>>Niin Kain poistui Herran kasvojen edestä ja asettui asumaan Noodin maahan, itään päin Eedenistä.
Ja Kain yhtyi vaimoonsa, ja tämä tuli raskaaksi ja synnytti Hanokin. Ja hän rakensi kaupungin ja antoi sille kaupungille poikansa nimen Hanok.
Mistä Kain sai vaimon
8
612
Vastaukset
- miettinyt
Kun aikoinaan kysyin, että kenen kanssa aadamin ja eevan lapset avioituivat, sain vastaukseksi; "älä nyt jaksa ruveta jauhamaan tuommoista", luultiin että pilkkaan ja ivaan. Vaikka aivan oikeasti halusin tietää, että olemmeko me kaikki sukurutsauksen tulosta...
Eikä kukaan ole vieläkään vastannut tähän... Voisko joku jo vastata???? - Valen
Raamattu kertoo ensimmäisen ihmisparin luomisen, syntiinlankeamisen ja sitten sen kun he alkoivat "täyttää maata" Jumalan käskyn mukaan. Raamattu kertoo muutamasta Adamin lapsesta tarkemmin koska ne ilmeisesti juontavat suvultansa Israelin kansaan ja sitä ympäröiviin kansoihin ja merkittäviin henkilöihin. Anyway, kuka kieltää etteivätkö Adam ja Eva olisi saaneet lukemattomia muitakin lapsia näiden Raamatussa kerrottujen lisäksi. Itse uskon siihen että Kain otti sisarestaan vaimon. Sukurutsausta ei silloin vielä ollut asetettu Jumalan toimesta ja näin voitiin tehdä. Jos kerran Adam ja Eva olivat ensimmäiset ihmiset ja heistä koko ihmiskunta sai alkunsa, niin tämä on silloin ainoa looginen selitysmalli.
Siunausta!
Valen- Nassen
" Itse uskon siihen että Kain otti sisarestaan vaimon. Sukurutsausta ei silloin vielä ollut asetettu Jumalan toimesta ja näin voitiin tehdä."
- kun Sana kertoo, että
Nassen kirjoitti:
" Itse uskon siihen että Kain otti sisarestaan vaimon. Sukurutsausta ei silloin vielä ollut asetettu Jumalan toimesta ja näin voitiin tehdä."
tuolle sinun kommentillesi.
- nainen vaan
Nassen kirjoitti:
Sinä et saa edes siskostasi vaimoa, et kenestäkään. Persona paranoides
- Nassen
nainen vaan kirjoitti:
Sinä et saa edes siskostasi vaimoa, et kenestäkään. Persona paranoides
sekin olisi hyvä.
Edes jumalasi ei anna sinulle, jumalasi makaa koomassa Kainin vaimon ongelmaan ei näytä (toistaiseksi) löytyvän ratkaisua. Sensijaan jotain mielenkiintoista löytyi Aatamia ja Eevaa koskien.
Lainaus: tieläväksi tekevääKylkiluu< on hepreaksi aivan toinen sana (sela), joten sanaleikki on tässä kielessä mennyt hukkaan. Vasta sumerin kieli selittää kauniin >Eevan< ja proosallisen >kylkiluun< yhteyden."> - Raamattu ja sen kulttuurihistoria, Osa I, s.73, Helsinki 1970.
- Ritari009
selvitetty,selaa muutamai sivuja taaksepäin,niin lydät varmasti,tai hakusanalla !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 23610083
- 1266831
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h486374- 814966
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa324590- 403874
- 613314
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na283145Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta253138Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue263053