskenään... mutta joo tosi aika jänniä juttuja sääkuva ja lämpötilat-juttu tietokone ne ottaa..

    • Anonyymi

      Miksi tämä asia on käännetty ylösalaisin? Sehän on ollut jo kauan aikaa tiedossa että eliniän odote kasvaa ja syntyvyys vähenee jälkiteollisissa palveluyhteiskunnissa, eli länsimaissa. Yhteiskunnallinen tila on viitekehyksenä tälle kaikelle eikä asiaa auta ainakaan se että kaikki asiat pyörivät medioissa vain pahuuden ympärillä. Poliitikot köyhdyttävät tahallaan ihmisiä vielä tämän lisäksi. Eli kukas vattu olisi niin hölmö että edes haluaisi saada lapsen tällaiseen maailmaan? Sille olisi olemassa valtava riski että lapsi eläisi elämänsä onnettomana. Mieluiten ei elä eikä synny ollenkaan. Jos tänne on kuitenkin epäonnekseen joutunut syntymään, niin ideana on elää omassa kuplassaan jotta onnen voisi ainakin jollain tasolla saavuttaa.

    • Anonyymi

      Syntyi vahinkoja ja isättömiä . Joo

    • Anonyymi

      Kyl naapurissa on aiakin ollu hyvä syntyvyys.
      Lestadiolais vanhemmat ovat synnyttäneet 6 lasta ja lapsilla 3-6 lasta ja heillä lapsenlapsilla on jo lapsia 1-4, niin sehän tekee jo monta lasta.
      Lapsia 6, lapsenlapsilla 18-20 lasta ja lastenlasten lapsilla on jo muutama lapsi.
      Naapuri kertoi, että heillä on lapsia, lastenlapsia ja lastenlasten lapsia jo yli 80.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

      😍 K­u­­u­­m­a­­t­ ­t­­y­­t­­ö­t­ ­­o­­d­­o­t­t­­a­­v­­­a­­­t­ ­­s­i­­­n­­­u­a­­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18335290

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9766
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2857
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      172
      2647
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1647
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      12
      1468
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe