Joko on kynttilät ja kukat viety?

Anonyymi-ap

Jokos muut ovat ehtineet viedä kynttilät kaikkein rakkaimpiensa haudoille?

27

310

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En usko hautoihin, tai niillä käymisiin.

• Anonyymi

😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

🔞 ­­­N­y­­m­­f­o­­­m­­­a­a­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Kyllä on. Vein Palmusunnuntaina öljykynttilät haudoille ja narsissiruukun vanhempieni haudalle, lumen päälle.
      Vein taas keskiviikkoiltana muutaman päivän öljykynttilät haudoille ja käyn vielä huomenna viemässä yhdet.

• Haudat ovat kaukana kotoa. Ei ollut nyt menoa siihen suuntaan.

• Ei ole vielä viety. En ota tälle päivälle paineita.

• Anonyymi

Vein kynttiät vanhempien haudalle, narsisseja en vienyt, kun on näin talvista.
      Muutama vuosi sitten oli kevät paljon lämpimämpi, eikä ollut hadalla edes lunta, kuten nyt ja silloin vein narsisseja haudalle.

• Nope, vain jouluna. Silloin on hyvä hetki hiljentyä menneiden asioiden pariin, muun aikaa vuodesta on parempi keskittyä siihen mikä on käsillä tai tulossa.

• Anonyymi

En käy ihmisten haudoilla. Siellä lepää isovanhempia eri sukupolvista. Heitä voi muistaa kotonakin ilman kukkia ja kynttilöitä.

Eli eivät ole mulle niin läheisiä haudoissaan olevat, joita kävisin "katsomassa" . Sitä se vain on.

Jasu

• Anonyymi

Itselleni en halua edes hautapaikkaa missä kukaan kävisi kivestä lukemassa nimeäni, kynttilöitä tuomassa tai kukkia laittamassa.

Toiveeni on päätyä tuhkana johonkin kauniiseen luontoon, missä elän ikään kuin kasvillisuuden kautta ja olen siellä mihin kuulun. Luonnossa, vapaana.. en ihmisten kyhäämillä hautakentillä. Kivin ja arkuin kahlittuna.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itselleni en halua edes hautapaikkaa missä kukaan kävisi kivestä lukemassa nimeäni, kynttilöitä tuomassa tai kukkia laittamassa.

Toiveeni on päätyä tuhkana johonkin kauniiseen luontoon, missä elän ikään kuin kasvillisuuden kautta ja olen siellä mihin kuulun. Luonnossa, vapaana.. en ihmisten kyhäämillä hautakentillä. Kivin ja arkuin kahlittuna.

Jasu

Fiksuinta ikinä. Näin teen minäkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Jaahas! Et ole sitten hetkeäkään käyttänyt ajatukselle, että makaisit siellä arkussa kuin jonkun ihmeen kokeneena, Luojan sormien napsautuksella henkiin heränneenä, kuitenkaan pystymättä liikkumaan tai tekemään muutakaan kuin tuntemaan sietämättömänä tuskaa ja kärsimystä alusta loppuun, ruumisi palaessa tuhkaksi helvetillisessä kuumuudessa? Mieti nyt hetki millaista se olisi olla elävänä, mutta silti fyysisesti kuolleena krematoriouunissa ja huutaa kauhusta ja kivusta, mutta kukaan ei sinua kuule! Käytä edes hetki ajatukselle, ennen kuin toivot mitään...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaahas! Et ole sitten hetkeäkään käyttänyt ajatukselle, että makaisit siellä arkussa kuin jonkun ihmeen kokeneena, Luojan sormien napsautuksella henkiin heränneenä, kuitenkaan pystymättä liikkumaan tai tekemään muutakaan kuin tuntemaan sietämättömänä tuskaa ja kärsimystä alusta loppuun, ruumisi palaessa tuhkaksi helvetillisessä kuumuudessa? Mieti nyt hetki millaista se olisi olla elävänä, mutta silti fyysisesti kuolleena krematoriouunissa ja huutaa kauhusta ja kivusta, mutta kukaan ei sinua kuule! Käytä edes hetki ajatukselle, ennen kuin toivot mitään...

