Sinkkulan pääsiäinen.

Moni haluaisi kuulla taas lisää Sinkkulan lähiöstä. No meillä on nyt koeajossa uusin tutkain toimituksessa. Kyseessä on täysin äänetön ja pieni drone, noin kärpäsen kokoinen ja lisäksi lähettää kuvaa.

Sinkkulan seuraaminen sillä onkin oiva testipaikka, kun ei sinne kannata ketään oikeaa ihmistä lähettää...

Akun kesto vaan rajaa hiukan mahdollisuuksia ja käynnit jokaisen Sinkkulan asukkaan luona jäävät pikaisiksi. Mutta tervetuloa kurkistamaan Sinkkulan pääsiäiseen.

96

839

Vastaukset 96

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No niin... Ensimmäiseksi kohteeksi meille valikoituu Xliner.... hän saapuukin luudallaan työkeikalta juuri.

Emme mene toki ovesta sisään, koska pitää löytää reitti, mistä pääsee myös ulos. Tutkain sopii hyvin korvausilmaventtiilistä sisään.

Sisällä onkin hmmm... aika sotkuista. Housuja, paitoja sikinsokin, kissoja ja mainoslehtiä auki siellä täällä. Olohuoneessa on puolikkaista puista tehty kehä, missä kivistä kasattu nuotiopaikka, mutta trangia on kivien keskellä....sentään ei ihan oikea nuotio...

Tuolta tuleekin Xliner padan kanssa... mennään hiukan sivulle, ettei hän huomaa meidän tutkainta...tekeeköhän hän jotain noitalientä?

Ikävä kyllä tutkaimessa ei ole hajusensoria, mutta jotain loitsua Xliner mumisee... voitaisiin koittaa lähestyä häntä, jos kuulisimme .itä hän loitsussaan mutisee, onko se latinaa, vai jotain muuta alan sanastoa...

No nyt jotain erottuu sanoista: -Kaksi perunaa, porkkana viipaloituna, selleriä, sipulia kuutioina ja nötköttiä, lihaliemikuutio ja suolaa hyppysellinen...

Mitä? Eihän tuo mikään loitsu ole, vaan nötköttikeiton resepti? Kurkataampas pataan...

No niin... eli ihan tuiki tavallista retkeilymuonaa täällä vaan kokataan, eikä mitään noituuksia... ja nytten kun tarkemmin mietin, niin eihän se luutakaan ollut mikään luuta, vaan katuharja... varmaan oli vaan loikkinut lähimetsästä keppijumpaltaan nälkäisenä kotiin niin vauhdilla, että äkkiä sai kuvan, että lensi sillä...

No, nyt piiputtaa akku...äkkiä tutkain pois täältä...

Palataampas...

• Anonyymi

Huh... Hiukan hyytävän todellinen alku, sillä noitien sukua olen, vaan en ole tainnut sitä täällä muistaakseni mainita. Aloin jo katselemaan että pörrääkö täällä jokin 😂

Jatkan siis rauhassa loitsimista 👍🧙

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Huh... Hiukan hyytävän todellinen alku, sillä noitien sukua olen, vaan en ole tainnut sitä täällä muistaakseni mainita. Aloin jo katselemaan että pörrääkö täällä jokin 😂

Jatkan siis rauhassa loitsimista 👍🧙

xLiner

Joo, viskele sää kissojas rauhassa... Nou hätä...😁

Mä mietin jo, että mihkäs sitten laittais tutkaimen... Xenan luona piipahdus oli myös....jännä? 😄

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Joo, viskele sää kissojas rauhassa... Nou hätä...😁

Mä mietin jo, että mihkäs sitten laittais tutkaimen... Xenan luona piipahdus oli myös....jännä? 😄

💩, niveamies, miehittelijä, valtiksen naapuri, av, harmis, palstan.rumin.mies.... 😂

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

💩, niveamies, miehittelijä, valtiksen naapuri, av, harmis, palstan.rumin.mies.... 😂

xLiner

Joo... noissa olis mielenkiintoisia kohteita...kunhan tutkain vaan latautuu...😁

• No niin, nytten tutkain taas on ladattu...

Mennäänpäs Xenan luo tälläkertaa... käytetään samaa tuloilmaventtiiliä. Ollaankin eteisessä, missä onkin pitkä hattuhylly...ainakin 7 metriä hyllyä, missä ainakin 20 kpl isoja kukkahattuja....!!!!????

Ilmeisesti kohteemme on televisiota katsomassa. Hirveä mökä kuuluu, siellähän on menossa jääkiekkopeli televisiossa....Tappara-Tps peli ja jatkoaika...kuuluttaja selostaa:

-Valtteri Kemiläinen tulittaa viivalta! Ja Tanus ohjaa... Maali!!! Tappara voittaa, Tappara etenee neljän parhaan joukkoon ja saa vastaan Kuopion Kalpan!

Mutta mitä ihmettä? Xena on pukeutunut tyköistyvään Tapparahaalariin ja viuhtoo isoa Tappara-lippua, huutaen Tappara! Tappara!

Kyllähän Xenan Tappara-fanitus tiedettiin, mutta näky on melkoinen... tuohan on siis rataluistelijan asu, mutta Tapparavärein... eikä alla taida olla mitään muuta... tuota, nyt taitaa olla akku taas vähissä....tuota, taidamme latailla taas...tuota tämän...ööh..värkin... eiku siis tiss...eiku luotaimen...v.ttu! Tutkaimen joo...lataustauko...jooo...latausta taas...palataan pakaralle...eiku aiheeseen...

• Ehhehee.. 😂👏
        Osuipa tutkaimesi paikalle makealla hetkellä! 👍 Et tosin huomannut mainita, että hattuhyllystäni puuttui muutama hattu, mitkä oli kiidätetty Gatorade Centeriin ja näin Anton Levtchi pääsi tekemään hattutemppunsa, joka hiljensi hallin. 😉

Ja tuosta määrästä hattuja riittää myös semifinaaleihin ja päätyyn saakka 💪💙🧡

Sitäpaitsi, hattuhyllyni pituutta selittää myös se, että tyttäreni, neiti Imelda Marcos II tuo tullessaan kyläilemään mukanaan aina pienen erän omistamiaan kenkiä ja laukkuja, mitkä juuri ja juuri mahtuvat tuon hattutelineen alle ja riittävät palvelemaan häntä Pääsiäisen ajan. 😄

Kiitos Disse hyvistä nauruista! Seuraan edelleen mielenkiinnolla myös sarjan jatkokertomuksia. 👍
        Mahtavaa! 🙌

• Xena-183 kirjoitti:

Ehhehee.. 😂👏
        Osuipa tutkaimesi paikalle makealla hetkellä! 👍 Et tosin huomannut mainita, että hattuhyllystäni puuttui muutama hattu, mitkä oli kiidätetty Gatorade Centeriin ja näin Anton Levtchi pääsi tekemään hattutemppunsa, joka hiljensi hallin. 😉

Ja tuosta määrästä hattuja riittää myös semifinaaleihin ja päätyyn saakka 💪💙🧡

Sitäpaitsi, hattuhyllyni pituutta selittää myös se, että tyttäreni, neiti Imelda Marcos II tuo tullessaan kyläilemään mukanaan aina pienen erän omistamiaan kenkiä ja laukkuja, mitkä juuri ja juuri mahtuvat tuon hattutelineen alle ja riittävät palvelemaan häntä Pääsiäisen ajan. 😄

Kiitos Disse hyvistä nauruista! Seuraan edelleen mielenkiinnolla myös sarjan jatkokertomuksia. 👍
        Mahtavaa! 🙌

No mä en nyt enää pääse siitä mielikuvasta sinut Tappara-jääluistelijahaalareissa...😄

Siis niissä on huppukin...😁

Ja tietysti sä et sitä pois riisu edes yöksi, kun on varma, että Tappara on neljän parhaan joukossa. Siellä valkoiset silmälaput päässä pitsityynyllä huppu päässä hymy huulilla vedät unta paateroon. 😁

