Jos se ei mennyt ihan kohtuudella Jesselläkään reilu parisentuhatta vuotta sitten..
Torstaina kävin onnistuneesti lämmittämässä maalla mökin. Perjantaina töytästiin systerin ja mutsin kanssa sinne aamusta. Sitten alkoi...
Vesipumppu p.skana. eikä kyliltä saaduilla osillakaan saanut vettä liikkumaan mökkiin. No kantovedelläkin pärjää...
Lauantaina kävin kaupasta jotain perunoita, mitkä unohtui ja enolta ruuvihalkojan. Ihan nuljautunut ruuvi...eikun teroita... sitten ajattelin soratietä säästäen oikaista traktorilla pikkutietä pitkin pihaan...että ei siinä varmaan paljoa ole lunta....
No oli.. eturenkaat hävisivät notkelmassa ryynimäiseen hankeen...hirmu taistelu, että vekoittimen sai pois sieltä...
No pihassa totesin, että ruuvin murrosakseli on liian pitkä...eikun kyliltä etsimään sopivaa...
Paikallinen isäntä oli myös nakuttamassa pilkkeitä pellolla. Eikun sinne kyselemään murrosakselia lainaan. Ja matkalla oja, vajaa metrin leveä ja voin jo tässä vaiheessa sanoa, että noin 80 cm syvä... ajattelin hypätä yli, mutta jo aiemmin yllättänyt ryynimäinen hanki yllätti taas... tukijalka upotti ja dibbasin toisen jslan ojaan....
Isännän kanssa tuulisella pellolla noin tunnin keskustelu oikea jalka märkänä aina kiinteistöveroista naapurin tytön lesbouteen, kunnes sain johdateltua jutun murrosakseliin takaisin ja sopiva löytyi...
Kerkesin vielä jonkun vajaan 1,5 mottia tehdä halkoja ruuvilla, kunnes väsy vei miehen...
Tänään kroppa ei sntanut juuri tehdä mitään... metriset koivutukit vei kipukynnyksen siihen, että piti valkoista lippua heiluttaa ja mutsikin ksipasi suihkuun, joten paettiin maalta.
https://youtu.be/H8cSSPZGiwg?si=yzfmJeFI1B9cSPCK
Joo, mutta ehkä tässä on jotain raamatullista..😄
Ei mennyt päästäinrn täälläkään putkeen..
69
559
Vastaukset 69
Kuulostaa siltä, että voisin lainata bändiä ja todeta että jotkut päivät on kultaa, ja kiveä muut. Tosin kyllähän tuo tarina kuulostaa hyvinkin Läntisen kappaleelta 😂
No khyllä. 😃
Jotenkin toi vesipumpun räjähtäminen jo kloussas mun via dolorosan... kaksi naista ja minä kantovetisessä tönössä...😝
Nehän kuseksii jatkuvaan... saa olla tonkkakaupalla vettä hilaamassa veskiin. 🤣
Ja mä olisin tarennut 20 asteisessa mökissä... liki 80 v mummukka vetää vilttiä korviin 23 asteisessa mökissä...
Puuta paloi ja vettä kyykkäsin... kaiken muun lisäksi...
Sanottakoot, että pari kolme sukkapariakin varmaan putkahti naisväeltä ja eväät oli hyvät. Lisäksi mun jaksamisesta oli kova huoli. 😄Disseisback kirjoitti:
No khyllä. 😃
Jotenkin toi vesipumpun räjähtäminen jo kloussas mun via dolorosan... kaksi naista ja minä kantovetisessä tönössä...😝
Nehän kuseksii jatkuvaan... saa olla tonkkakaupalla vettä hilaamassa veskiin. 🤣
Ja mä olisin tarennut 20 asteisessa mökissä... liki 80 v mummukka vetää vilttiä korviin 23 asteisessa mökissä...
Puuta paloi ja vettä kyykkäsin... kaiken muun lisäksi...
Sanottakoot, että pari kolme sukkapariakin varmaan putkahti naisväeltä ja eväät oli hyvät. Lisäksi mun jaksamisesta oli kova huoli. 😄Se on 20-asteinen mökki hyvä, siinä pysyy porukat liikkeessä kun ei tarkene istuskella. Ja kutominen jos mikä pitää kädet lämpöisinä, tulee sukkaa kuin liukuhihnalta 😂
randombypasser kirjoitti:
Se on 20-asteinen mökki hyvä, siinä pysyy porukat liikkeessä kun ei tarkene istuskella. Ja kutominen jos mikä pitää kädet lämpöisinä, tulee sukkaa kuin liukuhihnalta 😂
Lähtö ois tullut jo lauantaina, jos ei ois voinut kutoa sukkaa 24asteen lämmössä.
Mä mietin puita ja toiset ehkä mukavuuksia. 😁
Tuossa jo selitin jollekin, että nyt näin sen miten oikeesti ollaan vieraannuttu luonnosta...
Vesi ja sähkö... miten ne onkaan niin meidän elämää...tai viemäröinti...😃
Ja nyt kyse oli vain vedestä...muut toimi. 😃Disseisback kirjoitti:
Lähtö ois tullut jo lauantaina, jos ei ois voinut kutoa sukkaa 24asteen lämmössä.
Mä mietin puita ja toiset ehkä mukavuuksia. 😁
Tuossa jo selitin jollekin, että nyt näin sen miten oikeesti ollaan vieraannuttu luonnosta...
Vesi ja sähkö... miten ne onkaan niin meidän elämää...tai viemäröinti...😃
Ja nyt kyse oli vain vedestä...muut toimi. 😃Jokaiselle tekis hyvää aina välillä viettää viikko hevonhuuttuutissa ilman sähköä. Kun vesi pitää kantaa, molempiin suuntiin, lämpö ja valo tehdään tulella, niin siinä pääsee kiinni siihen kuinka kätevää on elää modernissa maailmassa.
Jokaiselle tekis hyvää aina välillä viettää viikko hevonhuuttuutissa ilman sähköä. Kun vesi pitää kantaa, molempiin suuntiin, lämpö ja valo tehdään tulella, niin siinä pääsee kiinni siihen kuinka kätevää on elää modernissa maailmassa.
Näinpä...
Monelle ei vaansuoda edes mahdollisuutta siihen...
Ja joillekin se tulee yllättäen...asiantuntijat varoittelee näistä tänäpäivinä...mutta suurimmalta osalta ne varoitukset suhahtaa ohi tajunnan...
Veikkaan,.Disseisback kirjoitti:
Näinpä...
Monelle ei vaansuoda edes mahdollisuutta siihen...
Ja joillekin se tulee yllättäen...asiantuntijat varoittelee näistä tänäpäivinä...mutta suurimmalta osalta ne varoitukset suhahtaa ohi tajunnan...
Veikkaan,.No eipä niistä varoituksista niin ole väliä, toistaiseksi kyseessä on hyvin kaukainen uhka. Pois lukien tietty ydinaseet, mutta niiden käyttämisen myötä onkin melko lailla se ja sama osaako elää ilman mukavuuksia vai ei.
No eipä niistä varoituksista niin ole väliä, toistaiseksi kyseessä on hyvin kaukainen uhka. Pois lukien tietty ydinaseet, mutta niiden käyttämisen myötä onkin melko lailla se ja sama osaako elää ilman mukavuuksia vai ei.
No sähkö on eräs juttu, minkä puuttuminen nykyään alueelta jopa eliminoi kaiken perustarpeen vedestä viemäröintiin... yllätyksellistikin... eikä se oikeasti tarvitse ydinpommia...jopa yhden ihmisen inhimillisen erehdyksen....
Disseisback kirjoitti:
No sähkö on eräs juttu, minkä puuttuminen nykyään alueelta jopa eliminoi kaiken perustarpeen vedestä viemäröintiin... yllätyksellistikin... eikä se oikeasti tarvitse ydinpommia...jopa yhden ihmisen inhimillisen erehdyksen....
Ja nykyään aikaikkuna kestolle on hirvrän pieni tiheään asutussa paikassa...
Suomessa ollaan vielä pienissä lukemissa...Disseisback kirjoitti:
Sähköä tarvitaan nykyään niin moneen, vaikka toki ilmankin voi monta asiaa hoitaa, mutta ei oikein kaupungeissa/taajamissa. Siitä toi mökki on kiva, että jos sieltä sähköt katkee, on ainoa todellinen haitta se, ettei saa ladattua kännykkää/läppäriä. Pääsee siellä hajulle siitä mitä se on, kun ei ole sähköä.
Sähköä tarvitaan nykyään niin moneen, vaikka toki ilmankin voi monta asiaa hoitaa, mutta ei oikein kaupungeissa/taajamissa. Siitä toi mökki on kiva, että jos sieltä sähköt katkee, on ainoa todellinen haitta se, ettei saa ladattua kännykkää/läppäriä. Pääsee siellä hajulle siitä mitä se on, kun ei ole sähköä.