Olen tuntenut tuskaa 40 vuotta erilaisin hermokivuin ja migreenin kautta. Henkisestä tuskasta puhumattakaan. Kuuma ei kuollutta satuta. Jos satuttaisikin, ei kovin kauaa.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Fiksuinta ikinä. Näin teen minäkin.

🙂👍👍

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samanlaisia se olisi kiinniruuvatussa arkussa. Ajattele sitä. Tai takoa kylmiössä eikä kukaan kuule sua.
        Sitäpaitsi polttohautaukset tulee yleistymään vai luuletko että hautausmaita riittää loputtomiin kaikille halukkaille?!

• Anonyymi

Pidän rakkaitteni tuhkia makuuhuoneessani sitten joskus niin ei tarvi ikinä lähteä haudoille..

Nytkin on tuola muistorasiat kahdesta tuhkaamattomasta lemmikistä🥰

• Anonyymi

R.I.P eltaantunut öyhötys, olit meille todella tärkeä, harmi kunnes vienyt päätyyn saakka

• Anonyymi

Ke ke ke keskustelupalstaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ke ke ke keskustelupalstaa

Ha ha ha hakkausta minua joku uhata minulla tutu päällä

• Anonyymi

Miksi pitäisi viedä haudoille jotain ? Kyllä ne rakkaat kulkee sydämessä. Ja jotkut vain pitää unohtaa kokonaan.

• Anonyymi

Vein helmililjan lähellä olevalle haudalle ja kynttilän muualla kuolleiden muistomerkille, vanhemmat haudatu kauas tai sanotaanko että he ovat haudatut lähelle mutta minä olen muuttanut kauas.
      En pahemmin palvo hautoja, vainajien päivänä ja jouluna kynttilä. Kesällä vien pelargonian, kuivemmilla säällä käyn nakkaamassa vettä.

• Anonyymi

Katja vainaan tuhkat ripoteltiin viereiselle raviradalle. Missä lie nykyään...
      Ei niistä kukista sille vainajalle ole mitään iloa. Itsekkyyden takia niitä viedään haudoille.

Tulee hyvä mieli, kun nyt on oikein kukilla muistettu. Taas voidaan hetkeksi unohtaa ja elää, kuin sika.

>simiti<

• Anonyymi

Ei ole rakkaita, ei siellä haudoissa eikä muualla.
      Haudoille alan viemään kukkia sitten, kun haudatut tulevat niitä katselemaan ja haistelemaan.
      En pidätä hengitystäni sitä odotellessa.

• Anonyymi

Enpä edes hoksannut, että nytkin olisi sellainen kynttiläpäivä. Lunta on kyllä velä niin paljon, että lapiohommiksi menisi.

Hautausmaat on minulle mieluisia paikkoja. Ne kertovat elämästä. Täällä siunattuun maahan on laskettu lukuisia sukulaisiani, useita sukupolvia. (Tämä kertoo myös jotain omasta perimästäni ja juuristani, mutta minä nyt olen mitä olen, ei siitä sen enempää.) Edesmenneet lepäävät mullan alla. Pyhäpäivinä kynttilämeri valaisee hautausmaan ja jo se on vaikuttava ja kaunis näky. Jokaisen kynttilän kohdalla elävä on ajatellut kuollutta läheistään. Jokainen lepattava valo kertoo muistamisesta, me olemme täällä ja he ovat menneet. Elämän jatkumo, sitä maaginen valomeri minulle kertoo.

Voisi tosiaan käydä hautausmaalla ja viedä kynttilän haudalle tai muutamalle.

• Anonyymi

Mulla ei hautavisiitti kuulu pääsiäisen perinteisiin.

• Anonyymi

Vein kerran kusipullon haudalle. Kertoo kaiken.

• Anonyymi

Kyllä ja pääsiäismunkit ostettu.

• Anonyymi

Kyllä ne siellä pysyy ilman uhrilahjojakin 🤨

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4393
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      58
      3062
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      113
      2521
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      116
      2340
    5. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      40
      2023
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1977
    7. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      75
      1863
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      224
      1733
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1627
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1608
    Aihe