Taustalla soi tämä:

https://youtu.be/hF58kWSnCaw?si=8jDC4ePiaLuXalyf

Ei helkatti tätä mun mielikuvitusta...😆

• Disseisback kirjoitti:

No mä en nyt enää pääse siitä mielikuvasta sinut Tappara-jääluistelijahaalareissa...😄

Siis niissä on huppukin...😁

Ja tietysti sä et sitä pois riisu edes yöksi, kun on varma, että Tappara on neljän parhaan joukossa. Siellä valkoiset silmälaput päässä pitsityynyllä huppu päässä hymy huulilla vedät unta paateroon. 😁

Taustalla soi tämä:

https://youtu.be/hF58kWSnCaw?si=8jDC4ePiaLuXalyf

Ei helkatti tätä mun mielikuvitusta...😆

Eikun kyllä minulla on yöksi ihan erikseen Tapparan jumpsuit, Hupulla tietenkin. 🤣

Eikä kuuntelulistani toki noin yksipuolinen ole. Tämäkin soi aina välillä. 😉

https://youtu.be/JpqH9kS0zkM?si=PSn5ZA1gbcb-VQ8u

• No niin, nyt on tutkaimen peppu...eikun akku taas täysi.. öhömköh...

Tälläkertaa livautamme tutkaimen Aletheiaksen kämpän tuloilmaventtiilistä sisään...

Täälläkin on eteisessä pari kukkahattua, mutta muuten tämä kämppä on mintissä... lattiosta voi peilata tutkainta itseään ja jokin rauhallinen musiikki soi taustalla. Mutta kyllä jostain kuuluu naputusta... se kuuluu saunasta. Mennäänpäs varovasti sinne...

Täällähän on sinihaalarinen remonttimies naulaamassa paneelia lauteiden alla.
      Eikä olekaan, se on itse Aletheias... hänellä on jopa kypärä päässä ja suojalasit. Turvakengät ja huomioliivit. Mutta työkalut ovat silmiinpistävät... nehän on pinkkejä! 😬

Nyt hän kömpii ylös ja huutaa -Jess... pumpputuuletus ja... -V.ttu mä oon hyvä! Nainen huomaa yhtäkkiä spontaanin tuuletuksensa ja laittaa käden suulleen ja hihittää....

Eiköhän täältäkin ole nähty oleellinen...mennäänpäs lataamaan tutkainta. 😄

• Jes!! Pääsin mukaan Sinkkulan tarinoihin, tätä todellakin pumpputuuletan 💪😂

Unohdit tarinasta työkaluista tärkeimmän ja rakkaimman, pulttiviputttimen ❤️❤️❤️ Sehän mulla ensimmäisenä on mukana saunaa rempatessa, oli sille käyttöä tai ei 😁

• Aletheias kirjoitti:

Jes!! Pääsin mukaan Sinkkulan tarinoihin, tätä todellakin pumpputuuletan 💪😂

Unohdit tarinasta työkaluista tärkeimmän ja rakkaimman, pulttiviputttimen ❤️❤️❤️ Sehän mulla ensimmäisenä on mukana saunaa rempatessa, oli sille käyttöä tai ei 😁

Dääm... mikä hassi...😁

Ehkä sekin vielä saadaan johonkin kohtaan. 😄

• Aletheias kirjoitti:

Jes!! Pääsin mukaan Sinkkulan tarinoihin, tätä todellakin pumpputuuletan 💪😂

Tuli palstan kukkahattutätien työryhmältä sellainen ukaasi viimeksi, että ei enää voinut jättää ulkopuoliseksi ryhmittymää...😁

• Disseisback kirjoitti:

Tuli palstan kukkahattutätien työryhmältä sellainen ukaasi viimeksi, että ei enää voinut jättää ulkopuoliseksi ryhmittymää...😁

Hienoa, että on vihdoin mennyt palaute perille 😂 Ei meitä kukkahattutätejä sovi unohtaa 😁

• Aletheias kirjoitti:

Hienoa, että on vihdoin mennyt palaute perille 😂 Ei meitä kukkahattutätejä sovi unohtaa 😁

Joo... meneehän se, kun palkkaa 2 metrisen korston selittämään sen kurkusta samalla roikottaen...🙄

Muistan pilkutkin tiedoksiannosta. 😬

• Disseisback kirjoitti:

Dääm... mikä hassi...😁

Ehkä sekin vielä saadaan johonkin kohtaan. 😄

Pulttiviputin on tärkeä työkalu, yritä nyt johonkin väliin tunkea se 😆

• Disseisback kirjoitti:

Joo... meneehän se, kun palkkaa 2 metrisen korston selittämään sen kurkusta samalla roikottaen...🙄

Muistan pilkutkin tiedoksiannosta. 😬

Ei sitten ollut ihan lempeimmästä päästä tuo palautteen anto 😂 Se on vähän niin, että kykkahsttutätien kanssa ei sovi töpeksiä, tulee nopeasti sanomista 😁

• Aletheias kirjoitti:

Pulttiviputin on tärkeä työkalu, yritä nyt johonkin väliin tunkea se 😆

En vaan yritä...😬
        Kyllä se järjestetään vaikka väkisin... olin nimittäin ennen 173 cm intissä mitattuna... nyt 178...🙄

• Aletheias kirjoitti:

Ei sitten ollut ihan lempeimmästä päästä tuo palautteen anto 😂 Se on vähän niin, että kykkahsttutätien kanssa ei sovi töpeksiä, tulee nopeasti sanomista 😁

Yleinen ymmärrys kukkahattutätien meiningistä hämää....🙄

• Disseisback kirjoitti:

En vaan yritä...😬
        Kyllä se järjestetään vaikka väkisin... olin nimittäin ennen 173 cm intissä mitattuna... nyt 178...🙄

Oho, tuo on jo aika komea venähtäminen 😄 Minä oon mennyt vain kokoon. En meinaa enää pinnistämälläkään päästä 173,5cm mittaan vaan mitta jämähtää 173cm. Pitäisi ehkä aktiivisemmin venytellä, jos se puoli senttiä tulisi takaisin 🤔

• Aletheias kirjoitti:

Oho, tuo on jo aika komea venähtäminen 😄 Minä oon mennyt vain kokoon. En meinaa enää pinnistämälläkään päästä 173,5cm mittaan vaan mitta jämähtää 173cm. Pitäisi ehkä aktiivisemmin venytellä, jos se puoli senttiä tulisi takaisin 🤔

No pakkkoraossa sitä vaan pystyy yllättävästi "venymään". 😄

• Disseisback kirjoitti:

No pakkkoraossa sitä vaan pystyy yllättävästi "venymään". 😄

Näköjään 😂 Vinkkejä senttien venyttämisestä otetaan vastaan. Saan nimittäin kuulla pojalta kuittailua siitä, miten äiti vaan menee kokoon 😁

• Aletheias kirjoitti:

Näköjään 😂 Vinkkejä senttien venyttämisestä otetaan vastaan. Saan nimittäin kuulla pojalta kuittailua siitä, miten äiti vaan menee kokoon 😁

No kokoon painuminenhan on kompsktia yléendä...mahtuu pienempään tilaan. 😄

• Aletheias kirjoitti:

Nuorilla ekoloogisuus ei tule endimmäisrnä mieleen..ne vaan kasvaa ja kasvaa...

Miksi?

Ei sovi kuteet kuin hetken ja pää kolajaa ovien karmeihin...🤔

Mutta ne on nuoria.. ei ne honaa kaikkea. 😁

• Disseisback kirjoitti:

Nuorilla ekoloogisuus ei tule endimmäisrnä mieleen..ne vaan kasvaa ja kasvaa...

Miksi?