No tuolla lopulta voi toimia ja elääkin ilman sähköä... kaupungissa ei kovin pitkään...
Viemärit tukkeutuu, kun pumput ei toimi...
Vettä ei tule samasta syystä. Eikä mikään lämmityskään toimi...
Tuo paikka olisi vst tilanteessa onnela...
- Anonyymi
Maaseutu otti voiton 😂
Tai reaaliteetit...😃
Me tavalliset ihmiset on opittu elämään niin paljon hyvin, ettei enää kärsitä huonompaa elämää...😄
Mun mutsi on elävä esimerkki siitä. Siskostakin sen jo näkee...jos mennään yks kaks taaksepäin mukavuuksista... ei voida toimia enää..
Naureskrlla voi, mutta veikkaan, ettei 80% nykyään Suomessa asuvista tiedä mitään vastaavista hommista mitään. 😃
- Anonyymi
Tapahtumarikas pääsiäinen. Mutta hei! Sehän jatkuu vielä
- Anonyymi
Julistatko itsesi Savon Jesseksi?
Melkein... mut sit mietin sitä alkuperäistä Jessee ristillä ja yhtä lorua....
"Jos sul lysti on niin kätes yhteen lyö!"
Niin vähän sit mietin että ei sittenkään...😃
- Anonyymi
Ei se putkeen mene vaan loukkuun.
- Anonyymi
Huomenna sitten kunnostaudut aprillipilassa!
Kellot kuitenkin muistit kääntää?Kännykkä näyttää oikeen ajan..😄
Minusta nykyinen maailma kannattaa jättää pois aprillipiloista...nykyään pitää olla vakava...totuudellinen ja tarkistaa fakta.,.🙄
Pilkettä silmäkulmassa vieroksutaan...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Kännykkä näyttää oikeen ajan..😄
Minusta nykyinen maailma kannattaa jättää pois aprillipiloista...nykyään pitää olla vakava...totuudellinen ja tarkistaa fakta.,.🙄
Pilkettä silmäkulmassa vieroksutaan...Huumoria pitää olla :)
- Anonyymi
Mä oon aina sanonnu, ett meiän kaikkien kristittyjen pitää kantaa omalla vuorollaan se risti sinne Golgatalle.
Toivottavasti tuo oli sinun osuutesi, itse olen kokenut synkempiä hetkiä sen reissun kanssa.No ei tää oikeasti ollut pahimmasta päistä kokemuksia todellakaan. 😃
Idäni kuolrma ja lasten äitistä ero on olleet isompia...ja ties mitä muuta...
Mutta jokainen elämänkokemus tuoreeltaan luo tunteita...😃Disseisback kirjoitti:
No ei tää oikeasti ollut pahimmasta päistä kokemuksia todellakaan. 😃
Idäni kuolrma ja lasten äitistä ero on olleet isompia...ja ties mitä muuta...
Mutta jokainen elämänkokemus tuoreeltaan luo tunteita...😃Ja jälkeenpäin mietteitä, kuten nyt. 😶🌫️
- Anonyymi
Ymmärsit, hyvä.
Olisiko se pumppu jäätynyt?
Onko Vappuna sama tivoli?
Toivottavasti ei ole pääsymaksua!- Anonyymi
Vappuna uudestaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vappuna uudestaan!
Kukaan ei noin pienestä lannistu!
- Anonyymi
Seuraapas korpimuijaa tubesta; siinä ei likka pienistä lannistu.
- Anonyymi
Disse on sankari! Otti ojan tuosta vaan haltuun 💪
- Anonyymi
Niin sitä pitää! Siitä vaan ojan yli, että heilahtaa!
- Anonyymi
Hehehe :D
- Anonyymi
Disselle pääsiäisbiisi Matin ja Tepon Minä tunnen kuinka vauhti kiihtyy.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ai tää?