Ei sovi kuteet kuin hetken ja pää kolajaa ovien karmeihin...🤔

Mutta ne on nuoria.. ei ne honaa kaikkea. 😁

Ei todellakaan ole kovin ekologista moinen kasvaminen. Jo pelkästään yhden teinin ruokkimiseen kuluu massiivinen määrä luonnonvaroja ja silti koko ajan kuuluu "mullon nälkä" 😬 Vaikka onhan se hyvä, että ruoka maistuu, mutta pojan lausunnoista voisi luulla, ettei häntä ruokita tarpeeksi vaikka kaapit on jatkuvasti täynnä ruokaa Kerran yksi luokkalainen oli kysynyt koulussa pojaltani, että syökö hän kotona mitään, kun vetää niin isoja annoksia koulussa 😄

• Aletheias kirjoitti:

Ei todellakaan ole kovin ekologista moinen kasvaminen. Jo pelkästään yhden teinin ruokkimiseen kuluu massiivinen määrä luonnonvaroja ja silti koko ajan kuuluu "mullon nälkä" 😬 Vaikka onhan se hyvä, että ruoka maistuu, mutta pojan lausunnoista voisi luulla, ettei häntä ruokita tarpeeksi vaikka kaapit on jatkuvasti täynnä ruokaa Kerran yksi luokkalainen oli kysynyt koulussa pojaltani, että syökö hän kotona mitään, kun vetää niin isoja annoksia koulussa 😄

Joo. Urheilijapoitsut vetää hirmu määrät ruokaa.

Ja lisäksi ei riitä porkkanat ja salaatit, vaan proteiinia pitää saada, että on millä tehdä lihasta.

Kannattaa jo joskus miettiä lisäproteiinia ottaa kuvioon. 😁

• Disseisback kirjoitti:

Joo. Urheilijapoitsut vetää hirmu määrät ruokaa.

Ja lisäksi ei riitä porkkanat ja salaatit, vaan proteiinia pitää saada, että on millä tehdä lihasta.

Kannattaa jo joskus miettiä lisäproteiinia ottaa kuvioon. 😁

Ei todellakaan riitä porkkanat ja salaatit. Se määrä, mitä urheilevaan nuoreen mieheen uppoaa ruokaa, on loputon. Koko ajan saisi olla tekemässä ruokaa eikä mikään riitä. Ehkä täytyy ottaa lisäprotskut käyttöön, kun ei enää kananmunat ja kanafileet tunnu riittävän 😄

• Aletheias kirjoitti:

Ei todellakaan riitä porkkanat ja salaatit. Se määrä, mitä urheilevaan nuoreen mieheen uppoaa ruokaa, on loputon. Koko ajan saisi olla tekemässä ruokaa eikä mikään riitä. Ehkä täytyy ottaa lisäprotskut käyttöön, kun ei enää kananmunat ja kanafileet tunnu riittävän 😄

Niitähän saa niitä protskujauhoja, mitkä vaan sotketaan veteen vissiin. 😁

• Disseisback kirjoitti:

Niitähän saa niitä protskujauhoja, mitkä vaan sotketaan veteen vissiin. 😁

Niin saa, vaikka minkälaista ja minkämakuista. Harmi (ei oikeasti), kun mun lapsi on sellainen "kanaa, riisiä ja parsakaalia"-tyyppi, joka haluaa syödä ns oikeaa ruokaa ja suostuu esim proteiinijuomia juomaan ainoastaan pelien tai turnausten yhteydessä, kun pitää saada nopeasti pelien välissä jotain. Mutta ehkä mä alan salaa hivuttamaan proteiinijauhetta kaurapuuroon ja perunamuusiin 😄 Ja ei, en tiedä toimiiko tuollaisissa ruokalajeissa. Todennäköisesti ei 😁

• Aletheias kirjoitti:

Niin saa, vaikka minkälaista ja minkämakuista. Harmi (ei oikeasti), kun mun lapsi on sellainen "kanaa, riisiä ja parsakaalia"-tyyppi, joka haluaa syödä ns oikeaa ruokaa ja suostuu esim proteiinijuomia juomaan ainoastaan pelien tai turnausten yhteydessä, kun pitää saada nopeasti pelien välissä jotain. Mutta ehkä mä alan salaa hivuttamaan proteiinijauhetta kaurapuuroon ja perunamuusiin 😄 Ja ei, en tiedä toimiiko tuollaisissa ruokalajeissa. Todennäköisesti ei 😁

No kannattaa kysyä joltain, joka tietäis lisäravinnehommista.

Poitsu tietty mukaan ja mietitte yhdessä. Tuossa vaiheessa kun kasvaa pituutta ja samalla lihasta, sitä evästä menee...tarvitaan energian lisäksi matskua, mistä kroppa tekee luuta ja lihasta.

Onko muuten pituuskasvu vaikuttanut koordinaatioon. Kompasteleeko kentällä omiin jalkoihin? 😄

• Disseisback kirjoitti:

No kannattaa kysyä joltain, joka tietäis lisäravinnehommista.

Poitsu tietty mukaan ja mietitte yhdessä. Tuossa vaiheessa kun kasvaa pituutta ja samalla lihasta, sitä evästä menee...tarvitaan energian lisäksi matskua, mistä kroppa tekee luuta ja lihasta.

Onko muuten pituuskasvu vaikuttanut koordinaatioon. Kompasteleeko kentällä omiin jalkoihin? 😄

Täytyy vähän selvitellä, koska tuntuu, että pelkkä ruoka ei enää riitä 😄

Kyllä pituuskasvu on näkynyt koordinaatiossa ja muussakin, mutta nyt alkaa pituuskasvu jo vähän hidastua (onneksi!) niin koordinaatiokin on alkanut löytyä uudelleen. Se on välillä aika koomista, kun kentällä menee tyyppi toisensa perään nurin omiin jalkoihinsa kompastellen 😄 Pientä rasitusvaivaa on kyllä ollut, kun kroppa kehittyy vauhdilla, mutta kaikki osaset ei kehity välttämättä samaan tahtiin niin ollaan kevään mittaan käyty fyssarilla vahvistamassa heikkoja osa-alueita. Ja muutenkin pitää olla rasituksen kanssa tosi tarkkana, kun kovaa treeniä tulee paljon, kropassa tapahtuu paljon jne. Rasitusmurtumat ei ole mitään leikin paikkoja.

• Aletheias kirjoitti:

Täytyy vähän selvitellä, koska tuntuu, että pelkkä ruoka ei enää riitä 😄

Kyllä pituuskasvu on näkynyt koordinaatiossa ja muussakin, mutta nyt alkaa pituuskasvu jo vähän hidastua (onneksi!) niin koordinaatiokin on alkanut löytyä uudelleen. Se on välillä aika koomista, kun kentällä menee tyyppi toisensa perään nurin omiin jalkoihinsa kompastellen 😄 Pientä rasitusvaivaa on kyllä ollut, kun kroppa kehittyy vauhdilla, mutta kaikki osaset ei kehity välttämättä samaan tahtiin niin ollaan kevään mittaan käyty fyssarilla vahvistamassa heikkoja osa-alueita. Ja muutenkin pitää olla rasituksen kanssa tosi tarkkana, kun kovaa treeniä tulee paljon, kropassa tapahtuu paljon jne. Rasitusmurtumat ei ole mitään leikin paikkoja.

Joo. Noista on ollut puhetta paljon urheilupiireissä, että huippujäbät vetää tosi kovia treenejä ja murtumia voi tulla, jos rasitusta on liikaa. 🙄

Ika Lehtonen puhuu paljon just noista...

• Disseisback kirjoitti:

Joo. Noista on ollut puhetta paljon urheilupiireissä, että huippujäbät vetää tosi kovia treenejä ja murtumia voi tulla, jos rasitusta on liikaa. 🙄

Ika Lehtonen puhuu paljon just noista...

Ja sanopa tuollaiselle innokkaalle teinille, että pitää jättää treenejä välistä tai korvata niitä jollain pilateksella 🙄 Treenit alkaa olla tässä iässä tosi kovia ja ne on mun mielestä vähän turhan lajipainotteisia. Valmentajat tietenkin päättää ja ymmärrän, että on pakko treenata kovaa, jos haluaa kilpailla, mutta se ei paljoa mieltä lämmitä, jos iso osa joukkueesta on saikulla rasitusvammojen takia eli soisi urheiluseurojen huomioivan tätä nykyistä paremmin.

• Aletheias kirjoitti:

Ja sanopa tuollaiselle innokkaalle teinille, että pitää jättää treenejä välistä tai korvata niitä jollain pilateksella 🙄 Treenit alkaa olla tässä iässä tosi kovia ja ne on mun mielestä vähän turhan lajipainotteisia. Valmentajat tietenkin päättää ja ymmärrän, että on pakko treenata kovaa, jos haluaa kilpailla, mutta se ei paljoa mieltä lämmitä, jos iso osa joukkueesta on saikulla rasitusvammojen takia eli soisi urheiluseurojen huomioivan tätä nykyistä paremmin.

Harjoitusten sisälläykseen pitäis osallistua muitakin ammattilaisia kuin lajin tietäjiä...🤔

Sitä se Ikakin koettaa puhua...🤔

• Aletheias kirjoitti:

Lisko harjoitteli nuorena liikaa ja rikkoi siinä selkänsä pysyvästi.
        Kannattaa siis säilyttää järki ja harjoitella vain sen verran kuin terveys sallii.
        Tuon voi kertoa niille valmentajille.
        Ja lisähuomautuksena, että Liskolle tehtiin aikanaan väärä lajiarvio ja sillä voi olla vaikutusta asiaan (ainakin Lisko oli sitä mieltä).

• Disseisback kirjoitti:

Harjoitusten sisälläykseen pitäis osallistua muitakin ammattilaisia kuin lajin tietäjiä...🤔

Sitä se Ikakin koettaa puhua...🤔

Kyllä, treenien monipuolisuus ja se, ettei liian nuorena jämähdetä yhteen lajiin. Kaikenlainen ääritekeminen on aina huono asia lapsen normaalin kehityksen kannalta. Oma poika on onneksi saanut olla seuroissa, joissa ei ole mitään niin radikaalia ja hän on liikkunutkin aina monipuolisesti, mutta nyt alkaa olla haastetta, kun se oma laji alkaa viemään niin paljon aikaa ja olemaan todella intensiivistä. Täytyy nähdä enemmän vaivaa ja kiinnittä huomiota tasapainottavaan treeniin. Sun suositus olis tietty puuhommat 😂

• buddy-love kirjoitti:

Lisko harjoitteli nuorena liikaa ja rikkoi siinä selkänsä pysyvästi.
        Kannattaa siis säilyttää järki ja harjoitella vain sen verran kuin terveys sallii.
        Tuon voi kertoa niille valmentajille.
        Ja lisähuomautuksena, että Liskolle tehtiin aikanaan väärä lajiarvio ja sillä voi olla vaikutusta asiaan (ainakin Lisko oli sitä mieltä).

Vääränlainen/liika harjoittelu voi todella tehdä peruuttamatonta tuhoa. Onneksi oman lapsen valmentajat ovat tähän asti olleet ihan järjen ihmisiä eikä minkäänlaista painostusta palata liian nopeasti treeneihin esim tapaturman jälkeen ole ilmennyt ja usein rankan pelin tai turnauksen jälkeen valmentajat peruuttavat treenejä, jotta nuoret ehtii palautua. Silti treenit ovat kovia ja todella lajipainotteisia. Monipuolisuuteen voisi moni urheiluseura panostaa enemmän.

• Aletheias kirjoitti:

Kyllä, treenien monipuolisuus ja se, ettei liian nuorena jämähdetä yhteen lajiin. Kaikenlainen ääritekeminen on aina huono asia lapsen normaalin kehityksen kannalta. Oma poika on onneksi saanut olla seuroissa, joissa ei ole mitään niin radikaalia ja hän on liikkunutkin aina monipuolisesti, mutta nyt alkaa olla haastetta, kun se oma laji alkaa viemään niin paljon aikaa ja olemaan todella intensiivistä. Täytyy nähdä enemmän vaivaa ja kiinnittä huomiota tasapainottavaan treeniin. Sun suositus olis tietty puuhommat 😂

No ei puuhommat ehkä, mutta ehkä jotkut mailapallopelit. Tennis, sulis, badel....

Ne on toisenlaista kuin jalis. 🙃

• Disseisback kirjoitti:

No ei puuhommat ehkä, mutta ehkä jotkut mailapallopelit. Tennis, sulis, badel....

Ne on toisenlaista kuin jalis. 🙃

Tenniskentälle kun saisikin pojan mukaan, niin olisi mahtavaa 👍🏻 Käyn kesäkaudella pelaamassa tennistä ystävän kanssa, joka on yhtä surkea kuin minä niin kummankaan tarvitse hävetä omaa tasoaan 😁

Padelia poika kyllä lupasi tulla joskus pelaamaan yhdessä kaverinsa ja tämän äidin kanssa. Äidit vastaan pojat. Siitä tulee hauskaa, kunhan vain löydetään sille aika kalenterista 🤗

• Aletheias kirjoitti:

Tenniskentälle kun saisikin pojan mukaan, niin olisi mahtavaa 👍🏻 Käyn kesäkaudella pelaamassa tennistä ystävän kanssa, joka on yhtä surkea kuin minä niin kummankaan tarvitse hävetä omaa tasoaan 😁

Padelia poika kyllä lupasi tulla joskus pelaamaan yhdessä kaverinsa ja tämän äidin kanssa. Äidit vastaan pojat. Siitä tulee hauskaa, kunhan vain löydetään sille aika kalenterista 🤗

Joo, monet jääkiekkoilijat on kertoneet, että mailapeleistä saa sopivaa vaihtelua ja kuitenkin toisenlaista liikuntaa, kun varsinaisesta lajista. Sekä voi sitä vähän ottaa iisimminkin, eikä ihan vedä verenmaku suussa. :oD

• Disseisback kirjoitti:

Joo, monet jääkiekkoilijat on kertoneet, että mailapeleistä saa sopivaa vaihtelua ja kuitenkin toisenlaista liikuntaa, kun varsinaisesta lajista. Sekä voi sitä vähän ottaa iisimminkin, eikä ihan vedä verenmaku suussa. :oD

Niinhän sitä vois ottaa iisisti, mutta et ole nähnyt mun poikaa urheilemassa. Hän ei osaa höntsäillä vaan vetää aina täysillä 😄 Urheilussa hän on käsittämättömän kunnianhimoinen. Jopa koulun kuntotesteissä hän ei tyydy muuhun kuin täysiin pisteisiin ja koulujen välisissä yleisurheilukisoissa lähtee hakemaan aina kultaa, vaikkei olisi hänen lajeistaan edes kyse, mutta se on hänen luontonsa ja niin kauan kuin purkaa kilpailuintoaan urheilukentille eikä vaikuta negatiivisesti muihin ihmisiin, niin tehköön miten lystää 😊

• Anonyymi

Yhtäkkiä puska ryskää ja puskista kävelee täydessä taistelusorsastushirvestysvarusteissa Pönttis ja kajauttaa ladatulla ”pumppuluudalla” dronen alas kuusikkoon. Virpovihdat heiluvat taisteluvarustuksen täyspakkauksen sivutaskussa, naama naamiomaalissa ja vähän ohramallasmämmissä, Pönttis polokaisee tutkaimen suonsilimän syvyyteen.

• Joo, kyllä näen hurjistuneen kommandopönttiksen, mutta tutkain on mulla tässä taskussa... jonkun muun hän sotki suohon. 😄

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Joo, kyllä näen hurjistuneen kommandopönttiksen, mutta tutkain on mulla tässä taskussa... jonkun muun hän sotki suohon. 😄

Pönttiksellä on alkanut sorsastuskausi liian varhain. Taisi tykillä osua kevään ensi kärpäseen.

• Anonyymi kirjoitti:

Pönttiksellä on alkanut sorsastuskausi liian varhain. Taisi tykillä osua kevään ensi kärpäseen.