https://youtu.be/gD1QqYiZ3kQ?si=HmyIzTtuw6LAcClI
Juuh....käypi hyvin. 😃On paikka, jossa kaikki viihtyy :D
Tuossahan on ihailtavaa tekemisen ja periksiantamattomuudwn meininkiä 💪Eikai pari vastoinkäymistä pääsiäistä pilaa. Karaistaa vaan ihmisluontoa 😁
Mahtavaa, kun sait olla perheen kanssa. Se on paljon se 🤗Noh... ehkä oisin selvinnyt ilman "perhettä" paremmin, mutta tuohon toi silti jotain. 😃
Läheisyyþä yhteenkuuluvuutta. 😃Disseisback kirjoitti:
Noh... ehkä oisin selvinnyt ilman "perhettä" paremmin, mutta tuohon toi silti jotain. 😃
Läheisyyþä yhteenkuuluvuutta. 😃Mikään ei lisää perheen yhteenkuuluvuuden tunnetta tehokkaammin, kuin pari vastoinkäymistä, jotka selätetään yhdessä 😂 Tai jollei ihan fyysisesti yhdessä, niin ainakin kaikki oli takuulla hengessä mukana 😁
Aletheias kirjoitti:
Mikään ei lisää perheen yhteenkuuluvuuden tunnetta tehokkaammin, kuin pari vastoinkäymistä, jotka selätetään yhdessä 😂 Tai jollei ihan fyysisesti yhdessä, niin ainakin kaikki oli takuulla hengessä mukana 😁
No näinhän se on. 😄
No todellakin.. Raamatullista. - Ortodoksien varhaisten erämaaisien sanontoihin perustuu opetus, jonka mukaan koettelemukset ovat ihmiselle välttämättömiä pelastuksen kannalta. 😉
Hyvä, ettei kuitenkaan kylmä alkanut vaivata 😄
https://youtu.be/QEP7AqHfibU?si=p2rkEEX7ns3nzjvcOrtodoksithan tälleen pääsiäisen seutuun päästää itsensä paastosta. Ja muutenkin niillä on aika nöyryyteen perustuva se uskonto.
Ylevä kylläkin.
- Anonyymi
Kaikki on oikeastaan hyvin niin kauan kun muuttolinnut vielä palaavat keväällä.
xLiner- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Niin, tai kevät tulee yleensä...ja kesä. 😁
Horror... Mietippä tilannetta jossa muuttolintuja ei tulisi.
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Horror... Mietippä tilannetta jossa muuttolintuja ei tulisi.
xLinerTiedä vaikka onkin lähellä se visio... mennään paikallisilla lokeilla ja naakoilla.... pääskysille ja peipposille ei ole "lintutilaa"....🤔
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Tiedä vaikka onkin lähellä se visio... mennään paikallisilla lokeilla ja naakoilla.... pääskysille ja peipposille ei ole "lintutilaa"....🤔
Höh... Ei lokit talvehdi Suomessa.
Yksi kevät ja lintuja ei näy. Ei kurkia, ei joutsenia, ei hanhia, ei sorsia... Pellot ja vesistöt tyhjänä, lintujen äänet puuttuvat.
Toissapäivänä lenkilläni ohitin julmetun komean kurjen 20 metrin päästä. Ruokaili pellolla. Harvoin päästävät noin lähelle, arkoja lintuja. Selkäni takana lähti sitten lentoon, ei pitänyt hermo 😄
Yksi kevät ja lintuja ei näy. Ei kurkia, ei joutsenia, ei hanhia, ei sorsia... Pellot ja vesistöt tyhjänä, lintujen äänet puuttuvat.
Toissapäivänä lenkilläni ohitin julmetun komean kurjen 20 metrin päästä. Ruokaili pellolla. Harvoin päästävät noin lähelle, arkoja lintuja. Selkäni takana lähti sitten lentoon, ei pitänyt hermo 😄
xLinerPiti mennä häiriköimään? 😤
Anonyymi kirjoitti:
xLinerMinusta lokkeja on talvellakin...🤔
Minä en pidä tuota näkymää kovin kaukaisena... vain sillä erotuksella, että hanhet, lokit, naakat ja muut isot linnut valtaa kaiken...
Käyppä Turun saaristossa katsomassa mitä isot linnut saa aikaiseksi saarissa... ei jää pikkulinnuille mitään.... ohdakkeita vaan...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Piti mennä häiriköimään? 😤
Ei ollut muuta reittiä kotiin. Tai olis ollut, mutten millään jaksanut kiertää yli 20 kilsaa enää, kun muutenkin olin jo kotimatkalla. Tiekin ihan pehmeä ja viikon treenit painoi kropassa...
Syyllinen 😔
Ei ollut muuta reittiä kotiin. Tai olis ollut, mutten millään jaksanut kiertää yli 20 kilsaa enää, kun muutenkin olin jo kotimatkalla. Tiekin ihan pehmeä ja viikon treenit painoi kropassa...