No vähän innostuu välillä, mutta kyllä se kohta rauhoittuu ja lähtee kevään viiimeisille lumisille hiekkateille driftaamaan Mesellään.... katsos...ei kukaan osta takatuuppari muuten. 😁

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No vähän innostuu välillä, mutta kyllä se kohta rauhoittuu ja lähtee kevään viiimeisille lumisille hiekkateille driftaamaan Mesellään.... katsos...ei kukaan osta takatuuppari muuten. 😁

Perä uusittu. Pakasta vedetty. Kyllä passaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Perä uusittu. Pakasta vedetty. Kyllä passaa.

No siinä tietty "Kempin lukko"?, että sutaa molemmilla..
        Ja urakkanuppi ratissa. 😄

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No siinä tietty "Kempin lukko"?, että sutaa molemmilla..
        Ja urakkanuppi ratissa. 😄

😄👍🐣

• Anonyymi kirjoitti:

😄👍🐣

No ehkä tästä seuraavaksi ujutetaan tutkain pönttiksen mersuun...😄

• Onneksi Tutkain on ladattu, sillä todistin väkivalyaisen hetken Sinkkulassa. Sinkkulan puskametsässä asuva kommando-Pönttis kävi riehumassa jotain... ampui haulikollaan ja survoi jotain maihareillaan suohon. Nauroi ilkukurista, jopa aavistuksen mielipuolista naurua ja sylkäisi perään.

Mutta nyt hän kävelee jo kädet nyrkissä Mersulleen...äkkiä tutkain kyytiin... tämä on harvinaista herkkua.

Ruutulippukuvioinen teippi kiertää muuten mustaa Mersua. Pakoputket tulevat konepellin läpi ja niissä on läpät. Pönttis kääntää avainta ja musta savu nousee putkista, sekä perään liekit...Mersu ruopii keväistä soratietä ja Mersu katoaa soran lentäessä metsään....

Tutkain on parasta pysäyttää apukuskin penkin niskatukeen...nyt mennään... mittaristossa kierrosmittari näyttää punaista ja lieskoja lyö pakoputkista. Edessä näkyy hätääntynyt Kynis, joka ei tiedä mihin ohjaisi sähköpyörätuolinsa. Voin vaan kuvitella miltä soraa viskova ja liekkejä ampuva Mersu näyttää lähestyvänä....

Pönttis lukee itselleen ohjeita, kuin kartturi:

-Tiukka vasen 200, kirraa, aukee 120 loiva oikee ja täysi suoraan, ehkä hyppy, 500...!

Nopeusmittari näyttää 185 kapealla puistotiellä...huimaa seurata monitoristakin tilannetta. Pelottaa...eihän tuohon mutkaan voi tätä vauhtia ajaa? Pönttis vaan runttaa pienempää Mersun laatikkoon, tulta tulee putkista ja Pönttis riuhtoo rattia. Kyllä tästä mutkasta vaan saatiin mittariin lisää vauhtia.

Kuva säröilee.... ja nyt näkyy sinisellä pohjalla teksti: No signal.

Noh... onnneksi mulla on useampi tutkain...😄

• Anonyymi

Ei oikein nyt lähde mutta minusta se meni pönttöneidillä noin hetken aikaa mitä seurasin:

Pönttöneiti kurvailee mesellään sinkkulan kylille, ystävänsä disse oli kutsunut pääsiäiskahveelle, luvassa olisi lettuja hillolla ja kermavaahdolla, kukapa sellaista voisi vastustaa? Yhtäkkiä mersun tähtainristikkoon kuitenkin osuu outo mies, se pitkässä trechcoatissa paarustaa tienlaitaa, isossa kourassaan se kuljettaa kookasta s-marketin ruokakassia.

Avuliaana ihmisenä missP Pysäyttää mersun ja huikkaa ikkunasta "mikä mies? minne matka?" "Prinsessaani etsin pitäisi löytyä täältäpäin kassissa on makkaraa ja perunaa ja silakoita ja herkkuja prinsessa lupasi loihtia syötävää missähän se asuu?" vastaa kulkija. MissP "Tulehan kyytiin, eiköhän me sulle yksi prinsessa täältä näin pienestä kylästä löydetä", "kiitos kiitos löytyy varmaan mikäs neitokainen se sinä olet kun olet noin nauravainen kyllä on sulla hieno kaara rahaakin varmasti löytyy olet varmaan rikas nainen oletkohan tinder-tyttö vai kunnollinen nainen Mitäs kivaa tekemistä keksisit jos mies veisi sinut treffeille saareen" mies utelee ja missP ihmettelee puheen outoa poljentoa ikään kuin ei olisi taukoja ollenkaan. "Tinderöinnit minä lakkasin jo pari vuotta sitten ei löydy kunnollista miestä sieltä niin", toteaa pönttöneiti ja jatkaa "Nyt minä keskityn vain businekseen ja hinaan firmaa ylös niin että saan sen pörssiin listautumaan, ei ehdi tinderöimään, missähän se prinsessa voisi asustaa, oliskohan noita uudempia taloja tuolla?"

MissP kaasuttaa mutkaiseen ylämäkeen kohti tuoreimman näköisiä taloja mutta voi voi kun siinä mäessä alkaa takapää sutimaan, ei mene ei, perä liukuu ja kohta koko auto taaksepäin, missP ohjausliikkeillä suorassa koettaa pitää ja peilin kauttaa tähystää ettei kukaan vaan alle nyt jäisi prkelekin suupielestä sihahtaa. Töks tupsahtaa Mersun perä viimeisessä mutkassa penkkaan, ei pahasti mutta sen veran kuitenkin että ei se siitä lähde, tsuuh tsuuh renkaat sanoo vain kun kaasuttaa. Välimerkeittä puhuva mies menee työntämään, ei auta, ei. Mersu painaa kuin synti ja sinkkulassa synnitkin painaa enemmän, pitää soittaa disse hinaamaan, mitähän sekin aattelee kun aina pitää muita autella? no ei kai se huonoa tykkää, se nauttii kun saa fordsonillaan puksutella työhommissa.

MissP kaivaa puhelimen ja kilauttaa kaverille, disse lupaa rientää hätiin, letunpaisto saa hetken odottaa. Oudosti puhuvan miehen missP lähettää "tuonne nuin kyselemään!" ylämäkeen viitaten "Mersun kyyti loppui nyt tähän, sano prinsessallesi terveisiä kun löydät!"

-harmiseikirj-

• Anonyymi kirjoitti:

Ei oikein nyt lähde mutta minusta se meni pönttöneidillä noin hetken aikaa mitä seurasin:

Pönttöneiti kurvailee mesellään sinkkulan kylille, ystävänsä disse oli kutsunut pääsiäiskahveelle, luvassa olisi lettuja hillolla ja kermavaahdolla, kukapa sellaista voisi vastustaa? Yhtäkkiä mersun tähtainristikkoon kuitenkin osuu outo mies, se pitkässä trechcoatissa paarustaa tienlaitaa, isossa kourassaan se kuljettaa kookasta s-marketin ruokakassia.

Avuliaana ihmisenä missP Pysäyttää mersun ja huikkaa ikkunasta "mikä mies? minne matka?" "Prinsessaani etsin pitäisi löytyä täältäpäin kassissa on makkaraa ja perunaa ja silakoita ja herkkuja prinsessa lupasi loihtia syötävää missähän se asuu?" vastaa kulkija. MissP "Tulehan kyytiin, eiköhän me sulle yksi prinsessa täältä näin pienestä kylästä löydetä", "kiitos kiitos löytyy varmaan mikäs neitokainen se sinä olet kun olet noin nauravainen kyllä on sulla hieno kaara rahaakin varmasti löytyy olet varmaan rikas nainen oletkohan tinder-tyttö vai kunnollinen nainen Mitäs kivaa tekemistä keksisit jos mies veisi sinut treffeille saareen" mies utelee ja missP ihmettelee puheen outoa poljentoa ikään kuin ei olisi taukoja ollenkaan. "Tinderöinnit minä lakkasin jo pari vuotta sitten ei löydy kunnollista miestä sieltä niin", toteaa pönttöneiti ja jatkaa "Nyt minä keskityn vain businekseen ja hinaan firmaa ylös niin että saan sen pörssiin listautumaan, ei ehdi tinderöimään, missähän se prinsessa voisi asustaa, oliskohan noita uudempia taloja tuolla?"

MissP kaasuttaa mutkaiseen ylämäkeen kohti tuoreimman näköisiä taloja mutta voi voi kun siinä mäessä alkaa takapää sutimaan, ei mene ei, perä liukuu ja kohta koko auto taaksepäin, missP ohjausliikkeillä suorassa koettaa pitää ja peilin kauttaa tähystää ettei kukaan vaan alle nyt jäisi prkelekin suupielestä sihahtaa. Töks tupsahtaa Mersun perä viimeisessä mutkassa penkkaan, ei pahasti mutta sen veran kuitenkin että ei se siitä lähde, tsuuh tsuuh renkaat sanoo vain kun kaasuttaa. Välimerkeittä puhuva mies menee työntämään, ei auta, ei. Mersu painaa kuin synti ja sinkkulassa synnitkin painaa enemmän, pitää soittaa disse hinaamaan, mitähän sekin aattelee kun aina pitää muita autella? no ei kai se huonoa tykkää, se nauttii kun saa fordsonillaan puksutella työhommissa.

MissP kaivaa puhelimen ja kilauttaa kaverille, disse lupaa rientää hätiin, letunpaisto saa hetken odottaa. Oudosti puhuvan miehen missP lähettää "tuonne nuin kyselemään!" ylämäkeen viitaten "Mersun kyyti loppui nyt tähän, sano prinsessallesi terveisiä kun löydät!"

-harmiseikirj-

No mä lainaan sulle näitä tutkaimiani.... tässä ohjain ja tässä laturikin...

Voit kytätä luvalla ihan Sinkkulaa....kunhan raportoit tänne mitä näet. 😁

Ole hyvä. 😃

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No mä lainaan sulle näitä tutkaimiani.... tässä ohjain ja tässä laturikin...

Voit kytätä luvalla ihan Sinkkulaa....kunhan raportoit tänne mitä näet. 😁

Ole hyvä. 😃

Pidä sinä vaan, nyt ei oikein multa lähde niin saat vetää :)

-harmiseikirj-

• Anonyymi kirjoitti:

Pidä sinä vaan, nyt ei oikein multa lähde niin saat vetää :)

-harmiseikirj-

Niin, sä mietit sitä airfryeria niin kuumeisesti, ettei mitään muuta päähän sovi? 😄

• Onneksi tutkaimet ovat halpoja...pönttis yritti tuhota yhden, mutta sotki suohon vain oikean kärpäsen...rest in peace, kärpänen, mutta silti yksi tutkain loittonee tälläkin hetkellä kovaa vauhtia mutkitellen pitkin metsäteitä jossain. 🤔

Mutta takaisin tänne...uusi tutkain on lähdössä "miehittelijän" tuloilmaventtiiliin....
      Tämä tyyppi on aika uusi ja mielenkiintoinen mysteeri Sinkkulassa.

Huoneisto on hämärä... saarioisten kinkkupitsapakettien kuoria ja aluslautaisia löytyy paljon. Jostain kuuluu näppäimistön ääniä ja tutkain liitää olohuoneeseen. Läppärin näytön valo paljastaa miehen, jolla on vain pitkät sepaluksella varustetut pitkät kalsarit jalassa. Hänen katseensa on nauliintunut näyttöön. Pää on kumarassa ja koko olemus vaikuttaa taru sormusten herrasta-leffan klonkulta.

Hän puhuu itsestään kolmannessa persoonassa...(henkilösuojan vuoksi käytämme hänestä tekaistua nimitystä: Pertsa#)

- Pertsa# kirjoittaa nyt, että olet mies, miksi väität olevasi nainen? Ja klonkun näköinen mies nauraa itsekseen ja painaa lähetä-kuvaketta.

Hän katsoo vihkosta jotain ja kirjautuu Suomi24 palveluun, valitsee Sinkut-sivuston ja kirjoittaa jotain munasarjakkaista. Nauraa ja kirjautuu ulos...

Silittää pitkillä sormillaan vihkoa ja sanoo...

-aarteeni...

Kirjautuu taas uudelleen ja kertoo miten väärin on kirjoittaa munasarjakkaista... pitää puhua prinsessoista ja v.ttunsa herttailevasti näyttävistä kaunokaista...

Eiköhän nyt olla nähty tarpeeksi....lataus paikallaan, vai mitä?

• Nyt tässä lataillessa tutkainta on sähköposti täyttynyt miesoletettujen viesteistä, että tutkain pitäisi saada Haaveilijan kotiin äkkiä...Danielista oli paljon kyselyjä myös? Asuuko Haaveilija jonkun kanssa? Ei kai hän sitten ole Sinkku?

No nyt on tutkaimessa täysi latinki ja Haaveilijan kämpän tuloilmaventtiili tuossa...Tästä lähtee...

Leluja, pienten ih.isten kenkiä ja vaateita eteisessä. Täällä soi tuttu biisi...

https://youtu.be/y-Qf2c1xr2I?si=e1RT_ncXQ6pXQyU2

Pahvilaatikko, missä lukee Daniel...tyhjä...🤔

Lennetäämpäs olohuoneeseen...

Tsiisus! Ei helkatti... siis mitä hittoa!...😳

Haaveilija....siis hän... tuota... hän...

Kuulkaas... mitä te perverssit oikein siellä luulitte?

Hä...?

Mitä säkin siellä veskissä oikein teet pipuli kädessä? Wtf?

Siis Haaveilija täällä tanssii naulakkotangon kanssa hitaita...

Niin... kai sitä saa tehdä kotonaan mitä tykkää...

Ja tyyppi hei...eiköhän tuo ravistaminen riitä jo?! Laita housut jalkaan, pese kädet jne....tsiisös...

Oisko niinkuin lataamisen aika? No on...huhhuh...🙄

• Kiitos ja kumarrus!!! 😂😂😂 koko ajan odotinkin että mitähän villiä sieltä tulee🤣 tanko kun tanko aina mun mielessä😋🤭 Hyvin rohkeaa. Mutta joo mun huumori nyt onkin ronskimpaa. Niin en vähästä suutu😉

• Haaveilija39 kirjoitti:

Kiitos ja kumarrus!!! 😂😂😂 koko ajan odotinkin että mitähän villiä sieltä tulee🤣 tanko kun tanko aina mun mielessä😋🤭 Hyvin rohkeaa. Mutta joo mun huumori nyt onkin ronskimpaa. Niin en vähästä suutu😉

Mietin kyllä mattoa, sohvatyynyä, mutta vaatetanko on sellainen sutjakka. 😄

• Disseisback kirjoitti:

Mietin kyllä mattoa, sohvatyynyä, mutta vaatetanko on sellainen sutjakka. 😄

Vaatetanko saattas jopa mennä… enkä sano edes minne😂🙈

Vaatetanko saattas jopa mennä… enkä sano edes minne😂🙈

Vaatekoneroon? Huoneeseen? 😄

• Disseisback kirjoitti:

Vaatekoneroon? Huoneeseen? 😄

Eehei ihan väärät paikat mielessä🤣🙈

Eehei ihan väärät paikat mielessä🤣🙈

Ulos? Tivoliin? Rantalomalle? 😃

• Mitä olisikaan Sinkkulat dokumenttiprojekti ilman pientä,suurta pikkupirpanaa? Ei mitään...

Nyt tiedetään vieläpä, että Pirppis on tasan yksin talossaan...🤔

Lennetään sisään...

Eteisessä pieniä kenkiä... olohuone avautuu ja mitä hittoa.... puutarhatonttuja siellä täällä? 🙄

Nyt kuuluu jotain.... mitä ihmettä?