Syyllinen 😔
xLinerSeliseli... kuitenkin oli kiire kotiin, missä odotti repullinen fazeriinoja. 😂
Siinä yksi ruokaileva, arka kurki ei paina mitään. 🤣- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Seliseli... kuitenkin oli kiire kotiin, missä odotti repullinen fazeriinoja. 😂
Siinä yksi ruokaileva, arka kurki ei paina mitään. 🤣No kuule, jos rva kurki olisi muhun tosissaan hermostunut, olisin lihaviillokkia. Aika nöyränä siitä ohi hilppasin, melkein ojaa myöten. Vaan on ne upeita.. ❤️
Nyt ei syödä suklaata. Nyt painetaan treenejä!!
💪😤
No kuule, jos rva kurki olisi muhun tosissaan hermostunut, olisin lihaviillokkia. Aika nöyränä siitä ohi hilppasin, melkein ojaa myöten. Vaan on ne upeita.. ❤️
Nyt ei syödä suklaata. Nyt painetaan treenejä!!
💪😤
xLinerRouva? No se selittää... kai se näki sun suklaakiiman silmistäs....itsesuojeluvaisto niilläkin. 😄
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Rouva? No se selittää... kai se näki sun suklaakiiman silmistäs....itsesuojeluvaisto niilläkin. 😄
Ei kiimota yhtään. Tekeydyin niin pieneksi ja heikoksi, ettei mua tarvinnut pitää uhkana 🐭
xLiner (🐻) Anonyymi kirjoitti:
Ei kiimota yhtään. Tekeydyin niin pieneksi ja heikoksi, ettei mua tarvinnut pitää uhkana 🐭
xLiner (🐻)Niinhän sanot... edelliset mässyt suupielissä silmät kiiluen kuitenkin juoksit siellä fazeriinakiimoissas.
Kai siinä Kurjetkin tekeytyy tikuiksi pellolla. 🤣
- Anonyymi
Aika hieno mökki, sähköt ja kaikki.
Naiset pilaa aina kaiken.
Saattaahan sitä työmies touhussa hosuakin. - Anonyymi
Nyt kyllä ihan ihastuin! Just tuollaisen miehen itsellenikin vielä nappaan jostain. Muiskis sulle.
- Anonyymi
Luulen, että ap pitää naisista. Ei miehen muiskautteluista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulen, että ap pitää naisista. Ei miehen muiskautteluista.
Haha, niinpä vain sain muiskiksen takaisin. Ja läiskiksen vielä kaupan päälle. Ei mene disse rikki mun täällä lähettämistäni muiskautteluista. Aika suloista kuitenkin kun pidät huolen, ettei vain kukaan mies pääse disseä muiskauttelemaan.
Mutta tuo aloituksen tilannekuvaus liikautti jotain sismmässäni. Joo, nyt on kevät ja ehkä luonnon varovainen herääminen saa minunkin sydämeni osittain sulamaan. Haaveilen vain. Ei tarvi sinun tai dissenkään huolestua.
Ehkä pidän silmäni vain auki ja katselen, jos jossain ojassa olis joku kiva mies rypemässä ja otan sen itselleni. Anonyymi kirjoitti:
Haha, niinpä vain sain muiskiksen takaisin. Ja läiskiksen vielä kaupan päälle. Ei mene disse rikki mun täällä lähettämistäni muiskautteluista. Aika suloista kuitenkin kun pidät huolen, ettei vain kukaan mies pääse disseä muiskauttelemaan.
Mutta tuo aloituksen tilannekuvaus liikautti jotain sismmässäni. Joo, nyt on kevät ja ehkä luonnon varovainen herääminen saa minunkin sydämeni osittain sulamaan. Haaveilen vain. Ei tarvi sinun tai dissenkään huolestua.
Ehkä pidän silmäni vain auki ja katselen, jos jossain ojassa olis joku kiva mies rypemässä ja otan sen itselleni.Miksikäs Lineri tämän tyypin nimesikään? 😁
Disseisback kirjoitti:
Miksikäs Lineri tämän tyypin nimesikään? 😁
Miehittelijä. 😁
Pitääkin tehdä Sinkkulassa tutkainreissu hänen mökkiin. 😁
- Anonyymi
😊😊😊😊😊😊
- Anonyymi
Ylösnousemusjuhlaa on turha yrittää tai antaa minkään häiritä
No tämän hetken ymmärryksellä aikas turha juhla, mutta hyvä kun saa palkallisia vapaita. 😁
- Anonyymi
😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍
🔞 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://us4.fun/kissgirl?18341569
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän521043Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll20965Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl513831- 49791
- 45712
- 37649
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30616Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE181595Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan59568Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37560