Pirppis vetää 2 metrin paajalat kainalossaan nauraen keittistä päin...

-Mitä maan matoset! Miltä jalkahiki haisee? Oho, sori! En huomannut sua jaloksissa!

Pirppis potkiskelee puutarhatonttuja ja naureskelee..

-Anteeksi, anteeksi en huomannut! Pirppis nauraa ja tuhoaa tonttuja kolistellen pitkin olohuonetta.

Että tälläistä...täällä...joo, pitäiskös lähtee taas latailee...?

-v.ttuakos siinä edessä pyörit? Mene koloosi, eläkä täällä ihmisten jaloissa pyöri, myyrä! Saata.a käännät vielä mun retkeilynilkkani pätkä...kuuluu Pirppiksen ääni vielä, kun tutkain lentää tuloilmaventtiilistä ulos...

• Jaahas.. on aika kurkistaa Sinkkulan miesten asuntoihin...

Tämän asunnon eläjä ainakin näyttää päällepäin maskuliiniselle. Pihalla on avolava-Nissan mutaisena ja Zr7-Kawasaki kiiltelee katoksessa myös..

Jaahas, sieltä mies tuleekin hikisen näköisenä... Stihl saha ja Fiskarssin x7-kirves tupsahtaa portaille. Mies tyhjentää Sandells-tölkin ja viskaa sen muiden sekaan Nissanin lavalle ja röyhtäisee...

Ujutetaan tutkain tuloilmaventiilistä sisään...

Kämppä on siisti, askeettinen ja makuuhuoneen seinällä näkyy taivas, missä teksti: Time is now!

Hahaa...tämähän on Disse! Mies menee suihkuun. Kohta alkaa laulu... -metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston...

https://youtu.be/vkYVh5we7ZY?si=KhG_ZEopJxxXK5qa

Kohta laulu loppuu ja suihkutus...kohta varmaan atleetti saapuu oleskelutilaan...😄

Siis joo...ja mitä? Mekossa? Dissellä on mekko päällään...😳

Avaa tabletin ja kirjoittaa jotain toksisesta maskuliinisuudesta palstalle...🙄

Eihän tätä voi katsella...siirrämme lähetyksen studioon...

Hetkinen.

https://youtu.be/LENEZFNgU_E?si=p97plsAZHDDhT17p

Voi voi...

Menetimme yhteyden erityistoimittajaamme ja hänen tutkainkuvaan....

• Toimitukseemme on tullut paljon viestejä, että pitäisi saada Sinkkulan miespuolisia tutkattua...

Niinpä olemme nyt Harmiksen talon lähellä.

Tuloilmaventtìilistä vaan tutkain sisään ja menoksi. 😄

Kämpässä on eteisessä jo punainen seinä, missä onkin neuvostoliiton sirppi ja vasara-logo. Taustalla kuuluu vaimesti jokin tuttu kappale....

https://youtu.be/oCc7ySI9YMw?si=Omt5X9eOqsvbHOMp

Keitiöstä kuuluu lisäksi sadattelua... airfryer-kone savuaa ja kaalikerä...kolisevaan peltiseen sotisopaan pukeutunut mies raapii peltistä kypäräänsä takaa, kuin se jotenkin auttaisi ymmärtämään jotain...

-eikä tämä vehje muka osaa tehdä hapankaalia? Myyntityyppi kyllä sanoi, että sillä voi tehdä mitä vaan ruokaa...

-äiti kyllä nauraa, jos kerron.,.mutta en kerro...

Harmis viskaa airdryerin komeroon, jossa on muitakin tekniikkaa shampanjavispilästä jäätelökoneeseen...
      Mies kippaa lautaselle saarioisten maksalaatikkoa ja tyrkkää sen mikroon...taputtaa mikroa ja sanoo...

-Sinä pelastat aina vaan minut.,..

Akku pitää ladata taas...palataan.

• Anonyymi

Eipä ihme että kaipailee, ihka oikeaa naista, leipomaan itselleen ihka aitoa pullaa. Naisen kätösillä rakkaudella leivottua. Tuollainen koneen tekemä on vähän samaa kuin sutiminen keinovaginaan👎.💩

• Anonyymi kirjoitti:

Eipä ihme että kaipailee, ihka oikeaa naista, leipomaan itselleen ihka aitoa pullaa. Naisen kätösillä rakkaudella leivottua. Tuollainen koneen tekemä on vähän samaa kuin sutiminen keinovaginaan👎.💩

😄😄😄😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hihi.. 🤭

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Hihi.. 🤭

xLiner

Harmiksella kiire korvata äiti...airfryerista ja ties mistä etsitään apuja. 😁

• No niin täällä taas ollaan. Nyt olisi vuorossa kuuluisa "Niveamies". Mies on täysin mysteeri täällä Sinkkulassa ja toiveena on saada selville mikä mies tämä oikein on...

Eikun tutkain tuloilmaventtiiliin ja otetaan selvää...

Kämppä vaikuttaa hämyiselle. Tavaroita ei ole liikaa... makuuhuoneesta paistaa valo... mennään sinne...

Täällähän mies on kolmen näyttöpäätteen takana ja kirjoittaa kahden etusormen tekniikalla kieli suusta ulkona. Hän kirjoitti juuri palstalle... painoi lähetä painiketta ja alkoi taputtamaan kun sai vahvistuksen, että kirjoitus on palstalla. Iloista naurua ja ilakointia...

Hän kirjoittaa jotain toiseen monitorin näyttöön... kolmannessa lukee samat tekstit...taas hän nauraa ja ilakoi, taputtaa käsiään yhteen... nyt hän ottaa Nivean kasvovoidetta ja levittää sitä silmiinsä! 🙄
      Nauraa taas ja katsoo näyttöpäätteseensä...

Kirjoittaa: -khyllä haaveilija väsyttääp mua niin ja kiva ryttökä karselka jun js solrreen...

Miehen pää poksahtaa näppäimistölle ja kuorsaus vaan kuuluu. Samalla käsi hosuu hiirtä, että teksti lähtee palstalle. Mies nukkuu ja kuorsaa...

Lähdetäämpä latailee tutkainta...

• Anonyymi

Harmi kun me täältä naapurilähiöstä ei ikinä päästä mukaan näihin juttuihin.

-keinovaginamies-

• No kukkahattutädit jo selvittivät hmmmm...hyvin osallistumishalukkuutensa, joten eiköhän me lähiötyypitkin muisteta...haittaako jos pulttiviputin sisällytetään hommaan...??? 🤔

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No kukkahattutädit jo selvittivät hmmmm...hyvin osallistumishalukkuutensa, joten eiköhän me lähiötyypitkin muisteta...haittaako jos pulttiviputin sisällytetään hommaan...??? 🤔

Sehän on must. Kyllähän tuota tulee viputeltua itsekin :))

-keinovaginamies-

• Nyt tuli vielä tilauskeikka...

Kiirehdin työntämään tutkaimen keinovaginsmihen kämppään...🤔

Heti kun tutksin pääsi sisään, hyökkäsi jokin naisoletettu kimppuun...jouduin lentämään takaisin tuloilmavdnttiiliin piiloon ja yhä närn vain mulkoilevan silmän...

Tänne taloon on turha vain lehahtaa...

Kuulen miehen puhetta...

-voinko käydä avaimen tähän tuoliin, muru?

Silmä tuijottaa yhä tutkainta herkeämättä...en uskalla liikuttaa sitä mihinkään...nainen voi tuhota sen jos liikahdankaan sillä...

Ovikello soi...silmä ei värähfäkkään, mutta taustalka tapahtuu..

Olen Aletheias tuosta naapurista.. mä satuin kuulemaan sjn tuoli-ongelmasta...mulla ois tälläinen pinkki pulttiviputin...ja siinä 13 millin pää valmiina...auttaisiko?

-ai räikkä? Joo...toimii...kiitos..

Tutkainta tuloilmsventtiilissä seuraava silmä ei välitä keskustelusta taustalla mitään...vaan seuraa tutkainta.. herkeämättä... nyt on lähdettävä pois, kävi miyä kävi...palataan...ehkä.

-

• Anonyymi

Hyvä ettei tuon herkempään osunut tutkaimen piipahdus :))

Olihan tuossa jotain todenperääkin. Muori on kyllä tarkkasilmäinen, kaikki kyylät kyylätään takaisin.

Aletheiaksen pinkin pulttiviputtimen palauttaminen varmasti pelasti loppupäiväni :)))

-keinovaginamies-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olihan tuossa jotain todenperääkin. Muori on kyllä tarkkasilmäinen, kaikki kyylät kyylätään takaisin.

Aletheiaksen pinkin pulttiviputtimen palauttaminen varmasti pelasti loppupäiväni :)))

-keinovaginamies-

Pääsiäinen tais mennä jo🤔💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Trullit ei enää lentele😊💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Trullit ei enää lentele😊💩

Pääsin pälkähästä🤭💩

• Anonyymi kirjoitti:

Pääsin pälkähästä🤭💩

Laitoitko luudan vuodeksi nurkkaan vai. 😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta loma jatkuu. Parastahan on kun voi viettää pääsiäisensä silloin kun haluaa. Ei tarvi ajella meno- ja tuloruuhkissa tai ahtailla ihmismassoissa.

-keinovaginamies-

• Anonyymi kirjoitti:

-keinovaginamies-

Pulttiviputtimen pinkkiin voimaan voi aina luottaa 😄

• Anonyymi

Luudastani en vattu luovu. Kaikki muu menkööt😁💩

• Mäkin pidin tänään vielä vapaata...kävin hommaamassa vesiautomaatin maalle, kun sieltä aikaisempi pumppusysteemi räjähti. Ei ihan onnistunut...

Pitää vielä yksi holkki hommata ja takaiskuventtiili.

Mutta jos ensi viikonloppuna kävisi ne laittamassa ja sais vedet mökkiin. Sit tekisi lisää halkoja...sais sit vietyä ruuvihslkojsn enolle takas..😃

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Mäkin pidin tänään vielä vapaata...kävin hommaamassa vesiautomaatin maalle, kun sieltä aikaisempi pumppusysteemi räjähti. Ei ihan onnistunut...

Pitää vielä yksi holkki hommata ja takaiskuventtiili.

Mutta jos ensi viikonloppuna kävisi ne laittamassa ja sais vedet mökkiin. Sit tekisi lisää halkoja...sais sit vietyä ruuvihslkojsn enolle takas..😃

Sä olet tuollainen durasell pupu. Jaksaa jaksaa. Ja miksi ei jaksaisi jos kokee sen mielekkääksi ja siitä nauttii .. Virta ei lopu,eikä patterit hyydy.👍😁.💩

• Anonyymi kirjoitti:

Sä olet tuollainen durasell pupu. Jaksaa jaksaa. Ja miksi ei jaksaisi jos kokee sen mielekkääksi ja siitä nauttii .. Virta ei lopu,eikä patterit hyydy.👍😁.💩

No mä vaihdoin puukeskuslämmitykseen "pikkupakon" sanelemana...

Laskin, että mun pitää tehdä tästä tuonne syksyyn mennessä 30 kuutiota puuta haloiks ja lisäksi 20 mottia rangoiksi vähintään... 🤔 ne sitten talven aikaan haloiksi myös...

Sellainen 20 mottia menee 50 cm halkoa talon lämmitykseen, lisäksi noin 5 mottia klapuja saunaan ja pönttöuuneihin...

Halkohommista pitää tehdä uusi todellinen harrastus nyt. 😄

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No mä vaihdoin puukeskuslämmitykseen "pikkupakon" sanelemana...

Laskin, että mun pitää tehdä tästä tuonne syksyyn mennessä 30 kuutiota puuta haloiks ja lisäksi 20 mottia rangoiksi vähintään... 🤔 ne sitten talven aikaan haloiksi myös...

Sellainen 20 mottia menee 50 cm halkoa talon lämmitykseen, lisäksi noin 5 mottia klapuja saunaan ja pönttöuuneihin...

Halkohommista pitää tehdä uusi todellinen harrastus nyt. 😄

Ehei kai tarvii... sinähän niin tahdot.. ja valitset,.. sinä itse VALITSET. Eikö? .😁 💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehei kai tarvii... sinähän niin tahdot.. ja valitset,.. sinä itse VALITSET. Eikö? .😁 💩

Tuskin sinusta olisi valmiissa pöydässä peukaloita pyörittelemään. Tahdot haasteita ja jatkuvaa äksöniä. Teet niitä vaikka tikusta. Kuolisit tekemättömyyteen😁.💩

• Anonyymi kirjoitti:

Tarvitsee, mutta haluankin ne hoitaa. 😄

Ja pystyn, sekä voin hoitaa. 😊

Olisin voinut jäädä maahan makaamaan ja yhyttelemään tilannetta, mutta pistin tietoisesti itseni likoon. Kyllä mä vielä helposti hoidsn homman.

Helpotan hommia ajan päästä ja osaan varautua, mutta kaikki uusi on uutta...hetki menee, kun saa laadittua toimivat systeemit. 😊

• Anonyymi kirjoitti:

Tuskin sinusta olisi valmiissa pöydässä peukaloita pyörittelemään. Tahdot haasteita ja jatkuvaa äksöniä. Teet niitä vaikka tikusta. Kuolisit tekemättömyyteen😁.💩

Totta. 😄

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Tarvitsee, mutta haluankin ne hoitaa. 😄

Ja pystyn, sekä voin hoitaa. 😊

Olisin voinut jäädä maahan makaamaan ja yhyttelemään tilannetta, mutta pistin tietoisesti itseni likoon. Kyllä mä vielä helposti hoidsn homman.

Helpotan hommia ajan päästä ja osaan varautua, mutta kaikki uusi on uutta...hetki menee, kun saa laadittua toimivat systeemit. 😊

No joo. Nostan kädet pystyyn. Olet sä ihme epeli😁👍.💩

• Anonyymi kirjoitti:

No joo. Nostan kädet pystyyn. Olet sä ihme epeli😁👍.💩

No oikeesti kun saan systeemit toimimaan ja hommat rullaamaan, niin ei tämä ole elämää kummempaa. Jotkut käy salilla, mä meen halkopinolle jumppailee.

Toiset tekee rahaa töissä ja käyvät 2 viikon lomalla etelässä. Mä taas öllötän sydäntalven kotosalla ja pistelen puita pannuun ja linkoilen lumia pihalta...pari kuukautta. 😁

Ehkä joskus hommaan moottorikelkan ja käyn rälläämässä lähiympyröissä...kesällä moottoripyöräilen. 😄

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No oikeesti kun saan systeemit toimimaan ja hommat rullaamaan, niin ei tämä ole elämää kummempaa. Jotkut käy salilla, mä meen halkopinolle jumppailee.

Toiset tekee rahaa töissä ja käyvät 2 viikon lomalla etelässä. Mä taas öllötän sydäntalven kotosalla ja pistelen puita pannuun ja linkoilen lumia pihalta...pari kuukautta. 😁

Ehkä joskus hommaan moottorikelkan ja käyn rälläämässä lähiympyröissä...kesällä moottoripyöräilen. 😄

.. ei onnellisuus ihmeeelisiä kokemuksia tai extimeä vaadi. Se löyttyy juurikin arkisista asioista..👍💩

• Anonyymi

Niin sieltä ihanasta perheestä rakkaudesta ja Ihanasta Seksistä...Se toimii todellakin!

• Anonyymi

Mutta muutkin saa!

• Anonyymi

Mistäpä tuon ajattelit.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      52
      1043
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      20
      965
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      513
      831
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      49
      791
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      45
      712
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      649
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      616
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      181
      595
    9. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      59
      568
    10. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      560
    Aihe